• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Pedersen er genial som enslig spiss i vårt system.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Pedersen er god han, men er det noe som helst som tilsier at han ligger innenfor det vi, selv med vann over hodet, kan ta oss råd til å betale?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Spelaren

Er han like flink som Ojo (i det minste mot bartene) til å skaffe seg plass og motta baller på topp? Pedersen slår meg som ein større avslutter ved innlegg frå kant enn deg Ojo er. Sistnevnte har litt av samme evnen som Demba hadde - evnen til å ta i mot og halde på ball på topp.

Uansett, ja takk. Og så ho Lene Olsen.
Gå av.

dudo

Han har ihvertfall en voldsom fysikk og gjennombruddkraft. Og han sto jo ikke akkurat i ro og så på den gangen han puttet to mot oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Han er jo råsterk ja og har en voldsom fightinginnstilling. Jobber veldig mye som førsteforsvarer og er en god målscorer. Har det aller meste en spydspiss trenger. Litt lav, men han funker likevel godt. Det han mangler er vel det samme som Ojo mangler: Stabilitet. Scoret 3 mål på 17 kamper for Godset på bortebane og blir fort sur og grinete.

Pedersen hadde vært klasse. God nok for TL, rett spilletype, samt utviklings og videresalgspotensiale. Et Hardball-kjøp.

monzilla


dudo

Godset tok vel fantastisk få poeng borte, og det blir gjerne litt hønen eller egget-spørsmål om Pedersen scoret få mål pga Godset var dårlige borte, eller om de sanket få poeng fordi Pedersen var dårlig. Uansett ville det i mine øyne vært en fenomenal forsterkning, men dessverre tviler jeg på realismen i forslaget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Pedersen hadde vore fantastisk for ein klubb som Brann. Lehne Olsen går vel òg.

Falkman

Quote from: Joggi Bogga on April 04, 2011, 14:35:13 PM
Pedersen er god han, men er det noe som helst som tilsier at han ligger innenfor det vi, selv med vann over hodet, kan ta oss råd til å betale?


neppe. han kom inn fra benken og ble matchvinner for Vitesse i går. og  til tross for begrenset spilletid, har han tross alt scoret 5 mål for dem i  år. tviler på at de slipper han for noe særlig mindre enn det de kjøpte han for.0g det var vel 12 mill?

Klaus_Brann

Det stemmer, så det er nok lite tvilsomt at dette er realistisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Kan kanskje være mulig å låne han fra sommervinduet, når Eredivisie er ferdig i mai?

Xminator

Tenk om vi hadde hatt bredden til å bygge videre på den gode sesongstarten...

tem

April 04, 2011, 21:19:14 PM #19312 Last Edit: April 05, 2011, 07:37:04 AM by tem
ser ut til at de signeringer som brann har gjort har vært gjort med en plan
utrolig godt å se alle disse 3- hylles adecco og bosmannspiller feie banen med motstanden

fortsetter man slik , kan kan gjerne hente spillere på denne hylel framover og

men sesongen er ung og akkurat nå er vi nok litt høyt oppe

ostraume

Bare for å ta helt av her, jeg drømte i natt at Hardball våknet til liv og startet en ny gullsatsing. Med delvis tigjengelige spillere som Pedersen, Huseklepp og PVM så kan det virkelig bygges et nytt gull-lag her... Med betydelig lavere alder og høyere potensiale enn sist.

Og om vi selger Austin så kan vi og by opp til ny samedans om Kara.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/adeccoligaspillere-herjer-i-tippeligaen-klubbene-har-for-daarlig-oversikt-3465090.html

Enig med Myhre og det er skremmende at TL-klubber ikke har bedre oversikt over Adeccoligaen. Det burde jo være elementær spillerkartlegging å følge med i divisjonen under. Vil man finne den neste TL-stjernen må man lete litt og leter man ikke engang skikkelig innenfor egne grenser er det mye bingo.

Heldigvis er Brann omsider en foregangsklubb på området og det har gitt oss gode spillere som Piotr og Ojo. Haugen utelater jeg fordi han kommer fra Løv-Ham og er ganske selvsagt. Grorud har jeg ikke sett mye av. Også Torp ble jo kartlagt av Skarsfjord i Adeccoligaen.

Håper Brann fortsetter å lete etter spillere i 1. div også når vi har råd til å hente mer etablerte navn. Man kan finne mye bra der, hvis man vet hvordan man skal lete. Så må vi også utvide søket til utenfor Norges grenser og også ta oss råd til å hente mer etablerte spillere - etter grundig vurdering. Vi kan ikke hente spillere utelukkende fordi de har store navn og har gjort det bra i TL.

Det virker som at endel klubber har for liten respekt for Adecco og overdriver nivåforskjellen.

dex1974

Håper vi henter Lehne Olsen fra kamma i sommer men vi får tøff konkurranse fra nesten hele ligaen i kampen om signaturen hans.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra


Huff


nero

Lions led by donkeys.

krakra

Nei, jeg har alltid ment at Piotr, Grorud, Torp, Bentley og Ojo var Skarsfjords kjøp. Haugen var Softball, Zsolt kan RBH få æren for.

Neppe tilfeldig at vi fikk en sportslig opptur etter at RBH forsvant som sportssjef. Kjøpene er bedre og bærer preg av en plan i langt større grad enn tidligere. Viser også at man ikke må hente de dyreste spillerne med størst navn for å gjøre gode kjøp.

osoerli

Quote from: dex1974 on April 08, 2011, 22:33:34 PM
Håper vi henter Lehne Olsen fra kamma i sommer men vi får tøff konkurranse fra nesten hele ligaen i kampen om signaturen hans.

Gjerne, eller kanskje Hoås?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Større sjanse for Lehne Olsen enn Hoås i sommervinduet, Hoås spiller jo for en Tippeligakonkurrent.

Har sett altfor lite til å si noe om Lehne Olsen passer inn, men forumet virker veldig positiv, og vi har vært heldig med Adeccospillere så langt, så skal ikke si nei takk om han kommer billig.

Hatleking

Ny sjuk kamp av Hoås, dere. Er kanskje for seint å prøve seg på han no?

Onside !!!

Quote from: Hatleking on April 10, 2011, 21:43:22 PM
Ny sjuk kamp av Hoås, dere. Er kanskje for seint å prøve seg på han no?


Brann prøvde seg vel og fikk nei fra Hoås selv pga studie (?) her for en tid tilbake?

DangerousDan

Quote from: Hatleking on April 10, 2011, 21:43:22 PM
Ny sjuk kamp av Hoås, dere. Er kanskje for seint å prøve seg på han no?


Har han ikke for lengst kassert ambisjonene sine, og allerede takket nei til henvendelse fra Brann?

Hatleking

Quote from: Onside !!! on April 10, 2011, 22:14:51 PM
Quote from: Hatleking on April 10, 2011, 21:43:22 PM
Ny sjuk kamp av Hoås, dere. Er kanskje for seint å prøve seg på han no?


Brann prøvde seg vel og fikk nei fra Hoås selv pga studie (?) her for en tid tilbake?


Eg tvilar på at det var den aller mest seriøse henvendelsen, men du kan ha rett. Men er folk fortsatt lunkne? Eg er overbevist om at han kjem til å levere i kamp etter kamp.

Tapeten

Hoås sa i hvert fall på tv2 i går (etter at Ivar Hoff hadde utropt ham til den teknisk mest briljante spiller han noensinne hadde sett) at han ikke hadde noe særlig med ambisjoner, han hadde det fint der han var.

Hvordan er det med gode gamle PVM egentlig? Ser at på de fire siste QPR kampene har han vært to ganger ubenyttet reserve og to ganger helt utenfor troppen. Ser ikke akkurat ut som han er i planene deres når de rykker opp til PL. Hva kommer til å skje med ham? Hjem til Bergen? Hjem til Ham-Kam?
-*Space is the place*--

osoerli

Quote from: Tapeten on April 11, 2011, 08:07:40 AM
Hoås sa i hvert fall på tv2 i går (etter at Ivar Hoff hadde utropt ham til den teknisk mest briljante spiller han noensinne hadde sett)


I klasse med Sembs utroping av Alanzinho som Europas beste til å føra ball for eitpar år sidan.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Onside !!!

Quote from: Tapeten on April 11, 2011, 08:07:40 AM
Hvordan er det med gode gamle PVM egentlig? Ser at på de fire siste QPR kampene har han vært to ganger ubenyttet reserve og to ganger helt utenfor troppen. Ser ikke akkurat ut som han er i planene deres når de rykker opp til PL. Hva kommer til å skje med ham? Hjem til Bergen? Hjem til Ham-Kam?


Nå vil han nok bare skyve unge Haugen bak i rekkene så usikker på om han ville være en lur mann å hente. Samtidig er han en spiller vi trenger, så syns Brann burde se på mulighetene for et lån.

dudo

En klassespiller som PVM er det alltid plass til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

En kompis av meg som følger Championship tett har følgende å si om situasjonen til PVM. Som bindeleddet sentralt mellom spiss og midtbane konkurrerer han med den beste spilleren i Championship, QPRs nest beste offensive spiller er venstrekanten, så der er ståa per nå. Ser med andre ord mørkt ut for PVM i QPR, snakker om et par av de beste spillerne i en liga som trolig er langt bedre enn TL. Har dog liten tro på at vi vil være i noen posisjon til å hente ham ''hjem''. Selv om han ikke får vist noe særlig er han god nok til at jeg tipper han fort er aktuell for andre Championshipklubber, eller lignende.

Hva gjelder Pedersen er det helt urealistisk at vi kan bla opp nok til å hente han, tross lite spilletid har jo fyren skoret et meget anstendig antall mål i Nederland. Faktisk veldig mange, antall spilleminutter tatt i betraktning. Igjen en spiller som neppe returnerer til TL med det første. Dessuten vil han jo bli en direkte konkurrent til Ojo, og Pedersen vil neppe akseptere å være en rotasjonsspiller. Pedersen inn ville dermed bety en Ojo uten spilletid eller en pissesur Pedersen. Som backup blir han jo altfor dyr og god, samt misfornøyd. Pedersen passer nok fint som midtspiss i en 4-3-2-1, og vi trenger et alternativ til Ojo. Men, vi må nok se på mer realistiske jaktmarker. En ok kraftspiss som en kan stole på at presterer bra, men er såpass gammel og lagorientert at han aksepterer en backuptilværelse bak Ojo så lenge sistnevnte presterer, er nok det en bør se etter her. Alternativt får en satse på å tilpasse spillestilen etter de spillerne en har så kan Juninho spille spiss med en viss omlegging av angrepsmønsteret, men tviler på vi får til dette.

dudo

Taarabt er en av de aller beste Championship-spillerne ja, og har både puttet og servert mye i år. Det sies at det er interesse for han på høyere nivå (selv namedropper han (eller agenten hans) både ManU og RM), men jeg er usikker på om han har tempoet som skal til. Uansett er veien frem til plassen PVM hadde i Brann veldig lang - selv om det kan bedre seg om Taarabt forsvinner i sommer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

PVM hadde vært knall, men jeg tror ikke det er realistisk. Vi har neppe råd til å kjøpe ham ut og/eller betale lønnen hans. Kanskje et comeback når kontrakten går ut?

For sommervinduet må fokuset ligge på en spiss og en DM. Samt Erlend Hanstveit.

Hatleking

Eg har veldig lyst på Parr.

Yngve

Quote from: Hatleking on April 11, 2011, 16:19:40 PM
Eg har veldig lyst på Parr.


Kjekt for deg. Men dette er vel eit Brann-forum..?

Tom C

:D :D :D

Der fikk eg meg en god latter...  Takk for den!   :D
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 11, 2011, 13:53:23 PM
Taarabt er en av de aller beste Championship-spillerne ja, og har både puttet og servert mye i år. Det sies at det er interesse for han på høyere nivå (selv namedropper han (eller agenten hans) både ManU og RM), men jeg er usikker på om han har tempoet som skal til. Uansett er veien frem til plassen PVM hadde i Brann veldig lang - selv om det kan bedre seg om Taarabt forsvinner i sommer.


Nå rykker det jo opp, og uansett om Taarabt skulle forsvinne eller ei, kommer han neppe til å spille mye i PL, når han var back up i hele år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

No har vel Hoås også blitt for dyr...
Gå av.

DangerousDan

Quote from: Klaus_Brann on April 12, 2011, 10:40:29 AM
Quote from: dudo on April 11, 2011, 13:53:23 PM
Taarabt er en av de aller beste Championship-spillerne ja, og har både puttet og servert mye i år. Det sies at det er interesse for han på høyere nivå (selv namedropper han (eller agenten hans) både ManU og RM), men jeg er usikker på om han har tempoet som skal til. Uansett er veien frem til plassen PVM hadde i Brann veldig lang - selv om det kan bedre seg om Taarabt forsvinner i sommer.


Nå rykker det jo opp, og uansett om Taarabt skulle forsvinne eller ei, kommer han neppe til å spille mye i PL, når han var back up i hele år.


Er de ikke under etterforskning for å ha brukt uregistrerte spillere/spillere eiet av tredjepart/økonomisk snusk eller noe?
Mener det, og at deres opprykk ikke er like klokkeklart som det synes.
At Vaagan tar Taarabts plass i PL er jo klart utopisk, men hvis opprykket ryker og unge Adel blir solgt kan det bli spilletid.

dudo

De kan miste 10 poeng ja, og da vil de være på andreplass, ett poeng bak førsteplass, med sykt mye bedre målforskjell enn alle de andre lagene.  De har også et mye bedre lag, så jeg tror de rykker rett opp uansett. Som Leeds-sympatisør håper jeg ihvertfall det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: Spelaren on April 12, 2011, 10:55:46 AM
No har vel Hoås også blitt for dyr...


Er redd for det, men er fortsatt mogleg. Angåande Parr meinte eg sjølvsagt at eg ønskjer at Brann skal skaffe seg han, Yngve. Vil ikkje du?


Klaus_Brann

Quote from: DangerousDan on April 12, 2011, 11:47:35 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 12, 2011, 10:40:29 AM
Quote from: dudo on April 11, 2011, 13:53:23 PM
Taarabt er en av de aller beste Championship-spillerne ja, og har både puttet og servert mye i år. Det sies at det er interesse for han på høyere nivå (selv namedropper han (eller agenten hans) både ManU og RM), men jeg er usikker på om han har tempoet som skal til. Uansett er veien frem til plassen PVM hadde i Brann veldig lang - selv om det kan bedre seg om Taarabt forsvinner i sommer.


Nå rykker det jo opp, og uansett om Taarabt skulle forsvinne eller ei, kommer han neppe til å spille mye i PL, når han var back up i hele år.


Er de ikke under etterforskning for å ha brukt uregistrerte spillere/spillere eiet av tredjepart/økonomisk snusk eller noe?
Mener det, og at deres opprykk ikke er like klokkeklart som det synes.
At Vaagan tar Taarabts plass i PL er jo klart utopisk, men hvis opprykket ryker og unge Adel blir solgt kan det bli spilletid.


Jo, som dudo sier. Uansett er jeg sikker på at de klarer opprykket.
Hvis opprykket ryker, og han blir solgt, blir det garant kjøpt inn en ny forsterkning i samme plass, og PVM er i andre rekke igjen:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Quote from: Hatleking on April 12, 2011, 13:41:32 PM
Quote from: Spelaren on April 12, 2011, 10:55:46 AM
No har vel Hoås også blitt for dyr...


Er redd for det, men er fortsatt mogleg. Angåande Parr meinte eg sjølvsagt at eg ønskjer at Brann skal skaffe seg han, Yngve. Vil ikkje du?


Eller Priske frå Start. Sjølv om han ikkje har alderen på si side.

Hatleking

Quote from: krakra on April 12, 2011, 13:45:18 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3130423.ece

Tar heller Rindarøy


Han vil ikkje tilbake til Molde, og vil vel kanskje ikkje til Brann. Men viss han vil - så JAJAJA.

dudo

Han er jo fortsatt under kontrakt, og sikkert for dyr for oss. Men det kunne vært spennende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tapeten

Quote from: Klaus_Brann on April 12, 2011, 14:24:34 PM
Jo, som dudo sier. Uansett er jeg sikker på at de klarer opprykket.
Hvis opprykket ryker, og han blir solgt, blir det garant kjøpt inn en ny forsterkning i samme plass, og PVM er i andre rekke igjen:)


QPR i aksjon igjen i kveld, og PVM ikke i troppen. Taarabt ble for øvrig byttet ut, og inn kom Ephraim. PVM er langt bak i køen ser det ut til... Hadde han vært i nærheten av å være aktuell ville han vel vært på benken i det minste.
-*Space is the place*--

Klaus_Brann

Det viser vel alt ja. Han går vel kanskje til en annen klubb der, eller tilbake til Norge, dog sikkert ikke til Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nei, PVM tror jeg ikke har noen lojalitetsfølelse ovenfor Brann så han går nok dit pengene og muligheten for spilletid er.

ostraume

Ser ut til at både PVM og Huseklepp flopper så det holder på sine utenlandseventyr.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up