• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ett skråblikk på baklengsmålene

Started by Xminator, January 06, 2007, 10:03:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: "Xminator"Det som overrasket meg mest var antall feil på keeperene.


Og at Hanstveit er bedre enn sitt rykte!
Rød makt på Hansa

Endre

Du får maile denne til Monsaen ;)
Bra jobb!

foofighter

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Det som overrasket meg mest var antall feil på keeperene.


Og at Hanstveit er bedre enn sitt rykte!


... men Hanstveit sine 2 feil var de største og mest avgjørende. Spør du meg...

Og de enkleste..

Xminator

Gikk gjennom baklengsmålene til Hamkam, poster resultat i Corralestråden. Alle målene ligger foresten på www.fxt.no, så det er fritt frem å korrigere mitt syn på målene.

steinbygger

nå er jo dette som du skriver helt subjektivt, i mine øyne så vil jeg gitt start sitt mål til miller og ikke zavrl. Det er miller som roter vekk ballen i det brann er på vei fremover, ville også gitt 2 målet til tromsø til miller. Han har en idiotisk takling som fører til frisparket som de scorer på. Slik kan man sikkert fortsette på alle målene og mål kommer jo stort sett av personlige feil (hvis tapte dueller er personlige feil) ett eller annet sted på banen og med det resonementet så vil vel alle Brann sine mål ha kommet etter feil hos motstanderen

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"


Og så anklager du undertegnede for å skrive lange innlegg????
Legg ned hele klubben!

morten_61

Mener også og huske at Miller sto med hoftefest på m banen, ved Stabæk sine mål.

Xminator

QuoteOg så anklager du undertegnede for å skrive lange innlegg????


Var det det mest konstruktive du klarte å komme med? Det er ikke noen som reagerer på innleggene der du lister opp fakta Krøvel. De litt lenger der du ikke ramser opp fakta derimot.

En annen ting, gidder du å redigere innlegget ditt og fjerne "quote", det blir rotete med lange quotes på slike forum som dette.

Snublefot

interessant lesing X..  godt utført arbeid imo.

huff.. regner det fortsatt i bergen? tror det nesten har regnet siden dagen jeg flyttet derfra:<<

bergen gråter over sin tapte snublefot:>

Stoffi

Xminator, jeg føler mange av situasjonene blir litt for dårlig vurdert. Som kjent har man forskjellige meninger om folk og situasjoner, og dette blir da langt fra fasiten på hvorfor Brann slapp inn mål. Hvis en annen hadde vurdert det, hadde han kommet frem til andre konklusjoner. Hvis en annen igjen, så enda mer forskjellige, osv osv.


En annen ting du har glemt, er hvor sterkt delaktig personene som gjorde tabbene er i målet. Selv husker jeg Hanstveit som den store taperen her, da han mer enn 2 ganger(tror jeg) praktisk talt scorte selvmål selv. Målet mot Tromsø der Hanstveit roter det til, husker jeg som et bra eksempel på dette. Ballen var sikker, men han somler og gir ballen til tromsø som scorer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

enavgutta

Problemet til Hanstveit er, som hos overraskende mange andre tippeligaspillere, at han rett og slett ikke kan bruke den andre foten.

Corran

Ville også lagt skylden på litt flere spillere i noen av situasjonene. F.eks manglende jobbing av midtbanen. var en del situasjoner hvor de var langt fra situasjonene men med litt jobbing (les et 5 meters løp) kunne hjulpet forsvarerene.
Men eg e overasket over hvor mange mål siggurdson er direkte sklyd i men de fleste er vel på slutten av sesongen når han var i dårlig form (i forhold til vårsesongen)
Overasker meg også at MA er delaktig i flere baklengs i begynnelsen av sesongen en i slutten (kampene sto i rekkefølge?)

En annen ting en kan konkludere med siden så mange av målene kommer på personlige feil er at det ikke er noe i veien med spillesystemet men med konsentransjonen/evnen til spillerene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nummer9

Et bra spillesystem vil gjøre en mindre avhengig av personlige prestasjoner. Gjør noen en "personlig feil" vil resten av laget vite hvordan de skal demme opp (med mindre det er siste mann/keeper som feiler).

Xminator

Egentlig ikke. Skjer det feil i en overgang så vil man havne bakpå uansett. Det Hanstveit (og mange andre på Brannlaget) kan bli mye flinkere på er å vite når man skal klarere langt, og når man skal holde på ballen. Vi prøver nok å spille oss ut litt oftere enn det man rent kynisk skulle gjort.

SittingOleBull

Jøss... bare én dommerfeil?? Nå står ikke Bryggen til påske!

Og er det ikke litt hardt å laste Opdal for det tredje RBK-målet? Han står vel der han skal stå han; det er muren som skal forhindre at ballen kommer fram til Opdals lengste hjørne?

KEO

Greit nok at mål kommer ut i fra feil fra spillere, men hele fotballspillet er jo bygget opp på at du skal få motstanderen til å gjøre feil. Vi må jo ha så pass takhøyde og kunne si at motstanderen spilte bra og scoret deretter.
Nu kør vi!

Kruxleiven


BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "Xminator"Har tittet gjennom de 36 målene vi fikk mot oss med ett "objektivt" Brannøye :p

Vålerenga (PF): Innlegg fra høyre og rett i mål. Denne må Opdal ta på sin kappe. Litt passivt fra Miller i forkant, men innlegget kommer så tidlig at det er vanskelig å klandre skotten.

Hamkam (4) (PF): Kienast finter Haugen på ræv. Opdal bør ta skuddet.

Tromsø (2) (PF): Frispark rett i mål. Denne bør Opdal ta. Eller muren. Keepers ansvar uansett.

RBK (1) (PF): Retur fra Opdal, elendig avklaring fra Hanstveit. To store personlige feil.

RBK (3) (PF): Frispark rett i mål. Opdal skal ta den.

Viking (3)(PF): Sigurdsson selvmål. Opdal og Sigurdsson noteres for personlige feil.

"Fastiten" ble 24 personlige feil, og en dommertabbe.
Opdal 6
Sigurdsson 4
Andresen 3
Dahl, Bjarnason, Hanstveit, Knudsen 2
Zavrl, Vaagan Moen, Thorbjørnsen 1

Målene vi scoret får jeg ta når det har regnet 200 dager i strekk ;)
RANN - FOR ALLTID

Go Up