• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ja Brann får ALLTID fordel av dommeren

Started by KennethS, June 13, 2004, 21:41:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Alexåsane

ja, eg leste det derre. hehe. han stoppet sisteman. det e no rødt kort. om det va med vilje en en annen sak.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mr_Soma

Siterer fra siden:

Hvis et lite knuff var det som skulle til, så får vi nesten si som Eggen: Tidligere i kampen var Brian West litt for rask for Ragnvald Soma, og ble felt. Den situasjonen velger selvfølgelig dommeren elegant å vinke videre. Er det rart man begynner å lure?

Nå er ikke Thomas Lund den med mest fysikk,men om du sammenligner han med fyrstikken Brian West så er han en bjelke i forhold.

Eg har så utrolig lite til overs med slike spillere som West.
Det e <<spark og spring>>.
Han kan kun løpe,teknikk e det flaut lite med.
Sier ikke at det er kjedelig å se på Henry når han gjør sånt,men den mannen har teknikk og lager show.
Men West hører ikke hjemme andre steder enn på en friidrettsbane.

Sotraanda

Folkenes, dette må være verdens billigste straffe.
Det røde kortet får være en annen sak, for blåser dommeren først straffe skal det være rødt kort, så sånn sett gjør jo dommeren det rette.
Men eg er sikker på at hadde vi fått en sånn straffe mot oss hadde enkelte komt med "skandaledømming", "kjøpt å betalt" osv...
BILLIGE GREIER, men vi sier vel ikke nei takk alikevell...
ater, heter, hater NFF!

Alexåsane

lund va jo sistemann mellom ballen og keaper. og han blir tatt. det e straffe?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mr_Soma

Tatt og tatt....

En viss kontakt e det jo, men tror ikke reaksjonene hadde vært store om han hadde vinket spillet videre.

Det spiller forsåvidt ingen stor rolle,straffe ble det, og at den gikk inn var jo nærmest ett under.

Vi skal være glad til!

Sotraanda

Eg vil faktisk ikke si han ble tatt. Det var en ørliten kontakt fra helland i lunds rygg, men du ser jo at helland ikke prøver, eller i praksis river han ned. meget billig spør du meg!
ater, heter, hater NFF!

Mr_Soma

Tviler faktisk på om godeste Lund hadde puttet om han hadde stått oppreist,for ballen var forran han og keeper på vei ut.

Tror ikke han hadde nådd den allikevel.

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Stoffi

Ingen som så foten til Helland som smøg seg inn foran Lund sine ben?

Det var straffe, men de fleste hadde ikke blåst
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

supporter78

Quote- Klart straffe, sier Lund.

- Slik jeg oppfatter det bommer Lund og mister balansen. Avgjørelsen er jeg ikke enig i. Den situasjonen avgjør kampen, sier Fredrikstads midtstopper, Roger Helland.


Dommeren blåste. Billig eller ikke. Spiller ingen rolle, for mål ble det. :)

Pep`

Nja, jeg er litt usikker.

Jeg så foten som var foran. Når det skjedde, på reprisen og på TV2-sporten. Siste mann som hekter?

Vel, jeg skal ikke si noe, verken den ene eller andre veien, om det var straffe. Vi vet uansett ikke utfallet om det ikke hadde blitt straffe.

KennethS

Utrolig sutring ja, England fikk straffe på 1-0, vant de? NEI, de tapte, tror Brann hadde vunnet idag uansett straffe eller ikkje.
tå på Brann

Kruxleiven

Det var straffe. End of story. Det spørs om det hadde blittt blåst for det helt ytterst i hjørnet av 16. meteren, men Lund skal skyte. Helland kommer inn med en fot og kanskje en dytt. Da mister Lund balansen og han bommer på ballen. Slikt skal da ikke være lov? Enten så filmet Lund eller så var det straffe. Jeg mener det var straffe selv om Helland såvidt var borti han. Det røde kortet er da så som så. Burde antageligvis ikke vært gult en gang.

Sotraanda

Fiore9, du motsier vel regelen. Skal dommeren først blåse skal han også gi det røde kortet.

Klarer ikke la være å skrive mer i denne tråden eg....
ater, heter, hater NFF!

Kruxleiven

Da kan han gi rødt kort. Okay, men jeg har en følelse at når man går slike regler etter i sømmene så er det rom for tvetydighet. Sånn etter å ha sett situasjonen på TV så minner det ikke mye om rødt kort. Straffen virker grei.


howie

Jeg må si at det var et straffe og rødt kort på sinnsykt tynt grunnlagt.
Men lund går jo i bakken innenfor 5-meteren. Det kan vel ikke akkuratt bli frispark, og når det blir straffe for noen sånt følger som regel et rødt kort også... Så det er vel egentlig en vanskelig situasjon.

Og en annen ting.
Sitat fra forumet til ffksupporter-siden:
"Det blir nok en grusom hevn når vi møter dere til høsten her i Fredrikstad, da vil mange blø tipper jeg."
Her er forumet.

Mr_Soma

For noen tapere....
Det var visst skikkelig bråk i "byen" Fredrikstad etter Enga var der.

Men vi er ikke redd for en planke....

enavgutta


Xminator

Klar straffe. Hadde Helland gått i Lund på samme måten ved f.eks cornerflagget hadde det vert blåst frispark. Hadde Lund gjort det samme mot en forsvarer som skjermer ballen ut over kortlinjen - ja da hadde det vert frispark.

Det vi skal være dritglad for er at vi ikke fikk straffe i trynet da Soma dytter ned West i feltet. Eneste forskjellen er at Soma er ute av balanse i det han treffer West, og at ballen er på vei bort fra mål.

Kortet. Lund er i balanse og har ballen i posisjon for skudd i det Helland skubber. Eneste grunn til at Lund får ballen for langt foran seg og er ute av balanse er Helland. Han er 7 meter fra mål med keeper på streken. Det er jo et opplagt mål, og akkurat der reglene forlanger rødt kort. Dommeren følger regelboken.

Så hva ville vert riktig? Straffe og ikke kort mot Soma, og Straffe+rødt kort mot Helland.

Brannfrelst

Quote from: "cola_boy"Jeg må si at det var et straffe og rødt kort på sinnsykt tynt grunnlagt.
Men lund går jo i bakken innenfor 5-meteren. Det kan vel ikke akkuratt bli frispark, og når det blir straffe for noen sånt følger som regel et rødt kort også... Så det er vel egentlig en vanskelig situasjon.

Og en annen ting.
Sitat fra forumet til ffksupporter-siden:
"Det blir nok en grusom hevn når vi møter dere til høsten her i Fredrikstad, da vil mange blø tipper jeg."
Her er forumet.


Ja de var faen meg ikkje god de plankespikrerene! De gikk å pisset i hagene nær Stadion,en fyr som gikk helt alene oppover fra Stadion kalte de for homo og SKJELTE han ut! Og som om ikke det var nok gikk de å spyttet på folk! Burde klaget til fredrikstadfk...

Vi stiller med 2 tog og 5 busser i fredrikstad å banker livsskiten ut av dem!
2.10.07-Gullet kom hem!

Stoffi

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040614/FFK/40614001

De er ganske så innbilske og. Dominerte på tribunen..... Jeg hørte så vidt hva de sang, når SS ikke sang. De ble nok kraftig utsunget, slik som alle på Stadion blir.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

espen

Det var til tider hvor du hørte dem godt, men dominerte. tja, jeg synest stemmningen var elektrisk til tider. Det blir bare bedre og bedre for hver kamp, hvis denne progresjonen fortsetter vil vi nå gamle høyder ved sesongslutt ;)

Bantex

Stod selv på BBB i går, jeg hørte de kunn en gang under kampen. Greit nok det, men jeg syntes de skal ha litt ros for at de er så mange. Det er mange klubber som har mye å lære av ffk der!
i vinner hele driten i år!

Gullet får vi på staddern i årets siste hjemmekamp, mens hele stadion står å synger "Vi vinner serien i år......."

Opptimist? Nei, bare en godtroende realist med hjerte i BRANN!!!!

Blææ

Sitat fra forumet til ffksupporter-siden:
"Det blir nok en grusom hevn når vi møter dere til høsten her i Fredrikstad, da vil mange blø tipper jeg."


Innvitasjonen er mottatt.
ont follow me,Im lost too

Go Up