• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RBK-BRANN

Started by Beistet, October 12, 2005, 11:30:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Motyka

Vel, håper du har rett, men dette er ikke Huseklepp god nok til.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Rasmus_brann

Håper eg har rett?? Eg tar ikke ansvaret hvis Puseklepp spiller dårlig altså, gulp..  Men hvis han spiller bra e` det min fortjeneste.... Ikke sant??
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Sharpy

Quote from: "jako"Men Dahls er nesten på nivå med Ringnes, bare til advarsel.


Høyh! Du kan si mye fælt om den trønderske bryggerikunsten, men dette er rett og slett å ta det fjorten hakk for langt!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Northside

Etter rundt 13 timer med buss er vi fremme :)  virker som et greit oppmøte fra oss Bergensere, Trønderene er det verre med, har nesten ikke sett noen av dem...

enavgutta

Var tungt å vokne opp i barteland idag å dra opp på Lerkendal og få seg billett etter atter en fuktig natt på by'n her. Ifølge barten bak disken er det solgt over 20 000 billetter, så dette kan virkelig bli en nydelig dag å ydmyke soddfolket på. Kings Cross er lokalisert. Rødtrøyer på hvert gatehjørne. Utmerket vær!

Northside

Quote from: "enavgutta"Utmerket vær!


E du svimmel? kaldt som faen jo! hehe...

sies at det bare var 60 billetter igjen til oss tidligere i dag og at det blir fult på lerkendal i kveld

R.I.P.Super-ray

Det er faen meg et under om vi i det hele tatt tar poeng med denne midtbanen..

Sanne, Knudsen, Haugen... Uff...


Frykter stortap!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Lurkin

HEEEEEEELVETE!! Helstad :-(
Berømte Brann fra Bergen

Lurkin

Heeeelvete, forbanna drittungen.
Berømte Brann fra Bergen

R.I.P.Super-ray

7 SUPER RAY - LEGENDE

Lurkin

Helvete at Hanstveit ikke fikk puttet og at Huseklepp ikke hadde enda lengre beksfndkfnksd1

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

KNudsensakdnlsd!

Hadde hvem skulle tro det, Sanne - Knudsen combo!
Berømte Brann fra Bergen

lenuzen

d så mørkt ut men no ser vi lyset:D
rann i våre hjerter

rødesk

jævli bra!.. no e vi tilbake.. det hørtes også ut som at ss fikk til den nye sangen, fra river eller kor den kom fra!..
Men helvette.. no e det kamp igjen..
oen må gå...!

KennethS

Brann har vært best i 38 av 45 minutter! dette må gå veien, bare så jævlig synd at Brann aldri spiller 2 gode omganger, håper dette e vendepunktet.
tå på Brann

rikstad

Knudsen å sanne!?? :?  

Har Mjelde dopet de!?? Uansett veldig bra jobbet av sanne! No tar vi de!!
i e BRANN fra BERGEN

megleren

Jeg må si at guttene har spilt skjorten av Rbk. De er heldig som leder denne kampen. Og med tanken på at vi stiller med en reserve preget midtbane så gjør vi en kjempe første omgang. Håper de fortsetter slik.
r og blir et sittesvin på Hansa

Mr_Soma

Meget ufortjent ledelse til Rosenborg.
Men synes Scharner virker passiv på målet til Helstad....

Vi gjør som LSK gjorde der oppe å snur.

Sanne og Knudsen imponerer meg!

rødesk

får håpe vi snur det ja.. Fortsetter det slik, så tar vi de..
Men vi snakkes folkens.. tilbake til TV  8)
oen må gå...!

Mr_Soma

¨
Der smalt nr 3 inn også....herregud.

Men hva skjer med at Sanne markerer Braaten på corner da?

Det er jo david mot goliath.

Lurkin

Helvete for et passivt forsvarsspill skal man se lenge etter. Scharner virker tydelig påvirket av overgangssnakk og ferdig med norsk fotball.

Men ingen skal klage på midtbanen, de jobber, stresser trønderpakket og stjeler ballen. Huseklepp skaper jo sjanser alene.
Berømte Brann fra Bergen

Lurkin

Unødvenig, PAUL!!! NEEEEEI!!!

Og ut med Huseklepp? NEJFJgfpodsgjp!
Berømte Brann fra Bergen

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Motyka

Quote from: "Lurkin"Helvete for et passivt forsvarsspill skal man se lenge etter. Scharner virker tydelig påvirket av overgangssnakk og ferdig med norsk fotball.

Men ingen skal klage på midtbanen, de jobber, stresser trønderpakket og stjeler ballen. Huseklepp skaper jo sjanser alene.


Huseklepp skaper sjanser alene? Hvilken kamp ser du på egentlig?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

KennethS

Gikk som eg ventet, Brann klarer aldri og spille 2 gode omganger. Nå e det bare et spm om kor mange Rosenborg skal putte de siste minuttene. Men med det laget Brann stiller på papiret så e det ikkje rart. Der var det 4-1 :/
tå på Brann

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

lenuzen

faen drit! skal faen isje være mulig altså!!
rann i våre hjerter

rødesk

faen, det enste eg ser frem mot no, e siste kamp på SS og en ny sesong der vi begynner med blanke ark..
oen må gå...!

Mr_Soma

Det er skandale.... ikke er Rosenborg særlig gode heller, de straffer Brann for elendig markering. Thats it.

Defansiv-dødball Mjelde...? Fremmedord eller?

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Mr_Soma

Scharner har vært vanvittig tam idag.... han har hodet i Birmingham.

Motyka

Quote from: "Lurkin"Rosenborg - Brann. Du da? Du ser vel på den hvor Huseklepp allerede hadde spilt dårlig før dommeren blåste i gang kampen?


Jeg ser på den hvor Huseklepp var klart dårligst på midtbanen og ble korrekt byttet ut etter 60 min.
Hva med å gi Sanne, Haugen og ikke minst Knudsen skryt istedenfor denne gullgutten?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

R.I.P.Super-ray

Quote from: "R.I.P.Super-ray"Det er faen meg et under om vi i det hele tatt tar poeng med denne midtbanen..

Sanne, Knudsen, Haugen... Uff...

Frykter stortap!


Kan vel konstatere at eg fikk rett.. Uheldigvis :(
7 SUPER RAY - LEGENDE

Motyka

Quote from: "R.I.P.Super-ray"
Quote from: "R.I.P.Super-ray"Det er faen meg et under om vi i det hele tatt tar poeng med denne midtbanen..

Sanne, Knudsen, Haugen... Uff...

Frykter stortap!


Kan vel konstatere at eg fikk rett.. Uheldigvis :(


Og dette er midtbanen sin feil? NEI!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

megleren

Visst dere ser hva Rbk gjør i annen omgang så skjønner jeg at de klarer det. De ligger lavt å nekter Brann rom. Dermed så får de et tidlig mål. Brann går i fellen. Men slik er det å ligge under der oppe. Vi må fram og da åpner det seg bakover.
r og blir et sittesvin på Hansa

KennethS

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Lurkin"Rosenborg - Brann. Du da? Du ser vel på den hvor Huseklepp allerede hadde spilt dårlig før dommeren blåste i gang kampen?


Jeg ser på den hvor Huseklepp var klart dårligst på midtbanen og ble korrekt byttet ut etter 60 min.
Hva med å gi Sanne, Haugen og ikke minst Knudsen skryt istedenfor denne gullgutten?



Midtbanen har vært tragisk, ingen fortjener skryt. Resten av laget har også vært tragisk for den del.
tå på Brann

Tom C

Bullshit.

Brann spilte en til tider meget bra kamp, og fortjente absolutt å lede etter første omgang. At det til tider var meget passivt i forsvar, er selvfølgelig irriterende. Men å påstå at Brann var dårlig i dag blir feil.

Synes dette lover bra for neste år at b-laget vårt til tider utspiller RBK på Lerkendal. Så får Mjelde pushe dødball-trening de neste 4 månedene...
Aldri mer Obos....

Xminator

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Lurkin"Rosenborg - Brann. Du da? Du ser vel på den hvor Huseklepp allerede hadde spilt dårlig før dommeren blåste i gang kampen?


Jeg ser på den hvor Huseklepp var klart dårligst på midtbanen og ble korrekt byttet ut etter 60 min.
Hva med å gi Sanne, Haugen og ikke minst Knudsen skryt istedenfor denne gullgutten?


Ta deg en pille.

4 dødballer med hoftefeste, en veldig bra Brannscoring og forventet resultat ut fra laget vi stiller. Ufortjent ut fra spill og sjanser. Kampen var i praksis over på 3-1.

Lurkin

Midtbanen har vært det beste leddet i dag, ikke at det er noen enorm prestasjon. Og ja, Huseklepp var veldig frisk i første omgang. At visse folk ruller terningen før kampen er i gang er bare ignorant og en fint eksempel på at vi prøver å spraye sausen svart fort som faen.

Jeg prøver meg på en spillerbørs, de blir alltid så godt mottatt...ehm..ja.



Opdal - Fin redning i første da Skjelbred kom alene gjennom. Fikk tydeligvis litt dårlig samvittighet etter å ha tatt gleden fra guttungen og gav han 2-0. Pysket ut og fikk Johnsen til å bomme på straffe...sier vi! Ellers OK.
4

Sigurdsson - Sliter til tider med Braaten. Viser hva han kan og ikke kan da han gir vekk ballen til Braaten, og løper han opp igjen med en super takling. Helt grei.
4

Scharner - Preget av overgangssnakk virker det som. Uheldig tunnel på 1-0, laget en unødvendig frispark på 3-1. Laget straffe, helt korrekt. Sklir inn i siste sekund foran Braaten i andre omgang. Bedre offensiv enn bakover.
4

Soma - Passiv på 3-1, virker rufsete, men rydder opp i luften i første omgang. Skal passe på Johnsen sammen med Macallister på 4-1.
4

Hanstveit - Veldig med framover i første omgang. Stoppet et mål rett etter hvilen da han taklet Braaten i siste sekund. Beste i bakerste ledd.
5

Knudsen - Jobber mye, litt anonym før scoringen. Sikker på labben da. Mister ballen i avgjørende situasjoner altfor ofte.
4

Sanne - Stresser midtbanen til RBK, vinner ballen, er bevegelig og spiller med selvtillit. Utfordrer bra, nydelig framspill til 2-1 målet. Dårligere i andre omgang.
5

Haugen - Jobber mye, hele tiden oppi udyrene fra barteland. Noe svak framover som vanlig.
4

Huseklepp - Utfordrer mye, noe Brann mangler. Litt lengre sko og han hadde scoret i første omgang. Hvorfor bytte han ut?
4

Miller - Aktiv de første 35 minuttene, alltid på plass, fine detaljer. Men alltid bare nesten. Anonym etter pause.
4

Winters - Veldig anonym før pause, trekker forsvaret med seg til tider. Fikk en liten avslutning, svak kamp.
3

--------------------------------------------------------------------------------
Macallister - Glapp Johnsen på 4-1, sammen med Soma. Ser han ellers ikke.
3
Berømte Brann fra Bergen

BrannFa(e)n

Når det gjelder Brann hater jeg å ha rett. Hvor skal jeg begynne? Det er så mange ting jeg har sagt som viser seg i denne kampen. Når skal Bataljonsfolket innse det?

"Endelig" kom en kamp hvor det blir bevist en gang for alle at Brann suger hardt på dødball. Dette er det bare to personer som er ansvarlig for. Det er Mons Ivar Mjelde og det er Espen Steffensen. Dette har jeg sagt så mange, mange, mange ganger før. Dette er et resultat av at Brann ikke trente dødball i hele fjor. Ikke én gang gjorde Brann dette, og jeg tviler på at dette blir gjort så ofte på treningsfeltet i år. Jeg venter på to avskjedssøknader, hvor en er veldig viktig. Mons Ivar Mjelde er grei nok, men Espen Steffensen er den jeg er mest imot for tiden. Ikke nok med at han rykket ned med Brann 2 for noen år siden, så kommer han tilbake, sier at det er for dårlig matching i andre divisjon, og rykker ned! Makan til klovn! Det beste med dette tapet er at man ikke kan skylde på skader. Det er kun en ting som er åpenbart: Brann trenger trening på dødball. Mjelde, du er en klovn, du også.

Så kan vi gå over til spillestil. Hva er egentlig spillestilen til Brann? Det jeg ser de første 20 minuttene er bra. Brann kommer gang på gang med sjangser og bommer, men dette skyldes hovedsaklig at Brann har tolv spillere på banen, og RBK 10. Det eneste Jan Gunnar Solli manglet var rød drakt. Selvfølgelig produserer Brann et par sjangser selv også, men jeg har problemer med å si at det var på grunn av et fast spillesystem. Så kommer scoingene, og Brann kommer tilbake. Egentlig vil jeg si at fra og med RBK scorte viste ikke Brann vinnervilje i det hele tatt. Mjelde sa at Brann skulle vise nettopp dette når Brann lå under 3-1. Det vil si at Brann skal vise vinnervilje uansett resultat. Det vi ser de siste 60 minuttene er et tafatt brannlag som ikke er interessert i å prøve på noe fenomenalt, som Start nesten klarte i går med en gang mindre.

Brann suger med Mjelde på sidelinjen. Ingen kan si at dette var et resultat av skader. Dette er et tap som de på sidelinjen er ansvalig for, så for faen få ut fingen og kast de til helvete ut av stadionportene, for de er inkompetente!
rannfasiten

naitsirk

me får sjå da positiva med kampen.

brann spelte til tider ut rbk på bortebane, men vart felt av personlige feil.
då e da i hvertfall håp når kollektive fungere.
reserve midtbanen fungerer veldig bra og synd at huseklepp går ut so tidlig.

men forsvarsspelet fungerer ikkje i dag. Soma og scharner fortjener ikkje betre enn 3 på min børs.kanskje scharner spele dårlig med vilje fordi han vil bli i brann:)

trur heile brann bør ta seg ein omgang med dødball både defensivt og offensivt.men sånn har da jo vore i lengre tid.

ps.brannfaen, såg du feks dylan og soma på 4-1 målet. og hanstveit på 3-1. opdal på 2-0. her har mjelde gitt beskjed om rot i eige forsvar!

BrannFa(e)n

Hva faen? Har du skutt deg selv i foten, naitsirk? Jeg fokuserer nå kun på det du har skrevet helt først i posten. Resten har jeg ikke giddet å lese en gang. Du sier: "Me får sjå da positiva med kampen." Jeg har en kommentar: Bullshit. Det trenerene sier med å "ta med seg det positive og jobbe videre på det" er hårreisende og utrolig feil. Det man skal ta med seg hjem, er det negative. Man skal ta det negative med seg, og jobbe med det. DRIT nå i det som fungerer. Selvfølgelig skal det få oppfølging, men det viktigste er å fokusere på det negative, og jobbe med det. Så enkelt er det.
rannfasiten

Xminator

De fleste så nok Naitsirks kamp, er lettere lettet over at ett svakt Brannlag på papiret spilte såpass bra, og er dritskuffet over at RBK får ha nær 100% uttelling på dødball.

Suppesupporter

Quote from: "Lurkin"Midtbanen har vært det beste leddet i dag, ikke at det er noen enorm prestasjon. Og ja, Huseklepp var veldig frisk i første omgang. At visse folk ruller terningen før kampen er i gang er bare ignorant og en fint eksempel på at vi prøver å spraye sausen svart fort som faen.

Jeg prøver meg på en spillerbørs, de blir alltid så godt mottatt...ehm..ja.



Opdal - Fin redning i første da Skjelbred kom alene gjennom. Fikk tydeligvis litt dårlig samvittighet etter å ha tatt gleden fra guttungen og gav han 2-0. Pysket ut og fikk Johnsen til å bomme på straffe...sier vi! Ellers OK.
4

Sigurdsson - Sliter til tider med Braaten. Viser hva han kan og ikke kan da han gir vekk ballen til Braaten, og løper han opp igjen med en super takling. Helt grei.
4

Scharner - Preget av overgangssnakk virker det som. Uheldig tunnel på 1-0, laget en unødvendig frispark på 3-1. Laget straffe, helt korrekt. Sklir inn i siste sekund foran Braaten i andre omgang. Bedre offensiv enn bakover.
4

Soma - Passiv på 3-1, virker rufsete, men rydder opp i luften i første omgang. Skal passe på Johnsen sammen med Macallister på 4-1.
4

Hanstveit - Veldig med framover i første omgang. Stoppet et mål rett etter hvilen da han taklet Braaten i siste sekund. Beste i bakerste ledd.
5

Knudsen - Jobber mye, litt anonym før scoringen. Sikker på labben da. Mister ballen i avgjørende situasjoner altfor ofte.
4

Sanne - Stresser midtbanen til RBK, vinner ballen, er bevegelig og spiller med selvtillit. Utfordrer bra, nydelig framspill til 2-1 målet. Dårligere i andre omgang.
5

Haugen - Jobber mye, hele tiden oppi udyrene fra barteland. Noe svak framover som vanlig.
4

Huseklepp - Utfordrer mye, noe Brann mangler. Litt lengre sko og han hadde scoret i første omgang. Hvorfor bytte han ut?
4

Miller - Aktiv de første 35 minuttene, alltid på plass, fine detaljer. Men alltid bare nesten. Anonym etter pause.
4

Winters - Veldig anonym før pause, trekker forsvaret med seg til tider. Fikk en liten avslutning, svak kamp.
3


Terningkast 2 på hele laget... Eller en 3er på Opdal Fin redning...
--------------------------------------------------------------------------------
Macallister - Glapp Johnsen på 4-1, sammen med Soma. Ser han ellers ikke.
3

naitsirk

" Selvfølgelig skal det få oppfølging, men det viktigste er å fokusere på det negative, og jobbe med det. Så enkelt er det."

du har vel kanskje ikkje høyrt utsagnet:driv med da du e god til.

uansett so har eg skjønt at alt brann gjer feil er mjelde sin feil, ifølge deg.

brann har aldri vore gode på dødball so lenge eg kan hugsa. og når forsvaret lar f.johnsen stå umarkert på corner so ber ein om trøbbel.
her må sjølv du og avskriva mjelde ansvaret.

enavgutta

Festen i Trondheim avlyst. Tidlig hjemreise i morgen. 3 mål på dødball. Komisk. Husker vi diskuterte dette i fjor også etter vi røk 5-1 for Lillestrøm.

Forøvrig kan det meldes at RBK publikummet virkelig er at patetisk folkeslag.. overrasket over hvor tafatt stemning det var på Lerkendal ikveld.

Ellers kan det meldes at Dylan kanskje kunne fått tak i ballen om han hadde kastet strømpebuksene :-D Det må også legges til at Helge B varmet opp hele kampen uten å få prøve seg. :-0

BrannFa(e)n

Fire mål på dødball, enavgutta.


Naitsirk: Jeg kan skrive den lange versjonen hvis du er interessert, men poenget her er at Mjelde sa etter LSK-kampen i fjor at Brann ikke hadde et dødballproblem, og trente aldri på det i fjor. Kanskje en idé bli god på det snart? Etter så mange hint så er det Mjelde sin feil, ja. Jeg vet ikke hvor mye Teitur gjorde det samme, og Aabrekk, og Tennfjor, og Thoresen, men alle hadde fått kritikk av meg om de gjorde noe ala Mjelde gjør. Hva vil du egentlig ha meg til å si? Det er fire tullamål som kan bli avverget med et par timer trening på dødball. Mjelde får stryk. Vekk med strilen. Vekk med hele jævla trenerteamet. Jeg har fått nok. Jævla amatører som styrer Brann. Det er faen meg ikke rart at Brann aldri blir et topplag med den administrasjonen, det trenerteamet og det amatørmessige medisinske apparatet. Klovner hele gjengen.


Welcome to reality, Bataljonsfolk. Brann suger på dødball, og det har Mjelde hatt et år på seg til å skjønne. På tide med en avskjedssøknad. Nå.
rannfasiten

enavgutta

Jeg tilhører ikke det famøse hylekoret, men synes det er rart vi spilte så slett i 2.omgang på tross av den tidlige 3-1 scoringen. Skulle egentlig tro at et eventuelt RBK nedrykk skulle være god inspirasjon. Selv en uavgjort ville vært en meget godt resultat med tanke på nedrykkmuligheter for Rema 1000 posene.

Xminator

Må få sende Brannfa(e)n noen månder tilbake i tid. Til tilsvarende oppgjør mot RBK på Stadion. Der Brann var konger på defensiv dødball. Du klarer vel å finne en forklaring som passer inn i hatet ditt der også.

Brann sesongen 2005 har vert solide på defensiv dødball. Det er jo egentlig bare å håpe at det vi så mot RBK er symptomatisk for fremtidens Brannlag. Jeg tviler på det. Og regner med at det blir gitt klar beskjed om hva man synest om å slippe inn 4 så enkle mål på dagens trening.

Tror ikke RBK-nedrykk er noe spillerene går og tenker på. For Scharner, Miller og Winters betyr vel akkurat det null og niks.

Nå møter vi ett Odd-lag på trygg grunn, men med en trener som legger 120% i å slå Brann. Så venter ett Hamkam som kommer til å rykke ned uten 3 poeng mot Brann. Tror ikke vi spiller fotball i mer enn 45 minutter da heller med mindre vi får uttelling tidlig.

ostraume

Vi møter et Odd-lag som har nok poeng til å klare seg. Et Odd-lag uten Suffo og Svindal Larsen som begge er suspendert.

Med tanke på kor vanvittig gode Brann er blitt hjemme (husker med gru hjemmekampene i Aabrekk-perioden....) så blir det festspill og et verdig punktum for sesongen.

På Hamar blir det selvsagt tap. Scharner knekker foten på Vaagan Moen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Pi_Meson

Quote from: "rødesk"jævli bra!.. no e vi tilbake.. det hørtes også ut som at ss fikk til den nye sangen, fra river eller kor den kom fra!..


Var trolig Kjernen du hørte.

Go Up