• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Corrales overgang i vasken

Started by Memelli, February 09, 2007, 21:47:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

banditt379

Han spilte 25 kamper ulovlig.... Men som sagt tidligere her, er ikke det kammas problem, men corrales...

krøvel vellevold

Quote from: "banditt379"Han spilte 25 kamper ulovlig.... Men som sagt tidligere her, er ikke det kammas problem, men corrales...


At en klubb stiller med ulovlige spillere er så absolutt ikke bare spillerens problem, nei... Spør Vålerengen... De har vel gått i den fellen en hel haug ganger!
Legg ned hele klubben!

Bruiser

Quote from: "banditt379"
- Vi sjekket at arbeids- og oppholdstillatelsen var i orden da han skrev under for HamKam. Deretter er det spillerens ansvar å sørge for at den blir fornyet hvert eneste år. Og det krever et personlig oppmøte på politistasjonen. Det skulle han, slik jeg forstår det nå, ha gjort i februar. Jeg kunne ikke ha møtt opp der med papirene hans. Det vi eventuelt har gjort oss skyldig i, er ikke å ha bedrevet utvidet barnehagevirksomhet, sier HamKam-direktøren. "

Hadde HamKam drevet oppfølging på utlendingane sine som alle PROFESJONELLE klubber gjer hadde dette aldri vore eit problem.

Gratulerer Kamma med å drite dere fullstendig ut for heile fotballverdenen, og "lykke til" med å skaffe dere utenlandske forsterkninger i framtida.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Chrisstah

Quote from: "banditt379"Han spilte 25 kamper ulovlig.... Men som sagt tidligere her, er ikke det kammas problem, men corrales...


han spilte fortsatt ulovli og det var hamkam som brukte han,
arbeidsgiver har selfølgelig ansvar for å sjekke om de har lov til å bruke arbeidstaker
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Om HamKam setter seg på bakbena her så må Brann uansett ut med pengene.

FFIAs reglement sier at en overgang ikke kan stoppes på grunn av manglende arbeidstillatelse, etter at alle papirene er underskrevet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164124

Det ender vel med at HamKam får en bot på 20.000 og at Brann må betale overgansummen.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Hvis Mjøspakket kjører løpet fullt ut her og forlanger overgangspengene har vi funnet oss et nytt hatlag!
Rød makt på Hansa

Endre

Quote from: "Marek"Om HamKam setter seg på bakbena her så må Brann uansett ut med pengene.

FFIAs reglement sier at en overgang ikke kan stoppes på grunn av manglende arbeidstillatelse, etter at alle papirene er underskrevet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164124

Det ender vel med at HamKam får en bot på 20.000 og at Brann må betale overgansummen.

Tror ikke det er så enkelt.
Jeg vil anta at denne regelen er skrevet med tanke på overganger mellom land. I vår situasjon har Ham-Kam gitt klart inntrykk av at arbeidstillatelsen er på plass (de brukte han jo hele sesongen), så da hadde Brann all grunn til å anta at tillatelsen var i orden.

Marek

Quote from: "Nixon"Hvis Mjøspakket kjører løpet fullt ut her og forlanger overgangspengene har vi funnet oss et nytt hatlag!


De har vel allerede gjort seg upopulære, men Trønderpakket vil de aldri ta igjen!

Men det føles jo alltid godt å ha noen å hate!
ons Ivar skal hem...

Bruiser

Vi får fortsette å tømme Ham-Kam for dei beste spelerane deira, og gni det skikkelig inn når vi gjer det. Sweet.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

monzilla

Eller låne ut våre beste spillere til Løv-Ham, slik at løvene tar 6 poeng mot hamarpakket, og forhindrer opprykk.-

Chrisstah

Quote from: "monzilla"Eller låne ut våre beste spillere til Løv-Ham, slik at løvene tar 6 poeng mot hamarpakket, og forhindrer opprykk.-


stemmer for den!  lei ut andresen helstad opdal ørn2 og Ã¥vm til løvham for 2 dager i Ã¥ret!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

KAMMA

Hjelp for ett lavmål det er på denne diskusjonen. Håper alt ordner seg med Ramiro, beste venstrebacken i tippeligaen.
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Ricky

Quote from: "banditt379"
"- HamKam ble først gjort kjent med dette forholdet av Branns Roald Bruun-Hansen da Brann var på treningsleir på Gran Canaria for en snau måned siden. Ramiro har aldri tatt opp sin arbeids- og oppholdstillatelse med meg. Jeg vet også at Corrales møtte opp selv for å søke om ny arbeids- og oppholdstillatelse i september. Hvorfor skulle han gjøre det hvis han trodde vi hadde ordnet alt for ham?, sier Haakonsen til Hamar Arbeiderblad."



Arbeidsgiveren (HamKam) må jo nødvendigvis fylle ut deler av, og signere, en søknad om arbeidstillatelse, enten det er førstegangs eller forlengelse? Om hvem som helst kan stikke ned på politikammeret og forlenge sin egen arbeidstillatelse, så vil jo dette landet flomme over av illegale innvandrere.
Synes jo forøvrig det hakker litt i uttalelsene fra HamKam-hold.. Annenhver gang trekker de på skuldrene og vet ingenting, og annenhver gang ramser de opp et saksforløp type "Ramiro møtte opp i egen person for å søke om forlenget arbeidstillatelse i september"

Av de to historiene som verserer her, virker jo unektelig Corrales' versjon langt mer sannsynlig enn HamKams. At Corrales har bedt HamKam være behjelpelig med det som har med arbeids- og oppholdstillatelser å gjøre, og at HamKam har sagt seg villige til å hjelpe ham med dette. Så har ting rett og slett gått i glemmeboken fra begges side, og man fikk et problem sommeren 2006 når Corrales tydeligvis har blitt obs på problemet (muligens gjennom et brev fra det offentlige?)

Corrales virker opptatt av å få løst den floken som har oppstått. Det er alle sin skyld og ingen sin skyld. Det har ikke noe å si, alt han vil ha er en løsning. HamKam virker derimot utelukkende opptatt av å ikke avsløre noe som kan kompromittere dem. Det virker overveiende sannsynlig at HamKam må ha fått kjennskap til problemene rundt Corrales' arbeidstillatelse et sted mellom juni og september, og kanskje har man da bare stolt på (eller rettere sagt håpet på) at forlengelsen ville gå i orden selv om søknaden ble levert for sent. Med tanke på at HamKam lå to poeng over jumboplassen da vi entret september måned virker det lite trolig at de da ville ha rapportert til NFF at Corrales hadde spilt hele sesongen for dem uten arbeidstillatelse. Iallefall så lenge sjansen fortsatt var tilstede for at arbeidstillatelsen til Corrales kunne ordnes uten at noen trengte å få vite noe.

Og når det utpå senhøsten var klart at en fornyelsessøknad ikke ville gå igjennom, var eneste mulighet å selge spilleren slik at han hadde fått søke førstegangs arbeidstillatelse istedet, en søknad som da gjerne ville bli godkjent. Dermed fikk Brann ham til det som mange mente var en billig pris; det hastet rett og slett både for HamKam og Corrales selv å få orden i papirene sine. Det er iallefall de spekulative tankene jeg gjør meg opp etter det som har kommet frem til nå.

Jaja.. uansett hvordan det går, så har jo HamKam nå omtrent like mye kred som John Shittu. Noen som tør å kjøpe Abiodun nå? Arbeids- og oppholdstillatelse er jo "utvidet barnehagevirksomhet" der oppe på Hamar.

C@Bøe_79

Quote from: "KAMMA"Hjelp for ett lavmål det er på denne diskusjonen. Håper alt ordner seg med Ramiro, beste venstrebacken i tippeligaen.


Nei, han har vi alt.
Bare noen presser han..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Tyfus

Hallo fiskere!

Dere holder på, utrolig hva dere klarer å koke i hop, med spekulasjoner.

Her kommer en oppsummering av fakta.

-Corrales hadde arb. og opph. tilatelse da han ble ansatt hos Hamkam, dette sjekket Hamkam.

-Corrales var på politistasjonen i sep. det bekreftes av det lokale politiet. Hva som skjedde, og hvorfor Hamkam ledelsen ikke ble informert, vites ikke.

-Brann signerer kontrakt for kjøp av Corrales, og skriver en kontrakt med Brann, dette skjer UTEN at Bjørn Dahl eller PO Ludviksen sjekker om Corrales har arb. og oppholdstilatelse til å bo og jobbe i landet.

Dette er faktum, så forundrer det meg at Bjørn Dahl er mest opptatt av om Hamkam er villige til å se bort fra en juridisk bindene avtale, enn å finne ut hva som gikk galt. Hvorfor han og PO Ludviksen IKKE sjekket Corrales arb. tilatelse.

Hvis Brann er juridisk bunnet til å betale Hamkam, så håper Bjørn Dahl på at Hamkam er gentlemen, er Bergen og Brann gentelemen??? hadde vi kunnet forventet det samme fra Brann??? historien gjør meg skeptisk.

Her inne på forumet er det ihvertfall IKKE mange gentlemen, så er dere reprasentative for Brann og Bergen, så kan dere forvente behandling deretter.

ha en fin dag!

kabelmann

Historien gjør deg skeptisk? Hvilken historie er det? Ikke den med Suffo (?) ihvertfall, hvor Odd hadde hentet han til prøvespill mens agenten benyttet anledningen til å prøve å selge ham til Brann. Brann sendte han tilbake da de fikk vite bakgrunnen.
Og det kan da heller ikke være den med Soma, som fikk lov å reise tilbake til Rogaland fordi han savnet mammas kjøttkaker.
Det kan vel heller ikke være Kvisik, som hadde så fryktlig fryktlig lyst til å spille under Drillo. Det fikk han selvsagt lov til.
Og det kan _ihvertfall_ ikke være historien om Vaagan Moen som Brann var så elskverdige å betale tre ganger overpris for.

Forøvrig regner jeg med at Brann må punge ut til traktorbøndene. Det er bare å håpe at Corrales' anke fører frem.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

2rB

Det er heilt utrulig at du ikkje forstår at ein klubb har medansvar for å ordne arbeidstillatelse til ein spiller...
...og at spilleren har denne i orden når han spiller...

Men skal bli «morsomt» å sjå kva NFF finner på i denne saken...
Er ikkje så sikker på at Brann slipper under heller...
Rart med det...

Nixon

Quote from: "Tyfus"-Corrales hadde arb. og opph. tilatelse da han ble ansatt hos Hamkam, dette sjekket Hamkam.


Men stopper HamKam sitt ansvar der? Loven kan tolkes dithen at arbeidsgiver har ansvar hele tiden:

Bestemmelsen må tolkes som en ansvarliggjøring
av arbeidsgiver i forhold til overholdelse av utlendingslovens
og -forskriftens bestemmelser, for
eksempel når det gjelder plikten til å sørge for tilfredsstillende
lønns- og arbeidsvilkår og plikten til
påse at utlendinger som arbeider for arbeidsgiveren
har nødvendig tillatelse etter loven.


Denne tillatelsen må fornyes hvert år. Og da har også arbeidsgiver plikt til å påse at det blir gjort. Hvert år!
Rød makt på Hansa

Tyfus

Ja, det skal ikke stikkes under en stol, at Hamkam burde fotfulget Ramiro, for å sjekke at han hadde fornyet papirene sine.
Men det er voksne mennesker vi har med å gjøre her, som burde være i stand til å ta vare på seg selv.

Men det unnskylder ikke det at Brann signerte han uten å sjekke papirene.

Får Hamkam en bot, så skulle vel overgangsummen dekke det :-)

Så for dere gå på Ramiro, og spørre han hvorfor han signerte for dere uten arbeidstilatelse.

Hoppetuss

Mulig jeg har drømt dette, men mente jeg leste et sted at Corrales hadde spurt en person innenfor Ham Kam om å ordne dette med arbeidstillatelse. Han ville ikke navngi personen.

Tyfus

Ja, han sier det, hvem han spurte vites ikke. Han hadde ihertfall ikke tatt det opp med HÃ¥konsen.

Om det var vaskekona, eller kiosk dama er enda uklart.

krøvel vellevold

Quote from: "Tyfus"Ja, det skal ikke stikkes under en stol, at Hamkam burde fotfulget Ramiro, for å sjekke at han hadde fornyet papirene sine.
Men det er voksne mennesker vi har med å gjøre her, som burde være i stand til å ta vare på seg selv.

Men det unnskylder ikke det at Brann signerte han uten å sjekke papirene.

Får Hamkam en bot, så skulle vel overgangsummen dekke det :-)

Så for dere gå på Ramiro, og spørre han hvorfor han signerte for dere uten arbeidstilatelse.


Jammen er det ikke "voksne mennesker vi har med å gjøre her", smom du sier? Hvis Hamkam kunne stole på at Corrales hadde papirene i orden; hvorfor skulle ikke Brann stole på det?

Dere kommer ikke unna det faktum at dere har hatt en spiller ulovlig i klubben et helt år og brukt en ulovlig spiller i nesten hele fjorårssesongen. Brann har ikke brukt ham i det hele tatt, men har derimot avstått fra å bruke ham fordi papirene ikke var i orden. Det er mer enn hva man kan si om Hamkam...

Uansett: For hva vi vet kan Hamkam-ledelsen ha visst om dette lenge og solgt Corrales for å sende problemene over til noen andre. Ren svindel, med andre ord! At Hamkam benekter enhver skyld, sier jo sitt. Det gjør alle svindlere...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Tyfus"Ja, han sier det, hvem han spurte vites ikke. Han hadde ihertfall ikke tatt det opp med HÃ¥konsen.

Om det var vaskekona, eller kiosk dama er enda uklart.


Som alle andre i Hamkam, så bare fjaser du det vekk.
Legg ned hele klubben!

Bruiser

Quote from: "Tyfus"Ja, det skal ikke stikkes under en stol, at Hamkam burde fotfulget Ramiro, for å sjekke at han hadde fornyet papirene sine.

Hallo? Det er Ham-Kam som har brukt ein speler i 25 seriekamper ulovleg. Hevder du virkeleg at Ham-Kam ikkje er LITT feil i det ein gong? Det er vel ikkje mykje forlangt at ein profesjonell(?) klubb skal passe på at alle sine utenlandske spelera har papirarbeidet i orden når dei sender dei ut på bana? Slikt skjer rett og slett ikkje i klubber som driver profesjonell fotball, og stiller egentlig klubben din i eit usedvanlig skjenerande lys.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Lurkin

Quote from: "Tyfus"Får Hamkam en bot, så skulle vel overgangsummen dekke det :-)


Ikke kom her å snakk om voksne mennesker og profesjonalitet. Som folk sier, det er DERE som har gjort en feil (med å bruke en spiller ulovlig i 25 kamper), mens Brann faktisk har gjort alt rett. Og er Ham-Kam profesjonell så tar de ikke i mot overgangssummen fra Brann dersom overgangen går i vasken. Gjør dere IKKE det, blir det ikke sett på som fair play, og dere får heller leve i skammen.
Berømte Brann fra Bergen


Snublefot

Tyfus:

Er det lite Ã¥ finne pÃ¥ om dagen eller?  Ettersom du er sÃ¥ aktiv her inne, skulle man nesten tro at alle 25 bøndene pÃ¥ hamkam forumet har tatt kvelden.

monzilla

Tyfus er bare inne for å provosere, biter litt på, men hva med en unison overstemmelse over at vi bare ignorer fitten?

Snublefot

Quote from: "monzilla"Tyfus er bare inne for å provosere, biter litt på, men hva med en unison overstemmelse over at vi bare ignorer fitten?


jeg har alltid lurt på hvorfor fitte er et banneord..

jeg digger fitte..:DDD   gjør ikke du?

Men å ignorere den skeivhendte bondehomoen fra hamar kan vi godt gjøre.

(oh noes.. jeg sa homo... herregud, nå blir det nok bråk i både BA, BT og i den norske homseforening)

kabelmann

Quote from: "Lurkin"... og dere får heller leve i skammen.

Leve i skammen? Altså, her snakker vi om en fyr fra innavlsbygden hvor alle kjenner alle littegranne bedre enn straffeloven setter pris på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

jako

Quote from: "Tyfus"Ja, han sier det, hvem han spurte vites ikke. Han hadde ihertfall ikke tatt det opp med HÃ¥konsen.

Om det var vaskekona, eller kiosk dama er enda uklart.


Hehe nå synker du dypere og dypere. Har nå hørt en del artige historier om denne Håkonsen. Har selv venner som har spilt i Ham-Kam og denne Håkonsen kan du ikke aldri stole på. Og vaskekonen? Give me a break.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Erlend

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "monzilla"Tyfus er bare inne for å provosere, biter litt på, men hva med en unison overstemmelse over at vi bare ignorer fitten?


jeg har alltid lurt på hvorfor fitte er et banneord..

jeg digger fitte..:DDD   gjør ikke du?

Men å ignorere den skeivhendte bondehomoen fra hamar kan vi godt gjøre.

(oh noes.. jeg sa homo... herregud, nå blir det nok bråk i både BA, BT og i den norske homseforening)


Noe gale med Ã¥ være skjeivhendt ogsÃ¥ nÃ¥??  NÃ¥ er du med Ã¥ bygge opp dette homofobryktet til fotballfansen her.  Er med pÃ¥ Ã¥ bare ingorere alt han sier jeg ogsÃ¥

fettnok

å si homo er en del av den norske språkarven.
ette går aaaaaldri bra!

Snublefot

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "monzilla"Tyfus er bare inne for å provosere, biter litt på, men hva med en unison overstemmelse over at vi bare ignorer fitten?


jeg har alltid lurt på hvorfor fitte er et banneord..

jeg digger fitte..:DDD   gjør ikke du?

Men å ignorere den skeivhendte bondehomoen fra hamar kan vi godt gjøre.

(oh noes.. jeg sa homo... herregud, nå blir det nok bråk i både BA, BT og i den norske homseforening)


Noe gale med Ã¥ være skjeivhendt ogsÃ¥ nÃ¥??  NÃ¥ er du med Ã¥ bygge opp dette homofobryktet til fotballfansen her.  Er med pÃ¥ Ã¥ bare ingorere alt han sier jeg ogsÃ¥


hehe:D ja, la til skeivhendt for morroskyld:D virket gjorde det også:D

er som en jeg hørte si:

Faen heller, jeg skal drepe alle jøder og 1 klovn.

så spurte 1 kar.. hvorfor klovnen?


..  du skjønner poenget.. dÃ¥rlig er den :D

RC


Mick

Ramiro og vi to seilte i en tresko, treskoen velta vi to datt i elva.

Ramiro=Ramiro
Vi to= Brann

Vel egentlig så datt vel alle i elven, men jeg tror faktisk dette ordner seg. Brann har ikke gjordt noe galt i denne sammenhengen og det ville vært tåplig om Ham Kam skal sitte igjen med 2 millioner etter denne fadeen.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

monzilla

Det eneste kritikkverdige forholdet til Brann er at de ikke sjekket ut oppholdstillatelsen til Corrales før de kjøpte han. Men blemmen ble jo oppdaget når de skulle søke om fornyelse. Jeg syntes at det er tragisk av UDI å ikke oppdage noe slikt på forhånd. Viser at de ikke har kontroll.

Tyfus

UDI har avvist anken, brudd på §14b 2.ledd, vedkommende har gjordt seg skyldig i oplysningsplikten da han førstegang ankom EU.

UDI opprettholder utvisningen.

Beklager!
:-(

Pepto_I


Nixon

Hvis dette stemmer har UDI satt verdensrekord i offentlig saksbehandling...
Rød makt på Hansa

Tyfus

kilde?? jo, kilden er den drikkevannskilden i Bergen som dere infiserer med tarm bakterier! hahaha

Tenk å drite i sitt eget drikke vann da! :-)

Hvem av dere er det som driver med slikt??

xTaTic

Quote from: "Tyfus"kilde?? jo, kilden er den drikkevannskilden i Bergen som dere infiserer med tarm bakterier! hahaha

Tenk å drite i sitt eget drikke vann da! :-)

Hvem av dere er det som driver med slikt??


Greit om du gjør et forsøk på å holde deg noenlunde sakling på dette forumet.
Hvis det blir for vanskelig kan du heller gi faen og holde deg til norges bondelag sine nettsider!

Tyfus

Beklager!

skal holde meg i skinnet!

Men dere hadde jo tarmbakterier i drikkevannet..??

fettnok

èt drit og dø din kødd!
ette går aaaaaldri bra!

Bruiser

Faen for et forstyrra individ. Blir kvalm av tanken at folk faktisk må forholde seg til denne karen i det virkelige liv.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krøvel vellevold

Quote from: "Tyfus"Beklager!

skal holde meg i skinnet!

Men dere hadde jo tarmbakterier i drikkevannet..??


Men den eneste her inne som ser ut til å ha drukket noe med tarmbakterier i, er jo deg!
Legg ned hele klubben!

Tyfus

jamen kjære vene, dere kan jo ikke bli sure på meg, fordi dere har tarmbakterier i drikkevannet!?

:-)

Marek

Quote from: "Tyfus"jamen kjære vene, dere kan jo ikke bli sure på meg, fordi dere har tarmbakterier i drikkevannet!?

:-)


De spør om kilden til opplysningene dine og du svarer med at kilden er tarmbakterier. Dette tolker jeg dit hen at du prater med ræven.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Du har tarmbakterier i ræven. Haha. Herre gud mann, har du ikke noe bedre å gjøre på?

Marek

Quote from: "monzilla"Du har tarmbakterier i ræven. Haha. Herre gud mann, har du ikke noe bedre å gjøre på?


Det har vel vi alle? Men ikke alle prater med ræven slik som denne fyren gjør. Eller mener du at han har tarmbakterier i munnen?
Jaja, jeg vil jo hevde at alt han sier er rumpesaft!
ons Ivar skal hem...

Go Up