• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://beta.bt.no/100Sport/meninger/blogg/En-splittet-klubb-386857_1.snd#.UgiyeDxXtoY

Men apropos penger til spillere. I dagens Doddo-blogg (som forøvrig inneholder en del gode poenger) kommer det frem noe om økonomien som jeg helt hadde glemt. At Brann fortsatt har en meget stor gjeld etter utbyggingen som de sliter med å betale ned på. Så bare der starter vi med et stort minus i forhold til andre klubber hvert år.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 12, 2013, 11:03:41 AM
http://beta.bt.no/100Sport/meninger/blogg/En-splittet-klubb-386857_1.snd#.UgiyeDxXtoY

Men apropos penger til spillere. I dagens Doddo-blogg (som forøvrig inneholder en del gode poenger) kommer det frem noe om økonomien som jeg helt hadde glemt. At Brann fortsatt har en meget stor gjeld etter utbyggingen som de sliter med å betale ned på. Så bare der starter vi med et stort minus i forhold til andre klubber hvert år.


Selv om man trekker fra gjeldsutgiftene, har vi likevel et større budsjett enn de fleste andre. Bare lønnsbudsjettet vårt er jo alene like stort eller større enn mange av våre konkurrenters totalbudsjett! Og hvorfor var det så om å gjøre å være herre i eget hus hvis det er så forbanna dyrt? Det må da vel være bedre å være herre i egen klubb (selv avgjøre viktige spørsmål uten ekstern innblanding) enn at eieren av Stadion nødvendigvis er SK Brann? Og er det ikke også en del inntekter ved å eie sitt eget stadion? Hvorfor sier andre lag at de ikke kan bli en toppklubb før de får sitt eget stadion?
Legg ned hele klubben!

ostraume

Fordi et Stadion kan generere innekter. 230 mill i gjeld på stadion genererer desverre bare utgifter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

En klubb som Sogndal hadde aldri vært i TL uten inntektene fra Fosshaugane. Men det er vel småpenger som blir generert på Stadion utenom kampdagene. Og det største problemet er beliggenheten. Det er jo restriksjoner på alt mulig der oppe. Utstrakt næringsvirksomhet, leiligheter og andre inntektsbringende faktorer var jo bare å glemme når de skulle bygge ut.
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Sogndal, Viking og trolig Lillestrøm har helt andre inntekter på stadion enn vi klarer på grunn av utbyggnings begrensningene våre. Men vi tjener endel penger på losjene som vi ikke hadde tidligere, og itillegg betaler noen inn forskudd for å få sitte på spv tribunen. Om vi går i pluss er usikkert, men vi starter ihvertfall ikke på minus 230 mill.

Det nye med denne overgangen er ikke kun at de ikke har sett spilleren tidligere, denne gangen har de ikke peiling på hvem de har kjøpt engang.

krøvel vellevold

Andre drittlag klarer seg med 40-50-60 mill i omsetning. Branns lønnsbudsjett alene ligger jo på dette nivået. Trekker man fra gjeldsutgiftene er Brann fremdeles større enn de fleste andre.

Det pussige er jo at en klubb som Brann ikke burde trenge å betale ekstra i lønn for å få spillere hit. Faktisk er det jo de små klubbene med 4000 tilskuere som burde vært dem som måtte betale ekstra for at noen gadd å spille for dem.

En annen ting er jo at det er Brann selv som er skyld i at inntektene ikke er større. Jeg tror Brann taper 20 mill i inntekter hvert år på å ligge i ingenmannslag og spille kjedelig fotball i stedet for å kjempe om gull og spille underholdende. Og da har jeg ikke engang tatt med mulige e-cup-inntekter i regnestykket.
Legg ned hele klubben!

dudo

Jøss, nå får jeg ikke en gang med meg at vi henter spillere. Legger meg paddeflat.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Kennedy Ashia. Ringer det noen bjeller hos noen?
Rød makt på Hansa



roaldinho

2 mål på 6 kamper i U-20 VM, og spilte 319 minutter. Ble byttet inn 3 ganger og byttet ut like mange.

Han er visstnok høyreving, men kan også brukes på venstre og som offensiv midtbane.

http://www.transfermarkt.com/en/kennedy-ashia/leistungsdaten/spieler_262556.html

Litt stats
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Høres ut som den type spiller vi trenger om ikke annet, og at han har gjort det bra på en internasjonal turnering er også et pluss.


roaldinho

Er det gud eller moren som har fortalt han at han vil spille i Spania?:)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

viks

Dejavu

http://westafricanfootball.com/2012/11/17/kennedy-ashia/

QuoteThere seems to be some confusion regarding the age of Ashia. According to his own Facebook-page, Ashia is born 13.12.1992. This piece of information is backed up by http://www.sports.com.gh, who recently wrote that Ashia was 19 years old. However; according to a registration document from the Ghana Football Association, written during the GLO Premier League 2009-2010, Ashia is born 13.12.1994.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Belfort

Walstad overdriver i forhold til at han var så sentral


paf

Sett litt "skrytevideoer" her. Vanskelig å danne seg et bilde synes jeg når mesteparten av bildene er fra kamper som holder ekstremt lavt nivå. De pasningene han slår upresset er det ikke noe spektakulært over, og noe alle som er over 16 år i Brann gjør like greit. Men det ser ut som han har god grunnteknikk, og et bra tilslag på skudd. Farten har jeg ikke klart å danne meg et bilde av. Det virker imidlertid ikke som han var noen sentral spiller på Ghanas U20-landslag i VM med tre kamper fra start og tre som innbytter. Målene der er en gigantisk keepertabbe på det ene, og et godt skudd på det andre. Litt tja fra min side. Ser ut som han spiller mest sentral midtbane, og muligens er ganske lik Fredrik Haugen i sine gode sider. Blir spennende å se.

Jose Arrogantio

Quote from: viks on August 12, 2013, 12:50:40 PM
Dejavu

http://westafricanfootball.com/2012/11/17/kennedy-ashia/

QuoteThere seems to be some confusion regarding the age of Ashia. According to his own Facebook-page, Ashia is born 13.12.1992. This piece of information is backed up by http://www.sports.com.gh, who recently wrote that Ashia was 19 years old. However; according to a registration document from the Ghana Football Association, written during the GLO Premier League 2009-2010, Ashia is born 13.12.1994.



Er i hvert fall ikke en som ljuger seg for gammel ser det ut til. Bedre at han er yngre enn han later som enn eldre.

viks

Her er et portrettintervju med mannen:

http://discussions.ghanaweb.com/viewtopic.php?f=2&t=158862

Han syntes at Sogndal har kjøpt den beste spilleren i ligaen
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kabelmann

Quote from: Nixon on August 12, 2013, 12:34:50 PM
Ellers drømmer vår nye mann om Spania. Men havnet altså her hos oss...
http://sports.myjoyonline.com/pages/news/201307/110194.php


Det er for øvrig èn kommentar til den artikkelen:

"with those many faulty passes and misdirected shooting?"

Som om vi trenger flere dårlige pasninger og malplasserte skudd.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Lettere ironisk at han erstattet vår gamle venn Michael Helegbe i Liberty!

In January 2012, Liberty Professionals FC sold playmaker Michael Helegbe to Asante Kotoko FC. Helegbe left a gap to fill and Liberty Professionals FC tried out several players in the Helegbe-role. This season, Ashia has showed everybody that he is the right man for the job, impressing in an attacking midfield role, playing just behind the attackers.
Rød makt på Hansa

paf

Artig:
QuoteIt is a fact that Ashia played senior football for Starke FC in February 2007. If 13.12.1992 is the correct birthdate, Ashia was only 14 years old at the time. If 13.12.1994 is the correct birthdate, Ashia was only 12 years old at the time.

Lyger på alderen for å komme med på U20-laget kanskje? Mange agenter som vet det vrimler av klubber på tribunene der...

Yngve

Han spelar for eit botnlag i Ghana, ikkje fantastisk akkurat.. No veit eg ikkje korleis nivået på ligaen der nede er, men når han erstattar Helge B. er det vel ikkje det beste teiknet..

På den andre sida, han fekk ok med speletid i U-20 VM og putta to gonger. Samt at han (i alle fall i midten av mai) skal ha putta fjorten mål frå sin midtbaneposisjon og toppklubben i landet var ute etter han. Det vitnar jo om teft for mål som Pusic kan misunna han..


krakra


storB

Vi hadde folk i Tyrkia som fulgte U20-VM, Walstad.

Ihvertfall bra at de følger "litt" med internasjonalt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Quote from: psv-hasund on August 11, 2013, 23:33:51 PM
Uten at disse ryktene om en Ghana U20 spiller får meg til å hamstre gulløl, så ser han her ganske bra ut.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ebenezer_Assifuah

En sterk spiss som scoret 6 mål i mesterskapet. Trolig litt for lav til å være hodespiller. Det ser ikke ut til at vi får noe mer i kveld.


I følge BT var Ebenezer Assifuah vårt førstevalg.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 12, 2013, 13:21:37 PM
Lukter flopp


Jeg synes han virker spennende, til tross for usikker alder og pasningsegenskaper. Virker som en type vi trenger i stallen om vi skal spille 4-2-3-1.

ostraume

Quote from: krakra on August 12, 2013, 13:21:37 PM
Lukter flopp


Hehe! Vi får se. Ashia og Drame blir en slags eksamen for Walstad. Er dette gullgutter eller middelmådigheter? De av oss som fortsatt har partoukort i 2014 får se.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Det er klart at det er relativt mye større sjanse for flopp enn for det motsatte. Jeg syns jeg hele tiden hører om disse afrikanske U-ett eller annet spillerne som kommer eller linkes mot norske klubber. Det blir vel flopp mye oftere enn det blir topp.
Rød makt på Hansa

ZsoltKorcsmar

Typisk at vi henter en dårligere spiller enn Sogndal. For all del, kan godt hende han er god. Men Sogndal har nok gjort det bedre enn oss her. Som sagt sier Kennedy at han mener den beste spilleren i ligaen er fangsten til Sogndal. Han scorte jo også 20 mål mot Kennedy's 16.

En styrke vår nye spiller virker å besitte er hvertfall gode langskudd. Han scorte som man ser på youtubevideoen et herlig langskudd mot Portugal i u-20 EM. I tillegg blir han i intervjuet over spurd om hvorfor så mange av skuddene hans nå går inn, mens de i fjor hadde en tendens til å ikke treffe mål. Da sier han noe sånt som "jeg skjøt mye i fjor fra distanse, men bommet en del, men grunnet hard arbeid og støtte fra lagkameratene treffer jeg bedre nå." Så han er i det minste skuddvillig. En ung Askar?

Også irriterende å lese at førstevalget, toppscoreren i u-20 EM, røk på målstreken til Sion. Men men, likevel litt spennende.

nero

Quote from: roaldinho on August 12, 2013, 12:33:33 PM


Han er visstnok høyreving, men kan også brukes på venstre og som offensiv midtbane.



Så han er mer av en kant enn ren spiss? Med andre ord, vi fortsetter med Superpusic på topp..
Lions led by donkeys.

roaldinho

Quote from: ZsoltKorcsmar on August 12, 2013, 14:57:30 PM
Typisk at vi henter en dårligere spiller enn Sogndal. For all del, kan godt hende han er god. Men Sogndal har nok gjort det bedre enn oss her. Som sagt sier Kennedy at han mener den beste spilleren i ligaen er fangsten til Sogndal. Han scorte jo også 20 mål mot Kennedy's 16.

En styrke vår nye spiller virker å besitte er hvertfall gode langskudd. Han scorte som man ser på youtubevideoen et herlig langskudd mot Portugal i u-20 EM. I tillegg blir han i intervjuet over spurd om hvorfor så mange av skuddene hans nå går inn, mens de i fjor hadde en tendens til å ikke treffe mål. Da sier han noe sånt som "jeg skjøt mye i fjor fra distanse, men bommet en del, men grunnet hard arbeid og støtte fra lagkameratene treffer jeg bedre nå." Så han er i det minste skuddvillig. En ung Askar?

Også irriterende å lese at førstevalget, toppscoreren i u-20 EM, røk på målstreken til Sion. Men men, likevel litt spennende.


I utgangspunktet er vel Sogndal sin bedre enn Brann sin, men det kan jo være han ikke får det til i Sogndal og blir middelmådig. Riktignok har jeg ikke noen særlige forhåpninger til han Brann har hentet, med tanke på hvem som er trener, og kan ende som en middelmådig han også. Men det er ingen tvil om at Sogndal sin signering har større sjanse til å lykkes enn Brann sin, og det ikke bare fordi han i utgangspunktet er bedre, men med tanke på hvor de spiller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kjell249

Quote from: krakra on August 12, 2013, 13:21:37 PM
Lukter flopp
for min del må det knyttes forventninger til en spiller for at han kan floppe og det har jeg ikke til denne leiesoldaten.

Flopp da tenker jeg mer på Haugen sin første sesong i Brann eller Larsen denne sesongen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Quote from: Yngve on August 12, 2013, 10:31:41 AM
Quote from: dragn on August 12, 2013, 09:19:58 AM
Quote from: Lasaron on August 12, 2013, 08:35:58 AM
- Skars forklarer Nordkvelle sin manglende suksess delvis med at han er blitt brukt i feil roller.


Du synes du ikke tar litt hardt i når du sier at dette er en skandale? >_<
Det er jo ikke noe værre enn at han ikke passer inn i dagens Brannsystem(...)


Men når mannen som henta han, hevdar å ha fulgt Nordkvelle sidan tida hans i Pors visste han jæ***g godt kva han kjøpte og kva roller han passa inn i.

Og når det fyrste som vert gjort er å omskolera Nordkvelle, er det berre ein mann som skal ta skulda. Og det er Skars sjølv.

Med dette i mente, skal me vera glad me aldri fekk Hoaas, som Skars har prøvd å få fatt i lenge. Hadde garantert enda som defansiv midtbane eller noko..


Ja, og jeg husker at Skars hadde meget konkrete planer om hvordan han ville bruke spilleren han kjente så godt.

For å presisere: det er ikke en skandale i seg selv at Nordkvelle ikke funket. Jeg tenker mer på Skars sin totale mangel på ydmykhet i sine uttalelser som en vandrende skandale, og den fortsatte der.
Tren på langskudd

Lasaron

Da ble det et nytt lån, gitt. Merker meg at "de hadde folk der nede". Vanligvis sier de vel hvem det er, men denne gangen er det vel snakk om noen de kjenner, eller en agent, eller lignende.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg ser frem mot neste vindu. Hvem skal ut og hvem skal inn?

Her er mine ønsker, men først premissene for ønskene.

Realisme, ønske om kontinuitet, 4-4-2, lokale innslag, talentvennlig.

Jeg tar utganspunkt i at vi vil ha 20 utespillere når sesongen er ferdig. Da regner jeg med både Kennedy, Lorentzen og Grønner. Videre regner jeg med at vi ikke kvalifiserer oss for Europa, og da mener jeg vi klarer oss med 20 utespillere.

Ut:
Jørgen Mohus (1)
Hassan El-Fakiri (2)
Simen Wangberg (3)
Markus Jonsson (3)
Bård Finne (4)

1: Jeg mener at vi klarer oss med to keepere når vi også har en keeper på b-listen. Vi kan risikere å måtte stille med en fra b-listen, men sjansen for det er liten, og det vil neppe skje mange kamper på rad. Slik sparer vi penger til bedre spillere ute.
2: Jeg ser for meg at han legger opp. Fortjener ikke ny kontrakt. Skal en av trenerne for de yngre slutte, er kanskje Fakiri mannen som kan tre inn. Han er jo en treneraspirant, og har sikkert mye å komme med etter sin karierre.
3. Jeg mener at både Wangberg, Jonsson og Soko er for dårlig for et medaljejagende Brann. Men det er vel urealistisk at alle de forsvinner. Jeg mener uansett at 4 midtstoppere er nok, og siden jeg vil ha inn en klassestopper må to av dagens stoppere ut. Wangberg, og i særdeleshet Jonsson har vist seg alt for mye skadet. Soko har holdt seg bemerkelsesverdig frisk i år, og har i det siste vist at han kan være en brukbar back-up som stopper også.
4. Skulle gjerne beholdt ham, men her er det vel realismen som spiller inn.

Inn:
Dramé (1)
klassestopper (2)
klasseback (3)
Den som viser størst potensial av Kennedy/Kalve/Vindheim/Lassen (4)

1. Jeg regner liksom med at han signeres. Realisme.
2. Vi skriker etter det. Vi er dårlige bak. Han skal være rask, og han skal evne å ta med seg ballen opp i midtbaneleddet og skape trøbbel.
3. Fortrinnsvis på høyresiden. Det er på tide Sæv får konkurranse.
Jeg mener det er viktigst at vi styrker forsvaret. Får vi inn to klassespillere her, som også er god offensivt, så vil laget styrkes offensivt også.
4. I utgangspunktet mener jeg det bør signeres minst en fra u-stallen hvert vindu, men Kennedy må også få en sjanse, og jeg vil ikke ha for mange utskiftninger. Men skulle Soko, mot formodning, forsvinne også, så kan lett de to beste av disse komme inn.
Tren på langskudd

esp123

Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor folk er så oppslukt i 4-4-2. Formasjonen er utdatert, og det er ikke nødvendigvis mer offensivt å spille med to spisser, snarere tvert imot.

Sindre32

Quote from: Yngve on August 12, 2013, 13:13:09 PM
Han spelar for eit botnlag i Ghana, ikkje fantastisk akkurat.. No veit eg ikkje korleis nivået på ligaen der nede er, men når han erstattar Helge B. er det vel ikkje det beste teiknet..

På den andre sida, han fekk ok med speletid i U-20 VM og putta to gonger. Samt at han (i alle fall i midten av mai) skal ha putta fjorten mål frå sin midtbaneposisjon og toppklubben i landet var ute etter han. Det vitnar jo om teft for mål som Pusic kan misunna han..




Barrantes spilte for et bunnlag i TL forrige sesong. Jeg vet hvordan nivået er i TL, og det er sånn skikkelig midt på treet. Nå skal jeg ikke trekke ut bare det negative fra innlegget ditt, forøvrig -vi har alle grunn til å være sunt skeptiske her. Men noen Pavlov kan vi i det minste ikke forvente at han er - håper vi :D

Jeg tror dette blir dødsbra eller helt ræva - midt på treet-forventningene mine forsvant med Pavlov ...

Ghana er landslaget over alle landslag hva gjelder festfotball. Ut fra hva jeg har sett av Ghana, forventer jeg at vi nå har fått en spiller som gjør helt vanvittige ting med ballen, kommer seg helt inn til 5-meteren med ren magi og blåser ballen omtrent 38 meter over mål.

Sindre32

August 12, 2013, 17:24:45 PM #2789 Last Edit: August 12, 2013, 17:32:26 PM by Sindre32
Quote from: Lasaron on August 12, 2013, 15:59:58 PM
Da ble det et nytt lån, gitt. Merker meg at "de hadde folk der nede". Vanligvis sier de vel hvem det er, men denne gangen er det vel snakk om noen de kjenner, eller en agent, eller lignende.


Jeg tror det var bestemoren til eieren av katten til den mentale treneren til en som kjenner noen som har en venn med en katt som ofte leker med hunden til Skarsfjord, så det er et rimelig klart habilitetsproblem her.

Det verste er at denne bestemoren har hilst på Trond Mohn.


dudo

Quote from: esp123 on August 12, 2013, 17:13:35 PM
Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor folk er så oppslukt i 4-4-2. Formasjonen er utdatert, og det er ikke nødvendigvis mer offensivt å spille med to spisser, snarere tvert imot.


Spot on. Se til de beste lagene, og hvor mange som foretrekker 442. Pluss at vi har flust i midtbanespillere, og ikke en eneste klassespiss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on August 12, 2013, 17:31:49 PM
Quote from: esp123 on August 12, 2013, 17:13:35 PM
Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor folk er så oppslukt i 4-4-2. Formasjonen er utdatert, og det er ikke nødvendigvis mer offensivt å spille med to spisser, snarere tvert imot.


Spot on. Se til de beste lagene, og hvor mange som foretrekker 442. Pluss at vi har flust i midtbanespillere, og ikke en eneste klassespiss.


Det er vel det største problemet, ja. Vi har ingen klassespiss, og jeg tror heller ikke Ojo ville ha fungert i en slik rolle (da tenker jeg på i fjor, ikke å hente ham inn igjen). Hjelper også å ha en glitrende mitdbanespiller som trer pasninger, det kan forsåvidt Haugen fungere som. Han har dog fortsatt noen steg opp til Pirlo.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Hehe, et par steg, max! Jeg synes han tidvis viser veldig gode kvaliteter, men de små dryppene kommer for sjeldent, og han er ikke stabil nok på høyt nivå. Verken kampene igjennom eller over sesongen. Men at det bor mye fotball i han er ikke vanskelig å se, og han har tatt store steg i fht å bli en komplett spiller i år. Mye gjenstår, men om to år tror jeg han er vår desidert beste spiller - og jeg tror ikke det vil være et svakhetstegn for laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tsrqpo

Siste nytt om Roalds faksmaskin:

Sitat Nordkvelle: - At det drøyde så lenge hadde egentlig ikke med forhandlingene å gjøre, men heller med faksmaskiner og epostsystemer å gjøre. Vi var enige lenge om dette, sier han som ser på Odd som en ny, fin utfordring.

Link:
http://touch.varden.no/sport/nordkvelle-til-odd-1.8014146

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on August 12, 2013, 17:31:49 PM
Quote from: esp123 on August 12, 2013, 17:13:35 PM
Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor folk er så oppslukt i 4-4-2. Formasjonen er utdatert, og det er ikke nødvendigvis mer offensivt å spille med to spisser, snarere tvert imot.


Spot on. Se til de beste lagene, og hvor mange som foretrekker 442. Pluss at vi har flust i midtbanespillere, og ikke en eneste klassespiss.


Utenfor Norge forbinder jeg 4-4-2 med kjedelig og destruktiv fotball, ala Stoke. De morsomste lagene å se på, som Dortmund og Bayern Munich, spiller andre formasjoner med en spiss.

Gulløl

Quote from: tsrqpo on August 12, 2013, 19:28:14 PM
Siste nytt om Roalds faksmaskin:

Sitat Nordkvelle: - At det drøyde så lenge hadde egentlig ikke med forhandlingene å gjøre, men heller med faksmaskiner og epostsystemer å gjøre


Faksmaskiner er helt ute, skanning er inn. Følger de ikke med i utviklingen på Stadion ? Neste gang de graver et hull i gressmatten på Stadion må noen sørge for at maskinen blir droppet ned i hullet og gravet over. Gjerne med en høytidelig seremoni og noen ritualer. Tipper det blir en tårefylt affære for Roald  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Jeg hadde rett i mine antakelser i at Brann prøvde å leie Kim Ojo før overgangsvinduet stengte. Flere belgiske medier melder i dag at Brann viste sterk interesse for å få dette til. Her er et par av de:

http://voetbalspot.be/bergen-wil-genkse-spits-huren/

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-08-12/bergen-heeft-interesse-voor-genk-spits
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Jeg håper, men tror ikke. Vet jo overhode ikke noe om spilleren. Om han kan lykkes som spiss i tippeligaen vil være en av to faktorer. Han må være sterk nok til å gi juling til Frode Kippe. Og/Eller han må være griseheldig og score mål på de første sjansene sine.

Det er ikke en signering vi kan forvente gjør noe som helst for poengfangsten i høst.

Xminator

Quote from: Gulløl on August 12, 2013, 20:39:57 PM
Quote from: tsrqpo on August 12, 2013, 19:28:14 PM
Siste nytt om Roalds faksmaskin:

Sitat Nordkvelle: - At det drøyde så lenge hadde egentlig ikke med forhandlingene å gjøre, men heller med faksmaskiner og epostsystemer å gjøre


Faksmaskiner er helt ute, skanning er inn. Følger de ikke med i utviklingen på Stadion ? Neste gang de graver et hull i gressmatten på Stadion må noen sørge for at maskinen blir droppet ned i hullet og gravet over. Gjerne med en høytidelig seremoni og noen ritualer. Tipper det blir en tårefylt affære for Roald  ;)

Avskjedsgave. Trenger ikke begrave noen eller noe. Roald kan få den med seg til NAV.

Go Up