• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Molde FK, Lørdag 21.10.23 kl. 18:00

Started by Kagain, October 10, 2023, 14:45:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Før landslagspausen er satt i gang så vet vi at Brann har spillere som er småskadde og på vei tilbake:

Kristiansen (påstår selv at han har godt grokjøtt)
Blomberg (muligens ute resten av sesongen)
Warming (var ikke på benken mot VIF)
Pedersen
Castro

Jeg er ikke sikker på hvor sannsynlig det er at flere av disse kommer til å spille en nøkkelrolle. Sery Larsen er vel på vei tilbake etter gult kort og slikt, med mindre han presterer å bli skadd. Jeg regner med at det betyr at Helland går tilbake på benken.

Vi vet at Finne må stå over denne kampen pga. karrierens første røde kort. Den eneste spissen Brann har tilgjengelig utenom han er Heggebø. Jeg vet at mange syns at han har vært treg og tung i de siste innhoppene, men jeg tror også at Horneland ønsker å gjøre minst mulig forandringer i laget. Det kunne vært interessant å sett Warming der om han var frisk nok, men det er vel usannsynlig.

Ellers tipper jeg at om folket holder seg uskadd betyr det Soltvedt på venstre. Om Thore P. er frisk nok får han nok høyrebackplassen tilbake fra Crone. Med disse to byttene tror jeg nok at Horneland føler seg utenfor komfortsonen. En drastisk forandret skadesituasjon kan kanskje føre til flere bytter, men det sitter nok dypt inne.

ACHTUNG

Castro vet hvor målet står og kan gjøre ting i trengte situasjoner innenfor 16, i tillegg er han beløtryyg ov pasningssiikker, brukbar fart har han også, jeg håper på Mathisen, Castro og Børsting på topp

esp123

Jeg tror også Castro ville vært en god kandidat. Men jeg tipper Heggebø starter.

ACHTUNG

En fugl har kvitret meg i øret om at Mathisen blir vurdert som midtspiss. Det åpner i tilfelle for Castro på flanke. Men jeg tror dessverre det blir et traust valg av Heggebø. Slik Brann spiller pr dato, så er ikke Brann den rette klubben for Aune, men for man kan ta feil, det kan jo tenkes at Heggebø er on fire om han starter mot Molde.

Corran

I intervjuet med Horneland etter kampen så hørtes det ganske klart ut at Heggebø starter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on October 10, 2023, 21:16:18 PMI intervjuet med Horneland etter kampen så hørtes det ganske klart ut at Heggebø starter

Det høres mest Hornelandsk ut, ja. Om det skjer så mistenker jeg at det blir Mathisen på høyre flanke og Børst'n på venstre. Det hadde vært spennende om den små fuglen Achtung kjenner hadde rett. Mathisen er vel ikke så solid på avslutninger som Finne, og heller ikke så sterk som Heggebø, men han er kjappere og mer teknisk enn begge. Det hadde blitt en ny utfordring for lag som har studert Brann sitt spill og forsøker tilpasse taktikken etter det...

Pete05

Jeg er nok mer i tvil enn mange her om Mathisens fortreffelighet. Ser man kampen i reprise (da med lavere puls og litt mer objektivitet) så vil jeg fordele hans innsats over 90 min: 70 rimelig dårlig, med mange feilpasninger, ballmiss og tapte dueller. 10 min med ok fotball. 10 min med noen fantastiske involveringer og matchavgjørende touch.

Så avgjør mål fotballkamper og det er klart de 10 min med fantastisk fotball må vektes veldig tungt. Samtidig så skal man være klar over at mot bedre lag enn VIF ville vi med stor sannsynlighet bli knallhardt straffet for endel av de andre minuttene på banen. Som hans rake motsetning finner vi Børsten som leverer solid gjennom 88 min av kampen. Jeg mistenker derfor at hans startplass i laget ikke er fullt så sikker når flere kommer tilbake fra skade.

Til Molde kampen er vel Castro tilbake og kan dekke en kantrolle så da blir det første test på hvem som får sjansen. Når Warming og Blomberg kommer så blir konkurransen for tøff om startplass.

Men for all del, som en supersub har jeg ekstremt god tro pÃ¥ han. Men som en 90min-spiller sÃ¥ varierer han alt for mye for min del. 

Såvidt jeg kan se har han heller ikke spilt spiss tidligere så tviler vel på at han får den sjansen mot Molde. Heggebø kommer inn på topp, ref intervjuet med Horneland etter kampen. Så får vi se hvem som starter på kant om Castro får 14 dager med ok trening.

ACHTUNG

Dersom Horneland mener at det best med Heggebø inn som midtspiss, så skal ikke jeg argumentere på det, Hornis har som regel rett. Men om det ikke funker, så håper jeg at han legger om til en konstellasjon med Børsting, Castro og Mathisen på topp.

Lasaron

Castro er vel den som ligner mest på Finne i stilen, og gjør at Brann kan spille som vanlig.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Pyton on October 11, 2023, 09:18:08 AMJeg er nok mer i tvil enn mange her om Mathisens fortreffelighet. Ser man kampen i reprise (da med lavere puls og litt mer objektivitet) så vil jeg fordele hans innsats over 90 min: 70 rimelig dårlig, med mange feilpasninger, ballmiss og tapte dueller. 10 min med ok fotball. 10 min med noen fantastiske involveringer og matchavgjørende touch.

Så avgjør mål fotballkamper og det er klart de 10 min med fantastisk fotball må vektes veldig tungt. Samtidig så skal man være klar over at mot bedre lag enn VIF ville vi med stor sannsynlighet bli knallhardt straffet for endel av de andre minuttene på banen. Som hans rake motsetning finner vi Børsten som leverer solid gjennom 88 min av kampen. Jeg mistenker derfor at hans startplass i laget ikke er fullt så sikker når flere kommer tilbake fra skade.

Til Molde kampen er vel Castro tilbake og kan dekke en kantrolle så da blir det første test på hvem som får sjansen. Når Warming og Blomberg kommer så blir konkurransen for tøff om startplass.

Men for all del, som en supersub har jeg ekstremt god tro pÃ¥ han. Men som en 90min-spiller sÃ¥ varierer han alt for mye for min del. 

Såvidt jeg kan se har han heller ikke spilt spiss tidligere så tviler vel på at han får den sjansen mot Molde. Heggebø kommer inn på topp, ref intervjuet med Horneland etter kampen. Så får vi se hvem som starter på kant om Castro får 14 dager med ok trening.


Jeg mener du er altfor kritisk. De har forskjellige oppgaver. Mathisen skal skape ting offensivt, Børsting skal lage rom for andre (og er veldig god på det). Det første er vesentlig mer utfordrende, og ja Mathisen er uferdig, men når du avgjør kampen på den måten han gjør så er det selvfølgelig verdt det.

Prøver du mer så gjør du mer feil, men sjansen for at du gjør noe kampavgjørende er også høyere. Hadde vi spilt med to ganger Børsting på kantene så hadde ikke det blitt skapt mye offensivt.
Og andre omgangen hans var bra.

 

Corran

Quote from: Pyton on October 11, 2023, 09:18:08 AMJeg er nok mer i tvil enn mange her om Mathisens fortreffelighet. Ser man kampen i reprise (da med lavere puls og litt mer objektivitet) så vil jeg fordele hans innsats over 90 min: 70 rimelig dårlig, med mange feilpasninger, ballmiss og tapte dueller. 10 min med ok fotball. 10 min med noen fantastiske involveringer og matchavgjørende touch.

Så avgjør mål fotballkamper og det er klart de 10 min med fantastisk fotball må vektes veldig tungt. Samtidig så skal man være klar over at mot bedre lag enn VIF ville vi med stor sannsynlighet bli knallhardt straffet for endel av de andre minuttene på banen. Som hans rake motsetning finner vi Børsten som leverer solid gjennom 88 min av kampen. Jeg mistenker derfor at hans startplass i laget ikke er fullt så sikker når flere kommer tilbake fra skade.

Til Molde kampen er vel Castro tilbake og kan dekke en kantrolle så da blir det første test på hvem som får sjansen. Når Warming og Blomberg kommer så blir konkurransen for tøff om startplass.

Men for all del, som en supersub har jeg ekstremt god tro pÃ¥ han. Men som en 90min-spiller sÃ¥ varierer han alt for mye for min del. 

Såvidt jeg kan se har han heller ikke spilt spiss tidligere så tviler vel på at han får den sjansen mot Molde. Heggebø kommer inn på topp, ref intervjuet med Horneland etter kampen. Så får vi se hvem som starter på kant om Castro får 14 dager med ok trening.


Det var ikke denne kampen men en litt tidligere kamp der jeg følte det samme som du gjør her ang Mathisen.
Men når han ble byttet ut så åpnet plutselig siden hans seg for motstander. En så klart at det arbeidet han gjorde uten ball var mye bedre enn den som kom inn.
Det er litt so Rasmussen som de fleste mente var dårlig i år, men i det hn forsvinner så merker en hvor viktig han var.

Men jeg tror og at Børsting er foran i køen. MEN etter min mening så burde kanskje den som kommer inn fra skade om det er Castro eller Warning komme inn på Børsting sin plass og så får Børsting Kartum sin plass.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Heggebø på topp i den forfatningen han er i p.t, i en så viktig kamp, er horribelt. Vil være alt for enkelt for Molde å forsvare seg mot.

Jeg stemmer heller for en "Pep-spesial" med 4-6-0 eller vanlige 4-3-3 med Castro på topp.

Da opprettholder vi Brann-fotballen med hurtig tempo og kombinasjoner.

Nixon

Quote from: Kagain on October 11, 2023, 07:47:16 AM
Quote from: Corran on October 10, 2023, 21:16:18 PMI intervjuet med Horneland etter kampen så hørtes det ganske klart ut at Heggebø starter

Det høres mest Hornelandsk ut, ja.

Men vil det stemme helt i dette tilfelle? Horneland liker færrest mulig forandringer. Noe som for eksempel bidro til å gi Helland sjansen sist da man ikke trengte å endre på noe annet.

Spørsmålet blir jo da om Brann kan spille som Brann 2023 med Heggebø på topp, eller om man må endre en del på spillestilen? Finne og Heggebø er jo veldig ulike i så måte. Finne rask og bevegelig, mens Heggebø nærmest er et tankskip i forhold til start, stopp og retningsforandring.

Jeg tror likevel at det er størst sjanse for Heggebø på topp.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Nixon on October 11, 2023, 13:19:08 PM
Quote from: Kagain on October 11, 2023, 07:47:16 AM
Quote from: Corran on October 10, 2023, 21:16:18 PMI intervjuet med Horneland etter kampen så hørtes det ganske klart ut at Heggebø starter

Det høres mest Hornelandsk ut, ja.

Men vil det stemme helt i dette tilfelle? Horneland liker færrest mulig forandringer. Noe som for eksempel bidro til å gi Helland sjansen sist da man ikke trengte å endre på noe annet.

Spørsmålet blir jo da om Brann kan spille som Brann 2023 med Heggebø på topp, eller om man må endre en del på spillestilen? Finne og Heggebø er jo veldig ulike i så måte. Finne rask og bevegelig, mens Heggebø nærmest er et tankskip i forhold til start, stopp og retningsforandring.

Jeg tror likevel at det er størst sjanse for Heggebø på topp.
Horneland foretrekker vel først og fremst så få omrokkeringer som mulig. Har ikke inntrykk av at han er så opptatt av å erstatte spillere med like spillertyper.

Kagain

Quote from: Nixon on October 11, 2023, 13:19:08 PM
Quote from: Kagain on October 11, 2023, 07:47:16 AM
Quote from: Corran on October 10, 2023, 21:16:18 PMI intervjuet med Horneland etter kampen så hørtes det ganske klart ut at Heggebø starter

Det høres mest Hornelandsk ut, ja.

Men vil det stemme helt i dette tilfelle? Horneland liker færrest mulig forandringer. Noe som for eksempel bidro til å gi Helland sjansen sist da man ikke trengte å endre på noe annet.

Spørsmålet blir jo da om Brann kan spille som Brann 2023 med Heggebø på topp, eller om man må endre en del på spillestilen? Finne og Heggebø er jo veldig ulike i så måte. Finne rask og bevegelig, mens Heggebø nærmest er et tankskip i forhold til start, stopp og retningsforandring.

Jeg tror likevel at det er størst sjanse for Heggebø på topp.

Jeg har samme oppfatning av Horneland som Krakra gir uttrykk for i hans svar på denne, nemlig at det for Horneland virker som det er mest viktig at de unngår omrokkeringer. For meg virker det som han mener at den innebygde rolleforståelsen kombinert med at spillerne kjenner hverandres styrker og svakheter er viktigere enn at man legger inn samme typer.

Eks:

Wolfe blir solgt. Wolfe har et sett med ferdigheter, blant dem en voldsom vilje til å dra fremover med en gang han får ballen, gode innlegg og et godt tempo. Når han fikk ballen krummet han seg sammen som for å få minst mulig luftmotstand og dundret fremover.

Torsvik har noen delvis overlappende ferdigheter som godt tempo og vilje til å gå på fremover, men i stedet for en god innleggsfot har han et skummelt skudd. Når Torsvik ikke ble helt frisk så brukte Horneland en annen spiller som han har rotert inn andre steder på banen, Pedersen.

Dette var ikke helt valgfritt, men han hadde et annet sett med ferdigheter igjen. Thore P. ble holdt varm med å være på høyre back, stopper og lignende, men hadde spilt mest venstre back i sin forrige klubb. Han er høyrebent og absolutt best defensivt. Når Horneland ville satse mot Europa kjøpte han en ny venstreback. Treg, god innleggsfot og en solid dødballsfot.

Så det er 4 forskjellige typer venstrebacker her, så typer er ikke det han er mest opptatt av.

Da Rasmussen ble aktuell for salg begynte Horneland å ta opp igjen en gammel tråd og fikk tak i Kartum. Kartum har mange andre ferdigheter enn Rasmussen, og er nok typemessig mye nærmere Kniklas enn Rasmussen. Men da Rasmussen forlot åstedet ble han fort lagt inn der. Horneland byttet om posisjonene på indreløperne da det var mest skadeproblemer, men han beholdt de samme folkene.

Børst'n har på sin side blitt dyttet mellom venstre back, høyre og venstre ving og indreløper. Han har vel stort sett alltid spilt da han var frisk nok. Men Børst'n er en helt annen type venstre ving enn Castro. Da han ble tatt over på venstre ving fikk Mathisen og Warming (en stakket stund) forsøke seg. Også noe ulike typer.

For ikke å snakke om i forrge sesong da Heggebø var førstevalget som spiss, og Finne var ving. Finne er en helt annet type spiss enn Heggebø, men han kom inn og gjorde det så godt at han ble førstevalget på spissplass, og det er han fremdeles. Da Heggebø var skadet i våre ble Myrlid tatt inn. Myrlid er vel en hybrid mellom Finne og Heggebø, og er i alle fall nærmere Finne enn det Heggebø er, typemessig. Men da Heggebø ble frisk igjen var det ut på nye eventyr for Myrlid. Heggebø har fått noen innhopp etter dette, men i mange tilfeller som noe han egentlig ikke har ferdigheter til, nemlig vingplassen.

Men nettopp det at Heggebø har fÃ¥tt disse innhoppen gjør at jeg anser det som mer sannsynlig at det er han som blir spiss fremfor Mathisen. 

Corran

Gi nå Heggbø sjansen.
Han kommer til å binde opp forsvarere og slite dem ut som fjor.
Kanskje dette er kampen der det løsner for ham igjen Der han finner tilbake til fjorårets form.
Om han alt nå har fått tegn på at den plassen er hans om han tar den de neste 2 ukene så kanskje det gir ham roen og selvtilliten til at det blir kampen der han melder seg på igjen?
Mange snakket om den dårlige formen til Helland og det gikk bra så hvorfor ikke dette og?
Brann er jo ikke så sårbare med Heggebø som med med Helland om det går gale.
Det er jo tross alt bare en spiss 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det kan godt tenkes å gå bra med Heggisen, trass i dårlige prestasjoner så langt.

Men jeg sliter litt med å se at han skal slite ut stopperne i eliteserien, slik han har sett ut så langt. Han har jo hatt tunge bein fra første minutt i innhopp. Men av og til feiler jeg i å se verdifulle ting. Jeg er nok en av de som undervurderte Rasmussen sine bidrag uten ball.
Tren på langskudd

Dickens

Heggebø har til og med vært ubrukelig pÃ¥ Brann 2. Han og Brann bør bruke vinteren pÃ¥ Ã¥ finne ut om dette er bærekraftig fremover.  Ikke risikere poengtap i en sÃ¥ kritisk fase av sesongen.

Men kjenner jeg Horneland rett så blir det minimalt med justering til Molde-kampen og han går rett inn på laget, dessverre.

Så går det en time og trenerteamet finner ut at "her må noe gjøres" på 0-1 og de tar av Heggebø.

Kagain

Quote from: Corran on October 11, 2023, 13:56:14 PMGi nå Heggbø sjansen.
Han kommer til å binde opp forsvarere og slite dem ut som fjor.

Jeg vil bare journalføre at jeg ikke har sagt noe for eller imot Heggebø. Jeg spekulerer kun i om det er han eller en annen kar som blir spiss i Finnegutten sitt fravær...

Falkman

Quote from: Dickens on October 11, 2023, 14:27:54 PMHeggebø har til og med vært ubrukelig pÃ¥ Brann 2. Han og Brann bør bruke vinteren pÃ¥ Ã¥ finne ut om dette er bærekraftig fremover.  Ikke risikere poengtap i en sÃ¥ kritisk fase av sesongen.

Men kjenner jeg Horneland rett så blir det minimalt med justering til Molde-kampen og han går rett inn på laget, dessverre.

Så går det en time og trenerteamet finner ut at "her må noe gjøres" på 0-1 og de tar av Heggebø.

Vi fÃ¥r se,  du spÃ¥dde vel at vi ville være hektet av i medaljekampen etter de to foregÃ¥ende bortekampene,  ogsÃ¥. Og vi fikk nettopp et eksempel pÃ¥ at svake prestasjoner pÃ¥ Brann2 ikke trenger Ã¥ bety allverden.

Heggebø har tidligere vist at han holder mål i eliteserien, og vel så det. Enig i at han har vært et stykke unna det nivået i innhoppene han har fått i høst, men fullstendig udugelig er han absolutt ikke, ihvertfall ikke som oppspillspunkt.

Nixon

Quote from: Corran on October 11, 2023, 13:56:14 PMMange snakket om den dårlige formen til Helland og det gikk bra så hvorfor ikke dette og?

Horneland var også bekymret, men en god treningsuke for Helland avgjorde saken, sa treneren etter kampen. Så det var nok mer at Helland spilte en dårlig kamp mot Sotra enn at han var i generelt dårlig form. Heggebø ser jo tilsynelatende ut til å være i kronisk dårlig form. Men nå har han jo heldigvis ganske god tid til å bli drillet i rollen på trening og overbevise Horneland.

Ellers er jeg er for så vidt enig med Hornelands syn på typer. Men i noen av tilfellene har han jo ikke valgmuligheter i troppen til å sette innpå samme type. Nå har han spillere som ligner mer på Finne enn det Heggebø gjør. Og vil ikke Heggebø inn på spissplassen gjøre en større forskjell på spillestilen enn det to litt ulike venstrebacker gjør?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: Falkman on October 11, 2023, 16:26:03 PMmen fullstendig udugelig er han absolutt ikke, ihvertfall ikke som oppspillspunkt.

Sannsynligvis ikke. Det er en rolle han er god på. Spørsmålet blir jo som sagt om vi skal begynne å spille med et oppspillspunkt på dette tidspunktet av sesongen, eller om man skal fortsette mer som før.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

andreas1989

For et kok det vill blitt med en avgjørende Heggebø scoring i flomlyset men er selv giret på å se Mathisen som spiss og Castro på venstre.

esp123

Jeg vil heller ha Castro som spiss. Mer robust, bedre med mann i rygg. Og ikke minst bedre i luften.

Dickens

Quote from: Falkman on October 11, 2023, 16:26:03 PM
Quote from: Dickens on October 11, 2023, 14:27:54 PMHeggebø har til og med vært ubrukelig pÃ¥ Brann 2. Han og Brann bør bruke vinteren pÃ¥ Ã¥ finne ut om dette er bærekraftig fremover.  Ikke risikere poengtap i en sÃ¥ kritisk fase av sesongen.

Men kjenner jeg Horneland rett så blir det minimalt med justering til Molde-kampen og han går rett inn på laget, dessverre.

Så går det en time og trenerteamet finner ut at "her må noe gjøres" på 0-1 og de tar av Heggebø.

Vi fÃ¥r se,  du spÃ¥dde vel at vi ville være hektet av i medaljekampen etter de to foregÃ¥ende bortekampene,  ogsÃ¥. Og vi fikk nettopp et eksempel pÃ¥ at svake prestasjoner pÃ¥ Brann2 ikke trenger Ã¥ bety allverden.

Heggebø har tidligere vist at han holder mål i eliteserien, og vel så det. Enig i at han har vært et stykke unna det nivået i innhoppene han har fått i høst, men fullstendig udugelig er han absolutt ikke, ihvertfall ikke som oppspillspunkt.

Det er helt riktig! Jeg er dessverre født evig pessimist og en ubrukelig tipper.

Men her er det litt mer fotballfaglig. Brann-fotballen passer ikke Heggebø og vice versa.
Han vinner jo omtrent ikke hodedueller heller med den dårlige spensten sin. Da er utrolig nok Castro bedre på å være et oppspillspunkt.

Men det er jo ikke sånn Brann skal spille. De skal dominere hjemme mot "hvem som helst". Da håper jeg at Horneland, for en gangs skyld, kan tenke litt nytt på topp og bruke Ulrik/Castro på topp.

Han har jo gjort tusenvis av endringer i forsvaret ila sesongen pga skader/susoeer, så hvorfor ikke gjøre det i angrep også, og fortsette med "Brann-fotballen".

Lasaron

Hornis og Brann kan uansett gjøre lurt i å la Molde lure på om vi satser på den ene eller andre som spiss.
Tren på langskudd

pidre

October 11, 2023, 20:42:58 PM #26 Last Edit: October 11, 2023, 20:49:11 PM by pidre
Mathisen bør fortsette på høyresiden - er viktig fordi han kan passere både spillere og pressledd. På 1-2 målet mot VIF passerte han 3 spillere før han dro på seg 2 til. Det skaper den ubalanse som skal til. På det røde kortet til Juklerød løp han rett gjennom - på 5 sekunder fra kanten av egen 16-meter til godt inne på VIFs banehalvdel. Det var 2 råe prestasjoner.

Ellers tenker eg både Castro og Heggebø kan fungere godt som spiss. Men må si, Heggeblø virker temmelig tung og treg - hva har skjedd her, til sammenligning med raidet mot LSK i 21?

   

 
Saludar a los monos!

Corran

La meg først si at jeg er helt enig i at Heggebø har virket helt ute av de ti år men det er ikke rart med skadene og motgangen som har vært for ham.

Og når det er sagt så virker det som om enkelte mener at han ikke kan settes inn for at det blir feil i forhold til hvordan Brann spiller, men det var jo han vi spilte med i fjor?
Vi kan vel komme mer tilbake til Brann sitt spill med ham som spiss (om han har en noenlunde bra dag på jobben) Han vil da skape rom og sjanser for alle rundt ham og alt skal plutselig ikke gjennom Finne.
Og han har jo bevist på høsten nedrykkssesongen at han er god nok mot noen av de beste eliteserielagene

Ser ikke bort i fra at etter Molde kampen så synes eg han var en skandale og kan finne seg en annen jobb, men frem til da så tenker jeg at dette kan bli veldig bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Quote from: Corran on October 11, 2023, 20:56:44 PMLa meg først si at jeg er helt enig i at Heggebø har virket helt ute av de ti år men det er ikke rart med skadene og motgangen som har vært for ham.

Og når det er sagt så virker det som om enkelte mener at han ikke kan settes inn for at det blir feil i forhold til hvordan Brann spiller, men det var jo han vi spilte med i fjor?
Vi kan vel komme mer tilbake til Brann sitt spill med ham som spiss (om han har en noenlunde bra dag på jobben) Han vil da skape rom og sjanser for alle rundt ham og alt skal plutselig ikke gjennom Finne.
Og han har jo bevist på høsten nedrykkssesongen at han er god nok mot noen av de beste eliteserielagene

Ser ikke bort i fra at etter Molde kampen så synes eg han var en skandale og kan finne seg en annen jobb, men frem til da så tenker jeg at dette kan bli veldig bra
te author=Corran link=msg=607523 date=1697054204]
La meg først si at jeg er helt enig i at Heggebø har virket helt ute av de ti år men det er ikke rart med skadene og motgangen som har vært for ham.

Og når det er sagt så virker det som om enkelte mener at han ikke kan settes inn for at det blir feil i forhold til hvordan Brann spiller, men det var jo han vi spilte med i fjor?
Vi kan vel komme mer tilbake til Brann sitt spill med ham som spiss (om han har en noenlunde bra dag på jobben) Han vil da skape rom og sjanser for alle rundt ham og alt skal plutselig ikke gjennom Finne.
Og han har jo bevist på høsten nedrykkssesongen at han er god nok mot noen av de beste eliteserielagene

Ser ikke bort i fra at etter Molde kampen så synes eg han var en skandale og kan finne seg en annen jobb, men frem til da så tenker jeg at dette kan bli veldig bra
[/quote]

Jeg mener at dette ikke er tiden for at Heggebø "kanskje skal finne formen" når vi har bedre alternativer i Castro eller Ulrik. Hadde det vært tredje runde i cupen mot Ranheim, ikke noe problem, men dette er mot Molde, midt i en medalje- og Europa-strid.

fortune

Har vi bedre alternativer? NÃ¥r spilte Castro, Mathisen eller noen andre i Brann ensom spiss sist?

Jeg tror vi kommer best ut av dette med Heggebø på topp, det er langt viktigere at vingene er i stand til å nøytralisere Moldes vingbacker. Enten ved å true kontra som Mathiesen eller ved å følge dem hver meter som Børsting.
First is first, second is nothing

ACHTUNG

Jeg kan ta feil, men var ikke Castro ofte midtspiss i AAFK?

andreas1989

De spilte vel 4-4-2ish så han lå vel sentralt i banen men kanskje ikke fremst?

Castro og Børsting jobber samvittighetsfult fremover mens Mathisen har smidigheten og farten som gjør at Molde stopperne må ta hensyn. Så skal noen spille spiss så må det bli Mathisen.

Hatleking

Om Heggebø ikkje startar her, er det nok kroken på døra for hans del for motivasjon for å forbli i klubben. Eg synst uansett det er rett å prøve han no. Ein god prestasjon vil gje ein boost for både han og Brann, og om han ikkje får ting til kan vi bytte han ut underveis. Det er ikkje slik at vi har flust med realistiske alternativ som har kroppar til å spele 90 minutt. Mathisen bør få sjansen på kanten igjen. Castro kan kome inn underveis.

andreas1989

October 13, 2023, 11:19:11 AM #33 Last Edit: October 13, 2023, 11:22:36 AM by andreas1989
Heggebø starter, bekrefter Horneland til BA.

Men Warming er ute og trolig også Pedersen men Kristiansen skal være klar.

Quote- Molde-kampen kommer i hvert fall for tidlig for Warming. Så får vi se med Thore, sier Brann-trener Eirik Horneland.

Nixon

Gode nyheter med Ruben. Og perfekt timing med denne pausen. Da håper jeg at vi stiller med Ruben og dansken bakerst mot Molde.

Og Heggebø er jo et spennende valg både med tanke på formen til spiller og om Brann endrer på noe spillemesssig. Men uansett helt rett å avklare dette nå slik at det blir ro og fullt fokus frem mot kampen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Optimist

Er ikke det ganske sykt at Ruben er klar så kjapt? Mulig det er vanlig, men skulle tro det tar flere måneder å bli klar etter operasjon.
Kokende idiot

Erlend

Når Ruben en dag tar kvelden for godt (om sikkert 90 år) så må noen dissekere ham og finne ut hva han er laget av...

Men mener å huske at han selv sa før operasjonen at det var ikke sånn helt uvanlig å være tilbake ganske kjapt, selv om Blomberg sin tid så vidt jeg skjønte var det mest vanlige

Corran

Blomberg har brukt lengre tid enn normalt og Ruben har nordnorsk gro kjøtt som han sa
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vekkreist

Ruben hadde en skade som lå i selve muskelen slik jeg skjønte, mens Blomberg sin var det noe med muskel+bein saker, så da er det nok derfor han er ute i lengre tid en Ruben.

Synd med Warming  da, hadde sett frem til et innhopp mot Molde.. :/

fortune

Quote from: vekkreist on October 13, 2023, 15:48:30 PMRuben hadde en skade som lå i selve muskelen slik jeg skjønte, mens Blomberg sin var det noe med muskel+bein saker, så da er det nok derfor han er ute i lengre tid en Ruben.

Synd med Warming  da, hadde sett frem til et innhopp mot Molde.. :/

Blomberg endte vel også med å ta begge lyskene, siden de fant «noe» i den andre også.
First is first, second is nothing

osoerli

October 13, 2023, 23:13:04 PM #40 Last Edit: October 16, 2023, 07:37:31 AM by osoerli Reason: kom litt feil
OK, Heggisen som spiss frå start blir feil. På stillinga 0-0 eller om Brann ledar SKAL ein kjappfot som Warming eller Mathisen spela spiss. Einaste gongen Heggissen skal vera spiss er om motstandaren legg seg lågt frå start eller om dei scorar først og legg seg i rammo.

(måtte retta litt)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: osoerli on October 13, 2023, 23:13:04 PMOK, Heggisen som spiss blir feil. På stillinga 0-0 eller om Brann ledar SKAL ein kjappfot som Warming eller Mathisen spela spiss. Einaste gongen Heggissen skal vera spiss er om motstandaren legg seg lågt frå start eller om/når Brann legg seg i rammo.

Uenig i at Heggebø er best når motstander legger seg lavt. Tror han kan være vel så nyttig når motstander presser høyt (som Molde kommer til å gjøre). Da kan han fungere som et oppspillspunkt som gjør det mulig å etablere angrep ved å spille over pressleddene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Da bør han trene på mottak. For kvaliteten på mottakene hans ute på vingen har vært svak. Man blir vel ikke automatisk bedre på mottak av å spille midtspiss.

Jeg syns Castro ligner mer på Finne. Men tenker det forsåvidt er greit om Heggisen starter. Da får han sjansen til å vise seg frem igjen. Sesongen er uansett super.
Tren på langskudd

Superjack

Begynner å bli en stund siden, men for meg så fremstod Heggebø nesten bedre mot motstandere som stod høyt. I 2021 sesongen f.eks.

Blir Heggebø mot Molde.

Men Molde tipper jeg kommer til å legge seg litt lavt. De spiller veldig på motstandere sine feil og hurtige overganger.

Viktigste egenskpen til Heggebø mot Molde tror jeg blir å vinne tilbake ball hurtig etter balltap i angrep.
Brannsupporter.

Kagain

Jeg tror jo at selv om Heggebø ikke har mottaket helt på plass akkurat nå for tiden, og ballbehandlingen hans ikke er så god så er han en annen form for trussel for motstandernes stoppere. Det er mer kjøtt og mindre smidighet. Om de dermed må bruke mer kraft på å holde han under kontroll enn med Finne kan det hende at det åpner seg noen andre rom for de andre Brann-spillerne. I så fall spørs det bare om de klarer å utnytte dem...

andreas1989

BT melder:

QuoteCastro sliter fortsatt med lårskaden han pådro seg i 1-0-seieren mot Stabæk i september.
Horneland peker ut kampen mot Sandefjord om drøye to uker som et mulig comeback for Castro.

Lasaron

Ah. Selvsagt.

Vel, Castro får se til å bite tenna sammen, og trene seg gjennom det.
Tren på langskudd

Corran

En av Heggebø sine styrker var jo å ta i mot ballen og enten flikke den videre med en gang eller holde litt på den og så flikke videre.
Om han får inn det touchet igjen kommer han til å skape rom for andre og overganger

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Problemet til Heggebø denne sesongen har ikke bare vært det håpløse mottaket/touchen, men han har jo fått spenst som en Mops. Castro har vunnet flere hodedueller som oppspillspunkt.

Men håper jeg jinxer dette og at Heggisen blir matchvinner.

Kagain

Quote from: andreas1989 on October 14, 2023, 14:19:36 PMBT melder:

QuoteCastro sliter fortsatt med lårskaden han pådro seg i 1-0-seieren mot Stabæk i september.
Horneland peker ut kampen mot Sandefjord om drøye to uker som et mulig comeback for Castro.

Om Horneland gjør som han pleier da så blir det ikke noen bytter der vil jeg tro. Børst'n kan farte rundt på venstrevingen mens Mathisen får en ny sjanse på høyrevingen. Får håpe at Horneland også hviler Kristiansen fra start selv om han insisterer på at han har grodd bra. Vil dog tro at Helland går ut om det er friske alternativer tilgjengelig (Sery Larsen og Pallesen Knudsen for eksempel)

Go Up