• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2010

Started by OmOssSjølOgHansaøl, October 27, 2009, 22:58:49 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

nero

Quote from: Gulløl on February 26, 2010, 13:50:19 PM
Mitt tips. Yaw eller Austin kommer også til å være skadet til seriestarten, de har smårusk i beina som de sliter med allerede. Hva da ??


Bare rolig, vi har jo Bakke! Steinar Nilsen har jo og spilt stopper før....
Lions led by donkeys.

haak

Kan ikke Hans Brandtun spille stopper?

nero

Quote from: haak on February 26, 2010, 14:01:22 PM
Kan ikke Hans Brandtun spille stopper?


Joda, der ser du. Vi har plenty av stoppere. Ikke noe problem. Full kontroll på Kniksens plass.
Lions led by donkeys.

Gulløl

February 26, 2010, 14:12:49 PM #753 Last Edit: February 26, 2010, 14:22:54 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Per Egil Ahlsen er ikke tilgjengelig da han skal delta på Mesternes mester på TV2 :'(

nero

Quote from: Gulløl on February 26, 2010, 14:12:49 PM


Jaa, Bilsback hadde vært konge! Mann med autoritet! Og noen fantastiske koteletter sist jeg så bilder av ham....
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: haak on February 26, 2010, 14:25:47 PM
Per Egil Ahlsen er ikke tilgjengelig da han skal delta på Mesternes mester på TV2 :'(


Programmet er vel allerede spilt inn, og han bør være i god nok form til å i alle fall utkonkurrere Bakke på stopperplassen!:)
Rød makt på Hansa

CFD

Quote from: Northside on February 24, 2010, 17:43:03 PM
Utrolig latterlig dersom første kampen vår utsettes grunnet snø på tribunen! "Glatt og farlig" sier de på stadion, uten å tanke på at vi har trakket rundt i denne snøen i evigheter allerede. Er da ikke mindre glatt utenfor stadion!


Dette hores rart ut.. Ostlandslagene bruker millioner hvert aar (og jeg vet at omtrent alle lagene maa bruke omtrent 1million mer pga sprengkulden dette aaret) og klarte det greit i fjor. Men banene ser absolutt ikke pene ut i starten av sesongen og her misunnet jeg faktisk stabak ifjor. Det var deilig aa sta i en innehall naar det var mange minusgrader ute.

TCAC

Quote from: CFD on February 26, 2010, 14:37:08 PM
Quote from: Northside on February 24, 2010, 17:43:03 PM
Utrolig latterlig dersom første kampen vår utsettes grunnet snø på tribunen! "Glatt og farlig" sier de på stadion, uten å tanke på at vi har trakket rundt i denne snøen i evigheter allerede. Er da ikke mindre glatt utenfor stadion!


Dette hores rart ut.. Ostlandslagene bruker millioner hvert aar (og jeg vet at omtrent alle lagene maa bruke omtrent 1million mer pga sprengkulden dette aaret) og klarte det greit i fjor. Men banene ser absolutt ikke pene ut i starten av sesongen og her misunnet jeg faktisk stabak ifjor. Det var deilig aa sta i en innehall naar det var mange minusgrader ute.


Det er tilsvarende klamt og jævlig å gå inn å se på fotball i sommermånedene.

olebrann3

Quote from: Gulløl on February 26, 2010, 14:12:49 PM


Grete Roede kurs, trenger ikke det. Vi har jo fått inn axa til å gjøre sånne jobber.. Dette hadde de tenkt på fra før

dudo

Quote from: Belfort on February 26, 2010, 13:02:23 PM
Sier seg selv at Brann er bare nødt til og kjøpe en stopper nå. Man kan ikke gå til seriestart med en ren stopper, det er galskap.


Det bør være uproblematisk. Vi har tross alt budsjettert med 37 mill i pluss. Nei vent ... ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Gulløl on February 26, 2010, 13:50:19 PM
Mitt tips. Yaw eller Austin kommer også til å være skadet til seriestarten, de har smårusk i beina som de sliter med allerede. Hva da ??

Da burde vi nok kjøpe en ny spiss og. Hva hvis Huseklepp, Guastavino og Hansen blir skadet før sesongen startet? Da sliter vi gitt. Eller hvis hvis Mjelde, Jaiteh og Bakke blir skadet? Vi bør nesten kjøpe en ny sentral midtbane spiller og.
De fleste klubber vil nok merke det hvis tre av midtstopperne deres blir skadet samtidig. Man må ha en voldsomt stor stall hvis man skal ha en dekning som forhindrer at laget blir vesentlig svekket i en posisjon hvor de tre beste spillerne blir skadet.

Nå skal vel Brann til Sverige og spille kamp der? Antar at de ikke kommer, spiller og drar hjem igjen samme dag. Får håpe de blir der noen dager.

nero

Quote from: krakra on February 26, 2010, 15:59:51 PM
Quote from: Gulløl on February 26, 2010, 13:50:19 PM
Mitt tips. Yaw eller Austin kommer også til å være skadet til seriestarten, de har smårusk i beina som de sliter med allerede. Hva da ??

Da burde vi nok kjøpe en ny spiss og. Hva hvis Huseklepp, Guastavino og Hansen blir skadet før sesongen startet? Da sliter vi gitt. Eller hvis hvis Mjelde, Jaiteh og Bakke blir skadet? Vi bør nesten kjøpe en ny sentral midtbane spiller og.
De fleste klubber vil nok merke det hvis tre av midtstopperne deres blir skadet samtidig. Man må ha en voldsomt stor stall hvis man skal ha en dekning som forhindrer at laget blir vesentlig svekket i en posisjon hvor de tre beste spillerne blir skadet.

Nå skal vel Brann til Sverige og spille kamp der? Antar at de ikke kommer, spiller og drar hjem igjen samme dag. Får håpe de blir der noen dager.


Så du mener vi har tre stoppere?
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on February 26, 2010, 13:22:25 PM
Quote from: Belfort on February 26, 2010, 13:02:23 PM
Quote from: Spelaren on February 26, 2010, 12:55:17 PM
Jadda!

Seriestarten ryker for Bjarnason...

Alt er som det skal være i Republikken.


Sier seg selv at Brann er bare nødt til og kjøpe en stopper nå. Man kan ikke gå til seriestart med en ren stopper, det er galskap.


Selvsagt kommer vi ikke til å handle, vi har intet å handle for, er på kanten av stupet og potensielle investorer hater styret. På den andre siden betyr dette uansett at ikke Bjarnasson kan spille mot FKH noe som definitivt styrker midtforsvaret vårt, Yaw/Austin er nok en langt bedre duo.


En langt bedre duo? Ganske uenig. Austin kan kanskje bli en del bedre, men per dags dato er han ikke så mye råere, dessuten vil jeg gjerne ha han på midtbanen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on February 26, 2010, 17:30:13 PM
Quote from: Huff on February 26, 2010, 13:22:25 PM
Quote from: Belfort on February 26, 2010, 13:02:23 PM
Quote from: Spelaren on February 26, 2010, 12:55:17 PM
Jadda!

Seriestarten ryker for Bjarnason...

Alt er som det skal være i Republikken.


Sier seg selv at Brann er bare nødt til og kjøpe en stopper nå. Man kan ikke gå til seriestart med en ren stopper, det er galskap.


Selvsagt kommer vi ikke til å handle, vi har intet å handle for, er på kanten av stupet og potensielle investorer hater styret. På den andre siden betyr dette uansett at ikke Bjarnasson kan spille mot FKH noe som definitivt styrker midtforsvaret vårt, Yaw/Austin er nok en langt bedre duo.


En langt bedre duo? Ganske uenig. Austin kan kanskje bli en del bedre, men per dags dato er han ikke så mye råere, dessuten vil jeg gjerne ha han på midtbanen.


Tja, jeg mener Bjarnasson er en svært, svært svak midtstopper. Blant TLs aller dårligste, grusomt treg, og begynte i fjor i tillegg og gjøre voldsomt mange elementære taktiske feil. Leser ballbaner feil, feiltimer hoppene sine når han skal klarere med hodet etc, forstår ikke hvorfor han skulle bli værre medårene rent taktisk, men det har skjedd. Han har fortsatt i akkurat samme sporet i år, og han har ut fra det jeg har sett vært vår svakeste i treningskampene.

Austin ser jeg og gjerne på midtbanen, men ikke i en 4-4-2 sammen med Jaiteh, da blir det for daft fremover, ingen av spillerne eier kreativitet og ingen av spillerne kan slå pasninger fremover. Skulle vi spille 4-2-3-1 hadde det vært genialt med Austin og Jaiteh der bak, men når intet tyder på det bli vi for svake fremover med denne duoen.

krakra

Quote from: nero on February 26, 2010, 16:42:22 PM
Quote from: krakra on February 26, 2010, 15:59:51 PM
Quote from: Gulløl on February 26, 2010, 13:50:19 PM
Mitt tips. Yaw eller Austin kommer også til å være skadet til seriestarten, de har smårusk i beina som de sliter med allerede. Hva da ??

Da burde vi nok kjøpe en ny spiss og. Hva hvis Huseklepp, Guastavino og Hansen blir skadet før sesongen startet? Da sliter vi gitt. Eller hvis hvis Mjelde, Jaiteh og Bakke blir skadet? Vi bør nesten kjøpe en ny sentral midtbane spiller og.
De fleste klubber vil nok merke det hvis tre av midtstopperne deres blir skadet samtidig. Man må ha en voldsomt stor stall hvis man skal ha en dekning som forhindrer at laget blir vesentlig svekket i en posisjon hvor de tre beste spillerne blir skadet.

Nå skal vel Brann til Sverige og spille kamp der? Antar at de ikke kommer, spiller og drar hjem igjen samme dag. Får håpe de blir der noen dager.


Så du mener vi har tre stoppere?
Ja. Austin, Yaw og Bjarnason. Pluss Bakke.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on February 26, 2010, 17:30:13 PM
Quote from: Huff on February 26, 2010, 13:22:25 PM
Quote from: Belfort on February 26, 2010, 13:02:23 PM
Quote from: Spelaren on February 26, 2010, 12:55:17 PM
Jadda!

Seriestarten ryker for Bjarnason...

Alt er som det skal være i Republikken.


Sier seg selv at Brann er bare nødt til og kjøpe en stopper nå. Man kan ikke gå til seriestart med en ren stopper, det er galskap.


Selvsagt kommer vi ikke til å handle, vi har intet å handle for, er på kanten av stupet og potensielle investorer hater styret. På den andre siden betyr dette uansett at ikke Bjarnasson kan spille mot FKH noe som definitivt styrker midtforsvaret vårt, Yaw/Austin er nok en langt bedre duo.


En langt bedre duo? Ganske uenig. Austin kan kanskje bli en del bedre, men per dags dato er han ikke så mye råere, dessuten vil jeg gjerne ha han på midtbanen.
Han er råere, kjappere og har en vanvittig mye bedre pasningsfot. Han er også en klassespiller på midten, men fortsatt har han overbevist som stopper og som Huff sier. Bjarnason er veldig svak. Hans tidligere styrker er nå blitt nye svakheter. Svak pasningsfot, elendig posisjoneringsfeil og elementære feil. Austin er god som stopper og god som midtbane, så det får bli en vurderingssak for Nilsen hvor han vil ha ham.

dudo

Quote from: krakra on February 27, 2010, 15:03:14 PMJa. Austin, Yaw og Bjarnason. Pluss Bakke.


En svale gjør ingen sommer, og to kamper gjør ingen stopper. Selv om Austin har vært bra når han har forsøkt seg mener jeg det er alt for tidlig å definere han som en stopper. Minst en sesong for tidlig. Bakke overbeviste på sin side overhodet ikke i den kampen han prøvde seg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Kan man kalle Bjarnason en stopper kan man kalle Austin en stopper:)
Men er enig i at vi kanskje får vente å se litt. Et år er kanskje litt drøyt. Uansett er det ingen grunn til å si at Austin ikke er en stopper. Han har iallefall gjort mer for å overbevise enn det motsatte.

nero

Quote from: krakra on February 27, 2010, 15:19:05 PM
Kan man kalle Bjarnason en stopper kan man kalle Austin en stopper:)
Men er enig i at vi kanskje får vente å se litt. Et år er kanskje litt drøyt. Uansett er det ingen grunn til å si at Austin ikke er en stopper. Han har iallefall gjort mer for å overbevise enn det motsatte.


Austin har vært konge som stopper i en kamp, mot dansker som overhode ikke presset stopperne våre, og der han fikk all verdens tid til å slå krempasninger. Det vil ikke skje så ofte i Tippeligaen, det kan man si med en gang. For all del, Austin har potensiale til å bli en toppstopper han, men det er litt tidlig å utrope han til det ennå. Bakke er stopper etter en treningskamp i posisjonen? Hmm, det hadde lignet litt på gambling hvis det ikke var for det at vi ikke har noen andre alternativer...
Lions led by donkeys.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article162706.ece

Steinar Nilsen er blitt en myk mann og legger seg ikke lenger opp i om spillerne spiser dessert eller pommes frites.
Det må jo bety at vi vinner serien...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Fungerte ihvertfall meget bra for Raymond Kvisvik og Charlie Miller at de spiste dessert og pommes frites (+mye annet usunt) når de var i Brann, så å ta frem en gammel oppskrift for å få frem stjernespillere er sikkert ikke dumt  ;) ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Nixon on March 02, 2010, 08:50:17 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article162706.ece

Steinar Nilsen er blitt en myk mann og legger seg ikke lenger opp i om spillerne spiser dessert eller pommes frites.


Nåja...
Gå av.

dudo

Det er glimrende at man tar slike grep. Det burde gjerne vært gjort for en stund siden, men jeg er glad vi er der nå, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

posemedsnopi

Quote from: Gulløl on March 02, 2010, 13:20:23 PM
Fungerte ihvertfall meget bra for Raymond Kvisvik og Charlie Miller at de spiste dessert og pommes frites (+mye annet usunt) når de var i Brann, så å ta frem en gammel oppskrift for å få frem stjernespillere er sikkert ikke dumt  ;) ;D


Den oppskriften følger eg og. Kompenserer ingen trening med ekstra mye pommes frites.
Venter spent ved telefonen.

krakra

Quote from: nero on February 27, 2010, 16:46:24 PM
Quote from: krakra on February 27, 2010, 15:19:05 PM
Kan man kalle Bjarnason en stopper kan man kalle Austin en stopper:)
Men er enig i at vi kanskje får vente å se litt. Et år er kanskje litt drøyt. Uansett er det ingen grunn til å si at Austin ikke er en stopper. Han har iallefall gjort mer for å overbevise enn det motsatte.

Austin har vært konge som stopper i en kamp, mot dansker som overhode ikke presset stopperne våre, og der han fikk all verdens tid til å slå krempasninger. Det vil ikke skje så ofte i Tippeligaen, det kan man si med en gang. For all del, Austin har potensiale til å bli en toppstopper han, men det er litt tidlig å utrope han til det ennå. Bakke er stopper etter en treningskamp i posisjonen? Hmm, det hadde lignet litt på gambling hvis det ikke var for det at vi ikke har noen andre alternativer...
Han var da også bra nok mot Seattle. Jeg er enig i at ingenting er sikkert, men når man kan slakte Brann for å ikke hente Zsolt etter en god omgang kan man vel også kunne si at Austin er veldig spennende som midtstopper etter to gode kamper? Ingenting er sikkert. Det er ikke sikkert at verken Yaw eller Bjarnason holder nivået heller, men det er mer som tyder på at Austin er en veldig god midtstopper enn at han ikke er det.

nero

Quote from: krakra on March 02, 2010, 15:13:45 PM
Quote from: nero on February 27, 2010, 16:46:24 PM
Quote from: krakra on February 27, 2010, 15:19:05 PM
Kan man kalle Bjarnason en stopper kan man kalle Austin en stopper:)
Men er enig i at vi kanskje får vente å se litt. Et år er kanskje litt drøyt. Uansett er det ingen grunn til å si at Austin ikke er en stopper. Han har iallefall gjort mer for å overbevise enn det motsatte.

Austin har vært konge som stopper i en kamp, mot dansker som overhode ikke presset stopperne våre, og der han fikk all verdens tid til å slå krempasninger. Det vil ikke skje så ofte i Tippeligaen, det kan man si med en gang. For all del, Austin har potensiale til å bli en toppstopper han, men det er litt tidlig å utrope han til det ennå. Bakke er stopper etter en treningskamp i posisjonen? Hmm, det hadde lignet litt på gambling hvis det ikke var for det at vi ikke har noen andre alternativer...
Han var da også bra nok mot Seattle. Jeg er enig i at ingenting er sikkert, men når man kan slakte Brann for å ikke hente Zsolt etter en god omgang kan man vel også kunne si at Austin er veldig spennende som midtstopper etter to gode kamper? Ingenting er sikkert. Det er ikke sikkert at verken Yaw eller Bjarnason holder nivået heller, men det er mer som tyder på at Austin er en veldig god midtstopper enn at han ikke er det.



Som jeg skriver, så tror også jeg Austin har potensiale til å bli en toppstopper, så vi er jo enige der, men på samme tid er det jo et faktum at han kun spilt to kampersom stopper, og det mot svært varierende motstand. Men for all del, jeg har langt større tro på Austin enn på Bakke i stopperrollen.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 02, 2010, 08:50:17 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article162706.ece

Steinar Nilsen er blitt en myk mann og legger seg ikke lenger opp i om spillerne spiser dessert eller pommes frites.
Det må jo bety at vi vinner serien...


Også artig å lese at flere "savner" Mjeldes lederstil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on March 02, 2010, 21:14:04 PM
Quote from: Nixon on March 02, 2010, 08:50:17 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article162706.ece

Steinar Nilsen er blitt en myk mann og legger seg ikke lenger opp i om spillerne spiser dessert eller pommes frites.
Det må jo bety at vi vinner serien...


Også artig å lese at flere "savner" Mjeldes lederstil.


Vel i tøffe tider er jeg ikke så sikker på at det er så bra, det som er behagelig er nødvendigvis ikke det beste. For å være positiv, så ser artikkelen bra ut. Ser ut som det er et godt miljø i laget nå.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on March 02, 2010, 22:13:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 02, 2010, 21:14:04 PM
Quote from: Nixon on March 02, 2010, 08:50:17 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article162706.ece

Steinar Nilsen er blitt en myk mann og legger seg ikke lenger opp i om spillerne spiser dessert eller pommes frites.
Det må jo bety at vi vinner serien...


Også artig å lese at flere "savner" Mjeldes lederstil.


Vel i tøffe tider er jeg ikke så sikker på at det er så bra, det som er behagelig er nødvendigvis ikke det beste. For å være positiv, så ser artikkelen bra ut. Ser ut som det er et godt miljø i laget nå.


Det vil det alltid være splid om. Jeg er tilhenger av en inkluderende lederstil, så får man heller luke vekk ugress i spillergruppen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Liten avsporing. Det er kommet svært få spørsmål til møtet med Nilsen,Skarsfjord og Hansen. Det trengs flere.
Nettsideansvarlig

Xminator

Har følgende spørsmål:

Hvilke tre spillere ville du forsterket dagens Brannstall med om økonomien var tilstede, dvs som da man hentet spillere som Andresen, Helstad, Solli og Sæternes?

skuteviken

Quote from: Xminator on March 03, 2010, 09:48:21 AM
Har følgende spørsmål:

Hvilke tre spillere ville du forsterket dagens Brannstall med om økonomien var tilstede, dvs som da man hentet spillere som Andresen, Helstad, Solli og Sæternes?


Demidov, Thioune, Prica. En i hver lagdel.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

abe78

Quote from: stig on March 03, 2010, 09:08:31 AM
Liten avsporing. Det er kommet svært få spørsmål til møtet med Nilsen,Skarsfjord og Hansen. Det trengs flere.


Hvilken lagdel er svakest bemannet akkurat nå?
Hva gjør man annerledes i oppkjøringen til denne sesongen kontra i fjor?
.og husk!

stig

Og spørsmål må da sendes på mail. Finner spørsmålskjema i denne artikkelen:
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=394
Nettsideansvarlig

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 03, 2010, 00:21:59 AM
Quote from: skuteviken on March 02, 2010, 22:13:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 02, 2010, 21:14:04 PM
Quote from: Nixon on March 02, 2010, 08:50:17 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article162706.ece

Steinar Nilsen er blitt en myk mann og legger seg ikke lenger opp i om spillerne spiser dessert eller pommes frites.
Det må jo bety at vi vinner serien...


Også artig å lese at flere "savner" Mjeldes lederstil.


Vel i tøffe tider er jeg ikke så sikker på at det er så bra, det som er behagelig er nødvendigvis ikke det beste. For å være positiv, så ser artikkelen bra ut. Ser ut som det er et godt miljø i laget nå.


Det vil det alltid være splid om. Jeg er tilhenger av en inkluderende lederstil, så får man heller luke vekk ugress i spillergruppen.
Jeg sier jatakk begge deler! En blid, karismatisk og humørfylt trener som ikke er redd for å gi spillerne en real skyllebøtte når det trengs. At man ikke liker det ene ytterpunktet betyr ikke at man må like det andre så at spillerne som var imot Mjelde også kritiserte Nilsen er jo ingen sensasjon.

Jeg syns det er positivt at Nilsen har tatt til seg kritikken og jobber med å forbedre seg. Han bør fortsette å være sjefen med stor S og ikke tålerere tull fra spillerne, men hvis de har innspill på hvordan en trening bør være, hvordan de skal spille osv. burde han definitivt høre på dem. Det er jo til syvende og sist de som skal ut på banen og gjøre jobben.

krakra

Quote from: stig on March 03, 2010, 10:27:34 AM
Og spørsmål må da sendes på mail. Finner spørsmålskjema i denne artikkelen:
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=394
Sendte inn 2 Bruunen og et til hver av trenerne.

skuteviken

Forresten medlemskort? Får vi nye for sesongen ?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Grusom B

Regner med at dere som alle andre går å venter på seriestart med økende utålmodighet. Dermed kan jeg glede, eventuelt frustrere og vekke raseri, ved å gi dere noe å korte ned ventetiden bittelitt med. Brann er første lag ut i Kanaritipset 2010, skrevet av selveste meg(som åpenbart er skamløs nok til å drive egenreklame, prøv det du også mamma).

http://www.kfl.no/les.php?id=548

Trussler, eder, galle og generelle ukvemsytringer kan sendes hit:

dukasterborttidendinfordidennemailenikkefinnesoginnerstinnevetduatjegharetpoengnåraltkommertilalt@hotmail.com

Markmus

Synes du skriver ganske bra/artig. Er ikke nødvendigvis enig i deg med alt fordi. For eksempel fremstiller du Bjarnason som en god straffeskytter (i fjor og i år har han vært elendig på dette selv om han var jævlig god før) og ikke minst påstår du at Eirik Bakke er løpssterk ;D
Ka du ve?

Gulløl

March 03, 2010, 22:50:57 PM #790 Last Edit: March 03, 2010, 22:55:32 PM by Gulløl
Dette møllet gidder jeg ikke å kaste bort tiden på å lese. Merker bare at jeg gleder meg enda mer til 16 mai da vi tar hjem en av årets letteste seiere. Dere kommer dere vel ikke hjem igjen dagen før dagen. Håper dere gleder dere til i taperbakrus å våkne til våre kjære buekorps grytidlig 17 mai, det gjør vondt vondt vondt for skallebanken :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Grusom B on March 03, 2010, 22:23:36 PM
Regner med at dere som alle andre går å venter på seriestart med økende utålmodighet. Dermed kan jeg glede, eventuelt frustrere og vekke raseri, ved å gi dere noe å korte ned ventetiden bittelitt med. Brann er første lag ut i Kanaritipset 2010, skrevet av selveste meg(som åpenbart er skamløs nok til å drive egenreklame, prøv det du også mamma).

http://www.kfl.no/les.php?id=548

Trussler, eder, galle og generelle ukvemsytringer kan sendes hit:

dukasterborttidendinfordidennemailenikkefinnesoginnerstinnevetduatjegharetpoengnåraltkommertilalt@hotmail.com


Det er vel SK Brann, og ikke Brann SK. At Opdal skal være et såpass stort usikkerhetsmoment er jeg uenig i, han er virkelig på gang igjen.
Jaiteh blir nok heller ikke backup, jeg tror og håper han blir valgt foran Bakke.

Konklusjon; 9. plass?!?! Jeg vedder et fat Hansa på at det ikke skjer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Grusom B

Quote from: Gulløl on March 03, 2010, 22:50:57 PM
Dette møllet gidder jeg ikke å kaste bort tiden på å lese. Merker bare at jeg gleder meg enda mer til 16 mai da vi tar hjem en av årets letteste seiere. Dere kommer dere vel ikke hjem igjen dagen før dagen. Håper dere gleder dere til i taperbakrus å våkne til våre kjære buekorps grytidlig 17 mai, det gjør vondt vondt vondt for skallebanken :)


Fint, jeg skriver ikke for slike som deg uansett. Tydelig at du er av den typen forumhode man knapt trenger bry seg om. Mindre intelligent person med mindreverdighetskomplekser som desperat klamrer seg til ethvert snev av hersketeknikker han makter å ane konturene av og dermed "kan" anvende halvveis. Hurra for deg.

Dere to andre kan jeg derimot like, dere er saklige og påpeker faktafeil og/eller argumenterer saklig. Det er flott, og dermed er det en glede å svare så saklig jeg er kapabel til:

1. At jeg påpeker straffene til Bjarnason har nok like mye å gjøre med at det forsterker inntrykket av et forsvar med store mangler som at han faktisk er det. Dere har virkelig et stort forsvarsproblem, noe jeg har sett dere kommenterer før i denne tråden også.

2. Eirik Bakke som løpssterk... Tihi. Var vel egentlig meninga å påpeke at Austin og Bakke er en løpssterk duo, men det er mulig det ikke kom klart nok frem i teksten. Bakke er past it and then some, og jeg håper også INDERLIG at dere velger Jaiteh fremfor ham. Jeg håper også at dere slipper å bruke Austin som stopper, jeg tror rett og slett ikke temperamentet hans er forsvarlig i en stopper. Forøvrig må jeg takke for komplimentene, når fans av lag som i stor grad dømmes nord og ned er fornøyde har man gjort noe riktig.

3, Selvfølgelig er det SK Brann. Det er pinlig, og jeg skal få fikset på det. Sorry mack!

4. Opdal er for meg et usikkerhetsmoment fordi han har vært skadeplaget og dere mangler en god nok andrekeeper. Skadefri og i form er han en helt rå keeper jeg virkelig liker å se i aksjon.

5. Jeg er lærer, og har ikke råd til noe fat Hansa. Men om jeg noen gang kommer til Bergen igjen(virkelig en sjelfull og vakker by, og det mener jeg) og faktisk har tatt feil skal jeg gladelig spandere en pils i kompensasjon.


skuteviken

For det første, det er ikke noe nederlag at du som LSK-supporter ikke har full kontroll på alt med Brann. Da tenker jeg måten du forsvarte analysen på.

Og Austin har ikke et voldsomt temperament, det er vel heller vurderingsevnen hans i forhold til hvor listen ligger. Det er ikke sinne i bildet, og han er en veldig fattet person, det at han pådrar seg gule kort hele tiden har med at han spiller på grensen hele tiden.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nightfox

Quote from: Klaus_Brann on March 03, 2010, 23:13:14 PM

Konklusjon; 9. plass?!?! Jeg vedder et fat Hansa på at det ikke skjer.


Enig. vi kan fort havne både en og to plasser lenger ned..

Klaus_Brann

Quote from: Nightfox on March 03, 2010, 23:58:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 03, 2010, 23:13:14 PM

Konklusjon; 9. plass?!?! Jeg vedder et fat Hansa på at det ikke skjer.


Enig. vi kan fort havne både en og to plasser lenger ned..


Tar du veddemålet mao?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Grusom B on March 03, 2010, 23:39:03 PM
Quote from: Gulløl on March 03, 2010, 22:50:57 PM
Dette møllet gidder jeg ikke å kaste bort tiden på å lese. Merker bare at jeg gleder meg enda mer til 16 mai da vi tar hjem en av årets letteste seiere. Dere kommer dere vel ikke hjem igjen dagen før dagen. Håper dere gleder dere til i taperbakrus å våkne til våre kjære buekorps grytidlig 17 mai, det gjør vondt vondt vondt for skallebanken :)
rsterker inntrykket av et forsvar med store mangler som at han faktisk er det. Dere har virkelig et stort forsvarsproblem, noe jeg har sett dere kommenterer før i denne tråden også.

3, Selvfølgelig er det SK Brann. Det er pinlig, og jeg skal få fikset på det. Sorry mack!

4. Opdal er for meg et usikkerhetsmoment fordi han har vært skadeplaget og dere mangler en god nok andrekeeper. Skadefri og i form er han en helt rå keeper jeg virkelig liker å se i aksjon.

5. Jeg er lærer, og har ikke råd til noe fat Hansa. Men om jeg noen gang kommer til Bergen igjen(virkelig en sjelfull og vakker by, og det mener jeg) og faktisk har tatt feil skal jeg gladelig spandere en pils i kompensasjon.




Ja, Brann SK, blir vel det samme som SKL på din klubb.

Skjønner tankegangen, men jeg forutsetter at han holder seg skadefri, for han har virket som han er tilbake i godt gammelt slag.

Da får du satse på at turen til Bergen for å se Brann-LSK i 2011 byr på en anledning til å spandere den pilsen, for vi kommer garantert høyere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Klaus, du vinner jo strengt tatt veddemålet om vi havner på 10. eller lavere også :P
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Grusom B on March 03, 2010, 23:39:03 PM
Fint, jeg skriver ikke for slike som deg uansett. Tydelig at du er av den typen forumhode man knapt trenger bry seg om. Mindre intelligent person med mindreverdighetskomplekser som desperat klamrer seg til ethvert snev av hersketeknikker han makter å ane konturene av og dermed "kan" anvende halvveis. Hurra for deg.


Det kan jo vere greit å unngå slike avsnitt i framtiden...
Gå av.

Henki

Quote from: Grusom B on March 03, 2010, 23:39:03 PM
Fint, jeg skriver ikke for slike som deg uansett. Tydelig at du er av den typen forumhode man knapt trenger bry seg om. Mindre intelligent person med mindreverdighetskomplekser som desperat klamrer seg til ethvert snev av hersketeknikker han makter å ane konturene av og dermed "kan" anvende halvveis. Hurra for deg.


Tja, du kan vel forsåvidt ikke velge hvem du skriver for når du publiserer det du skriver på et internettforum. Ei heller kan du forvente å bli tatt i mot med åpne armer og bare forvente å få konstruktiv kritikk når du legger frem et tabellforslag på en supporteklubb sin hjemmeside.
At du velger å plassere Brann på 9.plass på tipset dit, og flagger det høyt og tydelig på Bataljonen sitt forum, gjør vel heller ikke sitt til at du blir sett på som den mest velkomne gjesten på forumet av alle og enhver.

I tillegg gjør jo faktafeilene i det du skriver sitt til at tipset fremstår som useriøst. Hvis målet ditt var å provosere burde du holdt deg til noe enklere og mer håndfast enn ett tabelltips. Hvis målet ditt var å skape en konstruktiv debatt på bakgrunn av tabelltipset ditt (for ordens skyld: jeg synes diskusjoner om tabelltips egentlig er uinteressant samme hvem som kommer med dem) burde du ha tatt deg bedre tid slik at ihvertfall faktaopplysningene du kommer med var korrekte. 
Ballen skal fremover!

Go Up