• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Helge Haugen er klar for lån til Hønefoss til 15. august.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Tolker dette som at vi skal spille på lav risiko i år.

krakra

Fossum begynner å bli aktiv ser jeg forresten. Uten å ha sett islendingen er jeg mer positive til en islandsk U-21-spiller enn Erlend Storesund. Det islandske U21-landslaget er bedre enn det norske, hvor de fleste(alle?) er bedre enn Storesund. Det blir selvfølgelig ganske forenklet, men dette er en mer spennende spiller enn Storesund iallefall.

Ser at han beskrives som en hardtarbeidende og løpssterk midtbanespiller. Det er vel og bra, men jeg håper det er litt teknikk inne i bildet også.

Ser at vi skal hente inn flere prøvespillere. Håper ikke det er alternativet til Bentley. Huseklepp-erstatteren bør være en trygg kvalitetsspiller og bør helst være på plass før La Manga, men det er en grei måte å teste ut potensielle Jaiteh-erstattere på og kanskje også spilleren som skal komme i tillegg til Huse-erstatteren.

Gulløl

February 18, 2011, 19:16:15 PM #18153 Last Edit: February 18, 2011, 19:17:48 PM by Gulløl
Tipper at det også blir et par prøvespillere fra Brasil med til La Manga. Fra kontaktnettet mot akademiet Club Desportivo.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


GlennK

Når det gjelder Bentley, kan jeg fortelle at forhandlingene vil fortsette på mandag.

Huff

Quote from: GlennK on February 18, 2011, 19:38:16 PM
Når det gjelder Bentley, kan jeg fortelle at forhandlingene vil fortsette på mandag.


Hvilken type kilde har du Glenn (Brann, journalist annet)?

GlennK

Quote from: Huff on February 18, 2011, 19:46:22 PM
Quote from: GlennK on February 18, 2011, 19:38:16 PM
Når det gjelder Bentley, kan jeg fortelle at forhandlingene vil fortsette på mandag.


Hvilken type kilde har du Glenn (Brann, journalist annet)?


SKB

krakra

http://www.youtube.com/watch?v=tKem8frfk0s&feature=related

En ekte skrytevideo av Gummien. Shitty kvalitet tho. To gode langskuddsscoringer og en pen finte er alt man kan ta med seg. Den er fra 2009.

I følge den italienske(!) wikipediaen har han to landskamper for Island og 12 mål på 60 kamper for Breidablik.

monzilla

Vanskelig å dra noe ut av den videoen. En defensiv midtbanespiller skal jo ikke være den som briljerer med langskudd og finter, selv om det på ingen måte skader at han har tilsynelatende god ballkontroll og et ålreit kudd.

Men helt enig med at han er betraktelig mer spennende enn Storesund. I tillegg er det en mye riktigere type spiller i forhold til den langsiktige planen Skarsfjord ser ut til å ha.

Xminator

Bentley er den klart viktigste å få på plass. Det er en stjernesignering. Liker ikke at det drar ut i tid, men betyr ikke noe om man til slutt klarer å dra det i land.

Storesund betyr lite. Han var en stallspiller, og denne islendingen høres jo mye mer spennende ut. Det er også en type signering som ville hevet "ryktet" til stallen, og gjøre det lettere å forklare andre spillere at vi faktisk har planer om å holde oss på øverste halvdel av tabellen. Det er likevel rent teoretisk, og uten Bentley er vi solid planetet blant nedrykksfavorittene - islending eller ikke. Vi trenger virkelig en tippeligastjerne som Bentley.

nummer9

Quote from: krakra on February 18, 2011, 19:53:35 PM
http://www.youtube.com/watch?v=tKem8frfk0s&feature=related

En ekte skrytevideo av Gummien. Shitty kvalitet tho. To gode langskuddsscoringer og en pen finte er alt man kan ta med seg. Den er fra 2009.

I følge den italienske(!) wikipediaen har han to landskamper for Island og 12 mål på 60 kamper for Breidablik.

Digger "slow mo" med stemmene i den videoen :)

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Xminator on February 19, 2011, 02:07:26 AM
Bentley er den klart viktigste å få på plass. Det er en stjernesignering. Liker ikke at det drar ut i tid, men betyr ikke noe om man til slutt klarer å dra det i land.

Storesund betyr lite. Han var en stallspiller, og denne islendingen høres jo mye mer spennende ut. Det er også en type signering som ville hevet "ryktet" til stallen, og gjøre det lettere å forklare andre spillere at vi faktisk har planer om å holde oss på øverste halvdel av tabellen. Det er likevel rent teoretisk, og uten Bentley er vi solid planetet blant nedrykksfavorittene - islending eller ikke. Vi trenger virkelig en tippeligastjerne som Bentley.


100 % enig.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Ellers kan min halvbrasilianske leieboer meddele at han må avvente et jobbintervju i Brasil da mannen som skal intervjue - den tidligere norske ambassadøren i Brasil - er i Bergen for å forhandle med Brann om en brasiliansk spiller. Dog skal det sies at jeg synes det er noe snodig at de ikke bare fikser intervjuet nå. ;p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

http://en.wikipedia.org/wiki/Stein%C3%BE%C3%B3r_Freyr_%C3%9Eorsteinsson

Fem landskamper for Island. Kjent for fysikken.

http://www.youtube.com/watch?v=RI0sRDelTHU&feature=related

Ser ut som han har bra med fart og er god til å falle og få frispark.

Klaus_Brann

Ernandes eller han andre?
Quote from: dudo on February 19, 2011, 16:27:32 PM
Quote from: dudo on February 19, 2011, 16:30:53 PM
Ellers kan min halvbrasilianske leieboer meddele at han må avvente et jobbintervju i Brasil da mannen som skal intervjue - den tidligere norske ambassadøren i Brasil - er i Bergen for å forhandle med Brann om en brasiliansk spiller. Dog skal det sies at jeg synes det er noe snodig at de ikke bare fikser intervjuet nå. ;p


Ernandes eller han andre??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Det vet han ingenting om. Bare at det er en nordmann (som ikke er en hvemsomhelst, får man tro) i Bergen for å forhandle om en brasiliansk spiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: krakra on February 19, 2011, 16:32:27 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Stein%C3%BE%C3%B3r_Freyr_%C3%9Eorsteinsson

Fem landskamper for Island. Kjent for fysikken.

http://www.youtube.com/watch?v=RI0sRDelTHU&feature=related

Ser ut som han har bra med fart og er god til å falle og få frispark.


Ikke overbevist, ingen ungdom og har ikke noen stor karriære akkurat.

brann-kalle

Quote from: Huff on February 19, 2011, 17:51:45 PM
Quote from: krakra on February 19, 2011, 16:32:27 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Stein%C3%BE%C3%B3r_Freyr_%C3%9Eorsteinsson

Fem landskamper for Island. Kjent for fysikken.

http://www.youtube.com/watch?v=RI0sRDelTHU&feature=related

Ser ut som han har bra med fart og er god til å falle og få frispark.


Ikke overbevist, ingen ungdom og har ikke noen stor karriære akkurat.

Skader ingen å hente han på prøvespill. Er enig med deg, men synes vi ihvertfall er i positiv retning. Har mer tro på Gudmund!

OmOssSjølOgHansaøl

Alltid kjekt å bli kjent med nye islendinger. I disse tider hvor det er viktig med lokale gutter: Kan vi ikke regne islendinger omtrent på linje med hordalendinger fra utenfor de syv fjell (Odda etc.)? Hvis vi ikke snart får inn flere spillere fra Sagaøyen, risikerer vi at LSK og Viking tar over som de islandske fotballtalentenes hovedvalg utenfor Island.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10014323

5 mill for en spiller med 10 måneder igjen av kontrakten. Latterlig. Sikrer Odd seg i tillegg videresalgsprosenter er det bare applaudere.

skånebataljonen

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on February 19, 2011, 22:20:34 PM
Alltid kjekt å bli kjent med nye islendinger. I disse tider hvor det er viktig med lokale gutter: Kan vi ikke regne islendinger omtrent på linje med hordalendinger fra utenfor de syv fjell (Odda etc.)? Hvis vi ikke snart får inn flere spillere fra Sagaøyen, risikerer vi at LSK og Viking tar over som de islandske fotballtalentenes hovedvalg utenfor Island.




På et generelt grunnlag syns jeg dette "Islandforholdet" vårt er ekstremt oppskrytt! Ollie var et meget positivt bekjentskap, Krissi hadde én god sesong, og kem er egentlig de andre vi har hatt så gode erfaringer med de senere år? Armann, Gylfi og Birkir er hvertfall etter min mening spillere som aldri burde være i en klubb som har som mål å være stabilt i toppen av norsk foball.

Men jeg er som mange andre her positiv til prøvespill, om spilleren kommer fra Island, Nigeria eller Rindal spiller liten rolle for meg så lenge de som har besluttet å hente inn spilleren ser at dette kan være en spiller Brann kan ha nytte av.

Markmus

Hvis de klarer å få videresalgsprosenter i tillegg til 5 millioner har de pokker meg gjort det bra i Odd. Da er det bare å hente sportsdirektøren deres til Brann (Tore Andersen?).
Ka du ve?

dudo

Damn. 5 mill er i overkant, men vi maa innse at vi er i ferd med aa faa kniven mot strupen. Da blir fort ting dyrere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tom C

Quote from: Torvanger on February 19, 2011, 22:47:09 PM
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10014323

5 mill for en spiller med 10 måneder igjen av kontrakten. Latterlig. Sikrer Odd seg i tillegg videresalgsprosenter er det bare applaudere.


Helt enig. Er jo klart at Brann må ha en erstatter for Huseklepp, men å betale 5 millioner + videresalgsprosenter for Bentley, det blir jo fullstendig desperat og etter min mening et tegn på at Brann evt ikke har lært en dritt. Står det virkelig så mange andre klubber i kø at Odd kan kreve hva de vil? Nekter å tro at Odd vil ha en "pengesyk" halvmotivert Bentley neste sesong til en pris av 4 millioner + lønn fremfor å kvitte seg med ham mens han enda er verd noe.
Aldri mer Obos....

krakra

Vi ER desperate. Det er sånn som skjer når man er dårlige på spillerkartlegging. Da gir vi hva som helst for å få tak i den ene gode spilleren vi finner.

Markmus

Hvorfor kalles han egentlig Bentley?
Ka du ve?

dudo

Quote from: krakra on February 19, 2011, 23:36:20 PM
Vi ER desperate. Det er sånn som skjer når man er dårlige på spillerkartlegging. Da gir vi hva som helst for å få tak i den ene gode spilleren vi finner.


Spot on. Det tatt i betraktning er jeg ikke saa sikker paa at det er feil aa hente han til den prisen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

February 19, 2011, 23:45:32 PM #18179 Last Edit: February 19, 2011, 23:52:52 PM by Gulløl
Tror vi kan ta det med en en klype salt det som den VG journalisten skriver i kveld:

"Trolig selger Odd Grenland for rundt fem millioner kroner, og Odd Grenland ønsker også å sikre seg angående videresalg."


Sikkert bare en del sannsynlighetsberegning og ikke kunnskap den der artikkel er basert på. Når ryktet tidligere i uken var 4 mill,  tipper han sikkert de 5 mill. At det "nærmer seg" er også sannsynlig(frem til et eventuelt brudd i forhandlingene), og at Odd vil sikre seg en videresalgsprosent trenger en ikke være en atomforsker for å forstå.

Kjære journalist. Kom med noe mer håndfast, inntil videre er denne artikkelen bare et langt gjesp :-\. Men du fikk vel mange klikk på artikkelen fra bergensere.

Har mer tro på at lokalavisen Varden er nærmere sannheten når de oppgav 2,5 - 3,0 mill. som første bud fra Brann. Brann går ikke på en dobling fra første bud. Blir de enig ender de nok på 3,5 til maks 4,0 mill tror jeg.
http://www.varden.no/sport/forhandler-om-bentley-1.6035838
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Den dagen vi blar opp 5 millioner + diverse klausuler for en spiller som vil være gratis om 4 mnd, så håper jeg for guds skyld at det er for en bedre spiller enn Bentley. (Nei, jeg aner ikke hvorfor de kaller ham det). HVa hendte med is i magen osv?

Jeg nekter å tro at vi ikke har en liste med kanidater til å erstatte Huseklepp, og jeg nekter også å tro at det ikke finnes bedre alternativer enn å tømme banken for å kjøpe Bentley. Dette har jo RBH og co sagt temmelig lenge, at de har planlagt for den dagen Huseklepp forsvinner. Finner det meget rart dersom den planen kun var å kjøpe Bentley, koste hva det koste vil.
Aldri mer Obos....

Yngve

Quote from: Gulløl on February 19, 2011, 23:45:32 PM
Tror vi kan ta det med en en klype salt det som den VG journalisten skriver i kveld:


Kanskje, kasnkje ikkje. Nett denne journalisten er kjent for å ha veldig gode kontaktar i norsk foppa. Og me veit alle kor ubruklege Brann er i forhandlingar for tida..

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: skånebataljonen on February 19, 2011, 23:08:53 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on February 19, 2011, 22:20:34 PM
Alltid kjekt å bli kjent med nye islendinger. I disse tider hvor det er viktig med lokale gutter: Kan vi ikke regne islendinger omtrent på linje med hordalendinger fra utenfor de syv fjell (Odda etc.)?  (...)


På et generelt grunnlag syns jeg dette "Islandforholdet" vårt er ekstremt oppskrytt! Ollie var et meget positivt bekjentskap, Krissi hadde én god sesong, og kem er egentlig de andre vi har hatt så gode erfaringer med de senere år?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Yngve on February 20, 2011, 00:20:42 AM
Quote from: Gulløl on February 19, 2011, 23:45:32 PM
Tror vi kan ta det med en en klype salt det som den VG journalisten skriver i kveld:


Kanskje, kasnkje ikkje. Nett denne journalisten er kjent for å ha veldig gode kontaktar i norsk foppa. Og me veit alle kor ubruklege Brann er i forhandlingar for tida..


Jeg håper spekulasjonene er for høye. Men jeg tviler på at det styrker Branns forhandlingsposisjon at hele Skien og halve Akersgata forventer 4-5 mill. kr. Jo høyere forventninger, jo lenger vil det sannsynligvis sitte inne for Odd-ledelsen å komme Brann i møte.

Men dette er nok en overgang som både Brann og Odd nå er mest innstilt på å få i orden. Jeg vil anta spørsmålet først og fremst er hva Bentley viser seg å ønske. Jeg tviler mer på Bentley-delen av forhandlingene.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Alzheimer/Silverspurs

February 20, 2011, 01:42:42 AM #18184 Last Edit: February 20, 2011, 01:56:33 AM by Alzheimer/Silverspurs

Jose Arrogantio

Hva er historien bak denne islandromansen til Brann? Har vi et nettverk/kontakter der oppe, eller er det bare noe ved Island som Brann liker?

Xminator

Quote from: dudo on February 19, 2011, 23:31:10 PM
Damn. 5 mill er i overkant, men vi maa innse at vi er i ferd med aa faa kniven mot strupen. Da blir fort ting dyrere.


Det er jo også avhengig av hvordan han presterer. Erstatter han Huseklepp på poengbørsen +-2 poeng så er han verdt hver krone og noen til bare rent sportslig. Nigerianske spillere er ikke de verste å få solgt videre heller.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Jose Arrogantio on February 20, 2011, 02:43:21 AM
Hva er historien bak denne islandromansen til Brann? Har vi et nettverk/kontakter der oppe, eller er det bare noe ved Island som Brann liker?


Tipper det er samme mannen som har tipsa oss om både gylfi, sigurddson, bjarnasson, kolbeinson, osv osv osv. Listen er uendelig, og mannen bak er ingen ringere enn Birkir Màr Agent-sson. Sleipeste agent/høyrebacken man finner.

GlennK

Også Telemarksavisa har skrevet at Bentley nærmer seg: http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article5498521.ece

Men riktignok er denne artikkelen basert på det VG skrev i går kveld, så er vel ingenting nytt her.

Belfort

For en jævla farse det hele er blitt. Brann visste at Huseklepp kom til og forsvinne, hva har de gjort mnd i forkant? Hvis det stemmer at vi må betale 5 mill for en spiller som snart er kontraktsløs så er det galskap, men som andre sier så er vi helt nødt til og få inn dokumentert kompetanse nå for og unngå nedrykk.

Kartleggingen og spillerlogistikken er så på amatørnivå i den klubben at det er ikke til og tro. Hvordan i helvete kan klubben fortsette med den amatør ledelsen der oppe?

Spelaren

Quote from: Yngve on February 20, 2011, 00:20:42 AM
Quote from: Gulløl on February 19, 2011, 23:45:32 PM
Tror vi kan ta det med en en klype salt det som den VG journalisten skriver i kveld:


Kanskje, kasnkje ikkje. Nett denne journalisten er kjent for å ha veldig gode kontaktar i norsk foppa. Og me veit alle kor ubruklege Brann er i forhandlingar for tida..


Eg synes det var forbedringer når me fekk adeccoens beste keeper mot to unyttige benkeslitere, samt ein ok sum for Huseklepp markedet tatt i betraktning. Men dersom det stemmer at Brann punger ut fem millioner kroner for det her så hjelpes... er det bivirkninger etter vaksineprogrammet forrige vinter eller? Galskap!
Gå av.

Xminator

Synest ikke det er galskap. Galskap ville vert å betale 3 millioner for en halvgod 1. divisjonspiller fordi man ville spare 2 millioner.

Galskap ville vere å selge en spiller av Bentleys kaliber (Huseklepp før 2010...) rett før sesongstart for -- 5 millioner ....

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: ZsoltKorcsmar on February 20, 2011, 11:14:17 AM
Quote from: Jose Arrogantio on February 20, 2011, 02:43:21 AM
Hva er historien bak denne islandromansen til Brann? Har vi et nettverk/kontakter der oppe, eller er det bare noe ved Island som Brann liker?


Tipper det er samme mannen som har tipsa oss om både gylfi, sigurddson, bjarnasson, kolbeinson, osv osv osv. Listen er uendelig, og mannen bak er ingen ringere enn Birkir Màr Agent-sson. Sleipeste agent/høyrebacken man finner.


Hehe. I tillegg til den åpenbare innvirkningen som Màr Agent-sson har hatt - sammen med sin forgjenger Sævar Birkir-Már-far - vil jeg tro Brann har et godt navn på Island, etter at øyen i tiår har eksportert mange av sine bedre spillere til Brann. Jeg ser ikke bort fra at førstelagsspill i Brann er som "proffeventyr" å regne for islendinger, samtidig som norsk og bergensk kultur er lett å forholde seg til. Bergen og Reykjavik har ikke så veldig ulik størrelse, og islendinger lar seg ikke skremme av Bergensklimaet.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Quote from: Xminator on February 20, 2011, 12:54:24 PM
Synest ikke det er galskap. Galskap ville vert å betale 3 millioner for en halvgod 1. divisjonspiller fordi man ville spare 2 millioner.

Galskap ville vere å selge en spiller av Bentleys kaliber (Huseklepp før 2010...) rett før sesongstart for -- 5 millioner ....


Både kjøpet av Cato og denne summen er galskap, den eine utelukker ikkje den andre. Det er også svakt at det virker som om kartleggingen av aktuelle erstattere virker såpass liten. 
Gå av.

GlennK

Brann har visstnok fått tillatelse til å ha samtaler med Bentley: http://www.varden.no/sport/brann-far-snakke-med-bentley-1.6044153

Falkman

Quote from: GlennK on February 20, 2011, 14:50:04 PM
Brann har visstnok fått tillatelse til å ha samtaler med Bentley: http://www.varden.no/sport/brann-far-snakke-med-bentley-1.6044153


tyder vel på at vi er blitt ( eller kommer til å bli) enige med Odd.  tror det kan bli vanskelig å få  en avtale med Bentley, ser for meg at han, for ikke å si agenten,  kommer til å kreve mer enn vi har råd til å betale. og 5 mill ( hvis det stemmer) er mye. men hvis  det går i  orden,får  vi inn en spiller som vi VET holder mål i eliteserien. den trygghten er verdt et par millioner,kontra  et ubeskrevet blad med en prislapp på 3 mill. Bentley er et rimelig sikkert kort.  men det betyr selvsagt ikke at han ikke kan floppe.

GlennK


Markmus

Bentley skal i det minste ha klapp på skulderen for å være ærlig. Det er jaggu ikke mange fotballspillere som vil bedyre at lønn er den viktigste motivasjonen for å dra til en klubb.
Ka du ve?

Nixon

Galskap eller ikke. Brann satser på et tilnærmet sikkert kort og må betale for det. Og selv om han har kort tid igjen av kontrakten så får det heller bare være. Kanskje det hadde føltes bedre å betale 4-5 millioner for en spiller med fire år igjen av kontrakten, men objektivt sett spiller det liten rolle. Det viktigste må være at vi henter kvalitet.

Og de hadde sikkert også fått kritikk dersom de ikke hadde satset på Bentley. "Spare seg til fant" og "Vi må da ha penger igjen etter Huseklepp" eller noe sånt.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on February 20, 2011, 16:35:09 PM


Og de hadde sikkert også fått kritikk dersom de ikke hadde satset på Bentley. "Spare seg til fant" og "Vi må da ha penger igjen etter Huseklepp" eller noe sånt.
Hvis de ikke hadde satset på Bentley og ikke funnet et bra alternativ hadde de sikkert fått velfortjent kritikk ja. Hadde de derimot funnet en billigere, men jevngod spiller kan jeg ikke se for meg at de hadde blitt kritisert.

I den situasjonen Brann har satt seg selv i burde vi kanskje være fornøyd bare med å få Bentley og ikke tenke på overprisen, men hadde vi vært dyktige hadde det vært andre alternativer på blokken og vi hadde ikke trengt å satse alt på et kort.

Go Up