• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Før kampen: Brann - Strømsgodset IF, 14. april

Started by OmOssSjølOgHansaøl, April 06, 2008, 11:06:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Stort minus om Karadas også er ute... Som du sier Belfort, så trenger vi duellstyrken til Azar for å stoppe Nielsen. Han viste mot RBK hvorstor trussel han er. Om det skulle skje at Azar ikke når kampen, så er jeg nesten helt sikker på at Hanstveit kommer inn i midten og Thwaite tar backen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ricky

Håper Brann konsentrerer seg mer om hvordan de skal dominere midtbanen, og mindre om hvordan de skal stoppe David Nielsen.

Xminator

Nielsen handler mer om riktig posisjonering og mindre om duellstyrke. Kampen mot Godset vil handle mer om å ikke la oss spille lavt av to 3'ere som jager ball helt inn til Opdal. Det kommer til å bli slått en del langt fra Brann pga godsets spillestil. Det vil handle mest om å unngå personlige feil. Både Karadas og Hanstveit er roligere med ball enn Sigurdsson, så neppe den verste kampen å være ute i.

Ellers skal Bjørn Dahl få en travel kamp på backen mot han svensken. Så lenge Brann er forberedt på høyt press fra Godset, så går dette bra. Det blir enten mye rom sentralt i banen, eller mye rom bak godsets forsvar. Det siste er selvsagt en drømmedag på jobben for Helstad. Godset kommer til å punktmarkere Vaagan Moen, så noen andre må slå gjennombruddspasningene til Helstad.  Om de ikke tar ut PVM, så har Helstad 3 gjenomløpninger de første 15 minuttene.

Jeg jinxer denne kampen og tipper 10-0 til Brann :)

Nixon

Quote from: Xminator on April 13, 2008, 07:10:36 AMJeg jinxer denne kampen og tipper 10-0 til Brann :)


Ville ikke å jinxe denne kampen vært å tippe 10-0 til Strømsgodset?

Uansett...
Eirik Bakke er trolig kvitt lyskeskaden fra Aalesund-kampen, kan BT melde.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article105000.ece
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Quote from: Nixon on April 13, 2008, 09:23:47 AM
Quote from: Xminator on April 13, 2008, 07:10:36 AMJeg jinxer denne kampen og tipper 10-0 til Brann :)


Ville ikke å jinxe denne kampen vært å tippe 10-0 til Strømsgodset?

Uansett...
Eirik Bakke er trolig kvitt lyskeskaden fra Aalesund-kampen, kan BT melde.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article105000.ece


Hvis de ikke er 110% sikker på Eirik så la den mannen hvile - jeg orker ikke nye 15 minutter ut i kampen hvorpå han må gå av banen pga smerter for så å uttale: "jeg kjente det allerede under oppvarmingen".
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

vebo

Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: thesevs on April 13, 2008, 10:30:02 AM
Quote from: Nixon on April 13, 2008, 09:23:47 AM
Quote from: Xminator on April 13, 2008, 07:10:36 AMJeg jinxer denne kampen og tipper 10-0 til Brann :)


Ville ikke å jinxe denne kampen vært å tippe 10-0 til Strømsgodset?

Uansett...
Eirik Bakke er trolig kvitt lyskeskaden fra Aalesund-kampen, kan BT melde.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article105000.ece


Hvis de ikke er 110% sikker på Eirik så la den mannen hvile - jeg orker ikke nye 15 minutter ut i kampen hvorpå han må gå av banen pga smerter for så å uttale: "jeg kjente det allerede under oppvarmingen".


Det er jeg utrolig enig i. Han kommer til å gå småskadet gjennom hele sesongen, hvis han aldri får tid til å bli ordentlig frisk. Er han skadet, må vi sette inn andre. Verre er det ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Spørs også hvor lurt det er at Bakke starter kampen siden han ikke har kunnet trene skikkelig hele uken.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

I og med at han har vært den eneste sentrale midtbanespilleren som har vær i nærheten av å prestere får han pent finne seg i å vente med hvilen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

abe78

Vaagan Moen inn sentralt ved siden av Bakke og Winters på vingen. Tror det hadde oversasket SIF! :)
.og husk!

dudo

Uff, Winters på vingen gir meg ikke veldig gode minner. Da er jeg tilbøyelig til heller å bruke Misje (!), evt bruke Erlend og Thwaite i den konstellasjonen som passer best.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Winters er for all del en klok spiller og kunne nok mestret venstrekanten. Men slik Brann sitt spill er bygget opp, så mener jeg at han ikke vil fungere optimalt som ving. Brann liker å spille breddefotball og jeg tror ikke Winters er noen breddehodler. Han ville vandret for mye inn i midten etter min mening...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Belfort

Veldig godt innlegg krøvel. Det virker som om spillerene i blant tror at de ikke trenger og jobbe hardt. Møter Brann fysiske spillere som kjemper som løver så tar aldri Brann opp kampen,les: Til og hamkam. jeg håper inderlig ikke at loven om suksessmetning har ankommet Bergen.

BBB-Tony

Det er ikke noe nytt at antatt dårlige lag i TL vinner på at de klarer å mobilisere maksimalt til hver eneste kamp! Hver eneste kamp blir en kamp for å overleve i TL og de er en større (ikke vet jeg hvorfor) motivasjon enn å kjempe om gull. De dårlige lagene går inn i hver eneste kamp med lik instilling: Kriger vi nok i denne kampen, så får vi kanskje med oss poeng. Problemet til toppklubbene tror jeg er at de tar, som du sier krøvel, litt lett på motstanderen når de møter ett lag som i utgangspunktet skal kjempe om nedrykk. Så skal de selvsagt sies (som mange ganger tidligere) at Aafk hadde en fordel ved at kampen gikk på kunstgress. Greit nok at Brann-spillerne er profisjonelle og bedre fotballspillere enn Aafk-spillerne, men det er forskjell på å spille på naturgress og kunstgress. På kunstgress blir det en annen friksjon og ballen har en tendens til å sprette litt annerledes.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Ricky

Tabellen ser jo grei ut nå.. Tomålsseier, så har vi tatt tilbake tabelltoppen igjen. For godt ;)

Nixon

Det er ikke lenge siden Hanstveit sa i et intervju at forskjellen på før og nå er at spillerne ikke tror at de kan slå antatt dårligere lag med, som Krøvel sier, den ene hånden på ryggen. Tiden vil vise om han han rett.
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Jeg tror ikke vi skal messe så mye om at spillerne er mettet etter 2 serierunder. Fortsetter det i samme spor, så kan vi begynne å snakke og spekulere.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Vestkanten

Quote from: krøvel vellevold on April 13, 2008, 21:18:29 PM


Brann har vel historisk sett meget gode resultater mot Godset, så jeg tror dette skal gå greit. Når det gjelder kunstgress frykter jeg det verste, skal ikke se bort i fra at Brann avgir mange poeng på de mange kunstgressbanene utover i sesongen. Verre blir det til neste år, da blir det nemlig enda flere sliker baner. Brann bør vel snart innrette stallen med spillere som behersker slikt underlag.

Dersom Brann spillerne nå hviler på sine laurbær fordi de tok gull ifjor, og tar lett på antatt dårligere motstandere, så er de en gjeng med amatører som har en uprofesjonell holdning til yrket sitt. Heldigvis er de ikke slik, kamp om plassene og ambisjoner hos de fleste om landslagsspill og proffeventyr er motiverende og det begynner vel å bli en stund siden Brann tapte en hjemmekamp i serien?
Heia Brann!

dudo

Det pussige i forhold til kunstgress er jo at vi i aller høyeste grad har spillertyper som burde strortrives på slikt underlag. Hassan, Robbie, Huseklepp, PVM og backene våre skulle ha alt å tjene på "perfekt" dekke. Spillere som Helstad og Bakke som spiller mye på fysikk (rykk) eller har en hanglete kropp sliter nok mer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stian



Gepard

Svært gode nyheter fra Godsetunionen.com, den meget dyktige venstrebacken Riddez er syk og kan ikke spille, Kristian Sørlie kommer inn istendenfor.  Svensken har imponert stort i de to roegående kampene så dette er en betydelig svekkelse for Godset.

i tillegg er Winsnes småsyk, men han starter.

Gud

Dette skulle jo gi Solli sjangsen til å herje på høyresiden. Riddez har vært Godset sin beste spiller sålangt i sesongen og det er greit at vi slipper å møte han.


Nixon

Det er sannsynligvis våre beste menn for øyeblikket uansett hvor dårlig de spilte i oransjebyen. Og så må man ikke glemme at treningsuken er viktigere enn forrige kamp når det gjelder å ta ut laget.

Men en dårlig følelse har jeg uansett...
Rød makt på Hansa

Kruxleiven

Jeg er ganske sikker på at om man ser på totalt antall tabber så er ikke Opdal noe bedre keeper enn andre. I det hele tatt er han ingen stor keeper. Jeg klikker i vinkel om jeg hører verdens beste keeper sangen en gang til. Han er jo ræva! Håkon "Arve Opsahl" med trebenet

tintin

Quote from: Kruxleiven on April 14, 2008, 19:07:59 PM
Jeg er ganske sikker på at om man ser på totalt antall tabber så er ikke Opdal noe bedre keeper enn andre. I det hele tatt er han ingen stor keeper. Jeg klikker i vinkel om jeg hører verdens beste keeper sangen en gang til. Han er jo ræva! Håkon "Arve Opsahl" med trebenet


skjerpings, ingen god jobb på målet idag, og er litt ute av form, men å ikkje kalle han en bedre keeper enn andre blir håpløst...

Gud

Irriterende kamp! 1. omgang spiller vi fin fotball, Demba viste litt av hva han kan, El Fakiri og Bakke styrer midtbanen, men i 2. omgang detter vi helt i do. Godset får selvfølgelig et drittmål, en sjangse, ett mål. Og hvorfor kaster vi innpå Guntveit og Twaite istedenfor Ludde som tross alt er spiss? Fortsatt noe som skurrer i laget, alle mann må skjerpe seg mot Stabæk på lørdag, hvis ikke blir det rævkjøring.

Go Up