• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

vebo

Faen... Ga vi ikke penger for han også?
Tiocfaidh ár lá

olebrann3

da signerer vi ny kontrakt med walde og leier han gratis ut til løv ham. Vi kan jo ikke la andre klubber få tak i han og løv ham har ikke råd

Markmus

Fra Brann.no:

Vi kan med andre ord forvente oss poengtap i morgen ;)
Ka du ve?

Chrisstah

Noen som vet noe om Mounir Hamoud ? virker for meg som en meget god høyreback, glimt har vel ikke allverden med penger så dyr blir han nok ikke. Spennende spiller.

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Litt sånn kamikaze-back. Vi har en lignende i Sævarsson i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Sævarsson er raskere og bedre bakover. Hamoud har bedre teknikk og fysikk.

pidre

Quote from: Chrisstah on September 14, 2009, 13:41:34 PM
Noen som vet noe om Mounir Hamoud ? virker for meg som en meget god høyreback, glimt har vel ikke allverden med penger så dyr blir han nok ikke. Spennende spiller.


Hamoud er absolutt en spennende spiller. En rask, teknisk, offensiv og moderne backtype. Han har vel også landskamper.

Ryker BG ned, er det naturlig at både Hamoud og Lædre Bjørdal forlater Bodø....

Saludar a los monos!

krakra

Kan det være aktuelt å beholde Onstad? Jeg syns han gjorde en god kamp i dag. Han er duellsterk og god teknisk. En god del kjappere enn Ollie og. Da trenger vi bare èn ny stopper, med fart.

Xminator

Om overhode mulig må Brann hente noe bedre enn både Bjarnason og Onstad.

Synest kampen viste det samme som er blitt påpekt lenge.
- manglende dekning på venstresiden. I går spilte vi i praksis uten venstrekanter. Holmvik forsterker inntrykket av å være flopp og har overhode ikke levd opp til selv forsiktige forventninger. Uten PVM på banen er vi ett dårligere lag, men jeg har også på følelsen av at vi hadde hatt til dels mange flere poeng i år om man hadde hentet han brassen som prøvespilte i vinter.
- Manglende fart i forsvaret.
- Manglende fart sentralt i midtbanen. Bakke ble overløpt for ofte i går. Jaiteh klarte seg bedre, men han har ikke farten som sitt våpen han heller. Nå er ikke fart alt, men det gjør oss sårbare når vi møter lag som spiller på tempo og høyt press.
- Nielsen er ikke god nok, og da er det for tynt på topp.

krakra

Jeg syns da ikke Holmvik var så dårlig i går. Jeg syns faktisk ikke han har vært spesielt dårlig i det hele tatt siden han tok tilbake venstrebacken. Noen taktiske mangler bakover, men det hadde også Hanstveit. Holmvik har hatt en oppegående kurve og kan bli god fra Brann etterhvert, men han trenger en konkurrent. Gjerne en som også kan ta over ventrekanten når det er nødvendig. For å starte med Sæv på venstrekanten, men Austin som backup er jo på grensen til katastrofe. Det blir som å starte med Bakke som spiss og sette innpå Gylfi mot slutten.

posemedsnopi

Quote from: krakra on September 15, 2009, 12:59:54 PM
Jeg syns da ikke Holmvik var så dårlig i går. Jeg syns faktisk ikke han har vært spesielt dårlig i det hele tatt siden han tok tilbake venstrebacken. Noen taktiske mangler bakover, men det hadde også Hanstveit. Holmvik har hatt en oppegående kurve og kan bli god fra Brann etterhvert, men han trenger en konkurrent. Gjerne en som også kan ta over ventrekanten når det er nødvendig. For å starte med Sæv på venstrekanten, men Austin som backup er jo på grensen til katastrofe. Det blir som å starte med Bakke som spiss og sette innpå Gylfi mot slutten.


Enig med du.

Onside !!!

Ikke det nå det er riktig tidspunkt å komme med et finfint kontraktstilbud?

http://www.ba.no/sport/article4587594.ece

dudo

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4587163.ece

Tilbud på Reginiussen er nå uaktuelt pga egen økonomi. La ikke vi inne et bud på noen millioner for to uker siden? Glemte vi da at vi også måtte betale lønn?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

Ble det noen gang bekreftet fra Brann sin side at et bud faktisk var tilfelle? Etter det jeg kan huske sa Bruun Hansen "ingen kommentar" og Nilsen sa "han blir vel for dyr"?

olebrann3

Vi har egentlig alle pengene bruun hansen rotet vekk i fjor, de trodde sikkert de hadde funnet pengene når de lå inn budet

Xminator

Nå er jo Brann og RBH så utrolig opptatt av å være best i klassen at man kan bli kvalm. Greit at man må rydde i stallen, men akkurat nå er vi skjevere ute enn før sesongstart og er på full fart inn i en forsvarskrise. Ja, det er faktisk mulig at den blir større enn i dag. Akkurat nå virker det som 2010 blir ett år uten stoppere og venstreback. Så får de mer optimistiske sette sin lit på at Yaw og andre luftslott slår til.

skuteviken

For en dårlig unskyldning, for det er jo det det må være. 1. januar er Yaw Amankwah og Bjarnason de eneste stopperene vi har.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Xminator

Ja ikke sant, vi går mot 2010 med en pensjonist og en spiller som ikke har vist nivået. Uten backup. Det mest positive i den situasjonen er at alt ligger tilrette for spillerkjøp i vinter og ikke den overgangstørken vi nærmest er blitt vant til. Hvordan man skal rette opp ujevnhetene i stallen OG kutte antall spillere er en gåte for meg. Prioriteringen burde strengt tatt være å kunne stille lag - deretter kunne stille ett lag med spillere spesialisert i hver enkelt posisjon - og deretter å kunne stille ett slikt lag også når karantener og skader begynner å vise seg utover sesongen. Det gjør vi ikke pr i dag, og det er mye som tyder på at vi står enda dårligere skikket til det i 2010.

SKBMiller

Kanskje vår strategi er å være den eneste norske klubben som overlever økonomisk? At det styrets planlagte vei mot et nytt gull? Ikke dumt spør du meg.

Spelaren

Fredrik Haugen trener med Brann.



Det hadde vore veldig gøy om me kunne ha fostra fram ein sentral midtbanespelar her frå byen. Han har tidligere signalisert at spel for Brann er ein ambisjon for han.
Gå av.

Derabilo

Glimrende! Håper han lærer av nivået og tar nye steg, så kanskje vi har en ny sentral midtbanespieller til 2011. Med treninger sammen med Brann og fast plass i Løv-Ham neste år kan ting bli bra.
Bergen ut av Norge -

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lurkin

Playmakertype fra Bergen i Brann. Mmm, våte drømmer. Forsvinner sikkert ut rimelig kjapt.

Men har ikke han spilt ganske bra i Løvene så langt i år? Ser ingen problemer med å signere han i vinter og bruke han som 4. valg på midten. Så lenge vi kan bruke han litt så han blir vant med nivået er det en måte å få han til å ta mange riktige steg. 17-18 år er perfekt alder, bortsett fra i Norge hvor de er "talenter" til de er fylt 27.
Berømte Brann fra Bergen

krakra

Skal vi signe ham i vinter syns jeg det er bedre å låne ham ut til Løv-Ham igjen med mindre han er veldig aktuell for a-lagsspill. Så kan han samtidig trene med laget nå og da. En meget spennende spiller. Ser litt spinkel ut, men han er jo bare 17, så det er neppe så farlig.

Xminator

Det er nok best å la ham spille i Løvham i 2010 også. 2011 blir litt anderledes. Da går det jo ut en del kontrakter sentralt på midtbanen og det blir litt bedre plass for ett talent. Om han er god nok...

Læreren

September 17, 2009, 17:05:24 PM #9475 Last Edit: September 17, 2009, 17:07:15 PM by Læreren
Spilleforståelsen er noe veldig mange unge spillere blir gjennomskuet på. Derfor er det greit at han får trent med Brann nå, og trenerteamet får se hva som bor på innsiden av hodet hans, det er vel så viktig slik situasjonen hans er nå, da han allerede har bevist at han ferdighetsmessig kommer til å bli en bra spiller om han fortsetter i samme spor. Det perfekte opplegget for Fredrik Haugen vil i mine øyner være at han nå viser Brann at han er god nok, også mentalt. De signerer han i vinter, for så å leie han ut 1 sesong til Løv Ham. Haugen vil ha godt av litt mer spill i 1. divisjon i steden for å være benkesliter i Brann. Han må selvsagt trene flere ganger i uken med Brann den tiden han er på lån i Løv Ham.

Å fått en lokal playmaker på midten hadde vært utrolig moro!

Ferguson

Var det ikke slik Huseklepp begynte sin Brannkarriere?

Heller Haugen enn Gylvi!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

skuteviken

http://www.fotballmagasinet.no/images/bilder/649/450_04.jpg

Hanstveit > Holmvik

For all del jeg har sansen for Holmvik og tror han har stort potensiale, men er ikke tvil om at Hanstveit hadde styrket oss.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: Læreren on September 17, 2009, 17:05:24 PM
Enig. Dessuten har vi allerede Næss og Møvik jr. i klubben. Hvis vi signer Haugen nå og ikke leier ham ut vil en av dissse talentfulle midtbanespillerne sannsyneligvis ikke få spesielt mye spilletid på 2. laget engang og det ville vært veldig synd. Det beste for Haugen er å spille med Løv-Ham en sesong til og trene med Brann.

Huff

Quote from: krakra on September 17, 2009, 18:02:53 PM
Enig. Dessuten har vi allerede Næss og Møvik jr. i klubben. Hvis vi signer Haugen nå og ikke leier ham ut vil en av dissse talentfulle midtbanespillerne sannsyneligvis ikke få spesielt mye spilletid på 2. laget engang og det ville vært veldig synd. Det beste for Haugen er å spille med Løv-Ham en sesong til og trene med Brann.

Huff

http://fotball.bt.no/eliteserien/article150854.ece

Er meget avventende ift neste sesong fordi jeg egentlig ikke tror på noen særlige forsterkninger. Tror faktisk ikke vi får se noe særlig handlekraft fra Branns side før i 2011, da en god del spillere som er meget dyre i drift er ute av klubben.

Denne artikkelen er da interessant. Kredittopplysningsselskapet Lindorff Decision har sett på tippeligaklubbenes økonomi og gir seks av klubbene stryk. Legger vi til at Brann, B/G, RBK or TIL ikke er vurdert kan vi raskt oppjustere dette tallet til 8 klubber som nærmest balanserer på randen av konkurs (med unntak av Lyn som nok allerede er ferdig). Selv om situasjonen i idrettsveien nok ikke er bra for tiden, er det likevel grunn til å tro at Brann er blant klubbene som ligger best an, om ikke nest best etter RBK. Dermed skulle både Brann og RBK være i en situasjon der vi bør kunne utnytte situasjonen i dagens TL. Lyn gav bort mye bra i år, nærmest gratis; tenk dere konsekvensene om en tre-fire andre klubber må gjøre det samme -og vi er blant de eneste som kan utnytte dette...

Dermed kan vi i beste fall faktisk ende opp i en situasjon der enkelte klubber (ikke bare lyn) nærmest må gi bort spillere for å unngå konkurs, jaffal dersom de har relativt høy lønn. Klubbene med de beste spillerne klarer seg nok, men det er en god del unge spillere på disse ''konkurslagene'' jeg gjerne ser i Brann.

dudo

Det er ett navn som umiddelbart melder seg: Borges på FFK. Han ville vært et scoop av dimensjoner. Keita og Pedersen på Godset er spennende, og Andersson hadde jo vært kjekt å stikke av med fra Stabæk, sammen med Hedenstad og Rogne. Stokkelien kunne også vært interessant. Aberet her er at samtlige jeg nå har listet opp med unntak av Borges og Andersson nok tjener særs lite, og klubbene har i så måte råd til å la dem bli om ikke overgangssummen er høy. Samtidig er jeg usikker på hvordan eierskapet til Borges er.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Borges kommer garantert til å bli hentet av RBK, det er jeg sikker på. Hvis vi skulle klare å snappe ham foran bartepakket har vi faen meg en ganske sykt god midtbane med Bakke, Jaiteh, Austin, (Gustav) og Borges.

dudo

Jeg tror nok dessverre du har rett, men RBKs enorme underskudd i år kan kanskje gi dem litt mindre handlingsrom enn antatt? (neppe så lite som vårt, men likevel)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Quote from: krakra on September 21, 2009, 21:51:08 PM
Borges kommer garantert til å bli hentet av RBK, det er jeg sikker på. Hvis vi skulle klare å snappe ham foran bartepakket har vi faen meg en ganske sykt god midtbane med Bakke, Jaiteh, Austin, (Gustav) og Borges.


Nå har vi jo allerede fire femtedeler av den midtbanen, og den er pokker meg milelangt unna å være sykt god. Ihvertfall hvis vi snakker om god på banen, ikke på papiret.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: Huff on September 21, 2009, 21:20:56 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article150854.ece

Er meget avventende ift neste sesong fordi jeg egentlig ikke tror på noen særlige forsterkninger. Tror faktisk ikke vi får se noe særlig handlekraft fra Branns side før i 2011, da en god del spillere som er meget dyre i drift er ute av klubben.

Denne artikkelen er da interessant. Kredittopplysningsselskapet Lindorff Decision har sett på tippeligaklubbenes økonomi og gir seks av klubbene stryk. Legger vi til at Brann, B/G, RBK or TIL ikke er vurdert kan vi raskt oppjustere dette tallet til 8 klubber som nærmest balanserer på randen av konkurs (med unntak av Lyn som nok allerede er ferdig). Selv om situasjonen i idrettsveien nok ikke er bra for tiden, er det likevel grunn til å tro at Brann er blant klubbene som ligger best an, om ikke nest best etter RBK. Dermed skulle både Brann og RBK være i en situasjon der vi bør kunne utnytte situasjonen i dagens TL. Lyn gav bort mye bra i år, nærmest gratis; tenk dere konsekvensene om en tre-fire andre klubber må gjøre det samme -og vi er blant de eneste som kan utnytte dette...

Dermed kan vi i beste fall faktisk ende opp i en situasjon der enkelte klubber (ikke bare lyn) nærmest må gi bort spillere for å unngå konkurs, jaffal dersom de har relativt høy lønn. Klubbene med de beste spillerne klarer seg nok, men det er en god del unge spillere på disse ''konkurslagene'' jeg gjerne ser i Brann.
Ser at Stabæk er blant klubbene. Kanskje noe å tenke på for de som hyller klubben for å ha klart å følge opp gullet. Joda, de gjør det greit sportslig, men er i store økonomiske vansker. Vi er litt bak sportslig og er trygge økonomisk. Make your pick.

dudo

Men hvorfor er de i store økonomiske vansker? Er ikke det primært pga dennye hallen - som ville blitt bygget uavhengig av seriegull eller ikke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: nero on September 21, 2009, 22:47:32 PM
Quote from: krakra on September 21, 2009, 21:51:08 PM
Borges kommer garantert til å bli hentet av RBK, det er jeg sikker på. Hvis vi skulle klare å snappe ham foran bartepakket har vi faen meg en ganske sykt god midtbane med Bakke, Jaiteh, Austin, (Gustav) og Borges.


Nå har vi jo allerede fire femtedeler av den midtbanen, og den er pokker meg milelangt unna å være sykt god. Ihvertfall hvis vi snakker om god på banen, ikke på papiret.

dudo

Med Nilsens smale vinger kan høyrekanten fort være en bra posisjon for Austin (eller Guastavino), og vi kunne hatt en midtbane som dette:
        Borges
PVM     -     Austin
    Jaiteh/Bakke

Da med Borges fremst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Eg ser ingen grunn til å hente fleire midtbanespelarar med mindre dei sparker med venstrefoten. Det er nok daukjøtt som går og slenger der... Keita er fin, venstreving er han vel óg.
Gå av.

olebrann3

Noen spillere som eg vil ha:
Mats Cato Moldskred 3 plass på bt sin børs i 1. div(23 år)
Even Hovland stopper?(20 år) Mye skadd i år
Eirik Bertheussen stopper på Tuil, 5 plass på bt sin børs i 1. div(25 år)
Reginiussen, men han skal vell bare være lojal
http://fotball.bt.no/forstediv/index.jsp?stats=true&type=spillerbors


Eller hente tilbake noen av disse, heller tvilsomt da men!
Pelle Nilsson, Hadde vært kanon å få, men tror han har spilletid i hoffenheim
stoor, tviler på vi får han men trenger vell ny klubb
alanzinho, vist vi får solgt huseklepp og da har penger å alanzinho skal tilbake bør vi være klar, men tror ikke vi har plass til både huse, gustav og alanzinho
Tarik Elyounoussi samme som med alanzinho
pall gunnarson, har vi råd og muligheten er der så løp å kjøp
Pa-Modou Kah (29?), tror han er fast i roda men hadde vært god å ha

dudo

Paul Addo trener med Brann i dag, og har veldig lyst å spille TL. Selv har jeg veldig lyst på ny venstreback, så dette kan være bra. For de som ikke vet det var han kaptein på Ghanas bronselag i u17-vm i 2007.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Får håpe at vi med den nye lisensordningen får dra mer nytte av at vi har en mye større økonomi enn de andre, og at å drive sunt får positive følger for oss. Er så møkka lei av å bli rundspilt av møkkaklubber med 0 penger.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Bronse i et verdensmesterskap er utvilsomt et stort kvalitetstegn, selv om det bare er G17. Spennende uten tvil. Skal neste års superkomet spille for Brann?

Kai-Olai

Nå skal det vel sies at Ghana endte på 4. plass.. Tapte bronsefinalen mot Tyskland.. Men uansett ingen svak prestasjon..

krakra

Bagateller:) Norge var vel ikke engang med i dette mesterskapet?

Alzheimer/Silverspurs

Addo er ein bra liten venstreback. Virkar ganske muskuløs og har spelt over 20 kampar til no i år. Tre gule og to raude, men det er noko ein kan venne seg av med :)

Huff

Har forhørt meg med min kontakt med meget god peiling på løvene. Beskrives som; rask, teknisk, men nonchalant. Fikk ikke noe klart inntrykk av at han pdd holdt TL-nivå. Høres mer ut som et talent enn noe som kan prestere med en gang.

Men, nå er han jo uansett uaktuell fø rneste sesong. Hva en eventuell oppkjøring med Brann kan gjøre for rutinen og ferdighetene er jo da et spørsmål.

Xminator

Tviler på at det er noe verre enn Holmvik, så da er det bedre å kjøre inn en ungdom. Han blir vel 20 i sin første sesong for Brann og er vel derfor ikke i kategorien klubbutviklet, men regner med at han kom tidlig nok til Løvham til å bli definert som lokalt utviklet.

kjegil

Så Løv-Ham borte mot Mjøndalen. Tre spillere på det laget hadde etter mitt syn eliteseriepotensial. Addo var en av dem, den andre Cato Hansen og til slutt Mats Cato Moldskred. Sistnevnte gjorde veldig mye bra på egen hånd, men ble veldig egoistisk i avgjørende situasjoner. Ikke så fotballklok som Huseklepp. Addo var veldig solid. Plasseringssterk og god teknikk. Utover kampen ble han mer og mer offensiv. Det som imponerte meg var at han så godt som aldri mistet ballen, selv om han ofte dro av en mann eller to...

Go Up