• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

ZsoltKorcsmar

Akinfenwa er et beist. Var jo 120 kg en periode. Og bare 180 høy. Haha.
Husker en episode hvor han falt over en forsvarsspiller etter å ha scoret et mål etter noe klabb og babb i feltet.  Motspilleren måtte ut på båre, haha. For en måte å bli skadet på.


dragn

Kanskje huse kunne fått noen tips på gymmen

Chrisstah

La merke til at Olofinjana er fristilt fra kontrakten sin i Hull. Hadde nok vært mer enn brukenes i startelveren.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Hatleking

Det er nok ein grunn til at han vart fristilt. No har me Badji og bør satse vidare på han. Ein midtbaneforsterking bør helst vera ein annan type.

stigh

ser på tv2 at brann, RBK vif. en av de er ute etter Mohamed Elyounoussi.. kan de være oss måntro. får svare seinere i fotball kveld

krakra

Det er nok Bartene. Skars sikler må lagkammeraten hans. Martin Wiik.

Gepard

Aldri i livet om det r oss.

stigh

Quote from: krakra on May 26, 2013, 20:27:17 PM
Det er nok Bartene. Skars sikler må lagkammeraten hans. Martin Wiik.


hadde ikke vært verst om de var oss

dragn


stigh

Sportsnyhetene som var kl.21.25 der eg så de:-)

Hatleking

Han hadde vore ein god mann for oss òg. Me er tynne på kantane.

dragn

Bare rykter, eller var det mer håndfast enn som så? :>

stigh

Quote from: dragn on May 26, 2013, 21:20:05 PM
Bare rykter, eller var det mer håndfast enn som så? :>


de er håndfast... er brann RBK eller vif.. de som sto, de skulle avsløre i fotballkveld hvilke av disse tre som var ute etter å sikkre seg Mohamed Elyounoussi..

stigh

der var de kommet ut at de er RBK som er ute etter Mohamed Elyounoussi

ikke noe bombe akuratt

Klaus_Brann

Nei, de har råd til å ha kvalitet over hele linja...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Både Grindheim og Mos er "ledige" i sommervinduet. Med Finne og Haugen i form er ikke behovet like stort for dem lenger, men talentsatsingen til side, så hadde nok Brann vert ett bedre lag om de ble byttet spiller for spiller i førstelaget.

Xminator

Karadas er vist også klar til å bytte klubb i sommer. En Pavlov-erstatter?

Gulløl

May 27, 2013, 17:06:22 PM #1968 Last Edit: May 27, 2013, 17:14:31 PM by Gulløl
Etter det Sogn Avis kjenner til har Brann og Lillestrøm hatt følarar ute, i tillegg har to klubbar i Tyrkia vist konkret interesse.
http://www.nrk.no/sognogfjordane/azar-karadas-er-ettertrakta-1.11046155

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article6677177.ece

Jeg var negativ før sesongen men nå mener jeg at Brann bør gå for han som Pavlov erstatter etter det han har vist i Sogndal. Blir ikke en dyr mann for Brann, mener å ha lest at han har årslønn på 500k i Sogndal. Og han vil vel nok hem til Bergen og kjerring og unger. Tror ikke bunnlaget LSK som kjøper ALT frister. Et nytt Tyrkia eventyr frister neppe heller. Han har jo Brann i sitt hjerte også, og med sin erfaring kan han gi troppen verdifulle lederegenskaper. Azar kunne bidratt med glød og selvtillit til troppen i bortekampene som også en mangelvare i dag. Gi han en 1,5 års kontrakt !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Grindheim blir trolig i VIF. Mos har vært elendig og bør ikke være noe for oss.

Klaus_Brann

Mos har bevist nivået tidligere og kan fint være noe for oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han er 25 år og har kun en eneste bra sesong i TL. Før den slet han benken i VIF, etter har han slitt tribunen i FCK. I år har han vært elendig og representerer ingen kvaliteter vi mangler på topp. Bortkastet penger sier jeg. Fremstår som et one hit wonder.

brann89

Virker som om Dockal og Chibuike vil vekk fra Rbk. De er vel noen spillere Brann burde tenke på
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

ZsoltKorcsmar

Quote from: brann89 on May 27, 2013, 23:23:00 PM
Virker som om Dockal og Chibuike vil vekk fra Rbk. De er vel noen spillere Brann burde tenke på

Får vann i munnen av begge. Særlig Dockal. Sett noen U-21 kamper med han der han har vært knallgod, er jo nå rimelig fast i a-landslagstroppen. Han hadde gått inn og hevet laget. Chibuike er et mer usikkert kort, men med motivasjonen på topp kan han bli knapp. Fantastisk toppnivå. Var en grunn til at rosenborg bladde opp nermere 10 mill for han for noen år siden.

Dockal går vel til utlandet uansett, men chibuike kan være mulig å overtale!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 27, 2013, 23:21:32 PM
Han er 25 år og har kun en eneste bra sesong i TL. Før den slet han benken i VIF, etter har han slitt tribunen i FCK. I år har han vært elendig og representerer ingen kvaliteter vi mangler på topp. Bortkastet penger sier jeg. Fremstår som et one hit wonder.


Late bloomer. Mange gode spillere hadde slitt i FCK, det kan det også være mange årsaker til at han gjorde. Han putta 4 mål på 14 matcher der. I en annen klubb hvor han hadde fått mer tillit kunne det blitt mye bedre.
Børven, som du er fan av, har scoret hele 2 mål på 11 kamper i år... 1 mer enn Mos har putta på 4.
Du er ikke dårlig når du putter 17 mål i TL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on May 27, 2013, 23:23:00 PM
Virker som om Dockal og Chibuike vil vekk fra Rbk. De er vel noen spillere Brann burde tenke på


Dockal hadde vært noe dengang da, men vi har ikke/vil nok ikke innfri lønnskrav hos han...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

http://touch.vg.no/article.php?artid=10103712

Sikkert ikke aktuelt uansett, og nå har nok S.Berge blitt enda noen kroner dyrere

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Rogne krever vel ganske høyt lønnsnivå, tviler på at vi har råd med mindre noen sentrale går ut.

dudo

Nei, og det er nok Mosjov som er stoppersigneringen vår i år uansett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

May 28, 2013, 11:19:35 AM #1980 Last Edit: May 28, 2013, 11:28:39 AM by Gulløl
Tror eneste nye spilleren inn i Brann sin stall i sommer blir Azar Karadas. Men Brann må nok betale noen 100 tusen i overgangssum. Men uansett en klart bedre spiller en Pavlov og trolig ikke noe dyrere heller.
Og en spiller som vil bidra mye mer i gruppen en Pavlov.
http://www.nrk.no/sognogfjordane/hapar-azar-forlengar-med-sogndal-1.11046824

Var vel nevnt at Karadas har 500k i året i lønn i Sogndal. Om Brann gir han 600k i lønn i året ut 2014 sesongen + gir Sogndal 500k i overgangsum gir det en månedskostnad på ca.80k. Det er å leve med. Men spørs om Karadas med sin "nye vår" nå vil kreve kontrakt ytterligere et år ut 2015 sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Christian

Quote from: dragn on May 28, 2013, 10:41:21 AM
Rogne krever vel ganske høyt lønnsnivå, tviler på at vi har råd med mindre noen sentrale går ut.

No går jo Korcsmar ut, så det frigjør vel godt med lønnsmidler. Kan heller ikkje tro alt etter Austin og Mjelde er brukt opp heller. Blir nok neppe noen Rogne lell.

Xminator

Karadas kommer selvsagt ikke til Brann om han må betales ut av kontrakten. Da må de være som en del av en annen avtale der spillere som Barmen eller Grønner går på sponset lån.

Tom C

Skal vel ha litt i lønn han Daniel Mojsov også, når han kommer...

Men har absolutt null tro på at Rogne vender nesen hitover. Da blir det nok heller LSK, ettersom de er nærmeste alternativ til Stabæk, som jeg antar er uaktuelle i 1. div.
Aldri mer Obos....

tsrqpo

Vi venter vel enda på erstatteren for Bentley også??

Hvor lang kontrakt har wangberg og johnson? Vi har vel i overkant mange middels gode midstoppere i lage snart, og wangberg vil vel ha spilletid. Ser for meg at brann lar han gå om det er noe interesse

dragn

Karadaz går vel gratis pga utgående kontrakt?

dudo

Gratis til vinteren, ja. Vi trenger strengt tatt den spillertypen allerede nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

My bad, misforstod noe jeg har lest

Xminator

Eventuelt får man hente en ny Pavlov og satse på afrikaneren og Finne i 2014.

Gulløl

Quote from: Xminator on May 28, 2013, 16:36:06 PM
Eventuelt får man hente en ny Pavlov og satse på afrikaneren og Finne i 2014.


Finnes det flere Pavlov, en finner ikke gull to ganger  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Jeg skulle gjerne sett Thorsteinsson inn i en Guastavinho-rolle. Hvor sannsynlig det er vet jeg ikke, aner ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Sindre32 on May 31, 2013, 14:14:25 PM
Jeg skulle gjerne sett Thorsteinsson inn i en Guastavinho-rolle. Hvor sannsynlig det er vet jeg ikke, aner ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten.

Thorsteinsson som i Steintor på sandnes ulf? Isåfall er det jo en latterlig hylle. Mye lavere enn pusic-hyllen. Han var jo på prøvespill i brann før han gikk til ulf, uten å vise annet enn saltokast og fine salto-feiringer. Ser ingen på laget han hadde klart å utkonkurere. Om vi skal ha en liten mulighet for medalje, mynt i kassen og entusiasme rundt laget igjen, må vi lete på langt høyere hyller.

Pavlov, Steintor, Sokolowski, Kvelle og Mojsov(usikker på kvalitet på han) oser ikke av topp tre. De er alle nedre halvdel spillere som hører hjemme hos nettopp ulf, sogndal, sarpsborg og hønefoss. Håper ledelsen snart ser at det kreves gode spillere for å oppnå god plassering.

Andresen og Helstad var slike signeringer. Sokolowski og Pusic er noe helt annet.
Vi må tørre å se et par hakk oppover og våge litt. Blir for dumt å leve på 4-7 plasser med middelmodige bosmansigneringer i all framtid. Kveler jo all interessen.

krakra

Du har ikke sett ham siden prøvespillet i Brann.

Sindre32

Quote from: krakra on May 31, 2013, 14:33:09 PM
Du har ikke sett ham siden prøvespillet i Brann.


Herregud som han minnet meg om Guastavino i kampen mot RBK. Han har tatt fryktelig mange steg de siste årene.

Sindre32

Quote from: ZsoltKorcsmar on May 31, 2013, 14:31:56 PM
Quote from: Sindre32 on May 31, 2013, 14:14:25 PM
Jeg skulle gjerne sett Thorsteinsson inn i en Guastavinho-rolle. Hvor sannsynlig det er vet jeg ikke, aner ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten.

Thorsteinsson som i Steintor på sandnes ulf? Isåfall er det jo en latterlig hylle. Mye lavere enn pusic-hyllen. Han var jo på prøvespill i brann før han gikk til ulf, uten å vise annet enn saltokast og fine salto-feiringer. Ser ingen på laget han hadde klart å utkonkurere. Om vi skal ha en liten mulighet for medalje, mynt i kassen og entusiasme rundt laget igjen, må vi lete på langt høyere hyller.

Pavlov, Steintor, Sokolowski, Kvelle og Mojsov(usikker på kvalitet på han) oser ikke av topp tre. De er alle nedre halvdel spillere som hører hjemme hos nettopp ulf, sogndal, sarpsborg og hønefoss. Håper ledelsen snart ser at det kreves gode spillere for å oppnå god plassering.

Andresen og Helstad var slike signeringer. Sokolowski og Pusic er noe helt annet.
Vi må tørre å se et par hakk oppover og våge litt. Blir for dumt å leve på 4-7 plasser med middelmodige bosmansigneringer i all framtid. Kveler jo all interessen.


Ta en titt på RBK mot Sandnes Ulf, så snakkes vi.

ZsoltKorcsmar

Quote from: krakra on May 31, 2013, 14:33:09 PM
Du har ikke sett ham siden prøvespillet i Brann.

Mener du han er noe for brann? Har kun sett han 4-5 kamper etter det prøvespillet, uten å ha blitt kjempeimponert. Er bare ikke overenrusiastisk når det kommer til en spiller som nærmer seg 30 år uten å ha spilt i andre klubber enn islandske amatørklubber og Sandnes Ulf. Kan godt hende han har tatt steg, bør jo være på topp i karrieren aldersmessig nå, men hvor plasserer du han i dagens brannlag?

ZsoltKorcsmar


[/quote]
Ta en titt på RBK mot Sandnes Ulf, så snakkes vi.
[/quote]
Så desverre ikke den, men leste at han gjorde en meget god kamp. Men det gjør jo alle i blandt. Bentley hadde vel hattrick en kamp, for å spille til 2 på børsen de neste 5.
Har han prestert såpass bra over tid at "storklubbene" snuser på han?
Hvor mange bedre offensive midtbanespillere er det i tippeligaen?

krakra

Stor fart og bra teknikk. Målfarlig og produktiv. Seks mål og åtte målgivende for bunnlaget Sandnes Ulf i fjor.

Hatleking

Er det ikkje motstridande å seie at Brann skal vere eit topplag, spele flott fotball og kjempe om medaljar samstundes som ein vil ha spelarar som Torsteinsson?

ZsoltKorcsmar

Greit, jeg ser han bare ikke som en medaljekandidat-spiller. Mulig jeg tar feil. Inn i europaligaen. Så henter vi Austin tilbake. Han drømmer jo om PL. Europaligaen må da være bedre utstillingsvindu enn en middelhavsfarer i championship. Badji og Austin på midtbanen er andre boller. Da kan Haugen være hengende spiss:)
Får hvertfall vann i munnen av den duoen sentralt.

Go Up