• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskampar 2024

Started by osoerli, December 22, 2023, 14:44:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

December 22, 2023, 14:44:39 PM Last Edit: January 08, 2024, 17:14:46 PM by osoerli
Førebels har eg berre funne desse treningskampane i sesongoppkøyringa.  Nokon som veit om fleire?
Oppdaterer etterkvart.

09.02: Brann - IFK Norrkøping, Marbella
16.02: Brann - RBK, Marbella
27.02: Brann - VIF, Marbella
08.03: Ã…sane - Brann, Ã…sane arena
19.03: Molde - Brann, Røkkeløkka? (utgår om Molde når kvartfinale i Conf.league)
25.03: Sogndal - Brann, Fosshaugadn
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hickok

16.02 Brann-RBK, antar på Marbella

Pete05

Hvorfor klarer ikke Brann å fikse noen flere interessante treningskamper? Skal kanskje ikke gi opp håpet før alt er offisielt men synes dette lukter små ambisjoner...

Glimt møter Red Bull Salzburg, Hammarby og Sparta Praha på treningsleiren i januar

Lasaron

Mener å ha sett at vi skal møte Åsane på Arena en gang.
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Pete05 on December 22, 2023, 15:01:36 PMHvorfor klarer ikke Brann å fikse noen flere interessante treningskamper? Skal kanskje ikke gi opp håpet før alt er offisielt men synes dette lukter små ambisjoner...

Glimt møter Red Bull Salzburg, Hammarby og Sparta Praha på treningsleiren i januar
Muligens litt lettere for b/g å avtale slike treningskamper av helt innlysende grunner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on December 23, 2023, 00:11:11 AM
Quote from: Pete05 on December 22, 2023, 15:01:36 PMHvorfor klarer ikke Brann å fikse noen flere interessante treningskamper? Skal kanskje ikke gi opp håpet før alt er offisielt men synes dette lukter små ambisjoner...

Glimt møter Red Bull Salzburg, Hammarby og Sparta Praha på treningsleiren i januar
Muligens litt lettere for b/g å avtale slike treningskamper av helt innlysende grunner

Veldig åpenbare grunner.

Personlig er jeg usikker på verdien av treningskamper som gir en totalt annen motstander enn det som vil møtes i ES.
Brannsupporter.

andreas1989

Nivået på akkurat de tre der er vel ikke så langt unna Eliteserien? I tillegg må jo vi øve oss på europeisk motstand. Hadde vært artig å testet seg mot et Red Bull lag, men det har gjerne ikke så mye for seg når de er midt i sesong og vi tidlig i pre season.

ostraume

Glimt forbereder seg og til Europa playoff i vinter. Vi forbereder oss til seriestart.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Det ser ut til at det blir Molde-Brann 19.03. Antar på Røkkeløkka.

Gulløl

Quote from: Hickok on December 27, 2023, 01:31:46 AMDet ser ut til at det blir Molde-Brann 19.03. Antar på Røkkeløkka.
Kan nevnes i den forbindelse at det er under forutsetning av at Molde ikke tar seg videre kvartfinale i Conference League.
https://www.moldefk.no/nyheter/slik-blir-oppkjoringa24
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pete05


Erlend


krakra

Litt skuffende motstand ja. En svensk og en norsk middelhavsfarer, et norsk bunnlag og tre norske OBOS-lag? Skulle gjerne sett kamper mot noen av lagene vi slet mot i fjor. Glimt, TIL, Viking eller Sarpsborg. Og kanskje en litt tyngre internasjonal motstander. Føler nesten vi møtte sterkere motstand i fjor?
 

Kagain

Quote from: krakra on January 08, 2024, 16:46:23 PMLitt skuffende motstand ja. En svensk og en norsk middelhavsfarer, et norsk bunnlag og tre norske OBOS-lag? Skulle gjerne sett kamper mot noen av lagene vi slet mot i fjor. Glimt, TIL, Viking eller Sarpsborg. Og kanskje en litt tyngre internasjonal motstander. Føler nesten vi møtte sterkere motstand i fjor?
 


Motstanden var sikkert sterke i fjor, men det er interessant at man ikke lar seg pille på nesen av mer eller mindre falne storhet som Moille og RBK. Er fansen for selvsikker? :)

Nixon

Historisk sett er vel dette en helt grei oppkjøring med bra motstand. Ingen spanske B-lag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

fortune

Quote from: Nixon on January 08, 2024, 18:08:10 PMHistorisk sett er vel dette en helt grei oppkjøring med bra motstand. Ingen spanske B-lag.

Nå må du ikke selge skinnet for tidlig, historisk sett har vel kampene mot de spanske b-lagene kommet inn fra venstre når det har blitt fuck-ups med andre treningskampmotstandere.
First is first, second is nothing

Corran

Quote from: krakra on January 08, 2024, 16:46:23 PMLitt skuffende motstand ja. En svensk og en norsk middelhavsfarer, et norsk bunnlag og tre norske OBOS-lag? Skulle gjerne sett kamper mot noen av lagene vi slet mot i fjor. Glimt, TIL, Viking eller Sarpsborg. Og kanskje en litt tyngre internasjonal motstander. Føler nesten vi møtte sterkere motstand i fjor?
 

Vi slet vel ikke mot Glimt i fjor om ikke Uavgjort borte inkl en omgang omtalt som tidenes beste av et norsk lag av såkalte eksperter samt å knuse dem hjemme er å slite ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Strengt tatt burde vi prøve å møte en del 523-lag i treningskampene, siden vi aldri fant ut av den oppstillingen i fjor. Såvidt jeg kan se er det ingen av de oppførte motstanderne som spiller denne formasjonen.
First is first, second is nothing

Falkman

Quote from: krakra on January 08, 2024, 16:46:23 PMLitt skuffende motstand ja. En svensk og en norsk middelhavsfarer, et norsk bunnlag og tre norske OBOS-lag? Skulle gjerne sett kamper mot noen av lagene vi slet mot i fjor. Glimt, TIL, Viking eller Sarpsborg. Og kanskje en litt tyngre internasjonal motstander. Føler nesten vi møtte sterkere motstand i fjor?
 


Molde må følgelig være middelhavsfareren? Og rbk bunnlaget? Det er vel litt i overkant strengt vurdert..

For å bruke samme terminologi møtte vi kun middelhavsfarere, bunnlag og obos-lag i forrige oppkjøring også. ( Sarp eneste eliteserielag som ikke rykket ned). På papiret var FCK et unntak, men de stilte vel med et rent reservelag.

Den store forskjellen var naturligvis at vi spilte et par kamper som betydde noe, i cupen. Men da også møtte vi jo bunnlag.

andreas1989

Kampen mot IFK Norrköping spilles nå kl 1100 på fredag og ikke kl 1400 som først annonsert.

Lasaron

Som betyr at jeg ikke får sett den.
Tren på langskudd

andreas1989

Ja, det var nok flere som hadde lagt opp logistikken etter avspark kl 1400 den dagen så det er jo litt kjedelig at tidspunktet plutselig blir endret.

Ser forøvrig ut til at det skal regne ganske greit der nede på fredag, kanskje derfor kampen blir fremskyndet?

Superjack

Kampen er fremskyndet pga regnet ja.

Om det regner for mye og for tidlig så blir den fort avlyst også.

Brannsupporter.

andreas1989

Parmer melder at Brann har forsøkt å få fremskyndet kampen uten å lykkes.

andreas1989

Dersom det faktisk blir kamp i morgen så blir vel fort dette 11eren?

Børsheim
Crone-Helland-Kristiansen-Soltvedt
Felix-SHN-Kartum
Mathisen-Finne-Wassberg

Lasaron

Det blir vel noe sånt, ja. Kanskje Wassberg som indreløper og Kartum som spiss. Heggebø må få spille en hel omgang, mener jeg. Fint om Warming og Blomberg også får spilletid.
Tren på langskudd

andreas1989

BA melder følgende lag med enten Helland eller Pallesen i midtforsvaret.

Quote from: BAMartin Børsheim - Svenn Crone, Ruben Kristiansen, Joachim Soltvedt - Felix Horn Myhre, Sivert Heltne Nilsen, Niklas Jensen Wassberg - Ulrik Mathisen, Bård Finne, Sander Kartum.

Hickok

Men aller mest sannsynlig er at det ikke blir noen kamp. Det skal bøtte ned noe alvorlig, og det starter allerede tidlig på dagen.

andreas1989

Bøtte ned er vel å ta i for en Bergenser, men det spørs vel om banene der nede har drenering til å ta unna regnet.

Parmer sa at Brann hadde forsøkt å flytte kampen noe som ikke hadde latt seg gjøre. Spesielt at svenskene ikke kunne spille i kveld slik at det ble kamp.

Hickok

Quote from: andreas1989 on February 08, 2024, 14:37:29 PMBøtte ned er vel å ta i for en Bergenser, men det spørs vel om banene der nede har drenering til å ta unna regnet.

Parmer sa at Brann hadde forsøkt å flytte kampen noe som ikke hadde latt seg gjøre. Spesielt at svenskene ikke kunne spille i kveld slik at det ble kamp.
Om værmeldingen holder, så skal det regne omtrent dobbelt så mye som den dagen det var Brann-St. Pôlten, og da var det VÅTT!

ostraume

Hørte BA-podden med Wassberg og han mente han nå har trent skadefritt i 2,5 mnd. Det må jo være lovende? Har vi rapportert på noe annet fra syden? Var det noe om at Pamer var negativ?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Kniklas trener jevnlig. Grunnen til at Pamer er negativ er at han mener vi ikke har tilstrekkelig bredde blant 22 spillere. Med de skadene som er nå, så mener han det blir for laber kvalitet på trening. Han vil med andre ord på shopping.

andreas1989

3mm på det meste pr time er ikke akkurat å bøtte ned i mitt hode, men om det er noe poeng i å spille kamp på de banene etter en natt med regn er en annen sak.

andreas1989

Prognosene med millimeter pr time rundt avspark er heftigere nå enn det som ble meldt i går.

Synd og litt merkelig at ikke svenskene kunne spille i går kveld.

osoerli

Vises dagens kamp på nokon kanal?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


andreas1989

BA`s utsendte har inspisert banen og melder at det ikke er så ille. Noe sier meg at Parmer ikke kommer til å være like positiv. Men det blir kamp!

Quote from: BABanen ser fin ut. BAs utsendte har sjekket den, og det er ikke noe overvann. I motsetning til mange spanske baner, er denne drenerende og har tålt nattens regn. Regnet er også i ferd med å avta.

Pete05

Bare en overraskelse - om man kan si det. Heggebø inn for Finne i startoppstillingen. Ny skade på gang?

Lagoppstilling:

12 Martin Børsheim
13 Svenn Crone
3 Fredrik Pallesen Knudsen
21 Ruben Kristiansen
17 Joachim Soltvedt
8 Felix Horn Myhre
19 Sivert Heltne Nilsen
25 Niklas Jensen Wassberg
14 Ulrik Mathisen
20 Aune Heggebø
18 Sander Kartum

Benken:
24 Mathias Klausen
11 BÃ¥rd Finne
26 Eivind Helland
34 Jesper Eikrem
35 Lars Remmem
37 David Tufekcic
39 Vegard Hagen
41 Elias Myrlid

andreas1989

February 09, 2024, 09:59:06 AM #39 Last Edit: February 09, 2024, 10:05:15 AM by andreas1989
Signal retning Heggebø om hvor han hører hjemme?


Superjack

Horneland vet nok veldig godt hvor Finne står og hva han kan.

Ikke unaturlig å bruke Heggebø fra start i noen treningskamper.
Brannsupporter.

andreas1989

Herlig! Jimmy Nagel hadde sagt «ingen kommentar.»

Nixon

Nummer ni i Allsvenskan i fjor mot sølvvinner i Norge. Basert på det, og kun på det, bør vi være knepne favoritter.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Interessant at Heggebø velges foran Finne. Er vel den eneste posisjonen hvor det faktisk var et dilemma for Horneland. Det er ikke sikkert at Finnes plass er så spikret mot en Heggebø i form som enkelte i bergenspressen skal ha det til.

Hickok

Det er nok ikke mer spesielt enn at dette er en treningskamp. Jeg tipper Finne, Klausen og Helland kommer inn i pausen for Heggebø, Børsheim og Palle, og så kommer ungdommene inn etter hvert. Kniklas spiller neppe 90 minutter og det gjør sikkert ikke Ruben heller.

krakra

Horneland pleier å toppe laget i treningskampene også.

Hickok

Joda, om Heggebø starter alle treningskampene, så er det klart det betyr noe, men nå er det kamp 1, med mange forfall, så jeg velger å se det som det.

krakra

Men Finne er ikke et forfall. Hadde han vært et så soleklart førstevalg som enkelte skal ha det til, så hadde jo han startet alle kampene.

andreas1989

Er vel så enkelt som at det er et signal til Heggebø om at han er verdsatt. Noe Finne nok også forstår og nøyer seg med 2 mål i dag fra benken.

Go Up