• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Club Brugge

Started by C@Bøe_79, August 31, 2007, 12:32:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannesen

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "The Boss"Forsten, noen som fikk med seg ka som skjedde på felt Z i pausen? Såg ut som om snuten var oppe å henten ut noe/noen..

Foresten liker disse politifolka å markere seg, stå på indre bane med en glefsende szhæfer gjennom hele kampen...herregud..


Så ikke det der, men var på dass, og han fyren som ble taua var max drita..
Ja, hva var det for no?Når begynte de med det på stadion??Uansett, bikkja kunne heade da!


Det morsomme her er at Guttene, som stort sett misliker alt politiet gjør, jublet fordi fyren var et juletre...;)


Ja :) og så ropte de "ut med pakket" og viste fing! Det var forresten 2 stykker som ble tauet av purken...tror begge var litt for fulle og oppførte seg som idioter. En kamerat av meg så de i trappen på vei ut av tribunen og da spurte han ene om han kunne få lov til å pisse før de tok han med videre :)
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Leffen

det virker jo til å være enighet om at den norske ligaen er like sterk som den danske, og sterkere enn den svenske. og det er bare å se litt på resultatene til lag fra våre naboland i dag, så ser man at det er mulig....

brugge hadde ikke hevdet seg særlig høyere enn tredje-fjerdeplass i tippeligaen. merkelig at så mange konkludere med at de var et lag som var bedre enn oss. ikke enig i det. vi var bare dårlige i dag.

armann bjørnsson. han er en vits for meg. skjønner ikke hvorfor han får spille.....nok eng gang

Kararay

Quote from: "The Boss"


Faktisk ja... har du? har til og med dømt fyren...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Fabregas

(Jeg ser dette ble veldig langt, men jeg har bare så sinnsykt mye på hjerte i kveld. Setter pris på hvis folk vil diskutere konstruktivt også om litt andre ting enn akkurat Brugge-kampen her siden den tydeligvis ikke er så interressant for mange.)


Ekstremt ekstremt skuffende. Og spar meg for denne ideen om at laget nå fikk en vekker som ikke koster poeng. Vi har i år ikke vært sterk etter tap, i tillegg er trender innen fotballen veldig selvforsterkende, vinner man kommer man i flyt men hvis man ikke gjør det forplanter det seg fort. Vi tapte i cupen borte mot Start i fjor, det vekket ikke akkurat laget.

Jeg har veldig lyst å skrive side opp og side ned om hvor utrolig evneveik dagens kampleder var. Han var sterkt delaktig i å avgjøre kampen i fordel Brugge. Men når det Branns 11 spillere som enhver tid er utpå der gjør en så elendig jobb som i dag skal dommeren få slippe unna.

Og hvorfor skulle vi hvile Andresen? Han er da vel ikke vår beste sentrale midtbanespiller? Han er leder med stor L, men ikke mye annet i dag, dessuten setter de beste kapteinene eksempel for hvordan de andre skal gjøre det gjennom det de selv gjør. Jeg skulle likt å se Andresen  hvis for eksempel Jaiteh gang etter gang hadde gjort ekstremt farlige balltap langt inne på egen halvdel på ren sløvhet. Han hadde nok mest sannsynlig sprukket. Andresen var ikke meget interessert i å vinne denne kampen, mot RBK var han det, og da spilte han med en utrolig innsats som en ikke kunne se fnugg av i dag. Veldig synd at en persons likegyldighet kan ødelegge så mye. Andresen bidrar med fantastisk mye bra til SK Brann, men han er og en STOR personlighet som tar massevis av plass. Jeg ser nå mye lysere på en framtid uten Martin Andresen, hvis Hassan tøffer seg litt opp, Bakke roer seg litt og Jaiteh fortsetter utviklingen har vi bra dekning midt på banen.

#Håpløse spillere i dag: Hanstveit, Guntveit,  Andresen og Bjørnsson.#
Begge backene viser seg tidvis elendige med ekstremt farlige feilpasninger. Flere ganger etter unødvendig vanskelig/farlig spill. At disse to spillerne, som jeg vanligvis ville tro skulle være av de få som virkelig trøkket til spiller så dårlig er ekstremt skuffende.
Andresen var som sagt ikke særlig interesset i seier, måtte dett være unntaket for ne vi kommer til å huske som en heroisk innsats av landslagskapteinen denne høsten. Det er helt greit å ha en dårlig dag men å  tilsynelatende ikke bry seg er utilgivelig for det som var en viktig dag for SK Brann.
Når det gjelder Bjørnsson så lurer jeg faktisk på om han totalt sett var positiv for oss å ha på banen i dag. Elendig teknikk, lukter aldri hvor han skal være, eier ikke skåringsferdigheter(Vet han har goallet litt i år, men i forhold til sjanser er det altfor dårlig), jobber ikke spesielt bra og er rett og slett treg som en skilpadde. Han har etter min mening vært et stort bomkjøp, Mjelde bør erstatte han med Koppinen/Noen andre etter sesongen. Brann er i sin fulle rett til å snakke med Koppinen uten å gi RBK beskjed.

#Usynlige spillere litt under pari:Walde, Vaagan Moen, Fakiri og Helstad.(Karadas)#
Walde gjør det meste bra helt til han glipper når kampen avgjøres. Han gjør en utilgivelig feil. det han viser før den feilen bærer bud om at han kan bli en ok squadplayer for oss når han venner seg til nivået. For når denne raske spissen kom innpå var Bjarnason og Walde altfor gått vant med de spissene de til da hadde mot seg. De klarte ikke gire opp og det gjorde sjansene foran bortemøtet i praksis nesten forsvant.
Når det gjelder Vaagan Moen er det for meg et uløst mirakel hvorfor en venstrebeint vk med en venstrebent vb rett utenfor seg skal gå inn gang etter gang etter gang, ikke går han inn og spiller ut heller. Han ignorer rett og slett store rom på siden for å knytte det inn i midten der Brugge er mye flere folk Klart han skal variere men det vil alltid være lurt å begynne utover. Dessuten mangler V.Moen i dag den fantastiske arbeidsinnsatsen som kjennetegnet han i fjor. Han er ikke bedre offensivt per dags dato enn at han må løpe tilnærmet mest av alle skal han spille bra. Flere ganger når det offensive mislykkes blir han stående i stedet for å jobbe ballen inn igjen.
Helstad skal ha nettkjenning i dag, hadde han stått kampen ut hadde han nok klart det. Positivt at vi får hvilt han til søndagen for hvis innsatsen er en brøkdel så passiv som i dag vil Odd straffe oss voldsomt.
Samme kan egentlig sies om Karadas, i toppform scorer han ett kanskje to på den lille tiden han får i dag. Blir spennende å se han sammen på topp med Helstad på søndag.
Fakiri gjør mye bra men på søndag tror jeg nok en litt temmet Bakke vil være et bedre valg. Om Andresen ikke hadde klippekort, noe jeg støtter, hadde kanskje Fakiri-Bakke vært den beste midtbanen på søndag.

#Gode spillere i dag: Solli, Opdal, Bjarnason(Bakke,Huseklepp)#
Solli er for meg vår beste spiller i dag, det jeg digger med Solli er at han nesten alltid leverer masse innsats. Både når touchet ikke sitter og når det gjør det. I dag var han og litt tøffere i nærkampene, noe jeg innimellom har savnet. Han leverer mye bra både offensivt og defensivt i dag, hadde han hatt et gult bånd på armen og/eller vært en større autoritet hadde nok resten av laget fulgt mer etter. Ironisk nok er Solli negativt involvert i situasjonen som fører til baklengs, uten å si at han gjør noe særlig feil, det hadde vært tøft der nede også med 0-0
Opdal er utrolig god i dag og fortsetter sitt veldig solide spill. Redder alt han kan og gir lite returer. Er en utrolig trygghet for forsvaret å ha bak seg utover høsten. Får vi Sigurdsson inn igjen og sidebackene tar seg i skinnet skal vi ikke slippe inn mange mål resten av sesongen, som mest sannsynlig er syv kamper dessverre.
Bjarnason står fram som en virkelig krumtapp bak der i dag. Delvis fordi spissene til Brugge lenge ikke hadde skikkelig fart og delvis fordi Walde vel er litt mer ryddig i spillestilen.
Bakke kommer inn med kraft og klokhet på midten, bare sinnsykt synd hans litt overdrevne 2.takling blir belønnet med gult kort og frispark. Han er på ballen og da skal en tåle såpass på høyeste nivå. I alle fall det gule kortet er idiotisk, det er små marginer om han er så vidt i og ikke. 1.taklingen for øvrig var klokkeren og burde heller ikke blitt avblåst.
Huseklepp gjør veldig mye bra når han kommer inn, han viser igjen at han kan bli en god joker for oss i slutten av sesongen.


De aller aller fleste av Brann-spillerne kan rett og slett skamme seg over det de leverte i dag. Og ikke minst over hva laget som helhet presterte.

En annen ting jeg gjerne vil ta opp er disse håpløse frispark-forsøkene. Fordelen med frispark er at ingen motspillere kan røre den før vi gjør det, at ballen ligger dønn i ro og det er vårt tilslag, som vi kan ta oss god tid på og som vi kan utføre helt upresset. Men neida, gang etter gang skal vi ødelegge denne fordele i stedet for å gi Solli eller Vaagan Moen sjansen for å skru den over muren i krysset, gjør de det trengs det ikke mye kraft får at den går inn.

Hadde vi kommet oss til gruppespillet i UEFA-cupen hadde vi i det minste hatt noe lite å falle tilbake etterpå om vi ikke holder helt inn. Vi hadde fått verdifull matching som kunne bringe oss enda lengre enn der vi er i dag.

Jeg synes Mjelde burde bestemt seg før kampen: satse på dette eller ikke. Jeg ville mye heller sett et lag av mange spillere uten mye kamper i bena som virkelig trøkket til og gjorde sitt beste for å komme inn i laget. Da kunne vi fått i gang spillere som Huseklepp og Corrales, spillere som jeg tror kan bli viktige utover, hvis Mjelde bruker de rett. Alt ser bra ut foreløpig, men om vi ikke vinner gullet vil nok dette være starten på nedturen. Da gjenstår det til laget å slå et på papiret dårligere lag fra Skien på søndag, da kan de motbevise alle skriveriene om Branns høstsprekk 2007 som aldri kom.

krøvel vellevold

Club Brugge er en større klubb enn Brann, og de har lange e-cuptradisjoner. Den belgiske ligaen er bedre enn den norske. Nå må folk slutte å tro at Brann og Tippeligaen holder høyt europeisk nivå!

Belgia er nr. 12 på nasjonspoeng-rankingen for e-cup, mens Norge er nr. 19. Et land som Tyrkia (med lag som Galatasaray, Fenerbache og Besiktas) er nr. 15 og rangert BAK Belgia!

Av de 80 lagene som spiller i UEFA-cupens 1.runde har Club Brugge 10. høyest koeffisent med 45,594 poeng. Brann er nr. 70 med 6,509 poeng.
Legg ned hele klubben!

BL

Quote from: "vebo"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "The Boss"Forsten, noen som fikk med seg ka som skjedde på felt Z i pausen? Såg ut som om snuten var oppe å henten ut noe/noen..

Foresten liker disse politifolka å markere seg, stå på indre bane med en glefsende szhæfer gjennom hele kampen...herregud..


Så ikke det der, men var på dass, og han fyren som ble taua var max drita..
Ja, hva var det for no?Når begynte de med det på stadion??Uansett, bikkja kunne heade da!


Det morsomme her er at Guttene, som stort sett misliker alt politiet gjør, jublet fordi fyren var et juletre...;)


Men fikk du med deg hva som skjedde?


Det var ikke noe greier egentlig. 2 stk som var rimelig drita, veltet over en som ikke satte pris på det. Ble litt småknuffing og krangling, så da grep snuten inn og tok dem med seg.
Hansa-
Felt Z

Fabregas

Quote from: "krøvel vellevold"Club Brugge er en større klubb enn Brann, og de har lange e-cuptradisjoner. Den belgiske ligaen er bedre enn den norske. Nå må folk slutte å tro at Brann og Tippeligaen holder høyt europeisk nivå!

Belgia er nr. 12 på nasjonspoeng-rankingen for e-cup, mens Norge er nr. 19. Et land som Tyrkia (med lag som Galatasaray, Fenerbache og Besiktas) er nr. 15 og rangert BAK Belgia!

Av de 80 lagene som spiller i UEFA-cupens 1.runde har Club Brugge 10. høyest koeffisent med 45,594 poeng. Brann er nr. 70 med 6,509 poeng.


Men skal vi noen gang slå de, var alle forutsetningene der i dag. Dessuten er ikke koffisienten akkurat lik vårt hjemlige prestasjoner i år, heller ikke Brugge sitt i fjor og år. Skal vi opparbeide oss e-cup-rutine ville UEFA-cupens gruppespill i år vært en glimrende start.

Jeg vil forresten fremheve at jeg var temmelig forbanna da Memelli fikk gå over en lav sko i vår. Alle MM-kritikere er vel enig at han ville vært et mye bedre alternativ enn det Bjørnsson har vist seg å være i høst. Amatørmessig at Bjørnsson er vår tredje mann på topp før Azar mot alle odds ble klar tidlig.

Innlandsmax

Quote from: "The Boss"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "BL"
Quote from: "Kararay"
Quote from: "The Boss"Noen som fikk med seg sjøhage da??
Ble sendt i oppvarming av mons, løper 1-2 runder frem å tilbake på siden, før han SITTER seg ned inntil reklameskiltet, her sitter han en god stund før han daffer tilbake til benken... har sett mannen er lat i kamp og hørt han er laff å lat på trening men dette tok jo kaken! send pakket hem.. å hiv armann med samtidig


Hadde ikkje du også satt deg ned og tøyet etter noen løp for å løsne evnt stive muskler litt? og da han reiste seg var vel alle tre byttene gjort?


Haha! Tøyet?? Han daffet nedover sidelinjen, satt seg godt til rette med ryggen mot skiltene, beina i kors og armen over brystet. Glodde litt på kampen, reiste seg og trasket inn i garderoben.


Han satte seg ned da Huseklepp gjorde seg klar. Han er vel like rask i hoderegning som oss andre og tok sjansen på at han ikke kom innpå!


Han satt seg ned lenge før, uansett: ka holdning er det han viser der da? han skal jogge han når han har fått beskjed om det. Første gang eg har sett dette faktisk, på denne måten..
Særegen oppførsel, uten tvil. Hvor mye var det han kosta?

Ricky

Quote from: "Fabregas"Jeg vil forresten fremheve at jeg var temmelig forbanna da Memelli fikk gå over en lav sko i vår. Alle MM-kritikere er vel enig at han ville vært et mye bedre alternativ enn det Bjørnsson har vist seg å være i høst. Amatørmessig at Bjørnsson er vår tredje mann på topp før Azar mot alle odds ble klar tidlig.



Memelli ligger an til å bli kåret til årets flopp i Sverige. Han får visst Armann Bjørnsson til å ligne på Alan Shearer.

At vi fikk penger for Memelli er et guds under. Tabben var ikke å selge Memelli, men å hente en like dårlig spiller i Joakim Sjöhage.

Kararay

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Fabregas"Jeg vil forresten fremheve at jeg var temmelig forbanna da Memelli fikk gå over en lav sko i vår. Alle MM-kritikere er vel enig at han ville vært et mye bedre alternativ enn det Bjørnsson har vist seg å være i høst. Amatørmessig at Bjørnsson er vår tredje mann på topp før Azar mot alle odds ble klar tidlig.



Memelli ligger an til å bli kåret til årets flopp i Sverige. Han får visst Armann Bjørnsson til å ligne på Alan Shearer.

At vi fikk penger for Memelli er et guds under. Tabben var ikke å selge Memelli, men å hente en like dårlig spiller i Joakim Sjöhage.


Har du noen gang sett Sjøhage spille? Kan du med 100% sikkerhet si at han er så dårlig som du vil ha det til?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

thesevs

1. Skjønte ikke hvorfor Helstad ble tatt ut samtidig som Andresen
Quote
Svar: - Jeg har vondt i ryggen, og har hatt det siden Fredrikstad-kampen. Det er blitt bedre med behandling, men når du stivner til og ikke kan løpe skikkelig, er det ikke noe vits å fortsette, sier Helstad.

Han er ikke bekymret foran Odd-kampen søndag.

- Vi har noen dager på oss, så det går sikkert bra, sier Helstad.


2. Andresen ut var et godt bytte. Han bidro ikke mer enn det Hassan gjorde. Hassan var bedre med tanke på avleveringer osv...

3. Huseklepp burde startet før.. å bytte Gunntveit ut med Huseklepp var meget bra byttet. Solli i forsvar var ikke så gale, samt man fikk Huseklepp i den posisjonen man ønsker ham -drible og innleggsrollen.

4. Det er for gale at man ikke får fart over spillet før 65 minutter

5. Det nytter ikke pole X antall baller opp mot Karadas hvis ikke noen er tilstede for å ta imot 2.ballene...

6. Irritert over at vi taper en sånn kamp. Brugge hadde mange sjanser, men ikke noen goalgetter spillerere som satt sjansene - takk gud for det!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

enavgutta

Det er en flott oppsummering av statistiske data du kommer med Krøvel, men FAKTA ikveldens kamp er en annen. Brann var rævdårlige mot et bikkjedårlig Brügge. En skam at vi tapte dette. Må de kvile seg i skammen de som ikke gav alt utpå der. Skammelig.

thesevs

Quote from: "enavgutta"Det er en flott oppsummering av statistiske data du kommer med Krøvel, men FAKTA ikveldens kamp er en annen. Brann var rævdårlige mot et bikkjedårlig Brügge. En skam at vi tapte dette. Må de kvile seg i skammen de som ikke gav alt utpå der. Skammelig.


Brugge hadde ingen gode avsluttere.. INGEN! Bortsett fra den apekatten som klarte å sette 1-0 scoringen... De hadde X-antall sjanser som de ikke klarte å sette...

Det er virkelig en skam at vi ikke klarte å avgjøre denne kampen, men så lenge vi spilte så dårlig som vi gjorte så kan vi vel ikke klage. Bjørnson på topp med Karadas som oppspillspunkt sier vel sitt...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Brugge måtte jo ha hjelp fra Brann helt til de satte innpå han her spissen med en smule tempo på slutten av kampen. Når de ikke klarer å true bakrom mot Walde og Bjarnason er det noe galt...

0-0 hadde vert ett godt resultat for oss. 1-0 betyr at vi må score 2 i belgia. Langt fra umulig, vi har spillertypene til å gjøre det. Vi trenger likevel ett tidlig mål, spillere med dagen og en del stolpe inn.

Godtkjent andre omgang. De var overhode ikke forberedt på Huseklepp. En del spillere viste klare tegn til slitasje, det bekymrer før Odd-kampen.

Dette var første gang vi møtte ett lag som faktisk er bedre enn oss på veldig lenge. Joda, vi har tapt på innsats før, men disse guttene hadde ferdigheter. Og de var konsentrerte.

Meget fornøyd med Walde, han holder tippeliganivå og det er ikke noen krise om Sigurdsson er ute mot Odd også.
Bakke er den som regiserer en over middels andre omgang for oss.
Vaagan Moen står også frem og tar stort ansvar etter pause.
Huseklepp har ett meget god innhopp.
Opdal holdt liv i UEFA-drømmen frem til bortekampen.

Dagens blemme kunne kanskje gått til en svak kampleder, men jeg vil dele den ut til Brannpublikumet. Det alltid saklige og kunnskapsrike publikumet har pekt seg ut en ny hakkekylling. Gratulerer. Det gjør meg flau.

atlascopo

Det gjør ikke meg flau. For når man spiller så dårlig, bør man ha vet nok til å bytte seg selv ut. Siden vi har en trener som ikke har.

Super Hasund

Fuck off brugge fc
Cause aint got no history
Last gold in 63
Thats what I call history
La Folket Synge

*Feltz*

grei

Kampen er det vel sagt nok om. Vi kunne slått disse med de nødvendige par målene, og hadde gjerne gjort det og dersom vi hadde hatt to ordentlige spisser i slag, men vi er ikke vant til å spille mot denne typen lag, og nærmest samtlige spillere var under pari. Nå har vi vunnet en masse hjemmekampe rpå rad, å få punktert den statistikken var akkurat det vi trengte før de siste hjemmekampene.

Siden UEFA egentlig ikke betyr noe som helst i forhold til serien er det som foregår utenfor banen nesten like irriterende. Makan til møkkapublikum det viser seg at vi egentlig er, når ikke alt går vår vei. Sandefjord var dårlig, men dette tar kaken. Er det virkelig sånn at vi ikke takler den minste motgang? Det er ikke buingen til pause jeg tenker på, den er helt legitim, men i løpet av selve kampen er det altså meningen at laget skal støttes. Greit nok at det dafner naturlig i takt med det som skjer på banen, men det må da være mulig å ta seg sammen og mobilisere litt i blant.

Utover i første omgang da laget trenger støtten som mest er det eneste vi hører et bondete fyllakor som høres ut som noe fra de sene nattetimer på Fotikken. Og det å begynne å rope intenst på Azar hver gang Armann har hatt ballen, altså i perioder der vi faktisk skaper sjanser? Klasse. Er det mulig å være så uintelligent, må det inn med teskje dette at vi har skader på det begrensede utvalget spisser, skjønner ikke folk at Azar ikke tåler mer enn en omgang, spesielt ikke i en uke der vi spiller tre kamper og en kamp som er viktigere enn denne fremdeles gjenstår? Og tror noen at Armann spiller bedre med dette sytet? Faen for en idiotgjeng.

atlascopo

Og når ble du bibelen på hvordan ett publikum skal oppføre seg?

Eg synest spillerene fortjener å høre det når de ikke presterer. Stå å juble for en gjeng som ikke klarer 3 passinger innad i laget, det er det som er idiotisk i følge mitt syn. Hjernedøde supportere som står å hopper å synger når laget spiller ræv og ligger under.

grei

Quote from: "atlascopo"
Eg synest spillerene fortjener å høre det når de ikke presterer.

Og når ble du bibelen på hvordan ett (sic!) publikum skal oppføre seg?

atlascopo

Da er mest sannsynligvis ingen av oss bibelen.  Så publikum får oppføre seg slik de vil. Konklusjonen er vel at du kan misslike måten de rundt deg opptrer på. Men ikke si der er galt.

Nixon

Quote from: "atlascopo"Eg synest spillerene fortjener å høre det når de ikke presterer. Stå å juble for en gjeng som ikke klarer 3 passinger innad i laget, det er det som er idiotisk i følge mitt syn. Hjernedøde supportere som står å hopper å synger når laget spiller ræv og ligger under.


Enig når det f.eks. gjelder piping til hele laget til pause.
Men når det så til de grader går ut over en enkelt spiller synes ikke jeg at det blir helt det samme.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Club Brugge er en større klubb enn Brann, og de har lange e-cuptradisjoner. Den belgiske ligaen er bedre enn den norske.

Det kan så være, men Brugge holdt Sandefjordnivå og skulle være en svært overkommelig oppgave. Problemet var bare at Brann holdt Mandalskameratenenivå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

B.B.

Syns Bjørnsson fikk unødvendig mye pepper i form av rop etter Azar i første omgang. Han var dårlig, det e det ingen tvil om, men det hjelper ikkje på at vi står å roper etter hans erstatter hele tiden!

Når det e sagt, det var veldig mange dårlige igår. Begge Tveit`ene var elendig. Makan til tversoverpasninger har eg aldri sett! Andresen var helt fraværende. Totalt uinspirert og likegyldig. Trakket på ballen og gikk rundt i ring hver gang han var involvert. Bra han ble tatt ut! Hassan var også svak.

Kor var presset på ballfører. Brugge fikk jo lov å trille ball og komme til innlegg gang på gang. Bare flaks for oss at spissene i første omgang var så tannløse. Hadde han kødden som gållet spilt hele tiden hadde dette sett værre ut!

Eneste med godkjent innsats var stopperne, Solli (meget god) og Helstad. Mot slutten kom Vaagan Moen seg litt. I tillegg gjorde Bakke og Huse gode innhopp. Skulle personlig likt å sett Huseklepp inn litt før. Syns det e på tide han får starte litt no. Hjemme mot Odd og borte mot AAFK burde være kamper som passer han. Mannen kommer seg jo forbi uansett kor trangt det e!

Dommeren var faktisk helt ok, bortsett fra den latterlige straffesituasjonen med Helstad. Kordan han kunne unngå å blåse straffe der det kommer eg aldri til å skjønne. Med en scoring på det tispunktet tror eg kampen hadde sett helt annerledes ut. Eg tror det ville tent spillerne nok til at vi hadde vunnet kampen. Sånn sett ble han klovnen muligens direkte avgjørende. Det e imidlertid ingen unnskylding for at vi står med hånden trøkt langt opp der solen aldri skinner resten av kampen!!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

jako

Quote from: "Kararay"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "Fabregas"Jeg vil forresten fremheve at jeg var temmelig forbanna da Memelli fikk gå over en lav sko i vår. Alle MM-kritikere er vel enig at han ville vært et mye bedre alternativ enn det Bjørnsson har vist seg å være i høst. Amatørmessig at Bjørnsson er vår tredje mann på topp før Azar mot alle odds ble klar tidlig.



Memelli ligger an til å bli kåret til årets flopp i Sverige. Han får visst Armann Bjørnsson til å ligne på Alan Shearer.

At vi fikk penger for Memelli er et guds under. Tabben var ikke å selge Memelli, men å hente en like dårlig spiller i Joakim Sjöhage.


Har du noen gang sett Sjøhage spille? Kan du med 100% sikkerhet si at han er så dårlig som du vil ha det til?


Jeg så Sjøhage borte mot Suduva. Det han viste der var ikke spesielt bra. Han blir neppe noen åpenbaring i forhold til Bjørnsson. Lukter bomkjøp lang vei.

Helt utrolig at vi har satt oss i en situasjon hvor vi har så dårlig dekning på spissplass. Med tanke på at Karadas åpenbart fortsatt mangler litt på det fysiske så er det skremende å se at vi gikk inn i høstspurten med den angrepsrekken vi har p.d.d. Bjørnsson var så elendig mot Brugge at det føltes som vi spilte med 10 mann. Hadde latt meg bedt to ganger om noen startet en innsamlingsaksjon for å sende han hjem til Island.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Nå vil jo Iversen bort, så kanskje han blir Brannspiss neste sesong?

duj

Quote from: "Super Hasund"Fuck off brugge fc
Cause aint got no history
Last gold in 63
Thats what I call history

Last gold 63?
You must be joking..i am pissed off
Final UEFA cup in 76 against LIverpool
Final Champion's cup in 78 against Liverpool
Bruges = 215 european games
This is the end..Bruges woke up yesterday..it's good for our belgian league and our difficult game in Charleroi..the ex club of our striker François Sterchele and our coach Jacky Mathijssen
Present for the home game..
The 2 others belgian teams..very bad result..Standard lost 3-0 in Russia and Anderlecht only 1-1 home against Rapid Vienna..

Good luck for the game in Bruges :wink:
ruges till I die

krøvel vellevold

Ropingen på Azar var patetisk! Hyllingen av ham grenser til det latterlige. Skulle tro han var Jesus. Eller Mohammed, for all del. Fyren hadde jo SELV bedt om å få hvile, og det har jo ikke vært noen hemmelighet at han ikke holder i 90 minutter ennå. Likevel begynte ropingen på ham før vi hadde kommet en fjerdedel ut i kampen... Og du verden så mye selvtillit Björnsson sikkert får av at vi roper på en som sitter på benken! Snakk om å gjøre egne spillere enda dårligere!

Når det gjelder Club Brugge, så var ikke de allverdens gode de heller. Men de kom ikke til Stadion for å spille festfotball. De kom for å klare et greit utgangspunkt (f.eks. uavgjort) foran returen. De begynte jo å trille ball allerede midtveis i 1.omgang. Så det var tydelig at de bare ønsket å få tiden til å gå.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vi er ikke ute av dette, selv om det nå er blitt såpass vanskelig at det kan sammenlignes med Stabæk, LSK eller Vikings gullsjanser denne sesongen :)

gunnar

Quote from: "Xminator"Nå vil jo Iversen bort, så kanskje han blir Brannspiss neste sesong?

Da går Mjelde. Iversen liker jo ikke å trene. Vil spille seg i form. Akkurat slike spillere Mjelde ikke liker. Så hvis noen i Branns ledelse ønsker at Mjelde skal gå frivillig: Kjøp Iversen!
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

jako

Quote from: "duj"
Quote from: "Super Hasund"Fuck off brugge fc
Cause aint got no history
Last gold in 63
Thats what I call history

Last gold 63?
You must be joking..i am pissed off
Final UEFA cup in 76 against LIverpool
Final Champion's cup in 78 against Liverpool
Bruges = 215 european games
This is the end..Bruges woke up yesterday..it's good for our belgian league and our difficult game in Charleroi..the ex club of our striker François Sterchele and our coach Jacky Mathijssen
Present for the home game..
The 2 others belgian teams..very bad result..Standard lost 3-0 in Russia and Anderlecht only 1-1 home against Rapid Vienna..

Good luck for the game in Bruges :wink:


It was meant in a ironic way, I think;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "gunnar"
Quote from: "Xminator"Nå vil jo Iversen bort, så kanskje han blir Brannspiss neste sesong?

Da går Mjelde. Iversen liker jo ikke å trene. Vil spille seg i form. Akkurat slike spillere Mjelde ikke liker. Så hvis noen i Branns ledelse ønsker at Mjelde skal gå frivillig: Kjøp Iversen!


Andresen får jo lov til det! Får vi Iversen ville det værten kjempesigning for oss. Personlig ønsker jeg heller Gunnarsson.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

duj

Quote from: "jako"
It was meant in a ironic way, I think;)

^^ certainly
ruges till I die

Falkman

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "krøvel vellevold"Club Brugge er en større klubb enn Brann, og de har lange e-cuptradisjoner. Den belgiske ligaen er bedre enn den norske.

Det kan så være, men Brugge holdt Sandefjordnivå og skulle være en svært overkommelig oppgave. Problemet var bare at Brann holdt Mandalskameratenenivå.


en latterlig påstand. ja,vi spilte en dårlig kamp.. men Brugge e lysår bedre enn Sandefjord.

grei

Quote from: "LengeLeveFansen"

No, Brann has won the premiership twise here in Norway, in 1962 and 1963. Thats alot better than whatever Brugge has won, since Norway is a bigger football nation than Belgium.

I agrea wen 100s per cent in this. Don't you knows we one the world champoinships in football, and have been to many finals in OL and the Europe World Cup. At least if you cound owr woman teams and Arne Scheie the worldensfamoose tv-commentatator. Do you remember David Platt who scored against you in many years ago? His ant was half-norweigan. Norway is a big power in fooballs and Brann once almost came through in the inter toto cup, and our small boys recently won (or came on the pall at least) in the Adidas cup which is one of the most prestisj filled cups in the worlds.

Alzheimer/Silverspurs

And the Oscar for "Bataljonen Forum Post 2007" goes to:
Grei! :)

krøvel vellevold

Quote from: "LengeLeveFansen"Han er jo Gud din jævla tulling. Krøvel, du er en en stor idiot.

.

Er jeg en stor idiot fordi jeg mener det er latterlig å rope på spillere som ikke er på banen, og som til og med har BEDT OM å ikke spille hele kampen fordi han er sliten?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: "Falkman"en latterlig påstand. ja,vi spilte en dårlig kamp.. men Brugge e lysår bedre enn Sandefjord.

Ja, og Brann er lysår bedre enn Mandalskameratene. Det var for å sette det litt på spissen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Strandlien

Quote from: "krøvel vellevold"Ropingen på Azar var patetisk! Hyllingen av ham grenser til det latterlige. Skulle tro han var Jesus. Eller Mohammed, for all del. Fyren hadde jo SELV bedt om å få hvile, og det har jo ikke vært noen hemmelighet at han ikke holder i 90 minutter ennå. Likevel begynte ropingen på ham før vi hadde kommet en fjerdedel ut i kampen... Og du verden så mye selvtillit Björnsson sikkert får av at vi roper på en som sitter på benken! Snakk om å gjøre egne spillere enda dårligere!

Når det gjelder Club Brugge, så var ikke de allverdens gode de heller. Men de kom ikke til Stadion for å spille festfotball. De kom for å klare et greit utgangspunkt (f.eks. uavgjort) foran returen. De begynte jo å trille ball allerede midtveis i 1.omgang. Så det var tydelig at de bare ønsket å få tiden til å gå.

Nixon

Quote from: "Strandlien"Hadde Brann satset som normal, ikke hvilt spillere


Hvilke spillere tenker du på?
Rød makt på Hansa


Strandlien

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Strandlien"Hadde Brann satset som normal, ikke hvilt spillere


Hvilke spillere tenker du på?


Hadde det vært seriefinale, så hadde Sigurdsson spilt. Er han klar til søndag, så var han klar allerede nå. En hadde heller aldri byttet ut Andresen og ikke minst Helstad. Ja, han hadde litt ryggvondt, men tilogmed fysioen til Brann klarte å innrømme at det ikke hadde blitt verre om han hadde fullført kampen.

I tillegg hvilte jo alle spillerene som spilte kampen. Det så jo sånn ut...? Hei, vi har besøk! Nå skal vi kose oss. Sett på kaffen. Da har visst sånn god belgisk sjokolade med seg...

brutalis

Quote from: "grei"
Quote from: "LengeLeveFansen"

No, Brann has won the premiership twise here in Norway, in 1962 and 1963. Thats alot better than whatever Brugge has won, since Norway is a bigger football nation than Belgium.

I agrea wen 100s per cent in this. Don't you knows we one the world champoinships in football, and have been to many finals in OL and the Europe World Cup. At least if you cound owr woman teams and Arne Scheie the worldensfamoose tv-commentatator. Do you remember David Platt who scored against you in many years ago? His ant was half-norweigan. Norway is a big power in fooballs and Brann once almost came through in the inter toto cup, and our small boys recently won (or came on the pall at least) in the Adidas cup which is one of the most prestisj filled cups in the worlds.


Im not a Brann supporter, but i did see the match yesterday.  In deed: Brann played extremely bad, but Brugge was almost worse. The black striker you had on top??? Jesus. Brann lost 1-0, but if Brugge plays as they did yesterday, the got a fair chance at beating them in the away match. All in all: Brann is a better team than Brugge.

Til branns egne. Dere har enn spillerstall få kan matche. Flust av folk som har vært innom eller er på landslaget. Brugge bør ikke være noen overkommelig oppgave. Ikke presterte å ryke ut mot dette drittlaget. Dere kan bedre enn det.. blir artig å se dere i gruppespillet til høsten

Hausberg

jeg er og av den oppfatningen av at hvis brann klarer å stille med beste mannskap i belgia, så ser det ikke så mørkt ut, men i går var det forferdelig.... er innsatsen på topp og alle er skjerpet ja, da kan vi score 2 og flere mot brugge. de imponerte ikke meg men så kom de her for å holde nullen og kanskje få seg ett mål.
itt hjerte står i Brann......

Nixon

Quote from: "Strandlien"Hadde det vært seriefinale, så hadde Sigurdsson spilt. Er han klar til søndag, så var han klar allerede nå. En hadde heller aldri byttet ut Andresen og ikke minst Helstad. Ja, han hadde litt ryggvondt, men tilogmed fysioen til Brann klarte å innrømme at det ikke hadde blitt verre om han hadde fullført kampen.


Sammenligner du kampen i går med en seriefinale?

Og hva vet du egentlig om Sigurdsson hadde vært klar i går? Er det slik at en spiller som er klar på søndag også er klar på torsdag? For da er det vel også slik at hvis han var klar på torsdag hadde han vært klar på onsdag. Og var han klar på onsdag var han nok klar på tirsdag. Og på mandag, og så videre til han ikke engang har vært skadet...

Og til slutt. Ble vi bedre eller dårligere av å bytte ut Andresen?
Rød makt på Hansa

Rune felt F

Quote from: "enavgutta"Det er en flott oppsummering av statistiske data du kommer med Krøvel, men FAKTA ikveldens kamp er en annen. Brann var rævdårlige mot et bikkjedårlig Brügge. En skam at vi tapte dette. Må de kvile seg i skammen de som ikke gav alt utpå der. Skammelig.


På brugge sine hjemmesider skryter no spillerne av at det var blandt årets beste kamper fra dies side.

Hausberg

Quote from: "Rune felt F"
Quote from: "enavgutta"Det er en flott oppsummering av statistiske data du kommer med Krøvel, men FAKTA ikveldens kamp er en annen. Brann var rævdårlige mot et bikkjedårlig Brügge. En skam at vi tapte dette. Må de kvile seg i skammen de som ikke gav alt utpå der. Skammelig.


På brugge sine hjemmesider skryter no spillerne av at det var blandt årets beste kamper fra dies side.


da bør vi ha en veldig fair sjanse til å gå videre, visst vi gjør som mot f.eks rosenborg tidligere i år, brugge er ikke noe bedre enn rosenborg føler jeg.
itt hjerte står i Brann......

Strandlien

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Strandlien"Hadde det vært seriefinale, så hadde Sigurdsson spilt. Er han klar til søndag, så var han klar allerede nå. En hadde heller aldri byttet ut Andresen og ikke minst Helstad. Ja, han hadde litt ryggvondt, men tilogmed fysioen til Brann klarte å innrømme at det ikke hadde blitt verre om han hadde fullført kampen.


Sammenligner du kampen i går med en seriefinale?

Og hva vet du egentlig om Sigurdsson hadde vært klar i går? Er det slik at en spiller som er klar på søndag også er klar på torsdag? For da er det vel også slik at hvis han var klar på torsdag hadde han vært klar på onsdag. Og var han klar på onsdag var han nok klar på tirsdag. Og på mandag, og så videre til han ikke engang har vært skadet...

Og til slutt. Ble vi bedre eller dårligere av å bytte ut Andresen?

Alzheimer/Silverspurs

Vi går for en Moskva-kamp der spelarane på merkverdig vis tar ut noken ekstra prosent og smeller nesten ei bombe på bortebane :)

Nixon

Quote from: "Strandlien"Når de dagen etter kampen helt 100% kan fastslå at Sigurdsson er klar til søndag (bt.no), så da påstår jeg at om de hadde sagt at dette var en viktigere kamp, så hadde han spilt.


Hvem er de som sier dette 100%? På bt.no står det følgende: Kristjan Sigurdsson sto over mot Brugge på grunn av et overtråkk, men han spiller etter alle solemerker mot Odd Grenland søndag.
- Kristjan har sagt til meg at han er klar til søndag, sier Mons Ivar Mjelde.
Rød makt på Hansa

grei

Quote from: "Strandlien"Det hadde ikke skjedd om det stod 0-0 i seriekamp.

Nei, men så er da også en seriekamp uendelig mye viktigere enn en første runde i UEFA-cupen. Når man har begrensede ressurser (i betydningen spillere i slag) er man selvfølgelig nødt til å prioritere.

Tror du Brann har sjansen til å vinne UEFA-cupen, eller komme såpass langt at det blir noe å snakke om i ettertid? Selvfølgelig ikke. UEFA-cupen er bare for gøy, en bonus for spillere og supportere. Det som faktisk betyr noe, seriegullet her hjemme, er derimot noe vi faktisk har rimelig stor sjanse til å hente hjem i år, og det er mer enn 40 år siden sist. DET vil kunne bli noe å snakke om i ettertid.

At noen ønsker å risikere å gå glipp av dette bare fordi man vil suge på e-cupkaramellen sin bare litt til er hinsides forståelse.

Go Up