• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Lillestrøm, søndag 11 juni kl.19.15 (runde 10)

Started by Gulløl, June 08, 2023, 09:28:14 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Bare noen dager til ny kamp, denne gang mot cupfinalerival Lillestrøm. Blir en ny kamp på 16 000 tallet, kanskje helt utsolgt. Yr melder 24 gradet mellom kl.14 og kl.20. For et fantastisk ramme det blir rundt denne kampen. Det store spørsmålet er om spillerne får restituert seg nok etter cupkampen i går. Heltne Nilsen virker sliten både fysisk og mentalt i hele sin utstråling og fotballspill etter å ha spilt veldig mye, i tillegg til eksamen sist mandag og god fart med småbarnsliv. Selv om Heltne Nilsen nok vil protestere vilt på det bør han hvile under Lillestrøm kampen, her bør Horneland sette foten ned og benke han. Hjorteseth er i fin form og er nok absolutt en bedre løsning på midtbanen til denne kampen. Børsting som er uthvilt bør inn på venstrekant igjen, Castro mangler en god del på formen og kan heller få et innhopp. Kristiansen snakket vel om en strekk i det ene låret og betennelse i det andre låret etter kampen i går og bør absolutt få hvile. Pallesen er i stigende form og bør starte som midtstopperduo sammen med Sery Larsen som antydet på Ballspark-sendingen i går at han kunne bli klar til søndag. Pallesen kan bli viktig på dødball mot Lillestrøm laget. Pedersen som er mer uthvilt kan starte for Crone på høyreback, dette er to jevngode backer. Pedersen har en god relasjon til Pallesen ved siden av seg, kjenner hverandre godt etter Haugesund tiden.

Horneland bør gå for dette laget:

                         Dyngeland
Pedersen - Pallesen - Sery Larsen -  Wolfe
     Hjorteseth - Rasmussen - Horn Myhre
          Blomberg - Finne - Børsting


Ulrik Mathisen inn på en av kantene tidlig i andre omgang.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

SHN gikk av relativt tidlig i går, mens Rasmussen spilte 120 min. Tenker Tomar heller kan erstatte sistnevnte direkte. Bedre dødballer slår han også.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Ganske drastisk forslag med Heltne Nilsen, men jeg er ikke uenig faktisk. Han må være på topp hvis han skal spille.

Derimot mer usikker på Palle. Vil det ikke være bedre med Pedersen som venstrestopper?

Vet vi noe om formen til Japhet?
Kanskje.

fortune

Quote from: Finfin respons on June 08, 2023, 09:49:09 AMGanske drastisk forslag med Heltne Nilsen, men jeg er ikke uenig faktisk. Han må være på topp hvis han skal spille.

Derimot mer usikker på Palle. Vil det ikke være bedre med Pedersen som venstrestopper?

Vet vi noe om formen til Japhet?


Japhet var gjest i gårsdagens ballspark og sa der at han håpte å spille mot lsk
First is first, second is nothing

Lasaron

Mine tanker om lagoppstilling og sånn:

SÃ¥ Ruben sier at han er skadet i begge beina? Ut av troppen.

Sønnen på benken. Er han heltent, og det står om poeng på slutten, kan han komme inn.

Japhet kan vurderes å byttes inn når det eventuelt ikke står om poeng.

Så lenge Castro er frisk, og bare spilte elendig fordi han var ute av form, så vil jeg han skal starte.

Kniklas: Samme som Japhet. Kanskje ingen av de skal være på benken en gang.


Startoppstilling:

Dyngeland

Crone - Palle - Thore - Wolfe

Ulriken - Tomar - Felix

Børst - Finne - Castro


Denne sesongen blir på minst 40-41 kamper. La de som er hanglete og/eller slitne få ta seg skikkelig inn. Da får vi også drevet spillerutvikling på andre.
Tren på langskudd

Hickok

Jeg tenker det er bare å kjøre på med det baste som er tilgjengelig. Det er 13 dager til neste kamp, så rikelig med tid for de som er sliten til å hente seg inn igjen etterpå. Så får vi heller bruke de byttene som er mulig mot slutten for å ha friske bein i innspurten. Når det er sagt, så føler jeg Tomar har gjort seg fortjent til en start på midten nå. Han inn for Rasmussen tenker jeg derfor ville vært fornuftig. Ellers minst mulig utskifting.

ostraume

Tror kanskje du undervurderer betydningen til kapteinen (som bare spilte drøyt 70), og Sery bør vel fases inn igjen dersom han er fit? Og gjerne Tomar inn for Rasmussen som fikk 120 minutter.

Ellers enig i at Ruben bør ut og Børsting er nå hvilt og bør inn igjen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Mathias Rasmussen er nok en liten hodepine for Horneland for tiden. Han leverer målpoeng og er ekstremt viktig i det kreative som skjer når det er trange rom og motstander står i egen 16, men han scorer ikke mål lenger og cornerne han slår er alt for ofte elendige, treffer motstander som står mellom 16 og målstolpen igjen og igjen. Får han seg et mål kommer han til å slå ut i full blomst, håper han får seg en putting på søndag.

pidre

Mange som er heilt i grenseland nå, men heldigvis 13 dager til neste kamp. Tenker sønnen klarer å mobilsere. Han bør starte. Børst og duellkraft inn for Castro.

Mest usikker på Serry og Luben, om skader kan forverres. Palle tar nok den eine stopparplassen. Er usikker på Rasmussen, om han er restituert etter kampane i Ålesund.

Mathisen og Hjorteseth nær startellever.
Saludar a los monos!

Corran

Skjønner ikke de som vil ha Palle og Thore inn som stoppere.
Om Larsen og Ruben kan spille så få de innpå. Er 14 dagers pause etter denne kampen.

Thore P er ikke noen stopper og selv om det var heltemodig mot rbk så var det ikke bra hele tiden og han og Palle er rett og slett ikke gode nok.

Castro viste absolutt ingenting mot aafk som tilsier at han bør starte kampen

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on June 08, 2023, 13:56:27 PMCastro viste absolutt ingenting mot aafk som tilsier at han bør starte kampen
Castro bør bruke pausen etter LSK kampen meget godt om han vil raskt inn igjen som fast på laget igjen. Spesielt det med frekvens i bena og kondisjon for å holde i 90 min. De fleste i stallen kan ta noen dager ferie, Castro er ikke en av de, han må trene steinhardt. Castro har vært en god Obos spiller, egentlig aldri vist noe særlig på eliteserienivå, har noe å bevise.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Hvis Ruben og Japhet spiller småskadet, så er det vel ikke bare bare å bli helt frisk igjen til neste kamp, selv om det er en liten pause. Ting kan fort bli verre. Jeg vil heller ha Thore og Palle i èn kamp til enn i mange kamper til.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Gulløl on June 08, 2023, 14:02:15 PM
Quote from: Corran on June 08, 2023, 13:56:27 PMCastro viste absolutt ingenting mot aafk som tilsier at han bør starte kampen
Castro bør bruke pausen etter LSK kampen meget godt om han vil raskt inn igjen som fast på laget igjen. Spesielt det med frekvens i bena og kondisjon for å holde i 90 min. De fleste i stallen kan ta noen dager ferie, Castro er ikke en av de, han må trene steinhardt. Castro har vært en god Obos spiller, egentlig aldri vist noe særlig på eliteserienivå, har noe å bevise.

Ja, har en litt ekkel følelse at han er en type Pontus Engblom som kun leverte i OBOS, men vi får nok ikke svaret før til høsten når han har et bedre treningsgrunnlag

Nixon

Så Ruben sykle gjennom sentrum i dag med datteren bakpå.
Upåklagelig stil og ikke noe tegn til strekk!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Tren på langskudd

ACHTUNG

Quote from: Corran on June 08, 2023, 13:56:27 PMSkjønner ikke de som vil ha Palle og Thore inn som stoppere.
Om Larsen og Ruben kan spille så få de innpå. Er 14 dagers pause etter denne kampen.

Thore P er ikke noen stopper og selv om det var heltemodig mot rbk så var det ikke bra hele tiden og han og Palle er rett og slett ikke gode nok.

Castro viste absolutt ingenting mot aafk som tilsier at han bør starte kampen



Thore P var en åpenbaring, jeg velger lett ham i tospann med enten Ruben eller Serry.

Corran

Thore P er ikke en stopper.
Han spilte heltmodig mot rbk og det gikk ok så lenge det varte.
I Cupkampen etter dette så var han ikke god heller selv om det var meget god motstand

I cupkampen nå mot aafk så ble han plassert på back og FHM trukket ned som stopper.
Om en kan trekke noen slutninger av det.

Alle har vel fått med seg at jeg ikke er fornøyd med Palle men tar han istedenfor ThoreP
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Thore P kan absolutt spille stopper. Sammen med hvem som helst av de andre.

Finfin respons

Han har vel de offensive kvalitetene. Men det er en viss kollektivistisk telepatisk samhandling mellom stoppere med posisjonering, hvem som går i, hvem som tar sikring og alt sånt. Så de lodder nok kjemien basert på erfaringene.
Kanskje.

pidre

LSK 4 poeng bak oss, med 1 kamp mindre. Har tapt 3 kamper, mot Viging, Sarp og BG.

Scorer ikkje så mye mål, og har sluppe inn eindel. Dette til tross for at dei har alle kommentatorers våte draum bak der - sjølvaste Ruben Gabrielsen. Og på topp, om mulig endå våtare - Akor Adams.

Tenker LSK enno er shaky etter cupfinalen, og at dette går greit.

3-1
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: Corran on June 09, 2023, 13:42:15 PMAlle har vel fått med seg at jeg ikke er fornøyd med Palle men tar han istedenfor ThoreP

Duellstyrken og erfaringen til Pallesen kan nok virke forlokkende. Helt til han blir fraløpt av Adams, og så er Horneland en idiot som lot han starte.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Pete05

Quote from: Nixon on June 11, 2023, 14:23:56 PM
Quote from: Corran on June 09, 2023, 13:42:15 PMAlle har vel fått med seg at jeg ikke er fornøyd med Palle men tar han istedenfor ThoreP

Duellstyrken og erfaringen til Pallesen kan nok virke forlokkende. Helt til han blir fraløpt av Adams, og så er Horneland en idiot som lot han starte.

Tror vi får Thore P som back og Palle/Jeff som stoppere. Da har vi litt mer defensiv trygghet på den siden og også litt mer hurtighet.

Superjack

Quote from: Nixon on June 11, 2023, 14:23:56 PM
Quote from: Corran on June 09, 2023, 13:42:15 PMAlle har vel fått med seg at jeg ikke er fornøyd med Palle men tar han istedenfor ThoreP

Duellstyrken og erfaringen til Pallesen kan nok virke forlokkende. Helt til han blir fraløpt av Adams, og så er Horneland en idiot som lot han starte.

Denne er 100% korrekt vurdert.
Tror Palle starter og håper dette ikke blir resultatet
Brannsupporter.

Lasaron

På de ti siste kampene mellom oss har utfallet vært 6-3-1 i vår favør. Vi har altså et godt tak på dem.

Tobias Svendsen meldes syk. Flere andre er usikre fra den kanten.
Tren på langskudd

Belfort

I dag tror jeg LSK vinner. Vi er mer slitne enn de, og vi har hatt en del flaks i det siste

Erlend

Lagoppstilling:

1 Mathias Dyngeland
23 Thore Pedersen
3 Fredrik Pallesen Knudsen
6 Japhet Sery Larsen
18 David Møller Wolfe
7 Mathias Rasmussen
19 Sivert Heltne Nilsen
8 Felix Horn Myhre
16 Ole Didrik Blomberg
11 BÃ¥rd Finne
9 Niklas Castro

Benken:

12 Eirik Holmen Johansen
10 Frederik Børsting
13 Svenn Crone
14 Ulrik Mathisen
31 Isak Tomar Hjorteseth
33 Marius Trengereid
35 Jonas Torsvik
41 Elias Myrlid


Pallesen-Sery som stopperpar, Kristiansen ute av troppen. Thore P starter, Castro starter.  Skeptisk til sistnevnte, men vi fÃ¥r bare vente og se hva han kan fÃ¥ til

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

"Det sies at LSK er gode på dødball, men det er Brann også. De har vært meget sterke i den fasen av spillet denne sesongen"

Kommentatorene i kampen har tydeligvis sett noe litt annet med Brann enn det jeg har gjort i år...

Spelaren

"Gabrielsen, Gabrielsen, Gabrielsen" milde himmel så mye han ble nevnt da.
GÃ¥ av.

SeLyren

Spesielt at Rasmussen spiller uansett hva han leverer. På tide med hvile no. Et kjørt Brann-lag.

Billy Elliott

Møter vel rett og slett et lag som bare er bedre enn oss i dag. Da blir det ikke poeng.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Quote from: Spelaren on June 11, 2023, 18:39:53 PM"Gabrielsen, Gabrielsen, Gabrielsen" milde himmel så mye han ble nevnt da.

Ja, han har blitt hypet litt. Ikke for det, han har gjort en solid jobb, men...

esp123

Før 0-1 er jo det bare ett lag på banen. Tror guttene er litt slitne. Både fysisk og mentalt.

Gud

Synes Pedersen er bedre som stopper, men han får ikke mye hjelp av Blomberg i dag. Motorvei på høyresiden.

krakra

Quote from: Billy Elliott on June 11, 2023, 19:07:18 PMMøter vel rett og slett et lag som bare er bedre enn oss i dag. Da blir det ikke poeng.
Herregud. Det er ingenting i dag som tilsier at LSK er et bedre lag. De er heldige som leder mot et slitent Brann-lag.

Falkman

Quote from: Billy Elliott on June 11, 2023, 19:07:18 PMMøter vel rett og slett et lag som bare er bedre enn oss i dag. Da blir det ikke poeng.

Må nesten være LSK-fan for å mene det.

Erlend

Hjorteseth inn for Rasmussen og gjerne Mathisen inn for Castro i pausen.  Makan til betongtouch som det Rasmussen har levert i dag er det lenge siden jeg har sett.  Castro omtrent som fryktet.  MÃ¥ finne tilbake til spillet vi hadde før mÃ¥let sÃ¥ kan vi fortsatt fÃ¥ noe ut av dette

Kagain

Må si at Espen Garnås enten er Kippe sitt uekte barn eller spirituelle oppfølger. Den fyren trøkket voldsomt til.

Superjack

Etter snart 11 kamper. Rasmussen virker å slite stort med tempoet i ES. Virker som ting går for fort.
Brannsupporter.

Finfin respons

Quote from: Falkman on June 11, 2023, 19:14:02 PM
Quote from: Billy Elliott on June 11, 2023, 19:07:18 PMMøter vel rett og slett et lag som bare er bedre enn oss i dag. Da blir det ikke poeng.

Må nesten være LSK-fan for å mene det.

Brann skulle ledet 2 null før de fikk målet. Så holder Slik Brann sitt powerplay og er effektiv på sin eneste skikkelige sjanse..
Synes oppsummeringen er ok
Kanskje.

esp123

Var det noen som sa bedre lag? Får vi i gang Castro så er det så enorm oppgradering fra Børsting.

Spelaren

Dette er tredje kamp på rad som snus! Måtte det holde inn!
GÃ¥ av.

Kagain

Jeg lot meg spesielt merke av feiringen til Castro. Han sparket pinadø ned et reklameskilt. Blir spennende å se hvordan innbytterne for Jeff og Castro gjør det. Var Jeff mer skadet enn Pedersen?

Må også få si at det høres ut som det er vilt liv på stadion. Flere ganger overdøver publikumslyden kommentatorene...

Kagain

Jasså? Det var en krampekonkurranse mellom Jeff og Pedersen. Jeff hadde i begge leggene, måtte ut. Pedersen har også kramper sier Huseklepp, men han må bare holde det ut... Interessant valg...

Spelaren

Sukk, total kollaps på dødball i eget felt der.
GÃ¥ av.

Finfin respons

Kanskje.

fortune

Trenerteamet jobber som vanlig knallhardt for å slippe å bruke ungdommene..
First is first, second is nothing


Superjack

Meget god stemning på tribunen, sterk kamp av Brann og må ha vært gøy for nøytrale tilskuere.

Sivert skulle ikke tatt siste straffe. Den skulle Finne fått.

Brannsupporter.

Erlend

Ja ja, så måtte vi gi litt tilbake til margingudene etter de siste kampene, utrolig surt med straffebom på slutten der.
Uansett, veldig imponert over hvor bra vi har holdt koken gjennom et sÃ¥ ekstremt kampprogram, totalt sett en god kamp nÃ¥ før vi endelig fÃ¥r et pust i bakken og muligheten til Ã¥  hvile slitne bein og, kanskje først og fremst, slitne hoder.

Go Up