• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

October 23, 2023, 19:13:21 PM #550 Last Edit: October 23, 2023, 19:15:42 PM by Gulløl
Quote from: Corran on October 23, 2023, 18:06:10 PMArtikkel om hyllesten fra Brann fansen til Jon Fosse under Molde kampen
https://www.ba.no/nobelprisvinneren-om-brann-fansens-gest-dette-overgar-alt/s/5-8-2418850
Strandebarm har fått banneret og skal stille det ut
Fantastisk og genialt på alle måter, og så på bedehuset i Strandebarm der de allerede drømmer om å stille det ut på nytt om 100 år som en historisk begivenhet.
Hvor LSK sitt banner er verdig å stilles ut vet jeg ikke men Galgebakken på Nordnes på en regn- og stormfull novemberdag hadde kanskje passet i et historisk perspektiv.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Corran on October 23, 2023, 18:06:10 PMArtikkel om hyllesten fra Brann fansen til Jon Fosse under Molde kampen
https://www.ba.no/nobelprisvinneren-om-brann-fansens-gest-dette-overgar-alt/s/5-8-2418850
Strandebarm har fått banneret og skal stille det ut

Selv om jeg har lite til overs for Jon Fosse, og spesielt "Nokon kjem til å kome" må jeg anerkjenne Brann-fansen for at de gjorde noe slikt som dette.

Corran

Quote from: Kagain on October 23, 2023, 19:49:02 PM
Quote from: Corran on October 23, 2023, 18:06:10 PMArtikkel om hyllesten fra Brann fansen til Jon Fosse under Molde kampen
https://www.ba.no/nobelprisvinneren-om-brann-fansens-gest-dette-overgar-alt/s/5-8-2418850
Strandebarm har fått banneret og skal stille det ut

Selv om jeg har lite til overs for Jon Fosse, og spesielt "Nokon kjem til å kome" må jeg anerkjenne Brann-fansen for at de gjorde noe slikt som dette.
Eg er vel og en av de som mener feil nordmann vant
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on October 23, 2023, 19:58:01 PMEg er vel og en av de som mener feil nordmann vant

Hehe, ser den. Jeg husker da jeg tok 15 studiepoeng i Nordisk. Da var vi nødt til å lese "Nokon kjem til å kome". Det ble blant annet trukket frem som en styrke for det skuespillet at det var brukt få ord, men jeg syns det ble pretensiøst og irriterende. Jeg hatet både "Han" og "Ho" etter en side og ble nesten litt morderisk etter 10 sider.

Men igjen, det er mange andre som setter pris pÃ¥ Fosse. SÃ¥ da er det jo bra at det blir gjort stas pÃ¥ han pÃ¥ arenaer som bÃ¥de bokstavlig talt sÃ¥ vel som i overført betydning ikke vanligvis har sÃ¥ mye med teater Ã¥ gjøre. 

RepublikkenBergen

Byen E Bergen kan godt være slik som den har vært i 47 år.. Hvorfor vi skal forlenge den skjønner jeg ikke..

Zolkan

Personlig så liker jeg forlengelsen av Byen e Bergen. En ekstra sjanse for resten av stadion å hive seg med

Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on October 24, 2023, 15:35:54 PMByen E Bergen kan godt være slik som den har vært i 47 år.. Hvorfor vi skal forlenge den skjønner jeg ikke..

Ganske enkel forklaring på det. Det er en av få sanger som veldig mange kan hive seg med på. Og da tjenes det bare på at den er lengre slik at folk får bedre mulighet til å være med, pluss at trøkket varer lengre.
Kokende idiot

Zolkan

Har en tanke angående nystemten før avspark. Hadde ikke det vært en ide å skru ned volumet på Tor Endresen over høyttaleranlegget i det sangen er igang? Ihvertfall når vi har full stadion.

Synes Tor er vel dominerende, tror faktisk folk hadde tatt i ekstra hvis det hadde skjedd, og det hadde blitt mektigere (forhåpentligvis)

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Zolkan on October 26, 2023, 17:27:56 PMHar en tanke angående nystemten før avspark. Hadde ikke det vært en ide å skru ned volumet på Tor Endresen over høyttaleranlegget i det sangen er igang? Ihvertfall når vi har full stadion.

Synes Tor er vel dominerende, tror faktisk folk hadde tatt i ekstra hvis det hadde skjedd, og det hadde blitt mektigere (forhåpentligvis)

I teorien hadde det vært det beste, men i praksis tror jeg (er ganske sikker på at) det vil bli store tidsforskjeller med fullt Stadion uten mye Tor i monitor. Slik det er nå klarer f.eks. de hurtigsyngende folkene på SS å stoppe opp et sekund og hente seg inn igjen fordi de hører vokalen over anlegget, uten det vil det dessverre bli kaos.
Rød makt på Hansa

Zolkan

October 26, 2023, 18:28:43 PM #560 Last Edit: October 26, 2023, 18:33:10 PM by Zolkan
Quote from: Nixon on October 26, 2023, 18:16:33 PMI teorien hadde det vært det beste, men i praksis tror jeg (er ganske sikker på at) det vil bli store tidsforskjeller med fullt Stadion uten mye Tor i monitor. Slik det er nå klarer f.eks. de hurtigsyngende folkene på SS å stoppe opp et sekund og hente seg inn igjen fordi de hører vokalen over anlegget, uten det vil det dessverre bli kaos.

Ja du har et godt poeng der, men syns fortsatt det burde prøves en kamp. Og Tor kan få være med, bare ikke så høyt. Den samstemte nystemten etter cupfinaleseieren var enorm, men såklart lettere når de fleste står på samme tribuneside.

Lasaron

Jeg så deler av Glimtkampen i går, og det jeg observerte har jeg forsåvidt observert tidligere også. Det er blitt en god kultur der oppe for å synge med på sanger. Det virker som om det er to-tre sanger som omtrent alle er med på, rundt hele stadion. På det punktet har jeg pleid å se på Brann som unikt gode i Norge, men pr nu tror jeg Glimt kan måle seg. Om de er enda bedre enn oss er vanskelig å vurdere utfra tv.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: Lasaron on October 27, 2023, 06:04:31 AMJeg så deler av Glimtkampen i går, og det jeg observerte har jeg forsåvidt observert tidligere også. Det er blitt en god kultur der oppe for å synge med på sanger. Det virker som om det er to-tre sanger som omtrent alle er med på, rundt hele stadion. På det punktet har jeg pleid å se på Brann som unikt gode i Norge, men pr nu tror jeg Glimt kan måle seg. Om de er enda bedre enn oss er vanskelig å vurdere utfra tv.

På ingen måte. Jeg har vært på to kamper der oppe i år og det er ekstremt tantete preg over publikum og stemningen. Når ikke oss til anklene.

Dickens

Quote from: Zolkan on October 26, 2023, 17:27:56 PMHar en tanke angående nystemten før avspark. Hadde ikke det vært en ide å skru ned volumet på Tor Endresen over høyttaleranlegget i det sangen er igang? Ihvertfall når vi har full stadion.

Synes Tor er vel dominerende, tror faktisk folk hadde tatt i ekstra hvis det hadde skjedd, og det hadde blitt mektigere (forhåpentligvis)

Ja, tenkt på det samme selv mange ganger. De får det til ute på den store scenen i Europa hvor de spiller klubbsangen rett før avspark og slår av sangen fra høyttalerne når dommeren blåser i gang kampen og tribunene fullfører sangen. Det er gåsehud.

fortune

Er det blitt snikinnført trommer på Frydenbø? Lyden ligner iallefall veldig og det brukes stadig mer.

Patetisk!
First is first, second is nothing

RepublikkenBergen

Quote from: fortune on November 05, 2023, 20:12:36 PMEr det blitt snikinnført trommer på Frydenbø? Lyden ligner iallefall veldig og det brukes stadig mer.

Patetisk!

De står og tramper på denne plattformen megafon gjengen har.. Tragisk å høre på!!

opplett

Må si at jeg skjønner jo hvorfor de gjør det. Store stå må jo være Norges dårligste felt til å holde takten.

Ikke at de er så flinke til å holde takten de heller, denne megafongjengen, men likevel.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Ultragjengen bruker denne trampingen/hoppingen på plattformen som en bekreftelse på at det vil fungere bedre med tromme. Så det er bare å stålsette seg for, eller bli med på, opptøyene som vil komme når trommen dukker opp første gang!
Rød makt på Hansa

RepublikkenBergen

Quote from: opplett on November 05, 2023, 20:41:44 PMMå si at jeg skjønner jo hvorfor de gjør det. Store stå må jo være Norges dårligste felt til å holde takten.

Ikke at de er så flinke til å holde takten de heller, denne megafongjengen, men likevel.

Er jo over hode ingen takt i trampingen heller.........

opplett

Quote from: RepublikkenBergen on November 05, 2023, 20:46:03 PM
Quote from: opplett on November 05, 2023, 20:41:44 PMMå si at jeg skjønner jo hvorfor de gjør det. Store stå må jo være Norges dårligste felt til å holde takten.

Ikke at de er så flinke til å holde takten de heller, denne megafongjengen, men likevel.

Er jo over hode ingen takt i trampingen heller.........

Nei, som jeg skrev så er ikke de så flinke på det. Men utgangspunktet for at de prøver til å begynne med kan jeg i og for seg forstå.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Erlend

Kan anbefale kveldens kamp i Tromsø hvis noen trenger et skrekkeksempel på hvor fælt trommer kan være

Lasaron

Trommene på Alfheim nå er forferdelig å høre på.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Nixon on November 05, 2023, 20:45:54 PMUltragjengen bruker denne trampingen/hoppingen på plattformen som en bekreftelse på at det vil fungere bedre med tromme. Så det er bare å stålsette seg for, eller bli med på, opptøyene som vil komme når trommen dukker opp første gang!

Da kjøper jeg egen tromme, som ikke nødvendigvis går i takt med bataljonens. Og Vuvuzela selvfølgelig
First is first, second is nothing

Corran

Syngende gjengen var dårlige til tider i dag.
Og selv om jeg er i mot VAR så blir det for dumt med pipekonsert når det går vår vei
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Eivind

Hvorfor har stemningen på Frydenbø blitt gradvis dårligere gjennom sesongen? I dag inntar vi sølvplass og stemningen er latterlig dårlig. Noen tanker?

RepublikkenBergen

Quote from: Eivind on November 05, 2023, 22:12:14 PMHvorfor har stemningen på Frydenbø blitt gradvis dårligere gjennom sesongen? I dag inntar vi sølvplass og stemningen er latterlig dårlig. Noen tanker?

Stadig mer megafonbruk.. I dag toppet det seg med tramping/tromming igjennom hele kampen.. Fortsetter det slik som dette så blir det en annen plass på stadion neste sesong..

Corran

Og hvorfor piper de fra SS når det blinkes i lysene rundt stadion taket før innmarsj?
Er det slik at en skal synes alt en ikke gjør selv er dritt og at det blir for organisert?
Og det samtidig som en vil innføre trommer og står der og gauker i en ropert

EDIT: Og er det ikke feil å synge at vi synger hva vil så ofte og mye?
Mye dårlige sangvalg og dårlig timing
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Quote from: Eivind on November 05, 2023, 22:12:14 PMHvorfor har stemningen på Frydenbø blitt gradvis dårligere gjennom sesongen? I dag inntar vi sølvplass og stemningen er latterlig dårlig. Noen tanker?

De fleste rundt meg på SS prater med sidemannen, «snakker» sangene og bryr seg generelt lite om å lage stemningen. Man kan skylde så mye man vil på ultrasgjengen for dårlig sangvalg osv., men sannheten er at mentaliteten på hele feltet er ganske dårlig.

Det er veldig mange unge, som er fantastisk, men de har nok ikke blitt opplært i at når man er på SS så synger man av full hals og er med å sette kulturen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Hickok

I går sang BT til tider ut SS. Det er et tankekors.

Gulløl

Quote from: Hickok on November 06, 2023, 08:44:38 AMI går sang BT til tider ut SS. Det er et tankekors.
Observerte årsbeste av BT fra midten av Fjordkraft. Vekselropet begynner å fungerte igjen også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg syns i det store og hele det var ok stemning på Stadion i går. Blant annet pga BT-tribunen. Hansa lagde nok mer lyd, sånn egentlig, men står oppunder taket slik at lyden ikke bærer ut.

Når det gjelder å pipe på at Odd får et mål korrekt annullert, så er jo det veldig hederlig og fint. Jeg er mot VAR, men klappet lettet når det ble annullert. Gjør det meg til hykler? Tja. Jeg er fortsatt mot det. Hvis jeg vil ha høyere skatt, men ikke vil betale inn ekstraskatt selv, så lenge ikke alle må betale høyere skatt, er jeg da en hykler? Hvis jeg mener at en vei med 80-sone bør ha 70-sone, men kjører i 80 enn så lenge det er 80, er jeg da en hykler?

Vil dere som pep på annulleringen i går, også gjøre det om det i siste serierunde utgjør forskjellen på sølv og fjerdeplass?

Lysshow ved innmarsj. Dere som syns det er teit, bær over med det. Dette er før spillet settes i gang, og mange syns det er kult. Det er mye verre å flagge mens spillet pågår, slik at folk bak ikke ser. Det snakkes ofte, fra supporterhold, rettmessig, om at NFF ikke har nok respekt for supportere. Vel, du som flagger med folk bak deg, mens spillet pågår, har enda mindre respekt for dine medsupportere. Uansett hvor på tribunen det er.
Tren på langskudd

Eivind

Quote from: Gulløl on November 06, 2023, 08:59:44 AM
Quote from: Hickok on November 06, 2023, 08:44:38 AMI går sang BT til tider ut SS. Det er et tankekors.
Observerte årsbeste av BT fra midten av Fjordkraft. Vekselropet begynner å fungerte igjen også.
te author=Lasaron link=msg=608575 date=1699258531]
Hansa lagde nok mer lyd, sånn egentlig, men står oppunder taket slik at lyden ikke bærer ut.

[/quote]

En kjempe hemsko at man er plassert der hvor man er (Ja, jeg vet at det ikke var særlig bra stemning sist SS sto nede heller, men kampene i E-cupen viste hvor mektig Hansa kan være med supporterne nærmere banen). SS er dessverre milevis unna supportergrupper man liker å sammenligne seg med, og det er vel ingen av de som gjemmer seg langt bak på en tribune?

Det virker vel uansett som det ikke blir noen flytting siden det er begynt å selges partoutkort på nedre del av Frydenbø.

Optimist

November 06, 2023, 12:31:31 PM #582 Last Edit: November 06, 2023, 12:33:18 PM by Optimist
.
Kokende idiot

Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on November 05, 2023, 22:16:48 PM
Quote from: Eivind on November 05, 2023, 22:12:14 PMHvorfor har stemningen på Frydenbø blitt gradvis dårligere gjennom sesongen? I dag inntar vi sølvplass og stemningen er latterlig dårlig. Noen tanker?

Stadig mer megafonbruk.. I dag toppet det seg med tramping/tromming igjennom hele kampen.. Fortsetter det slik som dette så blir det en annen plass på stadion neste sesong..

Å skylde på megafonbruk er nesten usaklig. Megafon har blitt brukt hyppig både i kamper med god og dårlig stemning. Faktum er som Opplett sier, at altfor mange folk på SS har dårlig sangmentalitet. Dette går ikke på sangvalg, megafon, tromme. Det går på at mange ikke synger/synger høyt nok rett og slett. Ofte kan man se på folk at de ikke hører hjemme på et SANG-felt, og det er altfor mange av disse. Nytter ikke å skylde på bagateller.
Kokende idiot

fortune

Quote from: Lasaron on November 06, 2023, 09:15:31 AMJeg syns i det store og hele det var ok stemning på Stadion i går. Blant annet pga BT-tribunen. Hansa lagde nok mer lyd, sånn egentlig, men står oppunder taket slik at lyden ikke bærer ut.

Når det gjelder å pipe på at Odd får et mål korrekt annullert, så er jo det veldig hederlig og fint. Jeg er mot VAR, men klappet lettet når det ble annullert. Gjør det meg til hykler? Tja. Jeg er fortsatt mot det. Hvis jeg vil ha høyere skatt, men ikke vil betale inn ekstraskatt selv, så lenge ikke alle må betale høyere skatt, er jeg da en hykler? Hvis jeg mener at en vei med 80-sone bør ha 70-sone, men kjører i 80 enn så lenge det er 80, er jeg da en hykler?

Vil dere som pep på annulleringen i går, også gjøre det om det i siste serierunde utgjør forskjellen på sølv og fjerdeplass?

Jeg pep på annulleringen fordi jeg er mot konseptet og fordi jeg tror resultatene med og uten VAR over tid vil bli de samme.

Var jeg lettet fordi vi ikke fikk baklengsmålet? Absolutt.

Tror jeg VAR totalt endrer hvor Brann havnet til slutt? Nei.

Så da mener jeg det helt anstendig å pipe mot VAR, selv om det denne gang gikk til vår fordel.
First is first, second is nothing

Corran

Quote from: fortune on November 06, 2023, 13:20:20 PM
Quote from: Lasaron on November 06, 2023, 09:15:31 AMJeg syns i det store og hele det var ok stemning på Stadion i går. Blant annet pga BT-tribunen. Hansa lagde nok mer lyd, sånn egentlig, men står oppunder taket slik at lyden ikke bærer ut.

Når det gjelder å pipe på at Odd får et mål korrekt annullert, så er jo det veldig hederlig og fint. Jeg er mot VAR, men klappet lettet når det ble annullert. Gjør det meg til hykler? Tja. Jeg er fortsatt mot det. Hvis jeg vil ha høyere skatt, men ikke vil betale inn ekstraskatt selv, så lenge ikke alle må betale høyere skatt, er jeg da en hykler? Hvis jeg mener at en vei med 80-sone bør ha 70-sone, men kjører i 80 enn så lenge det er 80, er jeg da en hykler?

Vil dere som pep på annulleringen i går, også gjøre det om det i siste serierunde utgjør forskjellen på sølv og fjerdeplass?

Jeg pep på annulleringen fordi jeg er mot konseptet og fordi jeg tror resultatene med og uten VAR over tid vil bli de samme.

Var jeg lettet fordi vi ikke fikk baklengsmålet? Absolutt.

Tror jeg VAR totalt endrer hvor Brann havnet til slutt? Nei.

Så da mener jeg det helt anstendig å pipe mot VAR, selv om det denne gang gikk til vår fordel.
Anstendig? Ja sikkert
Dumt Ã¥ pipe pÃ¥ en avgjørelse som gÃ¥r Brann sin vei under kampen?  Tja Kanskje ikke dumt men litt malplassert og rart
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Enig i at det er anstendig. Veldig anstendig, faktisk.

Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Eivind on November 06, 2023, 09:27:53 AMEn kjempe hemsko at man er plassert der hvor man er (Ja, jeg vet at det ikke var særlig bra stemning sist SS sto nede heller, men kampene i E-cupen viste hvor mektig Hansa kan være med supporterne nærmere banen). SS er dessverre milevis unna supportergrupper man liker Ã¥ sammenligne seg med, og det er vel ingen av de som gjemmer seg langt bak pÃ¥ en tribune? 

Joda, oppe på Lerkendal driver de med dette. Med det resultat at de får fryktelig lite ut av veldig mange supportere. Akkurat slik vi driver på med.

Jeg tror faktisk det synges mer på Store Stå enn det folk tror (som gjerne sitter på andre tribunedeler eller se på TV). Det er bare det at lyden som genereres dempes noe fryktelig av taket, og så bare fordufter. At man ikke har skjønt at flyttingen må reverseres enda, spesielt etter Europa-opplevelsene, er meg en gåte.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg forstår ikke helt dette med svart. Hva er greien? Rød (ispedd hvit) er en super supporterfarge, veldig synlig på tribunene, passer litt til navnet dessuten.
Tren på langskudd

Eivind

Quote from: Billy Elliott on November 06, 2023, 14:55:35 PM
Quote from: Eivind on November 06, 2023, 09:27:53 AMEn kjempe hemsko at man er plassert der hvor man er (Ja, jeg vet at det ikke var særlig bra stemning sist SS sto nede heller, men kampene i E-cupen viste hvor mektig Hansa kan være med supporterne nærmere banen). SS er dessverre milevis unna supportergrupper man liker Ã¥ sammenligne seg med, og det er vel ingen av de som gjemmer seg langt bak pÃ¥ en tribune? 

Joda, oppe på Lerkendal driver de med dette. Med det resultat at de får fryktelig lite ut av veldig mange supportere. Akkurat slik vi driver på med.

Jeg tror faktisk det synges mer på Store Stå enn det folk tror (som gjerne sitter på andre tribunedeler eller se på TV). Det er bare det at lyden som genereres dempes noe fryktelig av taket, og så bare fordufter. At man ikke har skjønt at flyttingen må reverseres enda, spesielt etter Europa-opplevelsene, er meg en gåte.

Stemmer det. Glemte Kjernen.

Snakket med folk på langsiden som i går hørte BT bedre enn Frydenbø de gangene BT sang. Det sier jo sitt. Lyden fra SS bærer rett og slett ikke utover, men oppleves sikkert som høy for de som står midt i det oppunder taket.

Optimist

Quote from: Eivind on November 06, 2023, 18:31:28 PM
Quote from: Billy Elliott on November 06, 2023, 14:55:35 PM
Quote from: Eivind on November 06, 2023, 09:27:53 AMEn kjempe hemsko at man er plassert der hvor man er (Ja, jeg vet at det ikke var særlig bra stemning sist SS sto nede heller, men kampene i E-cupen viste hvor mektig Hansa kan være med supporterne nærmere banen). SS er dessverre milevis unna supportergrupper man liker Ã¥ sammenligne seg med, og det er vel ingen av de som gjemmer seg langt bak pÃ¥ en tribune? 

Joda, oppe på Lerkendal driver de med dette. Med det resultat at de får fryktelig lite ut av veldig mange supportere. Akkurat slik vi driver på med.

Jeg tror faktisk det synges mer på Store Stå enn det folk tror (som gjerne sitter på andre tribunedeler eller se på TV). Det er bare det at lyden som genereres dempes noe fryktelig av taket, og så bare fordufter. At man ikke har skjønt at flyttingen må reverseres enda, spesielt etter Europa-opplevelsene, er meg en gåte.

Stemmer det. Glemte Kjernen.

Snakket med folk på langsiden som i går hørte BT bedre enn Frydenbø de gangene BT sang. Det sier jo sitt. Lyden fra SS bærer rett og slett ikke utover, men oppleves sikkert som høy for de som står midt i det oppunder taket.

Fra en som både har stått nede og oppe: Lyden høres egentlig ikke spesielt høyere ut oppunder taket. Håper vi flytter ned igjen snart. Alle er jo klar over at det både ser og høres bedre ut å stå nede nå som vi har testet begge deler.
Kokende idiot

opplett

Quote from: Billy Elliott on November 06, 2023, 14:55:35 PM
Quote from: Eivind on November 06, 2023, 09:27:53 AMEn kjempe hemsko at man er plassert der hvor man er (Ja, jeg vet at det ikke var særlig bra stemning sist SS sto nede heller, men kampene i E-cupen viste hvor mektig Hansa kan være med supporterne nærmere banen). SS er dessverre milevis unna supportergrupper man liker Ã¥ sammenligne seg med, og det er vel ingen av de som gjemmer seg langt bak pÃ¥ en tribune? 

Joda, oppe på Lerkendal driver de med dette. Med det resultat at de får fryktelig lite ut av veldig mange supportere. Akkurat slik vi driver på med.

Jeg tror faktisk det synges mer på Store Stå enn det folk tror (som gjerne sitter på andre tribunedeler eller se på TV). Det er bare det at lyden som genereres dempes noe fryktelig av taket, og så bare fordufter. At man ikke har skjønt at flyttingen må reverseres enda, spesielt etter Europa-opplevelsene, er meg en gåte.

Enig at vi bør stå nede. Men ikke søren om folk synger mer på store stå enn folk tror. Det er jækla mye passivitet når det kommer til synging på feltet.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

Quote from: opplett on November 06, 2023, 20:01:17 PM
Quote from: Billy Elliott on November 06, 2023, 14:55:35 PM
Quote from: Eivind on November 06, 2023, 09:27:53 AMEn kjempe hemsko at man er plassert der hvor man er (Ja, jeg vet at det ikke var særlig bra stemning sist SS sto nede heller, men kampene i E-cupen viste hvor mektig Hansa kan være med supporterne nærmere banen). SS er dessverre milevis unna supportergrupper man liker Ã¥ sammenligne seg med, og det er vel ingen av de som gjemmer seg langt bak pÃ¥ en tribune? 

Joda, oppe på Lerkendal driver de med dette. Med det resultat at de får fryktelig lite ut av veldig mange supportere. Akkurat slik vi driver på med.

Jeg tror faktisk det synges mer på Store Stå enn det folk tror (som gjerne sitter på andre tribunedeler eller se på TV). Det er bare det at lyden som genereres dempes noe fryktelig av taket, og så bare fordufter. At man ikke har skjønt at flyttingen må reverseres enda, spesielt etter Europa-opplevelsene, er meg en gåte.

Enig at vi bør stå nede. Men ikke søren om folk synger mer på store stå enn folk tror. Det er jækla mye passivitet når det kommer til synging på feltet.

Helt sant. Å flytte ned vil sikkert hjelpe en del. Så er det opp til oss som står der å faktisk synge høyt gjennom hele kampen.
Kokende idiot

Nixon

Quote from: Optimist on November 06, 2023, 19:41:43 PMAlle er jo klar over at det både ser og høres bedre ut å stå nede nå som vi har testet begge deler.

Flyttet de ikke opp fordi de stod der i en E-cupkamp og da var stemningen sååå mye bedre?

Høres jo kjent ut.
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: Nixon on November 06, 2023, 21:29:29 PM
Quote from: Optimist on November 06, 2023, 19:41:43 PMAlle er jo klar over at det både ser og høres bedre ut å stå nede nå som vi har testet begge deler.

Flyttet de ikke opp fordi de stod der i en E-cupkamp og da var stemningen sååå mye bedre?

Høres jo kjent ut.

Ja vi gjorde det. Om det var unntakstilstand og stemningen var mye bedre, eller om SS hørte seg selv bedre, det vet jeg ikke. Men en ting er sikkert, og det ser i alle fall mye bedre ut med SS nede.
Kokende idiot

Corran

De flyttet vel opp pga at da ville lyden bli bedre pga gjenklangen fra taket eller noe sånt.
Å høre på de som sa at det ikke kom til å bli bedre var det ikke snakk om og selv ikke med argumentet om at en vel startet oppe og ville flytte ned tidligere hjalp ikke.
Alt blir mye bedre om en flytter opp mente de.
Og nå er vi her etter noen fantastiske e-cup kamper hvor en fikk se et rødt hav og en fantastisk stemning og alle snakker om at det beste er å flytte ned igjen. Jeg regner med de som er pådriverne der oppe og liker å stå på stilas og rope i ropert vil føle det som et tap og flytte ned og dermed blir det nok en sesong til oppe, minst.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

November 07, 2023, 06:59:44 AM #596 Last Edit: November 07, 2023, 09:24:09 AM by Lasaron
Det kan og være de er opptatt av å stå tørt. Da får de si det. Jeg er opptatt av å sitte tørt, så jeg kjøper argumentet. Men da må de samtidig si at det er viktigere for dem å være tørr enn å skape best mulig stemning, slik som det er for meg.
Tren på langskudd

opplett

Skal ikke legge skjul på at det er ganske mye diggere å stå oppe enn nede når det kommer til temperatur og vind og regn. Er ganske behagelig temperatur oppunder taket, ingen vind eller nedbør.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

RepublikkenBergen

Quote from: Optimist on November 06, 2023, 12:33:51 PM
Quote from: RepublikkenBergen on November 05, 2023, 22:16:48 PM
Quote from: Eivind on November 05, 2023, 22:12:14 PMHvorfor har stemningen på Frydenbø blitt gradvis dårligere gjennom sesongen? I dag inntar vi sølvplass og stemningen er latterlig dårlig. Noen tanker?

Stadig mer megafonbruk.. I dag toppet det seg med tramping/tromming igjennom hele kampen.. Fortsetter det slik som dette så blir det en annen plass på stadion neste sesong..

Å skylde på megafonbruk er nesten usaklig. Megafon har blitt brukt hyppig både i kamper med god og dårlig stemning. Faktum er som Opplett sier, at altfor mange folk på SS har dårlig sangmentalitet. Dette går ikke på sangvalg, megafon, tromme. Det går på at mange ikke synger/synger høyt nok rett og slett. Ofte kan man se på folk at de ikke hører hjemme på et SANG-felt, og det er altfor mange av disse. Nytter ikke å skylde på bagateller.

Jeg for min del mister all lyst til å synge videre når de må på død og liv bruke megafon midt i sangen.. Skal de bruke megafon så er det i starten av sangene.. Så må de slutte å skrike i en megafon.. Det høres bare dumt ut..

David

Hvis Bataljonen trenger mer objektive mål på hvor og når de gir best lyd fra seg, burde de kanskje montere opp noen decibelmålere et par steder på stadion. En bak mål, og en litt nærmere midtstreken på langsiden, i tryggere avstand fra megafonen.

TV-sendingene gir ingen konsistente sammenligningsgrunnlag fra kamp til kamp, lydmiksen der varierer veldig. Det samme gjelder den subjektive opplevelsen man sitter igjen med etter å ha vært der selv. Det er såpass mange andre inntrykk som også påvirker hvordan man husker ting. Kampen mot AZ er kanskje den kampen i Skandinavia jeg har vært på med høyest decibelnivå, men jeg kan jo ikke vite det. Mye høyere enn på cupfinalen, men jeg kan ikke vite det heller. Kan hende det var omvendt.

Mitt inntrykk er også at det er RBK-fansen som har gitt mest lyd fra seg av bortesupporterne i år, men det kan også være helt feil.

Go Up