• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Er vel ikke så veldig pussig. Er han ikke Brann spiller, så kan vel ikke akkurat Brann forlange at han skal bli værende igjen på La Manga. Så lenge han ikke har signert så har Brann ingenting de skulle ha sagt.

Uansett er en flybillett på noen tusen, ganske mye billigere enn å en million ekstra i overgangssum. Hastverk i forhandlinger blir ofte dyrt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Litt effektivitet bør en kunne forvente uten at det skal koste millioner.

krakra

http://www.brann.no/nyheter/fire-provespillere-pa-la-manga/

Brann tar med seg to senegalesere fra samme akademi som Kara kom fra til La Manga.

dudo

Se der ja, da er det jo en litt spennende tur.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Deilig å se at de henter inn prøvespillere, og av en eller annen grunn blir jeg mer gira av en ukjent senegaleser enn en ukjent islending.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Churchill

Nja... Brann har opp gjennom tidene vært mer heldige med islendinger enn afrikanere. Men ingenting hadde gledet meg mer enn at noen av disse prøvespillerne (helst alle) viste seg verdig den vakre røde trøyen.
...we shall never surrender.

ostraume

Har vi det? Av de som har blitt hentet så er Olofinjana bedre enn alle ørnene tilsammen. Selvsagt mindre sjanse for Sherif-historier og aldersusikkerhet på en islending.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Gå av.

steinbygger

Spørs i forhold til hvilket nivå man måler det opp mot. Jeg vil påstå at både Bjarni Sigurdsson og Olafur Thordason var gode investeringer sett opp mot nivået som var i Norge på det tidspunktet de ble hentet. Ser vi bort fra de og Krissy så har ikke nivået vært stort bedre enn man kan forvente. Men strengt tatt så er ikke Island større enn Hordaland fylke i antall innbyggere så det å tro at alt man henter derfra skal holde tippeliganivå er det vel kun Brann sine sportslige ansvarlige som tror, men det er klart at det høres bedre ut å hente enn U21 spiller fra Island enn en spiller fra Fyllingen eller Bjarg

Xminator

Flott at de endelig begynner å bevege litt på seg, men dette er med respekt å melde noe de burde ha drevet med siden første trening etter nyttår. Og for den del rett etter serieslutt også. Og en 3-4 overgangsvinduer før det igjen også.

Det er uansett i utgangspunktet stallfyll som må få tid og mulighet til å prestere. Det Brann trenger er en Bentley. For en uke siden.

Jeg savner også ett alternativ til Ojo i midtspissrollen. Det er for meg enda mer den defensive midtbanen, der vi tross alt allerede har 3 spillere og kan flytte opp Zsolt om det kniper. På topp er det Ojo og en 18-åring som ikke har fysikk til rollen, noe de andre offensive spillerene mangler også.

Ideelt sett skulle det kommet inn to spillere til av samme kaliber som Bentley, dvs spillere som har vist at de scorer og tilrettelegger på eliteserienivå. Og da i rollen til PVM og Bakke fra 2010. Så får heller Ojo og Haugen ta utfordrerrollen. Spesielt for Haugen tror jeg dette hadde vert en mer utviklende løsning enn at han har presset på seg til å prestere 90 minutter i 30 kamper.

ZsoltKorcsmar

Island har vel rundt 400 000 innbyggere. (Litt tipping.)
Av disse er 350 000 enten for gamle til å spille fotball eller barn. Maks 50 000 er mellom 20 og 30 år.
Av disse 50 000 kan man vel regne med at 25 000 ca er menn. Av disse mennene er det igjen bare en del som spiller fotball. La oss si at 10 000 spiller fotball. Man skal ikke være fryktelig god for å være på landslaget da. Med tanke på at mange av de som spiller, spiller i alvere divisjoner/er usæriøs etc. Eneste spillerenen jeg kommer på i farten som har imponert meg derfra er den gamle Chelsea og Barcelona-gutten Eidur. Bjarnasson på viking og veigar pall gunnarson i glansdagene er/var også gode spillere.
Sævarsson kunne vi like godt tatt fra 3. laget til Bjarg.

krakra

Tror Haugen er en type som vokser på ansvar og takler presset helt ok. Jeg er ellers enig i at vi bør hente inn en konkurrent til Ojo. Ikke bare er det usikkert at han slår til, men han er jo fæl til å pådra seg kort og kan få endel karantener. Da bør vi ha bedre backup enn Juninho, som både er ung og ukjent med norsk fotball og norsk kultur. Han trenger nok tid på å tilpasse seg og bør ikke ha noe press på seg i år.

Bentley og Borges hadde vært strålende og kunne vært mulig dersom man brukte Husekleppengene. Siden Borges kan storspille som både spiss og offensiv midtbane vil han pushe både Haugen og Ojo.

krakra

Quote from: ZsoltKorcsmar on February 23, 2011, 15:38:55 PM
Island har vel rundt 400 000 innbyggere. (Litt tipping.)
Av disse er 350 000 enten for gamle til å spille fotball eller barn. Maks 50 000 er mellom 20 og 30 år.
Av disse 50 000 kan man vel regne med at 25 000 ca er menn. Av disse mennene er det igjen bare en del som spiller fotball. La oss si at 10 000 spiller fotball. Man skal ikke være fryktelig god for å være på landslaget da. Med tanke på at mange av de som spiller, spiller i alvere divisjoner/er usæriøs etc. Eneste spillerenen jeg kommer på i farten som har imponert meg derfra er den gamle Chelsea og Barcelona-gutten Eidur. Bjarnasson på viking og veigar pall gunnarson i glansdagene er/var også gode spillere.
Sævarsson kunne vi like godt tatt fra 3. laget til Bjarg.
Det islandske a-landslaget skal man ikke kimse av. De er dårligere enn det norske, men ikke med veldig stor margin. Det islandske U-21-landslaget er derimot bedre enn det norske.

Churchill

Mitt poeng var at vi med unntak av Olofinjana ikke har lykkes med en enste spiller fra Afrika. De vi har hentet fra Island har, med noen få unntak, ihvertfall holdt Tippeliga-standard. Men noen supersigneringer ala Olof har ingen av dem vært.
...we shall never surrender.

dudo

Vi lykkes da knapt med noen spillere uansett hvor de kommer fra, så jeg skjønner ikke at det skal være et argument. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Churchill

For øvrig bor det bare litt over 300.000 innbyggere på Island. Altså vesentlig ferre enn i Hordaland fylke. Skulle like å se en kamp mellom kretslaget til Hordaland og landslaget til Island, rimelig rått parti skulle jeg mene. Det er noe med den islandske mentaliteten som gjør at de leverer såpass mange gode spillere til store deler av vår verdensdel.
...we shall never surrender.

kjegil

Vedr. prøvespillerne fra Senegal... Diambars-akademiet er bra. De er veldig bevisst på å ikke jukse med alderen - i motsetning til hva som er vanlig blant mange afrikanske lag. Tromsø hadde stor suksess med å hente spillere fra Diambars i fjor, jf. Kara (og delvis Cisse). Interessant at Brann nå melder seg på i kampen om disse spillerne... Når en ikke har egen speideravdeling er dette bedre enn å hente prøvespillere fra øst og vest uten noen som helst garanti for kvalitet, samt at spillerne blir utnyttet av agenter... Senegal er også et land med langt bedre fotballtradisjoner enn for eksempel Gambia.

Jeg snakket en gang med en representant fra Diambars da et av lagene deres var på norgesbesøk. Han var svært overrasket over Karas suksess i Norge. Ikke fordi han ikke var god, men fordi mange antatt bedre spillere hadde slitt med å gjøre suksess i Europa. Blant annet hadde de solgt noen gode spillere til Frankrike som ikke hadde fått det til... Så hvis det er slik at en av disse guttene har spilt for Nice i Frankrike så kan det være en av disse...

Vet også at Rune Skarsfjord kjenner svært godt styrelederen for Diambars Norge - noe som betyr at han sannsynligvis vet hva slags spillere han får. Påmeg virker det som om Brann jobber mye mer systematisk i forhold til kartlegging enn tidligere... Jeg liker det som skjer i klubben nå.

dudo

Quote from: kjegil on February 23, 2011, 17:33:14 PMVet også at Rune Skarsfjord kjenner svært godt styrelederen for Diambars Norge - noe som betyr at han sannsynligvis vet hva slags spillere han får. Påmeg virker det som om Brann jobber mye mer systematisk i forhold til kartlegging enn tidligere... Jeg liker det som skjer i klubben nå.


Dette er i aller høyeste grad positivt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on February 23, 2011, 17:36:15 PM
Quote from: kjegil on February 23, 2011, 17:33:14 PMVet også at Rune Skarsfjord kjenner svært godt styrelederen for Diambars Norge - noe som betyr at han sannsynligvis vet hva slags spillere han får. Påmeg virker det som om Brann jobber mye mer systematisk i forhold til kartlegging enn tidligere... Jeg liker det som skjer i klubben nå.


Dette er i aller høyeste grad positivt.


Jepp, så lenge en ikke har råd til speidere er dette bare bra. Håper ikke nettverket blir hos kun Skars riktignok. Trenere kommer og går, det er nå viktig at Fossum får kontakter. Tror og Afrika er et bedre marked for tiden enn Brasil. En får definitivt billige gode spillere i Brasil, men kanskje ikke for en mill, det kan en finne i Afrika. Så fattige som norske klubber er nå tror jeg brasillianske spillere blir for dyre. Denne Ernandes kostet vel trolig rundt 5.mill -fryktelig mye penger i dag.

Gulløl

Her er en klassespiller vi kan kjøpe. Håper han tar språket i republikken  ;D
http://fotball.bt.no/italia/article193311.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Anyhooo, nå har vi fire prøvespillere som vi kan håpe neppe er hentet inn totalt tilfeldig. Selv tipper jeg at vi kommer til å hente en spiller foruten Bentley dersom overgangen med Odd går gjennom. I så fall skal kun en av disse fire være god nok for at vi får på plass en signering. Såpass er det lov å håpe på.

posemedsnopi

Quote from: Gulløl on February 23, 2011, 18:12:54 PM
Her er en klassespiller vi kan kjøpe. Håper han tar språket i republikken  ;D
http://fotball.bt.no/italia/article193311.ece


Hadde vært snadder å hente han på lån....  ;)

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on February 23, 2011, 19:26:20 PM
Anyhooo, nå har vi fire prøvespillere som vi kan håpe neppe er hentet inn totalt tilfeldig. Selv tipper jeg at vi kommer til å hente en spiller foruten Bentley dersom overgangen med Odd går gjennom. I så fall skal kun en av disse fire være god nok for at vi får på plass en signering. Såpass er det lov å håpe på.


Mitt håp er at en av de to spiss/kantene og en av de to midtbanene (helst fra samme land for økt trivsel, men skal selvfølgelig velge de to beste) holder tippeliganivå og blir signert, og at Bentley kommer. Da tror jeg vi vil være greit dekket for sesongen, med mindre vi blir veldig uheldig med skader.

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on February 23, 2011, 22:12:19 PM
Quote from: Huff on February 23, 2011, 19:26:20 PM
Anyhooo, nå har vi fire prøvespillere som vi kan håpe neppe er hentet inn totalt tilfeldig. Selv tipper jeg at vi kommer til å hente en spiller foruten Bentley dersom overgangen med Odd går gjennom. I så fall skal kun en av disse fire være god nok for at vi får på plass en signering. Såpass er det lov å håpe på.


Mitt håp er at en av de to spiss/kantene og en av de to midtbanene (helst fra samme land for økt trivsel, men skal selvfølgelig velge de to beste) holder tippeliganivå og blir signert, og at Bentley kommer. Da tror jeg vi vil være greit dekket for sesongen, med mindre vi blir veldig uheldig med skader.


Fullt mulig at det kommer inn to i tillegg til (evt) Bentley. Er 80-90 prosent sikker på at det kommer to til tre spillere inn inkl Klepperstatteren (Bentley?), tror mest det blir to, men tre er definitvit høyst mulig.

krakra

I følge BA kan Bentley bli Brannspiller i dag. Bra at de tok seg god tid. I følge BA har de klart å forhandle ned prisen fra 5 millioner til 4,5 millioner og Bentley vil få en beskjeden årslønn på 2 millioner.

Jose Arrogantio

Hvis det stemmer så synes jeg det er helt greit. 2 millioner er en del, men ikke uansvarlig mye, og med mindre Bentley tar en Mjelde og blir boss etter å ha kommet til Bergen, så skal han klare å forsvare den lønnen sportslig.

Huff

Quote from: krakra on February 24, 2011, 03:44:44 AM
I følge BA kan Bentley bli Brannspiller i dag. Bra at de tok seg god tid. I følge BA har de klart å forhandle ned prisen fra 5 millioner til 4,5 millioner og Bentley vil få en beskjeden årslønn på 2 millioner.


I utgangspunktet en meget høy sum både hva angår overgangssum og lønn. Med mindre Brann har panikk regner jeg med det er snakk om en meget beskjeden videresalgsandel for Odds del og at en samtidig snakker 4-årskontrakt for Bentley. 2.Mill er mye lønn i dagens marked, men tross voldsomme nedskjæringer bør Brann klare å lønne en stamme på 3-4 stjerner rundt 2 mill i året. Dette så lenge resten av stammen tjener 700.k-1.mill og de unge talentene tjener 3-500k. Da skal en ikke komme over 25.mill i lønnskostnader på stallen totalt med 20-22.spillere, eller 20-25.prosent av et nøkternt budsjett.

Problemet er selvsagt når en også har bås i stallen som tjener 2-3mill.

Utmedsnolken

2 mill høres mye ut. Blir han ikke superstjerne, så kan jo dette fort ende opp med høyere krav fra resten av spillerne siden de har prestert minst like bra og da er vi igang igjen
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Quote from: Utmedsnolken on February 24, 2011, 07:34:55 AM
2 mill høres mye ut. Blir han ikke superstjerne, så kan jo dette fort ende opp med høyere krav fra resten av spillerne siden de har prestert minst like bra og da er vi igang igjen


Forsåvidt enig, men samtidig kan Brann argumentere med at vi snakker en meget ung spiller som allerede så til de grader har levert i TL. Zsolt tjener vel og rundt om kring dette?

Jose Arrogantio

Brann må tørre å satse litt, særlig når det er en såpass ung spiller med beviste evner. 2 millioner er ikke mer enn 500 partoutkort, eller 250 mer enn en eventuell adeccospiller eller annen mer ukjent  (og mer usikker) spiller ville kostet. Og om Bentley gjør en god jobb kan lett disse 250 ekstra publikum komme inn på stadium for å se et Brann som scorer (og vinner) mer enn et Brann uten Bentley.

steinbygger

Dette er sykt. Hvis han skriver en 4 årsavtale så koster avtalen oss 12,5 mill og jeg har kjempeproblemer med at han har vist nok til at vi skal være sikker på at denne investeringen lønner seg.

Det er også ett helt feil signal de gir med tanke på de andre i stallen, hvis ikke jeg tar helt feil så har en spiller som Haugen ca 500' i lønn og med en overgangsum på 200' eller hva han kostet så er en 4 årsavtale med han 2,2 mill. Vi kunne med andre ord kjøpt 6 stk som Haugen og jeg er sikkert på at minst 2 av de ville slått til.

Jose Arrogantio

Quote from: steinbygger on February 24, 2011, 08:55:34 AM
Dette er sykt. Hvis han skriver en 4 årsavtale så koster avtalen oss 12,5 mill og jeg har kjempeproblemer med at han har vist nok til at vi skal være sikker på at denne investeringen lønner seg.




Dette er en ung mann med videresalgspotensiale. Hvis han direkte eller indirekte får flere til å komme på stadion og vi klarer å selge ham for 5 millioner eller mer så vil det være verdt det. Da kan du også trekke fra lønnskostnadene. Jeg har liten tro på at han vil floppe som Holmvik, uten at eventuelt resten av laget også flopper, med tanke på hvordan han har prestert som 21 åring for Odd.


Belfort

Quote from: steinbygger on February 24, 2011, 08:55:34 AM
Dette er sykt. Hvis han skriver en 4 årsavtale så koster avtalen oss 12,5 mill og jeg har kjempeproblemer med at han har vist nok til at vi skal være sikker på at denne investeringen lønner seg.

Det er også ett helt feil signal de gir med tanke på de andre i stallen, hvis ikke jeg tar helt feil så har en spiller som Haugen ca 500' i lønn og med en overgangsum på 200' eller hva han kostet så er en 4 årsavtale med han 2,2 mill. Vi kunne med andre ord kjøpt 6 stk som Haugen og jeg er sikkert på at minst 2 av de ville slått til.


Problemet er nå at Brann har seg selv og takke for at de er kommet i denne situasjonen. De er helt avhengig av og få inn kvalitet nå for at ikke sesongen skal ende med nedrykk og dermed kan nærmest kvalitetsspillerne diktere lønnen sin.

steinbygger

Quote from: Belfort on February 24, 2011, 09:05:25 AM
Quote from: steinbygger on February 24, 2011, 08:55:34 AM
Dette er sykt. Hvis han skriver en 4 årsavtale så koster avtalen oss 12,5 mill og jeg har kjempeproblemer med at han har vist nok til at vi skal være sikker på at denne investeringen lønner seg.

Det er også ett helt feil signal de gir med tanke på de andre i stallen, hvis ikke jeg tar helt feil så har en spiller som Haugen ca 500' i lønn og med en overgangsum på 200' eller hva han kostet så er en 4 årsavtale med han 2,2 mill. Vi kunne med andre ord kjøpt 6 stk som Haugen og jeg er sikkert på at minst 2 av de ville slått til.


Problemet er nå at Brann har seg selv og takke for at de er kommet i denne situasjonen. De er helt avhengig av og få inn kvalitet nå for at ikke sesongen skal ende med nedrykk og dermed kan nærmest kvalitetsspillerne diktere lønnen sin.


Det er jeg enig i, men jeg er ikke sikker på at en spiller på 21 år fra Odd innehar denne kvaliteten når han kommer til Bergen. Han er ikke akkurat kjent for å være en lagspiller i Odd og jeg er redd for at han kan bli en ny Demba Nyren. Jeg hadde ikke hatt problemer med å bruke disse pengene på en spiller på 23-24 år som vi vet har levert over tid og som er vant til forventninger. Med dagens overgangsmarkedet kunne man fått mange gode spillere for den pakken Brann her betaler

Kjell249

Tror vi skal vente med å kritisere pengebruken til Brann før vi vet hvor mye det snakk om og at det blir en avtale. BA var vel kilden til budet som Brann hadde på 4 mill, som viste seg å være mellom 2 og 3 mill.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Klipp:

Det er ingen tvil om at Bentley fristes av et godt tilbud fra Brann. Høy lønn og kanskje etter hvert et norsk pass frister 21-åringen, som kan bli solgt allerede torsdag.

For trolig ligger en gjennomsnittlig årslønn i løpet av de fire årene kontrakten varer på snaue 2,5 millioner kroner.

http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article5503315.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Hva er det vi betaler for? Slik jeg ser det er det en spiller i riktig alder med potensiale, beviste ferdigheter og som er en riktig spillertype. Bentley hadde vel 13 målpoeng i fjor, dette tross at han -slik jeg forstår det- er meget uferdig hva angår det taktiske. I tillegg er han  21-år gammel og fra en fremmed fotballkultur, han har allerede spilt to år i TL, han har altså levert i mer enn en sesong. I tillegg til hos Odd har han og aldersbestemte kamper for Nigeria, på et U-landslag en kan forvente at holder meget høyt nivå. Utviklingspotensiale er der definitivt, og får Brann ut mye av det han potensiellt er god for snakker vi en enormt god spiller i TL-sammenheng.

Det finnes ingen garanti for at han slår til og jeg er helt enig i at summen for overgang samt lønn virker meget høy. Samtidig er jeg ikke i tvil om at dette til en viss grad er overpris, kanskje ikke i det norske markedet, men her er prisene kunstig høye. Samtidig lurer jeg litt på hvem disse bedre og billigere alternativene er? Bentley har tross alt overbevist i Norge, så han vil være et mindre usikkerhetsmoment enn eksempelvis en spiller hentet rett fra Paraguay, Brasil eller Elfenbenskysten. At det dog finnes røvekjøp der ute er hevet over envher tvil, men en må trekke inn SKBs oversikt i det internasjonale markedet. Denne er i beste fall marginal, i verste fall kan neppe  ''Brann'', ''oversikt'' og ''Det internasjonale spillermarkedet'' nevnes i samme setning.

Både overgangssum og pris er likevel egentlig fot høy ift prisene internasjonalt, men greit nok ift prisnivået i Norge. Lønnen kan internt forsvares med ''etablert TL-stjerne'' samt det faktum at han er ung og attraktiv og at han dermed trolig vi betale klubben tilbake økonomisk. Dette er faktorer få andre Brannspillere kan slå i bordet med.

Xminator

February 24, 2011, 10:38:13 AM #18288 Last Edit: February 24, 2011, 10:44:07 AM by Xminator
Ikke 13 målpoeng. 16 målpoeng, 4 mindre enn Huseklepp. 3 mindre enn PVM. 2 mer enn Guastavino. Bakke hadde forøvrig 5 målpoeng i 2010. Det er 2010-nivået til Bentley vi skal måle mot når vi bedømmer flopp eller ikke, og selvsagt må vi vekte inn hvordan Brann har gjort det generelt. Det må jo være grenser for hvor stor tyngde vi skal legge på skuldrene hans. Om han hadde spilt sammen med G og PVM, så er det en ting, men nå blir det G og Haugen, noe som fort kan gjøre det vanskeligere.

2010-angrepet: 58 målpoeng.

Som Huff sier, jeg tror ikke vi egentlig har noe valg. Angrepet er allerede såpass nede på felgen. Tenk over at vi har solgt eller mistet 44 av målpoengene fra i fjor! Det vi betaler for er å minke kravene til Ojo og Haugen ned til 28 målpoeng de må dele mellom seg for å holde status fra 2010. Og selv det er en veldig stor oppgave for dem. Det er tross alt 14 poeng på hver av dem og det er nok til å løfte begge opp blant topp-profilene i tippeligaen. Det er såpass mye at jeg regner det som urealistisk.

Uten de pengene som legges på bordet nå så kunne vi fort mistet 20 scoringer ... Og det hadde vi ikke reparert for med bedre forsvarsspill...

Vikings Bjarnason er forøvrig også bosman i år tror jeg. Var en sak på fotball.bt.no om at Viking vil selge ham om han ikke signerer til seriestart. Helt klart en midtbanespiller som ville hevet kvaliteten på stallen vår.

Yngve


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stigh

da har bentley skreve under for brann på en 4 års kontrakt  så da er han i boks:D

Klaus_Brann

Jippi! Gode greier, og en veldig fin erstatning!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Jeg tror dette er veldig bra jeg. Bra signering til motsatt bevist!
Tiocfaidh ár lá

Gulløl

February 24, 2011, 11:18:06 AM #18294 Last Edit: February 24, 2011, 11:42:52 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Onside !!!

Herlig å endelig få Bentley klar! Tok tid, men va deilig. Ser litt lysere på sesongen no :)

nero

Quote from: vebo on February 24, 2011, 11:16:06 AM
Jeg tror dette er veldig bra jeg. Bra signering til motsatt bevist!


Yes!! Det kan selvfølgelig skjære seg, men dette er ihvertfall et offensivt framstøt fra Brann!
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Få inn Borges og nå, så lukter dette her veldig godt!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

En etablert offensiv spiller og en habil venstreback nå og vi kan begynne og titte oppover.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Klaus_Brann on February 24, 2011, 11:58:23 AM
Få inn Borges og nå, så lukter dette her veldig godt!


Først av alt, konge med Bentley! Stiv pris, men dette er en klassespiller folkens.

Borges hadde vært en fantastisk signering ja. Men tror ikke det bare hadde vært positive sider om han skulle signere. En negativ ting jeg kommer på i farten er at da vil Fredrik Haugen få langt mindre spilletid. Sier ikke at det er negativt for Haugen å ha Borges som mentor, han har mye å lære der. Men en av grunnen til at Haugen gikk til brann var vel lovnad om spilletid?

Borges er ingen kantspiller, han mangler fart. Han er heller ikke god defensivt. Han er en spiller som må være sentralt i banen, helst i en fri rolle litt bak spissene. Der er han desidert best. Beklageligvis er det jo akkurat det Haugen er også. En mulighet hadde jo vært å bruke Borges på topp, men farten hadde blitt et problem. En mulighet slik jeg ser det om vi skulle signere Borges også, kunne Haugen spilt kant eller tatt plasen ved siden av Rudy litt lavere i banen. Haugen har gode defensive egenskaper også, selv om han mangler styrke. Han jobber bra, gir lite rom og er en veldig god ballfordeler når han ligger litt dypt i banen og har oversikten. På kant kunne han bidratt emd fart, god en mot en og presis innleggsfot slik jeg ser det.

                    Leciejewski

Sævarsson     Korcsmar    Yaw    Kalvenes

                 Haugen     Austin

Gustavinho         Borges         Bentley

                         Ojo

I mine øyne et meget spennende lag, spesielt offensivt. Slik jeg ser det er de eneste ankepunktenene i dette laget backene.
Knytter store forventinger til Bentley, Leciejewski, Ojo, Gustavinho, Korcsmar, Austin og Haugen i år.

Dette kan bli bra!:D


Go Up