• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sivert Heltne Nilsen

Started by Jose Arrogantio, July 20, 2015, 20:15:22 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Doddo nærmer seg "svik" i blogginnlegget sitt, og etter Lundes uttalelser i dagens BT heller eg mot det samme. Det er vel og bra å ha muntlige avtaler/forståelse for å la spillere gå når det kommer gode tilbud, men då får styret ha baller nok til å stå fast ved "gode tilbud". 3 millioner for en fast spiller under lang kontrakt der alternativene er mangelfulle bare fordi han griner på nesen er patetisk.

Så for min del er dette en lite ærerik overgang. Og en fin påminnelse av å bare ignorere alle intervju med spillere som har "elsket klubben siden barndommen", "har en drøm om å vinne noe med klubben" og har "ambisjoner om å oppnå noe her". Verdiløse utsagn, drit og dra.
Gå av.

SK

Quote from: Spelaren on July 30, 2018, 15:08:46 PMDoddo nærmer seg "svik" i blogginnlegget sitt, og etter Lundes uttalelser i dagens BT heller eg mot det samme. Det er vel og bra å ha muntlige avtaler/forståelse for å la spillere gå når det kommer gode tilbud, men då får styret ha baller nok til å stå fast ved "gode tilbud". 3 millioner for en fast spiller under lang kontrakt der alternativene er mangelfulle bare fordi han griner på nesen er patetisk.

Ja, ting må jo være innenfor rimelighetens grenser. Som da vi hadde en forståelse med Huseklepp, men likevel greit sa nei til skambudet fra Celtic. Til og med RBH forstod akkurat det.

Kanskje noen burde minne styreleder på at de også har en forståelse med fans, medlemmer, øvrige spillere o.s.v. om å ikke bevisst sabotere egne gullmuligheter også. I hvert fall trodde jeg det. Man bruker tid og penger på klubben med dette som grunnleggende forutsetning.

Spelaren

Komisk er det óg at avisene beskriver kjøpet som et "rekordkjøp" for den danske miniputten, bare for å gni inn kor store kontrastene er. Når trønderne eller moldenserne ligger i toppen og selger nøkkelspillere kan de omtrent brolegge gatene utenfor stadionene sine med gull. Brann, derimot - et lite avdrag på lånet og en klatt med asfalt.

Men kom for all del på kamp og hei guttene (minus de vi gir bort) til seier då!  :'(
Gå av.

Gulløl

July 30, 2018, 15:51:10 PM #203 Last Edit: July 30, 2018, 15:53:03 PM by Gulløl
Når det gjelder overgangsummen på 3 millioner som flere medier refererer til er det ikke sikkert den stemmer. Den summen virker det som er hentet fra det BA fortalte i helgen om "en antatt overgangssum på tre millioner norske kroner". La oss håpe den er på rundt 5 millioner, da ser overgangen bittelitt bedre ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

400.000 Euro er det jeg har fått høre, så omtrent 3,8 millioner kroner. Lommerusk.

Her er preimepengene i fjor, tror de er høyere i år:

1. plass: 22.968.750 kroner

2. plass: 19.468.750 kroner

3. plass: 15.968.750 kroner

4. plass: 11.156.250 kroner

5. plass: 10.281.250 kroner

Selvsagt blir det fjerde/femteplass på oss nå, og summen vi fikk i dag dekker ikke inn igjen pengene vi kan få for pallplass...
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Quote from: Gulløl on July 30, 2018, 15:51:10 PMNår det gjelder overgangsummen på 3 millioner som flere medier refererer til er det ikke sikkert den stemmer. Den summen virker det som er hentet fra det BA fortalte i helgen om "en antatt overgangssum på tre millioner norske kroner". La oss håpe den er på rundt 5 millioner, da ser overgangen bittelitt bedre ut.

Kanskje Brann får årskort på Legoland om de holder plassen også?
Gå av.

Lasaron

- Sivert Heltne Nilsen valgte oss når han hadde flere og bedre tilbud andre steder
- Han har tjent oss godt
- Der var en avtale som ble fornyet under den nye kontraktssigneringen
- Fem år med bedre lønn er effent for en uten utdannelse
- Kanskje han liker det danske klimaet bedre, og liker billigere øl?
- Dansk liga er et hakket bedre utstillingsvindu enn norsk

I enkelte situasjoner kan man velge å stoppe opp og puste med magen. Så kan man velge sinne og forargelse, eller man kan velge forståelse. Jeg velger det siste.

Lykke til, Sivert, og takk for bidragene. Du har vært viktig!
Tren på langskudd

SK

Kjenner jeg blir mer og mer lynende forbanna jo mer jeg leser om dette. Soltvedt har uttalt seg i BA. Sier at de hadde muntlig avtale om at Heltne skulle få gå hvis rette tilbud dukket opp. Den avtalen fortsatte de med også ved reforhandling i 2017. Helt vanlig med slike avtaler i fotballen, sier Soltvedt. Ja vel, hvorfor skjer ikke slike skandaløse ting andre steder da ?

Alt er feil her:
- Avtalen skulle ikke vært forlenget ved ny kontrakt i 2017
- Brann kunne likevel sagt kontant nei til Heltne nå. Bunnstrid i DK, til spottpris, mens Brann reellt sett kjemper om gull nå - det er ikke rett tilbud. Da veier det ikke tilstrekkelig opp i motsatt retning at det blir litt mer i lønningsposen til Heltne.
- Soltvedt lever godt med å være upopulær. For supporterne ser ikke hele bildet, men det gjør derimot Brann (faktisk uttalelse fra Soltvedt).
Jeg vil påstå at det er motsatt.

Og Heltne ? Han bør ikke lenger være velkommen i Bergen by.

ACHTUNG

Quote from: Lasaron on July 30, 2018, 16:52:31 PM- Sivert Heltne Nilsen valgte oss når han hadde flere og bedre tilbud andre steder
- Han har tjent oss godt
- Der var en avtale som ble fornyet under den nye kontraktssigneringen
- Fem år med bedre lønn er effent for en uten utdannelse
- Kanskje han liker det danske klimaet bedre, og liker billigere øl?
- Dansk liga er et hakket bedre utstillingsvindu enn norsk

I enkelte situasjoner kan man velge å stoppe opp og puste med magen. Så kan man velge sinne og forargelse, eller man kan velge forståelse. Jeg velger det siste.

Lykke til, Sivert, og takk for bidragene. Du har vært viktig!


Fjols.

ACHTUNG

Quote from: SK on July 30, 2018, 16:58:13 PMKjenner jeg blir mer og mer lynende forbanna jo mer jeg leser om dette. Soltvedt har uttalt seg i BA. Sier at de hadde muntlig avtale om at Heltne skulle få gå hvis rette tilbud dukket opp. Den avtalen fortsatte de med også ved reforhandling i 2017. Helt vanlig med slike avtaler i fotballen, sier Soltvedt. Ja vel, hvorfor skjer ikke slike skandaløse ting andre steder da ?

Alt er feil her:
- Avtalen skulle ikke vært forlenget ved ny kontrakt i 2017
- Brann kunne likevel sagt kontant nei til Heltne nå. Bunnstrid i DK, til spottpris, mens Brann reellt sett kjemper om gull nå - det er ikke rett tilbud. Da veier det ikke tilstrekkelig opp i motsatt retning at det blir litt mer i lønningsposen til Heltne.
- Soltvedt lever godt med å være upopulær. For supporterne ser ikke hele bildet, men det gjør derimot Brann (faktisk uttalelse fra Soltvedt).
Jeg vil påstå at det er motsatt.

Og Heltne ? Han bør ikke lenger være velkommen i Bergen by.


Skal vi virkelig finne oss i at inkompetente mennesker styrer klubben vår til hundene? Jeg har foreslått at styre og stell bør få seg en reaksjon, men ble bare møtt med at man må knipe inn baken, ta på finklærne og se på de STORE linjene. Milliontap grunnet dette idiotsalget teller tydrligvis ikke.

Norlings Hund 2

Vinduet er ikke steng enda, om 3,8 millioner stemmer er det mange gode spillere vi kan få for en slik sum. Men ja, han har fungert ypperlig og det er bekymringsverdig. Uansett bør vi vente og se hva som skjer videre.

Henki

Quote from: ACHTUNG on July 30, 2018, 17:43:09 PM
Quote from: SK on July 30, 2018, 16:58:13 PMKjenner jeg blir mer og mer lynende forbanna jo mer jeg leser om dette. Soltvedt har uttalt seg i BA. Sier at de hadde muntlig avtale om at Heltne skulle få gå hvis rette tilbud dukket opp. Den avtalen fortsatte de med også ved reforhandling i 2017. Helt vanlig med slike avtaler i fotballen, sier Soltvedt. Ja vel, hvorfor skjer ikke slike skandaløse ting andre steder da ?

Alt er feil her:
- Avtalen skulle ikke vært forlenget ved ny kontrakt i 2017
- Brann kunne likevel sagt kontant nei til Heltne nå. Bunnstrid i DK, til spottpris, mens Brann reellt sett kjemper om gull nå - det er ikke rett tilbud. Da veier det ikke tilstrekkelig opp i motsatt retning at det blir litt mer i lønningsposen til Heltne.
- Soltvedt lever godt med å være upopulær. For supporterne ser ikke hele bildet, men det gjør derimot Brann (faktisk uttalelse fra Soltvedt).
Jeg vil påstå at det er motsatt.

Og Heltne ? Han bør ikke lenger være velkommen i Bergen by.


Skal vi virkelig finne oss i at inkompetente mennesker styrer klubben vår til hundene? Jeg har foreslått at styre og stell bør få seg en reaksjon, men ble bare møtt med at man må knipe inn baken, ta på finklærne og se på de STORE linjene. Milliontap grunnet dette idiotsalget teller tydrligvis ikke.

Jeg tror nok at hvis du leser gjennom det som blir skrevet her, så vil du se at mange er frustrert, mange er sur, og mange er veldig kritisk til det klubbledelsen har gjort til nå i dette vinduet. Men, som det også blir påpekt, det har blitt gjort mye godt arbeid på en del andre ting de siste årene, ikke minst når det gjelder Branns økonomi. Det ville være en massiv overreaksjon å kreve at styret må gå.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

En reaksjon av et slag, bør uansett avstedkomme. Soltvedt er åpenbart skyldig og de som satt med styreansvar februar 2017, da ny kontrakt med sniken Heltne ble inngått. For man bør gå ut fra at den nye kontrakten med Heltne måtte styrebehandles? Oppga Soltvedt også til styret at den muntlige overenskomsten fra 2018 fortsatt gjaldt? Og at pfistaket var på 3 mill? De skyldige for det makkverket, må få en eller annen form for reaksjon. Og så en ting til; dersom lønnsrammene tvinger Soltvedt til å lokke med andre gulrøtter, som den blant annet Heltne har gnafset i seg, så må man bare gå bort fra dette taket snarest. Jeg fykter at det kommer til å kommd et skred det nærmeste året, med Brannspillere som viser til muntlige avtaler. Og tenke seg til at det var sønnen som var den sleipeste og lot far og Soltvedt sitte igjen med en meget vanskelig oppgave.

God høstsesong, folkens....

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg vil ønske Heltne Nilsen lykke til videre. Han har vært en viktig bidragsyter til at Brann gikk fra en forsmedelig plassering midt på OBOS-treet til å bli en relativt stabil toppklubb i eliteserien. Det synes jeg han absolutt skal ha sin del av æren og takken for.

Så er det kjipt at han legger press på klubben for å bli solgt, det er forsmedelig å bli forlatt for en dansk småklubb, og timingen er forferdelig for Brann. Men dette er tross alt yrket og karrieren hans, og det er et valg han må ha rett til å ta. Soltvedt burde ha stått på sitt og nektet ham avreise, men når Soltvedt og resten av Brann-ledelsen først bøyer unna, da er det forståelig at Heltne Nilsen tar imot lønnsøkningen og muligheten til å forlate hjemstedshavnen noen år og reise rolig rundt i fremmed land.

Så takk til Heltne Nilsen og lykke til videre.

Kondolerer og lykke til videre for Brann.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!



Gulløl

August 02, 2018, 11:06:24 AM #216 Last Edit: August 02, 2018, 11:14:36 AM by Gulløl
Quote from: Finfin respons on August 02, 2018, 09:25:41 AMhttps://www.vg.no/sport/i/QlkPlx/heltne-nilsen-om-sjokkovergangen-det-er-ingen-enkle-valg-her-i-livet
VG får intervjuet BT ikke får, er vel en grunn. Tror ikke at SHN og Brann(Soltvedt) hadde noen konflikt før første henvendelsen fra Horsens kom men mye kan tyde mellom linjene i denne artikkelen at det har bygd seg opp mye underveis i overgangssaken. Soltvedt har nok satt seg skikkelig på bakbena for å selge og SHN har presset skikkelig på tror jeg. Selv etter å ha blitt solgt virker ikke SHN fornøyd og antyder en konflikt med Soltvedt mellom linjene. Muligens en overgangssum som er blitt presset opp har gitt dårlige betingelser til SHN. Horsens hadde vel et maksbeløp de kunne bruke på pakken. Ser ikke noen annen naturlig grunn til at Sivert fremdeles er forbanna på Soltvedt enn at han har blitt solgt for dyrt og/eller at Soltvedt ikke har vært ettergivende nok. Synes SHN skal være jævlig glad for at han fikk gå så billig midt i sesongen og gi Soltvedt og styret honnør for at han fikk lov til det. Forbanna tulling.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Nixon

Quote from: Gulløl on August 02, 2018, 11:06:24 AMSer ikke noen annen naturlig grunn til at Sivert fremdeles er forbanna på Soltvedt

Når var Sønnen første gang forbannet på Soltvedt? Og hvor leser du i saken at han fremdeles er forbannet på Soltvedt?

Jeg tror nok at det har vært en kamp i kulissene her og Sønnen har til syvende og sist trumfet gjennom denne overgangen. Men det får da være måte på hva man leser mellom linjene...
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on August 02, 2018, 11:22:00 AM
Quote from: Gulløl on August 02, 2018, 11:06:24 AMSer ikke noen annen naturlig grunn til at Sivert fremdeles er forbanna på Soltvedt

Når var Sønnen første gang forbannet på Soltvedt? Og hvor leser du i saken at han fremdeles er forbannet på Soltvedt?

Jeg tror nok at det har vært en kamp i kulissene her og Sønnen har til syvende og sist trumfet gjennom denne overgangen. Men det får da være måte på hva man leser mellom linjene...

Ofte mye morsommere å lese mellom linjene. Utrolig hva man finner der.

Personlig leser jeg følgende mellom linjene:

Sivert hadde ikke mer tro på Brann enn at dette er maks av det som de får til, og tok den muligheten som var til å komme seg ut, til et bedre utstillingsvindu.
Eller at Sivert innså sine begrensninger og ikke tror han blir god nok for en bedre overgang utenlands.

Uansett, ufyselig fyr som svikter Brann for det der....
Brannsupporter.

ostraume

"If you see Sivert, play him! Every fucking day of the week. Because he will not miss the ball."

Såda, Horsens, han er ikke akkurat en Fakiri denne Sivert.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Og selv damen klarte ikke å holde han i Bergen....er det mulig....


"Nå håper jeg bare å få damen ned hit så fort som mulig. Hun studerer medisin i Bergen"
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Jeg er fremdeles helt blank på hva som har skjedd her. Noe problem med faren avviser han kategorisk og det virker å stemme utfra koselige bilder av dem to som han har postet på sosiale medier gjennom hele ferien. Forholdet med damen virker å være i skjønneste orden, og han håper hun vil flytte ned så snart som mulig. Han virker å ha gode relasjoner med sine medspillere, og dro for å se VM sammen med flere av dem for ikke lenge siden. Flere av dem virker også helt i villrede hva angår SHNs motivasjon for å dra, og skal ha kontaktet Pamer for å spørre om han vet noe.

Hva er det egentlig som har skjedd? Hvorfor hadde han plutselig slik en hast med å forlate Bergen? Det eneste han svarer unnvikende på er en mulig rift i relasjonen med klubbledelsen (les Soltvedt), men hvorfor skulle deres forhold bli satt på prøve nå? Noe ny kontraktsforhandling var vel ikke på bordet allerede?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Stril Power

Horsens har strekt seg ganske langt for å få han. I deira verd, har dei betalt mykje pengar. Dei har følgt han over tid. Han har truleg den beste løna. (Samanliknar ikkje med løna hans i Brann, men relativt med løna til lagkameratane.) Kapteinen er ein dei låner frå Midtjylland. Trenaren har uttalt seg veldig positivt. Dei har mange unge spelarar og ønskjer ein rutinert spelar som Sivert for å guide dei.

Dette er argument for at han er viktig i Horsens, både som person og spelar. Sivert er ein sjefstype, og det er ikkje usannsynleg at denne rolla i laget har lokka han. Det er noko anna enn å ha éin tredel av løna til kapteinen.

Spelarar er opptekne av karrierane sine. Det kan henda at Sivert ser dette miljøskiftet og rolleskiftet som eit naudsynt steg i utviklinga hans. At dette er noko han treng for å bli betre.

Det er ikkje sikkert eg har rett. Men det er ikkje vanskeleg å finne grunnar for at Horsens er interessant. På same måten er det mange grunnar til at det er interessant å bli i Brann. Diverre er det berre Sivert som veit akkurat kva for grunnar som veg tyngre enn andre.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on August 02, 2018, 14:40:17 PMJeg er fremdeles helt blank på hva som har skjedd her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange tror at det må ha skjedd noe. Han sier jo selv at han blant annet grep en sjanse som kanskje ikke kom tilbake. Han har jo spilt en del år nå i Norge og har jo ikke akkurat vært veldig ettertraktet. Det er kanskje ikke verre enn det.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on August 02, 2018, 15:28:47 PM
Quote from: Billy Elliott on August 02, 2018, 14:40:17 PMJeg er fremdeles helt blank på hva som har skjedd her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange tror at det må ha skjedd noe. Han sier jo selv at han blant annet grep en sjanse som kanskje ikke kom tilbake. Han har jo spilt en del år nå i Norge og har jo ikke akkurat vært veldig ettertraktet. Det er kanskje ikke verre enn det.

Er vel fordi denne utrolige sjansen var AC Horsens...

"Jeg hadde jo en flott jobb i banken, tjente greit og godt likt. Men så åpnet det seg en plass ved kassen i Rema og slike sjanser kommer jo ikke hver dag."

Gulløl

August 02, 2018, 15:34:01 PM #226 Last Edit: August 02, 2018, 15:39:13 PM by Gulløl
Quote from: Billy Elliott on August 02, 2018, 14:40:17 PMDet eneste han svarer unnvikende på er en mulig rift i relasjonen med klubbledelsen (les Soltvedt), men hvorfor skulle deres forhold bli satt på prøve nå? Noe ny kontraktsforhandling var vel ikke på bordet allerede?
Alt.1: Horsens prosessen fra A til Å som ble for belastende for forholdet ? At Soltvedt ikke var ettergivende nok fra starten av slik at SHN ble forbanna. Fra banen vet vi hvordan temperamentet hans kan være når han ikke får helt som han vil.

Alt.2: At han ville bli solgt billigere enn han ble til slutt ? En luftig muntlig avtale som de tolket forskjellig (Nouri opplegg igjen) ? Kunne kanskje gitt mer i lønningsposen for Sivert med lavere overgangssum om Horsens hadde et maks totalbudsjett på overgangen ?

Alt. 3: At han brukte det rause lønnstilbudet fra Horsens som en brekkstang overfor Soltvedt og styret for å få bedre lønn i Brann ? Noe som han ikke har fått god nok respons på, kanskje han har fått et bedre tilbud men ikke godt nok. Som kjent tjener både midtbanemakker Fredrik Haugen og kaptein Vito mer enn han, spesielt sistnevnte. Har sikkert følt seg ganske betydningfull for laget som "reservekaptein", fått mye skryt i media i år.  

Kun spekulasjoner. Gi gjerne andre alternativ.
Her er VG artikkelen for de som ikke har lest den:
https://www.vg.no/sport/i/QlkPlx/heltne-nilsen-om-sjokkovergangen-det-er-ingen-enkle-valg-her-i-livet
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 02, 2018, 15:47:20 PM #227 Last Edit: August 02, 2018, 15:59:04 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on August 02, 2018, 15:28:47 PM
Quote from: Billy Elliott on August 02, 2018, 14:40:17 PMJeg er fremdeles helt blank på hva som har skjedd her.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange tror at det må ha skjedd noe. Han sier jo selv at han blant annet grep en sjanse som kanskje ikke kom tilbake. Han har jo spilt en del år nå i Norge og har jo ikke akkurat vært veldig ettertraktet. Det er kanskje ikke verre enn det.
Fra VG under. Her kunne Sivert enkelt avvist at det var en konflikt og/eller misnøye med noen andre ansatte eller styret i Brann. Det gjør han ikke, frikjenner kun sin far. ".....gjør det klart at det i alle fall ikke er noe ondt blod mellom han og faren" som han sier. Han svarer ellers tåkete og avvisende på de to konflikt spørsmålene. Hadde vært enkelt å lagt den ballen død om han ville det, det gjør han ikke.

Klippet:
- Det har blitt spekulert i at det ligger en konflikt bak avgjørelsen din om å dra fra Brann, at det ikke bare er fordi Horsens er en fin klubb og at du vil lykkes i Superligaen. Stemmer det?
- Det er veldig vanskelig for meg å uttale meg om det som har stått i mediene, for jeg har ikke sett det. Det blir feil av meg å uttale meg om de tingene der.
- Men er det en konflikt som har bidratt til at du gikk nå?
- Det er klubbene som har blitt enige. Tingene rundt avtalen må du ta med sportssjef Rune Soltvedt. Det er det jeg kan si om skiftet, forteller Heltne Nilsen.
- Hvordan vil du beskrive ditt forhold til Brann nå?
- Jeg er en kjempestor Brann-supporter og har et veldig godt forhold til klubben. Jeg unner Brann alt godt, sier 26-åringen, som i møte med VG gjør det klart at det i alle fall ikke er noe ondt blod mellom han og faren, Brann-trener Lars Arne Nilsen, som enkelte har spekulert i.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, i VG-intervjuet hinter Heltne Nilsen helt klart om en konflikt eller noe han har vært misfornøyd med i Brann - noe som ikke har med faren å gjøre.

Gitt at han er gjengitt riktig - og det er langt fra sikkert når det er VG som er mediet - synes jeg han kunne ha holdt seg for god til denslags. Hvis du har tenkt å si fra, så si fra. Hvis ikke, hold kjeft. Ikke kom med en sånn si-A-men-vil-ikke-si-B-greie.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Billy Elliott

August 02, 2018, 16:22:55 PM #229 Last Edit: August 02, 2018, 16:24:46 PM by Billy Elliott
Quote from: Nixon on August 02, 2018, 15:28:47 PM
Quote from: Billy Elliott on August 02, 2018, 14:40:17 PMJeg er fremdeles helt blank på hva som har skjedd her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange tror at det må ha skjedd noe. Han sier jo selv at han blant annet grep en sjanse som kanskje ikke kom tilbake. Han har jo spilt en del år nå i Norge og har jo ikke akkurat vært veldig ettertraktet. Det er kanskje ikke verre enn det.

Les hvordan han svarer både NRK og VG når det blir spurt om han følte seg verdsatt i Brann, og om det ligger en konflikt med klubben bak hans valg om å dra. Det er merkelig unnvikende svar vi blir servert. Faktisk svarer han som at den eneste årsaken til at han ble solgt var at klubbene ble enige om det. Som om han ikke var involvert i denne prosessen i det hele tatt.

Litt påfallende er det jo også at han nekter å snakke med hverken BT eller BA om dette, men kun sier ja til riksmediene. Ifølge BTs siste pod har de desperat prøvd å få tak i han for et intervju helt siden en mulig overgang ble kjent, men han har avslått enhver forespørsel.

NOE har definitivt skjedd her, men hva er vanskelig å svare på. Kanskje er en av Gulløls teorier korrekt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

August 02, 2018, 16:30:29 PM #230 Last Edit: August 02, 2018, 16:34:56 PM by Gulløl
For å gjøre det klinkende klart. Når det gjelder overgangssummen på 3 millioner som flere medier refererer til var det BA som først skrev det. I ettertid har danske og norske medier referert til BA utspillet av mangel av noe bedre.

BA skrev: "en antatt overgangssum på tre millioner norske kroner".
Altså antatt er antatt, ikke noe som kommer fra en kilde internt i Brann.

Stoler litt mer på innlegget fra Horsens forum som det ble referert til tidligere i dag her på forumet. Innlegget fra Horsens forum sier 400.000 euro som tilsvarer 3.828.920 NOK.

Her er innlegget:
Jeg har modtaget en opdatering på prisen. 400.000 euro. Fra samme kilde. Igen må jeg minde om, at vedkommende ikke har fået det bekræftet, men det er hvad der høres på vandrørene.
Et pænt stykke fra de 10-15 mio. Norske kroner fansene krævede. Men vi fans prissætter altid vores egne spillere langt højere end hvad der er realistisk.

http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=641&PN=26&title=sommertransfere-2018
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Billy Elliott on August 02, 2018, 16:22:55 PM
Quote from: Nixon on August 02, 2018, 15:28:47 PM
Quote from: Billy Elliott on August 02, 2018, 14:40:17 PMJeg er fremdeles helt blank på hva som har skjedd her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange tror at det må ha skjedd noe. Han sier jo selv at han blant annet grep en sjanse som kanskje ikke kom tilbake. Han har jo spilt en del år nå i Norge og har jo ikke akkurat vært veldig ettertraktet. Det er kanskje ikke verre enn det.

Les hvordan han svarer både NRK og VG når det blir spurt om han følte seg verdsatt i Brann, og om det ligger en konflikt med klubben bak hans valg om å dra. Det er merkelig unnvikende svar vi blir servert. Faktisk svarer han som at den eneste årsaken til at han ble solgt var at klubbene ble enige om det. Som om han ikke var involvert i denne prosessen i det hele tatt.

Dette bet jeg meg også merke i.
Men i såfall tror jeg ikke gulløls tre teorier er rett.
Gjør deg derfor klar for
Alt. 4: Frigitt uten at vi sier det høyt-teorien.

Brann åpner #helt uventet
for salg og personlige forhandlinger med en liten dansk klubb, klubbene har funnet en salgssum. Dette er et sjokk for Sivert, men desto viktigere: Kan ikke tolkes for Sivert som noe annet enn et signal fra Brann om han ikke er heeeeeltn ønsket. Siden faren er trener tenker han, ok, jeg drar så asapt som asapt mulig, og tusen takk for the silent treat. Så forhandler han, og alle lurer på hvordan i huleste skal dette håndteres i offentligheten uten at ««far-vurderer-sønnens-svakheter-i avisen-problematikken blir til sønn-forbanna-på-far fordi sønnen ikke lenger får spille sentral midt-problematikken»»™ eller helst motsatt.

For eksempel Peddien har nok tenkt sitt om problemene til Brann på «siste tredjedelen»® og de få målene vi har scoret, og noe må gjøres og det er vedtatt i styret tilogmed kanskje, så det vi ser nå er det nærmeste vi kommer ©«alle barna er passelig fornøyd uten at noen sier det høyt, unntatt Sivert som ikke føler seg verdsatt men sier ikke det døyt »

Og det er kanskje best at dette ikke kommer for en dag?

Vi må i alt dette huske at det var Soltvedt som kjøpte sønnen i 2015, ikke faren. Og det er verdt noen millioner for lite i overganssum at far-sønn-problemet ikke blir et problem. For det var en dødsviktig overgang i 2015, Soltvedt valgte akkurat rett mann den gangen.
Kanskje.

Finfin respons

Og hvis denne sinnsyke teorien (alt.4) stemmer, så tenk på den teologiske vinklingen på det hele:
(Bibelalarm)

For så høyt elsket kong gud Brann, at han sendte sin sønn til hersens, for at hver den som tror på gull ikke skal bli skuffet, men drikke gulløl en hel vinter.

Men ved dette ble sønnen jo intet mindre enn korsfestet av sine egne. De spottet og hånet og delte drakten hans i to og kastet lodd om den. De planla å gi ham eddik å drikke fra en svamp på en stang på rulletrappen på flesland, og de ropte eder og galle.
Dette skjedde en fredag.
Samme natt ble Barmen spurt om han vedkjente seg hvorfor sønnen forsvant rett til hersens, men før Barmen rakk å fornekte mer enn tre ganger så gol hanen.

Men det var øverstesportspresten Kaifas Antipas Tvedt som i bakgrunnen fingerte det praktiske med den hersens hendelsen, men han konfererte med pilatus Lunde, som uttalte noe lakonisk Quo Veritas? i en slags samtale som Bøyum, borgernes representant fikk referert fra. Dette ble sagt, selv om salget tilsynelatende eller faktisk var bestemt av styret i romeriket. I en uttalse på sosiale medier ropte folket korsfest korsfest, og pilundes som han også ble kalt gjorde ikke noe for å forandre hvordan historien skulle oppfattes.

Per-Ove Herodes hadde ikke formell makt i prosessen, vasalkonge og travparkkonge som han var, men var nok nokså enig i det som skjedde. Dette skrev han ikke på twitter men på en lapp som han la i en plastpose som han gav til Kaifas Tvedt. Og han leste den.

En mann fra Kyrene, Geir Josef Nilsen, støttet nevøen et stykke på veien.
En rekke farisere, som Robert Hauge, Sanden, og Selveste Tores, var lojale mot styre og stell, men en skriflærd ved navn Helge Nikodemus Haugen kom til å tenke på sin egen fødsel som fotballspiller i 2007(før det løp han mest orientering), og undret seg ved tanken på hvor gunstig det var for en forsvarsfirer å ha en terrier foran seg på midtbanen og da tenkte han ikke på kjøteren som het Martin Iskariot.
I alle fall,
Det har nå gått tre dager siden offentliggjøringen, og sønnen har endelig vist seg i offentlighetens ulike talerør, fortrinnsvis til hedningnene og sine nye disipler, og sier til alle som vil høre at det er stor forskjell på hersens og horsens men han elsker faktisk Brann, Guds eget utvalgte lag, og er takknemlig for det han har fått være med på og han blir steik forb##**% hvis han ikke får en gullmedalje i posten i høst.


Og hvis det var sånn som dette det skjedde så er det jo heltn sprøtt.
Kanskje.

Spelaren

Det beste skrives om natten.
Gå av.

Finfin respons

Man skal ikke tro på alt man leser. I alle fall ikke forumklokken!!
Kanskje.

Gulløl

Fikk en sterk Langfredag følelse. Er vel dagen en skal sørge og piske seg selv om jeg husker riktig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Quote from: Gulløl on August 02, 2018, 16:30:29 PMFor å gjøre det klinkende klart. Når det gjelder overgangssummen på 3 millioner som flere medier refererer til var det BA som først skrev det. I ettertid har danske og norske medier referert til BA utspillet av mangel av noe bedre.

BA skrev: "en antatt overgangssum på tre millioner norske kroner".
Altså antatt er antatt, ikke noe som kommer fra en kilde internt i Brann.

Stoler litt mer på innlegget fra Horsens forum som det ble referert til tidligere i dag her på forumet. Innlegget fra Horsens forum sier 400.000 euro som tilsvarer 3.828.920 NOK.

Her er innlegget:
Jeg har modtaget en opdatering på prisen. 400.000 euro. Fra samme kilde. Igen må jeg minde om, at vedkommende ikke har fået det bekræftet, men det er hvad der høres på vandrørene.
Et pænt stykke fra de 10-15 mio. Norske kroner fansene krævede. Men vi fans prissætter altid vores egne spillere langt højere end hvad der er realistisk.

http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=641&PN=26&title=sommertransfere-2018



3,8 er uansett en fillesum.

Lasaron

Jeg syns Brann skal styre unna slike avtaler for fremtiden, tror jeg.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Quote from: Lasaron on August 03, 2018, 08:24:21 AMJeg syns Brann skal styre unna slike avtaler for fremtiden, tror jeg.


Definitivt. Ønsker de ikke å forlenge kontrakt, uten muntlig overenskomst om å få slippe om en utenlandsk klubb kommer på banen, da får det heller være. Da får de finne seg i å bli benksatt, da en ny spiller må spilles inn. Spilletid er, for spillere som ønsker seg videre, alfa omega.

Gulløl

Bør komme et klart styrevedtak på at det er kun det skriftlige i avtaler med spillere som gjelder i fremtiden. Har ikke en spiller klart å få et ønske ned i kontrakten gjelder den ikke. Noe lærdom har vel Brann tatt i forbindelse med Nouri og SHN sakene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

For det første er det uansett ikke lov med tilsvarende skriftlige avtaler. Og jeg ville heller ikke vært så bombastisk og sagt at slike muntlige avtaler aldri skal forekomme. En spiller som f.eks. kunne gått ut kontrakten, men som velger å forlenge slik at klubben skal få noen penger bør belønnes med at klubben viser godvilje ved et eventuelt tilbud.

Haugen er en slik spiller. Han forlenget i vinter og har etter sigende fått samme avtale som Sønnen. Nå vet ikke jeg hvor viktig den biten var, men det kan jo tenkes at han ikke hadde forlenget uten. Og skulle Brann da vært harde og sagt at da får det heller bare være?
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Det man uansett kan forvente av Haugen, den dagen det blir aktuelt med en overgang, er at han har is i magen, passer på hva han sier til mediene og lar Brann forsøke å få så mye som mulig i overgangssum. Det kan ikke være slik at klubber som er obs på Branns mulige avtale med Haugen, kommer på banen med skambud og så går Fredrik igang med surmuling i BT og BA. Man bør kunne forvente et visst samarbeid.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on August 03, 2018, 09:31:49 AMDet man uansett kan forvente av Haugen, den dagen det blir aktuelt med en overgang, er at han har is i magen, passer på hva han sier til mediene og lar Brann forsøke å få så mye som mulig i overgangssum. Det kan ikke være slik at klubber som er obs på Branns mulige avtale med Haugen, kommer på banen med skambud og så går Fredrik igang med surmuling i BT og BA. Man bør kunne forvente et visst samarbeid.

Du tenker tilnærmet slik det var med Sønnen? Brann fikk forhandlet opp summen etter det første budet og han surmulte ikke i BT eller BA underveis. Med andre ord eksemplarisk.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Quote from: Nixon on August 03, 2018, 09:42:33 AM
Quote from: ACHTUNG on August 03, 2018, 09:31:49 AMDet man uansett kan forvente av Haugen, den dagen det blir aktuelt med en overgang, er at han har is i magen, passer på hva han sier til mediene og lar Brann forsøke å få så mye som mulig i overgangssum. Det kan ikke være slik at klubber som er obs på Branns mulige avtale med Haugen, kommer på banen med skambud og så går Fredrik igang med surmuling i BT og BA. Man bør kunne forvente et visst samarbeid.

Du tenker tilnærmet slik det var med Sønnen? Brann fikk forhandlet opp summen etter det første budet og han surmulte ikke i BT eller BA underveis. Med andre ord eksemplarisk.

Haugen har vel vist en mye større grad av lojalitet enn Heltne. Hadde Heltne virkelig ønsket å vinne noe med Brann, så hadde han akseptert ny og forbedret kontrakt, eller i det minste blitt værende ut sesongen. Og prisen, enten den er 3 eller 3.8, er skammelig lav, selv om du gjerne mener det motsatt.

Finfin respons

Quote from: Gulløl on August 03, 2018, 05:59:16 AMFikk en sterk Langfredag følelse. Er vel dagen en skal sørge og piske seg selv om jeg husker riktig.

Veien er kort til gravøl, gulløl.
Kanskje.

Kagain

De bibelske metaforene fungerer jo forsåvidt godt når man ser hvem som er SHN sin agent/rådgiver/onkel. Var ganske sentral i å få til Tremor-kirken i sin tid...

Lasaron

Er det han samme som jobber i Dagen? Eller er de enda en bror?
Tren på langskudd

Alonso Solis

Quote from: Lasaron on August 03, 2018, 15:48:22 PMEr det han samme som jobber i Dagen? Eller er de enda en bror?

Det er han samme.

ACHTUNG

August 03, 2018, 16:43:52 PM #248 Last Edit: August 04, 2018, 11:04:54 AM by ACHTUNG
Helge Nilsen, VIF-broren, var jo kristen, LAN er vel den av de tre, om det ikke er flere søsken, som antageligvis er hedning. Det går rykter om at LAN ropte satan i helvete, da han ble overkjørt i Florida

Finfin respons

Quote from: ACHTUNG on August 03, 2018, 16:43:52 PMHelge Nilsen, VIF-broren, var jo kristen, LAN er vel den av de tre, omdet ikke er flere søsken, som antageligvis er hedning. Det går rykter om at LAN ropte satan i helvete, da han ble overkjørt i Florida

Nå er ikke jeg hedning, men synes absolutt han var på sporet av noe der..
Kanskje.

Go Up