• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Arouca FC - SK Brann 10.08.2023 kl 20:00

Started by Superjack, August 08, 2023, 20:05:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Quote from: fortune on August 10, 2023, 21:45:02 PM
Quote from: SKBCPH on August 10, 2023, 21:13:08 PMMathisen og Warming inn på kantene, og Sery bak, så tar vi de hjemme!

I det minste må én av dem være på banen til enhver tid. Det er ekstremt vanskelig å presse motstander bakover når man ikke har en eneste spiller som er i stand til å true bakrom. Det hjelper heller ikke at man i praksis ikke utgjør noen kontringstrussel overhodet.

Vesensviktig. Er varmt enig med det å ha de rette truslene. Hvem av dem som har best kustus på de defensive oppgavene starter nok.
Kanskje.

Superjack

Portugiserne spilte totalt ball i hatt med Brann i dag.

Kunne og burde være 3-4 til pause.

Palle var katastrofe. 2 på børsen.

Kristiansen det samme.

Hadde Portugiserne scoret de målene de burde hadde SHN hatt en klink ener på børsen til pause.

Spesielt spillerne som ikke har nok tempo i kroppen hadde store problemer. Børst, SHN, Palle.

Jeg har dårlig tro på seier på stadion.

Der kan iallefall Portugiserne satse på kontringer.
Brannsupporter.

Nixon

Alt håp er ikke ute, men jeg frykter et kynisk portugisisk lag som lar oss trille ball og så får de et eller to mål på Stadion på noen raske og presise overganger. Så tror ikke veldig på avansement.

Et av spørsmålene til neste kamp er om Moonga skal få en ny sjanse. Jeg håper ikke det. For i tillegg til å være dårlig selv, så gjør han Ruben også. Han måtte litt for ofte ut av posisjon og etterlate rom i midten. Og det rommet var og er ikke Pallesen rask nok til å dekke. Er det ikke følgefeil det kalles?

Ellers har Porto innfridd. Skikkelig fin by. Arouca ble bare busset gjennom med politieskorte, og var ikke noe minneverdig. Og stadionet hadde lett funnet seg en plass i OBOS.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

esp123

Man skal ikke undervurdere hjemmebanefordelen i Europa. Lang reise, dårlige fasiliteter, og jeg vil tro at hjemmelaget forberedte banen slik at den passet til deres kampplan. Som vi kommer til å gjøre i Bergen. Syns utgangspunktet er bra - og i andre omgang var vi absolutt på høyde!


pidre

August 11, 2023, 07:58:23 AM #154 Last Edit: August 11, 2023, 08:07:40 AM by pidre
Vi var heldige, kunne gjerne tapt med 4-5 mål. Arouca med mye gode basisferdigheter, fart og energi - og tidvis flott kombninasjonsspill (snakker noen av disse spillerne norsk?). Kampen avslørte også dessverre at mange av våre har sine svakheter i ferdigheter og tempo.

På stadion får vi et kampbilde der Arouca ligger lavt og kontrer, omtrent som i Portugal. Vi vil dessuten få se en maktdemonstrasjon i kynisk spill, med uthaling av tid og mange kampavbrudd. Dommeren vil ha betydning.

Ikke enig at Warming skal inn fra start. Arouca vil ligge lavt og det vil være lite bakrom. Bedre å ha han i bakhånd om kampbildet endrer seg. Børsting var hjelpeløs og bør ut. Inn med Mathisen, som kan utfordre og er mye mer bevegelig - men så mister vi endel duellkraft. Jeff inn selvfølgelig, om han er klar.

Bortekamp og Norge kan være uvant for Arouca, og noe klubben ikke har erfaring med. Får vi litt regn vil det være en fordel - men foreløpig melder yr om opphold og 19 grader.

Har faktisk litt tro, men vi må nok ha første målet om dette skal gå.

 
Saludar a los monos!

esp123

Warming er jo ikke bare rask. Han ser jo relativt svær ut også. Kan være grei å ha i boksen skulle Arouca ligge lavt.

andreas1989

Så bare første omgangen og da var det vel bare Dyngeland og Kartum som leverte.
Etter det jeg leser ble tingene bedre i andre omgangen og portugiserne så ut til å gå litt tomme?

Akkurat det kan jo bli nøkkelen i returen for der vi har spillefri skal Arouca ut i seriepremiere sent søndag og siden ta seg til Bergen.

Det er å forvente at de legger seg lavt på stadion og da må vi evne å frustrere dem med at de må løpe mye uten ball. En ting er helt klart og det at en spiller som Børsting skal ikke starte denne kampen, her må Mathisen eventuelt Wassberg eller Warming inn fra start.

Vi må ta litt risiko i denne kampen og det betyr at vi må ha fart noe Simba tilbyr oss. Jada det er ikke helt patent enda men jeg synes ikke det er så ille. Noen nevner at Simba stresser Kristiansen men jeg tror Maldini hadde blitt stresset av den opptredenen til Kristiansen i går, fyren må seriøst slutte å være så naiv som han er i en del situasjoner så det går begge veier. Så får vi håpe at Sery blir klar, det kan bli helt avgjørende.

Lasaron

Noen må nevne piruetten til Thore. Den var fin.
Tren på langskudd

Dickens

Som samtlige var vært inne på her i tråden: Vi er griseheldige som kan ta fatt på returoppgjøret med bare ett mål bak. Hadde jeg vært Arouca-spiller/supporter hadde jeg følt meg ranet.

Men håper dette tente håpet i Brann-leiren og at de er like lettet, og enormt revansjesugne til å vise seg fra en bedre side på Stadion.

En ting som er klinkende klart er at det må endringer til i returoppgjøret. Dette slipper vi ikke unna med en gang til.

Simba, Palle, Børst og Castro må ut. Førstnevnte skapte et livsfarlig undertall i forsvaret hvor Ruben til tider spilte både stopper og back.

Krysser alt jeg har for at Sery blir klar. Kantene våre er ikke i nærheten på dette nivået. Null tempo eller kreativitet. Mathisen og Warming inn. Det vil også skape enda flere sjanser til Finne. Men viktig at de også bidrar nok defensivt.

Oppsummert: Jeg har virkelig troen på avansement om de riktige byttene blir gjort!


krakra

Håper Torsvik blir klar til de eventuelle AZ-kampene i alle fall. Det var en situasjon der portugiserne hadde utspill fra mål / frispark etter offside, og Kristiansen likevel måtte ut på backen fordi Simba ikke hadde kommet seg hjem. Han er nok en grei vikar i ES, men Torsvik er fortsatt et klink førstevalg på venstrebacken.

Kagain

Quote from: Lasaron on August 11, 2023, 08:52:49 AMNoen må nevne piruetten til Thore. Den var fin.

Ja, det var vel rett etter den at jeg skrev noe om at Thore P. ikke hadde vært så verst. Selvsagt, etter det igjen drev han og gjorde noen forunderlige greier.

SKBCPH

Quote from: Kagain on August 11, 2023, 10:27:57 AM
Quote from: Lasaron on August 11, 2023, 08:52:49 AMNoen må nevne piruetten til Thore. Den var fin.

Ja, det var vel rett etter den at jeg skrev noe om at Thore P. ikke hadde vært så verst. Selvsagt, etter det igjen drev han og gjorde noen forunderlige greier.

Involveringen på 0-2 er hårreisende...
- Vi har den treneren vi har.

Corran

Ser det prates mye om at Ruben måtte assistere Simba mye men det var når han måtte ned og støte for ThoreP og ThoreP gjør helt feil valg som back der han på halvdistanse velger å gå ned mot Ruben i stedet for å passe på løpet som kommer.
Så den mest avgjørende feilen på backen er faktisk ThoreP som står for sammen med Ruben og ikke Simba.
Det er jo slik at våre backer og da spesielt venstre siden (pga Palle på høyre ikke har samme kapasitet som Ruben og Larsen) går høyt og midtstopper gjerne tar litt av backjobben også. Men dette krever jo at DM, indreløper og back jobber hardt hjem igjen

ThoreP hadde noen fine involveringer også, men var han bedre pga at Brann hevet seg og portugiserne var mer slitne eller at ThoreP var så mye bedre enn Simba?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up