• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Quote from: krakra on May 20, 2010, 13:14:54 PM
VIF var i like mye trøbbel som vi var, selv om dette var senere i sesongen og snudde det ikke ved å hente inn bestefedre, men ved å satse på de talentene de hadde i klubben.


Det var når disse talentene begynte å få alvorlig med spilletid at det begynte å gå dårlig for VIF.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: Ferguson on May 20, 2010, 16:41:17 PMAv det jeg har sett av Haugen i år ville han enkelt kapret en plass på dagens midtbane.


Nå har hele Brann sitt sportslige apparat hatt Haugen på trening ukentlig siden i fjor. Det virker ikke som at de er av samme oppfatning. Er det du som er et speidertalent utenom det vanlige, eller er Nilsen/Skarsfjord/Hansson/Hauge/Riisnes/Fossum helt talentløse?
Rød makt på Hansa

Ferguson

Quote from: Nixon on May 20, 2010, 20:48:44 PM
Quote from: Ferguson on May 20, 2010, 16:41:17 PMAv det jeg har sett av Haugen i år ville han enkelt kapret en plass på dagens midtbane.


Nå har hele Brann sitt sportslige apparat hatt Haugen på trening ukentlig siden i fjor. Det virker ikke som at de er av samme oppfatning. Er det du som er et speidertalent utenom det vanlige, eller er Nilsen/Skarsfjord/Hansson/Hauge/Riisnes/Fossum helt talentløse?


Når du ser forfatningen til dagens Brannlag kan en begynne å lure. Min bakgrunn er tynn bortsett fra aktiv spiller og et par trener kurs. Derimot er uttalelsen basert på folk som følger talentmarkedet nasjonalt. Haugen skal ifølge de referansene være et bra talent og de sier videre at han har hatt en spennende utvikling i Addecco i år.

Litt kvalifisert synsing med andre ord.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

Quote from: Nixon on May 20, 2010, 20:48:44 PM
Quote from: Ferguson on May 20, 2010, 16:41:17 PMAv det jeg har sett av Haugen i år ville han enkelt kapret en plass på dagens midtbane.


Nå har hele Brann sitt sportslige apparat hatt Haugen på trening ukentlig siden i fjor. Det virker ikke som at de er av samme oppfatning. Er det du som er et speidertalent utenom det vanlige, eller er Nilsen/Skarsfjord/Hansson/Hauge/Riisnes/Fossum helt talentløse?
Hva er det egentlig osm får deg til å si at Skarsfjord og co. ikke er enige? At de ikke signerte ham i vinter? Den gangen var tanken at han ville utvikle seg bedre ved å spille fast og ha en nøkkelrolle for Løvene enn å slite benken for Brann. På dette tidspunktet var jo Jaiteh faktisk ganske god og man trodde sikkert at førstevalgene var bankers. Haugen har gjort nettopp det de trodde han ville. Nemelig utviklet seg og er en bedre spiller nå enn han var i vinter. Hvordan vet du at han ikke hentes i sommer?

Nixon

Ja, men det er et svært langt sprang fra "ville han enkelt kapret en plass på dagens midtbane" til "være et bra talent og har hatt en spennende utvikling i Addecco i år". Jeg tviler ikke på at han er et stort talent, men jeg tror rett og slett ikke at han er god nok for TL nå.

Så får jeg heller krype til korset dersom han kommer og spiller seg inn på laget...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on May 20, 2010, 22:35:42 PMHvordan vet du at han ikke hentes i sommer?


Det vet jeg ikke. Men det er f.eks. null skriverier og spekulasjoner i media om han i forhold til Brann. Selv om han faktisk er en spiller Brann kan ha sjanse på pga Softball-pengene. Det tolker jeg, tynt som det selvsagt er, som at Haugen ikke akkurat er på toppen av sakslisten når Brann har sportslige møter.
Rød makt på Hansa

Ferguson

May 20, 2010, 22:44:34 PM #13306 Last Edit: May 20, 2010, 22:49:47 PM by Ferguson
Nå vil jeg hevde at vår midtbane(sentralt) holder addecco nivå. Derfor mener jeg at han hadde kapret en plass rimelig greit sammen med Bakke. Bedre tekniske ferdigheter enn noen andre som spiller sentralt. Scoret et prakt mål mot Nybergsund og spillte rimelig bra mot Sarpsborg 08, riktignok hjemme.

Skjønner at du er skeptisk mr. president. Har vært nok av forumhelter opp gjennom tidene, men ut ifra det jeg har sett og hørt er ikke den nevnte spilleren det.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

Quote from: Nixon on May 20, 2010, 22:42:19 PM
Quote from: krakra on May 20, 2010, 22:35:42 PMHvordan vet du at han ikke hentes i sommer?


Det vet jeg ikke. Men det er f.eks. null skriverier og spekulasjoner i media om han i forhold til Brann. Selv om han faktisk er en spiller Brann kan ha sjanse på pga Softball-pengene. Det tolker jeg, tynt som det selvsagt er, som at Haugen ikke akkurat er på toppen av sakslisten når Brann har sportslige møter.

krakra

Kan også legge til at det på supportermøtet med Moldestad og co. kom frem at Brann har et styrevedtatt mål om å rekruttere minst 2 lokale unge spillere hvert år til a-laget. Haugen er den desidert beste spilleren fra Hordland som ikke vil koste flere millioner og burde være et naturlig objekt i så måte.

Derabilo

Haugen og Næs i år da kanskje?

Noen som har kontroll på Dure sin fremgang i Løv-Ham? Holder han seg skadefri? Var jo før ett større talent enn Haugen.
Bergen ut av Norge -

Alzheimer/Silverspurs

Har dessverre sett Dure lite i år, men såg siste 30 mot FFK sist. Dure har no spelt 3 x 90 minutt på rad og har klart seg veldig bra i følge rapportane og mot FFK var han solid. Scora i tillegg tredje målet i 4-1 mot Lyn. Har vore skada lenge, men er ikkje det lenger. Om han er skadeutsatt veit eg lite om.

Vanskeleg å sette talenta opp mot kvarandre sidan dei er litt forskjellige. Han er vel best som stoppar, men kan brukast på back og def midt, mens Haugen kan spele både def og off midtbane.

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: krakra on May 20, 2010, 22:51:38 PM
Quote from: Nixon on May 20, 2010, 22:42:19 PM
Quote from: krakra on May 20, 2010, 22:35:42 PMHvordan vet du at han ikke hentes i sommer?


Det vet jeg ikke. Men det er f.eks. null skriverier og spekulasjoner i media om han i forhold til Brann. Selv om han faktisk er en spiller Brann kan ha sjanse på pga Softball-pengene. Det tolker jeg, tynt som det selvsagt er, som at Haugen ikke akkurat er på toppen av sakslisten når Brann har sportslige møter.


Reknar dog med at Løv-Ham, om dei ikkje skal ha mykje pengar for han, vil ha ein solid %-andel av vidaresalg sidan han er såpass kjent i både inn- og utland (trur eg). Etter ting eg har lest utenom BT så tvilar eg litt på at han er noko stor Brann-patriot, men løvhamgutt tvers igjennom, så er jo ikkje heilt sikkert at han vil gå til Brann om Molde, RBK eller Clausenengen legg 1 mill ekstra på bordet.

krakra

May 21, 2010, 00:45:44 AM #13312 Last Edit: May 21, 2010, 00:48:55 AM by krakra
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on May 21, 2010, 00:24:18 AM
Quote from: krakra on May 20, 2010, 22:51:38 PM
Quote from: Nixon on May 20, 2010, 22:42:19 PM
Quote from: krakra on May 20, 2010, 22:35:42 PMHvordan vet du at han ikke hentes i sommer?


Det vet jeg ikke. Men det er f.eks. null skriverier og spekulasjoner i media om han i forhold til Brann. Selv om han faktisk er en spiller Brann kan ha sjanse på pga Softball-pengene. Det tolker jeg, tynt som det selvsagt er, som at Haugen ikke akkurat er på toppen av sakslisten når Brann har sportslige møter.


Reknar dog med at Løv-Ham, om dei ikkje skal ha mykje pengar for han, vil ha ein solid %-andel av vidaresalg sidan han er såpass kjent i både inn- og utland (trur eg). Etter ting eg har lest utenom BT så tvilar eg litt på at han er noko stor Brann-patriot, men løvhamgutt tvers igjennom, så er jo ikkje heilt sikkert at han vil gå til Brann om Molde, RBK eller Clausenengen legg 1 mill ekstra på bordet.
Haugen har vel uttalt at han drømmer om å spille for Brann som enhver annen bergenser og det virker som han har et ganske tett forhold til Brann i og med at han trener med dem hver uke, er med på dem treningsleir og er med juniorlaget på cuper. Så jeg tror nok han vil velge Brann om han får sjansen. Hvis Brann går for Haugen i sommer tviler jeg uansett på at vi får noen konkurranse, iallefall fra norske klubber. Det er vel ikke vanlig å stjele talenter fra hverandre påå den måten.

Tror også at de to talentene Brann går for i år sannsyneligvis vil være Haugen og Næs ja. De er de beste unge spillerne i distriktet. Kanskje er det større talenter i guttealder, men de er fortsatt ikke på TL-nivå. Antar at Dure vil være veldig aktuell neste sesong hvis han fortsetter utviklingen. Han ser jo ut til å begynne å etablere seg på Løv-Ham. Selv om de bare er i adeccoen er det veldig imponerende av en 17 år gammel stopper, men jeg tror nok han har godt av å spille ut sesongen i Løv-Ham

Xminator

Quote from: krakra on May 20, 2010, 23:01:32 PM
Kan også legge til at det på supportermøtet med Moldestad og co. kom frem at Brann har et styrevedtatt mål om å rekruttere minst 2 lokale unge spillere hvert år til a-laget. Haugen er den desidert beste spilleren fra Hordland som ikke vil koste flere millioner og burde være et naturlig objekt i så måte.


Det er en klar fordel om de to spillerene som skal rekruteres faktisk holder tippeligastandard. Det er ikke spillerene på Løvham som kan redde Brann fra ett nedrykk. Her må man grave frem kapital og ta frem fasiten fra 1998. Men klart, om man ikke klarer å tigge til seg pengene, så må man jo likevel komplettere stallen. En ubalansert stall vil drite seg ut i Adecco-ligaen også.

Ferguson

Dure er langt unna TL nivå. Haugen er vel inne i sin andre/tredje(?) Addecco sesong og bør være et naturlig kjøpsemne, iallefall etter sesongen. Ville nok kapret en plass på midten mtp. dagens sentrale midtbane, men vi trenger både en midtstopper og en spiss før det.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Super Hasund

May 21, 2010, 12:19:00 PM #13315 Last Edit: May 21, 2010, 12:21:13 PM by Super Hasund
Eg ønsker heller å se Brann tape med Haugen på midtbanen enn å se Brann tape med Bakke på midtbanen.

Få inn Haugen no i sommer og gi han tillit og tid så blir dette bra. Tenk om Brann på begynnelsen av 60 tallet var like chicken shit som no og lot være å bruke Kniksen.

Urutinert vil noen si om Haugen. Men han må jo begynne å få rutine en eller annen gang. Jo tidligere jo bedre.
La Folket Synge

*Feltz*

krakra

Quote from: Xminator on May 21, 2010, 06:45:22 AM
Quote from: krakra on May 20, 2010, 23:01:32 PM
Kan også legge til at det på supportermøtet med Moldestad og co. kom frem at Brann har et styrevedtatt mål om å rekruttere minst 2 lokale unge spillere hvert år til a-laget. Haugen er den desidert beste spilleren fra Hordland som ikke vil koste flere millioner og burde være et naturlig objekt i så måte.


Det er en klar fordel om de to spillerene som skal rekruteres faktisk holder tippeligastandard. Det er ikke spillerene på Løvham som kan redde Brann fra ett nedrykk. Her må man grave frem kapital og ta frem fasiten fra 1998. Men klart, om man ikke klarer å tigge til seg pengene, så må man jo likevel komplettere stallen. En ubalansert stall vil drite seg ut i Adecco-ligaen også.
Så du mener talentarbeidet til Brann stort sett skal gå ut på å "rekruttere" etablerte Tippeligatalenter? Haugen kan fort holde TL-nivå, han holder iallefall høyt adeccoliganivå. Langt høyere enn Addo, Moldskred og andre Løv-Hamspillere det har blitt skreket om her inne. Nivåforskjellen i TL og adecco gjør det vankelig å spå hvordan han vil klare seg. Noen tar det som om det ikke skulle være noen nivåforskjell(Demidov, Forren, Moa), andre ikke. Men det er mer som tyder på at han skulle holde nivået enn det motsatte og noe særlig dårligere enn Guntveit tviler jeg på at han er. Han vil også være langt mer utfyllende for Bakke enn det Guntveit er. Guntveit er jo strengt tatt veldig lik Bakke, bare mye, mye dårligere.

dudo

Jeg har ikke sett nok av Haugen til å uttale meg, men han kan kanskje komme med sårt tiltrengt entusiasme? En midtbanespiller som kommer på offensive løp vil gi f eks Huseklepp vesentlig bedre arbeidsvilkår, og om han i tillegg er klok i løpene sine kan det medføre at motstander må ta fundamentalt andre forholdsregler når de møter oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

krakra

Quote from: dudo on May 21, 2010, 12:37:12 PM
Jeg har ikke sett nok av Haugen til å uttale meg, men han kan kanskje komme med sårt tiltrengt entusiasme? En midtbanespiller som kommer på offensive løp vil gi f eks Huseklepp vesentlig bedre arbeidsvilkår, og om han i tillegg er klok i løpene sine kan det medføre at motstander må ta fundamentalt andre forholdsregler når de møter oss.
Ja, dessuten tilfører han oss løpskraft, offensiv drivkraft og kreativitet. Han blir neppe noen Thioune første sesongen, men jeg tror han vil løfte midtbanen og tilføre oss kvaliteter den savner, selv om han er ung, men han vil selvfølgelig ikke løse de manglene vi har andre steder på banen og er ikke den eneste vi bør hente.

Han er likevel den eneste Brann vet de kan få finansiert, gjennom Softball, og det burde være mulig å lønne både ham og en targetspiss på Nielsens lønn. Han skal neppe ha en gigantlønn.

dudo

"Nielsens lønn" håper jeg da inderlig er satt til kr 0 f.o.m. 1.7. i budsjettet. Eller, det ville jo vært en positiv overraskelse om vi plutselig hadde en mill å gå på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, men når vi får større handlefrihet av alle bosmankontraktene som går ut i vinter antar jeg at vi får det samme når Nielsens kontrakt går ut. Branns uttalelser om at de ønsker å kjøpe spillere i sommer når de knapt hadde råd til å ha på strømmen på Stadion i vinter har kanskje noe med at Nielsen forsvinner fra lønnsbudsjettet.

Hatleking


dudo

Solli i år, Holmvik ut 2011, om jeg ikke husker feil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Burde me prøve å fornye med Solli? Eg synst eigentleg det. Han var jo Branns beste spelar gjennom heile vinteren inntil skaden inntraff. Dessutan har han løpskraft og rutine (noko som det vert mindre av i 2011.)

Holmvik skal me iallefall ikkje fornye. Einig?

Huff

Solli i år ja, og Holmvik i 2011.

Når det kommer til førstnevnte har han ikke prestert mer enn middelmådig TL nivå siden 07 slik jeg ser det, og han er videre en spiller med store begrensninger; først og fremst for stor tro på egne ferdigheter og total mangel på pasningsferdigheter. Skal vi forlenge med Solli må han ta et solid lønnskutt, pdd tilhører han lønnsadelen i TL, denne lønnen må halveres. Ellers synes jeg vi sliter grunnet mangelen på offensiv kraft på vingene. Vi har ikke en kantspiller som kombinerer frat og teknikk. PVM presterer solid, og bak han har vi Mjelde, men ingen av disse har fart, noe som får meg til å se på høyrekanten som et naturlig sted å forsterke. Spørsmålet er om vi har råd til dette samtidig som Solli forlenger. Vi trenger større variasjon i ferdighetene og må dermed se lenger enn hvorvidt spillerne har ferdigheter når vi vurderer forlengelse. Finner vi inge rask, teknisk kant er saken imidlertid grei; forleng såfremt Solli godtar lønnskutt.

Når det kommer til Bjørnar må kravet til forlengelse være at spillerne holder ok TL-nivå, jaffal om spillerne er eldre enn 20. Holmvik hører hjemme på en bunnkandidat og ville falt gjennom i de fleste TL-klubbene. Skal vi ha ambisjoner om å bli et topplag i fremtiden har han intet i Brann å gjøre. Rett og slett en dårlig spiller. Ingen fart, i beste fall middels arbeidskapasitet og innstilling, treg, middelmådig teknikk, ikke spesielt god taktisk, svak skuddfot og gode innlegg. God nok for Sandefjord, Kongsvinger og Hønefoss -ikke andre lag i TL.

Nixon

Når det gjelder Haugen får han nå oransjepakket å bryne seg på. Kan jo bli en grei test om han har noe å gjøre i TL.
Rød makt på Hansa

Derabilo

Alle gode forslag om overganger kan herved kanselleres. Regner med at RBH igjen får ansvaret for spilleroverganger, og alt fornuftig vil herved utelukkes. F. Haugen kan fortsatt signeres, men han skal da få millionlønn. Huseklepp vil bli solgt for 5 millioner til RBK, mens Martin Knudsen gjør et sensasjonelt comeback og skal presse Solli om en plass på høyrekanten. Vi vil også kjøpe inn noen backer, der er vi litt tynt besatt.
Bergen ut av Norge -

Yngve

Geddi er på bana igjen for Bremnes. Hadde det vore noko?

Xminator

Av de vi allerede har i stallen bør det fornyes med Yaw, Solli og PVM.

Vi trenger fortsatt en spillende midtbanespiller, en stopper som kan skubbe Austin frem på midten og en spiss som er bedre på hodet enn noen annen spiller i tippeligaen. Så kan man begynne å skjele litt mot venstrebacken også.

Alt dette fordrer selvsagt at vi har penger, det har vi ikke, og med Nilsen ut døren har vi vel brukt både 2011 og 2012 budsjettet allerede. Det blir nok en særdeles motivert gjeng både på banen og tribunen når vi skal spille mot Løvham i 2011.

Derabilo

Uenig angående Solli. PVM og Yaw har vist nok til at jeg vil ha de med videre, men føler Solli underpresterer til de grader, og ikke er i nærheten av å fortjene en plass i dagens stall.
Bergen ut av Norge -

krakra

Solli har vært skadeplaget så langt denne sesongen og er ikke i form ennå. Det burde de fleste skjønne. Han var vår beste spiller i vinter og finner han til toppformen er han en viktig spiller.

Midtbanen kan vi billig forsterke med Haugen, som jeg allerede har sagt. Med Bakke og Haugen sentralt kan Austin bli i forsvaret hvor han har overbevist. Mjelde og Jaiteh er gode backuper på midten. Vi trenger da en targetspiss og så er mye gjort for resten av sesongen. Inn mot neste sesong trenger vi minst enda en midtbanespiller når nesten hele midtbanen forsvinner, eventuelt en klassestopper som kan skyve Austin opp. En venstreback, en backup som stopper, og nye kontrakter eller erstattere til Solli/PVM er også nødvendig. Så da blir handlelisten fra og med sommervinduet til og med vintervinduet:

Fredrik Haugen
Targetspiss
Venstreback
Sentral midtbanespiller/stopper
Stopper
Re-signere/erstatte PVM
Re-resignere/erstatte Solli
Re-signere Yaw.

Det blir noen travle månder for en klubb uten sportslig leder.

krakra

Quote from: Nixon on May 21, 2010, 19:05:46 PM
Når det gjelder Haugen får han nå oransjepakket å bryne seg på. Kan jo bli en grei test om han har noe å gjøre i TL.
Han gjorde sine saker bra mot både Start og RBK i fjor iallefall. Start sendte han jo ut(på straffekonk riktignok) med brukken arm. Skal iallefall få sett den kampen.

Markmus

Hæ, brakk han armen i straffekonk. med Start?
Ka du ve?

dudo

Han brakk nok armen før straffekonken ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Så han brakk armen før straffekonken, men fortsatte likevel? Faen ikke verst.
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

Quote from: krakra on May 21, 2010, 20:50:11 PM
Quote from: Nixon on May 21, 2010, 19:05:46 PM
Når det gjelder Haugen får han nå oransjepakket å bryne seg på. Kan jo bli en grei test om han har noe å gjøre i TL.
Han gjorde sine saker bra mot både Start og RBK i fjor iallefall. Start sendte han jo ut(på straffekonk riktignok) med brukken arm. Skal iallefall få sett den kampen.


Ikke minst fikk en god skryt av selveste lille Ivers.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BrannSupporter

Så at Moldestad sa i et av intervjuene i dag at Brann ikke kom til å be en eneste investor om penger til nye spillere, før de selv har ordnet opp "i våre egne problemer", eller hvordan han nå formulerte seg.

Mener det var på tv2sporten.no jeg så det intervjuet.

krakra

Quote from: Ferguson on May 21, 2010, 23:29:01 PM
Quote from: krakra on May 21, 2010, 20:50:11 PM
Quote from: Nixon on May 21, 2010, 19:05:46 PM
Når det gjelder Haugen får han nå oransjepakket å bryne seg på. Kan jo bli en grei test om han har noe å gjøre i TL.
Han gjorde sine saker bra mot både Start og RBK i fjor iallefall. Start sendte han jo ut(på straffekonk riktignok) med brukken arm. Skal iallefall få sett den kampen.


Ikke minst fikk en god skryt av selveste lille Ivers.
http://www.ba.no/sport/fotball/article4446826.ece

Steffen Iversen om Haugen. Dette er et år siden.

Burg91

Haugen er helt klart en spille som Brann burde sikre seg rettighetene til. Når det gjelder overganger generelt for klubben bør hurtighet i forsvar være en klar prioritet. Mener først og fremst at en venstreback og stopper er de mest kritiske posisjonene. I tillegg er behovet for en skikkelig goal-getter der. Akkurat nå tilsier ikke akkurat økonomien til at det skal komme inn med det første dessverre.
"Her i Brann har vi det veldig kjekt og det må han forholde seg til!" - Mons Ivar Mjelde


Xminator

Quote from: Derabilo on May 21, 2010, 20:22:28 PM
Uenig angående Solli. PVM og Yaw har vist nok til at jeg vil ha de med videre, men føler Solli underpresterer til de grader, og ikke er i nærheten av å fortjene en plass i dagens stall.


Solli er en spiller som kommer til å ha sportslig utvikling frem til han måtte legge opp. Det eneste som taler mot ham er strekkskadene, og dermed skadeavbrekkene som ikke lar ham komme i form. Når han først er i form er han en av få høyrekanter jeg har sett i Brann som faktisk kan påvirke kamper der resten av laget er boss.

Derabilo

Quote from: Xminator on May 22, 2010, 19:46:50 PM
Quote from: Derabilo on May 21, 2010, 20:22:28 PM
Uenig angående Solli. PVM og Yaw har vist nok til at jeg vil ha de med videre, men føler Solli underpresterer til de grader, og ikke er i nærheten av å fortjene en plass i dagens stall.


Solli er en spiller som kommer til å ha sportslig utvikling frem til han måtte legge opp. Det eneste som taler mot ham er strekkskadene, og dermed skadeavbrekkene som ikke lar ham komme i form. Når han først er i form er han en av få høyrekanter jeg har sett i Brann som faktisk kan påvirke kamper der resten av laget er boss.


Ofte vil Solli være en som kan være god å ha, da han kompenserer ofte med god innsats. Til no i denne sesongen synes jeg den innsatsen har vært fraværende. Om det skjules dårlig motivasjon pga misnøye med trener, eller om det er fordi tankene hans er et ant sted enn i Brann, det vet jeg ikke. Skadeplager kan også ha sin del av skylden. Men jeg synes ikke den jobben han har gjort har vært god nok.

Formen hans har også vært nedadgående i de årene han har vært i Brann, der han begynte glimrende(!) og har gått til å være en middelmådig Brannspiller. Med den lønnen han har, synes jeg pengene kunne vært bedre anvendt andre steder. Jeg tror ikke han klarer å snu trenden sin i Brann, og inntil han har bevist det motsatte synes jeg det ikke er verd å ta sjansen på han. Men jeg har ingen tvil om at han kommer til å gjøre det glimrende i en eventuell ny klubb, iallfall i en periode. Men skal vi ha middelmådige spillere i Brann, kan vi heller satse på talenter som Haugsdal.
Bergen ut av Norge -

Heispassasjer

May 22, 2010, 20:13:55 PM #13344 Last Edit: May 22, 2010, 20:15:42 PM by Heispassasjer

Langhår

Disse ryktene har jo versert en stund og når vi har snakket om lekkasjer så er det jo åpenbart at Brann selv har lekket dette til pressen for å lette presset på en dag der ledelsen neppe kan gå på byen ikveld uten å oppleve ubehageligheter.

Når det er sagt så ville dette vært to kjærkomne signeringer, så jeg håper dette blir en realitet.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krakra

Helstad er velkommen til en akseptabel lønn, noe jeg derimot tviler på han selv går med på. Strømstad er velkommen hvis han holder seg skadefri. Han har vært nærmest kontinuerlig skadet i 2 år for Le Mans, og det er skremmende. Hjelper ikke om han så er verdens beste spiller når han bare kan spiller 5 kamper hver sesong.

Heispassasjer

-Etter det TV 2 kjenner til er krefter i sving for å få duoen til kriserammede Brann.

Egentlig litt rart da vi ikke har noen trener, sportssjef eller en ny daglig leder. Kan jo ikke hente spillere som en ny trener kanskje ikke vil ha....

krakra

May 22, 2010, 21:00:06 PM #13348 Last Edit: May 22, 2010, 21:37:39 PM by krakra
Quote from: Xminator on May 22, 2010, 19:46:50 PM
Quote from: Derabilo on May 21, 2010, 20:22:28 PM
Uenig angående Solli. PVM og Yaw har vist nok til at jeg vil ha de med videre, men føler Solli underpresterer til de grader, og ikke er i nærheten av å fortjene en plass i dagens stall.


Solli er en spiller som kommer til å ha sportslig utvikling frem til han måtte legge opp. Det eneste som taler mot ham er strekkskadene, og dermed skadeavbrekkene som ikke lar ham komme i form. Når han først er i form er han en av få høyrekanter jeg har sett i Brann som faktisk kan påvirke kamper der resten av laget er boss.
Nå er det virkelig ikke sånn at Solli er kjempegod bare han ikke er skadet. Han er fult i stand til å være ræva uten skadeproblemer også. Noe han var i deler av fjorårssesongen. Men nyttig er han og det er liten grunn til å ikke forlenge. Hvor langt vi skal strekke oss er jeg mer usikker på.

krakra

Quote from: Heispassasjer on May 22, 2010, 20:59:12 PM
-Etter det TV 2 kjenner til er krefter i sving for å få duoen til kriserammede Brann.

Egentlig litt rart da vi ikke har noen trener, sportssjef eller en ny daglig leder. Kan jo ikke hente spillere som en ny trener kanskje ikke vil ha....
Hvorfor ikke? Vår strategiske controller gjorde det med Nilsen.

Go Up