• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2010

Started by OmOssSjølOgHansaøl, October 27, 2009, 22:58:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Derabilo

Kan vi ikke bare si at Bruun-Hanssen blir hakkekylling, og spare spillerene?
Bergen ut av Norge -

krakra

Quote from: kabelmann on November 10, 2009, 17:10:19 PM
Quote from: krakra on November 10, 2009, 16:02:20 PMJeg setter Moen og Holmvik som favoritter...


Vil du gå i spissen for hakkerne for at tipset ditt skal gå inn, eller blir det en fair konkurranse?
Jeg hakker aldri på noen og skal holde meg nøytral.

Xminator

En hakkekylling er en spiller som presterer greit nok, men likevel blir hakket på. Noen spillere får lov til å slå ett titalls feilpasninger uten tilrop, andre skal blir æreskjelt for den minste detalj. Tendensene har vert der mot PVM og spesielt Solli denne sesongen. Holmvik har prestert ræv og får egentlig ikke mer pepper enn normalt for den slags prestasjoner.

krakra

Det er derfor jeg ikke tok med Holmvik denne gangen. Bakke har ikke vært noe dårligere enn resten av midtbanen vår, men får fortsatt vanvittig mye pepper hver eneste gang han er i media, for hver eneste feilpasning han slå og hver eneste gang han taper en duell. Derfor mener jeg han er årets hakkekylling. Jeg er enig i at det har vært tendenser mot Moen og Solli i år, mest mot Moen. Derfor tror jeg det blir ham. Med årets dårlige sesong og den høye lønnen tror jeg også Holmvik må spille usedvanlig godt neste sesong for å slippe unna pepper.

Høyest odds har nok Jaiteh som nesten aldri får kjeft.

Gulløl

Første treningskampen etter nyttår ?

14.januar, Brann-FKH i Vestlandshallen kl. 19 (ikke helt bekreftet)
http://www.haugesunds-avis.no/article/20091113/SPORT/581804653/1058/AKTUELT
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Da har vi noe å glede oss til!:)

Og forhåpentligvis blir det flere treningskamper til vinteren enn foregående vintrer siden de trapper ned på treningsleirer i utlandet.
Rød makt på Hansa

Bergenser1

Quote from: nero on October 28, 2009, 09:38:15 AM
Nå må vi stikke fingeren i jorden her, ja. Sannheten er at uten Huse hadde vi flørtet med Adeccoligaen. Det er vel fremdeles sannsynlig at Klepp forsvinner i løpet av vinteren. Da ser det pokker meg tynt ut. Alt tyder på at vi må gå den tunge veien og bygge opp et nytt lag nesten fra grunnen. Uten verken penger, overbevisende sportslig teft eller voldsomme kvaliteter i trenerapparatet. Jeg må innrømme at jeg tviler på om dagens regime på Stadion er kapable til å greie den jobben. Og det gjør at det mest realistiske scenarioet blir en tilværelse i skiktet mellom 5 og 10. plass i de nærmeste årene. I verste fall med et mellomspill i Adeccoland.



det du skriver her er vel litt drøyt? Er ikke de fleste av våres spillere gode nok, da er det vel kun RBK som er gode nok+ kanskje Molde. på papiret så er laget godt nok til medalje...På papiret så er det bare RBK og Molde som har bedre lag...

Bergenser1


dudo

Jeg har to umiddelbare: Jeg ser ingen grunn til å hente Onstad (og han er åpenbart ikke noe førstevalg heller), og jeg er helt enig i at Guastavino skal anses som midtbanespiller. Jeg tror også du overvurderer juniorene våre noe voldsomt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergenser1

Quote from: dudo on November 17, 2009, 19:22:40 PM
Jeg har to umiddelbare: Jeg ser ingen grunn til å hente Onstad (og han er åpenbart ikke noe førstevalg heller), og jeg er helt enig i at Guastavino skal anses som midtbanespiller. Jeg tror også du overvurderer juniorene våre noe voldsomt.


Det var tre :P. Men Onstad har da gjort det bra? Ikke for å virke som Stråmyhr, men de spissene jeg nevnte nederst virker lovende. Birkelund har gjort det bra på juniorlaget og har blitt tatt ut på g 15 landsen. Kalve vel kun hospitert på a-laget og har vel ikke spilt noe andrelagfotball. Det vitner om kvalitet når du får hospitere i en alder av 15 år...Finne trenger vel ikke nærmere presentasjon?

dudo

Kalve er da (venstre-?)ving? Jeg tror vi finner bedre spisstalenter i både RBK og ManU, for å si det sånn. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergenser1

November 17, 2009, 20:03:49 PM #111 Last Edit: November 17, 2009, 20:09:16 PM by Bergenser1
Quote from: dudo on November 17, 2009, 19:59:58 PM
Kalve er da (venstre-?)ving? Jeg tror vi finner bedre spisstalenter i både RBK og ManU, for å si det sånn. ;)


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8345

Quote



Hvem hos RBK er mer lovende i den aldersklassen? United har ingen 15 år gamle norske spisser...Hvem som er de mest lovende spissene uansett aldersklasse er en indivuell vurdering...

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


Bergenser1

November 17, 2009, 20:25:59 PM #114 Last Edit: November 17, 2009, 20:33:49 PM by Bergenser1
Quote from: dudo on November 17, 2009, 20:18:10 PM
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8353



leste bare at han var angrepsspiller. kaktus sendt til Brann.no for å ikke skille mellom midtbane og angrepsspiller.
Greit jeg skumleste det som sto nedover, men allikevel...
Er ikke sikkert at Odd har kremen heller forsåvidt. Nå har vel verken Birkelund eller Finne spilt så mye i tredje, men tror Møvik er ett større talent enn Lekven hvis vi ser på den aldersklassen.  De tre jeg nevnte kan fort vise seg å være kremen. vi får gi de denne sesongen som kommer nå og i 2011 før vi sier så mye om disse spillerne i talentalderen...

Bergenser1

Quote from: krakra on November 17, 2009, 20:21:56 PM


ett fantastisk innlegg. kan ikke gjøre annet enn å bøye meg i støvet...

DangerousDan

Overnevnte Håvard Nielsen er for tiden på en ukes treningsopphold i Tottenham, med tanke på en plass i deres akademi.

Jeg tror forøvrig at Huseklepp ryker og at hans erstatter heter Morten Moldskred.
Et "bytte" som svekker oss men redder økonomien og potensielt gir rom for andre forsterkninger.
Kim Ojo frister, men kanskje han er litt for Demba-aktig? Ikke vet jeg, men beskrivelsen av ham minner.

At Solli går til "første og beste" (utenlandske klubb) er også rimelig opplagt, og da trenger vi 2 nye høyrekanter, hvis ikke Guastavino får en Miller-rolle der.
Han har imidlertid vært så defensivt svak og uinteressert så langt at jeg er mest komfortabel med ham høyt i banen.

Erik Mjelde og diverse Sogndalspillere ser jeg som en selvfølge at vi sonderer, i tillegg til at jeg mener vi ser stusselig ut på keeperplass.

Bergenser1

Quote from: DangerousDan on November 17, 2009, 20:34:43 PM
Overnevnte Håvard Nielsen er for tiden på en ukes treningsopphold i Tottenham, med tanke på en plass i deres akademi.

Jeg tror forøvrig at Huseklepp ryker og at hans erstatter heter Morten Moldskred.
Et "bytte" som svekker oss men redder økonomien og potensielt gir rom for andre forsterkninger.
Kim Ojo frister, men kanskje han er litt for Demba-aktig? Ikke vet jeg, men beskrivelsen av ham minner.

At Solli går til "første og beste" (utenlandske klubb) er også rimelig opplagt, og da trenger vi 2 nye høyrekanter, hvis ikke Guastavino får en Miller-rolle der.
Han har imidlertid vært så defensivt svak og uinteressert så langt at jeg er mest komfortabel med ham høyt i banen.

Erik Mjelde og diverse Sogndalspillere ser jeg som en selvfølge at vi sonderer, i tillegg til at jeg mener vi ser stusselig ut på keeperplass.



Hvorfor liker du ikke Haugsdal på ving som backup? Greit at Håkon har gjort ett par tabber, men han kan da bedre seg neste sesong. Udjus tror jeg har ferdighetene til  å stå fast i TL. Det er min mening ihvertfall. Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening, men det er ikke ofte jeg ser at noen klager på keeperplassen hos oss. Da er det ikke mange keepre igjen som er gode nok for TL!

DangerousDan

Quote from: Bergenser1 on November 17, 2009, 20:58:51 PM
Quote from: DangerousDan on November 17, 2009, 20:34:43 PM
Overnevnte Håvard Nielsen er for tiden på en ukes treningsopphold i Tottenham, med tanke på en plass i deres akademi.

Jeg tror forøvrig at Huseklepp ryker og at hans erstatter heter Morten Moldskred.
Et "bytte" som svekker oss men redder økonomien og potensielt gir rom for andre forsterkninger.
Kim Ojo frister, men kanskje han er litt for Demba-aktig? Ikke vet jeg, men beskrivelsen av ham minner.

At Solli går til "første og beste" (utenlandske klubb) er også rimelig opplagt, og da trenger vi 2 nye høyrekanter, hvis ikke Guastavino får en Miller-rolle der.
Han har imidlertid vært så defensivt svak og uinteressert så langt at jeg er mest komfortabel med ham høyt i banen.

Erik Mjelde og diverse Sogndalspillere ser jeg som en selvfølge at vi sonderer, i tillegg til at jeg mener vi ser stusselig ut på keeperplass.



Hvorfor liker du ikke Haugsdal på ving som backup? Greit at Håkon har gjort ett par tabber, men han kan da bedre seg neste sesong. Udjus tror jeg har ferdighetene til  å stå fast i TL. Det er min mening ihvertfall. Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening, men det er ikke ofte jeg ser at noen klager på keeperplassen hos oss. Da er det ikke mange keepre igjen som er gode nok for TL!


Haugsdal kan godt være bra nok, men jeg har ikke grunnlag for å mene noe om det egentlig.
Et kort innhopp er det jeg har sett av ham, men ingenting hadde vært bedre enn at han slo til.

Opdal er bra nok, men skadeutsatt.
Jeg synes Udjus er for dårlig, enkelt og greit. Han gjør noen ellevillt bra redninger innimellom, men jeg synes han er slepphendt og virker å spre usikkerhet - i alle fall ikke trygghet.

Vi trenger i mine øyne en klar konkurrent/backup til Opdal som er bedre enn Udjus.

krakra

Udjus er en Espen Johnsen light egentlig. God reaksjonsevne, god rekkevidde, men virker utrolig usikker, er dårlig i feltet og en svak igangsetter. Ikke like ekstrem i reaksjonene som Johnsen var, men heller ikke like usikker og tabbete. En grei andrekeeper, men ikke en vi kan ha stående halve sesongen når Opdal bli skadet.

dudo

Quote from: Bergenser1 on November 17, 2009, 20:25:59 PM
Er ikke sikkert at Odd har kremen heller forsåvidt.


Det var heller (overhodet) ikke poenget mitt. Mer som en illustrasjon på hva andres ikke så veldig annerkjente talenter har prestert i forhold til våre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergenser1

Quote from: krakra on November 17, 2009, 22:21:47 PM
Udjus er en Espen Johnsen light egentlig. God reaksjonsevne, god rekkevidde, men virker utrolig usikker, er dårlig i feltet og en svak igangsetter. Ikke like ekstrem i reaksjonene som Johnsen var, men heller ikke like usikker og tabbete. En grei andrekeeper, men ikke en vi kan ha stående halve sesongen når Opdal bli skadet.



Kenneth er god til å gjøre det ingen andre gjør. f.eks hvis ingen tar en duell i feltet, så vil han heller gå ut og prøve å ta den. Synes han er en veldig god igangsetter. god til å bruke begge bein. det ryktet med at han er en dårlig igangsetter tror jeg kommer av at folk kun tenker på en kamp hvor alle ballene gikk over sidelinjen. Udjus er derimot god til å se den raske løsningen og leverer stort sett presise baller når han skyter ut. Til og med VDS kan ha ett upresist utspark pr. kamp.
Hva gjelder reaksjonsredninger, så kan man umulig glemme hans fantastiske refleksredning mot Deportivo i fjor. Returen ble riktignok satt i mål, men allikevel. den redningen kan bekrefte hans utrolige refleks. Tror Kenneth kunne stått fast på alle lagene i TL. Han er stort sett helt usynlig hver kamp han spiller, og det er fordi han forebygger alle situasjoner før de kommer og er ekstremt trygg med ballen i beina. De eneste gangene det er farlig når Kenneth står i mål, er når det kommer ett bra skudd, men han er en god shotstopper så de skuddene må være veldig bra hvis de skal gå inn.
Jeg personlig tror at Kenneth kunne blitt PL keeper, for der er man som oftest veldig glad i de trygge keeperne.
Jeg tror han kan gjenskape den redningen mot Deportivo 9 av 10 ganger, det siste av de skuddene er ett veldig bra skudd. Si at han hadde spilt mot ett av topplagene i TL og forsvaret vårt hadde vært lekk, hadde en speider fra en av de europeiske toppligaene vært på en slik kamp, da er jeg ganske sikker på at hvis det laget hadde hatt ett keeperproblem, eller trengt en god reservekeeper, da hadde de vært og sett på Udjus i neste kamp og. Om ikke PL, så ihvertfall en type serie som Frankrike, Tyskland eller Nederland.
Jeg må si meg totalt uenig med Dan om at han er en usikker keeper. Jeg må si Dan, at du må ha forvekslet Udjus med noen andre...Og det gjenspeiler seg i at det kun er farlig når han får ett godt skudd mot seg.
Det kan hende at dette er litt den samme situasjonen hvor folk mener at Bjarnason er en dårlig spiller. Men, uansett virker det rart at noen har den oppfattelsen av han.

Det er i bunn og grunn veldig synd at det var pga skaden til Opdal at han fikk tillit og ikke pga tabbene. Jeg får vondt i hjertet av å se en forsvarsmann som Steinar ikke vil ha trygghet i de bakre rekker. Jeg hater å se at dyktige spillere ikke spiller i bedre ligaer pga at de er fornøyd med å være backup. Hadde han vært i Godset eller en lignende klubb så hadde han vært landslagsaktuell. Jeg ler meg ihjel når jeg tenker på Jarstein og Opdals dårlige teknikk, mens jeg tenker på Udjus sin gode. At tabbe-Rune er på landslaget, er å pisse på det norske flagget når du ser hvilken trygghet som ikke er det.

Bergenser1

QuoteDet var heller (overhodet) ikke poenget mitt. Mer som en illustrasjon på hva andres ikke så veldig annerkjente talenter har prestert i forhold til våre.



Vel, da er det bra at vi har begynt nå ;D

DangerousDan

November 18, 2009, 01:03:20 AM #123 Last Edit: November 18, 2009, 01:04:56 AM by DangerousDan
Quote from: Bergenser1 on November 18, 2009, 00:38:02 AM
Quote from: krakra on November 17, 2009, 22:21:47 PM
Udjus er en Espen Johnsen light egentlig. God reaksjonsevne, god rekkevidde, men virker utrolig usikker, er dårlig i feltet og en svak igangsetter. Ikke like ekstrem i reaksjonene som Johnsen var, men heller ikke like usikker og tabbete. En grei andrekeeper, men ikke en vi kan ha stående halve sesongen når Opdal bli skadet.



Kenneth er god til å gjøre det ingen andre gjør. f.eks hvis ingen tar en duell i feltet, så vil han heller gå ut og prøve å ta den. Synes han er en veldig god igangsetter. god til å bruke begge bein. det ryktet med at han er en dårlig igangsetter tror jeg kommer av at folk kun tenker på en kamp hvor alle ballene gikk over sidelinjen. Udjus er derimot god til å se den raske løsningen og leverer stort sett presise baller når han skyter ut. Til og med VDS kan ha ett upresist utspark pr. kamp.
Hva gjelder reaksjonsredninger, så kan man umulig glemme hans fantastiske refleksredning mot Deportivo i fjor. Returen ble riktignok satt i mål, men allikevel. den redningen kan bekrefte hans utrolige refleks. Tror Kenneth kunne stått fast på alle lagene i TL. Han er stort sett helt usynlig hver kamp han spiller, og det er fordi han forebygger alle situasjoner før de kommer og er ekstremt trygg med ballen i beina. De eneste gangene det er farlig når Kenneth står i mål, er når det kommer ett bra skudd, men han er en god shotstopper så de skuddene må være veldig bra hvis de skal gå inn.
Jeg personlig tror at Kenneth kunne blitt PL keeper, for der er man som oftest veldig glad i de trygge keeperne.
Jeg tror han kan gjenskape den redningen mot Deportivo 9 av 10 ganger, det siste av de skuddene er ett veldig bra skudd. Si at han hadde spilt mot ett av topplagene i TL og forsvaret vårt hadde vært lekk, hadde en speider fra en av de europeiske toppligaene vært på en slik kamp, da er jeg ganske sikker på at hvis det laget hadde hatt ett keeperproblem, eller trengt en god reservekeeper, da hadde de vært og sett på Udjus i neste kamp og. Om ikke PL, så ihvertfall en type serie som Frankrike, Tyskland eller Nederland.
Jeg må si meg totalt uenig med Dan om at han er en usikker keeper. Jeg må si Dan, at du må ha forvekslet Udjus med noen andre...Og det gjenspeiler seg i at det kun er farlig når han får ett godt skudd mot seg.
Det kan hende at dette er litt den samme situasjonen hvor folk mener at Bjarnason er en dårlig spiller. Men, uansett virker det rart at noen har den oppfattelsen av han.

Det er i bunn og grunn veldig synd at det var pga skaden til Opdal at han fikk tillit og ikke pga tabbene. Jeg får vondt i hjertet av å se en forsvarsmann som Steinar ikke vil ha trygghet i de bakre rekker. Jeg hater å se at dyktige spillere ikke spiller i bedre ligaer pga at de er fornøyd med å være backup. Hadde han vært i Godset eller en lignende klubb så hadde han vært landslagsaktuell. Jeg ler meg ihjel når jeg tenker på Jarstein og Opdals dårlige teknikk, mens jeg tenker på Udjus sin gode. At tabbe-Rune er på landslaget, er å pisse på det norske flagget når du ser hvilken trygghet som ikke er det.



Det var da voldsomt.
Stått fast hos alle andre Tippeligalag?
Landslaget?
Premier League?
Kun farlig når han får "bra skudd" mot seg?

Det er nok ikke jeg som har forvekslet Udjus med en en annen, det er deg.

Bergenser1

QuoteDet var da voldsomt.
Stått fast hos alle andre Tippeligalag?
Landslaget?
Premier League?
Kun farlig når han får "bra skudd" mot seg?

Det er nok ikke jeg som har forvekslet Udjus med en en annen, det er deg.



Neida. akkurat det kan du være helt trygg ;) på, at det har jeg ikke. Må nok samstemme med krakra i at vi ikke vet hvor du har det fra at han er usikker fra.  Det er i beste fall en faktaforvrenging...

krakra

Hæ? Jeg er da enig i at Udjus virker ganske usikker. Ikke like usikker på Johsen, men likevell usikker.  Ser vettskremt ut til tider.

DangerousDan

Quote from: Bergenser1 on November 18, 2009, 01:09:10 AM
QuoteDet var da voldsomt.
Stått fast hos alle andre Tippeligalag?
Landslaget?
Premier League?
Kun farlig når han får "bra skudd" mot seg?

Det er nok ikke jeg som har forvekslet Udjus med en en annen, det er deg.



Neida. akkurat det kan du være helt trygg ;) på, at det har jeg ikke. Må nok samstemme med krakra i at vi ikke vet hvor du har det fra at han er usikker fra.  Det er i beste fall en faktaforvrenging...


Hvor har så krakra skrevet det?

Du kan ikke diskutere slik som du gjør.
"hvis du mener det tar du feil"
Det blir jo med all respekt bare tull.

Jeg synes Udjus er en helt ok keeper (ikke godt nok, jeg vil ha inn en som er bedre) og du synes han holder høy europaklasse, kanskje verdensklasse for alt jeg vet.
Det er greit nok det, vi blir ikke enige - men ikke kom med påstander om "faktaforvrengning".

skuteviken

 ;D

God underholdning før sengen.

"Key goalie Kenneth Udjus, one of the top goalkeepers in the premiership."
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kabelmann

Quote from: Bergenser1 on November 18, 2009, 00:38:02 AM
Kenneth er god til å gjøre det ingen andre gjør. f.eks hvis ingen tar en duell i feltet, så vil han heller gå ut og prøve å ta den. Synes han er en veldig god igangsetter. god til å bruke begge bein. det ryktet med at han er en dårlig igangsetter tror jeg kommer av at folk kun tenker på en kamp hvor alle ballene gikk over sidelinjen. Udjus er derimot god til å se den raske løsningen og leverer stort sett presise baller når han skyter ut. Til og med VDS kan ha ett upresist utspark pr. kamp.


Kenneth, er det deg?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


Spelaren

Ser at avisen ilegger ham to år ekstra på baken... Brann.no sin alder er ihvertfall 24.
Gå av.

krakra

Han kritiserer forøvrig Nilsens spillestil:

"Well I think that we could be playing better as there are players who want to keep the ball, but some coaches want to play long football, but as players we talk about playing nice, short passes," said the stern-faced Austin."

Bergenser1

Quote from: krakra on November 18, 2009, 01:12:12 AM
Hæ? Jeg er da enig i at Udjus virker ganske usikker. Ikke like usikker på Johsen, men likevell usikker.  Ser vettskremt ut til tider.



Da skrev du litt feil i forhold til det du mente da? Men Udjus? Sikker som banken. Var det ett troll på banen da siden han angivelig så vettskremt ut? Mange vitner som tror de så noe viktig, men så så de feil...

Bergenser1

QuoteHvor har så krakra skrevet det?

Du kan ikke diskutere slik som du gjør.
"hvis du mener det tar du feil"
Det blir jo med all respekt bare tull.

Jeg synes Udjus er en helt ok keeper (ikke godt nok, jeg vil ha inn en som er bedre) og du synes han holder høy europaklasse, kanskje verdensklasse for alt jeg vet.
Det er greit nok det, vi blir ikke enige - men ikke kom med påstander om "faktaforvrengning".



han skrev det i sitt innlegg under mitt innlegg tror jeg.

hva blir tull?

Da får vi være uenige om at det er faktaforvrengning.

krakra

November 18, 2009, 13:11:36 PM #134 Last Edit: November 18, 2009, 13:16:02 PM by krakra
Quote from: Bergenser1 on November 18, 2009, 13:03:06 PM
Quote from: krakra on November 18, 2009, 01:12:12 AM
Hæ? Jeg er da enig i at Udjus virker ganske usikker. Ikke like usikker på Johsen, men likevell usikker.  Ser vettskremt ut til tider.


Da skrev du litt feil i forhold til det du mente da? Men Udjus? Sikker som banken. Var det ett troll på banen da siden han angivelig så vettskremt ut? Mange vitner som tror de så noe viktig, men så så de feil...
Nei. Jeg skrev aldri at han var sikkerheten selv. Jeg skrev at han som Johnsen er en reaksjonssterk keeper med god rekkevidde, men som desverre er alt for utrygg, dårlig i feltet og dårlig i igangsettingen. Bare at han ikke er like ekstrem som Johnsen. En Johnsen Light.
Det er strengt tatt bare du som mener at Udjus er tryggheten selv. Hvordan du ser dette skjønner jeg ikke. Han er stadig ute i feltet når han ikke har noe der og gjør og klarer ikke å klarere, han gjør ofte feil i forhold til timinger og flere av utspillene hans går enten utenfor eller til motspiller. Han er en helt middels keeper. God nok backup, men ikke mer. At du mener han kunne stått i PL er jo bare vanvittig. Hvordan kan du si noe sånt? Det er nok ikke uten grunn at både Mjelde og Nilsen rangerer ham bak Opdal og at verken Hareide eller Drillo har tatt ham ut på landslaget. Eller at noen andre klubber at vist interesse for ham.

Du var vel ikke tilfeldigvis på VGD under nicket "vanrett" for en stund siden?

krakra

http://www.bold.dk/nyt/Brann-vil-ikke-beholde-Esbjerg-spiller

Onstad blir ikke i Brann. Håper dette betyr at vi er nære andre alternativer.

dudo

Det begynner vel å bli snart tre uker siden Bruun mente vi skulle ha en avklaring innen en ukes tid?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DangerousDan

November 18, 2009, 13:55:33 PM #137 Last Edit: November 18, 2009, 13:57:33 PM by DangerousDan
Quote from: Bergenser1 on November 18, 2009, 13:05:36 PM
QuoteHvor har så krakra skrevet det?

Du kan ikke diskutere slik som du gjør.
"hvis du mener det tar du feil"
Det blir jo med all respekt bare tull.

Jeg synes Udjus er en helt ok keeper (ikke godt nok, jeg vil ha inn en som er bedre) og du synes han holder høy europaklasse, kanskje verdensklasse for alt jeg vet.
Det er greit nok det, vi blir ikke enige - men ikke kom med påstander om "faktaforvrengning".



han skrev det i sitt innlegg under mitt innlegg tror jeg.

hva blir tull?

Da får vi være uenige om at det er faktaforvrengning.


Det som er tull er å hevde at dine meninger er "fakta", mens andres meninger er "faktaforvrenging"
Det er jo helt komisk å høre på.

Forøvrig svarer din påståtte meningsfelle Krakra som om jeg skulle gjort det selv 3 innlegg over så jeg lar det bli med det.

Gulløl

November 18, 2009, 18:10:45 PM #138 Last Edit: November 18, 2009, 18:22:41 PM by Gulløl
Når 15-16 åringer som fremdeles holder guttespiller-alder slår etablerte eliteserie spillere i Brann ned i støvlene i fysiske tester kan en for alvor begynne å lure :o. Meg sier det at mange av eliteseriespillerne i Brann der de fleste er på millionlønn bør ta seg sjølv alvorlig i nakken. Eller kanskje det er generasjonskiftet
som bør komme fortere en svint ??

Tipper at Møvik og Kalve ikke er noe spesielt godt trent i forhold til spillere i samme aldersgruppe i VIF og RBK, det er nok heller eliteseriestjernene til Brann som er for dårlig trent. Hvor blir det av "SteinHard Nilsen", er han blitt en pusekatt som ikke våge å sortere ut de som ikke gidder å få opp kondisjonen på et akseptabelt nivå ? Stjerneeksempelet på det i år er Erik Bakke som knapt orket å ta et eneste returløp i år.

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8556
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Quote from: Gulløl on November 18, 2009, 18:10:45 PM
Når 15-16 åringer som fremdeles holder guttespiller-alder slår etablerte eliteserie spillere i Brann ned i støvlene i fysiske tester kan en for alvor begynne å lure :o. Meg sier det at mange av eliteseriespillerne i Brann der de fleste er på millionlønn bør ta seg sjølv alvorlig i nakken. Eller kanskje det er generasjonskiftet som bør komme fortere en svint ??

Tipper at Møvik og Kalve ikke er noe spesielt godt trent i forhold til spillere i samme aldersgruppe i VIF og RBK, det er nok heller eliteseriestjernene til Brann som er for dårlig trent. Hvor blir det av "SteinHard Nilsen", er han blitt en pusekatt som ikke våge å sortere ut de som ikke gidder å få opp kondisjonen på et akseptabelt nivå ? Stjerneeksempelet på det i år er Erik Bakke som knapt orket å ta et eneste returløp i år og er den som hever høyest lønn i år:(

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8556


Dette var ikke en økt alle deltok på, og det var presisert at i deres pulje så var Møvik best. Sa ingenting om denne puljen var bare A-lagsspillere osv.

Det de sa videre var at deres resultat var meget bra oppimot resten av stallen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

November 18, 2009, 18:25:41 PM #140 Last Edit: November 18, 2009, 18:43:18 PM by Gulløl
Er klar over det at ikke alle A-spillerne var med. Trolig er de oppdelt i to puljer siden det var noen som tok den i forrige uke også. Men det sier en god del likevel om tingenes tilstand om de som var med, enten det var 8, 10 eller 12 av eliteseriespillerne. Allehttp://www.auraavis.no/Rikssport/article4028426.ece?service=print
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bergenser1

QuoteNei. Jeg skrev aldri at han var sikkerheten selv. Jeg skrev at han som Johnsen er en reaksjonssterk keeper med god rekkevidde, men som desverre er alt for utrygg, dårlig i feltet og dårlig i igangsettingen. Bare at han ikke er like ekstrem som Johnsen. En Johnsen Light.
Det er strengt tatt bare du som mener at Udjus er tryggheten selv. Hvordan du ser dette skjønner jeg ikke. Han er stadig ute i feltet når han ikke har noe der og gjør og klarer ikke å klarere, han gjør ofte feil i forhold til timinger og flere av utspillene hans går enten utenfor eller til motspiller. Han er en helt middels keeper. God nok backup, men ikke mer. At du mener han kunne stått i PL er jo bare vanvittig. Hvordan kan du si noe sånt? Det er nok ikke uten grunn at både Mjelde og Nilsen rangerer ham bak Opdal og at verken Hareide eller Drillo har tatt ham ut på landslaget. Eller at noen andre klubber at vist interesse for ham.

Du var vel ikke tilfeldigvis på VGD under nicket "vanrett" for en stund siden?



Samme her. hvordan du ser at han er usikker skjønner jeg ikke. den situasjonen du tenker på var nok fra da Holmvik ikke tok en hodeduell og Udjus prøvde å gå ut og bokse ballen. Intensjonen var bra, dessverre nådde han ikke frem. Det var Holmvik sin feil at han fikk gå opp og heade så fritt. Det kunne blitt mål uansett...Det var en kamp hvor alle utspillene gikk ut, tror det var den første eller andre kampen etter at han var tilbake. Blir litt rart å si at han har dårlige utspill pga en eneste kamp. ellers er han ganske presis. Vanvittig er det ikke. Drillo mener jo at tabbe-Jarstein skal stå på landslaget. DET er vannvittig det. Udjus kunne stått fast i TL, det er det ingen tvil om. Nilsen har rangert han bak Tabbe-Opdal og vi ser jo hvordan det har gått mtp tabber, innslupne mål og poengtap. At Moldskred er foran Nevland på landsen og at Bugge er bak Jarstein sier alt om disponeringene. for ikke å snakke om at Høgli er inne på landslaget i det hele tatt. Jarstein som hver gang det gjelder tabber seg ut, eller Høgli som ikke gang kan markere en motspiller...Hvis Steinar hadde satt pris på mindre baklengs, trygghet bak og flere poeng, så hadde Udjus stått fast. Opdal er ikke hva han en gang var og har hatt en sesong lik Sigurdsson. Dvs helt elendig. At han ikke har blitt sett på av andre klubber er pga at TL er ikke en særlig populær liga, finanskrisen har rådd og hvis du ser på de større ligaene så handler lagene der spillere for å kunne henge med på tempoet, keeperplassen kommer til slutt. F.eks er jeg ganske sikker på at United ikke kommer til å hente Akinfeev, fordi for å klare å gjenskape gullet så er det helt andre posisjoner man må forsterke...Og nei, jeg har aldri hatt noe nick som heter vannrett. og om jeg hadde hatt det, så hadde jeg ikke hatt lov til å si det her inne...

Bergenser1

QuoteDet som er tull er å hevde at dine meninger er "fakta", mens andres meninger er "faktaforvrenging"
Det er jo helt komisk å høre på.

Forøvrig svarer din påståtte meningsfelle Krakra som om jeg skulle gjort det selv 3 innlegg over så jeg lar det bli med det.



Jeg har aldri hevdet det. Det som er komisk er din fantasi...

dudo

Quote from: Bergenser1 on November 18, 2009, 18:38:34 PMOg nei, jeg har aldri hatt noe nick som heter vannrett. og om jeg hadde hatt det, så hadde jeg ikke hatt lov til å si det her inne...


Hvorfor ikke? Hvem av?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergenser1

Siden ingen liker trygge keepere, hva synes dere om Jarstein/Opdal da? Verdens beste keepere?

Nå vet vi ihvertfall at Møvik og Kalve har en ekstremt bra fysisk kapasitet, så det lover godt for stortalentene våre. Skal ikke se bort fra at Møvik kanskje kan gå forbi Næs allerede nå.

Angående å fikse dobbel dekning i stallen, så kan det hende at vi får en god pekepinn på hvor bra trener Steinar er allere før sesongen 2010. Spesiellt siden det er han som bestiller spillerne. Steinar bestemmer jo hvordan bruken av spillere skal foregå. Om han bruker Gylfi, så tror jeg vi har fått svarene vi lurer på

Bergenser1

Quote from: dudo on November 18, 2009, 18:58:13 PM
Quote from: Bergenser1 on November 18, 2009, 18:38:34 PMOg nei, jeg har aldri hatt noe nick som heter vannrett. og om jeg hadde hatt det, så hadde jeg ikke hatt lov til å si det her inne...


Hvorfor ikke? Hvem av?



Sånn er reglene uansett...

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergenser1

November 18, 2009, 19:19:29 PM #147 Last Edit: November 18, 2009, 19:22:22 PM by Bergenser1

krakra

Quote from: Gulløl on November 18, 2009, 18:10:45 PM
Når 15-16 åringer som fremdeles holder guttespiller-alder slår etablerte eliteserie spillere i Brann ned i støvlene i fysiske tester kan en for alvor begynne å lure :o. Meg sier det at mange av eliteseriespillerne i Brann der de fleste er på millionlønn bør ta seg sjølv alvorlig i nakken. Eller kanskje det er generasjonskiftet
som bør komme fortere en svint ??

Tipper at Møvik og Kalve ikke er noe spesielt godt trent i forhold til spillere i samme aldersgruppe i VIF og RBK, det er nok heller eliteseriestjernene til Brann som er for dårlig trent. Hvor blir det av "SteinHard Nilsen", er han blitt en pusekatt som ikke våge å sortere ut de som ikke gidder å få opp kondisjonen på et akseptabelt nivå ? Stjerneeksempelet på det i år er Erik Bakke som knapt orket å ta et eneste returløp i år.

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8556
Møvik er iallefall en spiller som har blitt beskrevet som en med voldsom løpskapasitet. Så jeg tror nok heller dette er noe som betyr at disse guttene har gjort det bra og ikke motsatt. Jeg tror heller ikke de er best i Brann, eller har slått noen ned i støvlene, men har gjort det bra i forhold til a-lagets resultater og er oppimot toppen. Man kan jo velge å se negativt på det, eller positivt. Enten kan man anta at dette betyr at de er godt trent, eller at de andre er dårlig trent. Utifra artikkelen tyder det jo på at det er ungguttene som er godt trent, ikke motsatt.

Bergenser1

November 18, 2009, 20:30:32 PM #149 Last Edit: November 19, 2009, 00:06:50 AM by Bergenser1
ops. feil tråd. SLETT!

Go Up