• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on December 18, 2010, 17:02:22 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 17, 2010, 22:44:09 PM
Det er ganske menneskelig å holde seg til det bestående og det trygge - ikke minst når det samtidig er det mest innbringende.
Personlig syns jeg det er feigt og ambisjonsløst.


Dessverre er det menneskelig å være feig og ambisjonsløs. :)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Nå forventer jeg litt mer fra toppfotballspillere enn fra den "vanlige mann i gaten". Både fysisk og mentalt. De påstår tross alt at de er toppidrettsutøvere.

Klaus_Brann

Akkurat som mannen i gaten er også toppidrettsutøvere forskjellige. Noe annet ville vært rart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

December 19, 2010, 01:23:20 AM #16703 Last Edit: December 19, 2010, 01:26:43 AM by krakra
Du må gjerne komme med selvfølgeligheter som det, men enkelte ting syns jeg folk som ynder å kalle seg toppidrettsutøvere bør ha til felles: Et visst ambisjonsnivå, fokus på det sportslige og en proffesjonell holdning til idretten.

Hansen sr ut til å mangle alt og _det_(fremfor "manglende tillitt" fra Skarsfjord og Nilsen) er nok en større grunn for at han ikke har fått mer ut av talentet sitt enn han har klart.

Klaus_Brann

Du må gjerne komme med selvfølgeligheter som at de bør ha et visst ambisjonsnivå...
Ingen av Branns spillere hadde spilt på Brann om de ikke hadde et visst ambisjonsnivå krakra.

Men når de har nådd det nivået som er høyere enn "vanlige menneskers", er forskjellene like som hos andre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 02:26:54 AM
Du må gjerne komme med selvfølgeligheter som at de bør ha et visst ambisjonsnivå...
Ingen av Branns spillere hadde spilt på Brann om de ikke hadde et visst ambisjonsnivå krakra.

Men når de har nådd det nivået som er høyere enn "vanlige menneskers", er forskjellene like som hos andre.

Hansen har tydeligvis ikke nok til å etablere seg på Brann iallefall. Det har vært tydelig siden han kom hit ja.

Og selvfølgelig er folk forskjellig, uten at jeg ser poenget ditt.

krakra

Og med Roald Bruun Hanssen som sportslig leder så stemmer det rett og slett ikke at ingen kan spille for Brann uten "et visst ambisjonsnivå". Mange mennesker har forøvrig ambisjoner. Jeg mener at toppidrettsutøvere skal ligge et godt stykke over den vanlige mann i gaten.

Også er det selvfølgelig forskjeller, det er dog totalt irrlevant. Spillerne har også et forskjellig ferdighetsnivå, uten at det betyr at vi ikke kan stille visse minstekrav til ferdighetene våre spillere skal besitte. Hansen har tydeligvis verken de ferdighetene eller holdningene som trengs for å slå igjennom i TL for Brann, men fikser han det ene kommer kanskje det andre?

Og en spiller som velger det kjente og trygge ved slite benken i Brann fremfor å reise til Sogndal hvor de ønsker å satse på ham har i mine øyne ikke det ambisjonsnivået en burde forvente av en 22 år gammel TL-spiller. På samme måte som at Gylfi Einarsson ikke hadde ferdighetene(lenger). At folk er forskjellige er ikke et argument.

dudo

Det kan jo hende ambisjonen hans er aa faktisk spille seg inn paa Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 19, 2010, 02:35:07 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 02:26:54 AM
Du må gjerne komme med selvfølgeligheter som at de bør ha et visst ambisjonsnivå...
Ingen av Branns spillere hadde spilt på Brann om de ikke hadde et visst ambisjonsnivå krakra.

Men når de har nådd det nivået som er høyere enn "vanlige menneskers", er forskjellene like som hos andre.

Hansen har tydeligvis ikke nok til å etablere seg på Brann iallefall. Det har vært tydelig siden han kom hit ja.

Og selvfølgelig er folk forskjellig, uten at jeg ser poenget ditt.


Er det bare ambisjonsnivået som gjør at han ikke spiller seg inn altså? Du om det.
Du snakket om at toppidrettsutøvere burde ha et visst ambisjonsnivå, og da svarte jeg at han selvfølgelig har det. Han har gjerne et høyere ambisjonsnivå ang. fotballen enn den vanlige mannen i gata, men det er forskjellige ambisjonsnivåer for toppidrettsutøvere også...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 19, 2010, 02:47:39 AM
Og med Roald Bruun Hanssen som sportslig leder så stemmer det rett og slett ikke at ingen kan spille for Brann uten "et visst ambisjonsnivå". Mange mennesker har forøvrig ambisjoner. Jeg mener at toppidrettsutøvere skal ligge et godt stykke over den vanlige mann i gaten.

Også er det selvfølgelig forskjeller, det er dog totalt irrlevant. Spillerne har også et forskjellig ferdighetsnivå, uten at det betyr at vi ikke kan stille visse minstekrav til ferdighetene våre spillere skal besitte. Hansen har tydeligvis verken de ferdighetene eller holdningene som trengs for å slå igjennom i TL for Brann, men fikser han det ene kommer kanskje det andre?

Og en spiller som velger det kjente og trygge ved slite benken i Brann fremfor å reise til Sogndal hvor de ønsker å satse på ham har i mine øyne ikke det ambisjonsnivået en burde forvente av en 22 år gammel TL-spiller. På samme måte som at Gylfi Einarsson ikke hadde ferdighetene(lenger). At folk er forskjellige er ikke et argument.


Som dudo sier, kan det godt hende at ambisjonsnivået hans er høyere enn hva du antar og at han fortsatt har ambisjoner om å spille seg inn hos oss.

"Mange mennesker har for øvrig ambisjoner." Hvor vil du med dette?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

December 19, 2010, 10:59:16 AM #16710 Last Edit: December 19, 2010, 11:02:30 AM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 03:47:31 AM
Quote from: krakra on December 19, 2010, 02:47:39 AM
Og med Roald Bruun Hanssen som sportslig leder så stemmer det rett og slett ikke at ingen kan spille for Brann uten "et visst ambisjonsnivå". Mange mennesker har forøvrig ambisjoner. Jeg mener at toppidrettsutøvere skal ligge et godt stykke over den vanlige mann i gaten.

Også er det selvfølgelig forskjeller, det er dog totalt irrlevant. Spillerne har også et forskjellig ferdighetsnivå, uten at det betyr at vi ikke kan stille visse minstekrav til ferdighetene våre spillere skal besitte. Hansen har tydeligvis verken de ferdighetene eller holdningene som trengs for å slå igjennom i TL for Brann, men fikser han det ene kommer kanskje det andre?

Og en spiller som velger det kjente og trygge ved slite benken i Brann fremfor å reise til Sogndal hvor de ønsker å satse på ham har i mine øyne ikke det ambisjonsnivået en burde forvente av en 22 år gammel TL-spiller. På samme måte som at Gylfi Einarsson ikke hadde ferdighetene(lenger). At folk er forskjellige er ikke et argument.


Som dudo sier, kan det godt hende at ambisjonsnivået hans er høyere enn hva du antar og at han fortsatt har ambisjoner om å spille seg inn hos oss.

"Mange mennesker har for øvrig ambisjoner." Hvor vil du med dette?
Alle mennesker har "et visst" ambisjonsnivå. At Hansen har det ambisjonsnivået som trengs er da ikke noe man kan slå bastant fast bare fordi han spiller i Brann. At man spiller i Brann er ikke noe endelig bevis for at man har de holdningene som trengs. Han ønsker sikkert å bli en proffesjonell fotballspiller, men i mine øyne handler ambisjoner om litt mer enn det. Alle kan si at de vil være best, men hva er man villig til å ofre?

Ja, det er mulig at Hansens ambisjon er å spille seg inn på Brann. Da bør iallefall noen gjøre det klart for ham at han er langt unna dette nivået og at han sannsyneligvis må ofre festlivet sitt og skjerpe holdningene hvis han ønsker dette. Utgangspunktet for denne "diskusjonen" er uansett at jeg svarte på en kommentar om at "det er menneskelig å velge det kjente og trygge" noe som i dette tilfellet er Branns benk for Hansen. Jeg mente at dette er en for veik holdning dersom man ønsker å være proffesjonell fotballspiller, eller toppidrettsutøver og at toppidrettsutøvere skal ha en litt annen mentalitet enn den vanlige mann på gaten og at Hansen, dersom han velger å bli på Branns benk fordi det er "kjent og trygt"(i motsetning til skumle Sogndal) ikke har den mentaliteten som trengs.

Han har kanskje et høyere ambisjonsnivå enn den vanlige mann i gaten, men fortsatt ikke et høyt nok ambisjonsnivå til å være i Brann. Mulig hans ambisjonsnivå passer bedre i adeccoligaen, på samme måte ferdighetene.(som også er høyere enn den vanlige mann i gatens, selv om de ikke er gode nok for Brann).

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 19, 2010, 10:59:16 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 03:47:31 AM
Quote from: krakra on December 19, 2010, 02:47:39 AM
Og med Roald Bruun Hanssen som sportslig leder så stemmer det rett og slett ikke at ingen kan spille for Brann uten "et visst ambisjonsnivå". Mange mennesker har forøvrig ambisjoner. Jeg mener at toppidrettsutøvere skal ligge et godt stykke over den vanlige mann i gaten.

Også er det selvfølgelig forskjeller, det er dog totalt irrlevant. Spillerne har også et forskjellig ferdighetsnivå, uten at det betyr at vi ikke kan stille visse minstekrav til ferdighetene våre spillere skal besitte. Hansen har tydeligvis verken de ferdighetene eller holdningene som trengs for å slå igjennom i TL for Brann, men fikser han det ene kommer kanskje det andre?

Og en spiller som velger det kjente og trygge ved slite benken i Brann fremfor å reise til Sogndal hvor de ønsker å satse på ham har i mine øyne ikke det ambisjonsnivået en burde forvente av en 22 år gammel TL-spiller. På samme måte som at Gylfi Einarsson ikke hadde ferdighetene(lenger). At folk er forskjellige er ikke et argument.


Som dudo sier, kan det godt hende at ambisjonsnivået hans er høyere enn hva du antar og at han fortsatt har ambisjoner om å spille seg inn hos oss.

"Mange mennesker har for øvrig ambisjoner." Hvor vil du med dette?
Alle mennesker har "et visst" ambisjonsnivå. At Hansen har det ambisjonsnivået som trengs er da ikke noe man kan slå bastant fast bare fordi han spiller i Brann. At man spiller i Brann er ikke noe endelig bevis for at man har de holdningene som trengs. Han ønsker sikkert å bli en proffesjonell fotballspiller, men i mine øyne handler ambisjoner om litt mer enn det. Alle kan si at de vil være best, men hva er man villig til å ofre?

Ja, det er mulig at Hansens ambisjon er å spille seg inn på Brann. Da bør iallefall noen gjøre det klart for ham at han er langt unna dette nivået og at han sannsyneligvis må ofre festlivet sitt og skjerpe holdningene hvis han ønsker dette. Utgangspunktet for denne "diskusjonen" er uansett at jeg svarte på en kommentar om at "det er menneskelig å velge det kjente og trygge" noe som i dette tilfellet er Branns benk for Hansen. Jeg mente at dette er en for veik holdning dersom man ønsker å være proffesjonell fotballspiller, eller toppidrettsutøver og at toppidrettsutøvere skal ha en litt annen mentalitet enn den vanlige mann på gaten og at Hansen, dersom han velger å bli på Branns benk fordi det er "kjent og trygt"(i motsetning til skumle Sogndal) ikke har den mentaliteten som trengs.

Han har kanskje et høyere ambisjonsnivå enn den vanlige mann i gaten, men fortsatt ikke et høyt nok ambisjonsnivå til å være i Brann. Mulig hans ambisjonsnivå passer bedre i adeccoligaen, på samme måte ferdighetene.(som også er høyere enn den vanlige mann i gatens, selv om de ikke er gode nok for Brann).


Da undervurderer du kraftig hvor mye man må ofre for å komme til TL. Jeg mener at hvis man skal klare å komme seg til en TL- klubb har man et høyt ambisjonsnivå. Holdninger og ambisjoner henger ikke nødvendigvis sammen.

Hvor mange øl eller tequila han drikker i løpet av helgene vet jeg ingenting om, så det gidder jeg ikke kommentere, men du kan jo opplyse meg?
I samme slengen kan du fortelle meg om hvordan du vet om hvor høyt ambisjonsnivået hans er?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Som sagt. Jeg svarte en kommentar om at "det er menneskelig å velge det kjente og trygge" og mener at spillere som velger benken i Brann foran spilletid i Sogndal i samme divisjon fordi det er "trygt" ikke akkurat har det ambisjonsnivået en spiller i Brann burde ha. Så nei, jeg gidder ikke å opplyse deg om ambisjonsnivået til Hansen. Det kjenner jeg ikke til. Dersom han har ambisjoner om å spille fast for Brann så er jo det flott nok det, men da bør han begynne å oppføre seg slik.

Jeg har heller ikke detaljert informasjon om Hansens alkoholinntekt. Det jeg vet, og det som også har kommet frem i media, er at han har hatt gjentatte problemer med å holde seg innenfor Branns disiplinære regelverk. Det kan jo være mye, men det jeg har hørt er iallefall at han ofte kommer for sent og for dårlig forberedt på trening. Ryktene sier også at han er glad i å være på byen. Så kan en jo vurdere selv om man tror det kanskje kan ha en sammenheng...

Du kan kanskje legge ut om hvor mye man må ofre for å bli hentet til Brann? Jeg er uenig i at man må ha det rette ambisjonsnivået for å komme hit. Iallefall da RBH var sportssjef. På samme måte som at man da ikke trengte å ha det rette nivået på ferdighetene. Ligaen rett under oss er har flust av hobbyspillere uten særlige ambisjoner som fotballspillere. For eksempel Sindre Marøy i Løv-Ham. En spiller som ikke er noe særlig dårligere enn Cato Hansen. Så det er fult mulig å nå et stykke i norsk fotball uten de helt store ambisjonene. Cato Hansen er faktisk bare en 22 år gammel benkesliter uten et eneste mål i TL. Han har ikke nådd spesielt langt og ingenting tyder på at han kommer til å gjøre det.

Men han hadde flaks og ble berørt nok av RBHs innkompetanse til å tjene seg relativt rik på relativt begrensede ferdigheter.

Spelaren

Cato Hansen kan få fast plass på Felt Z eller der omkring, den lille gnomen bør stille lenger bak i spisskøen enn Sævarsson.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 19, 2010, 13:39:36 PM
Som sagt. Jeg svarte en kommentar om at "det er menneskelig å velge det kjente og trygge" og mener at spillere som velger benken i Brann foran spilletid i Sogndal i samme divisjon fordi det er "trygt" ikke akkurat har det ambisjonsnivået en spiller i Brann burde ha. Så nei, jeg gidder ikke å opplyse deg om ambisjonsnivået til Hansen. Det kjenner jeg ikke til. Dersom han har ambisjoner om å spille fast for Brann så er jo det flott nok det, men da bør han begynne å oppføre seg slik.

Jeg har heller ikke detaljert informasjon om Hansens alkoholinntekt. Det jeg vet, og det som også har kommet frem i media, er at han har hatt gjentatte problemer med å holde seg innenfor Branns disiplinære regelverk. Det kan jo være mye, men det jeg har hørt er iallefall at han ofte kommer for sent og for dårlig forberedt på trening. Ryktene sier også at han er glad i å være på byen. Så kan en jo vurdere selv om man tror det kanskje kan ha en sammenheng...

Du kan kanskje legge ut om hvor mye man må ofre for å bli hentet til Brann? Jeg er uenig i at man må ha det rette ambisjonsnivået for å komme hit. Iallefall da RBH var sportssjef. På samme måte som at man da ikke trengte å ha det rette nivået på ferdighetene. Ligaen rett under oss er har flust av hobbyspillere uten særlige ambisjoner som fotballspillere. For eksempel Sindre Marøy i Løv-Ham. En spiller som ikke er noe særlig dårligere enn Cato Hansen. Så det er fult mulig å nå et stykke i norsk fotball uten de helt store ambisjonene. Cato Hansen er faktisk bare en 22 år gammel benkesliter uten et eneste mål i TL. Han har ikke nådd spesielt langt og ingenting tyder på at han kommer til å gjøre det.

Men han hadde flaks og ble berørt nok av RBHs innkompetanse til å tjene seg relativt rik på relativt begrensede ferdigheter.


Hva er det han gjør som tilsier at han ikke har ambisjoner om å spille seg inn?
For meg synes det motsatt.

Det har ikke jeg fått med meg, har du link?
Rykter kan si mye, hvis de stemmer ja.
Du får det til å høres ut som hvem som helst med et middels fotballtalent kan spasere seg inn i 1. divisjon. Du skal få leve videre i den troen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

December 19, 2010, 15:16:50 PM #16715 Last Edit: December 19, 2010, 15:19:16 PM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 14:45:45 PM
Quote from: krakra on December 19, 2010, 13:39:36 PM
Som sagt. Jeg svarte en kommentar om at "det er menneskelig å velge det kjente og trygge" og mener at spillere som velger benken i Brann foran spilletid i Sogndal i samme divisjon fordi det er "trygt" ikke akkurat har det ambisjonsnivået en spiller i Brann burde ha. Så nei, jeg gidder ikke å opplyse deg om ambisjonsnivået til Hansen. Det kjenner jeg ikke til. Dersom han har ambisjoner om å spille fast for Brann så er jo det flott nok det, men da bør han begynne å oppføre seg slik.

Jeg har heller ikke detaljert informasjon om Hansens alkoholinntekt. Det jeg vet, og det som også har kommet frem i media, er at han har hatt gjentatte problemer med å holde seg innenfor Branns disiplinære regelverk. Det kan jo være mye, men det jeg har hørt er iallefall at han ofte kommer for sent og for dårlig forberedt på trening. Ryktene sier også at han er glad i å være på byen. Så kan en jo vurdere selv om man tror det kanskje kan ha en sammenheng...

Du kan kanskje legge ut om hvor mye man må ofre for å bli hentet til Brann? Jeg er uenig i at man må ha det rette ambisjonsnivået for å komme hit. Iallefall da RBH var sportssjef. På samme måte som at man da ikke trengte å ha det rette nivået på ferdighetene. Ligaen rett under oss er har flust av hobbyspillere uten særlige ambisjoner som fotballspillere. For eksempel Sindre Marøy i Løv-Ham. En spiller som ikke er noe særlig dårligere enn Cato Hansen. Så det er fult mulig å nå et stykke i norsk fotball uten de helt store ambisjonene. Cato Hansen er faktisk bare en 22 år gammel benkesliter uten et eneste mål i TL. Han har ikke nådd spesielt langt og ingenting tyder på at han kommer til å gjøre det.

Men han hadde flaks og ble berørt nok av RBHs innkompetanse til å tjene seg relativt rik på relativt begrensede ferdigheter.


Hva er det han gjør som tilsier at han ikke har ambisjoner om å spille seg inn?
For meg synes det motsatt.

Det har ikke jeg fått med meg, har du link?
Rykter kan si mye, hvis de stemmer ja.
Du får det til å høres ut som hvem som helst med et middels fotballtalent kan spasere seg inn i 1. divisjon. Du skal få leve videre i den troen.
Jeg har ikke sagt at han ikke har ambisjoner om å spille seg inn. Tvert imot så har jeg sagt at dersom dette er tilfellet så bør Brann si klart ifra at veien er lang og at hvis han har ambisjoner om dette så bør han skjerpe holdningene sine og ta et par syvmilssteg ferdighetsmessig.

Ja, jeg har link.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article185539.ece
Han har ingen høy stjerne hos Rune Skarsfjord og har møtt problemer internt i klubben på grunn av enkelte vanskeligheter med å overholde klubbens disiplinære regler.

Som sagt. Det jeg har hørt er at dette skal være problemer med forsentkomming og lignende.

At han er festglad er bare rykter, men det er rykter som kommer fra Bergen og det var også rykter om det da han kom fra Bryne. Om man tror på dette eller ikke får hver enkelt avgjøre, kanskje vanskeligere å tro på rykter som ikke passer inn ens argumentasjonsrekke.

Derimot -vet- vi at Hansen har hatt en minimal utvikling siden han kom til klubben og at han har hatt problemer med å holde seg til disiplinær-reglene. Jeg -tror- det har en "liten" sammenheng.

Jeg kjenner flere adeccoligaspillere, og de har ikke ofret noe særlig noen av dem. Lever og har vel hele tiden levd et ganske vanlig liv. De har ikke spasert dit, men de fleste i verden må jobbe for å oppnå noe. Det er nok flere adeccoligaspillere som ikke har ofret noen verdens ting for å komme dit de er.

Klaus_Brann

Den artikkelen har jeg ikke fått med meg, og det stiller Hansen i et annerledes lys. Kanskje jeg har latt meg "blende" av at han jobber mye når han først får spilletid, og at jeg trodde det gjenspeilet holdningene hans generellt. Men det hjelper ikke å jobbe og stå på på trening, hvis du kommer for sent o.l. hele tiden.

Jeg mener bare at man ikke bør bruke rykter som argument, det har ikke noe med om jeg tror på de eller ei. Uansett bør ikke det å være festglad være et minus, Solli klarte fint å kombinere de to.

Nei, de har sikkert ikke lagt haugevis med treningstimer opp gjennom årene.
Nå må du bestemme deg hva du mener om dette;

Har de spasert dit eller ikke?

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Man har ikke ambisjoner om man bruker fritiden til å fukte strupen.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:11:18 PM
Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.


Selvfølgelig, men det er uansett vanskelig å si så mye om hvor mye Cato heller innpå når han fyrer.

Markmus:
Slår du fast at han er alkis altså? Drøyt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 15:52:17 PM
Den artikkelen har jeg ikke fått med meg, og det stiller Hansen i et annerledes lys. Kanskje jeg har latt meg "blende" av at han jobber mye når han først får spilletid, og at jeg trodde det gjenspeilet holdningene hans generellt. Men det hjelper ikke å jobbe og stå på på trening, hvis du kommer for sent o.l. hele tiden.

Jeg mener bare at man ikke bør bruke rykter som argument, det har ikke noe med om jeg tror på de eller ei. Uansett bør ikke det å være festglad være et minus, Solli klarte fint å kombinere de to.

Nei, de har sikkert ikke lagt haugevis med treningstimer opp gjennom årene.
Nå må du bestemme deg hva du mener om dette;

Har de spasert dit eller ikke?



dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 16:25:37 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:11:18 PM
Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.


Selvfølgelig, men det er uansett vanskelig å si så mye om hvor mye Cato heller innpå når han fyrer.


Det har du selvsagt rett i, men kombinert med disse forsentkommingene og sånn så heller jeg mot at det nok er for mye. Det skal vel heller ikke allverden til før alkohol går utover restitusjon og denslags.

Når det er sagt så ville nok forumet flommet over av førstehåndshistorier om det var slik at Cato må bite seg fast i baren tre ganger i uken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nei, jeg tviler på at Hansen drikker noe mer enn vanlige 22-åringer akkurat. Da hadde man nok visst det.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:42:14 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 16:25:37 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:11:18 PM
Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.


Selvfølgelig, men det er uansett vanskelig å si så mye om hvor mye Cato heller innpå når han fyrer.


Det har du selvsagt rett i, men kombinert med disse forsentkommingene og sånn så heller jeg mot at det nok er for mye. Det skal vel heller ikke allverden til før alkohol går utover restitusjon og denslags.

Når det er sagt så ville nok forumet flommet over av førstehåndshistorier om det var slik at Cato må bite seg fast i baren tre ganger i uken.


Det er kanskje en sammenheng ja, men det Markmus antyder blir for drøyt uten noe å backe det opp med.
Ja, hvis han var så hard på flaska burde det vært mer enn noen annenhåndsrykter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 16:46:08 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:42:14 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 16:25:37 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:11:18 PM
Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.


Selvfølgelig, men det er uansett vanskelig å si så mye om hvor mye Cato heller innpå når han fyrer.


Det har du selvsagt rett i, men kombinert med disse forsentkommingene og sånn så heller jeg mot at det nok er for mye. Det skal vel heller ikke allverden til før alkohol går utover restitusjon og denslags.

Når det er sagt så ville nok forumet flommet over av førstehåndshistorier om det var slik at Cato må bite seg fast i baren tre ganger i uken.


Det er kanskje en sammenheng ja, men det Markmus antyder blir for drøyt uten noe å backe det opp med.
Ja, hvis han var så hard på flaska burde det vært mer enn noen annenhåndsrykter.
Quote from: krakra on December 19, 2010, 16:44:07 PM
Nei, jeg tviler på at Hansen drikker noe mer enn vanlige 22-åringer akkurat. Da hadde man nok visst det.


Om han drikker i nærheten av like mye som den gjengse 22-åring, så blir han aldri noe særlig til spiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 16:25:37 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:11:18 PM
Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.


Selvfølgelig, men det er uansett vanskelig å si så mye om hvor mye Cato heller innpå når han fyrer.

Markmus:
Slår du fast at han er alkis altså? Drøyt.


Stor forskjell på å være alkis og å feste hele tiden ;)
Ka du ve?

INVST

Jeg lurer på om ikke dere undervurderer drikkevanene til profesjonelle fotballspillere. I England er det jo til stadighet nye skandaler fra utelivet, og hvem her har ikke møtt på Thorstein Helstad eller Eirik Bakke på et eller annet utested i Bergen? Eller hva med Raymond Kvisvik og Charlie Miller?

Det er selvfølgelig elendig hvis det går utover evnen til å møte presis på trening, men er det i det hele tatt noen her som har støtt på Cato Hansen på byn? Eller har noen bekreftede påstander på det? Det er ikke sånn helt uten videre noen sammenheng mellom disiplinærproblemer og alkohol.

Uansett: CH må ut og disiplinærproblemer er uakseptabelt uavhengig av om det er alkohol eller Playstation som har skylden.

dudo

Quote from: Markmus on December 19, 2010, 16:53:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 16:25:37 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:11:18 PM
Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.


Selvfølgelig, men det er uansett vanskelig å si så mye om hvor mye Cato heller innpå når han fyrer.

Markmus:
Slår du fast at han er alkis altså? Drøyt.


Stor forskjell på å være alkis og å feste hele tiden ;)


Er ikke et av alkoholiker-punktene at drikkingen går utover jobben?

INVST: Joda, det er velkjent at det er en drikkekultur i fotballen, men jeg tror den har blitt vesentlig svekket de siste årene. Det er uansett ikke poenget, Brannspillerne skal gjøre det de kan for å bli best mulig, og da må man gjerne begrense seg. Det handler enkelt og greit om profesjonalitet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

INVST

Absolutt, dudo, det er jeg helt 100% enig i. Ville bare frem til at en skal være litt forsiktig med å stemple "fylla" i pannen på han, når vi også vet at flere andre spillere har for vane å gjøre dette og attpåtil ofte blir kultfigurer pga det. Personlig var jeg aldri fan av Charlie Miller fordi han var så ekstremt langt unna en fysisk forfatning som minnet om toppidrett. Men ja: profesjonelle spillere skal ikke feste i tide og utide. Så enkelt er det.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on December 19, 2010, 16:53:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 16:25:37 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:11:18 PM
Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.


Selvfølgelig, men det er uansett vanskelig å si så mye om hvor mye Cato heller innpå når han fyrer.

Markmus:
Slår du fast at han er alkis altså? Drøyt.


Stor forskjell på å være alkis og å feste hele tiden ;)


Uavhengig av hva du kaller det er det drøyt når du ikke har noe særlig å backe det opp med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Alkohol reduserer utbytte av fysisk trening. Det er en sannhet som man kan få bekreftet i hvilket som helst medisinsk tidsskrift.

Det betyr at om man fyrer fra klokken 17-20 for deretter å gå i seng for å være i toppform til trening i 10 tiden, så vil man likevel enda opp med dårligere fysikk enn om man hadde holdt seg edru.

Brann skulle stilt krav til alkovaner i kontrakten.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on December 19, 2010, 17:25:44 PM
Brann skulle stilt krav til alkovaner i kontrakten.


Det hadde ikke nyttet. Hvordan skulle man målt dette?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 17:19:28 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 16:53:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 16:25:37 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 16:11:18 PM
Solli var festglad, men ikke så veldig alkoholglad at det gjør noe. Da blir det enklere å stille på trening om morgenen.


Selvfølgelig, men det er uansett vanskelig å si så mye om hvor mye Cato heller innpå når han fyrer.

Markmus:
Slår du fast at han er alkis altså? Drøyt.


Stor forskjell på å være alkis og å feste hele tiden ;)


Uavhengig av hva du kaller det er det drøyt når du ikke har noe særlig å backe det opp med.


Nå har jeg ikke uttalt meg bastant at han fester for mye, men når man vet at han har brutt disiplinærreglene til Brann + brukere her inne stadig ser fyren på byn, så trenger man strengt tatt ikke være rakettforsker for å legge sammen 1+1.
Ka du ve?

dudo

Quote from: Markmus on December 19, 2010, 17:41:25 PM+ brukere her inne stadig ser fyren på byn


Ja, det er nettopp det: Har det vært så mye førstehåndshistorier om dette?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on December 19, 2010, 17:53:23 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 17:41:25 PM+ brukere her inne stadig ser fyren på byn


Ja, det er nettopp det: Har det vært så mye førstehåndshistorier om dette?


Ikke i media etter hva jeg har sett. Kan ikke se hvilken interesse brukere på batljonen.no skal ha av å lyve om slikt, da?
Ka du ve?

dudo

Det er akkurat det jeg mener. Jeg husker ikke å ha lest noe førstehåndshistorier her inne.

Edit: Men så sitter jeg her med feber og da, så jeg er neppe etterrettelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Mulig å ta drikkevanene til Cato Hansen (m.fl) i en annen tråd? Her vil jeg lese om overganger 2010.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on December 19, 2010, 18:05:12 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 17:53:23 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 17:41:25 PM+ brukere her inne stadig ser fyren på byn


Ja, det er nettopp det: Har det vært så mye førstehåndshistorier om dette?


Ikke i media etter hva jeg har sett. Kan ikke se hvilken interesse brukere på batljonen.no skal ha av å lyve om slikt, da?


Nja, folk har da svertekampanjer i ny og ne, uten at jeg beskylder noen her for å ha det mot Hansen, sier bare at folk kan ha sine grunner. Jeg har bare lest at krakra har hørt rykter om det.
Rakettforskjer søkes.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 17:34:46 PM
Quote from: Joggi Bogga on December 19, 2010, 17:25:44 PM
Brann skulle stilt krav til alkovaner i kontrakten.


Det hadde ikke nyttet. Hvordan skulle man målt dette?


Hvis det er lovlig, kunne jo de enkelt og greit sagt at det ikke er lovlig å drikke i sesongen. Hvis det ble oppdaget kunne en ilagt en ukelønn eller to i bot. En kan selvsagt ikke gå rundt å sjekke, men noe må gjøres med ukulturen hvis spillerne er så forbannet dumme at de ikke forstår at stort alkoholkonsum er uforenelig med å prestere på toppnivå. Det går an og feks italienerne har skjønt det. Det er ikke tilfeldig at Maldini spillte lenge. Han var heltidsutøver og vandret aldri dritings rundt på kveldene.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

SK

December 19, 2010, 21:49:47 PM #16739 Last Edit: December 19, 2010, 21:52:11 PM by SK
Teitur Thordarson nedla vel i sin tid forbud mot at spillerne fikk gå på byen i enkelte perioder. Vet ikke hvordan dette ble håndhevet, men jeg tviler på at han gikk rundt på utesteder og kastet ut spillere han fant (noe Alex Ferguson for øvrig har drevet med).
Det kommer vel litt an på hvilke spillere man har på laget. Inntrykket mitt er at de fleste klarer å håndtere dette greit på egen hånd.
Når man har for mange festglade folk som ikke har kontroll på det de gjør, er vel de gangene slike tiltak kan rettferdiggjøres.

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 19:00:47 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 18:05:12 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 17:53:23 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 17:41:25 PM+ brukere her inne stadig ser fyren på byn


Ja, det er nettopp det: Har det vært så mye førstehåndshistorier om dette?


Ikke i media etter hva jeg har sett. Kan ikke se hvilken interesse brukere på batljonen.no skal ha av å lyve om slikt, da?


Nja, folk har da svertekampanjer i ny og ne, uten at jeg beskylder noen her for å ha det mot Hansen, sier bare at folk kan ha sine grunner. Jeg har bare lest at krakra har hørt rykter om det.
Rakettforskjer søkes.


Kan ikke huske om det var krakra eller andre som skrev det (mener dette har blitt skrevet flere ganger).
Ka du ve?

Derabilo

Jeg har sikkert skrevet det - men ikke førstehåndsobservasjoner og ikke i den aller siste tiden. Men ryktene jeg hører tyder på at han iallfall liker å ta seg en fest. Om det er det største problemet vet jeg derimot ikke.
Bergen ut av Norge -

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on December 19, 2010, 21:29:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 17:34:46 PM
Quote from: Joggi Bogga on December 19, 2010, 17:25:44 PM
Brann skulle stilt krav til alkovaner i kontrakten.


Det hadde ikke nyttet. Hvordan skulle man målt dette?


Hvis det er lovlig, kunne jo de enkelt og greit sagt at det ikke er lovlig å drikke i sesongen. Hvis det ble oppdaget kunne en ilagt en ukelønn eller to i bot. En kan selvsagt ikke gå rundt å sjekke, men noe må gjøres med ukulturen hvis spillerne er så forbannet dumme at de ikke forstår at stort alkoholkonsum er uforenelig med å prestere på toppnivå. Det går an og feks italienerne har skjønt det. Det er ikke tilfeldig at Maldini spillte lenge. Han var heltidsutøver og vandret aldri dritings rundt på kveldene.


Det hadde som sagt aldri gått an å målt, og er det snakk om totalforbud eller er hvor går grensa?
Får man bot for å ta en øl til maten?
Jeg ser ikke at det er en utbredt drikkekultur i Brann, og derfor ikke poenget med dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on December 19, 2010, 21:50:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 19:00:47 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 18:05:12 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 17:53:23 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 17:41:25 PM+ brukere her inne stadig ser fyren på byn


Ja, det er nettopp det: Har det vært så mye førstehåndshistorier om dette?


Ikke i media etter hva jeg har sett. Kan ikke se hvilken interesse brukere på batljonen.no skal ha av å lyve om slikt, da?


Nja, folk har da svertekampanjer i ny og ne, uten at jeg beskylder noen her for å ha det mot Hansen, sier bare at folk kan ha sine grunner. Jeg har bare lest at krakra har hørt rykter om det.
Rakettforskjer søkes.


Kan ikke huske om det var krakra eller andre som skrev det (mener dette har blitt skrevet flere ganger).


Krakra har skrevet at han hørt rykter om det, ikke noe mer. Det har i så fall gått meg hus forbi hvis mange har skrevet dette, og det er forskjellige rykter, i stedet for at de har hørt det av krakra eller tolket det ut fra artikkelen lenger oppe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on December 20, 2010, 00:10:23 AM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 21:50:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 19:00:47 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 18:05:12 PM
Quote from: dudo on December 19, 2010, 17:53:23 PM
Quote from: Markmus on December 19, 2010, 17:41:25 PM+ brukere her inne stadig ser fyren på byn


Ja, det er nettopp det: Har det vært så mye førstehåndshistorier om dette?


Ikke i media etter hva jeg har sett. Kan ikke se hvilken interesse brukere på batljonen.no skal ha av å lyve om slikt, da?


Nja, folk har da svertekampanjer i ny og ne, uten at jeg beskylder noen her for å ha det mot Hansen, sier bare at folk kan ha sine grunner. Jeg har bare lest at krakra har hørt rykter om det.
Rakettforskjer søkes.


Kan ikke huske om det var krakra eller andre som skrev det (mener dette har blitt skrevet flere ganger).


Krakra har skrevet at han hørt rykter om det, ikke noe mer. Det har i så fall gått meg hus forbi hvis mange har skrevet dette, og det er forskjellige rykter, i stedet for at de har hørt det av krakra eller tolket det ut fra artikkelen lenger oppe.


Det er ikke nå jeg leste dette.
Ka du ve?

vebo

Jeg kan gjerne gi førstehåndsopplysninger om at Cato både er glad i en fest og at han ikke gir seg etter to øl. Noen alkis er han absolutt ikke, men jeg tror kanskje hans drikkemønster mønster ligger litt ved siden av det olympiatoppen anbefaler. En felles venn fra Jæren har forøvrig fortalt at han "alltid har vært sånn".

Sånn - så slipper dere diskutere om det er rykter eller ikke. Om det da ikke er min troverdighet som blir tema i stedet :P
Tiocfaidh ár lá

Joggi Bogga

Quote from: Klaus_Brann on December 20, 2010, 00:08:36 AM
Quote from: Joggi Bogga on December 19, 2010, 21:29:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 19, 2010, 17:34:46 PM
Quote from: Joggi Bogga on December 19, 2010, 17:25:44 PM
Brann skulle stilt krav til alkovaner i kontrakten.


Det hadde ikke nyttet. Hvordan skulle man målt dette?


Hvis det er lovlig, kunne jo de enkelt og greit sagt at det ikke er lovlig å drikke i sesongen. Hvis det ble oppdaget kunne en ilagt en ukelønn eller to i bot. En kan selvsagt ikke gå rundt å sjekke, men noe må gjøres med ukulturen hvis spillerne er så forbannet dumme at de ikke forstår at stort alkoholkonsum er uforenelig med å prestere på toppnivå. Det går an og feks italienerne har skjønt det. Det er ikke tilfeldig at Maldini spillte lenge. Han var heltidsutøver og vandret aldri dritings rundt på kveldene.


Det hadde som sagt aldri gått an å målt, og er det snakk om totalforbud eller er hvor går grensa?
Får man bot for å ta en øl til maten?
Jeg ser ikke at det er en utbredt drikkekultur i Brann, og derfor ikke poenget med dette.


Det kan være nyttig med et regelverk selv om man ikke går rundt å sjekker i det daglige. For eksempel utesteder har jo en rekke regler de skal forholde seg til uten at disse blir sjekket hver dag eller måned. Har man et regelverk kan man også sanksjonere.

Personlig synes jeg et totalforbud i perioder hadde vært naturlig. Det er tross alt rimelig idiotisk og bruke millioner på treningsfasiliteter, apparater, testutstyr, reiser og trenere når et av de enkleste premissene for å oppnå fremgang blir lagt vekk med klubbens velsignelse. Brann har jo en lege tilknyttet klubben, så dette burde være åpenbar og høyst tilgjengelig info.

At festkulturen i Brann er skadelig finnes det beviser for. Disse utagerende lørdagsfylleturene har åpenbart hatt stort fokus. Man skal ikke gå lenger enn til de elendige lørdagskampene vi har levert over flere år for å se at noe har vært helt galt når det gjelder fokus til disse. For meg synes det åpenbart at kampene ikke har vært det viktigste for spillerne opptil flere lørdager.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

pidre

Fullstendig enig med Kraka - Cato Hansen mangler ambisjoner!
Saludar a los monos!

bernu

Det er er vel rimelig tydelig at når en velger å bli i Bergen for pengene i stedet for å dra til Sogndal for spilletid mangler man ambisjoner.
Eventuelt veldig dum. Han kan da ikke i sin villeste fantasi tro at han skal få spille mer i neste sesong enn i år ??
HANSA - Z

Spelaren

Her er Branns versjon stod det på ei nylig BA-forside med bilde av Roald. Det var ifm Mainz-henvendelsen. Er det nokon som leste artikkelen og kan referere kva Roald sa? Eg mistenker RBH for å ha håndtert den saken bedre enn først antatt nemlig...
Gå av.

Go Up