• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Herman

May 01, 2012, 22:25:02 PM #600 Last Edit: May 01, 2012, 22:26:43 PM by Herman
Quote from: dudo on May 01, 2012, 22:19:36 PM
Ser ingen grunn til å bytte ut Sævarsson med det første. En av få som vi vet hvordan fungerer, og med lang kontrakt.


Det eneste nevnte spiller kan er å løpe fort og er ok defensivt.
Vi trenger en høyreback som mestrer gode innlegg inn i motstanderlagets boks, og som videre kanskje klarer å forsere en mann i ny og ne.

-Sævarsson er for dårlig!

Gepard

Vi har ikke noe som helst som en gang ligner på et backproblem. Derimot mangler vi mye annet. Først og fremst en trener som evner å samspille et lag offensivt.


Gepard

Sævarrsson og Demir er landets potensielt beste backduo offensivt. Fantastisk fart på begge, og Demir har også tenkikken i orden. Det er komplett urealistisk å forvente at man som TL lag skal ha mye bedre backer enn de to. Da hadde de blitt solgt på dagen

Herman

Quote from: Gepard on May 01, 2012, 22:27:30 PM
Vi har ikke noe som helst som en gang ligner på et backproblem. Derimot mangler vi mye annet. Først og fremst en trener som evner å samspille et lag offensivt.




Selvfølgelig har vi et backproblem når Skarsfjord ønsker dobling på kant og innlegg fra backene når Sævarsson ikke makter å slå innlegg/gode pasninger i det hele tatt!

roaldinho

Quote from: Herman on May 01, 2012, 22:25:02 PM
Quote from: dudo on May 01, 2012, 22:19:36 PM
Ser ingen grunn til å bytte ut Sævarsson med det første. En av få som vi vet hvordan fungerer, og med lang kontrakt.


Det eneste nevnte spiller kan er å løpe fort og er ok defensivt.
Vi trenger en høyreback som mestrer gode innlegg inn i motstanderlagets boks, og som videre kanskje klarer å forsere en mann i ny og ne.

-Sævarsson er for dårlig!


Om vi ikke lar Sævarsson slutte å prøve å legge inn og la høyrekanten ta seg av det istedenfor. At Sævarsson kan være med offensivt og lage plass sånn at høyrekanten kan legge inn. Vet at Sævarsson er elendig på innlegg, men at han er kjapp og bra deffensivt. Da må man bruke han på det han er god på, og la han heller hjelpe til på andre måter når han er med offensivt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Om man definerer innlegg som fra 20 meter og bakover, så er jeg enig. Det som derimot er ganske ubestridelig er at han er jævla bra på å komme seg i innleggssituasjoner lengre fremme på banen, helt inn i 16. Og si at om han kommer til 5 slike situasjoner og bommer på tre av dem i løpet av en kamp - så har han fortsatt 2 gode, offensive involveringer som fører til målsjanse - noe som er mer enn den jevne TL-back, for å si det forsiktig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Herman

May 01, 2012, 22:38:17 PM #606 Last Edit: May 01, 2012, 22:41:34 PM by Herman
Quote from: Gepard on May 01, 2012, 22:29:09 PM
Sævarrsson og Demir er landets potensielt beste backduo offensivt. Fantastisk fart på begge, og Demir har også tenkikken i orden. Det er komplett urealistisk å forvente at man som TL lag skal ha mye bedre backer enn de to. Da hadde de blitt solgt på dagen


Det eneste Sævarsson  har å tilby offensivt, er sin høye fart.
Når han da ikke evner å drible av en mann eller slå inn et ok innlegg (eller en ditto enkel pasning), så er han fryktelig langt unna å være en offensiv kraft, langt mindre "den beste offensive backen i TL"!

Erdin Demir, derimot...

Herman

Quote from: dudo on May 01, 2012, 22:37:34 PM
Om man definerer innlegg som fra 20 meter og bakover, så er jeg enig. Det som derimot er ganske ubestridelig er at han er jævla bra på å komme seg i innleggssituasjoner lengre fremme på banen, helt inn i 16. Og si at om han kommer til 5 slike situasjoner og bommer på tre av dem i løpet av en kamp - så har han fortsatt 2 gode, offensive involveringer som fører til målsjanse - noe som er mer enn den jevne TL-back, for å si det forsiktig.


Problemet er vel at han heller bommer på de aller fleste...

krakra

I fjor hadde Sævarsson fire mål og fire målgivende. Dette er i toppsjiktet for TL-backer og det er oenge siden Brann har hatt en back bedre bedre stats. Han er et veldig viktig offensivt våpen med sin ekstreme fart, løpskraft og gjennombruddshissighet. Innlegg har han blitt bedre på.

Herman

Quote from: krakra on May 01, 2012, 22:49:30 PM
I fjor hadde Sævarsson fire mål og fire målgivende. Dette er i toppsjiktet for TL-backer og det er oenge siden Brann har hatt en back bedre bedre stats. Han er et veldig viktig offensivt våpen med sin ekstreme fart, løpskraft og gjennombruddshissighet. Innlegg har han blitt bedre på.


Og kom på en utrolig flott 80.-plass på VG-børsen...

krakra

Hvor mange backer var foran ham?

Herman

Quote from: krakra on May 01, 2012, 22:59:31 PM
Hvor mange backer var foran ham?


Hvor mange forsvarsspillere i back-rekken var foran ham?

krakra

Jeg regner med at grunnen til at du svarer på et spørsmål med et nytt spørsmål er at du har sjekket hvor mange backer som endte over Sæv på VG-børsen og funnet ut at det ikke er så mange.
Får ikke sjekket selv. Noen som har svaret?

Herman

Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:05:15 PM
Jeg regner med at grunnen til at du svarer på et spørsmål med et nytt spørsmål er at du har sjekket hvor mange backer som endte over Sæv på VG-børsen og funnet ut at det ikke er så mange.
Får ikke sjekket selv. Noen som har svaret?


Jeg har ikke giddet å tråle listen, derav intet svar.

By the way: Grorud hadde 3 mål og 1 assist.
Vil du dermed si at han også er en viktig offensiv kraft i Brann, blant TLs beste stoppere; en du gjerne vil se spille i Branns førsteellever?

Herman

Quote from: Herman on May 01, 2012, 23:08:00 PM
Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:05:15 PM
Jeg regner med at grunnen til at du svarer på et spørsmål med et nytt spørsmål er at du har sjekket hvor mange backer som endte over Sæv på VG-børsen og funnet ut at det ikke er så mange.
Får ikke sjekket selv. Noen som har svaret?


Jeg har ikke giddet å tråle listen, derav intet svar.

By the way: Grorud hadde 3 mål og 1 assist.
Vil du dermed si at han også er en viktig offensiv kraft i Brann, blant TLs beste stoppere; en du gjerne vil se spille i Branns førsteellever?

Eller kan det hende at helheten er viktigere enn du later til å ta til deg?

krakra

Hvilken helhet? Jeg påpeker for deg at Sævarsson hadde mange målgivende og mål i fjor, blant de beste backene på det området, fordi du påstår at han ikke er et offensivt våpen. Du kommer drassende med en spillerbørs som visstnok skal stille ham i et dårlig lys. Da lurer jeg på hvordan han gjorde det i forhold til andre backer på denne børsen. Du vet jo at ikke alle posisjoner vurderes etter samme kriterier, så det er greit å se børsplasseringen i forhold til spillerw i samme posisjon.
Hvilken helhet er det som gjør at du nekter å svare?

krakra

Grorud er et viktig offensivt våpen ja, med sin styrke på offensivt døsball. Problemet til Grorud er at han er elendig defensivt. Noe som er uheldig for en stopper

Herman

Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:15:03 PM
Hvilken helhet? Jeg påpeker for deg at Sævarsson hadde mange målgivende og mål i fjor, blant de beste backene på det området, fordi du påstår at han ikke er et offensivt våpen. Du kommer drassende med en spillerbørs som visstnok skal stille ham i et dårlig lys. Da lurer jeg på hvordan han gjorde det i forhold til andre backer på denne børsen. Du vet jo at ikke alle posisjoner vurderes etter samme kriterier, så det er greit å se børsplasseringen i forhold til spillerw i samme posisjon.
Hvilken helhet er det som gjør at du nekter å svare?



Hva er det jeg nekter å svare på? Jeg har ikke tatt meg tid til å tråle listen etter diverse forsvarsspillere.
Og hvorfor nekter du å svare på hvorfor du motsier deg selv når du trekker frem assist og mål, når en spiller jeg tror du helst vil se på benken har tilsvarende statistikk; Grorud.

Jeg mener Sævarsson er en dårlig back når han stort sett bare har farten som et offensivt våpen.
Du har gjerne ikke fått det med deg, men nevnte spiller slår det ene elendige innlegget etter det andre der flere Brannspillere står i gode posisjoner foran motstanderens mål. I tillegg har han store problemer med å slå enkle pasninger og klarer ikke drible seg forbi en mann.

I et Brann-lag der treneren i hvert fall påstår at han ønsker offensive backer som slår gode innlegg og dobling på kant, så er det merkelig at du finner en spiller som overhode ikke tilfredsstiller disse kravene meget god, topp Tippeliga-standard. Og hvor godt er i grunn sammengrunnlaget ditt når du setter vedkommende opp mot øvrige backer i Norge?


Herman

May 01, 2012, 23:25:21 PM #618 Last Edit: May 01, 2012, 23:28:28 PM by Herman
Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:16:59 PM
Grorud er et viktig offensivt våpen ja, med sin styrke på offensivt døsball. Problemet til Grorud er at han er elendig defensivt. Noe som er uheldig for en stopper


Da kan jeg minne deg om at denne Grorud har 0 assist og 0 mål så langt i sesongen.

Og Sævarsson? 0 og igjen 0.

krakra

May 01, 2012, 23:28:27 PM #619 Last Edit: May 01, 2012, 23:30:59 PM by krakra
Jeg trekker frem mål og assist som bevis på at han er god offwnsivt. Og han har dobbelt så mange mål og assist som Grorud.
Grunnen til at Grorud er for dårlig for Brann er hans defensive kvaliteter. Ikke hans offensive.
Sævarsson er TLs beste back til å komme seg i innleggsposisjon. Han er ikke rask, han er ekstremt rask. Men det er absolutt ikke alt. Han har en stor løpskraft og kan dermed komme gang på gang. Han er også god til å time løpene sine. Flere ganger har han forsert backen til motstander. Trenger ikke drible når man er så rask

Herman

May 01, 2012, 23:31:53 PM #620 Last Edit: May 01, 2012, 23:35:21 PM by Herman
[
Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:28:27 PM
Jeg trekker frem mål og assist som bevis på at han er god offwnsivt. Og han har dobbelt så mange mål og assist som Grorud.
Grunnen til at Grorud er for dårlig for Brann er hans defensive kvaliteter. Ikke hans offensive.
Sævarsson er TLs beste back til å komme seg i innleggsposisjon. Han er ikke rask, han er ekstremt rask. Men det er absolutt ikke alt. Han har en stor løpskraft og kan dermed komme gang på gang. Han er også god til å time løpene sine. Flere ganger har han forsert backen til motstander. Trenger ikke drible når man er så rask


Det hjelper ikke at man er flink til å komme seg i innleggsposisjon når man overhode ikke kan legge inn eller sentre. Det blir vel som å kalle en mann som er meget flink til å sjekke opp damer men er impotent i sengen for en superelsker.

krakra

Quote from: Herman on May 01, 2012, 23:25:21 PM
Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:16:59 PM
Grorud er et viktig offensivt våpen ja, med sin styrke på offensivt døsball. Problemet til Grorud er at han er elendig defensivt. Noe som er uheldig for en stopper


Da kan jeg minne deg om at denne Grorud har 0 assist og 0 mål så langt i sesongen.

Og Sævarsson? 0 og igjen 0.
Ja, vi har spilt seks kamper. Du får telle opp etter seaongen

krakra

Quote from: Herman on May 01, 2012, 23:31:53 PM
Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:28:27 PM
Jeg trekker frem mål og assist som bevis på at han er god offwnsivt. Og han har dobbelt så mange mål og assist som Grorud.
Grønnen til at Grorud er for dårlig for Brann er hans defensive kvaliteter. Ikke hans offensive


Denne offensive superbacken din Sævarsson har 1 -en- flere assist Grorud og 3 flere mål enn defensive Grorud. Så imponerende tall er det ikke.
Fire mål og fire assist er veldig bra for en TL-back.

Herman

Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:32:59 PM
Quote from: Herman on May 01, 2012, 23:25:21 PM
Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:16:59 PM
Grorud er et viktig offensivt våpen ja, med sin styrke på offensivt døsball. Problemet til Grorud er at han er elendig defensivt. Noe som er uheldig for en stopper


Da kan jeg minne deg om at denne Grorud har 0 assist og 0 mål så langt i sesongen.

Og Sævarsson? 0 og igjen 0.
Ja, vi har spilt seks kamper. Du får telle opp etter seaongen



Hehe, rimelig defensivt svart, ja.

krakra

Du må gjerne lwgge vekt på assist og scoringsstatsen etter at 1/5 av sesongen er ferdigspilt. Jeg venter tkl vi er kommet et stykke uti. Det kan bli flaut for deg hvis Sæv står med nok en imponerende sum ved sesongslutt

Markmus

Quote from: roaldinho on May 01, 2012, 22:16:04 PM
Solli tilbake og han tar høyrebacken? Ikke at sjansen er stor for det, han trivdes nok godt i statene og spiller vel fra start også.


Og så spiller han på nattklubber som er enormt mye større enn Feliz ;)
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on May 01, 2012, 23:48:35 PM
Quote from: roaldinho on May 01, 2012, 22:16:04 PM
Solli tilbake og han tar høyrebacken? Ikke at sjansen er stor for det, han trivdes nok godt i statene og spiller vel fra start også.


Og så spiller han på nattklubber som er enormt mye større enn Feliz ;)


Ja, ikke minst ;) Og det å spille med Henry er sikkert litt større enn å spille med det navnet du ga han: Bergens store sønn ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Herman

May 02, 2012, 00:44:07 AM #627 Last Edit: May 02, 2012, 00:54:06 AM by Herman
Quote from: krakra on May 01, 2012, 23:40:12 PM
Du må gjerne lwgge vekt på assist og scoringsstatsen etter at 1/5 av sesongen er ferdigspilt. Jeg venter tkl vi er kommet et stykke uti. Det kan bli flaut for deg hvis Sæv står med nok en imponerende sum ved sesongslutt


Flaut?

Absolutt ikke. Han får nok noen assist i løpet av sesongen; det skulle i grunn bare mangle!

Men synes ikke hans statistikk er det minste imponerende all den tid du selv sier han kommer til en haug innlegg i løpet av hver eneste kamp.

Tenk om vi hadde en høyreback med innleggsfot til alle disse innleggene han kommer med.
Blir vel heller flaut for deg å se alle de elendige innleggene han slår i løpet av sesongen; han er godt i gang i så måte.

krakra

May 02, 2012, 00:54:43 AM #628 Last Edit: May 02, 2012, 00:56:25 AM by krakra
Herregud. Det skyldes da kvaliteter hos Sæv at han i det hele tatt kommer til disse innleggene. Og det er heller ikke sånn at allle hans gode innlegg ender med mål. Hadde Ojo gjort jobben sin hadde han hatt flere assist allerede
Hadde han hatt en topp innleggsfot hadde han spilt i en mye, mye bedre liga enn TL

Hatleking

Me ser ganske ofte at Sævarsson har mykje rom å springe i, men at han òg slår dårlege innlegg. Eg vil sjå ting litt an først no, for høgreback er ikkje førsteprioritet. Uansett hadde det vore eit steg opp å få inn ein som f.eks Hedenstad. Men då skal ein del ting klaffe.

Herman

Quote from: krakra on May 02, 2012, 00:54:43 AM
Herregud. Det skyldes da kvaliteter hos Sæv at han i det hele tatt kommer til disse innleggene. Og det er heller ikke sånn at allle hans gode innlegg ender med mål. Hadde Ojo gjort jobben sin hadde han hatt flere assist allerede
Hadde han hatt en topp innleggsfot hadde han spilt i en mye, mye bedre liga enn TL


I følge din logikk vil dermed en spiss som kommer alene med keeper 5 ganger i hver kamp og likevel bare scorer 5 mål pr. sesong være en "klassespiss" så lenge han kommer til disse sjansene, dog uten å score.

Hmmm...

Xminator

Om jeg skulle byttet Sævarsson med noen så er det Espen Ruud.

Xminator

Quote from: Herman on May 01, 2012, 22:38:17 PM
Quote from: Gepard on May 01, 2012, 22:29:09 PM
Sævarrsson og Demir er landets potensielt beste backduo offensivt. Fantastisk fart på begge, og Demir har også tenkikken i orden. Det er komplett urealistisk å forvente at man som TL lag skal ha mye bedre backer enn de to. Da hadde de blitt solgt på dagen


Det eneste Sævarsson  har å tilby offensivt, er sin høye fart.
Når han da ikke evner å drible av en mann eller slå inn et ok innlegg (eller en ditto enkel pasning), så er han fryktelig langt unna å være en offensiv kraft, langt mindre "den beste offensive backen i TL"!

Erdin Demir, derimot...


Tullprat! 2011 - 4 mål - 4 assist. Branns 4. farligste spiller etter Ojo, Guastavino og Austin. Ser vel bare Lustig som er klart bedre når det regnes målpoeng.

krakra

Quote from: Herman on May 02, 2012, 05:52:34 AM
Quote from: krakra on May 02, 2012, 00:54:43 AM
Herregud. Det skyldes da kvaliteter hos Sæv at han i det hele tatt kommer til disse innleggene. Og det er heller ikke sånn at allle hans gode innlegg ender med mål. Hadde Ojo gjort jobben sin hadde han hatt flere assist allerede
Hadde han hatt en topp innleggsfot hadde han spilt i en mye, mye bedre liga enn TL


I følge din logikk vil dermed en spiss som kommer alene med keeper 5 ganger i hver kamp og likevel bare scorer 5 mål pr. sesong være en "klassespiss" så lenge han kommer til disse sjansene, dog uten å score.

Hmmm...
Tull og vås. Mye rart fra deg nå. Fem mål er dårlig tall for en spiss. Om en spiss scorer 15-20 mål er han blant TLs beste spisser uansett hvor mange sjanser han brenner. Var sikkert flere spisser som var mer effektive enn Helstad i 2007, men hva betyr det når han scorte mest? 8 målpoeng fra en back er mye. Helt i toppsjiktet. Om det skyldes en strålende evne til å komme i innleggsposisjon eller en strålende innleggsfot er ett fett

Ricky

Quote from: Herman on May 01, 2012, 22:38:17 PM
Det eneste Sævarsson  har å tilby offensivt, er sin høye fart.
Når han da ikke evner å drible av en mann eller slå inn et ok innlegg (eller en ditto enkel pasning), så er han fryktelig langt unna å være en offensiv kraft, langt mindre "den beste offensive backen i TL"!


Akkurat det vi trenger; driblende backer

Markmus

Synes Sævarsson er god for oss så lenge vi spiller riktig. Skal vi pole ball på Ojo er det meningsløst å ha ham i troppen, men om vi spiller slik vi skal gjøre (dobling på kantene eller kantspill generelt) er han meget god å ha. Defensivt er han ikke god - det er derfor det er meningsløst å ha ham om vi ikke bruker ham offensivt.
Ka du ve?

osoerli

Sævarsson?  Om det skal gjerast utskifningar i laget, er høgrebacken ein av dei siste plassane eg tenkjer på.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Sævarssons innleggskvalitet er eit av dei minste problemene våre, eg synes han har kommet seg.
Gå av.

Tom C

Hadde aldri trodd jeg skulle oppleve den dagen da Sævarsson faktisk er vårt sterkeste kort i den bakre fireren... Skal dog gi Demir litt mer tid, ettersom han har begynte å vise litt av hva som bor i han, men de andre baki der, Zolt, Kalvenes og Grorud... De har ikke mange stjerner i min bok ,for å si det diplomatisk.

Hva pokker skjer med han svensken som liksom skulle være kaptein og bauta baki der? Har fremdeles vondt i foten?
Aldri mer Obos....

Markmus

Quote from: Tom C on May 02, 2012, 11:53:02 AM
Hva pokker skjer med han svensken som liksom skulle være kaptein og bauta baki der? Har fremdeles vondt i foten?


Må vel være tilbake fra gamlehjemmet snart.
Ka du ve?

Nixon

Han parkerte på handicap-parkeringen oppe på Stavollen i går.
Vet ikke om det kan tolkes i den ene eller den andre retningen...
Rød makt på Hansa

Tom C

Quote from: Nixon on May 02, 2012, 12:16:22 PM
Han parkerte på handicap-parkeringen oppe på Stavollen i går.
Vet ikke om det kan tolkes i den ene eller den andre retningen...


Du mener om han er sjuk eller bare svensk?
Aldri mer Obos....

osoerli

Brann, Sogndal, Ulf og Hønefoss er dei einaste klubbane i TL som ikkje har spelarar tatt ut i ein av landslagstroppane (A, U23 og U21).  Godt selskap.
http://fotball.bt.no/landslaget/article234808.ece

Til samanlikning har Molde 6, Viking 5 og Godset, Vif og Aafk 4.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: osoerli on May 02, 2012, 10:55:43 AM
Sævarsson?  Om det skal gjerast utskifningar i laget, er høgrebacken ein av dei siste plassane eg tenkjer på.


Nettopp, og det irriterer meg grenseløst når enkeltpersoner ser på ett problem og henger seg opp i en detalj som er så de grader langt borte fra årsaken til problemet de prøver å finne løsning på.

Når det gjelder landslaget så har vi ingen som er gode nok. Haugen har på godt norsk floppet, og Barmen blir nok regnet som i yngste laget for u-21. Noen kamper til derimot og jeg tror han er gjennom nåløyet til idol-landslaget.

dudo

Floppet og floppet. Han har prestert på linje med de andre i den posisjonen - med et selvsagt unntak av Guastavino. Greit at han ikke preger laget på noen som helst måte, men flopp i en alder av 19? Greit at vi som Brannsupportere er kjent for å være utålmodige, men vi trenger da ikke fyre ekstra oppunder?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Kråken trenger litt fyr... Ut fra hypen har han floppet. Glimtene av storhet er så korte at jeg nok har blinket de gangene han har vist dem. For all del, han er det beste alternativet, men nettopp derfor er det kanskje på tide med en liten pause og spille med Niasse og Ojo på topp, Ojo med en fri rolle, Niasse på offsidegrensen.

Og det er ikke "bare" Guastavino som har prestert i 10'er rollen. PVM hadde jo sin ene virkelig gode Brannsesong i den rollen også.

dudo

Det er sant, PVM gjorde også sine saker bra.

At kråken hyper Haugen vil jeg ikke holde imot Fredrik. Det blir for dumt. Og for øvrig, du kan umulig ha vært på Stavollen i går? Da hadde du aldri foreslått å starte med Niasse igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

May 02, 2012, 20:22:20 PM #647 Last Edit: May 02, 2012, 20:33:12 PM by Nixon
Nei, Niasse var ikke allverden i går og fikk ikke utrettet stort. Selv om den annullerte skåringen hans i beste fall var hårfin offside. Jeg stod akkurat på linje og hadde lett latt den gå gjennom!:)

Når det gjelder Haugen er det for sterkt å kalle han flopp. Resten av laget er tross alt ikke sååå godt. Men i forhold til forventningene, både med og uten Kraka sin noe overdrevne tro på fyren, har han skuffet. Men han er fortsatt ung og det må jo sies at han har utviklet seg ganske mye på det som var hans svake sider i fjor. I går tok han f.eks. for seg ganske bra på midten. Vant en del hodedueller som jeg nesten ikke har sett han gjøre før. Det skuffende er jo at han ikke gjør så mye av det han skulle være god på.
Rød makt på Hansa

dudo

Det er jeg enig med deg i, og jeg er ikke i nærheten av å være fornøyd med det han har vist selv. Poenget mitt er bare at det er knallhardt - og direkte feil, i mine øyne - å vifte med floppekortet til en som ikke har fylt 20 enda. Han er på det jevne - og det er faktisk ikke så verst til en 19-åring å være. Om han ikke blir brukt riktig, eller ikke selv evner å få ut det han kan på en fornuftig måte er en annen sak. Litt av begge deler, tror jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gladiporno

Det blir selvsagt helt feil og useriøst å kategorisere Haugen som flopp all den tid han er en lokal unggutt som ikke koster all verden, og som ikke hadde noe særlig med meritter å vise til før han kom til Brann. Han har hittil i denne sesongen ikke vist ønsket utvikling, men gutten, sesongen og hans Brannkarriere er fortsatt ung, og det er følgelig all mulig grunn til å tro at det vil bedre det seg etterhvert. Han har en spisskompetanse jeg tror ikke jeg har sett i Brann siden Bakkeguden herjet på sine (skadefrie) glansdager. Forhåpentlig vil det talentet slå ut i full blomst etterhvert. Det er mer nærliggende å anta at en viss annen Fredrik blir en flopp, selv om det selvsagt også er for tidlig med noen konklusjon der.

Når det gjelder Niasse så virket han helt ubrukelig i går. Det er vanskelig å begripe at det ikke finnes spisser i Bergensområdet med større register enn det han virker å inneha utifra det jeg så av ham.

Go Up