• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2023

Started by Nixon, September 16, 2022, 13:17:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

esp123

Absolutt. Men vi fikk satt opp det spillet fordi vi vant ballen veldig ofte i gunstige situasjoner. Delvis pga. Glimt ikke håndterte underlaget da de skulle spille seg ut.

Hickok

Quote from: Nixon on November 26, 2023, 21:24:48 PMTenk så gode Brann hadde vært på bedre underlag!:)
Tenk så gode de blir til neste sesong!

Lasaron

Om Brann taper med tre og Viking vinner med tre, da er de forbi oss.

Rosenborg må da ha litt stolthet på lager til siste kamp?

Og Vålerengen kommer til å mobilisere noe helt enormt mot Tromsø.

Angående vår siste kamp mot Godset, så fikk vi ingen karantener. Warming og Kniklas er på gang. Bare to er skadet (muligens også Børst). Vi kommer til å på papiret stille sterkt.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Lasaron on November 26, 2023, 21:43:20 PMOm Brann taper med tre og Viking vinner med tre, da er de forbi oss.

Rosenborg må da ha litt stolthet på lager til siste kamp?

Og Vålerengen kommer til å mobilisere noe helt enormt mot Tromsø.

Angående vår siste kamp mot Godset, så fikk vi ingen karantener. Warming og Kniklas er på gang. Bare to er skadet (muligens også Børst). Vi kommer til å på papiret stille sterkt.

Crone må stå over pga gule kort.

esp123

Når tapte vi sist med tre mål? Etter en kjapp sjekk så var det Molde borte 16. mai 2021 (0-4). Som alltid, med forbehold om at jeg ha oversett noe.

Superjack

November 26, 2023, 21:52:55 PM #1105 Last Edit: November 26, 2023, 21:54:34 PM by Superjack
Viking kan fint vinne 5-0 mot RBK

Mer sannsynlig enn at Brann taper med 3 mål.

Stolthet tror jeg ikke mange forbinder med RBK i år.
Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: Pyton on November 26, 2023, 21:51:08 PM
Quote from: Lasaron on November 26, 2023, 21:43:20 PMOm Brann taper med tre og Viking vinner med tre, da er de forbi oss.

Rosenborg må da ha litt stolthet på lager til siste kamp?

Og Vålerengen kommer til å mobilisere noe helt enormt mot Tromsø.

Angående vår siste kamp mot Godset, så fikk vi ingen karantener. Warming og Kniklas er på gang. Bare to er skadet (muligens også Børst). Vi kommer til å på papiret stille sterkt.

Crone må stå over pga gule kort.

Det har du rett i. Vel, kilden min var Brann.no sin før kampen-artikkel i går. Var inne og dobbeltsjekket nå. Der er ikke Crone med i oppramsingen av de som må stå over om de får gult kort.

Vel, da blir det nok Thore P mot Godset. Det kan gå bra, det.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Som jeg har sagt lenge nå, Viking kommer til å valse over RBK i siste kamp.

Rosenborg er for tiden et lag i fullstendig oppløsning. Se bare på dagens kamp, hvor man skulle takke av både Per Ciljan og Andre Hansen. Hva leverer de? En ydmykelse av seg selv, mot et Godset uten noe å spille for.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: esp123 on November 26, 2023, 21:30:05 PMAbsolutt. Men vi fikk satt opp det spillet fordi vi vant ballen veldig ofte i gunstige situasjoner. Delvis pga. Glimt ikke håndterte underlaget da de skulle spille seg ut.
Tror nok Brann uansett hadde tatt Glimt i dag på de samme tingene De var for kjapt i dem og var veldig samstemte i presspillet i dag.
De gjorde det samme i første omgangen mot glimt på deres eget kunstgress.
SÅ var ikke at de ikke håndterte underlaget, men at Brann var så jævla gode og Glimt ikke var helt til stede fra start
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

For ein vanvittig førsteomgang! Trur også det var dumt at Børsting måtte ut til fordel for Kartum, sjølv om sistnevnte var utkvilt. Men viss vi har ein nokonlunde skadefri tropp neste sesong, så bør det kunne gå an å bevare intensiteten nokonlunde gjennom kampen. Vi har trass alt fem moglege byte.

ChristianC????

November 27, 2023, 05:27:57 AM #1110 Last Edit: November 27, 2023, 05:35:40 AM by ChristianC????
Må også gratulere Brann som kåret til Årets klubb
(Se slutten av Fotballkveld på Tv2)

Stod mellom Viking, Tromsø og Brann, men Brann vant for felleskapet mellom Brann kvinner bla.

Anbefales å se

David

I rene poeng ligger dette an til å bli Branns nest beste sesong på toppnivå noensinne, kun overgått av sesongen 61/62, også da som nyopprykket.

Før inneværende sesong er rekkefølgen denne:


Sesong --- Poeng/kamper --- Snitt (3p/seier) --- Poengprosent
61/62:........46/30......................1,53 (2,23)...........77 %
2007:..........54/26......................2,08......................69 %
1963:..........24/18......................1,33 (1,89)...........67 %
2018:..........58/30......................1,93......................64 %
1997:..........50/26......................1,92......................64 %

Denne sesongen:
2023:..........61/29......................2,10......................70 %



Før siste runde har Brann tatt 70 prosent av alle mulige poeng. Med tap i Drammen synker denne prosenten til 68, og 2007 rykker opp på andreplass, men denne sesongen vil selv med tap overgå 1963 når det gjelder oppnådde poeng.

Så er det jo titler og hva man ellers får igjen for det som teller når alt kommer til alt, og dette vil bli en mager trøst om det blir fjerdeplass og Molde vinner cupen. Men det sier nå likevel en hel del om hvordan denne sesongen har vært.

Erlend

I TV2 sine sesongkÃ¥ringer har vi nominasjoner for Ã¥rets trener, Ã¥rets keeper, Ã¥rets forsvarer (Sery) og Ã¥rets midtbanespiller (FHM) og Finne er nominert til bÃ¥de Ã¥rets angriper og Ã¥rets spiller.  Tviler pÃ¥ at vi stikker av med noen av de, men det er Ã¥pen avstemning sÃ¥ vi fÃ¥r se.

Og som en liten digresjon så har Petter Strand av alle mennesker en nominasjon til årets mål

andreas1989

Horneland er ikke nominert?

krakra

Antar at alle kategoriene Erlend ramser opp er kategorier vi har nominerte

Erlend

Jo, altså Horneland nominert som årets trener og Dyngeland som årets keeper, beklager hvis det ikke kom tydelig frem

fortune

November 28, 2023, 13:36:25 PM #1116 Last Edit: November 28, 2023, 13:37:59 PM by fortune
Er dette den typen avstemning som enkelt kan kuppes ved å lage en robot som stemmer kontinuerlig? Ala den roboten som sikret Cecilie Pedersen gullballen i 2009, på bekosting av Huseklepp..
First is first, second is nothing

Erlend

Forresten, var jeg som rotet, kun Ã¥rets mÃ¥l er Ã¥pen avstemning som sikkert kan kuppes.  Øvrige utmerkelser er det NTF/TV2s eksperter som bestemmer

pidre

Bra artikkel på Eurosport sine sider om Europa, og hva som står på spill i siste serierunde - det er ikke lite. Tillater meg å lime inn et lite utdrag:

https://www.eurosport.no/fotball/knallhard-kamp-om-europa-plassene-dette-star-pa-spill-for-eliteserie-lagene_sto9899770/story.shtml


KAMPEN OM EUROPA LEAGUE
I fjor endte Norge på 16. plass på koeffisient-rangeringen, men tross dette kan man likevel ende opp med ett lag i hver av de to gjeveste klubbturneringene.
- Vi ble nummer 16 i fjor, og en endring for i år er at cupvinneren går inn i første kvalifiseringsrunde til Europa League, i steden for Conference League. Det kommer av at det er utvidet fra 96 til 180 lag som deltar i europeiske turneringer, sier Iversen.
Det betyr at vinneren av cupfinalen mellom Bodø/Glimt og Molde mottar en billett inn i Europa League-kvalifiseringen. Men dersom seriemesteren går seirende ut av den kampen vil billetten gå til laget som kaprer andreplassen i Eliteserien.
Dermed blir det en meget interessant siste runde for Brann, Tromsø og Viking som alle er i kampen om sølvplassen - en plass som kan være verdt 100 millioner kroner dersom man skulle nå et gruppespill i Europa League.


 

Saludar a los monos!

Larsendos

Da får mann opptil 3.15 på Tromsø-seier.

Vi hadde også høy odds der.

1. Glimt borte
2. Molde borte
3. VÃ¥lerenga borte

De 3 kampene med høyest odds på Brann-seier denne sesongen.

Legg til alle kampene på Intility uten seier.

Jeg står ved at seieren på Intility har vært vår sterkeste.

Henrik9

Sølv, Europa! Gratulerer Brann.

For en sesong.

Spelaren

Deilig, og vittig at det igjen skjer direkte etter opprykk. Forskjellen er at det ser lysere ut no.
GÃ¥ av.

opplett

Quote from: Spelaren on December 03, 2023, 19:13:05 PMDeilig, og vittig at det igjen skjer direkte etter opprykk. Forskjellen er at det ser lysere ut no.

Ja, i år gjorde vi det med fotballglede og underholdning. Utrolig deilig.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Haugesund holdt seg, så vi beholder «derbyet». Veldig glad for det!
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Gratulerer til oss med sølv! Nydelig!

Er det slik å forstå at vi nå er kvalifisert for en eller annen kvalikrunde til konferanseligaen? Men at om Glimt vinner cupen, så går vil til en eller annen kvalikrunde til Europaligaen? Og om vi ryker der, så går vi til en eller annen kvalikrunde i konferanseligaen?
Tren på langskudd

krakra

Gøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.

Larsendos

Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:27:53 PMGøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.
Etter vårsesongen (første 15 kamper), så er vi ikke på medaljeplass (11 poeng bak Glimt). Men du trekker fram høstsesongen (siste 15 kamper), som vi vant (2 poeng foran Glimt) som et varsku inn mot neste sesong? Den er grei.

krakra

Quote from: Larsendos on December 03, 2023, 19:58:26 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:27:53 PMGøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.
Etter vårsesongen (første 15 kamper), så er vi ikke på medaljeplass (11 poeng bak Glimt). Men du trekker fram høstsesongen (siste 15 kamper), som vi vant (2 poeng foran Glimt) som et varsku inn mot neste sesong? Den er grei.
Ja, vi var spillemessig bedre pÃ¥ vÃ¥ren enn pÃ¥ høsten. VÃ¥ren fikk vi dÃ¥rlig betalt, høsten dÃ¥rligst. 

Men jeg orker ikke denne runden en gang til med noen som mener at bortekampen mot VIF var en av våre beste offensive kamper. Da er vi for langt fra hverandre til at det er noe poeng.

Christian

Veldig gøy med sølv! Forhåpentligvis kan det gi nye europaeventyr. Blir garantert tøft å følge opp neste sesong, men vi har mye bra å bygge på. Bare å glede seg.

Belfort

Brann har tradisjonelt vært ræva på og gjenskape suksess, så veldig spent på neste sesong

Superjack

*Applaus* Enkelt oppsummert.


Brannsupporter.

Larsendos

Quote from: krakra on December 03, 2023, 20:02:36 PM
Quote from: Larsendos on December 03, 2023, 19:58:26 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:27:53 PMGøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.
Etter vårsesongen (første 15 kamper), så er vi ikke på medaljeplass (11 poeng bak Glimt). Men du trekker fram høstsesongen (siste 15 kamper), som vi vant (2 poeng foran Glimt) som et varsku inn mot neste sesong? Den er grei.
Ja, vi var spillemessig bedre pÃ¥ vÃ¥ren enn pÃ¥ høsten. VÃ¥ren fikk vi dÃ¥rlig betalt, høsten dÃ¥rligst.  

Men jeg orker ikke denne runden en gang til med noen som mener at bortekampen mot VIF var en av våre beste offensive kamper. Da er vi for langt fra hverandre til at det er noe poeng.
Det har jeg virkelig aldri sagt. Jeg sa det var en av våre sterkeste prestasjoner.

Falkman

Quote from: Larsendos on December 03, 2023, 20:52:23 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 20:02:36 PM
Quote from: Larsendos on December 03, 2023, 19:58:26 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:27:53 PMGøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.
Etter vårsesongen (første 15 kamper), så er vi ikke på medaljeplass (11 poeng bak Glimt). Men du trekker fram høstsesongen (siste 15 kamper), som vi vant (2 poeng foran Glimt) som et varsku inn mot neste sesong? Den er grei.
Ja, vi var spillemessig bedre pÃ¥ vÃ¥ren enn pÃ¥ høsten. VÃ¥ren fikk vi dÃ¥rlig betalt, høsten dÃ¥rligst. 

Men jeg orker ikke denne runden en gang til med noen som mener at bortekampen mot VIF var en av våre beste offensive kamper. Da er vi for langt fra hverandre til at det er noe poeng.
Det har jeg virkelig aldri sagt. Jeg sa det var en av våre sterkeste prestasjoner.


Men hva var det som var sÃ¥ sterkt med Ã¥ ta en knapp seier mot seriens suverent svakeste hjemmelag? Det er beyound me.  At det var en av seierne i Ã¥r som smakte best er noe annet.

Corran

Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:27:53 PMGøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.
Er enig med at det var en del av angrepsspillet som var bedre i vår enn i høst,
Men måten du skriver om "godt timede straffespark" så virker det som du mener at vi var heldige som fikk disse straffene som hjalp oss til seire.
Når en får flere straffespark slik Brann gjorde i høst så var dette pga at Brann spilt bra og hadde nok spillere i boksen mens vi angrep slik at motstanderen var tvunget til å ty til ulovligheter.
Dette er rett og slett et resultat av å være det beste laget i kampen
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Supertzar

December 03, 2023, 23:31:17 PM #1134 Last Edit: December 03, 2023, 23:35:48 PM by Supertzar
Fotcalc.com på Twitter:

VÃ¥re europaklubber hvis Glimt vinner cupen:

Glimt: 🔵#UCL Q2
Brann: 🟠#UEL Q1*
Tromsø: 🟢#UECL Q2
Viking: 🟢#UECL Q2

Hvis Molde vinner cupen:

Glimt: 🔵#UCL Q2
Molde: 🟠#UEL Q1*
Brann: 🟢#UECL Q2
Tromsø: 🟢#UECL Q2


"Hvis Norge i perioden 2018/19 - 2022/23 hadde tjent 0,051 ytterligere koeffisientpoeng, ville Brann vært klare for 🔵#UCL kvalik i dag.

Til info gir en uavgjort i UEFAs gruppespill 0,250 koeffisientpoeng."

"Og Viking og Molde hadde vært klart for Europa neste sesong."

"I 2022/23-sesongen kunne vi for eksempel ha forbedret et av disse resultatene:

Sligo Rovers 1 - 0 Viking
Žalgiris Vilnius 1 - 1 Glimt
Linfield 1 - 0 Glimt
Lech Poznań 1 - 0 Glimt
Klaksvík 3 - 1 Glimt
Zürich 2 - 1 Glimt
Djurgården 3 - 2 Molde
Molde 2 - 3 Djurgården"

Eller så kunne Brann spelt U istadenfor tap borte mot Shamrock i 2019. Eller vunne heime mot same lag. Heimekampen enda 2-2.....

Meir info om korleis ein kan komme inn i Q3:

https://twitter.com/fotcalc/status/1731377883417858556?t=zQp17oNmTVTlRFqPS50cMQ&s=19


Falkman

Quote from: Falkman on December 03, 2023, 22:04:47 PM
Quote from: Larsendos on December 03, 2023, 20:52:23 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 20:02:36 PM
Quote from: Larsendos on December 03, 2023, 19:58:26 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:27:53 PMGøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.
Etter vårsesongen (første 15 kamper), så er vi ikke på medaljeplass (11 poeng bak Glimt). Men du trekker fram høstsesongen (siste 15 kamper), som vi vant (2 poeng foran Glimt) som et varsku inn mot neste sesong? Den er grei.
Ja, vi var spillemessig bedre pÃ¥ vÃ¥ren enn pÃ¥ høsten. VÃ¥ren fikk vi dÃ¥rlig betalt, høsten dÃ¥rligst.  

Men jeg orker ikke denne runden en gang til med noen som mener at bortekampen mot VIF var en av våre beste offensive kamper. Da er vi for langt fra hverandre til at det er noe poeng.
Det har jeg virkelig aldri sagt. Jeg sa det var en av våre sterkeste prestasjoner.


Men hva var det som var sÃ¥ sterkt med Ã¥ ta en knapp seier mot seriens suverent svakeste hjemmelag? Det er beyond me.  At det var en av seierne i Ã¥r som smakte best er noe annet.

krakra

Quote from: Corran on December 03, 2023, 23:18:07 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:27:53 PMGøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.
Er enig med at det var en del av angrepsspillet som var bedre i vår enn i høst,
Men måten du skriver om "godt timede straffespark" så virker det som du mener at vi var heldige som fikk disse straffene som hjalp oss til seire.
Når en får flere straffespark slik Brann gjorde i høst så var dette pga at Brann spilt bra og hadde nok spillere i boksen mens vi angrep slik at motstanderen var tvunget til å ty til ulovligheter.
Dette er rett og slett et resultat av å være det beste laget i kampen
 
Flaks og flaks... Jeg tror i alle fall vi bør være forbedret på å få lengre perioder med færre straffer per visitt i motstanders 16. meter og færre mål per avslutning neste år, og da må angrepsspillet være bedre enn i mange av høstens kamper.

ChristianC????

December 04, 2023, 07:55:30 AM #1137 Last Edit: December 04, 2023, 08:11:37 AM by ChristianC????
Ã…rets lag fra TV2 med Yaw & Mathisen:

Jakob Haugaard

Jostein Gundersen - Brekalo - Jeff

Berg - Grønbæk - Felix - Vetlesen

Pellegrino - Akor Adams - Finne

4X B/G
3X SKB
2X TIL
1X VIK
1X LSK

Godt å se 1 SKB spiller i hver lagdel.

Stort sett enig, men Adams over Moumbagna, usikker men forståelig.
Edit: Jeg glemte at Adams scoret like mye mål på halvparten av kamper spilt.
Adams. Udiskutabelt.

Samme går for Vetlesen som ikke spilte en halv sesong engang.
Kanskje eg ser med Brann øyner, men hva med Sønnen? Han har jo vært enorm for oss i år.

Lasaron

Vi er blitt dårligere på frispilling bakfra. Og 3-4-3 ( i følge noen, jeg skal ikke protestere) for gode arbeidsforhold mot oss offensivt. Jeg tror det kan skyldes manglende tempo bak.

Neste års foretrukne forsvarsfirer mener jeg skal være uten Crone, Palle og Soltvedt.

Foretrukne forslag med dagens stall:

Pedersen - Japhet - Ruben - Torsvik

Men Crone som back går an, han spilte jo mye når vi var gode i vår. Da kan Pedersen avlaste Ruben som stopper. Blomberg som back er også noe som bør prøves litt ut i vinter.

Holten tror jeg også vil passe Brann bedre enn Palle.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: ChristianC???? on December 04, 2023, 07:55:30 AMÃ…rets lag fra TV2 med Yaw & Mathisen:

Jakob Haugaard

Jostein Gundersen - Brekalo - Jeff

Berg - Grønbæk - Felix - Vetlesen

Pellegrino - Akor Adams - Finne

4X B/G
3X SKB
2X TIL
1X VIK
1X LSK

Godt å se 1 SKB spiller i hver lagdel.

Stort sett enig, men Adams over Moumbagna, usikker men forståelig.
Edit: Jeg glemte at Adams scoret like mye mål på halvparten av kamper spilt.
Adams. Udiskutabelt.

Samme går for Vetlesen som ikke spilte en halv sesong engang.
Kanskje eg ser med Brann øyner, men hva med Sønnen? Han har jo vært enorm for oss i år.

For min del blir slike kåringer utvannet når man ikke klarer å holde seg til en noenlunde normal formasjon og faktisk velge den spilleren som har prestert best i hver posisjon. Istedet har man her plukket det man mener er de 11 beste spillerne og slengt dem mer eller mindre tilfeldig utover etter eget forgodtbefinnende. Årets lag uten en eneste back liksom..
First is first, second is nothing

pidre

En absolutt fantastisk sesong, sølv i serien og cupgull, nytt banedekke og treningsfasiliteter, og et et damelag som ruler. Det ser bra. Vi har spilt 40 obligatoriske kamper, 30 i serien, 6 i cupen og 4 i europa. Tapet mot borte mot VIF i cupen var surt, og så var vi nære på å slå ut AZ.

Det er mulig vi klarer gruppespill neste år, da blir det flere kamper - minst 8. Budsjetterer vi med 5 i cupen, er vi da oppe i 43 obligatoriske kamper.

Det er EM til sommeren, sÃ¥ kampene kommer tettere enn i Ã¥r. 
 
Saludar a los monos!

andreas1989

Quote from: fortune on December 04, 2023, 08:23:24 AM
Quote from: ChristianC???? on December 04, 2023, 07:55:30 AMÃ…rets lag fra TV2 med Yaw & Mathisen:

Jakob Haugaard

Jostein Gundersen - Brekalo - Jeff

Berg - Grønbæk - Felix - Vetlesen

Pellegrino - Akor Adams - Finne

4X B/G
3X SKB
2X TIL
1X VIK
1X LSK

Godt å se 1 SKB spiller i hver lagdel.

Stort sett enig, men Adams over Moumbagna, usikker men forståelig.
Edit: Jeg glemte at Adams scoret like mye mål på halvparten av kamper spilt.
Adams. Udiskutabelt.

Samme går for Vetlesen som ikke spilte en halv sesong engang.
Kanskje eg ser med Brann øyner, men hva med Sønnen? Han har jo vært enorm for oss i år.

For min del blir slike kåringer utvannet når man ikke klarer å holde seg til en noenlunde normal formasjon og faktisk velge den spilleren som har prestert best i hver posisjon. Istedet har man her plukket det man mener er de 11 beste spillerne og slengt dem mer eller mindre tilfeldig utover etter eget forgodtbefinnende. Årets lag uten en eneste back liksom..

Det blir jo ikke mer tv2 enn dette. Og i Drammen er han intenst slitsomme Børrestad mer opptatt av Ã¥ stille «morsomme» spørsmÃ¥l om kulden enn om spillet. 

Lasaron

Quote from: pidre on December 04, 2023, 09:35:15 AMEn absolutt fantastisk sesong, sølv i serien og cupgull, nytt banedekke og treningsfasiliteter, og et et damelag som ruler. Det ser bra. Vi har spilt 40 obligatoriske kamper, 30 i serien, 6 i cupen og 4 i europa. Tapet mot borte mot VIF i cupen var surt, og så var vi nære på å slå ut AZ.

Det er mulig vi klarer gruppespill neste år, da blir det flere kamper - minst 8. Budsjetterer vi med 5 i cupen, er vi da oppe i 43 obligatoriske kamper.

Det er EM til sommeren, sÃ¥ kampene kommer tettere enn i Ã¥r. 
 

Vi spilte ni cupkamper. 43 totalt.

Uklokt av nff om det blir pause hele em. Norge er jo ikke med.
Tren på langskudd

andreas1989

NÃ¥r kommer terminlisten egentlig?

Nixon

Quote from: andreas1989 on December 04, 2023, 11:10:07 AMNÃ¥r kommer terminlisten egentlig?

Årets sesong ble presentert 9. desember i fjor. Så ikke lenge nå.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Larsendos

Quote from: Falkman on December 03, 2023, 22:04:47 PM
Quote from: Larsendos on December 03, 2023, 20:52:23 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 20:02:36 PM
Quote from: Larsendos on December 03, 2023, 19:58:26 PM
Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:27:53 PMGøy med sølv. Så håper jeg vi klarer å løfte oss ytterligere neste sesong og ikke faller sammen som vi har gjort tidligere. Jeg tror ikke det blir totalkollaps neste år, men er redd det kan komme et tilbakeslag. Vært veldig mye flyt og vipping av jevne kamper i vår favør, godt hjulpet av godt timede straffespark, gjennom høsten. Kvaliteten på spillet må nok opp hvis vi skal være medaljekandidat neste år også.

Mener jeg lese på Twitter at vi kan komme inn ganske sent i Europaligaen hvis Glimt vinner cupen, så sent at vi nesten er sikret minst gruppespill i Konferanseligaen.
Etter vårsesongen (første 15 kamper), så er vi ikke på medaljeplass (11 poeng bak Glimt). Men du trekker fram høstsesongen (siste 15 kamper), som vi vant (2 poeng foran Glimt) som et varsku inn mot neste sesong? Den er grei.
Ja, vi var spillemessig bedre pÃ¥ vÃ¥ren enn pÃ¥ høsten. VÃ¥ren fikk vi dÃ¥rlig betalt, høsten dÃ¥rligst.  

Men jeg orker ikke denne runden en gang til med noen som mener at bortekampen mot VIF var en av våre beste offensive kamper. Da er vi for langt fra hverandre til at det er noe poeng.
Det har jeg virkelig aldri sagt. Jeg sa det var en av våre sterkeste prestasjoner.


Men hva var det som var sÃ¥ sterkt med Ã¥ ta en knapp seier mot seriens suverent svakeste hjemmelag? Det er beyound me.  At det var en av seierne i Ã¥r som smakte best er noe annet.
Vålerenga var i går favoritter mot eliteseriens beste bortelag. De har spilt med kniven på strupen en stund. Ilic og Hagen har forsterket laget veldig.

pidre

Quote from: Lasaron on December 04, 2023, 10:53:26 AM
Quote from: pidre on December 04, 2023, 09:35:15 AMEn absolutt fantastisk sesong, sølv i serien og cupgull, nytt banedekke og treningsfasiliteter, og et et damelag som ruler. Det ser bra. Vi har spilt 40 obligatoriske kamper, 30 i serien, 6 i cupen og 4 i europa. Tapet mot borte mot VIF i cupen var surt, og så var vi nære på å slå ut AZ.

Det er mulig vi klarer gruppespill neste år, da blir det flere kamper - minst 8. Budsjetterer vi med 5 i cupen, er vi da oppe i 43 obligatoriske kamper.

Det er EM til sommeren, sÃ¥ kampene kommer tettere enn i Ã¥r. 
 

Vi spilte ni cupkamper. 43 totalt.

Uklokt av nff om det blir pause hele em. Norge er jo ikke med.

Ja stemmer, 9 cupkamper - my bad. Totalt altså 43 obligatoriske kamper i 2023.
Saludar a los monos!

Pete05

Det første kamikaze-tipset for 2024... Sportsbibelen.

https://sportsbibelen.no/kamikaze-tipset-slik-ender-eliteserien-2024/

Slik tror vi Eliteserien for 2024 ender når vi skriver 4. desember!
Brann
Bodø/Glimt
Molde
Viking
Rosenborg
Sarpsborg 08
Tromsø
Strømsgodset
Lillestrøm
Odds BK
VÃ¥lerenga
HamKam
FK Haugesund
Fredrikstad (Kvalik)
Sandefjord (Nedrykk)
KFUM Oslo (Nedrykk)

Spelaren

Quote from: Supertzar on December 03, 2023, 23:31:17 PMEller så kunne Brann spelt U istadenfor tap borte mot Shamrock i 2019. Eller vunne heime mot same lag. Heimekampen enda 2-2.....


Med irsk utligning fire minutter pÃ¥ overtid  ::) .
GÃ¥ av.

Kagain

Quote from: Pete05 on December 04, 2023, 13:09:03 PMDet første kamikaze-tipset for 2024... Sportsbibelen.

https://sportsbibelen.no/kamikaze-tipset-slik-ender-eliteserien-2024/

Slik tror vi Eliteserien for 2024 ender når vi skriver 4. desember!
Brann
Bodø/Glimt
Molde
Viking
Rosenborg
Sarpsborg 08
Tromsø
Strømsgodset
Lillestrøm
Odds BK
VÃ¥lerenga
HamKam
FK Haugesund
Fredrikstad (Kvalik)
Sandefjord (Nedrykk)
KFUM Oslo (Nedrykk)

Interessant at de mener at Brann skal være helt i toppen der. Jeg ser mer for meg at Brann havner på en 5. plass eller noe. Kanskje etter en solid formdupp på høsten.

Go Up