• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

KFUM - Brann, Søndag 28. April kl 17:00 - Eliteserien

Started by RepublikkenBergen, April 22, 2024, 20:44:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

RepublikkenBergen

Neste bortekamp der Brann bør ta alle 3 poengene..

KFUM har delt ut halvparten av billettene til Brann, nærmere 1500..

Utifra kampen mot Odd, bør det komme noen endringer fra start?

Superjack

Quote from: RepublikkenBergen on April 22, 2024, 20:44:27 PMNeste bortekamp der Brann bør ta alle 3 poengene..

KFUM har delt ut halvparten av billettene til Brann, nærmere 1500..

Utifra kampen mot Odd, bør det komme noen endringer fra start?

Felix fra start.
Brannsupporter.

krakra

De bør begrense seg til å ta inn de normale starterne inn igjen hvis de er klare. Altså Soltvedt og Horn Myhre. Jeg syns Heggebø og Warming bør inn i førsteelveren også, men det bør begrenses hvor mange endringer som gjøres fra kamp til kamp

Corran

Soltvedt inn på back.
FHM inn på midtbanen for Kartum
Warming inn for Blomberg evt Mathisen om han ikke kan starte.
Men Blomberg mener jeg er den som har spilt seg mest ut av startelleveren

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Synes Kristiansen var frisk igjen sist, ikke helt gitt i mitt hode at Soltvedt skal inn på laget igjen.

Kornvig og FHM som indreløpereduo, usikker på angrepsrekken.

Men som det nevnes lenger oppe, Horneland ønsker kanskje å beholde flest mulig spillere fra forrige kamp, tydelig at relasjoner er alfa og omega i hans hode.

Om ikke annet er det jo bra at man faktisk kan diskutere laguttak og at det ikke lenger er "sleng innpå de 11 som har to fungerende bein å stå på" :)

Pete05

Det kan virke som bÃ¥de Castro og Warming er et stykke unna 90min.  Blom pÃ¥ venstre side er ingen god ide. Han fÃ¥r konkurrere med Mathisen om den høyre plassen. Ruben, Castro og FHM er en god kombo pÃ¥ venstresiden. De kjenner hverandre ganske godt. Eventuelt sÃ¥ fÃ¥r man hÃ¥pe pÃ¥ at Castro og Warming tÃ¥ler 45 min hver sÃ¥ de kan dele pÃ¥ den venstrekanten.

Men enig, nå er det litt mer spenning rundt laguttak. Da er det mer moro å spekulere.

Corran

Ruben er best bakover og Soltvedt best framover uten at det nødvendigvis betyr at han er veldig god framover, men han har venstrefoten som en lite x faktor i tillegg.
MEN synes ikke de er flinke nok til å få Soltvedt i posisjon til å bruke venstrefoten.

Eg foretrekker Soltvedt pr nå også pga at det er en motstander hvor det defensive forhåpentligvis ikke er det vi trenger mest.

Om det er den minste tvil om foten til Soltvedt er bra nok så skal Ruben starte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Dette er et potensielt bananskall. Vi må sette opp laget med boksåpnere fremover og forsvar mot raske kontringer bakover.
...we shall never surrender.

ACHTUNG

Brann bør ha fart på forsvarsspillerne, for KFUM har noen lynhurtige spillere fremme og med Serry, Crone og Ruben så er nok den biten ivaretatt. Ellers tror jeg Brann kommer til å totaldominere og male KFUM sakte men sikkert i senk. KFUM er intet bananskall, Brann og Horneland kommer til å ta laget på det dypeste alvor, spesielt etter bragden i Sarpsborg, men jeg tipper vi får årets første flermålsseier. Kanskje Finne også får mer enn 1 mål.

fortune

Man nærmer seg definitivt et punkt hvor Heggebø må få sjansen, dersom man skal kunne hevde at det er fair konkurranse om alle plasser. Heggebø har, til tross for begrenset spilletid, prestert bedre enn Finne i starten av sesongen. Da bør han også få en kamprekke fra start i eliteserien.
First is first, second is nothing

esp123

Heggebø er faktisk toppscorer i Eliteserien etter 5 kamper. Til tross for at han har spilt under 60 minutter.

Nixon

Forsåvidt enig at Heggebø bør få en sjanse fra start snart. Selv om han ikke akkurat har storspilt og satt fyr på kampene der han har kommet inn. Heller ikke mot Lyngbø var han spesielt god da han startet. Skåringene har vært bedre enn prestasjonene etter min mening.

Og var ikke skåringen mot utespilleren fra Odd såpass dårlig plassert at André Hansen hadde reddet den ganske greit? Har ikke sett den flere ganger enn live.

Men igjen. Det er viktig å skåre mål for en spiss, og det har han gjort, så støtter at han bør få sjansen fra start i en kamp.
Rød makt på Hansa

Erlend

Quote from: Nixon on April 23, 2024, 10:46:21 AMOg var ikke skåringen mot utespilleren fra Odd såpass dårlig plassert at André Hansen hadde reddet den ganske greit? Har ikke sett den flere ganger enn live.

Joda, rimelig midt på målet, hadde det vært en faktisk keeper i mål hadde man sagt at det var en keepertabbe

esp123

Nja. Ifølge FotMob ble denne klassifisert med 0,43 xGOT ( Expected Goal on Target) Altså hvor stor sannsynlighet er det for å bli mål gitt hvor på mål man treffer.

Ellers har Bård Finne kun ett mål denne sesongen. Og det var da han ble truffet av Ulrik Mathisen. Ser vi lenger tilbake så scoret han nesten ikke i oppkjøringen. Ser vi enda lenger tilbake så har han 6 mål på sine 22 siste seriekamper. (Med forbehold om at jeg har talt feil). Er dette virkelig tall for «Eliteseriens beste spiss»? Er dette godt nok for et lag som dominerer kampene i så stor grad som Brann gjør?



andreas1989

Quote from: esp123 on April 23, 2024, 10:57:38 AMNja. Ifølge FotMob ble denne klassifisert med 0,43 xGOT ( Expected Goal on Target) Altså hvor stor sannsynlighet er det for å bli mål gitt hvor på mål man treffer.

Men tar den utregningen høyde for hvem som faktisk står i mål?

Jeg er også litt der at jeg synes skåringene har vært bedre enn prestasjonene og kanskje omvendt med Finne for det er marginer som gjør at det ikke er Finne som er toppscorer i eliteserien.

Men jeg mener jo absolutt at Heggebø skal få sine sjanser, med med cupkamp i midtuken så kommer neppe den sjansen fra start i påfølgende seriekamp.

Nixon

Quote from: esp123 on April 23, 2024, 10:57:38 AMNja. Ifølge FotMob ble denne klassifisert med 0,43 xGOT ( Expected Goal on Target) Altså hvor stor sannsynlighet er det for å bli mål gitt hvor på mål man treffer.



Jeg er ikke helt inne i den terminologien og trenger en forklaring!:) Vil det si at det er god prestasjon å treffe midt i målet der keeperen står eller en dårlig?
Rød makt på Hansa

Corran

Heggebø traff ikke midt i mål selv om den ikke var helt ute med stangen heller. Og den var hard.
Tror det er mange keepere i ES som hadde latt den gå inn.
Den var ikke umulig å redde langt derifra,
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg har bare sett målet live. Utfra det tror jeg alle proffe keepere i Norge hadde tatt den 9 av 10 ganger.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Nixon on April 23, 2024, 11:05:44 AM
Quote from: esp123 on April 23, 2024, 10:57:38 AMNja. Ifølge FotMob ble denne klassifisert med 0,43 xGOT ( Expected Goal on Target) Altså hvor stor sannsynlighet er det for å bli mål gitt hvor på mål man treffer.



Jeg er ikke helt inne i den terminologien og trenger en forklaring!:) Vil det si at det er god prestasjon å treffe midt i målet der keeperen står eller en dårlig?

xGOT er sannsynligheten for at det blir mål etter spilleren har skutt, mens xG er sannsynligheten for at det blir mål før spilleren har skutt.

Ved xGOT tar man altså også hensyn til hvor på mål man treffer, i tillegg til hvor skuddet kommer fra. Da har et skudd midt i mål mindre verdi enn et skudd som havner nærmere stolpene.

Skuddet til Heggebø hadde en xG på 0,11, men tar man hensyn til hvor på mål skuddet traff så endte xGOT opp på 0,43.

Som alltid tar jeg forbehold om datakvaliteten.

Giles

Kåffa hjemme på Ekeberg i første kamp på fornyet arena blir ingen walk in the park. Spillemessig er de verdt flere poeng enn de har fått og de skaper mange sjanser. Tror det blir tap.
Kan unngås med maksimal skjerping.

Dickens

Quote from: Giles on April 23, 2024, 17:09:18 PMKåffa hjemme på Ekeberg i første kamp på fornyet arena blir ingen walk in the park. Spillemessig er de verdt flere poeng enn de har fått og de skaper mange sjanser. Tror det blir tap.
Kan unngås med maksimal skjerping.

Et lag som Brann anno 2024 skal ikke tape mot en klubb som KFUM

"Gamle Brann", derimot.

Blir nok ingen "walk in the park", men mot slike lag bør vi være overlegen.

Morkel

Quote from: Dickens on April 23, 2024, 23:06:26 PM
Quote from: Giles on April 23, 2024, 17:09:18 PMKåffa hjemme på Ekeberg i første kamp på fornyet arena blir ingen walk in the park. Spillemessig er de verdt flere poeng enn de har fått og de skaper mange sjanser. Tror det blir tap.
Kan unngås med maksimal skjerping.

Et lag som Brann anno 2024 skal ikke tape mot en klubb som KFUM

"Gamle Brann", derimot.

Blir nok ingen "walk in the park", men mot slike lag bør vi være overlegen.

Jeg liker ikke så godt å spå fotballkamper, men spillestil-messig skal de hvert fall kle Brann. Så må vi forvente mye energi og et lag som muligens kommer til å løfte seg mot de store navnene. Det blir viktig å drepe den energien litt, stenge av rom, unngå å gi dem brudd i kritiske posisjoner, avslutte angrep og være gode på close down hvis de først vinner ballen. De er kvikke offensivt og har gode relasjoner, men defensivt er de litt naive. Få et tidlig mål her og det kan bli en morsom kamp for oss.

Lasaron

Det der med å unngå brudd i kritiske posisjoner var jo LAN veldig opptatt av. Så her gjelder det å være mindre opptatt av det enn han var, for det var drepen på spilleglede, kreativitet og vågemot.
Tren på langskudd

Gulløl

Om noen fremdeles jakter billetter blir uavhentede billetter lagt ut for salg i morgen kl.14.00.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Lasaron on April 24, 2024, 05:55:13 AMDet der med å unngå brudd i kritiske posisjoner var jo LAN veldig opptatt av. Så her gjelder det å være mindre opptatt av det enn han var, for det var drepen på spilleglede, kreativitet og vågemot.

Det er klart at å være bedre enn dem på eget spill er viktigere enn å ta forbehold. Utfordringen til LAN var at han mente at motsatt banehalvdel var en kritisk posisjon, han ville ikke at man skulle ta risiko overhode. Jeg tenker mer på unødvendige balltap hvor man havner i undertall og hindrer midtbanen i gjøre close down. Gjerne feilpasninger i forsvar etc.. Risiko bør være proporsjonal med hva man kan tjene på det. Hvis en dribling i forsvar fører til at Finne kommer alene igjennom så kan det absolutt være den beste avgjørelsen.

pidre

Er litt skeptisk til kampbelastningen pÃ¥ SHN - mener han burde blitt hvilt mot Askøy. Samme med Hornvik, som knapt har kamper de siste 2 Ã¥r. 

Ellers er eg overbevist om at vi er godt forberedt til kampen, og da bør det bli seier.
Saludar a los monos!

Lasaron

Tren på langskudd

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Tomat, tomat, ketchup.

Tror Soltvedt tar venstrebacken, Palle og Japhet midtstoppere. Crone høyreback.

Midtbanen blir garantert Kornvig og Nilsen. Tipper også Kartum starter.

Håper på Blomberg, Finne og Castro på topp.

Brannsupporter.

Lasaron

Jeg tror det er på tide å prøve Heggebø som spiss og Finne på benk.
Tren på langskudd

Superjack

Uenig. På samme måte som jeg var uenig i at Heggebø skulle benkes for Finne i Obos, når Finne bøtter inn mål på de 30 minuttene han fikk.

Finne gjør veldig mye med måten han beveger seg på og binder opp og får forsvarsspillerene sliten i boksen.

Men ser gjerne at Heggebø kommer inn på 60 og ikke 75.
Brannsupporter.

kabelmann

PÃ¥ tide Blomberg fÃ¥r seg en pause. Han har ikke vært god sÃ¥ langt i Ã¥r. HÃ¥per Mathisen blir klar. 
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Tror Blom kommer til å bli bedre.

Angående Mathisen så vil jeg heller ha han klar til start mot Rosenborg.
Brannsupporter.

kabelmann

Quote from: Superjack on April 26, 2024, 17:40:28 PMAngående Mathisen så vil jeg heller ha han klar til start mot Rosenborg.
Ja takk, begge deler.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Pete05

Quote from: Superjack on April 26, 2024, 17:14:41 PMUenig. På samme måte som jeg var uenig i at Heggebø skulle benkes for Finne i Obos, når Finne bøtter inn mål på de 30 minuttene han fikk.

Finne gjør veldig mye med måten han beveger seg på og binder opp og får forsvarsspillerene sliten i boksen.

Men ser gjerne at Heggebø kommer inn på 60 og ikke 75.

Finne blir mye bedre når FHM er tilbake. Hvis man sjekker i fjor så er de to tredjesist, nestsist og sist på ekstremt mange mål - og situasjoner. Motstander må ta mer hensyn og det åpner for de andre

vekkreist

Helt enig der, FHM finner Finne på løp veldig ofte, og da kommer Finne til sin rett, kjapt inne i boksen og skyter hurtig av.


Forresten, hvordan spiller KFUM for tiden?

Har ikke sett dem iår, er dette et lag som legger seg bakpå eller som vil opp og frem og legger fra seg rom?.....

esp123

Problemet til Finne er at han stort sett beveger seg i rom der det er vanskeligere å score. Derfor trenger han releativt mange skudd for å score. Og det er delvis grunnen til at at han har 6 mål på de siste 22 seriekampene.

Bård Finne har 29 skudd med xG per skudd på 0,10. 1 mål, der han ble truffet av en avslutning fra Ulrik Mathisen.

Ole Sæter på Rosenborg er toppscorer med 3 mål. Han har tatt 6 skudd med 0,33 i xG per skudd. Han har ett skudd med xG under 0,10, og det var fra 30 meter og resulterte i mål.

Thomas Lehne Olsen har tre mål på 15 skudd. Han har 0,15 i xG per skudd.

Vegard Erlien har tatt 10 skudd med en total xG på 1,72. 0,17 i xG per skudd.

Kristian Eriksen har 3 mål på 10 skudd. 0,34 xG per skudd.

Tallene er helt konsistent med tidligere sesonger. Andre spisser som scorer mye trenger vesentlig mindre skudd for å produsere like mye xG. Og hvis man tenker på alternativkostnaden med å ta et skudd fra en dårlig posisjon, altså at man spiller seg til en bedre sjanse, så er det ikke helt irrelevant.



andreas1989

April 26, 2024, 21:10:25 PM #39 Last Edit: April 26, 2024, 21:27:47 PM by andreas1989
Jeg er definitivt pro Finne og synes i likhet med Horneland/Huskelepp ikke at prestasjonene er særlig urovekkende, snarere tvert i mot. Det er marginer som gjør at Finne bare står med en scoring så langt denne sesongen.

Finne er ikke en tradisjonell 9er og beveger seg heller ikke som en 9er noe som i mine øyne ikke er noe problem, men heller er positivt for det gjør oss mer uforutsigbare. Tar heller en bevegelig spiss enn en ganske så stasjonær 9er som må ha service i 5 meteren for å utgjøre noe forskjell.

Påstander om at en Brann spiller med 28 målpoeng "beveger seg feil" synes jeg blir helt latterlig å høre på og så skal man gjemme seg bak 6 mål siste x antall kamper osv. Javel, fair nok, men det er marginer og det vil løsne. Dersom man har bestemt seg for at Finne beveger seg feil så har man i mine øyne faktisk bestemt seg for at Finne beveger seg feil i forhold til det man selv har som en personlig preferanse for hvordan en spiss skal opptre, en veldig konvensjonell forestilling til hva en spiss skal gjøre og ikke gjøre i så tilfelle etter min mening.

Marginer er en ting, men til Finne sitt forsvar så skal det også nevnes at relasjonene i laget ikke sitter og ikke er de samme fra uke til uke. Kommer Felix tilbake så er det den viktigste relasjonen for Finne og så får vi håpe at resten av midtbanen også finner ut av ting og at kantspillerne leverer stabile prestasjoner uke etter uke. Finne og Blomberg har definitivt en link og det Blomberg gjør best er når han finner Finne med disse stikkballene sine.

Til slutt må jeg bare få påpeke (igjen) at jeg mer enn gjerne ser at Heggebø får flere muligheter på spissplassen, men jeg synes ikke Finne er så dårlig at han må plasseres på benken.

Superjack

Det er ikke så viktig hvem som scorer. Det som er viktig er at det scores.

Jeg nevnte det ikke i mitt forrige innlegg, men kjemien FHM/Finne er meget god.

Når Finne beveger seg som han gjør så får han ofte stopper og back på seg og ut på siden. Det gir store muligheter for indreløper, og også motsatt kant som Blomberg eller Mathisen.

Jeg mener at fokuset på hvem som scorer er veldig tabloid.

Samtidig så mener jeg å se at Finne er noe stresset, og blåser og bommer muligheter som han gjerne satt i fjor.

Men i den delen av spillet som går på å avslutte så virker fortsatt Finne mye skarpere enn Heggebø.

Brann trenger begge.
Brannsupporter.

esp123

Det betyr ingenting for meg hvem som scorer. Men når Brann ender opp med å skyte veldig mye fra suboptimale posisjoner så mener jeg det i sum koster mer enn det smaker. Og jeg har ikke bestemt meg for noe som helst. Som vanlig så tillegges det agendaer uten å helt adressere de påstandene jeg kommer med. De harde fakta er at Finne skyter veldig mye, og mye fra dårlige posisjoner. Og har egentlig gjort det helt siden han kom til klubben i 2021. Veldig mange av angrepene våre ender opp oss han, og da bør han levere mer mål! Det sier jo seg selv! Bortsett fra en enormt het periode i vår, så syns jeg han har levert for dårlig foran mål.

Brann har over tid scoret relativt lite mål fra åpent spill og skapt relativt lite store sjanser gitt den dominansen de har i de fleste kamper.

Deler av problemet til Brann er at de har ingen spiller i rommet der det er størst sannsynlighet for å score mål når Finne trekker ut på sidene. Uavhengig av om Finne spiller eller ei, så bør Brann i større grad fylle det rommet med noen. Se målet til Heggebø mot Ham-Kam som et eksempel på hvordan det kan gjøres.

andreas1989

April 26, 2024, 22:41:42 PM #42 Last Edit: April 26, 2024, 22:49:09 PM by andreas1989
At vi skaper lite blir vel å kalle en overdrivelse? Selv denne sesongen så kommer vi vel til veldig mange avslutninger i følge tall som ble lagt frem her etter Odd kampen. Det interessante hadde vært å sett en statistikk for antall berøringer i motstanders 16 meter, vi gjør det vel Sansynligvis veldig skapt der også noe vi sansnyligvis også gjorde i fjorårssesongen.

Finne skyter mye og det er gjerne ikke fra 5 meter, derav blir også xGen pr skudd som du presenterer "lav", kanskje særlig sammenliknet med mer typiske boks spisser. Men det er ikke snakk om å skyte bare for å skyte i egoistisk C. Ronaldo stil, det er som regel kvalifiserte avslutninger der valget om å avslutte er det rette valget. Det at Finne hadde 12 målgivende sist sesong underbygger dette og Finne står vel også bak halvparten av målene vi har scoret så langt denne sesongen.

Backspillet er det vi først og fremst må klare å utvikle, men deretter så er det jo dette med målpoeng fra indreløperne, men det er ikke Finne sin feil eller problem at disse målene uteblir for han serverer mer enn gjerne slik som målet Heggebø mot Ham-Kam er et eksempel på hvordan det kan gjøres.

Brann må i større grad klare å utnytte Finne sin bevegelighet fremfor at vi skal begynne å beskylde en spiller som står bak halvparten av alle målene vi scorer for å bevege seg feil, det er heller medspillerne som beveger seg feil, ikke Finne.

Joda Finne skulle nok sett flere balle gå i mål, men det er jo ikke å noe jeg finner på når jeg sier at det så langt denne sesongen har vært marginer i mot som gjør at Finne kun med en scoring så langt. Så jeg har tro på at det skal løsne også i målprotokollen og utenom det så er Finne livlig og ivrig og går ikke utpå der og surmuler.

esp123

Laget er satt opp for at Finne skal score mål. Han avslutter soleklart mest. Da må vi også forvente mål, fordi det er han som får de fleste sjansene. Han er først og fremst en trussel på stikkere, men mindre på innlegg. Det gjør at hvis motstanderne legger seg lavt og nekter rom, så gjør de svært vanskelig for Finne og Brann. Og at han ofte må avslutte fra dårlige posisjoner.

Vi scorte 36 mål fra åpent spill ifjor på 30 kamper. I år har vi 6 på 5 kamper. Hvis vi skal sammenligne oss med Molde og Glimt så hadde de hhv. 49 og 64 mål fra åpent spill ifjor. Det er et steg opp. Hvordan kan vi tette det gapet?

Når det er sagt, så er jeg helt sikker på at Finne kommer til å gå hull på byllen snart, men er det nok? Man må bo nesten forvente det når han blir satt opp så mye som han blir. Er en spisstype som Finne det som maksimerer sjansen for at Brann tar ytterligere steg? Gir det Brann nok strenger å spille på? Jeg mener nei.

Corran

Brann scorer for lite og Finne scorer alt for lite.
Og i en del situasjoner kan han godt sende ballen videre istedenfor å "alltid" skulle skyte.
Når har han bommet nok til å benkes?

Men det er sant han gjør en god jobb uten ball både defensivt og offensivt så om det går hull på byllen så kan det bli som den berømte ketchup flasken.

Men på den annen side, hvorfor skal Heggebø, som også gjøre en god jobb uten ball og som er et bedre oppspillspunkt og som scorer mer, sitte på benken?

Kanskje OBOS oppskriften er det som får det til å løsne for Finne?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Så må vi ikke glemme at det sitter i mine øyne en av Eliteseriens beste spisser på benken. Heggebø leverte veldig bra tall per 90 min forrige sesong. Både på de tingene Finne er god på, som xG, skudd og berøringer i boksen, men også på pasninger og ballberøringer, og ikke minst dueller. På sistnevnte var Heggebø best blant spissene i Eliteserien. Finne leverte blant de aller dårligste.

Denne sesongen har Heggebø 3 mål på litt under 60 min. Han har skutt 6 ganger med total xG på 1,4. Det på tross av mange av minuttene på kanten! Og han virker generelt mye kvikkere enn ifjor.


Finne gir oss fotrapphet og løp i boks. God i presspillet. Heggebø gir oss duellstyrke i og utenfor boks. Han gir oss en «out» når lag presser oss høyt. Muligheten til å slå over presset, og vinnne første/andre ball høyere i banen. Han kan man spille opp på i midten med mann i rygg. Og så er han en trussel på innlegg når vi møter lag som parkerer bussen.

andreas1989

Vi er ikke uenige når det kommer til Heggebø bare for å pressiere det.

Men av de tre målene Heggebø har scoret så er det vel kun målet oppe i Tromsø som kan karakteriseres som et typisk Heggebø mål der det er tvilsomt om Finne hadde scoret, de to andre målene hadde vel med all sannsynlighet også Finne satt uten problemer og med en stor selvfølgelighet. Jeg vil jo påstå at Heggebø sine mål er "enklere" og da blir jo naturligvis også xGen høyere. Målet mot Ham-Kam er jo eksempelet på mål vi ønsker mer av og det er jo et resultatet av en ganske så a-typisk og god Finne bevegelse som vi som lag må klare å utnytte i langt større grad og klarer vi det så vil bli langt mer målfarlige.

Heggebø er en anderledes og mer konvensjonell spisstype, en 9er sammenliknet med Finne og det gir noen fordeler. Kampen mot Molde i høst er jo et fint og godt eksempel på hvilke kampbilder man kan få med Heggebø på topp. Jeg vil se mer av Heggebø og det må nødvendigvis gå på bekostning av Finne så lenge vi er tro mot 4-3-3 noe jeg håper og tror vi vil fortsette med. Men noe av det "artigste" så langt denne sesongen var i Ham-Kamp matchen hvor man man tørr å gå med begge og får betalt for det. Finne&Heggebø kunne nok vært en veldig dynamisk spissduo i 4-4-2 eller 3-5-2, men det får vi ikke se under Horneland, men vi får forhåpentligvis se mer av varianten vi så mot Ham-Kam.

Lasaron

Tren på langskudd

Erlend

Det er jo også spørsmålet om hvor lenge Heggebø sin lojalitet er større enn lysten til å spille.

MÃ¥ vi rett og slett gi han noen starter hvis vi skal beholde han gjennom sommervinduet?  I sÃ¥ fall tenker jeg at det bør vi gjøre.  Heggebø er selvfølgelig veldig diplomatisk nÃ¥r han fÃ¥r spørsmÃ¥l om det, men det skinner jo gjennom at tilværelsen pÃ¥ benken plager ham.

Kagain

Quote from: andreas1989 on April 27, 2024, 04:20:32 AMJeg vil se mer av Heggebø og det må nødvendigvis gå på bekostning av Finne så lenge vi er tro mot 4-3-3 noe jeg håper og tror vi vil fortsette med. Men noe av det "artigste" så langt denne sesongen var i Ham-Kamp matchen hvor man man tørr å gå med begge og får betalt for det. Finne&Heggebø kunne nok vært en veldig dynamisk spissduo i 4-4-2 eller 3-5-2, men det får vi ikke se under Horneland, men vi får forhåpentligvis se mer av varianten vi så mot Ham-Kam.

Det går jo an å vri den den 4-3-3 en litt da. Om Castro ikke har dagen og Heggebø blir plassert på venstrevingen så kan man legge opp til en situasjon hvor han går mer inn mot midten og opp. Soltvedt har såpass god venstrefot at han da kan holde seg lengre bak og legge opp pasninger til Heggebø som kan plukke dem ned for så å enten ekspedere de selv eller sende videre til Finne avhengig av situasjonen.

Om Soltvedt får holde seg mer bak blir kanskje sjansen for at han blir fraløpt om han trykker litt lengre opp på banen, motstanderlaget får en kontring og raser avgårde.

Go Up