• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann i media

Started by Leffen, August 01, 2016, 13:21:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

andreas1989

Quote from: Dickens on October 26, 2023, 12:54:04 PMPå de to siste Ballspark-sendingene på kampdag har jo Høibråten tatt med seg faren og datteren(?). Er jo fullstendig sirkus.

Gu'kor koselig då, med Knut'en...

nero

Noen burde i hvert fall hviske Pamer i øret at hans komiske talent er særdeles begrenset, og kanskje kommer best til sin rett med mye øl i selskap med sine bestekompiser.
Lions led by donkeys.

Dickens

Noe annet som er skremmende er at sanger som May-Britten og Kjell-Tore lager når de er halvveis nede i en billig hvitvin natt til mandag blir hyllet i kommentarfeltet og forsøkt på Store Stå.

Finne, du får oss til å skinne!
Med deg på laget, så kommer vi til å vinne.
Mens Kniksen blir værende i minnet.
For det e ikkje tull, med deg tar Brann seriegull!

Kommentarfeltet:

"Denne var knakende flott!" - Merethe
"Midt i blinken!" - Kjell-Tore
"Her e du go, May-Britt!!!" -Kjersti
"For en koselig sang!!!!" - Knut Høibråten


Lasaron

Hvis jeg skulle skrevet hovedfagsoppgave i sosiologi, ville jeg forsket på ulike supportermiljøer rundt Brann. Jeg syns det er kjempespennende at det er så mye forskjellig.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: Lasaron on October 26, 2023, 15:59:24 PMHvis jeg skulle skrevet hovedfagsoppgave i sosiologi, ville jeg forsket på ulike supportermiljøer rundt Brann. Jeg syns det er kjempespennende at det er så mye forskjellig.

Det er et evig mangfold. Både i inn- og utland. Ikke rart man elsker klubben og at det blir så mye kok rundt den.

Men medaljen har også en klar bakside. Når det går bra (les: cupfinale/serieinnspurt) og alt blir utsolgt, da skal disse muppetene i kommentarfeltet til Ballspark på kamp. For første gang siden midten av 80-tallet.

Eller når det går dårlig, så er det et håpløst hylekor fra kunnskapsløse mennesker som begynner å fable om at vi må hente tilbake Mjelde eller Kim Ojo.

andreas1989

Hadde det vært opp til Høibråten hadde vi signert Barmen og kanskje til og med Forren.

Dickens

Quote from: andreas1989 on October 26, 2023, 16:42:51 PMHadde det vært opp til Høibråten hadde vi signert Barmen og kanskje til og med Forren.

Ja, han har jeg for lengst sluttet å ta seriøst, og jeg lever fint med at han innehar den klovnerollen. Men han gjenspeiler veldig majoriteten av følgermassen deres i Ballspark.

Hvor folk synes synd i, og var uenig i, at Barmen/Forren fikk sparken f.eks.
"For de er jo så koselige gutter."

Corran

Quote from: andreas1989 on October 26, 2023, 16:42:51 PMHadde det vært opp til Høibråten hadde vi signert Barmen og kanskje til og med Forren.
Det er jo nok til å ikke høre på dem
Eg har alltid mislikt Pamer og syntes han er kunskapsløs.
Han har jo også kommet inn her og forsvart seg noen ganger og da  gjerne med at han ikke er journalist men kommentator.
For meg har han da virket enda mer talentløs. Og i levende live virker han litt høy på seg sjøl (ikke like ille som watne)
Så detfor har eg ikkje fulgt ballspark  og når jeg ser her inne er eg fornøyd med det valget
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Dickens on October 26, 2023, 16:52:30 PM
Quote from: andreas1989 on October 26, 2023, 16:42:51 PMHadde det vært opp til Høibråten hadde vi signert Barmen og kanskje til og med Forren.

Ja, han har jeg for lengst sluttet å ta seriøst, og jeg lever fint med at han innehar den klovnerollen. Men han gjenspeiler veldig majoriteten av følgermassen deres i Ballspark.

Hvor folk synes synd i, og var uenig i, at Barmen/Forren fikk sparken f.eks.
"For de er jo så koselige gutter."
Ikke et vondt ord om Barmen, men at han og Haugen forsvant tror jeg var veldig bra for Brann og hvor de er nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

andreas1989

Quote from: Corran on October 26, 2023, 16:58:23 PMHan har jo også kommet inn her og forsvart seg noen ganger og da  gjerne med at han ikke er journalist men kommentator.

Haha, er dette tilfelle?

Det beste som har skjedd Brann siste 15 årene er at Barmen og Haugen forsvant.

Dickens

Quote from: andreas1989 on October 26, 2023, 19:04:51 PM
Quote from: Corran on October 26, 2023, 16:58:23 PMHan har jo også kommet inn her og forsvart seg noen ganger og da  gjerne med at han ikke er journalist men kommentator.

Haha, er dette tilfelle?

Det beste som har skjedd Brann siste 15 årene er at Barmen og Haugen forsvant.

Ja, mindre profesjonelle spillere skal du leite lenger etter.
Men hvem kunne vi ønsket oss i en skikkelig Brann-pod da? Har Davy'en utspilt sin rolle?

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Quote from: Dickens on October 26, 2023, 19:22:18 PM
Quote from: andreas1989 on October 26, 2023, 19:04:51 PM
Quote from: Corran on October 26, 2023, 16:58:23 PMHan har jo også kommet inn her og forsvart seg noen ganger og da  gjerne med at han ikke er journalist men kommentator.

Haha, er dette tilfelle?

Det beste som har skjedd Brann siste 15 årene er at Barmen og Haugen forsvant.

Ja, mindre profesjonelle spillere skal du leite lenger etter.
Men hvem kunne vi ønsket oss i en skikkelig Brann-pod da? Har Davy'en utspilt sin rolle?

Davy og Ivar Hoff (og en programleder) laget en slags podkast-episode sammen i forkant av cupfinalen for LSK sin youtube-kanal. Link nederst.  Jeg synes den var utrolig bra med en grei miks av faglig diskusjon, flott mimring og den klassiske kjeklingen som man må forvente at det er de to imellom.  Jeg ser gjerne Davy i en podkast så lenge han finner en riktig rolle.  Og da mener jeg i hovedsak en annen rolle enn sinte-Davy som han gjerne hadde i TV2 selv om han var god i den.


https://www.youtube.com/watch?v=3sqoyqkaHI0

Dickens

Quote from: Erlend on October 27, 2023, 09:40:24 AM
Quote from: Dickens on October 26, 2023, 19:22:18 PM
Quote from: andreas1989 on October 26, 2023, 19:04:51 PM
Quote from: Corran on October 26, 2023, 16:58:23 PMHan har jo også kommet inn her og forsvart seg noen ganger og da  gjerne med at han ikke er journalist men kommentator.

Haha, er dette tilfelle?

Det beste som har skjedd Brann siste 15 årene er at Barmen og Haugen forsvant.

Ja, mindre profesjonelle spillere skal du leite lenger etter.
Men hvem kunne vi ønsket oss i en skikkelig Brann-pod da? Har Davy'en utspilt sin rolle?

Davy og Ivar Hoff (og en programleder) laget en slags podkast-episode sammen i forkant av cupfinalen for LSK sin youtube-kanal. Link nederst.  Jeg synes den var utrolig bra med en grei miks av faglig diskusjon, flott mimring og den klassiske kjeklingen som man må forvente at det er de to imellom.  Jeg ser gjerne Davy i en podkast så lenge han finner en riktig rolle.  Og da mener jeg i hovedsak en annen rolle enn sinte-Davy som han gjerne hadde i TV2 selv om han var god i den.


https://www.youtube.com/watch?v=3sqoyqkaHI0

Ja, så den der, Erlend, før cupfinalen. Koste meg fra start til slutt. Enormt med kunnskap på de to spedd med en nydelig tone og humor.

Men Morten Stokstad kan jeg styre meg for.

nero

Quote from: Erlend on October 27, 2023, 09:40:24 AM
Quote from: Dickens on October 26, 2023, 19:22:18 PM
Quote from: andreas1989 on October 26, 2023, 19:04:51 PM
Quote from: Corran on October 26, 2023, 16:58:23 PMHan har jo også kommet inn her og forsvart seg noen ganger og da  gjerne med at han ikke er journalist men kommentator.

Haha, er dette tilfelle?

Det beste som har skjedd Brann siste 15 årene er at Barmen og Haugen forsvant.

Ja, mindre profesjonelle spillere skal du leite lenger etter.
Men hvem kunne vi ønsket oss i en skikkelig Brann-pod da? Har Davy'en utspilt sin rolle?

Davy og Ivar Hoff (og en programleder) laget en slags podkast-episode sammen i forkant av cupfinalen for LSK sin youtube-kanal. Link nederst.  Jeg synes den var utrolig bra med en grei miks av faglig diskusjon, flott mimring og den klassiske kjeklingen som man må forvente at det er de to imellom.  Jeg ser gjerne Davy i en podkast så lenge han finner en riktig rolle.  Og da mener jeg i hovedsak en annen rolle enn sinte-Davy som han gjerne hadde i TV2 selv om han var god i den.


https://www.youtube.com/watch?v=3sqoyqkaHI0
Veldig, veldig bra. Et nivå Ballsparkklovnene bare kan drømme om. Ville heller hørt ti timer med Hoff og Davy enn en halvtime med Pamer & co.
Lions led by donkeys.

Leffen

November 08, 2023, 14:16:57 PM #517 Last Edit: November 08, 2023, 14:18:51 PM by Leffen
Hører på siste Ballspark-episode. Ganske utrolig hvor langt det er mellom Pamers tro på egne kunnskaper og virkeligheten. Kommer inn et spørsmål om eksempler på spillere i eliteserien som kunne passet i Brann. Det eneste han kommer opp med er Kristoffer Zachariassen. Jeez. Han går hardt ut og sier at Brann er det femte beste laget i skandinavia, tipper han ikke har sett noen av lagene i Danmark og Sverige spille. Bortsett fra FCK i CL kanskje.

Kanskje litt smålig det her men måtte bare få det ut. Irriterer meg sånn. Han skal alltid være uenig med de andre og komme med "fasit". Spiller inn en 29-åring som den ultimate signering, fem min seinere bærer han fanen for å satse på unge spillere.

Lasaron

For å illustrere hvor sterkt Ballspark står hos den gemene hop, limer jeg inn et ganske ferskt innlegg fra Ballspark sin Facebook-side:

Først av alt; nei eg er ikkje Jon Fosse sjølv om eg skriv nynorsk.😃
Men ein fredagskveld som dette før årets kamp mot Horneland sine eigne disipler, «arabarane» vil eg skrive dette:
Eg har heia på Brann og har i alle fall fått med meg min dose med opp og nedturar.
Eg blei fødd med ræven mot Ulriken i 1963 og har stort sett blitt skuffa.
Ja, det var enormt på Ullevaal i 2004 og på Festplassen i 2007, men det som gjer meg aller mest glad er denne gjengen i Ballspark.
Snakk om å intigrere bymann og stril, skape entusiasme, glede og spenning😃❤️!
Nett no gler eg meg til kamp i morgon nesten uavhengig av resultat.
Ballspark-gjengen med Knut Høibraaten, Anders Pamer, Mads Bøyum, Renate Köppen Blindheim og alle andre dyr i Hakkebakkeskogen gjer kvar kamp til ein fest og glede uansett.
Er djupt imponert og impregnert (noko alle her i Bergen skulle vore..)
Glede og kos
5200 Os!

For denne karen er altså Ballspark det største som har skjedd Brann.
Tren på langskudd

Optimist

Hahaha. Facebook er stedet som aldri slutter å gi. Rett og slett en vaskeekte Ballspark-fan.
Kokende idiot

andreas1989

November 11, 2023, 10:43:51 AM #520 Last Edit: November 11, 2023, 10:50:26 AM by andreas1989
Hører rykter om at Parmer&Høibråten jobber med et show som skal gå på ricks til våren...

For å skryte litt av BT så er dagens artikkel ført i pennen av Øystein Vik solid.
Det har jo gått nedover med Brann relatert stoff etter at Vik tok over som leder for sportsavdelingen i BT men denne artikkelen var det kvalitet over. Men det er jo ikke like koselig som å lese om Knut`en så den blir vel neppe nevnt i fjesbok gruppen.

Lasaron

Men både jeg og andre må huske på at det fort kan bli kontraproduktivt å harselere for mye med hvor populært Ballspark er. Det er med på å løfte interessen og engasjementet for Brann, og det liker vi.
Tren på langskudd

andreas1989

November 11, 2023, 10:50:02 AM #522 Last Edit: November 11, 2023, 13:32:44 PM by andreas1989
Absolutt men det er jo synd når det som var en gang i tiden var en relativt bra podcast ender opp med å bare bli fjas.

Eivind

Negativiteten her inne er like morsomt som hallelujastemingen på Facebook. Ballspark mangler faglig tyngde. Mye fjas. Men er vel det konseptet som garantert har skapt mest blest og holder liv i engasjementet rundt Brann.

Gode lyttertall, også utenfor Bergen.

Må man høre på om man gremmes så fælt?

andreas1989

Jeg har ikke hørt en pod på evigheter, har pleid å se sendingene etter kampene for reaksjoner men selv det begynner å bli uutholdelig.

Det er vel lov å klage når et produkt blir dårlig? LAN fotball ga medaljer men det var jo helt forferdelig så det at Wenche fra Lonevåg synes det er så koselig med Knut Høibråten betyr ikke at det er bra.

andreas1989

Det er jo også morsomt at enkelte av disse Ballspark fanatikerne hyller Ballspark som hovedårsaken til at det er blest rundt Brann. Det faktum at man spiller den beste fotballen i klubbens historie og omsider driver klubb på en profesjonell måte blir jo for faglig for den gjengen så det er klart at det er Ballspark som skal ha æren med sitt fjas.

sydnes76

Enig med Eivind her... At enkelte mener konseptet er dårlig, betyr vel ikke at det er det? Jeg mener Ballspark er viktig for interessen rundt Brann, og at de er flink til å skape engasjement. At de har mange følgere, lyttere og seere betyr vel at de oppnår det de ønsker. Synes det er kjipt når man har ovenifra og ned holdninger til andre kun fordi de har andre preferanser på underholdning og Brannengasjement. Trist.

andreas1989

Er det ovenfra og ned holding og forvente at en podcast skal holde seg saklig som den jo har gjort tidligere?

sydnes76

Det er ikke mediainnholdet jeg sikter til, men harseleringen med de som synes det er et kjekt konsept.

andreas1989

For all del, det er jo de som synes det er festlig med "Pørni" i Liverpool også og gledelig betaler syke summer for det.

De kunne jo startet en egen pod med Høibråten og gjerne Parmer for de som ikke er så interesserte i fotballen og beholdt Ballspark som det var.

andreas1989

Og ovenfor og ned blir vel å si at "enkelte" ikke liker konseptet, vi er vel ganske mange om det iallfall her inne.

andreas1989

Quote from: andreas1989 on November 11, 2023, 10:43:51 AMFor å skryte litt av BT så er dagens artikkel ført i pennen av Øystein Vik solid.
Men det er jo ikke like koselig som å lese om Knut`en så den blir vel neppe nevnt i fjesbok gruppen.

Bare for å nevne det uten å "henge ut" noen men denne artikkelen er nå tema på Ballspark siden under tittelen "Hva har de røyka oppe på stadion i dag?".

Nixon

Angående Ballspark så tror jeg at folk ikke tenker på at det ikke bare er underholdning, men også butikk. BT bruker etter min mening overraskende mye penger på den gjengen med tanke på den økonomiske situasjonen i media for øyeblikket der det spares i alle mediekonsern. Bare Schibsted (som eier BT) skal spare en halv milliard i år. Og så tar BT seg råd til å sende 4-6 personer på absolutt alt av kamper (til og med Brattvåg, og nå også CL-bortekampene til damelaget) med alt det innebærer av lønn, fly, hotell og diett.

Så det må på en eller annen måte være verdt det i forhold til trafikk og ikke minst kjøp av pluss-abonnement. Det siste er veldig viktig. Det var jo noen som for en tid siden her var misfornøyd med at nettavisene endret titler og bilder på sakene. Dette er jo grunnen til det. Dersom en sak ikke flyr, og det måles fra minutt til minutt, og gir respons i form av trafikk og salg av abonnement, så endres det. Helt enig at det kan være irriterende, men man kan jo skjønne det når det er snakk om jobben og levebrødet til folk.

Så dersom nå BT har funnet en formel som kan rettferdiggjøre satsingen i nedgangstider ovenfor pengefolkene i selskapet, så kjører de nok det løpet videre. Til ergrelse for noen, men til glede for mange nok andre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

andreas1989

Gode poenger og Ballspark har nok definitv generert mange kunder for BT.

Men det er jo som du skriver litt oppsiktvekkende at de sender hele den gjengen land og strand rundt på hver eneste kamp. Det er jo mye det samme TV2 og Viasat har blitt kritisert for særlig mtp på prisene de tar for et faglig relativt dårlig produkt med mye fjas som i Ballspark.


Lasaron

Ok. Jeg syns dette har vært en fruktbar diskusjon. La oss være enige om at de som liker Ballspark kan få like det i fred for sarkasme og narring. Ballspark genererer interesse og engasjement for Brann. Det er positivt. Det er en del av mangfoldet rundt klubben vår som gjør den så organisk, dynamisk og vakker.
Tren på langskudd

Eivind

Absolutt. Ballspark skal i mine øyne også ha kudos for enorm dekning av Haugesundkampen. Rapporterer livet rundt kampen og oppladningen på en herlig måte for oss som ikke kunne være der ;)

Lasaron

Hm. Jeg ser Glimt og Molde sine kamper i kveld går på Viaplay.no. Jeg håper ikke jeg må ha abonnement på både Play og Viaplay neste år for å sikre meg å se alt.
Tren på langskudd

Erlend

Quote from: Lasaron on November 30, 2023, 16:27:43 PMHm. Jeg ser Glimt og Molde sine kamper i kveld går på Viaplay.no. Jeg håper ikke jeg må ha abonnement på både Play og Viaplay neste år for å sikre meg å se alt.

Stor fare for det er jeg redd.  Samtidig er det jo en viss sannsynlighet for at de begynner å selge unna rettigheter i et svært konkursbo om ikke så lenge

Hickok

Quote from: Lasaron on November 30, 2023, 16:27:43 PMHm. Jeg ser Glimt og Molde sine kamper i kveld går på Viaplay.no. Jeg håper ikke jeg må ha abonnement på både Play og Viaplay neste år for å sikre meg å se alt.
De går også på 3+.

ostraume

VG+ hadde noen kamper før i høst, men det var kanskje bare noe enkeltkjøp?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: Hickok on November 30, 2023, 16:31:43 PM
Quote from: Lasaron on November 30, 2023, 16:27:43 PMHm. Jeg ser Glimt og Molde sine kamper i kveld går på Viaplay.no. Jeg håper ikke jeg må ha abonnement på både Play og Viaplay neste år for å sikre meg å se alt.
går også på 3+.

Jasså?
Det kommer ikke opp på sånn oversikt.
Tren på langskudd

Hickok

Vises her, selv om TV2 ikke har fått med seg at norsk TV4 har skiftet havn til 3+. https://www.tv2.no/tvguide/

andreas1989

Quote from: ostraume on November 30, 2023, 16:36:15 PMVG+ hadde noen kamper før i høst, men det var kanskje bare noe enkeltkjøp?

Viasat har så lite peiling på fotball at de ikke vet hva som er landets største klubb.

ChristianC????

Noen som vet hvem som styrer denne YouTube kanalen?
Denne personen fortjener høy status blant fansen og klubben!
https://youtube.com/@BergenDanny?si=vicfKvW9Tx5hhtAi

Jeg som er nettopp er fylt 21 og ble skikkelig Brann supporter siste sesongen til Skarsfjord ser jo på dette som gull verdt.

Inkluderer jo alle sesongene med børs, fansen, intervjuer, kamper runde for runde, live plassering osv. Det har jo alt!
H*n har sesongene til Brann fra 2014-nå + 2007 sesongen.

Fantastisk måte å legge igjen historien til Brann fra Gull, nedrykk, medaljer og den utrolige reisen våres fra Nedrykk med Kåre Ingebrigtsen & Nachspiel skandalen til nå.

Dette er jo ting jeg kan vise til mine fremtidige evt unger.
Elsker dette og håper h*n forsetter videre!

Corran

Måtte le litt når du snakker om historie og så er det så ny historie.
På den annen side fikk det meg til å føle meg så gammel som jeg er  :-D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ChristianC????

December 04, 2023, 01:05:56 AM #545 Last Edit: December 04, 2023, 04:01:11 AM by ChristianC????
Quote from: Corran on December 03, 2023, 19:49:31 PMMåtte le litt når du snakker om historie og så er det så ny historie.
På den annen side fikk det meg til å føle meg så gammel som jeg er  :-D

Beklager, det var ikke meningen😅

Ordlegger meg til NYHISTORIE, men for meg er det hele historien jeg har fulgt Brann :)

mbs

Quote from: ostraume on November 30, 2023, 16:36:15 PMVG+ hadde noen kamper før i høst, men det var kanskje bare noe enkeltkjøp?

Fotballkamper på avis streaming er det værste da er det vanskelig å finne en "billig eller gratis" løsning.
For alt annet finnes det løsninger.

Branns 2 siste kamper i europa måtte jeg i år se på nederlandsk tv, men det fungerte det også.

Å betale over 1000 kr i mnd for å se fotball det gjør jeg ikke.

Erlend

Quote from: ChristianC???? on December 03, 2023, 04:42:29 AMNoen som vet hvem som styrer denne YouTube kanalen?
Denne personen fortjener høy status blant fansen og klubben!
https://youtube.com/@BergenDanny?si=vicfKvW9Tx5hhtAi

Jeg som er nettopp er fylt 21 og ble skikkelig Brann supporter siste sesongen til Skarsfjord ser jo på dette som gull verdt.

Inkluderer jo alle sesongene med børs, fansen, intervjuer, kamper runde for runde, live plassering osv. Det har jo alt!
H*n har sesongene til Brann fra 2014-nå + 2007 sesongen.

Fantastisk måte å legge igjen historien til Brann fra Gull, nedrykk, medaljer og den utrolige reisen våres fra Nedrykk med Kåre Ingebrigtsen & Nachspiel skandalen til nå.

Dette er jo ting jeg kan vise til mine fremtidige evt unger.
Elsker dette og håper h*n forsetter videre!


Flott kanal.  2023-sesongen er ute allerede

https://www.youtube.com/watch?v=4tS2oTpzTfo

andreas1989

Kult, denne gleder jeg meg til å se.

ChristianC????

Quote from: Erlend on December 05, 2023, 18:26:41 PM
Quote from: ChristianC???? on December 03, 2023, 04:42:29 AMNoen som vet hvem som styrer denne YouTube kanalen?
Denne personen fortjener høy status blant fansen og klubben!
https://youtube.com/@BergenDanny?si=vicfKvW9Tx5hhtAi

Jeg som er nettopp er fylt 21 og ble skikkelig Brann supporter siste sesongen til Skarsfjord ser jo på dette som gull verdt.

Inkluderer jo alle sesongene med børs, fansen, intervjuer, kamper runde for runde, live plassering osv. Det har jo alt!
H*n har sesongene til Brann fra 2014-nå + 2007 sesongen.

Fantastisk måte å legge igjen historien til Brann fra Gull, nedrykk, medaljer og den utrolige reisen våres fra Nedrykk med Kåre Ingebrigtsen & Nachspiel skandalen til nå.

Dette er jo ting jeg kan vise til mine fremtidige evt unger.
Elsker dette og håper h*n forsetter videre!


Flott kanal.  2023-sesongen er ute allerede

https://www.youtube.com/watch?v=4tS2oTpzTfo

Ser på den nå :)
Er på runde 3

Go Up