• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Henki

Quote from: krøvel vellevold on December 30, 2012, 17:05:02 PM
Quote from: Lasaron on December 30, 2012, 11:54:53 AM
Men irsk landslagsfotball er populært nok. Det hadde kanskje vært høyere snitt i Irland om nivået på eliteserien der hadde vært bedre, altså om de hadde beholdt flere av de halvgode irene.


Godt mulig, men det er ingen automatikk i det. Bare se på interessen for damelandslag i fotball/håndball, kontra intressen for klubblag. Dessuten handler interessen mye om tradisjoner og hva som er prestisje. I Irland er det prestisje å være best i gaelisk fotball og rugby. Internasjonalt er det derimot mye mer prestisje i å være gode i fotball enn rugby. (Og gaelisk fotball har vel ikke landskamper i det hele tatt). Det kan være en grunn til interessen for klubbfotball er såpass mye lavere enn for landslagsfotball i Irland. I Norge har vi ikke fotball konkurranse fra andre lagidretter når det gjelder hva det er prestisje å være best i nasjonalt.

For øvrig kan ikke Irland sammenlignes direkte med Norge. Det spiller ca 115 irer bare i de to øverste divisjonene i England og den øverste i Skottland. Dessuten har ikke landslaget deres en eneste spiller fra hjemlig liga, mens det norske har en hel drøss.


Interessen for engelsk fotball i Irland er jo og enorm. Det er tusenvis av irer som reiser til England (og Skottland) hver helg for å se favorittlagene sine spille. Da er det kanskje ikke så rart at de lokale fotballagene ikke har så stor oppslutning.
Ballen skal fremover!

Xminator

Kan vi holde denne tråden til overganger/rykter? Er så forbannet kjedelig å se en oppdatering, ett lite sekund håpe det har skjedd noe bare for å få enda en dose anglofili.

Ojo

Dere som synes det er så ufattelig stille:

Sjekk denne siden: http://offside.webs.com/

Fikk vite om den via Twitter, og synes det er en rimelig god nettside. Finnes vel ingen sider der ute som handler kun om norsk fotball, og som oppdateres hver dag.

Fra ryktebørsen deres:

Det har vært veldig stille på overgangsfronten i Brann, men vi vet at klubben er ute etter FK Fyllingsdalens unge midtbanetalent Lars Kallevik. Partene skal allerede ha treffet hverandre på forhandlingsbordet, og vi skal ikke se bort i fra at en avtale er i boks allerede.

Odd Grenland var tidligere i sommer ute etter å hente Branns midtbanespiller Erik Mjelde. Mjelde er ikke ønsket med videre av Brann-trener Rune Skarsfjord, så nå skal Odd igjen være interesserte i å hente bergenseren.



Gepard

http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t=5296&postdays=0&postorder=asc&start=50

Rosenborg henter ny spiss, potensielt en meget bra en, menhar hatt veldig lite spilletid siste sesong så en kan jo håpe han er ute av det.

Virker forøvrig å være et durabelig klessetryne, går Prica en høy gang, med en sinnsykt harry tatovering. Passer flott i Trondheim der altså.

Hatleking

Danmark sitt svar på Marcus Pedersen?

Ojo

Danmark sitt svar på Tommy Høiland?

Gulløl

Brann skal hente inn en ny midtbanespiller, og en afrikansk spiss kan komme på prøvespill i løpet av kort tid  :)

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article262792.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

GKH

Quote from: Gulløl on January 04, 2013, 17:17:23 PM
og en afrikansk spiss kan komme på prøvespill i løpet av kort tid  :)





Kan det være denne Okpotu som det var snakk om tidligere? Blir jo nevnt her at han skal på prøvespill i januar.

Belfort

Skulle ikke forundre meg at disse prøvespillerene har ingen i Brann sett "live" før. Alt virker så jævlig tilfeldig

Gulløl

De skal ud: Christian Grindheim, Pape Pate Diouf, Sölvi Ottesen, Martin Vingaard, Youssef Toutouh, Søren Frederiksen, Mostafa Abdellaoue.

http://gonews.dk.msn.com/sport/det-k%C3%B8ber-din-superliga-klub-i-januar
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ojo

Ottesen er en jævlig god stopper, men blir vel for dyr i drift for oss kan jeg tenke meg.

krakra

Tror ikke vi kommer til å hente noen ny stopper uansett. Bundesliga-klubbene har ikke akkurat stått i kø for Zsolt, overraskende nok...

Jose Arrogantio

Zsolt holder ikke mer enn Tippeliganivå. Han blir nok her til kontrakten løper ut. Men ja takk til Mos.

Xminator

Det er jo ren fornuft å ha en del prøvespillere nå tidlig i oppkjøringen.

GKH

http://www.brann.no/news/article/1fl7aruk3elnc1lwbeyemkokzs/title/spennende-spiss-viser-seg-frem

18 år gamle Tony Okputo skal trene med Brann fra mandag. Beskrives som sterk, teknisk og en god avslutter.

Gulløl

Okpotu tidligere omtalt her:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3524615.ece

Han går ellers Ojo en høy gang når det gjelder han der oppe  ;)
- Jeg vil takke Gud for alt! Jeg kan ikke gjøre noe uten ham. Jeg håper at jeg kan fortsette å score. Hvis Gud sier ja, hvem kan da si nei ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

January 05, 2013, 18:16:52 PM #1016 Last Edit: January 05, 2013, 18:54:46 PM by Gulløl
Okpotu på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=kTkyGGGaXjQ

Klipp fra nett-BA fra i dag:

http://www.ba.no/nyheter/article6427298.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Alltid et dårlig tegn når sd eller trener har et behov for å snakke opp en spiller som skal komme på prøvespill. Hvis han var en juvel, burde de vel heller holde munn.

krakra

Han bør være en god del bedre enn Finne, for ser ikke at han representerer noe vi ikke har. Selv ikke hvis Ojo blir solgt. Hvis han hentes, havner foran Finne i køen og ender opp som Juninho, Niasse eller noen av de andre utenlandske leiesoldatene er det nok en gang grunn til å stille spørsmålstegn om de mer eksotiske spillerne er mer attraktive enn lokale unggutter for Brann.

vebo

Quote from: Gulløl on January 04, 2013, 22:02:20 PM
De skal ud: Christian Grindheim, Pape Pate Diouf, Sölvi Ottesen, Martin Vingaard, Youssef Toutouh, Søren Frederiksen, Mostafa Abdellaoue.

http://gonews.dk.msn.com/sport/det-k%C3%B8ber-din-superliga-klub-i-januar


Jeg hadde takket ja til flere av dem jeg.
Tiocfaidh ár lá

KEO

Quote from: krakra on January 05, 2013, 20:52:32 PM
Han bør være en god del bedre enn Finne, for ser ikke at han representerer noe vi ikke har. Selv ikke hvis Ojo blir solgt. Hvis han hentes, havner foran Finne i køen og ender opp som Juninho, Niasse eller noen av de andre utenlandske leiesoldatene er det nok en gang grunn til å stille spørsmålstegn om de mer eksotiske spillerne er mer attraktive enn lokale unggutter for Brann.


Det svarte vel Bakkerud fint p:-)
Nu kør vi!

Xminator

Ser ikke helt for meg at Okpotu kommer helt til sin rett mot to tippeligastoppere. Virker som en kontringsspiller og det har vi nok av.

krakra

Somen Tchoy er fortsatt klubbløs.

Hatleking

http://dt.no/sport/ingen-avklaring-i-sikte-1.7709478

I ein utopisk situasjon hadde kanskje Brann hatt midlar og popularitet nok til å kunne dra fordel av ting som dette...

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on January 08, 2013, 00:20:04 AM
Anthony Okpotu Begins Test Med SK Brann
http://www.allnigeriasoccer.com/read_news.php?nid=8696



Såvidt jeg forstår kommer angivelig denne midtbanespilleren uansett. Her må en understreke angivelig. Dette var og påstanden allerede i november, og siden da har en fått inn frisk uventet kapital fra Birkelund-overgangen. I utgangspunktet skulle spissen kun hentes om Ojo ble solgt, men kan det tenkes at en nå har fått ''bonusmidler'' pga Birkelund-overgangen og at en backupspiss kan komme inn dersom lønnsmidler frigis i tillegg? Tenker da på en potensiell Mjelde-exit. Ut fra det en kan lese er jo ikke denne nigerianeren fryktelig dyr og med en frigitt Mjelde-lønn samt pengene fra Birkelund går en vel muligens i null dersom denne mytiske midtbanegeneralen vi skal hente finnes et annet sted i budsjettet?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Dagens Brannbombe må føre til at Brann glemmer det sorte tallet i regnskapet og henter inn en Ojo-erstatter umiddelbart.

dudo

Ja, nå er det bare å intensivere jakten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Spørsmålet er hvor langt vi kommer med monopol-penger :-}

Sindre32

Quote from: dragn on January 08, 2013, 13:15:26 PM
Spørsmålet er hvor langt vi kommer med monopol-penger :-}


Be Gud om hjelp, ordner seg nok.

Leffen

Sindre32, hvor mange ganger skal du komme med den samme dølle kommentaren?

Sindre32

Quote from: Leffen on January 08, 2013, 14:55:57 PM
Sindre32, hvor mange ganger skal du komme med den samme dølle kommentaren?


Det vil fremtiden vise. Bare å fortsette å telle, hvor mange ganger er vi oppe i hittil?

dudo

BT: Brann vil ha Badji. Ja, takk! Knallsignering om dette går i boks, men vi bør sikkert smi fort som faen.

Edit: Det ser dog ut i ingressen til at Sogndal melder han ikke er til salgs.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Det har vært dialog mellom klubbene, men Flo sier at han i utgangspunktet ikke er i markedet. Blir sikkert dyr, men vi trenger sårt en som kan få tak i ballen for oss. Ung er han også, landslagsspiller - godt prospekt som kan heve laget fra dag 1.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Glemmesak. Sogndal selger ikke til Brann med mindre vi byr Stadion og halve Ulriken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tem

om ikke annte fortelle dette meg at når rett spiller dukker op , så finnes der sansynligvis økonomi til å handle
at brann deriomot ikke panikkhandler middelmådigheter , men ser ut til å bruke det de har på kvalitet er positivt

Hatleking

Badji hadde passa veldig bra for vår del! Han blir i så fall den skikkelege DM-en. Ja takk!

Nixon

Quote from: ostraume on January 09, 2013, 09:03:02 AM
Glemmesak. Sogndal selger ikke til Brann med mindre vi byr Stadion og halve Ulriken.


Vi klarte å bli enig med de sist ved å være litt kreative, så det er vel bare å finne frem noe som sogningene ønsker seg. Og nei, jeg tviler på at det holder med Erik Mjelde...
Rød makt på Hansa

Sindre32

Quote from: Nixon on January 09, 2013, 10:11:51 AM
Quote from: ostraume on January 09, 2013, 09:03:02 AM
Glemmesak. Sogndal selger ikke til Brann med mindre vi byr Stadion og halve Ulriken.


Vi klarte å bli enig med de sist ved å være litt kreative, så det er vel bare å finne frem noe som sogningene ønsker seg. Og nei, jeg tviler på at det holder med Erik Mjelde...

storB

Fordi Mourinho er trener i Inter da eller?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Sindre32

Quote from: storB on January 09, 2013, 10:35:17 AM
Fordi Mourinho er trener i Inter da eller?


Han har sagt han skal spille i Inter under Mourinho. Begge deler er jo ikke mulig lengre, så han vet nok at han må nøye seg med en av delene. Jeg tror det er lettere å innbille ham at Olsson er Mourinho enn at Sogndal egentlig er Inter.


Gulløl

FC København skal måske sige farvel til Christian Grindheim. Vålerengas nye træner, Kjetil Rekdal, vil eftersigende gerne hente Grindheim tilbage tilVålerenga, hvor FCK's nordmand spillede fra 2005 til 2008, inden han røg til hollandske Heerenveen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/spanskfodbold/article1895716.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

De er neppe like sparekåte i VIF, så da blir det lettere å hente ballspillere også.

Sogndal kommer ikke til å selge til Brann. Skjer det må vi nesten se etter flygende griser også. Når det gjelder å bytte spillere så tror jeg ikke vi har noen som ønsker en slik løsning. Ojo går selvsagt ikke til Sogndal. Mjelde har mye mer lønn enn Sogndal kan betale og ett storvokst selvbilde som står i veien.

brannl

Christian Gytkjær håper jeg vi henter om/når Ojo forsvinner.

Gepard

January 09, 2013, 13:57:17 PM #1046 Last Edit: January 09, 2013, 14:02:03 PM by Gepard
Kan absolutt ikke skjønne hvordan man skulle lande Badji.

Som folk nevner her er Sogndal ekstremt lite glad i å selge til Brann, spilleren har to sesonger igjen på kontrakt.
Ergo snakker vi fort et krav på 10 mill + fra Sogndal. Tror heller ikke spilleren selv er spesielt keen, Brann er pdd ikke en av toppklubbene i Tl, og vi har heller ingen intensjoner om å bli det med det første.

Aboslutt ingenting som tyder på at Brann skal klare å hente Badji, men faktum er at vi hadde hatt jækla bruk for han ! Dessverre er vi ikke konkuransedyktige nok. 5-6 klubber i tl som er mer attraktive for en toppspiller som Badji

apop

Går visstnok endel rykter på diverse leeds-forum og på twitter om at Leeds vil forsøke seg på Kim Ojo. Mistenker at det er null sannhet i det, og dessuten ville vel Ojo nektet da det ikke er Inter.

Utmedsnolken

har og hørt rykter om at Ojo vil tilbake til nybergsund. ikke helt sikker på kildens troverdighet
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Onsdag gjorde prøvespilleren Anthony Okpotu sin beste trening så langt for Brann. Han scoret to mål og viste seg fra en ganske annen side enn i de foregående øktene. Kanskje hadde dette sammenheng med at han i går hadde vraket shortsen og satset på treningsbukse...

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article263347.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up