• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Quote from: Super Hasund on March 30, 2011, 17:51:40 PM

P.S. Hvor finner vår kjære naboer  disse brasilianerene? Har vert en del kanon gode brasser innom Allsvenskan de siste 10 år.


Fordi de har en plan med scouting arbeidet sitt. Bl.a tilbringer Nanne Bergstrand i Kalmar flere mnd i året i en bestemt provins i Brasil der han har enorm tilgang til talenter. Brann har jo ikke noe scouting arbeid, de baserer seg  heller på analysene til en bedrifts leder i Bergen når de henter prøvespillere fra Brasil.

Joggi Bogga

Quote from: Super Hasund on March 30, 2011, 17:51:40 PM
P.S. Hvor finner vår kjære naboer  disse brasilianerene? Har vert en del kanon gode brasser innom Allsvenskan de siste 10 år.


Brann trenger kun å sende en kompetent fyr avgårde til landet.
Jeg har en bekjent som tilbringer flere mnd i Brasil hvert år, noen ganger veldig mye mer. Han har hentet flere brasser til hollandske amatør og laveredivisjonsklubber. Et par av dem har spilt for anstendige klubber i ettertid.

Han er ingen speider og heller ingen profesjonell, men han kjenner godt fotballen i landet. Nivået og antallet er helt vanvittig. Det er ikke samenlignbart med noe annet land i verden (selv om Argentina eksporterer flere spillere).

Vi bør definitivt reise ut. Om ikke til Brasil så til et annet landt hvor prisene er lave, kulturen passende og utvalget stort.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Quote from: ZsoltKorcsmar on March 30, 2011, 14:16:43 PM
Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.


Ser ikke helt hvorfor det er så fantastisk latterlig, hvis de har planer om å hente Hanstveit, han er ikke mer enn 30, og har mange gode år igjen på banen.

Eller er det mest latterlig fordi en av spillerne fra farmerklubben vår gå til en motstander?
Den har vært oppe før, men det virker som om det er en skandale at vi ikke henter halve Hordaland, fordi andre klubber vil ha de. Det var jo også litt hyling over at han 17-åringen på Løv-Ham skulle på prøvespill for Evertons ungdomslag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 18:43:18 PM
Ser ikke helt hvorfor det er så fantastisk latterlig, hvis de har planer om å hente Hanstveit, han er ikke mer enn 30, og har mange gode år igjen på banen.

Eller er det mest latterlig fordi en av spillerne fra farmerklubben vår gå til en motstander?
Den har vært oppe før, men det virker som om det er en skandale at vi ikke henter halve Hordaland, fordi andre klubber vil ha de. Det var jo også litt hyling over at han 17-åringen på Løv-Ham skulle på prøvespill for Evertons ungdomslag.


Addo er ung, har ferdigheter vi skriker etter på backplass (fart og teknikk), han har overbevist på prøvespill hos oss og han ble kåret til den beste venstrebacken i Adecco i fjor. Dette er ikke en lokal spiller engang, men et stortalent som trolig går rett inn på Brannlaget til en latterlig lav pris. Nå går han trolig rett inn i ellveren til en TL-rival som trolig er på vårt nivå. Såvidt jeg forstod hadde Løvene i alle fall forstått at Addo var en spiller som gikk rett inn og styrket Odds førsteellver, derav Salhusværingens frustrasjon over avtalen Løvhamstyret forhandlet frem.

Gulløl

Brann stadfestar ovanfor NRK at det er dialog mellom Brann, den aktuelle spelaren og klubben i Saudi Arabia. Det hastar imidlartid å komma til einigheit. Viss dei skal inngå kontrakt må det skje innan midnatt i morgon, og det må skje i Noreg.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7572797
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Egentlig litt vanskelig å besteme seg om dette er en god ting eller ikke. Isolert sett er det alltid bra å få inn spillere som er bedre enn de vi har fra før. Så dersom Wanderson er betydelig bedre enn Ojo og tar plassen fra han er jo det bare velstand. Men hvor stiller det laget dersom han bare er inne for dette knapt halve året?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 18:43:18 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on March 30, 2011, 14:16:43 PM
Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.


Ser ikke helt hvorfor det er så fantastisk latterlig, hvis de har planer om å hente Hanstveit, han er ikke mer enn 30, og har mange gode år igjen på banen.

Eller er det mest latterlig fordi en av spillerne fra farmerklubben vår gå til en motstander?
Den har vært oppe før, men det virker som om det er en skandale at vi ikke henter halve Hordaland, fordi andre klubber vil ha de. Det var jo også litt hyling over at han 17-åringen på Løv-Ham skulle på prøvespill for Evertons ungdomslag.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on March 30, 2011, 18:50:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 18:43:18 PM
Ser ikke helt hvorfor det er så fantastisk latterlig, hvis de har planer om å hente Hanstveit, han er ikke mer enn 30, og har mange gode år igjen på banen.

Eller er det mest latterlig fordi en av spillerne fra farmerklubben vår gå til en motstander?
Den har vært oppe før, men det virker som om det er en skandale at vi ikke henter halve Hordaland, fordi andre klubber vil ha de. Det var jo også litt hyling over at han 17-åringen på Løv-Ham skulle på prøvespill for Evertons ungdomslag.


Addo er ung, har ferdigheter vi skriker etter på backplass (fart og teknikk), han har overbevist på prøvespill hos oss og han ble kåret til den beste venstrebacken i Adecco i fjor. Dette er ikke en lokal spiller engang, men et stortalent som trolig går rett inn på Brannlaget til en latterlig lav pris. Nå går han trolig rett inn i ellveren til en TL-rival som trolig er på vårt nivå. Såvidt jeg forstod hadde Løvene i alle fall forstått at Addo var en spiller som gikk rett inn og styrket Odds førsteellver, derav Salhusværingens frustrasjon over avtalen Løvhamstyret forhandlet frem.


Addo vs. Hanstveit så vet jeg hva jeg velger, det er kun poenget mitt.
Det virket ikke slik på Odd forleden dag når de var usikre på om de skulle gi han kontrakt eller ei, for en lav pris forøvrig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skånebataljonen

Forstår virkelig ikkje korfor det er håpløst at Brann ikkje henter Addo. De har hatt han på trening, prøvd han i kamp og bør kjenne veldig godt til hvor god han er. Vurderer de ikkje Addo som god nok kan de ikkje hente han bare fordi Odd har lyst å hente han. Det er heller ikkje på venstrebacken skoen trykker mest hos Brann. Vi har mange alternativer der, sjøl om eg er enig i at ingen av de er gode nok. Om Hanstveit kommer til sommeren er det kanonbra, då vet vi at vi får topp Tippeligakvalitet.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 30, 2011, 19:50:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 18:43:18 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on March 30, 2011, 14:16:43 PM
Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.


Ser ikke helt hvorfor det er så fantastisk latterlig, hvis de har planer om å hente Hanstveit, han er ikke mer enn 30, og har mange gode år igjen på banen.

Eller er det mest latterlig fordi en av spillerne fra farmerklubben vår gå til en motstander?
Den har vært oppe før, men det virker som om det er en skandale at vi ikke henter halve Hordaland, fordi andre klubber vil ha de. Det var jo også litt hyling over at han 17-åringen på Løv-Ham skulle på prøvespill for Evertons ungdomslag.


Det er jeg klar over, men jeg er ikke like skråsikker som deg på at han er en forsterkning i forhold til de vi allerede har. Det virker som du ser så mye Adecco at du blander og glemmer at det tross alt er en forskjell på nivåene.

Fakiri spilte en bra første kamp, og hvis han skulle falle nedover i de kommende kampene, har vi Kalven.
Uansett går dette sikkert ut på en mix av rammebetingelsene, hvor man trenger forsterkning og hvilke spillere det er snakk om, og jeg (i motsetning til noen her) er ikke like skråsikker på at Addo er frelseren.

Hanstveit har bevist nivået i mange sesonger allerede, og vi klarer fint å vente til sommeren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 20:02:13 PM
Quote from: krakra on March 30, 2011, 19:50:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 18:43:18 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on March 30, 2011, 14:16:43 PM
Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.


Ser ikke helt hvorfor det er så fantastisk latterlig, hvis de har planer om å hente Hanstveit, han er ikke mer enn 30, og har mange gode år igjen på banen.

Eller er det mest latterlig fordi en av spillerne fra farmerklubben vår gå til en motstander?
Den har vært oppe før, men det virker som om det er en skandale at vi ikke henter halve Hordaland, fordi andre klubber vil ha de. Det var jo også litt hyling over at han 17-åringen på Løv-Ham skulle på prøvespill for Evertons ungdomslag.


Det er jeg klar over, men jeg er ikke like skråsikker som deg på at han er en forsterkning i forhold til de vi allerede har. Det virker som du ser så mye Adecco at du blander og glemmer at det tross alt er en forskjell på nivåene.

Fakiri spilte en bra første kamp, og hvis han skulle falle nedover i de kommende kampene, har vi Kalven.
Uansett går dette sikkert ut på en mix av rammebetingelsene, hvor man trenger forsterkning og hvilke spillere det er snakk om, og jeg (i motsetning til noen her) er ikke like skråsikker på at Addo er frelseren.

Hanstveit har bevist nivået i mange sesonger allerede, og vi klarer fint å vente til sommeren.
Jeg kjenner godt til nivåforskjellen mellom TL og Adeccoligaen og tror ikke Fakiri hadde vært en dominerende v.back i Adecco for å si det sånn. De to adeccospillerne som spilte mot RBK leverte iallefall ikke under mine forvetninger. Fakiri var brukbar mot RBK ja, men han har vært dårlig på venstrebacken i over en sesong.

Hva taper vi på å hente inn Addo på lån frem til sommeren med opsjon? Det virker jo som vi er villig til å leie inn spillere fra alle andre steder i verden. Odd betaler 100k for å leie Addo. Det burde vi ha råd til. Da får Addo sjansen til å bevise nivået, hvilket han kommer til å gjøre i Odd. Skulle han ikke holdt nivået er det ikke verre enn at vi sender ham tilbake til Løv-Ham.


krakra

Greit nok. Jeg tror stallen vil klare seg greit nok. Vi må ha litt flaks med skader i mai og juni, men det er ikke så stor krise som enkelte skal ha det til og det er faktisk ikke jordens undergang hvis en junior må starte en kamp eller to.

Litt svakt at stallen ikke var komplett på et tidligere tidspunkt. Men det var et krevende vindu på grunn av svak økonomi og svært dårlig sportslig ledelse tidligere så jeg har forståelse for det. Vi har fått flere gode og spennende spillere inn, men det ble veldig mange spillere ut og veldig lite penger å handle for. Nå håper jeg at de begynner jobben med å finne spillere for sommervinduet allerede i morgen. Hanstveit er på vei, vil gjerne se 1-3 til.

Xminator

Fasiten får vi frem mot ferien. Det blir mange spillere som kommer til å spille med små (og store) rusk og pådra seg belastninger utover sesongen. Noe som vil vise igjen til høsten nærmest uavhengig av hvor godt Brann gjør det på overgangsmarkedet.

krakra


brannl

http://www.rbk.no/incoming/article196513.ece

Her burde kanskje brann handle. Ikke at vi vet mye om spilleren, men siden han ble anbefalt av Ingebrigtsen. Og imponerte smått på rbk trening, burde det kanskje vurderes. Han spiller også i den posisjonen vi sårt trenger spillere.

osoerli

Quote from: brannl on March 30, 2011, 22:01:17 PM
http://www.rbk.no/incoming/article196513.ece

Her burde kanskje brann handle. Ikke at vi vet mye om spilleren, men siden han ble anbefalt av Ingebrigtsen. Og imponerte smått på rbk trening, burde det kanskje vurderes. Han spiller også i den posisjonen vi sårt trenger spillere.


Og peika nase til RBK når han har utvikla seg til Annan-klasse her?
Kanskje, .....om han er Addo-klasse prismessig.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Hvis han ikke er god nok for en svak rbk-midtbane, saa vil jeg ikke ha han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 30, 2011, 20:05:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 20:02:13 PM
Quote from: krakra on March 30, 2011, 19:50:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 18:43:18 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on March 30, 2011, 14:16:43 PM
Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.


Ser ikke helt hvorfor det er så fantastisk latterlig, hvis de har planer om å hente Hanstveit, han er ikke mer enn 30, og har mange gode år igjen på banen.

Eller er det mest latterlig fordi en av spillerne fra farmerklubben vår gå til en motstander?
Den har vært oppe før, men det virker som om det er en skandale at vi ikke henter halve Hordaland, fordi andre klubber vil ha de. Det var jo også litt hyling over at han 17-åringen på Løv-Ham skulle på prøvespill for Evertons ungdomslag.


Det er jeg klar over, men jeg er ikke like skråsikker som deg på at han er en forsterkning i forhold til de vi allerede har. Det virker som du ser så mye Adecco at du blander og glemmer at det tross alt er en forskjell på nivåene.

Fakiri spilte en bra første kamp, og hvis han skulle falle nedover i de kommende kampene, har vi Kalven.
Uansett går dette sikkert ut på en mix av rammebetingelsene, hvor man trenger forsterkning og hvilke spillere det er snakk om, og jeg (i motsetning til noen her) er ikke like skråsikker på at Addo er frelseren.

Hanstveit har bevist nivået i mange sesonger allerede, og vi klarer fint å vente til sommeren.
Jeg kjenner godt til nivåforskjellen mellom TL og Adeccoligaen og tror ikke Fakiri hadde vært en dominerende v.back i Adecco for å si det sånn. De to adeccospillerne som spilte mot RBK leverte iallefall ikke under mine forvetninger. Fakiri var brukbar mot RBK ja, men han har vært dårlig på venstrebacken i over en sesong.

Hva taper vi på å hente inn Addo på lån frem til sommeren med opsjon? Det virker jo som vi er villig til å leie inn spillere fra alle andre steder i verden. Odd betaler 100k for å leie Addo. Det burde vi ha råd til. Da får Addo sjansen til å bevise nivået, hvilket han kommer til å gjøre i Odd. Skulle han ikke holdt nivået er det ikke verre enn at vi sender ham tilbake til Løv-Ham.


Det vet jeg ikke noe om, men jeg føler meg heller ikke trygg på at Addo hadde vært en forsterkning på backen. De gjorde ikke det for meg heller, men det er da ikke et argument for at Addo vil gjøre det strålende?

Selvfølgelig har vi råd, men de ser det som nevnt kanskje som bortkastede penger når vi allerede har flere brukbare venstrebacker, pluss at de har hatt Addo på prøve tidligere. Hadde Skarsfjord syntes han var veldig bra, hadde vi selvfølgelig allerede hentet han. De fleste som er verdt noe i Dalen har Brann kontroll på, såpass tro har jeg på styre og stell i SKB.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 30, 2011, 21:48:32 PM
http://tkkarlsen.tv2blogg.no/

Lesestoff for Brann.




Trenger ikke å lese hans blogg for å finne ut av dette. Jeg har skrevet halvparten av dette på forumet for lenge siden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2011, 01:49:49 AM
Quote from: krakra on March 30, 2011, 20:05:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 20:02:13 PM
Quote from: krakra on March 30, 2011, 19:50:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 30, 2011, 18:43:18 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on March 30, 2011, 14:16:43 PM
Kjenner det koker i blodet over at Addo gikk til Odd. Fy faen. Brann hadde trengt gutten og kunne gitt Løv ham en mye gunstigere avtale enn det Odd gjorde.

Samtidig er jeg skikkelig forbanne på brann som ikke har henta han før. Offensivt er han på topp tippeliganivå, og med mentorer som El Fakriri som har champions league erfaring ,og Kalvenes med premier league erfaring kunne han tatt store steg deffensivt også. Det er jeg sikker på. Her har vi latt den beste spilleren til farmerklubben vår gå til vår ekleste svigermor. Fy faen.


Ser ikke helt hvorfor det er så fantastisk latterlig, hvis de har planer om å hente Hanstveit, han er ikke mer enn 30, og har mange gode år igjen på banen.

Eller er det mest latterlig fordi en av spillerne fra farmerklubben vår gå til en motstander?
Den har vært oppe før, men det virker som om det er en skandale at vi ikke henter halve Hordaland, fordi andre klubber vil ha de. Det var jo også litt hyling over at han 17-åringen på Løv-Ham skulle på prøvespill for Evertons ungdomslag.


Det er jeg klar over, men jeg er ikke like skråsikker som deg på at han er en forsterkning i forhold til de vi allerede har. Det virker som du ser så mye Adecco at du blander og glemmer at det tross alt er en forskjell på nivåene.

Fakiri spilte en bra første kamp, og hvis han skulle falle nedover i de kommende kampene, har vi Kalven.
Uansett går dette sikkert ut på en mix av rammebetingelsene, hvor man trenger forsterkning og hvilke spillere det er snakk om, og jeg (i motsetning til noen her) er ikke like skråsikker på at Addo er frelseren.

Hanstveit har bevist nivået i mange sesonger allerede, og vi klarer fint å vente til sommeren.
Jeg kjenner godt til nivåforskjellen mellom TL og Adeccoligaen og tror ikke Fakiri hadde vært en dominerende v.back i Adecco for å si det sånn. De to adeccospillerne som spilte mot RBK leverte iallefall ikke under mine forvetninger. Fakiri var brukbar mot RBK ja, men han har vært dårlig på venstrebacken i over en sesong.

Hva taper vi på å hente inn Addo på lån frem til sommeren med opsjon? Det virker jo som vi er villig til å leie inn spillere fra alle andre steder i verden. Odd betaler 100k for å leie Addo. Det burde vi ha råd til. Da får Addo sjansen til å bevise nivået, hvilket han kommer til å gjøre i Odd. Skulle han ikke holdt nivået er det ikke verre enn at vi sender ham tilbake til Løv-Ham.


Det vet jeg ikke noe om, men jeg føler meg heller ikke trygg på at Addo hadde vært en forsterkning på backen. De gjorde ikke det for meg heller, men det er da ikke et argument for at Addo vil gjøre det strålende?

Selvfølgelig har vi råd, men de ser det som nevnt kanskje som bortkastede penger når vi allerede har flere brukbare venstrebacker, pluss at de har hatt Addo på prøve tidligere. Hadde Skarsfjord syntes han var veldig bra, hadde vi selvfølgelig allerede hentet han. De fleste som er verdt noe i Dalen har Brann kontroll på, såpass tro har jeg på styre og stell i SKB.
Det viser iallefall at det ikke er så vanskelig å ta steget fra Adeccoligaen til TL som enkelte skal ha det til. Det er ikke en så enorm nivåforskjell. Jeg er ikke enig i at vi har brukbar dekning på venstrebacken. Fakiri er en av TLs svakeste venstrebacken og den dårligste spilleren i førsteelveren vår. Han blir altså vurdert som den beste vi har på venstrebacken og da hjelper det lite om vi har tre, fire eller ti spillere i bakhånd som er ennå dårligere. I tillegg er jo både Fakiri og Holmvik bedre andre steder, så jeg ser ikke hvorfor de må låses til en posisjon hvor de ikke holder mål.

Jeg føler meg trygg på at Adeccoligaens beste venstreback kunne forsterket oss i forhold til en av TLs dårligste. Addo har et stort offensivt register og hadde vært et nyttig angrepsvåpen. Han har blitt vurdert som god nok for Odd og jeg føler meg trygg på at han kommer til å vise der at det er en tabbe av oss å ikke hente ham.

Klaus_Brann

De låses ikke, men vi har bedre spillere i deres opprinnelige posisjoner, så derfor brukes de ikke der.

Nei, det er ikke en enorm nivåforskjell, men å tro at alle som imponerer i Adecco automatisk funker i TL er naivt. Så vi har elendig dekning der?
Jeg er ikke sikker på om du nødvendigvis har rett i at han er vårt beste valg på venstrebacken, men en av våre andre venstrebacker (som vel ble kåret årets venstreback i SPL) per nå bekler stopperplassen, fordi vi ikke har noen bedre der.
Odd var tydeligvis ikke like klare i troen på Addo som deg, men de tok sikkert sjansen siden han var såpass billig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Så var det siste dag av overgangsvinduet, men tidenes minste Branntropp, skulle egentlig likt å vist hvor mange ganger de siste 20 årene ett tippeligalag har hatt færre utespillere tilgjengelig for tippeligaspill (regner ikke med juniorene da det ligger klare føringer på hvor mye de kan spille).

Og det eneste i avisene er Skarsfjord som klager over resursene han har til rådighet.

Huff

Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2011, 04:03:54 AM

Odd var tydeligvis ikke like klare i troen på Addo som deg, men de tok sikkert sjansen siden han var såpass billig.



Odd har såvidt jeg forstår gitt Løv-Ham signaler om at dette er en spiller som går rett inn og forsterker førsteellveren, men kan en minimere risikoen dersom Addo ikke skulle slå til takker de neppe nei. Dersom Brann velger å hente Hanstveit fremfor Addo er dette i og for seg helt greit, men det blir uansett ikke før tidligst 01.08, når nesten to tredeler av sesongen er ferdigspilt. Inntil da kunne Brann brukt noen hundretusener på å finne ut hvor godt Addo hadde tilpasset seg nivået og miljøet i Brann. Om Addo spiller seg til fast plass i mai og brillierer i juni -ingen Hanstveit. Enkelt og greit, og lav risiko.

Jose Arrogantio

Er ikke han nykomlingen Skage venstreback? I så fall synes jeg man kan bruke ressurser på andre deler av laget når vi allerede har en ung spiller å utvikle på venstrebacken, i hvert fall om Hanstveit kommer (er dette bekreftet, eller bare rykter?)

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on March 31, 2011, 06:26:40 AM
Er ikke han nykomlingen Skage venstreback? I så fall synes jeg man kan bruke ressurser på andre deler av laget når vi allerede har en ung spiller å utvikle på venstrebacken, i hvert fall om Hanstveit kommer (er dette bekreftet, eller bare rykter?)


rykter

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2011, 04:03:54 AM
De låses ikke, men vi har bedre spillere i deres opprinnelige posisjoner, så derfor brukes de ikke der.

Nei, det er ikke en enorm nivåforskjell, men å tro at alle som imponerer i Adecco automatisk funker i TL er naivt. Så vi har elendig dekning der?
Jeg er ikke sikker på om du nødvendigvis har rett i at han er vårt beste valg på venstrebacken, men en av våre andre venstrebacker (som vel ble kåret årets venstreback i SPL) per nå bekler stopperplassen, fordi vi ikke har noen bedre der.
Odd var tydeligvis ikke like klare i troen på Addo som deg, men de tok sikkert sjansen siden han var såpass billig.

Det er heller ingen automatikk i at spillere som gjør det bra for en annen klubb i TL skal gjøre det bra her. Skal det liksom være et argument? Det finnes ingen automatikk i fotball. Ja, vi har elendig dekning på venstrebacken. Vi har kanskje flere osm kan spille der, men de er dårlige. Når vi har en så dårlig venstreback som Fakiri så er det bare tåpelig å si noe annet. Vi har også Haugen, Grorud, Zsolt, Mjelde og Fakiri som kan spille defensiv midtbane og Juninho, Nico, Guastavinho, Haugsdal og Bentley som kan spille spiss, men dekningen er fortsatt dårlig der. Både fordi alternativene er bedre andre steder og fordi de ikke holder mål som DM eller spiss.

Odd gjør da det samme som jeg sier at Brann bør gjøre. Senker risikoen ved å leie ham inn først. Ser liten grunn til å ta større risiko enn nødvendig. De får ham permanent når han beviser. De har gitt klart signal om at det er en spiller de tror vil gå rett inn og forsterke førsteelveren, så jeg vil si at de har like mye tro på ham som meg.

Xminator

Jeg ville ikke sagt nei til Hanstveit selv om Addo slår til. Holmvik skal tross alt hjem og hverken Fakiri eller Kalvenes blir noe yngre i 2012...

Men når Odd nå har fått Addo på billigsalg, så er jo det ikke noe Ole Brum lenger.

tem

http://www.dagbladet.no/2011/03/30/sport/fotball/follo/16014122/

follo sier opp alle spillerene sine
kan de ha noe som er av interesse ?
er jo i så fall gratis , og sikkert rimelig i drift

mener og at "klubbløse" spillere kan gå utenom vinduene

Langhår

Skuffende om ingenting skjer i dag. Jeg kan virkelig ikke begripe at vi har tenkt å gå løs på serien med en så tynn tropp.

Med mindre noe mirakuløst skjer og karantener og skader uteblir så vil vi bli kraftig straffet for dette her. Men det er vel litt typisk Brann å lukke øynene, be en stille bønn og håpe at det går bra.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

vebo

Edvard Skagestad kunne jo vært interessant. Eller nei, vent nå litt...

Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: vebo on March 31, 2011, 09:53:40 AM
Edvard Skagestad kunne jo vært interessant. Eller nei, vent nå litt...




På midtstopperplassen har vi vel kanskje best dekning i stallen. Eller var det ironi av ett eller annet slag?;)

Nok om det. Jeg er enig i at stallen er tynn. Jeg hadde først og fremst ønsket meg en rendyrket spiss. Ny venstreback som mange skriker etter klarer vi oss fint uten etter min mening. Men stallen bør likevel være god nok til å holde plassen ganske greit dersom vi da ikke får uforholdsmessig mange skader og karantener. Og det positive er jo at sjansen for innhopp og kanskje startplass for de yngste øker. Noe som vi kan få rikelig igjen for de neste årene.
Rød makt på Hansa

vebo

Quote from: Nixon on March 31, 2011, 10:09:08 AM
Quote from: vebo on March 31, 2011, 09:53:40 AM
Edvard Skagestad kunne jo vært interessant. Eller nei, vent nå litt...




På midtstopperplassen har vi vel kanskje best dekning i stallen. Eller var det ironi av ett eller annet slag?;)



Nja, var vel mest pga at han ble dumpet av oss, storspillte i cupen og ble signert av Aalesund.
Tiocfaidh ár lá

vebo

http://www.dagbladet.no/2011/03/30/sport/morten_p/blogg/dagbok/kommentator/16011222/

Stig Thorbjørnsen henger i Sør-Amerika på Rinnan-bandens vegne. Hadde vært ok å hatt råd til en speider :(
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: vebo on March 31, 2011, 10:13:21 AM
http://www.dagbladet.no/2011/03/30/sport/morten_p/blogg/dagbok/kommentator/16011222/

Stig Thorbjørnsen henger i Sør-Amerika på Rinnan-bandens vegne. Hadde vært ok å hatt råd til en speider :(


Råd og råd, fru Blom. Rbk er kanskje neste lag til Luksusfellen når dei tryner i den kommende CL-kvaliken...
Gå av.

vebo

Men det er vel strengt tatt ikke pga speiderbruk? Det er jo en dråpe i havet i forhold til den sløsingen de driver med der oppe.

Og RBK sin økonomi har forøvrig ingenting å si i forhold til om vi har råd til en speider, og om hva jeg synes om det.  :-\
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: vebo on March 31, 2011, 10:12:28 AM

Nja, var vel mest pga at han ble dumpet av oss, storspillte i cupen og ble signert av Aalesund.


Men han fikk ikke spille i første kamp. Så det gjenstår jo å se om Brann gjorde en tabbe eller ikke.
Rød makt på Hansa

vebo

Tiocfaidh ár lá

Alzheimer/Silverspurs

Wanderson så godt som klar for GAIS, som får trioen Alvaro Santos, Razak Omotoyossi og Wanderson på topp i år. Dei to første gratis meiner eg, mens Wanderson først kjem på lån:

http://www.fotbollskanalen.se/1.2077812/2011/03/31/gais_nara_lyckas_med_stjarntrio

Langhår

Synd med Wanderson. De ville vært utmerket tror jeg. Men Brann skal ha for at de prøvde. Det er likevel høyst kritikkverdig at Brann kaver rundt i siste døgn av transfervinduet for å ordne noe som burde vært ordnet for lenge siden.

De som bagatelliserer at stallen er tynn kan jo selvsagt få rett i at det blir betydningsløst. Da må imidlertid Brann være enormt heldige med skader og suspensjoner. Det tror jeg ikke de blir. Og å gamble på det er fra ledelsens side relativt elendig. Ikke overraskende altså.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Alzheimer/Silverspurs

No har agenten hass bekrefta at han har signert for GAIS. Jaja. Sånn kan det gå!

Gepard

Bare bra, det er en grunn til at han går til GAIS på lån. En liten klubb som faktisk ser seg tjent med å la en leiesoldat blokkere for egne spillere, en slik klubb skal vi ikke være.

Men det er selvsagt hinsides å ikke ha på plass en slagkraftig tropp for lenge siden, at en driver med panikkartede utfall som dette her siste døgnet viser hvor svak planlegging av stallen har vært.

Slik det ser ut nå tipper jeg Yah bør begynne å terpe avslutninger. Vi har ingen INGEN alternativ til Ojo på topp hva gjelder luftstyrke.

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krakra

Quote from: Nixon on March 31, 2011, 10:19:30 AM
Quote from: vebo on March 31, 2011, 10:12:28 AM

Nja, var vel mest pga at han ble dumpet av oss, storspillte i cupen og ble signert av Aalesund.


Men han fikk ikke spille i første kamp. Så det gjenstår jo å se om Brann gjorde en tabbe eller ikke.
Vil ikke kalle det en tabbe uansett. Vi prioriterte Zsolt og det er jeg fornøyd med. Behovet for stoppere er ikke akkurat skrikende.

Nixon

Quote from: Langhår on March 31, 2011, 11:56:27 AM
ELENDIG at ikke Brann har vært om seg og sikret seg denne unggutten!

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/tore-andre-flo-gjoer-comeback-i-tippeligaen-3457625.html


Hmmm, aner man en viss misnøye med Cato Hansen der oppe?:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Ja, og klarer Brann å overtale Magnus Johansson og Vidar Bahus til et comeback har Brann en sentrallinje som vi kommer til å ha glede av i mange år!:)
Rød makt på Hansa

Belfort

Er bare og håpe at det kommer inn noe kvalitet før dagen er over. Er et sjansespill og ikke styrke stallen med kvalitet nå.

Langhår

Quote from: Nixon on March 31, 2011, 12:00:20 PM
Quote from: Langhår on March 31, 2011, 11:56:27 AM
ELENDIG at ikke Brann har vært om seg og sikret seg denne unggutten!

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/tore-andre-flo-gjoer-comeback-i-tippeligaen-3457625.html


Hmmm, aner man en viss misnøye med Cato Hansen der oppe?:)


Halmstrået til Cato Hansen var at han muligens kunne lykkes i en mindre klubb, men jeg setter ikke mange kronene på det. Tror han synger på siste verset som eliteseriespiller. Han har det ikke inne. Samtidig er han et godt eksempel på hvor vanskelig det er å komme igjennom nåløyet. Kompisen hans fra Bryne, Tommy Høiland ble vel også "returnert" til sin gamle klubb i Adeccoen for kort tid siden.

Sogndal gav ham kun ett års kontrakt. Det gjør man ikke om man føler seg trygg på kvaliteten.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Eivind

Quote from: Nixon
Hmmm, aner man en viss misnøye med Cato Hansen der oppe?:)


Studerer i Sogndal, og har de siste månedene ofte stoppet så sett litt på treningene deres når jeg selv skal trene. Også sett noen treningskamper. Hansen er mildt sagt begredelig å se på, boss som jeg er superhappy vi ble kvitt!

Go Up