• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nok et forslag til hymne/kalldethvaduvil

Started by dudo, October 03, 2007, 11:47:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nuen

2.10.2007

HansaInferno

Samme sang som ligger over denne videoen. Flottings Dudo, jeg skal prøve å øve den inn og spre den i vennegjengen. Sitter den hos oss kan det bli bra!

Se video: http://youtube.com/watch?v=jYWHLPZZkx8

Ekstra fett at det er en Brann-video ;)
Breiflabben, baby!

Juve

Sangen er for laaaaaaaaang! Blir bare en liten gruppe som kommer til å synge.

Geirmund

Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "dudo"I have a=ti-den
constant=etter
fear...=1963...




"I have a" er på 3 stavelser. Tiden er 2 stavelser. Det blir feil.

"Constant" og "etter" har begge 2 stavelser. Den er grei.

Ordet "Fear" har 1 stavelse. "1963 - nittensekstitre" har 5 stavelser.

I så fall må det bli at det bare synges 63 (sekstitre).

Da blir det "Ti-den ett-er seks-ti-tre er glemt". I mine ører flyter det en smule bedre.

Klapper man stavelsene i "I have a constant fear that something's always near" kommer man til 12.
Klapper men stavelsene i "Tiden etter sekstitre er glemt" kommer man til 9. Ergo, det stemmer ikke helt, men det funker.


Ikke tenk på antall stavelser mann, det er ikke slik man lager sanger. Bare legg godviljen til og syng denne til melodien så funker det veldig bra. Tiden etter nitten sekstitre er glemt passer klart best. Hilsen hobbymusiker.

Klaus_Brann

Quote from: "Juve"Sangen er for laaaaaaaaang! Blir bare en liten gruppe som kommer til å synge.


Det har jeg prøvd å si også...Men men...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ikognoti

Quote from: "Geirmund"
Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "dudo"I have a=ti-den
constant=etter
fear...=1963...




"I have a" er på 3 stavelser. Tiden er 2 stavelser. Det blir feil.

"Constant" og "etter" har begge 2 stavelser. Den er grei.

Ordet "Fear" har 1 stavelse. "1963 - nittensekstitre" har 5 stavelser.

I så fall må det bli at det bare synges 63 (sekstitre).

Da blir det "Ti-den ett-er seks-ti-tre er glemt". I mine ører flyter det en smule bedre.

Klapper man stavelsene i "I have a constant fear that something's always near" kommer man til 12.
Klapper men stavelsene i "Tiden etter sekstitre er glemt" kommer man til 9. Ergo, det stemmer ikke helt, men det funker.


Ikke tenk på antall stavelser mann, det er ikke slik man lager sanger. Bare legg godviljen til og syng denne til melodien så funker det veldig bra. Tiden etter nitten sekstitre er glemt passer klart best. Hilsen hobbymusiker.


Ja men det passer jo overhodet ikke med melodien, din endeknott. Det blir jo årets tungekrøll.

Nixon

Quote from: "Geirmund"Hilsen hobbymusiker.


Ja, tydelig at det er en hobby. For hadde du vært proff hadde du sikkert klart å melke noen av disse pengene...;)
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1384410.ece
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "Geirmund"
Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "dudo"I have a=ti-den
constant=etter
fear...=1963...




"I have a" er på 3 stavelser. Tiden er 2 stavelser. Det blir feil.

"Constant" og "etter" har begge 2 stavelser. Den er grei.

Ordet "Fear" har 1 stavelse. "1963 - nittensekstitre" har 5 stavelser.

I så fall må det bli at det bare synges 63 (sekstitre).

Da blir det "Ti-den ett-er seks-ti-tre er glemt". I mine ører flyter det en smule bedre.

Klapper man stavelsene i "I have a constant fear that something's always near" kommer man til 12.
Klapper men stavelsene i "Tiden etter sekstitre er glemt" kommer man til 9. Ergo, det stemmer ikke helt, men det funker.


Ikke tenk på antall stavelser mann, det er ikke slik man lager sanger. Bare legg godviljen til og syng denne til melodien så funker det veldig bra. Tiden etter nitten sekstitre er glemt passer klart best. Hilsen hobbymusiker.


Ja men det passer jo overhodet ikke med melodien, din endeknott. Det blir jo årets tungekrøll.


Nei, det blir det ikke. Prøv igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ikognoti

Quote from: "dudo"
Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "Geirmund"
Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "dudo"I have a=ti-den
constant=etter
fear...=1963...




"I have a" er på 3 stavelser. Tiden er 2 stavelser. Det blir feil.

"Constant" og "etter" har begge 2 stavelser. Den er grei.

Ordet "Fear" har 1 stavelse. "1963 - nittensekstitre" har 5 stavelser.

I så fall må det bli at det bare synges 63 (sekstitre).

Da blir det "Ti-den ett-er seks-ti-tre er glemt". I mine ører flyter det en smule bedre.

Klapper man stavelsene i "I have a constant fear that something's always near" kommer man til 12.
Klapper men stavelsene i "Tiden etter sekstitre er glemt" kommer man til 9. Ergo, det stemmer ikke helt, men det funker.


Ikke tenk på antall stavelser mann, det er ikke slik man lager sanger. Bare legg godviljen til og syng denne til melodien så funker det veldig bra. Tiden etter nitten sekstitre er glemt passer klart best. Hilsen hobbymusiker.


Ja men det passer jo overhodet ikke med melodien, din endeknott. Det blir jo årets tungekrøll.


Nei, det blir det ikke. Prøv igjen.


Jo, det blir det. Prøv å først synge "I have a constant fear that something's always near" først. Så synger du "Tiden etter nittensekstitre er glemt" mens du har "I have a constant fear that something's always near" i bakhovvet.

"Tiden etter nitt-en-seks-ti-tre er glemt." Det blir helt feil!

"Tiden etter sekstitre er glemt" passer etter min mening bedre.

Markmus

Må si meg enig i at "sekstitre" passer bedre enn "nittensekstitre".
Ka du ve?

dudo

Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "dudo"
Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "Geirmund"
Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "dudo"I have a=ti-den
constant=etter
fear...=1963...




"I have a" er på 3 stavelser. Tiden er 2 stavelser. Det blir feil.

"Constant" og "etter" har begge 2 stavelser. Den er grei.

Ordet "Fear" har 1 stavelse. "1963 - nittensekstitre" har 5 stavelser.

I så fall må det bli at det bare synges 63 (sekstitre).

Da blir det "Ti-den ett-er seks-ti-tre er glemt". I mine ører flyter det en smule bedre.

Klapper man stavelsene i "I have a constant fear that something's always near" kommer man til 12.
Klapper men stavelsene i "Tiden etter sekstitre er glemt" kommer man til 9. Ergo, det stemmer ikke helt, men det funker.


Ikke tenk på antall stavelser mann, det er ikke slik man lager sanger. Bare legg godviljen til og syng denne til melodien så funker det veldig bra. Tiden etter nitten sekstitre er glemt passer klart best. Hilsen hobbymusiker.


Ja men det passer jo overhodet ikke med melodien, din endeknott. Det blir jo årets tungekrøll.


Nei, det blir det ikke. Prøv igjen.


Jo, det blir det. Prøv å først synge "I have a constant fear that something's always near" først. Så synger du "Tiden etter nittensekstitre er glemt" mens du har "I have a constant fear that something's always near" i bakhovvet.

"Tiden etter nitt-en-seks-ti-tre er glemt." Det blir helt feil!

"Tiden etter sekstitre er glemt" passer etter min mening bedre.


Nå er det like før jeg synger inn sangen selv og legger den ut på nettet! (skjer ikke...;-p)

I have - a constant fear that something's always near
Ti-den - etter ------nitten------sekstitre------é glemt

Slik er det i mitt hode. Jeg lurte lenge på om jeg skulle ha med "nitten" eller ikke, og landet på at det hørtes best ut med. Det blir i overkant off-beat uten "nitten" i mine øyne.

Edit: Ser man igjen på antall stavelser er det 7 i både "fear that something's always near" og nitten sekstitre é glemt. Men nå begynner vi å bli i overkant teknisk her. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ikognoti

Quote from: "dudo"



Nå er det like før jeg synger inn sangen selv og legger den ut på nettet! (skjer ikke...;-p)

I have - a constant fear that something's always near
Ti-den - etter ------nitten------sekstitre------é glemt

Slik er det i mitt hode. Jeg lurte lenge på om jeg skulle ha med "nitten" eller ikke, og landet på at det hørtes best ut med. Det blir i overkant off-beat uten "nitten" i mine øyne.

Edit: Ser man igjen på antall stavelser er det 7 i både "fear that something's always near" og nitten sekstitre é glemt. Men nå begynner vi å bli i overkant teknisk her. ;-)

vebo

Deg om det!

Jeg synes det er et av de beste forslagene her inne, og tror og håper at den kommer neste sesong. Stusset litt over sistelinjen selv, men det var før jeg leste gjennom mens jeg hørte på sangen. Funker meget fint på tross av forskjellene i stavelsene.
Tiocfaidh ár lá

Ikognoti

Quote from: "vebo"Deg om det!

Jeg synes det er et av de beste forslagene her inne, og tror og håper at den kommer neste sesong. Stusset litt over sistelinjen selv, men det var før jeg leste gjennom mens jeg hørte på sangen. Funker meget fint på tross av forskjellene i stavelsene.


NEI, det passer ikke!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ikognoti

Da må dere ha en meget spesiell måte å si "nittensekstitre" på.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Geirmund

Quote from: "Ikognoti"Da må dere ha en meget spesiell måte å si "nittensekstitre" på.


Det funker helt fint. Du er vel ikke akkurat noen songwriter Inkognito? ;)

Like greit å melde seg ut av diskusjonen og få noen til å synge den for deg på puben om du ikke skjønner denne enkle fine sangen.

Ikognoti

Ok, melder meg ut av diskusjonen.

Men jeg føler fremdeles at det blir feil.. Sekstitre passer mye bedre!

Janki

Quote from: "dudo"Melodi Iron Maiden - Fear of the Dark (baserer meg på live-versjonen: http://youtube.com/watch?v=28GaKoCuobU fra ca 39 sek for å få med seg melodien, vokalen begynner ved 1:05)

I utgangspunktet høres det kanskje ikke ut som den beste sangen å lage supportersang av, men dette er en sang som verken egner seg til hurtigsynging eller klapping, og da bør vi definitivt vurdere den.

Da er sangen ferdig, innlegget er oppdatert:

Vi vinner serien med stil
det é ikkje nokken tvil
Vi har kommet til vår rett

Dette gikk jo av seg selv

men vi spør oss likevel
har det alltid vært så lett?

Ref:
På topp igjen
i serien
Tiden etter nitten sekstitre é glemt

På topp igjen
i serien
SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem


Originalteksten i samme format:

I am a man who walks alone
And when I'm walking a dark road
At night or strolling through the park

When the light begins to change
I sometimes feel a little strange
A little anxious when it's dark.

Ref
Fear of the dark,
fear of the dark
I have constant fear that something's always near

Fear of the dark,
fear of the dark
I have a phobia that someone's always there[/b]

Drar fram igjen denne. Klarer ikke helt å få den ut av hodet....

Alzheimer/Silverspurs

Refrenget burde kanskje blitt gjort endå enklare i tilfelle. Bare synge eine setninga to gonger (mulig foreslått før, eg har ikkje lest):
På topp igjen
På topp igjeeeen
Tiden etter nitten sekstitre é glemt

På topp igjen
På topp igjeeeen
SK Brann og Bergen har tatt gullet hjem

Refrenget på låta er egentlig en av mine maiden-favorittar (likar dog ikkje så altfor masse av det dei har gitt ut).

dudo

A/S: Det går om man baserer seg på refrenget lengre ute i sangen, men i første refreng drar han ikke på "daaaark" og "serien" passer utmerket. Dog kan det være en god idé å bruke et av de senere refrengene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: "dudo"A/S: Det går om man baserer seg på refrenget lengre ute i sangen, men i første refreng drar han ikke på "daaaark" og "serien" passer utmerket. Dog kan det være en god idé å bruke et av de senere refrengene.


Ka med å dra låta i sin heilhet, det hadde blitt ein klassikar, haha :)

lillelam

Dette er et elendig forslag og heldigvis kommer det aldri til å bli sunget på stadion. Den har ingenting av brannkulturen i seg.

tintin

Quote from: "lillelam"Dette er et elendig forslag og heldigvis kommer det aldri til å bli sunget på stadion. Den har ingenting av brannkulturen i seg.


mens den andresen sangen med fis og gris som du presterer å lire av deg er bedre? ta deg en bolle, dette er en meget bra sang, men eg tror desverre ikkje det blir lett å få den igang...

lillelam

Kult at du blir personlig tintin. Jeg kan godt fortelle hvorfor den er elendig og at det er sløsing å bruke tid på den (egentlig å starte sanger på et forum i det hele tatt). Alle ordene og alle linjene i sangen er noe vi har sunget allerede, selvfølgelig ikke ordrett men på en eller annen måte. En  brannsang som lages til 2008-sesongen må ikke ha "gull+hem" i seg og basere seg på seriegullet vi tok i fjord.

dudo

Hvis du løfter blikket litt ser du at denne ble skrevet i oktober i fjor. Det stopper det uansett ikke (i all ydmykhet, selvsagt) fra å være et av de bedre forslagene som er kommet på dette forumet, selv om jeg innser at den gjerne blir i overkant vanskelig å dra i gang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tintin

kan innrømme at den passet best i fjor høst ja, men like gjerne kommende høst:) uansett, sangen er kul, og den hadde blitt enorm, hvis den hadde nådd gjennom, ellers enig i at det ikkje er lett å få sanger fra å oppstå på forumet til å slå gjennom på stadion.

thomas007

Det burde bli gjort enda et forsøk på å innføre denne.. Den har et enormt potensiale

Go Up