• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: "C@Bøe_79"Feiring klarer vi utmerket selv, om det skulle dukke opp grunn til det..


Jeg for min del synes nå det er greit hvis kommunen betaler for å både sette opp en scene og ha lydfolk hvis de insisterer på det. Slik de gjorde i 2004. Kan ikke huske at feiringen den gang hadde noe særlig kommunalt preg...
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "C@Bøe_79"Feiring klarer vi utmerket selv, om det skulle dukke opp grunn til det..


Jeg for min del synes nå det er greit hvis kommunen betaler for å både sette opp en scene og ha lydfolk hvis de insisterer på det. Slik de gjorde i 2004. Kan ikke huske at feiringen den gang hadde noe særlig kommunalt preg...


Takket være Frode..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

m0rten

Skal de seriøst avlyse utbyggingen, pga det bråker?! Og pga det kommer til og kjøre ett par flere biler der på dagtid?!

Herremin hatt, lameste eg har hørt :p

monzilla

syrelame azzå. At di derre naboene ik kan kjøpe sg noen ørepråpper.

Nei det ligger noe i dette med reguleringsplanene. Stadion ligger relativt dårlig til mtp infastrukturen, det er etter min mening en av de største begrensingen for en videre utvikling for SKB.


Ricky

Det som er litt kjedelig, er jo at bygget i seg selv visstnok er greit. Det strander på Branns planlagte bruk av innvendige lokaler til kurs og konferanser.

Kan ikke skjønne annet enn at Brann kunne ha bygget selve tribunen nå, og latt "innmaten" stå tom i påvente av hvilken type næringsformål man får lov å drive der i ukedagene. Man får litt følelse av at det ikke er en fotballbane Brann Stadion AS sysler med, men generell senterdrift.

Bombefar

Quote from: "Ricky"Det som er litt kjedelig, er jo at bygget i seg selv visstnok er greit. Det strander på Branns planlagte bruk av innvendige lokaler til kurs og konferanser.

Kan ikke skjønne annet enn at Brann kunne ha bygget selve tribunen nå, og latt "innmaten" stå tom i påvente av hvilken type næringsformål man får lov å drive der i ukedagene. Man får litt følelse av at det ikke er en fotballbane Brann Stadion AS sysler med, men generell senterdrift.


Kan vel ikke være verre enn at man ikke arrangerer all mulig festivitas det første året

SKBMiller

dette er kjempesynd. håper bare dette blir noe av neste år nå da.

m0rten

Det blir det nok, Brann gikk ut i BA i dag, og sa den kun va utsatt 1 år, og at de da skulle starte. men hvem vet. Men, støtter også det som ble skrevet i BA i dag (6sept) i stedet for og gi oss en gave på 1million for en gullfest, gi oss heller noe vi kan bruke og ta vare på! :D Bygge tillatelse på 30,000 sitteplasser på stadion! ;)

Den støtter eg :D hehe. Eg ekke noen byggmester bob, men, om det er mulig og bygge til 30,000 plasser, hadde jo det vært awzome! :D

HansaInferno

Hehe, jammen vittig du, en humørspreder vil jeg si.

Branns potensial er nok større enn det dagens stadion er. Hva skjer når Brann vil utvide til 25 000 plasser, eller som morten her sier til 30 000? Det er i beste fall glemmesak.
Breiflabben, baby!

m0rten

Du mister jevla alvorlig, som skikker ned på alle som du ikke er enig med. Hold kjeft.

Det sto i dagens BA, 30,000 va også tallet som sto der.

HansaInferno

Quote from: "m0rten"Du mister jevla alvorlig, som skikker ned på alle som du ikke er enig med. Hold kjeft.

Det sto i dagens BA, 30,000 va også tallet som sto der.


Hehe, jeg mente det, du er en humørspreder. Kunne tenkt meg en stadion på 30 000 jeg også.
Breiflabben, baby!

m0rten

Ikke vet eg, eg har ikke nok kunnskap om sånt, eg aner ikke hvor mange seter det er på frydenbø engang, ikke nærheten engang.

Da spør eg deg, som kanskje har kunnskap til det, Ikke tenk penger nå, Er det mulig og bygge 30,000 sittplasser på brann stadion?

HansaInferno

Ja, det er jo fullt mulig, men Brann vil nok ikke få tillatelse til å bygge stadion ut såpass mye. Naboene i området har jo laget bråk allerede, og da er det snakk om å heve stadion med 2 meter i høyde. Skulle vi bygget den enda mer ut måttv vi selvfølgelig bygget i høyden. Så har vi dette med trafikk og alt mulig.
Breiflabben, baby!

Nixon

Quote from: "HansaInferno"Ja, det er jo fullt mulig, men Brann vil nok ikke få tillatelse til å bygge stadion ut såpass mye. Naboene i området har jo laget bråk allerede, og da er det snakk om å heve stadion med 2 meter i høyde. Skulle vi bygget den enda mer ut måttv vi selvfølgelig bygget i høyden.


Derfor vil det heller aldri bli aktuelt å bygge tak over Stadion.
Rød makt på Hansa


fettnok

er infrastrukturen de reagerer på. de vill ikke ha ørten tusen biler kjørende rundt der uten at det blir gjort noe med veiene. når skal folk skjønne det?
ette går aaaaaldri bra!

grei

Quote from: "Nixon"
Derfor vil det heller aldri bli aktuelt å bygge tak over Stadion.
Quote from: "fettnok"er infrastrukturen de reagerer på. de vill ikke ha ørten tusen biler kjørende rundt der uten at det blir gjort noe med veiene. når skal folk skjønne det?

De bor i et rolig strøk, og ønsker at det skal forbli et rolig strøk. Forståelig nok, om man bare tar av seg sine mest hysteriske Brann-briller.

Brannfrelst

Begynner å bli rimelig usaklig språkbruk i denne tråden nå syns eg;)
Men det er vel rimelig låst m.t.p å utvide Stadion enda mer i framtiden? Eneste som vil vere mulig etter 2009 er jo hjørnet Hansa/SBV? Og her kan det umulig vere plass til mer enn mellom 500-100.
2.10.07-Gullet kom hem!

skb!

Brann har jo snakket om å bygge ut Stadion til 30 000, men da til et eventuelt EM. De vil da bygge ut begge svingene i høyden. Dette hadde kun blitt midlertidige løsninger.
Som noen påpekte er det fult mulig å utvide, men det bygges da tettere oppmot naboene. Hvis Brann først skal bygge ut en tribune permanent, tror jeg det blir Hansa. Her har vi de små Nymarksbanene rett bak, som kunne ha gitt plass til en større tribune. Men jeg må jo si at det ser litt merkelig ut når en del av Stadion er vesentlig større enn de andre, alla Newcastle.

Ricky

Tror Brann angrer litt allerede på at de bare bygget 3600 sitteplasser pluss vip-losjer på nordre langside.
En langside burde ha iallefall 7000 plasser. Men så trengte vi jo pengene fra vip-konseptet, så det var vel ikke annet å gjøre.

The Boss

Quote from: "Ricky"Tror Brann angrer litt allerede på at de bare bygget 3600 sitteplasser pluss vip-losjer på nordre langside.
En langside burde ha iallefall 7000 plasser. Men så trengte vi jo pengene fra vip-konseptet, så det var vel ikke annet å gjøre.


Tror ikke de angrer, iom. at inntekter på vip salget gav oss pengene til å bygge selve tribunen..

benny

Quote from: "skb!"Men jeg må jo si at det ser litt merkelig ut når en del av Stadion er vesentlig større enn de andre, alla Newcastle.


Stadion til Newcastle ser litt merkelig ut nå ja, men det er jo fordi en langside og sving er dobbelt så høy som resten. Tror Newcastle har planer om å bygge ut ene svingen nå og da vil det se bedre ut.
Synes ikke Brann stadion hadde sett merkelig ut dersom de f.eks hadde bygget på Nordre eller Hansa(ikke begge), har forstått det slik at under gjeldende reguleringsplan kunne Brann bygget 5 meter høyere på nordre langside. Tenk den supportertribunen Hansa kunne blitt med et par etasjer mer og rundt 40 rader.

chucki

En enkel måte å løse problemet med infrastrukturen er nå bygge rundkjøring ved proffen gatekjøkken og ny vei ned til brann stadion derifra.

Dermed rettes "trafikken" ned èn vei istedenfor gjennom alle gatene rundt stadion. Veien stenges på kampdager for vanlig trafikk. Naboene burde da ikke være bekymret for økt belastning på veien rundt i nabo-området og ungene kan leke fritt på lekeplassene de allerede har tilgjengelig.

Nixon

Quote from: "chucki"En enkel måte å løse problemet med infrastrukturen er nå bygge rundkjøring ved proffen gatekjøkken og ny vei ned til brann stadion derifra.


Hvor skal alle bilene parkere nede ved Stadion?
Og hvor skal denne veien, som skal stenges utenom kampene, gå? Veien som går ned nå ligger vel der det kan være aktuelt å bygge.
Rød makt på Hansa

chucki

Veien som ligger der nå må da forbredes slik at det kan brukes til folk som jobber, skal på konferanse o.l på stadion. De har parkeringsplasser nok til dette rundt stadion. Denne veien er ikke ment til å være en framkomstvei for tilskuere på kampdager, men for besøkende til stadion utenom kampdager. Og skal det arrangeres store konserter der, så vil det bli mye trailertrafikk til stadion og med en ny og skikkelig vei så bør vel dette går ganske så greit. Er dette en så dårlig idè?

Nixon

Jeg leste litt feil og trodde du ville ha en ny vei til kampdagen for å gjøre trafikken mindre i de andre gatene. For det er vel trafikken på kampdagen som er belastningen her, og ikke spillere og andre ansatte som skal til og fra jobb de andre ukedagene?
Rød makt på Hansa

chucki

Såvidt jeg forstod det så var naboene veldig bekymret for trafikken til stadion når det skal være konfersanser, kurs, vareleveringer, restauranter og andre arrangementer utenom kampdagene. En ny og god vei ned fra proffen gatekjøkken på landås kunne jo løst dette. Og selvfølgelig må krysset der utbedres slik at den tåler slik trafikk (ref. rundkjøring). Denne veien ødelegger vel ingen lekeområder o.l.

Nixon

Problemet i dag med den veien er at den er enveiskjørt, så når man har vært på Stadion må man kjøre en annen vei for å komme seg ut av området. Så et bedre kryss oppe ved gatekjøkkenet som kan ta trafikken begge veier kan faktisk løse litt av problemet. Det har du rett i.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: "Nixon"Jeg leste litt feil og trodde du ville ha en ny vei til kampdagen for å gjøre trafikken mindre i de andre gatene. For det er vel trafikken på kampdagen som er belastningen her, og ikke spillere og andre ansatte som skal til og fra jobb de andre ukedagene?


Ble vel sagt at både Brann og Naboene har gitt opp trafikken på kampdag for lenge siden.

Problemet er trafikken de dagene det ikke er kamp og den økningen mer aktivitet utenfor kampdagen på Stadion medfører.

Desperado

Quote from: "The Boss"
Quote from: "Ricky"Tror Brann angrer litt allerede på at de bare bygget 3600 sitteplasser pluss vip-losjer på nordre langside.
En langside burde ha iallefall 7000 plasser. Men så trengte vi jo pengene fra vip-konseptet, så det var vel ikke annet å gjøre.


Tror ikke de angrer, iom. at inntekter på vip salget gav oss pengene til å bygge selve tribunen..


Hvis det nå skulle vise seg at en kapasitet på 21000 og noe blir for lite, så var jo han trønderen som går løs her inne inne på tanken om å lette taket på SPV og bygge bakover og i høyden til vi nådde 30.000 totalt. Kunne jaggu blitt litt av ett landemerke.....

Nixon

Ifølge Reistad opererer Brann med en maksimal kapasitet på 23.500 hvis de bygger ut seter på alle tenkelige og utenkelige kriker og kroker på Stadion.
Rød makt på Hansa

Xminator

Da får vi plass til de siste 1500 oppe på taket...

Ingo

Det vel ingen stadion utbygging der det har blitt flere forandringer enn Brann stadion.
Utgangspunktet skulle det være en hel tribune på alle sidene de skulle bygge, når er vel mye som tyder på at søndre tribune blir delt opp i to tribuner, og at det blir vip plasser på den tribunen og.
SPV tribunen skulle jo ha vært i søndre, men Brann gjorte lurt i å skifte med tanke på reguleringsplanen, som de ennå ikke har fått godkjent for høyere bygging..
samt man bygget  flere vip plasser på BT enn planen.
Viser vel at det har gått på "høg og belegg"
Tror Brann med det de gamle planene hadde  fått en kapasitet på ca 19 000 tror Brann har innsett at kapasiteten  må økes.
Da blir nok todelt tribune på nye søndre, som i mine øyne  ikke er noe estetisk.
Største feilen er at man ikke bygget nordre ennå høyere, det kunne man gjort innenfor reguleringsplanen, samt man bør bygge BT  med sitteplasser helt opp til taket.

abe78

Det beste hadde vært om man økte høyden på søndre og bygget i en etasje, men med et vesentlig antall sitteplasser slik at stadion rammer 23 - 24 tusen. Nå må en presse inn setene for å få plass til 22.000 og en har til og med sagt at noen av setene får dårlig utsikt.
.og husk!

Xminator

Søndre eller BT er jo der grunnforholdene hadde tillatt større høyde, men med tanke på naboene så er nok det helt uaktuelt.

Det er jo mulig grunnforholdene blir noe mer stabile når de har fikset gressmatten. Da vil vel Nordre være den mest egnede for videre utbygging. Tviler på at det er økonomi i ett slikt prosjekt med mindre Norge får EM, og det ligger uansett veldig langt frem i tid.

Prudi

Quote from: "Nixon"Ifølge Reistad opererer Brann med en maksimal kapasitet på 23.500 hvis de bygger ut seter på alle tenkelige og utenkelige kriker og kroker på Stadion.


Flere arenaer bygges med fleksibel seteløsning der man øker kapasiteten på enkelte felt med 30-50%% ved å kunne omgjøre sitteplasser til ståplasser.

Nedre Hansa må da være ypperlig for dette. Pr i dag er det vel rundt 2000 sitteplasser på nedre Hansa. Tror dette lett kan bli helt opp mot 3000 ståplasser om man er villig til å se på slike løsninger.

Brann&Bergen<3

Quote from: "Prudi"
Quote from: "Nixon"Ifølge Reistad opererer Brann med en maksimal kapasitet på 23.500 hvis de bygger ut seter på alle tenkelige og utenkelige kriker og kroker på Stadion.


Flere arenaer bygges med fleksibel seteløsning der man øker kapasiteten på enkelte felt med 30-50%% ved å kunne omgjøre sitteplasser til ståplasser.

Nedre Hansa må da være ypperlig for dette. Pr i dag er det vel rundt 2000 sitteplasser på nedre Hansa. Tror dette lett kan bli helt opp mot 3000 ståplasser om man er villig til å se på slike løsninger.


Er vel ikke vi som er på Hansa villig til. Greit vi står og liker ståtribune, MEN då vil vi få samme problem som på SS. Fjortiser tar over alt i midten fordi de gidd å komme 2 timer før

Northside

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Prudi"
Quote from: "Nixon"Ifølge Reistad opererer Brann med en maksimal kapasitet på 23.500 hvis de bygger ut seter på alle tenkelige og utenkelige kriker og kroker på Stadion.


Flere arenaer bygges med fleksibel seteløsning der man øker kapasiteten på enkelte felt med 30-50%% ved å kunne omgjøre sitteplasser til ståplasser.

Nedre Hansa må da være ypperlig for dette. Pr i dag er det vel rundt 2000 sitteplasser på nedre Hansa. Tror dette lett kan bli helt opp mot 3000 ståplasser om man er villig til å se på slike løsninger.


Er vel ikke vi som er på Hansa villig til. Greit vi står og liker ståtribune, MEN då vil vi få samme problem som på SS. Fjortiser tar over alt i midten fordi de gidd å komme 2 timer før


Eller kanskje ikke.
Man kan enkelt og greit bare ha nummber på betongen hvor dagens seter står.
NFF regner 1 sete som 1,5 stående person. Dvs vi får plass til langt flere personer på nedre Hansa dersom Brann kunne solgt ståplasser. Da kunne vi samtidig beholdt nummererte plasser.

Nixon

Løsningen er ganske enkel, men likefullt genial! Ta vekk setene, mal på to føtter sammen med et setenummer (fotnummer om du vil...) og alle vet hvor man skal stå. Og fjortisene får ikke tatt de beste setene to timer før kampen starter.



Problemet blir selvsagt å finne tilbake til fotsporene sine etter skåringer og andre følelsesutbrudd. Men det vil gå seg til etter noen kamper!
Rød makt på Hansa

Chris*

en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

krøvel vellevold

Nummererte ståplasser hadde aldri fungert i praksis!
Legg ned hele klubben!

fettnok

men man kunne pelmet de drittungene til helvette:)
ette går aaaaaldri bra!

Petter Puddefjord

HVA VAR DET J E G SA ?

Brann stadion blir for liten med rundt 22.000 sitteplasser. ALTFOR LITEN!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"HVA VAR DET J E G SA ?

Brann stadion blir for liten med rundt 22.000 sitteplasser. ALTFOR LITEN!


Har det skjedd noe nytt, siden du sier "hva var det jeg sa?"??? Har Brann allerede 25000 sesongkortbestillinger for neste sesong, eller noe?
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Petter Puddefjord"HVA VAR DET J E G SA ?

Brann stadion blir for liten med rundt 22.000 sitteplasser. ALTFOR LITEN!


Har det skjedd noe nytt, siden du sier "hva var det jeg sa?"??? Har Brann allerede 25000 sesongkortbestillinger for neste sesong, eller noe?


Men han sa det jo! Han sa det jo, han gjorde jo det! Og når Petter P. har sagt det så må det jo være sånn...
Ballen skal fremover!

skb!

Brann vil mest sansynlig bygge losjer også på søndre tribune, fordi dette gir best avkastning for klubben. Om det betyr mindre seter til os vanlige dødelige gjennstår å se, planene er ikke ferdige enda.

Og hvis Brann kommer til Champions League vil det heller ikke bli noen utbygging til neste år. Brann har nemlig god tid på seg, ettersom alt de trenger for å arrangere Europacupkamper befinner seg i SPV/BT - tribunen.

Tore Larsen

Quote from: "Nixon"Løsningen er ganske enkel, men likefullt genial! Ta vekk setene, mal på to føtter sammen med et setenummer (fotnummer om du vil...) og alle vet hvor man skal stå. Og fjortisene får ikke tatt de beste setene to timer før kampen starter.



Problemet blir selvsagt å finne tilbake til fotsporene sine etter skåringer og andre følelsesutbrudd. Men det vil gå seg til etter noen kamper!


hehe dagens:) Send den til Tøsse:)
Mvh

Tore

Petter Puddefjord

Det er bare til å gjøre seg klar for knallharde runder m.h.t. reguleringsplenene. Vi kan umulig ha et anlegg som tar færre enn 25.000 tilskuere i fremtiden. Den saken bør etterhvert være klinkende klar. Jeg tipper at det selges rundt 18-20.000 partoutkort den sesongen stadion står ferdig. Brann må bygge for FREMTIDEN!

Noen som har hørt dette før? Det blir TYDELIGERE og TYDELIGERE!

Jeg er i gullrus!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Det er bare til å gjøre seg klar for knallharde runder m.h.t. reguleringsplenene. Vi kan umulig ha et anlegg som tar færre enn 25.000 tilskuere i fremtiden. Den saken bør etterhvert være klinkende klar. Jeg tipper at det selges rundt 18-20.000 partoutkort den sesongen stadion står ferdig. Brann må bygge for FREMTIDEN!

Noen som har hørt dette før? Det blir TYDELIGERE og TYDELIGERE!

Jeg er i gullrus!


Jada. Og når vi vinner CL i 2009 må vi ha 60 000 plasser. Det tar seg ikke ut med en CL-vinner med kun 30 000 seter! Blir flaut nå når RBK har planer om å utvide Lerkendal til 45 000.
Legg ned hele klubben!

Go Up