• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

SK Brann Kvinner

Started by osoerli, September 25, 2019, 16:47:32 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Deilig seier og en fantastisk snuoperasjon de har gjort. Trener valget var vel ikke så bra når de ansatte sportssjefen men Hoi har virkelig fått sving på sakene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

October 18, 2023, 21:14:12 PM #451 Last Edit: October 19, 2023, 08:40:35 AM by osoerli
Fantastisk. Gratulerer👏
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Erlend on October 18, 2023, 19:55:37 PMOg kall meg gjerne smålig, men det sukrer pillen litt ekstra at VIF ser ut til å rykke ut hehe.

På ingen måte smålig. Bare det rette å gjøre og tenke som Brannsupporter!

Gøy på Stadion i kveld med god stemning. Synd at det blir Åsane i de tre gruppekampene, det vil på ingen måte bli det samme.

Trekning på fredag klokken 13.00. Håper på Barcelona!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Christian

Synd at festen ikkje kan fortsette på stadion, ja, men det kan fort bli bra lell. Kvelder som i går viser jo at damene, om de ikkje fyller stadion, trekker godt med folk. Eg ser ikkje vekk fra at de på sikt kan spille kampene der. Vil tro kamp på stadion i seg sjøl kan øke publikumstallet. Min terskel for kamp senkes i alle fall.

Nixon

Skal man tro Kalvenes i går så er målet at damene skal spille kampene sine på Stadion. Men selv om jeg også tror at publikumstallet automatisk vil øke noe, så vil det likevel bli relativt stusselige greier i de aller fleste kampene. Så det blir helt sikkert en avveining. Det ble jo sagt fra flere spillere da Sandviken gikk inn i Brann at man helst ville fortsette på Stemmemyren for å ikke få Initility-tilstander.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Dickens

Må være mye bedre å selge ut Åsane Arena med 3700 enn et glissent Stadion med 5-6k. Vil også skape en hype rundt damene når det blir kamp om billettene. Spennende å se hvilke lag de trekker imorgen.

Hickok

Quote from: Dickens on October 19, 2023, 08:08:10 AMMå være mye bedre å selge ut Åsane Arena med 3700 enn et glissent Stadion med 5-6k. Vil også skape en hype rundt damene når det blir kamp om billettene. Spennende å se hvilke lag de trekker imorgen.

De hadde nok trukket betydelig flere enn 3700 på Stadion. Den mest interessante kampen hadde nok trukket over 10.000, og de to andre tviler jeg på hadde trukket færre enn gårsdagen. Det opplevdes ikke glissent da.

esp123

Med riktig motstander og god markedsføring er det mulig med godt over 10 000 i mine øyne. Barcelona klinger godt uansett.

Nixon

Når jeg skrev "glissent" så var det seriekamper. Hadde damene spilt gruppespill-kampene på stadion, så hadde det vært en annen historie. Nesten 7000 i går fikk en fin ramme med godt fylte langsider og bra trøkk på Hansa. Og litt mer profilerte lag enn Glasgow kunne lett trukket mer. Selv midtvinters.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

Drømmegruppe: FC Barcelona - Paris St. Germain - AS Roma - SK Brann

I andre enden: Olympique Lyonnaise - FC Rosengård - SKN St. Pølten Frauen - SK Brann
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Og nå trenger en ikke være like redd for at damene skal tømme kontoen til herrene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Quote from: Corran on October 19, 2023, 10:58:40 AMOg nå trenger en ikke være like redd for at damene skal tømme kontoen til herrene.


Hvem som frykter det? De drives jo helt uavhengige av hverandre.

Corran

Quote from: Dickens on October 19, 2023, 11:18:39 AM
Quote from: Corran on October 19, 2023, 10:58:40 AMOg nå trenger en ikke være like redd for at damene skal tømme kontoen til herrene.


Hvem som frykter det? De drives jo helt uavhengige av hverandre.

Mange som er motstandere av at herreklubber og dameklubber slås sammen pga at da kommer de sikkert til å melke herreklubben.
Har hørt flere Brannsupportere også mene det og har også kommet kommentarer her inne om dog kanskje litt fleipete(?)
Så det var bare en litt fleipete tilbakemelding på generelt grunnlag til folk som tenker slikt. Ikke myntet på noen bestemte her inne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

De som er motstandere av at dame og herreklubber slår seg sammen, fordi det kan gå ut over herresatsingen er for meg dinosaurer.

Utviklingen i damefotballen går ekstremt fort.
I Tyskland drar nå enkelte av damekampene over 20000 tilskuere, med kjempestemning.

Det kommer til å dra seg opp ytterligere i årene som
kommer.

Brannsupporter.


sydnes76

Quote from: osoerli on October 19, 2023, 09:03:48 AMDrømmegruppe: FC Barcelona - Paris St. Germain - AS Roma - SK Brann

I andre enden: Olympique Lyonnaise - FC Rosengård - SKN St. Pølten Frauen - SK Brann

Bytter gjerne ut PSG med Bayern München :) Litt gøy med gjensyn av gamle kjente, og i tillegg har jeg ikke helt sansen for PSG på generelt grunnlag. Ellers enig!

Corran

Quote from: Superjack on October 19, 2023, 18:15:10 PMDe som er motstandere av at dame og herreklubber slår seg sammen, fordi det kan gå ut over herresatsingen er for meg dinosaurer.

Utviklingen i damefotballen går ekstremt fort.
I Tyskland drar nå enkelte av damekampene over 20000 tilskuere, med kjempestemning.

Det kommer til å dra seg opp ytterligere i årene som
kommer.


Er ikke disse tallene unntak? Når jeg leser hvilke baner de pleier å spille på så er det baner med kapasitet på 4-6000.
Men jeg kan jo ta feil for jeg vet alt for lite om damefotball
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

I det jeg trykket send på forrige melding så begynte hodet å spinne litt. Og her må dere som har litt mer peiling på damefotball gjerne arrestere meg om det bare er tull det jeg skriver pga uvitenhet.

MEN
Det slår meg at kvinnefotballen akkurat nå er på et lite vippepunkt der det kommer til å bli et større skille mellom klubbene.
Så kan Brann være med på å bli en større klubb?
Lønnsmessig så mener jeg å ha lest at de best betalte kvinnene i fotball tjener under 4 mill, men snittet blant BETALTE kvinnelige spillere er 140.000 i året.
I toppserien er det kun 70 spillere som tjener mer enn 20.000 pr mnd
I 2021 hadde den 15 best betalte spiller i verden 40.000$ pr år mens nummer 1 hadde 500000$

Publikumsmessig så ser jeg at de største klubbene spiller på baner som tar 4-6000 tilskuere, men i enkelt kamper og storkamper så spiller de på herrelagene sine baner og trekker mye folk.

Så om en legger listen under de aller beste og Brann klarer å kvalifisere seg til gruppespillet et par år på rad (sjansen er vel 0 neste år) og trekke litt folk på staddaen i disse kampene + noen topp kamper i serien kan da Brann bli et lag i det sjiktet rett under 1 seeding gruppe? Dvs at de er på seeding nivå 3 og av og til nivå 2.

En skal ikke gi mye lønn for å kunne få de beste spillerne i Norge og gode utlendinger
Om en dame klubb hadde hatt budsjettet til Brann herrene så kunne de fort konkurrert om nest beste spillerne i verden.

Og om en hadde klart å etablere seg slik nå i løpet av de neste 2-3 årene kunne en da vært med når det også i damefotballen kommer til å bli økte pengepremier?

Så hadde det vært verdt et forsøk på dette? Altså eg mener ikke at en skal ta fra herrene, men satse litt. Kanskje til og med "låne" litt til damene for å se om en kan få litt tilbake senere?
Eller kunne det aldri gått?


Og så er det jo også mulig at det aldri blir så mye større pengeutbetalinger i dame fotball

Sånn det var mye surr her så sorry for det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on October 19, 2023, 20:33:26 PMI det jeg trykket send på forrige melding så begynte hodet å spinne litt. Og her må dere som har litt mer peiling på damefotball gjerne arrestere meg om det bare er tull det jeg skriver pga uvitenhet.

MEN
Det slår meg at kvinnefotballen akkurat nå er på et lite vippepunkt der det kommer til å bli et større skille mellom klubbene.
Så kan Brann være med på å bli en større klubb?
Lønnsmessig så mener jeg å ha lest at de best betalte kvinnene i fotball tjener under 4 mill, men snittet blant BETALTE kvinnelige spillere er 140.000 i året.
I toppserien er det kun 70 spillere som tjener mer enn 20.000 pr mnd
I 2021 hadde den 15 best betalte spiller i verden 40.000$ pr år mens nummer 1 hadde 500000$

Publikumsmessig så ser jeg at de største klubbene spiller på baner som tar 4-6000 tilskuere, men i enkelt kamper og storkamper så spiller de på herrelagene sine baner og trekker mye folk.

Så om en legger listen under de aller beste og Brann klarer å kvalifisere seg til gruppespillet et par år på rad (sjansen er vel 0 neste år) og trekke litt folk på staddaen i disse kampene + noen topp kamper i serien kan da Brann bli et lag i det sjiktet rett under 1 seeding gruppe? Dvs at de er på seeding nivå 3 og av og til nivå 2.

En skal ikke gi mye lønn for å kunne få de beste spillerne i Norge og gode utlendinger
Om en dame klubb hadde hatt budsjettet til Brann herrene så kunne de fort konkurrert om nest beste spillerne i verden.

Og om en hadde klart å etablere seg slik nå i løpet av de neste 2-3 årene kunne en da vært med når det også i damefotballen kommer til å bli økte pengepremier?

Så hadde det vært verdt et forsøk på dette? Altså eg mener ikke at en skal ta fra herrene, men satse litt. Kanskje til og med "låne" litt til damene for å se om en kan få litt tilbake senere?
Eller kunne det aldri gått?


Og så er det jo også mulig at det aldri blir så mye større pengeutbetalinger i dame fotball

Sånn det var mye surr her så sorry for det

Akkurat dette.

Ja det er i ferd med å bli et skille i damefotball.
Og Brann har en unik mulighet å bli med her.

Og som du skriver. Det skal ikke nødvendigvis så mye til.

PS. I forhold til publikum i damefotballen på kontinentet så er det ikke hver gang det trekkes 20000. Men publikumsoppmøtet øker.

Og for min del, som egentlig har totalt fått avsmak på PL og CL npr det gjelder herrefotballen, er det ekstremt befriende å se gleden og entusiasmen som vises i damefotballen.




Brannsupporter.

osoerli

Quote from: sydnes76 on October 19, 2023, 19:43:39 PM
Quote from: osoerli on October 19, 2023, 09:03:48 AMDrømmegruppe: FC Barcelona - Paris St. Germain - AS Roma - SK Brann

I andre enden: Olympique Lyonnaise - FC Rosengård - SKN St. Pølten Frauen - SK Brann

Bytter gjerne ut PSG med Bayern München :) Litt gøy med gjensyn av gamle kjente, og i tillegg har jeg ikke helt sansen for PSG på generelt grunnlag. Ellers enig!

Må i tilfelle bytte ut Barcelona om du vil ha FC Bayern inn.  Slik eg har forstått det blir det eit lag frå kvar pott i kvar gruppe.  Barcelona og FC Bayern er i pott 1.  PSG i pott 2.
I pott 2 er også Real Madrid, så FC Bayern frå pott 1 og Real Madrid frå pott 2 er sjølvsagt eit godt alternativ.  Uansett spanande trekning kl 13 i dag. 
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

mobli

Litt statistikk før trekningen.
Fra pott 1 er det mest sannsynlig at vi trekker Bayern München eller Chelsea (28,85%) enn Barcelona eller Lyon (21,15%). Dette har med at det ikke er tyske eller engelske lag i pott 2 og pott 3, mens det er franske og spanske lag i pott 2.

Det er 42,31% sjanse for at vi trekker et svensk lag. 23,08% sjanse for at vi trekker fjorårets motstander Rosengård.

Sjansen for at vi unngår både fransk og spansk motstand er rimelig liten (26,92%).

kabelmann

Hva skyldes dette? At man ikke kan ha flere lag fra samme land i samme gruppe?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: kabelmann on October 20, 2023, 09:35:25 AMHva skyldes dette? At man ikke kan ha flere lag fra samme land i samme gruppe?

Ja, det stemmer.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

mobli

Her er for øvrig de mulige gruppene Brann kan være i.

mobli

Lyon, Slavia Praha og St. Pölten

Har reelle muligheter til å ta seg videre.

Nixon

Kjedelig, men bra gruppe på samme tid.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hickok

Lyon (FRA), Slavia Praha (CZE), St. Pölten (AUT) ble motstanderne. Her må jo andreplassen være mulig?

osoerli

Smakar ikkje heilt fugl, men kanskje den enklaste gruppa å ta seg vidare frå?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Jevnt mellom 3 lag her tenker jeg ute å vite med sikkerhet.
Skal i alle fall kunne få noen poeng og peng i kassen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Dette er jo egentlig sjokkerende enkel trekning. Nær drømmetrekning når det gjelder avansementet. Slavia Praha og St. Pølten var i gruppe sammen også ifjor og ble nummer 3 og 4, et godt stykke unna avansement.

Slo også ut svak motstand i kvaliken. St.Pølten tapte attpåtil hjemme mot Valur.

Her må det være lov med forventninger!

Christian

Ada Hegerberg på Stadion kan jo gi litt kok og engasjement i rette segmentet. Litt mindre om det blir Åsane Arena, men likevel.

St. Pölten er jo ellers et flott lagnavn og bortetur til Praha må jo være fint.

mobli

Lyon er et klasselag, så skal ikke gå så mye inn på dem. Den franske serien har nettopp startet. Lyon har vunnet de fire første kampene og har en målforskjell på 15-0. Har vunnet Champions League åtte ganger.

Slavia Praha og St. Pölten var i samme gruppe i Champions League i fjor, og ble noen hakk for små for Wolfsburg og Roma.

St. Pölten vant 1-0 i kampen i Praha, og kampen i Østerrike endte uavgjort 1-1.

Det er vanskelig å vite hvor høyt nivået i Tsjekkia er. Etter halvspilt grunnserie har Slavia Praha vunnet alle sine kamper, og har 38-1 i målforskjell. Forrige sesong endte opp med 11 seire og tre uavgjorte i grunnserien, og de vant alle seks kampene i sluttspillet.

Slavia Praha vant 1-0 sammenlagt mot Valur fra Island i play-off forrige sesong.
I år vant Slavia Praha 11-0 sammenlagt mot U Olimpia Cluj

De har ikke møtt noen norske lag tidligere men har spilt to ganger mot FC Rosengård. Første gang tapte de 6-1 sammenlagt, andre gang vant de 3-2 sammenlagt.

St. Pölten slo Dinamo-BGU Minsk 3-0 i finalen i miniturneringen i fjor, etter at Minsk hadde i likhet med Brann i år, slått Lokomotiv Stara Zagora 5-0 i semifinalen. I play-off slo de finske KuPS 3-2 etter ekstraomganger

I år slo St. Pölten greske PAOK 3-0 i finalen i miniturneringen, og vant 4-1 sammenlagt mot islandske Valur. Det interessante her er at Valur vant 1-0 i returoppgjøret i Østerrike. I likhet med Brann vant St. Pölten 4-0 i den første kampen, selv om de ikke dominerte kampen like mye som Brann. Hjemmekampen ble en jevn affære som islendingene gikk seirende ut av.

St. Pölten har heller ikke møtt norske lag så vidt jeg kan se, men har også møtt FC Rosengård, og tapte da 4-2 sammenlagt. De tapte også 6-0 sammenlagt mot Manchester City et år, som i neste runde slo Lillestrøm ut med 7-1 sammenlagt.

I hjemlig liga er de det suverent beste laget, og har vunnet serien de siste ni årene (inkludert 2019-20 som ble avbrutt av Covid). I 2019-20 og 2020-21 vant de alle ligakampene.

I år er de et av to lag som har vunnet alle seks kampene så langt, og ligger på topp med 25-4 i målforskjell.

I Brann sin gruppe er Lyon klar favoritt til å vinne. Brann, Slavia Praha og St. Pölten er jevngode vil jeg tro. Dette er også basert litt på fordommer om at tsjekkisk og østerriksk ligaer ikke er så gode.

Edit: Ser at esp123 har skrevet litt om det jeg skriver over også.

Falkman

Til sammenligning fikk altså Hacken Chelsea,  Real Madrid og Paris Fc i sin gruppe. Uten å ha den hele og fulle oversikten virker jo forskjellen nesten absurd stor

Zolkan

Veldig bra omgang på Intility. Fortjent 1-0 ledelse. Vif har knapt fått låne ballen. Lovende takter før CL

Erlend

Quote from: Zolkan on November 04, 2023, 18:50:09 PMVeldig bra omgang på Intility. Fortjent 1-0 ledelse. Vif har knapt fått låne ballen. Lovende takter før CL

Og ikke minst lovende for gullkamp i 2024 at vi potensielt slår lagene som tar gull og sølv i år på rappen

Zolkan

Quote from: Erlend on November 04, 2023, 18:54:03 PMOg ikke minst lovende for gullkamp i 2024 at vi potensielt slår lagene som tar gull og sølv i år på rappen

Håper virkelig at vi ikke må selge unna halve laget igjen. Er vel dessverre umulig å beholde de beste spillerne, ihvertfall hvis de utmerker seg i CL. Og det gjelder vel treneren og

opplett

Ifølge denne artikkelen sender NRK Vestland kampen i kveld. Det betyr vel en stream eller noe.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Hickok

Jeg ser ellers at billettsalget til hjemmekampen mot Slavia går ganske så bra, og er i god rute til å ende over 7000. Det ville i så fall være meget bra tall.

Christian

November 14, 2023, 09:57:21 AM #488 Last Edit: November 14, 2023, 09:59:54 AM by Christian
Quote from: opplett on November 14, 2023, 07:46:04 AMIfølge denne artikkelen sender NRK Vestland kampen i kveld. Det betyr vel en stream eller noe.
Tror det er snakk om radio. Det ligger i alle fall en radiospiller i den saken.

Kampen ser ut til å være tilgjengelig her: https://www.dazn.com/en-NO/welcome Hurra, ny strømmetjeneste å måtte forholde seg til...

Hickok


Hickok

Quote from: Christian on November 14, 2023, 09:57:21 AM
Quote from: opplett on November 14, 2023, 07:46:04 AMIfølge denne artikkelen sender NRK Vestland kampen i kveld. Det betyr vel en stream eller noe.
Tror det er snakk om radio. Det ligger i alle fall en radiospiller i den saken.

Kampen ser ut til å være tilgjengelig her: https://www.dazn.com/en-NO/welcome Hurra, ny strømmetjeneste å måtte forholde seg til...

Den går visstnok også på brann.no. https://www.brann.no/nyheter/tv-se-brann--st.polten-her?fbclid=IwAR1wgjlbgVGKlVsBSgntSi9BmwyR9LiKEZOOHpY5mF_QJTUOcDaoG8lI4xM

SKBCPH

Quote from: Hickok on November 14, 2023, 10:34:22 AMI følge Brann går den her: https://www.dazn.com/en-SE/welcome

Dazn sender den gratis via Youtube (hvertfall her i Danmark).
- Vi har den treneren vi har.

Hickok

Og der kom TV2 på banen også i siste liten, så nå går kampen også på TV2 Play.

QuoteTV 2 har i samarbeid med NRK kjøpt rettighetene til kvinnenes Champions League.

Det betyr at når Brann debuterer i turneringen tirsdag kveld, så vises kampen på TV 2 Play. Brann møter østerrikske St. Pölten på bortebane.

Nixon

Brann vant 2-1 mot Pilten i CL. Sterk kamp med stort sett full kontroll og en haug med brente sjanser.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Erlend

Fantastisk gjennomført kamp, kunne vært mye mer. Gøy å se hvordan vi går for seieren på bortebane, også etter en utligning i trynet ut av ingenting.  Nå aner ikke jeg hvordan styrkeforholdet er mellom klubber rundt omkring i europeisk damefotball, men oddsen på Brannseier var altså over 3 før kampstart

mobli

Bra gjennomført kamp av Brann, og setter oss i god posisjon foran Slavia Praha-kampen.

Hickok

Quote from: Erlend on November 14, 2023, 21:11:33 PMFantastisk gjennomført kamp, kunne vært mye mer. Gøy å se hvordan vi går for seieren på bortebane, også etter en utligning i trynet ut av ingenting.  Nå aner ikke jeg hvordan styrkeforholdet er mellom klubber rundt omkring i europeisk damefotball, men oddsen på Brannseier var altså over 3 før kampstart

Pilten er rangert som det 12. beste laget i Europa, like foran Slavia Praha. https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/womensclub/#/yr/2024

Hickok

Ellers er det jo verdt å merke seg at Lyon lager kraftig hakkemat av Slavia nå. 0-4 halvveis i første omgang!

opplett

6-0 på én omgang. Hjelpes.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Erlend

Quote from: Hickok on November 14, 2023, 21:20:35 PM
Quote from: Erlend on November 14, 2023, 21:11:33 PMFantastisk gjennomført kamp, kunne vært mye mer. Gøy å se hvordan vi går for seieren på bortebane, også etter en utligning i trynet ut av ingenting.  Nå aner ikke jeg hvordan styrkeforholdet er mellom klubber rundt omkring i europeisk damefotball, men oddsen på Brannseier var altså over 3 før kampstart

Pilten er rangert som det 12. beste laget i Europa, like foran Slavia Praha. https://www.uefa.com/nationalassociations/uefarankings/womensclub/#/yr/2024

Se der ja, takk.  De to lagene er veldig jevne altså, nå stiger virkelig håpet om avansement her.  Greit nok at Lyon er gode, men med 6-0 i sekken før pause renner vel kanskje ikke Slavia over av selvtillit til neste uke heller

Go Up