• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet vinteren 2023/2024

Started by Lasaron, September 03, 2023, 09:22:40 AM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: Hickok on December 10, 2023, 14:35:05 PM
Quote from: karkarkar on December 10, 2023, 14:04:01 PMHvordan er RBK-salgsobjektet Tobias Bjørkeeiet som defensiv midtbane? Husker ham som lovende i Stabæk, men aner ikke om han kunne passe i en Sivert-rolle.

Jeg tviler på at vi verken kan matche lønnen hans eller har råd til å kjøpe han ut. Han kommer sikkert  til å koste 15-20 mill, minst. https://www.nettavisen.no/sport/reagerer-pa-rosenborg-profilens-millionlonn-det-er-vanskelig-a-forsvare/s/5-95-1498697

I tillegg er han rimelig skadeplaget. Vært mye skadet både i Brønby og i RBK.

ostraume

Noe fra Engen vi bør forsyne oss av? Riisnæs? Olsen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

December 10, 2023, 19:53:45 PM #752 Last Edit: December 10, 2023, 19:55:36 PM by andreas1989
Riisnæs er litt spennende faktisk. Tror vi Petter Strand skal ut på frierferd i Bergenspressen i løpet av julen?

BrannAnd

Quote from: ostraume on December 10, 2023, 19:50:44 PMNoe fra Engen vi bør forsyne oss av? Riisnæs? Olsen?
hadde vært enormt, men er nok utenfor rekkevidde. Det sies at Bodø/Glimt er på der, men får kamp av utenlandske klubber. Håkans har noe uforløst i seg, men har klubber fra større ligaer etter seg også.

Riisnæs veldig spennende, vet ikke hvor realistisk det er. Alltid vært svak for Bjørdal, selv om han ikke har hatt sin beste sesong. Ellers er det ikke mye som frister i Enga altså. Elias Hagen?

andreas1989

December 10, 2023, 19:59:42 PM #754 Last Edit: December 10, 2023, 20:02:38 PM by andreas1989
Bjørdal er bra men vi er vel bra nok besatt i den posisjonen? Særlig om Wassberg blir.

Spelaren

Det er vel strengt tatt benken til engen me skal kikke på.
Gå av.

Churchill

Det er strengt tatt ingen fra VIF jeg har veldig lyst til at vi henter. Det måtte i så fall være Riisnes, men vi trenger ikke spillere i hans posisjon. Petter Strand skal definitivt IKKE til Brann. han løper mye, men der slutter det. Han skal ikke tilbake hit.
...we shall never surrender.

Henrik9

VIF greier å dra tap ut av seiersposisjon igjen. Legendarisk.

Deilig ekstrabonus etter at vår egen sesong er ferdig.

andreas1989

Quote from: Churchill on December 10, 2023, 20:04:17 PMDet er strengt tatt ingen fra VIF jeg har veldig lyst til at vi henter. Det måtte i så fall være Riisnes, men vi trenger ikke spillere i hans posisjon. Petter Strand skal definitivt IKKE til Brann. han løper mye, men der slutter det. Han skal ikke tilbake hit.

Riisnæs kan vel spille høyreback? Det trenger vi.

krakra

Sportssjefen deres blir vel ledig snart?

Churchill

VIF rykker ned! Bonus i en sesong med mange positive minner. Skal bli spennende å se hva som skjer med dem nå. Klarer de å rykke direkte opp igjen eller blir de ribbet for spillere og må forberede seg for et lengre opphold der nede i mørke? Jeg er søren ikke sikker på at de klarer direkte opprykk.

Tenke seg til, de var så kjepphøye etter at de klarte å kapre Bakke fra LSK og så rykker de ned. Hadde de beholdt svinepelsen Fagermo, tror jeg faktisk de hadde klart seg.
...we shall never surrender.

Churchill

Quote from: krakra on December 10, 2023, 20:11:59 PMSportssjefen deres blir vel ledig snart?

Han skal vi i hvert fall IKKE ha.
...we shall never surrender.

krakra

Jeg tror forresten Borchevik har et veldig stort potensiale, som han ikke har fått ut i VIF. Kontrakten går ut etter sesongen.

Churchill

Quote from: andreas1989 on December 10, 2023, 20:11:08 PM
Quote from: Churchill on December 10, 2023, 20:04:17 PMDet er strengt tatt ingen fra VIF jeg har veldig lyst til at vi henter. Det måtte i så fall være Riisnes, men vi trenger ikke spillere i hans posisjon. Petter Strand skal definitivt IKKE til Brann. han løper mye, men der slutter det. Han skal ikke tilbake hit.

Riisnæs kan vel spille høyreback? Det trenger vi.


OK, da henter vi han. Men ingen andre.
...we shall never surrender.

Belfort

De rykker garantert opp igjen på første forsøk

Hickok

Quote from: Churchill on December 10, 2023, 20:14:56 PM
Quote from: andreas1989 on December 10, 2023, 20:11:08 PM
Quote from: Churchill on December 10, 2023, 20:04:17 PMDet er strengt tatt ingen fra VIF jeg har veldig lyst til at vi henter. Det måtte i så fall være Riisnes, men vi trenger ikke spillere i hans posisjon. Petter Strand skal definitivt IKKE til Brann. han løper mye, men der slutter det. Han skal ikke tilbake hit.

Riisnæs kan vel spille høyreback? Det trenger vi.


OK, da henter vi han. Men ingen andre.
Klart det burde vært rom for å hente flere spillere fra vår viktigste farmerklubb. Det er tross den største suksessfaktoren vi har.

Churchill

Quote from: Belfort on December 10, 2023, 20:17:08 PMDe rykker garantert opp igjen på første forsøk

Er slett ikke sikker på det. Aalesund, Stabæk, Sogndal, Kongsvinger vil alle gjøre det vanskelig for dem. Pluss noen til. Spørs hvor mange spillere de klarer å beholde.
...we shall never surrender.

Superjack

Eneste jeg ser for meg kan hentes er Riisnes.
En av få som stod frem for Vif i dag.

Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Churchill on December 10, 2023, 20:23:38 PM
Quote from: Belfort on December 10, 2023, 20:17:08 PMDe rykker garantert opp igjen på første forsøk

Er slett ikke sikker på det. Aalesund, Stabæk, Sogndal, Kongsvinger vil alle gjøre det vanskelig for dem. Pluss noen til. Spørs hvor mange spillere de klarer å beholde.

Taper vel to av to
mot Lyn
Brannsupporter.

andreas1989

I tilfelle VIF er det jo mer nærliggende med en liste over hva man absolutt ikke vil ha inn døren.

1) Stefan Strandberg
2) Joacim Jonsson
3) Petter Strand

Belfort

Ja, når det gjelder Strandberg, så må eliteserien vært vitne til den svakeste kapteinen i norsk fotball noen sinne. Selvpålagt medienekt i flere uker, og ville heller ikke snakke med pressen etter dagens kamp, noe unggutten som bommet på straffe gjorde.

At Strandberg er i landslagstroppen forteller jo alt om at Norge må ha en ny trener

pidre

Saludar a los monos!

Superjack

Quote from: pidre on December 10, 2023, 23:04:12 PMOg denne Ilic?

Veldig veldig sterke rykter at han er på vei mot Bodø.

Brannsupporter.

Giles

Quote from: karkarkar on December 10, 2023, 14:04:01 PMHvordan er RBK-salgsobjektet Tobias Bjørkeeiet som defensiv midtbane? Husker ham som lovende i Stabæk, men aner ikke om han kunne passe i en Sivert-rolle.
Børkeeiet er fullstendig parkert. Garantert en RBK vil kvitte seg med og garantert ikke god nok. Hva er han egentlig god på?

Falkman

Quote from: Superjack on December 10, 2023, 20:28:27 PMEneste jeg ser for meg kan hentes er Riisnes.
En av få som stod frem for Vif i dag.



Et av de sikreste høst-tegnene på begynnelsen  av 90-tallet var at Dag Riisnæs takket nei til Brann, hsdde vært moro om vi hentet sønnen hans isteden, utvilsomt en talentfull type. Men det er vel som med FMH? At han er blitt brukt son høyreback i Vif, men egentlig er midtbanespiller?

Belfort

Quote from: Superjack on December 10, 2023, 23:17:12 PM
Quote from: pidre on December 10, 2023, 23:04:12 PMOg denne Ilic?

Veldig veldig sterke rykter at han er på vei mot Bodø.



Men, Kasper «knullegutt» Høgh kommer vel fra Stabæk etter nyttår, veldig lik spiller

Lasaron

Har han vært langtidsskadd eller? Høgh?
Tren på langskudd

andreas1989

Ikke bare stilte ikke Strandberg opp for media, han klarte jo ikke mer enn 90 min og takket vel heller ikke av fansen?

De trenger vel to spisser oppe i Bodø? Faris er det vel fort interesse for i vinter?

ostraume

De har allerede hentet Kapskarmo. Litt voldsomt dersom både Høgh og Ilic tar turen opp.

Og det er klart at dersom Riisnæs koster 20 millioner så er ikke vi med, men også Glimt kan bare ha 11 spillere på banen så det begrenser seg litt hvor mange de kan hente.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Pete05

Riisnæs er god og lovende. Men han er midtbanespiller, ikke back. Så dersom det er tanken tror jeg vi uansett kan glemme han. Kommer han som midtbanespiller så blir det i konkurranse med Niklas og Kartum. Er kanskje ikke der vi burde forsterke først - om ikke Niklas er på vei ut og at de regner med salg av andre i posisjonen.

Superjack

Er vel meget stor sannsynlighet for at en spiller som FHM blir solgt i vinter eller til sommeren.

Da hadde det vært veldig bra å ha Kartum, Kniklas og Riisnes som indreløpere.

Tipper at også Riisnes, om han skulle komme, også vil behøve tid til å tilpasse seg tempo og intensiteten i Branntrening og kamp.

Slike signeringer er veien å gå for å unngå slikt som skjedde i sommer, da Wolfe og Rasmussen gikk, uten erstattere i troppen allerede.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: ostraume on December 11, 2023, 08:53:16 AMDe har allerede hentet Kapskarmo. Litt voldsomt dersom både Høgh og Ilic tar turen opp.

Og det er klart at dersom Riisnæs koster 20 millioner så er ikke vi med, men også Glimt kan bare ha 11 spillere på banen så det begrenser seg litt hvor mange de kan hente.

Brann kan fint bla opp 20 mill. Om de gjør det er en annen sak.

Brannsupporter.

Lasaron

Det jeg har sett av Riisnæs har vært bra. Ung er han også. Trenger vi folk til midtbanen, er dette en type signering jeg kan like. Men han blir dyr. Så da må vi tåle å fylle på fra egen avdeling. Vi kan ikke hente en Teniste og en Skovgaard i tillegg.
Tren på langskudd

esp123

Men hvorfor trenger vi Riisnæs? Vi har jo to spillere i samme alder i samme posisjon.

Superjack

December 11, 2023, 11:18:37 AM #784 Last Edit: December 11, 2023, 11:21:47 AM by Superjack
Quote from: esp123 on December 11, 2023, 11:12:46 AMMen hvorfor trenger vi Riisnæs? Vi har jo to spillere i samme alder i samme posisjon.

Fordi det er meget sannsynlig at FHM blir solgt og den ene av de to unge har vært ute med skade stort sett hele 2023, og den andre klarte ikke sette preg på Obos nivå denne sesongen.

Derfor.

Rett alder, viser høyt nivå
og kan utvikles videre i Brann.
Frykter at Petter Strand hentes i stedet...
Brannsupporter.

Hickok

Fordelen med Riisnæs er jo at han også kan spille back. Det gjør at han har større sjanse til å få en plass på laget før det åpner seg rom på midtbanen. Det er egentlig helt perfekt. Det hadde vært en glimrende signering på alle måter.

esp123

December 11, 2023, 11:43:05 AM #786 Last Edit: December 11, 2023, 11:45:14 AM by esp123
Er det nå jeg skal påpeke at Riisnæs spilte back på nedrykkslaget Enga? Han virker å ha stort potensial, men forsvinner Horn Myhre vil jeg ha mer kvalitet enn som så, og Riisnæs blir nok ikke billig. Wassberg og Hjorteseth har også stort potensial.

Edit: Riisnæs signerte også fire årskontrakt i sommer. Jeg vil tro det er en fullstendig urealistisk signering.

Superjack

Da blir igjen avveiingen i Brann, kjøpe mer ala Soltvedt og Kartum til 6-7 mill? Eller unge som har vist at de har nivået i ES?

Jeg sier ikke Riisnes nødvendigvis skal hentes. Men av dem i Vif er han den eneste jeg er positiv til.


Nå pleier avskiltede Vif spillere å bli store suksesser i Brann. Tenk hvor god en av deres gode kan bli i Brann.
Brannsupporter.

krakra

Man kan også hente unge spillere som ikke har slått igjennom i  ES ennå. Det står ikke mellom å bruke nesten ti millioner på spillere nær 30 år, eller over 20 millioner på unge spillere.

krakra

Quote from: esp123 on December 11, 2023, 11:43:05 AMEr det nå jeg skal påpeke at Riisnæs spilte back på nedrykkslaget Enga? Han virker å ha stort potensial, men forsvinner Horn Myhre vil jeg ha mer kvalitet enn som så, og Riisnæs blir nok ikke billig. Wassberg og Hjorteseth har også stort potensial.

Edit: Riisnæs signerte også fire årskontrakt i sommer. Jeg vil tro det er en fullstendig urealistisk signering.
Hvilke unge spillere av høyere kvalitet enn Riisnæs mener du er realistisk da?

esp123

Han har spilt relativt mye under Bakke, har fireårskontrakt og er skikkelig Enga-gutt. Det blir for meg helt feil å bruke masse millioner på Riisnæs når vi har Hjorteseth og Wassberg.


krakra

Quote from: esp123 on December 11, 2023, 12:07:18 PMHan har spilt relativt mye under Bakke, har fireårskontrakt og er skikkelig Enga-gutt. Det blir for meg helt feil å bruke masse millioner på Riisnæs når vi har Hjorteseth og Wassberg.


Så Hjorteseth og Kniklas bør erstatte Horn Myhre?

esp123

Quote from: krakra on December 11, 2023, 12:06:15 PM
Quote from: esp123 on December 11, 2023, 11:43:05 AMEr det nå jeg skal påpeke at Riisnæs spilte back på nedrykkslaget Enga? Han virker å ha stort potensial, men forsvinner Horn Myhre vil jeg ha mer kvalitet enn som så, og Riisnæs blir nok ikke billig. Wassberg og Hjorteseth har også stort potensial.

Edit: Riisnæs signerte også fire årskontrakt i sommer. Jeg vil tro det er en fullstendig urealistisk signering.
Hvilke unge spillere av høyere kvalitet enn Riisnæs mener du er realistisk da?

Å hente Riisnæs vil ta for mye av budsjettet ift. til kvaliteten han innehar pt. Jeg vil uansett tro at Riisnæs er relativt langt nede på listen over spillere Vålerenga ønsker å selge. Jeg vil også tro at Riisnæs ikke ønsker å gå fra Enga til Brann.



krakra

Jeg er enig i at Riisnæs er for dyr, men utover det så er han rett alder, type og kvalitet. Jeg tror det er urealistisk å få inn en ung midtbanespiller av høyere kvalitet enn Riisnæs. Derfor blir jeg skeptisk når det snakkes om det. Det høres ut som noen mer etablerte, som vil sperre for Kniklas og Hjorteseth.


Superjack

December 11, 2023, 12:16:07 PM #794 Last Edit: December 11, 2023, 12:19:52 PM by Superjack
Quote from: krakra on December 11, 2023, 12:01:05 PMMan kan også hente unge spillere som ikke har slått igjennom i  ES ennå. Det står ikke mellom å bruke nesten ti millioner på spillere nær 30 år, eller over 20 millioner på unge spillere.

Ikke uenig med det.
Så langt virker ikke Brann å være der.

Var vel Kåre som hentet både FHM og Japhet?

Hvorfor er 20 mill for dyrt? Med dagens priser i overgangsmarkedet?

Når en Grønbæk prises til 100mill +, Gulliksen kostet vel godt over 30 for Glimt.

Om Brann utvikler seg videre på samme måte som i 22 og 23 og spilleren utvikler seg så er det fort en nydelig investering.

Og mye heller 20 for Riisnes enn 7 for flere Kartumer og Soltvedter.
Brannsupporter.

esp123

Quote from: krakra on December 11, 2023, 12:10:14 PM
Quote from: esp123 on December 11, 2023, 12:07:18 PMHan har spilt relativt mye under Bakke, har fireårskontrakt og er skikkelig Enga-gutt. Det blir for meg helt feil å bruke masse millioner på Riisnæs når vi har Hjorteseth og Wassberg.


Så Hjorteseth og Kniklas bør erstatte Horn Myhre?
Vi trenger midtbanespillere med forskjellige profiler. Både talentfulle spiller, men også mer voksne spillere. Jeg mener det er feil ressursbruk å bruke det som mest sannsynlig vil være tosifret antall millioner på Riisnæs. En spiller for fremtiden, når vi har to spillere i samme alder i samme posisjon med stort potensialet. Både Hjorteseth og Wassberg bør gis en fair sjanse til å konkurrere om spilletid neste sesong. De har potensialet til å erstatte Horn Myhre.

Hadde vi snakket om Kartum-sum hadde set selvfølgelig stilt seg annerledes, men det kommer jo aldri til å være aktuelt for Enga å selge et av sine største talent til en erkerival for småpenger. Det er fullstendig urealistisk.

krakra

Ja, og vi har nok etablerte midtbanespillere i Kartum, Børsting og Sande og trenger derfor ikke erstatte Felix med enda en. Enten har man tillitt til at Kniklas eller Hjorteseth kan erstatte Horn Myhre, eller så får man hente en annen ung midtbanespiller man har denne troen på og kvitte seg med Kniklas eller Hjorteseth.

andreas1989

Dersom Riisnæs hadde vært åpen for å være back til å begynne med så hadde jo dette vært en signering som ga mye mening selv om han nok ser på seg selv som midtbanespiller. Han er etter det jeg har sett iallefall bedre på backen enn det Felix var. Men det er klart at det nok er en urealistisk signering, men om vi kunne fått tak i han for 10 mill er det noe jeg mener vi burde vurdere.

Det at han har spilt back på et lag som rykket ned burde jo ikke skremme oss, halve laget vårt rykket ned i 2021.

esp123

Problemet mitt er at av det jeg sett av Kartum (og Børsting) i indreløperposisjon, så er ikke de gode nok for et Brann som skal kjempe om gull neste sesong. De har også en helt annen profil enn Horn Myhre.

esp123

Quote from: andreas1989 on December 11, 2023, 12:23:44 PMDet at han har spilt back på et lag som rykket ned burde jo ikke skremme oss, halve laget vårt rykket ned i 2021.
Akkurat det var mer et svar på Superjack sine kommentarer om Wassberg og Hjorteseth.

Go Up