• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article205423.ece

Borges er bosman etter sesongen, hadde vært bedre å kommet med han på den sentrale plassen på offensiv midt istedenfor mjelde. Men vi har nok ikke råd. Spm er om det hadde lønnet seg å hente han med høy lønn. Vi hadde gjerne fått inn mer penger på høyere tabell plassering, mer tvpenger osv. Muligens hadde vi fått solgt han for noen millioner også

krakra

Borges bør isåfall hentes fra og med neste sesong.

Men jeg tror han stikker til utlandet.

Chrisstah

Det er lov å håpe, men Borges toget gikk nok i vinter.

Etter å surfet litt rundt så bet jeg merke i en spennende spiller, som akkurat er blitt løst fra kontrakten sin. Bet meg merke i navnet , har sett han før da det er helt umulig å glemme en som feirer scoringene sine på den måten som han gjør. Kunne det vært noe? Eller er det i overkant optimistisk?

Morsomt å hobbyspeide litt i ferien , her ihvertfall en video.

http://www.youtube.com/watch?v=nCvngLr-79U&feature=player_embedded
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Han scorer vel ikke akkurat tett med mål utfra statsa hans i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Borges har vitterlig prestert i hele år selv om han ikke har scoret så mye. Han har vært den kreative drivkraften i FFK og hjernen bak de meste de har foretatt seg offensivt. Det er ikke alle lag hvor OMens eneste oppgave er å putte mål. Borges og FFK er nok ikke helt fornøyd med antallet scoringer, men de er sikkert veldig godt fornøyd med spillet hans. Han hadde vært en stor forsterkning på OM for oss.

Jose Arrogantio

OM? De spilte da 4-4-2 med Borges som spiss i går. Og en spiss bør score mål.

krakra

Han har playmakerrollen bak Tarik. Om du vil kalle det hengende spiss eller OM er ikke nøye. Han er en klassespiller som hadde gitt oss et stort løft offensivt.

Xminator

Eller han hadde slitt som Bentley. Ja takk, men ikke realistisk.

krakra

Borges er en langt bedre og jevnere spiller enn Bentley. Det vises kanskje ikke all verdens på på antall mål og målgivende, men han er innvolvert i det aller meste som Fredrikstad skaper. Et utrolig overblikk, stor ballkontroll og lav feilprosent. Urealistisk? Helt klart, men Brann måtte vært gale om de sa nei takk til en Borges på bosman. Han er -nesten- like viktig for FFK som Austin er for oss.

Hadde han vært god for 15-10 mål hver sesong i tillegg til å gjøre den jobben han gjør ellers hadde han vært langt utenfor rekkevidden til både oss og alle andre klubber i TL. Nå er det en viss mulighet. Jeg tror han ender i RBK, men det virker som han har et sterkt utviklingsfokus og i Brann ville han helt klart vært et førstevalg som OM, og Skarsfjord er jo dyktig til å utvikle de spillerne som faktisk får tillitt.

GlennK

http://dt.no/godset/avslo-siste-tilbud-fra-sif-1.6372083

Ifølge Drammens Tidende er både Brann og Viking i dialog med Nordkvelle.

krakra

En spent på hva Skarsfjord har tenkt å bruke Nordkvelle til. Han er vel først og fremst indreløper. En rolle vi ikke har.

Nixon

"Indre" vet jeg ikke helt hvor er på Brann sitt lag, men "løper" klinger bra!;)

Spøk til side. Jeg vet at det ikke alltid er slik; men en fotballspiller må klare å ta andre roller når de kommer til et annet lag og et annet system. De er tross alt ikke spesialutdannet i et snevert fagfelt, og bør kunne bevege seg rundt på banen med ballen i litt andre bevegelser uten alt for store problemer.

Jeg regner uansett med at både Skarsfjord og spilleren selv tar dette i betraktning dersom dette blir mer enn bare rykter.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Ja, ser ikke på dette som et stort problem, og det gjør nok verken Skars eller Nordkvelle heller.
Hadde vært knæll å få han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det er jo et problem hvis han ikke passer inn i noen av rollene i Brann. Hvor skal han spille?

dudo

Jeg skjønner heller ikke hvor han skal spille.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Det er rimelig å anta at det er snakk om DM.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Ja, men har han kvalitetene som skal til i en DM-rolle? Antageligvis ved siden av Torp? Er dette et utfyllende DM-par?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Nei, han vil nok gjøre seg bedre ved siden av Austin, og passer følgelig bedre i "Torp-rollen"
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Syns ikke Nordkvelle har de helt store defensive ferdighetene i forhold til DM-rollen. Han er heller ikke noen utpreget god pasningsspiller. Han er vel først og fremst hurtig, løpssterk og skuddsterk.

Ved siden av Austin klarer alle seg, men jeg tror ikke Austin blir i Brann enn maks til neste vindu,

dudo

Nei, det er poenget mitt. Henter vi en DM med et navn som Nordkvelle, så er det nok som Austin-erstatter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hansastril

Leste akuratt om Nordkvelle og er enig med at det kan bli et problem hvor han skal spille. Men han hadde nok vært ypperlig ved siden av Austin, vist det ikke var for at Austin nok går snart. Om vi henter inn et nytt solid anker vil han nok bli veldig god. For å ta et eksempel, mulig et litt dårlig et, men tar det siden jeg har best peiling på Arsenal som er favoritt laget i England. De spiller også med to spillere i denne "DM" rollen, med Song og Wilshere. Der holder Song, mens Wilshere er med framover når Arsenal har ballen. Nordkvelle ville vært med mye mer framover enn det Torp er i dag, og er også bedre offansiv. Mot dårligere lag kunne dette blitt meget bra. Det som kan bli litt problem er nok det med at alle vinner mot alle i TL, men jeg stiller meg positiv.
Stolt og kry

Jose Arrogantio

Tror ikke Torp hadde funket som et defensivt anker, dessverre.

hansastril

Helt klart ikke. Må ha Austin erstatter. Har vell ingen typiske DM talenter heller..? Nordkvelle - Torp hadde ikke gått. Har for øvrig liten tvil på om Nordkvelle velger brann.
Stolt og kry

TCAC

Hva mener du med at du "har liten tvil på om" han velger Brann? At du er nesten sikker på at han gjør det? Hva er det som skal tilsi det i så fall? Jeg har ikke oppfattet at vi er spesielt interessert i ham.

krakra

Damen skal visstnok studere ved NHH iallefall.

hansastril

Vist han får tilbudet, i lag med andre tilbud fra andre klubber. Har jo drevet å hintet litt til siddisbyen i et TV2 intervju. Tror heller ikke vi er veldig intr i han. Er andre deler av banen vi bør fokusere på. Boyake er vell kontraktløs etter sesongen. Har hatt mange gode sesonger bak seg før denne. Så han noen kamper i Nurnberg, da jeg følgte Nordtveit.
Stolt og kry

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 19, 2011, 15:12:09 PM
Det er jo et problem hvis han ikke passer inn i noen av rollene i Brann. Hvor skal han spille?


Det vet ikke jeg, men hvis Skarsfjord jobber for å hente han, så tipper jeg han har det i tankene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Det er et godt poeng. Han virker jo unektelig aa ha gode egenskaper innenfor stallbygging.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

catometeret

Nordkveile kan vel fungere i en "offensiv dm" rolle. Altså at han tar mye løp fra dypet og fyller på i angrepet + at han går på løp når det kommer kontringsmuligheter. Scharner fylte jo denne rollen med bravour i perioder i Brann.  Da kunne brann fått litt sårt tiltrengt løpskraft som kunne styrket oss offensivt. Samtidig kunne Nordkveile holde igjen når motstanderen ligger dypt og vi trenger Austins pasningsfot.

Problemet med dette er jo at det setter store krav til stoppere og midtbanen siden du ofte blir i undertall sentralt og at det krever kondis og fart nesten i Scharner klassen for å gjøres bra.... Det krever også mye av Austin men det bør gå greit. Det kan imidlertid bli et problem om vi erstatter han med en dårligere spiller.

Hatleking

Eg må innrømme at eg ikkje har veldig sansen for Nordkvelle. Ein spelar som har vore relativ svak i år i tillegg til å variere veldig i prestasjonane. Dei har me nok av, synst eg.

Lasaron

Nordkvelle er i alle tilfeller en god fotballspiller. Men akkurat nå har vi 19 utespillere til høstsesongen, i tillegg til 4(5)-ergruppen. Vi har 15-17 kamper igjen å spille alt etter hvordan det går i cupen. Skal flere inn må noen ut.
Registrerer forøvrig at 7 av de 19 utespillerne har kontrakt som går ut ved sesongslutt.
Tren på langskudd

Yngve

Quote from: Lasaron on July 20, 2011, 10:25:03 AM
Registrerer forøvrig at 7 av de 19 utespillerne har kontrakt som går ut ved sesongslutt.


Det må vel vera eit godt nok argument for å forsterka stallen. kor mange me er er berre eit tal.

Særleg mtp at me før 2012-sesongen berre har 12 spelarar i stallen..

krakra

Hvor mange vi er er kanskje bare et tall, men vi har en god stall. Førsteelveren holder medaljepotensiale og det er god dekning i alle posisjoner. Vi har ikke noe daukjøtt.

Ja, det er mange bosmen, men både Labetuss, Max, Kalvenes, Barmen og Larsen forlenger nok hvis vi ønsker det. Trolig Holmvik også.

blobby winters

Personlig synes jeg vi har daukjøtt i venstrebeck posisjon. Jeg virkelig håper på at vi kan hente en solid venstrebeck med litt mer angrepsvilje før dette overgangsvinduet stenges.

Det kan koste, men det kan være en god investering hvis vi er tjent med å spille i Europa neste sesong.

Ellers fullstendig enig med deg Krakra

Jose Arrogantio

Quote from: blobby winters on July 20, 2011, 17:12:12 PM
Personlig synes jeg vi har daukjøtt i venstrebeck posisjon. Jeg virkelig håper på at vi kan hente en solid venstrebeck med litt mer angrepsvilje før dette overgangsvinduet stenges.

Det kan koste, men det kan være en god investering hvis vi er tjent med å spille i Europa neste sesong.

Ellers fullstendig enig med deg Krakra


Vil ikke si daukjøtt, men i hvert fall en veldig aldrende venstreback (om man ser bort i fra Skage som strengt tatt ikke er en del av A-stallen ennå) så håper vi ser noe der i vintervinduet. Men tror El Fakiri med Kalvenes/Skage som backup holder ennå ut sesongen.

Spelaren

Ut sesongen. Sesongen der det meste ligger til rette for at smarte grep i sommervindauget kan gi stor gevinst pga enorm jevnhet på tabellen. Og med smarte trekk tenker eg ikkje på Hardballs multimillioninnkjøp frå ei svunnen tid, det finnes gull på dei lave billighyllene også.

Gå av.

Klaus_Brann

July 20, 2011, 19:12:41 PM #19987 Last Edit: July 20, 2011, 19:14:24 PM by Klaus_Brann
Det hadde gjort seg med e-cup neste sesong, og vi har gode muligheter til å klare det, både gjennom serie og cup.
Brann-Godset kan fort bli en viktig kamp å vinne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Alle snakker om viktigheten av e-cup. Men når turneringen begynner, driter publikum i det og klubben nedprioriterer det.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on July 20, 2011, 19:44:14 PM
Alle snakker om viktigheten av e-cup. Men når turneringen begynner, driter publikum i det og klubben nedprioriterer det.


Partoutkortgjengen driter stort sett i det, men det er no festlig med disse kampene også. Me har jo ikkje hatt europacupkvalik etter omleggingen, og det er i så tilfelle siste sjanse (?) til neste år mtp å få med den kurante koeffisienten frå 07/08. Om det skulle ha noko å sei...
Gå av.

Klaus_Brann

I det lange løp burde vi jo klart å stabilisere oss så vi deltok i e-cup nesten hvert år, men det er vel for mye å håpe på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: krøvel vellevold on July 20, 2011, 19:44:14 PM
Alle snakker om viktigheten av e-cup. Men når turneringen begynner, driter publikum i det og klubben nedprioriterer det.


Så sant som det er sagt. Sjøl om motstander er ikkje så luktrative Llanelli er eg forundra over at så få bryr seg. Europacupfotball i Bergen ein kald torsdag på hausten. Det er jaggu nesten perfekt.

krøvel vellevold

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on July 21, 2011, 00:57:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 20, 2011, 19:44:14 PM
Alle snakker om viktigheten av e-cup. Men når turneringen begynner, driter publikum i det og klubben nedprioriterer det.


Så sant som det er sagt. Sjøl om motstander er ikkje så luktrative Llanelli er eg forundra over at så få bryr seg. Europacupfotball i Bergen ein kald torsdag på hausten. Det er jaggu nesten perfekt.


Tidenes flaueste tilskuertall på Stadion må vel ha vært 11000 mot Marseille i siste kvalikrunde til CL. Vil nesten gå så langt som å si at Bergen ikke fortjente noe CL-gruppespill når folk ga så fullstendig f... i kvaliken.
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2011, 08:05:46 AM
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on July 21, 2011, 00:57:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 20, 2011, 19:44:14 PM
Alle snakker om viktigheten av e-cup. Men når turneringen begynner, driter publikum i det og klubben nedprioriterer det.


Så sant som det er sagt. Sjøl om motstander er ikkje så luktrative Llanelli er eg forundra over at så få bryr seg. Europacupfotball i Bergen ein kald torsdag på hausten. Det er jaggu nesten perfekt.


Tidenes flaueste tilskuertall på Stadion må vel ha vært 11000 mot Marseille i siste kvalikrunde til CL. Vil nesten gå så langt som å si at Bergen ikke fortjente noe CL-gruppespill når folk ga så fullstendig f... i kvaliken.


Word!!!

viks

Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2011, 08:05:46 AM
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on July 21, 2011, 00:57:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 20, 2011, 19:44:14 PM
Alle snakker om viktigheten av e-cup. Men når turneringen begynner, driter publikum i det og klubben nedprioriterer det.


Så sant som det er sagt. Sjøl om motstander er ikkje så luktrative Llanelli er eg forundra over at så få bryr seg. Europacupfotball i Bergen ein kald torsdag på hausten. Det er jaggu nesten perfekt.


Tidenes flaueste tilskuertall på Stadion må vel ha vært 11000 mot Marseille i siste kvalikrunde til CL. Vil nesten gå så langt som å si at Bergen ikke fortjente noe CL-gruppespill når folk ga så fullstendig f... i kvaliken.


Tilbøyelig til å være enig, men samtidig så bør det jo også påpekes at vi overhodet ikke har noen "kultur" for Europa.

I Bartebyen feks er jo dette en årlig "begivenhet".
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: viks on July 21, 2011, 09:31:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 21, 2011, 08:05:46 AM
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on July 21, 2011, 00:57:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 20, 2011, 19:44:14 PM
Alle snakker om viktigheten av e-cup. Men når turneringen begynner, driter publikum i det og klubben nedprioriterer det.


Så sant som det er sagt. Sjøl om motstander er ikkje så luktrative Llanelli er eg forundra over at så få bryr seg. Europacupfotball i Bergen ein kald torsdag på hausten. Det er jaggu nesten perfekt.


Tidenes flaueste tilskuertall på Stadion må vel ha vært 11000 mot Marseille i siste kvalikrunde til CL. Vil nesten gå så langt som å si at Bergen ikke fortjente noe CL-gruppespill når folk ga så fullstendig f... i kvaliken.


Tilbøyelig til å være enig, men samtidig så bør det jo også påpekes at vi overhodet ikke har noen "kultur" for Europa.

I Bartebyen feks er jo dette en årlig "begivenhet".

Vi har jo heller ikke kultur for seriegull, så da burde det jo vært dårlig interesse da vi tok gull i 2007.
Legg ned hele klubben!

krakra

Vi har kultur for TL. Jeg tror også mange hadde kommet hvis vi hadde kjempet om UEFA-cupgull.

Folk skjønner nok bare ikke hvor viktig Europacupen er og gidder ikke møte opp mot "smålag" som Marseille og Hamburg. Mot Everton var det endel. Storlaget fra England.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on July 21, 2011, 12:06:44 PM
Vi har kultur for TL. Jeg tror også mange hadde kommet hvis vi hadde kjempet om UEFA-cupgull.

Folk skjønner nok bare ikke hvor viktig Europacupen er og gidder ikke møte opp mot "smålag" som Marseille og Hamburg. Mot Everton var det endel. Storlaget fra England.

La oss heller si at en stor del av de som går på Stadion ikke har peiling på internasjonal fotball. Alt annet enn engelske lag, og kanskje Barca, Real og Milan er antagelig anonyme bakgårdsklubber for dem.

Uansett; CL har jo folk hørt om. Utrolig at ikke siste kvalik-hinder før gruppespillet fenget mer.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Ikke undervurder disse forholdene:

- kampstart 21:00-21:15 på en uvanlig dag med arbeidsdag neste dag.
- kanondyre billetter
- ukjente motstandere (da tenker jeg på spillerne)
- "tiltaket" det er å skaffe seg billett (tenker på partoutkortinnehavere)

Hadde e-cupkampene gått kl 19:00 til eliteseriepriser hadde en god del flere tatt bryet. Dette er fakta.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on July 21, 2011, 16:25:26 PM
Ikke undervurder disse forholdene:

- kampstart 21:00-21:15 på en uvanlig dag med arbeidsdag neste dag.
- kanondyre billetter
- ukjente motstandere (da tenker jeg på spillerne)
- "tiltaket" det er å skaffe seg billett (tenker på partoutkortinnehavere)

Hadde e-cupkampene gått kl 19:00 til eliteseriepriser hadde en god del flere tatt bryet. Dette er fakta.



Kampstart var vel 20:45.
Billettene mener jeg å huske ikke var spesielt dyre. Ikke dyrere enn normalt, tror jeg.
Spillerne til motstanderen? Her er det snakk om det nærmeste vi noen gang har vært et sluttspill i CL. Strengt tatt tribunene vært fylt uansett motstander i et sådant øyeblikk. Spiller Brann avgjørende kamp i serien, holder vel ikke folk seg hjemme fordi motstanderens spillere er uinteressante?

Legg ned hele klubben!

Go Up