• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Xminator on July 06, 2010, 07:28:33 AM


Og Krakra, jeg har ingenting mot Haugen i seg selv, men jeg har MYE mot den hausingen som blir gjort av en 17 årig skadeforfulgt spiller. Det er sikkert talent der, men prøvespillet i vinter var IKKE imponerende. Det er ihvertfall ikke en spiller jeg ville regnet med å skulle "redde" Brann de nærmeste 5 årene.
Skadeforfulgt?
Hva vet du om hvor imponerende "prøvespillet" i vinter var? Jeg syns det er ganske drøyt å konkludere med at Haugen ikke vil kunne være god for Brann de neste 5 årene på bakgrunn av to små innhopp etter en ukes treningsopphold for et halvt år siden. Litt tynt grunnlag kanskje? Ta en titt på en Løv-Hamkamp så ser du at Haugen er for god for adeccoligaen og ikke kan fortsette å råtne der til han er "klar for TL". Han spiller nok fra start i morgen. Bare å så. Ingen mener at han er noen Messi, men han er klar for TL

eivhelle

July 06, 2010, 09:39:28 AM #14001 Last Edit: July 06, 2010, 09:46:15 AM by eivhelle
Quote from: Yngve on July 06, 2010, 08:07:12 AM
Men svar på spørsmåla til KraKra då, så veit me kva du eigentleg meiner.

krakra

July 06, 2010, 09:48:33 AM #14002 Last Edit: July 06, 2010, 09:50:45 AM by krakra
Har ikke akkurat noen særlig større tro på Skarsfjord. Han er sannsyneligvis bedre til å vurdere ferdigheter og har kanskje bedre kontroll i forhold til kontrakter(noe RBH forøvrig fortsatt er sjef for), men han har neppe noen særlig oversikt og heller ikke tid til å drive omfattende kartlegging av spillere samtidig som han skal prøve å trene et lag. Det er jo derfor vi trenger en sportsjef, med peiling på hva han driver med.

Dessuten håper jeg at vi ansetter en skikkelig trener neste sesong og det er begrenset hvor mye ansvar man kan gi til en vikar.

Så RBH har god kontroll med kontrakter, men mistet denne etter Husekleppsigneringen? Hvor mange spillere re-signerte egentlig RBH før Huseklepp?
Dembakjøpet er jo et klassisk eksempel på manglende evne til å faktisk vurdere ferdighetene oppmot behovet vårt og spillestilen vår.

eivhelle

Quote from: krakra on July 06, 2010, 09:48:33 AM

Så RBH har god kontroll med kontrakter, men mistet denne etter Husekleppsigneringen? Hvor mange spillere re-signerte egentlig RBH før Huseklepp?
Dembakjøpet er jo et klassisk eksempel på manglende evne til å faktisk vurdere ferdighetene oppmot behovet vårt og spillestilen vår.


Les det jeg skriver da. Jeg sier at jobben med resignering ble særdeles vanskelig etter at Brann
måtte gi Huseklepp en kjempekontrakt for ikke å miste han til Stabæk. Og hvem var det som
lærte Huseklepp at man må ha godt betalt for å få tillit. Det var Mjelde og ikke RBH. Hvis ikke
Huseklepp hadde følt manglende tillit fra Mjelde ville han ha signert ny kontrakt lenge før han ble
bosmann.

Demba var en spiller med gode ferdigheter og hadde alle forutsetninger for å gjøre en god jobb.
Men Mjelde fikk ikke til å integrere ham. Her snakker vi om nyanser som ikke er lett å si på forhånd.

krakra

July 06, 2010, 10:05:24 AM #14004 Last Edit: July 06, 2010, 10:14:42 AM by krakra

pidre

Quote from: krakra on July 06, 2010, 09:32:33 AM
Quote from: Xminator on July 06, 2010, 07:28:33 AM


Og Krakra, jeg har ingenting mot Haugen i seg selv, men jeg har MYE mot den hausingen som blir gjort av en 17 årig skadeforfulgt spiller. Det er sikkert talent der, men prøvespillet i vinter var IKKE imponerende. Det er ihvertfall ikke en spiller jeg ville regnet med å skulle "redde" Brann de nærmeste 5 årene.
Skadeforfulgt?
Hva vet du om hvor imponerende "prøvespillet" i vinter var? Jeg syns det er ganske drøyt å konkludere med at Haugen ikke vil kunne være god for Brann de neste 5 årene på bakgrunn av to små innhopp etter en ukes treningsopphold for et halvt år siden. Litt tynt grunnlag kanskje? Ta en titt på en Løv-Hamkamp så ser du at Haugen er for god for adeccoligaen og ikke kan fortsette å råtne der til han er "klar for TL". Han spiller nok fra start i morgen. Bare å så. Ingen mener at han er noen Messi, men han er klar for TL


Er enig med Kraka vedrørende Haugen - han er klar for TL og bør erstatte Guntveit/Einarsson snarest! Har vært på etpar LøvHamkamper i år, og Haugen imponerer meg - har forresten ikke sett RBH der. Teknisk, rolig med ball, bra spilleforståelse og veldig bra løpskapasitet. Tror nok Haugen kan nå langt som som fotballspiller. Etter mitt syn er han minst like stort talent som Jaithe - bare ikke fra Afrika...



Saludar a los monos!

steinbygger

Er ikke noe poeng å diskutere Haugen, han blir kjøpt i løpet av sommeren hvis NFF åpner for at Brann skal kunne handle spillere. Det skal også jobbes med å hente en Løvham spiller til.

eivhelle

Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:05:24 AM


Da er vel saken ganske klar. For å få Brann tilbake til topps trenger vi å få tilbake Mjelde som
trener og Krakra som sportssjef.

Vi andre må bare bøye oss i støvet og beklage vår mangel på innsikt.

eivhelle

Quote from: steinbygger on July 06, 2010, 10:40:30 AM
Er ikke noe poeng å diskutere Haugen, han blir kjøpt i løpet av sommeren hvis NFF åpner for at Brann skal kunne handle spillere. Det skal også jobbes med å hente en Løvham spiller til.

Hvem i så fall er spiller nr.2 ? Er det snakk om Addo eller Dure?

krakra

Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:45:38 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:05:24 AM


Da er vel saken ganske klar. For å få Brann tilbake til topps trenger vi å få tilbake Mjelde som
trener og Krakra som sportssjef.

Vi andre må bare bøye oss i støvet og beklage vår mangel på innsikt.
Jeg har nok selvinnsikt til å innse at jeg ikek duger som sportssjef.
Hadde bare RBH gjort det samme:/

skuteviken

http://fotball.bt.no/eliteserien/article173611.ece

Jeg er ikke så skeptisk viss lønnen blir veldig lav, hvorfor ikke?

Ellers var det med Demba synd, men det er mange faktorer som spilte inn der, det er på langt nær det verste som har skjedd de siste årene.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

monzilla

Enig, syntes det var synd at han ikke slo til. Sansen for slike spillertyper. Men i etterpåklokhetens navn så _kunne_ jo de ha sett det. Men det isåfall er ikke RBH sin skyld alene, MIM var jo også med på å hente spillere.

eivhelle

Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:54:37 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:45:38 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:05:24 AM


Da er vel saken ganske klar. For å få Brann tilbake til topps trenger vi å få tilbake Mjelde som
trener og Krakra som sportssjef.

Vi andre må bare bøye oss i støvet og beklage vår mangel på innsikt.
Jeg har nok selvinnsikt til å innse at jeg ikek duger som sportssjef.
Hadde bare RBH gjort det samme:/


Det er historie nå. RBH er ikke lenger sportssjef. Og forhåpentligvis vil den som tar over gjøre
en bedre jobb.

krakra

July 06, 2010, 11:02:28 AM #14013 Last Edit: July 06, 2010, 11:04:18 AM by krakra
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:01:31 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:54:37 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:45:38 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:05:24 AM


Da er vel saken ganske klar. For å få Brann tilbake til topps trenger vi å få tilbake Mjelde som
trener og Krakra som sportssjef.

Vi andre må bare bøye oss i støvet og beklage vår mangel på innsikt.
Jeg har nok selvinnsikt til å innse at jeg ikek duger som sportssjef.
Hadde bare RBH gjort det samme:/


Det er historie nå. RBH er ikke lenger sportssjef. Og forhåpentligvis vil den som tar over gjøre
en bedre jobb.
Hva enn du kaller det så er det RBH som gjør sportssjefsjobben for tiden. Det ble jo gjort klart at Skarsfjord ikke ville ha noe med "spillerlogistikken" å gjøre og han er uansett bare en vikar. At RBH får Skarsfjord med seg til å bygge fremtidens Brann gjør meg ikke det spøtt mer positiv. Nå ser det jo ut som at de starter med å forlenge med 34 år gamle Guntveit.

monzilla

Får bare  håpe at den nye daglige lederen kommer til vett og ansetter en sportssjef. Gjerne POL for min del, men da må han passes godt på.

krakra

Quote from: skuteviken on July 06, 2010, 10:58:15 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article173611.ece

Jeg er ikke så skeptisk viss lønnen blir veldig lav, hvorfor ikke?

Ellers var det med Demba synd, men det er mange faktorer som spilte inn der, det er på langt nær det verste som har skjedd de siste årene.
Hvis lønnen er på 5 kroner  er det greit. Ellers er Guntveit høyst middelmådig og eldgammel. Jeg hadde helst sett at vi brukte denne anledningen til å bygge en mer fremtidsrettet stall.

krakra

Quote from: monzilla on July 06, 2010, 11:05:00 AM
Får bare  håpe at den nye daglige lederen kommer til vett og ansetter en sportssjef. Gjerne POL for min del, men da må han passes godt på.
Nei, Moldestad har jo sagt at hvis en kandidat ikke godtar dagens struktur så får han ikke jobben.
Ikke rart de sliter med å finne kandidater...

Markmus

Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 22:49:16 PM
Statistikken vise at Brann hadde 5 seier, 5 uavgjorte og 5 tap før Helstad ble solgt. Etter salget
av Helstad er statistikken 3-4-4. Altså mye det samme. Med andre ord så var 2008 en nedtur fra
starten av.


?

Statistikken viser at Brann hadde 5-4-3 og var en klar medaljekandidat når Helstad hadde spilt sin siste kamp (mot Glimt). Kampene uten Helstad viser at Brann hadde 3-5-6.

Frem til Helstad spilte sin siste kamp tok vi altså 19 poeng på 12 kamper. Etter at Helstad hadde spilt sin siste kamp tok vi bare 14 poeng på 14 kamper.

Konklusjonen er derfor at Brann tapte enormt mye på at Helstad forsvant.
Ka du ve?

eivhelle

Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:02:28 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:01:31 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:54:37 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:45:38 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:05:24 AM


Da er vel saken ganske klar. For å få Brann tilbake til topps trenger vi å få tilbake Mjelde som
trener og Krakra som sportssjef.

Vi andre må bare bøye oss i støvet og beklage vår mangel på innsikt.
Jeg har nok selvinnsikt til å innse at jeg ikek duger som sportssjef.
Hadde bare RBH gjort det samme:/


Det er historie nå. RBH er ikke lenger sportssjef. Og forhåpentligvis vil den som tar over gjøre
en bedre jobb.
Hva enn du kaller det så er det RBH som gjør sportssjefsjobben for tiden. Det ble jo gjort klart at Skarsfjord ikke ville ha noe med "spillerlogistikken" å gjøre og han er uansett bare en vikar. At RBH får Skarsfjord med seg til å bygge fremtidens Brann gjør meg ikke det spøtt mer positiv. Nå ser det jo ut som at de starter med å forlenge med 34 år gamle Guntveit.

At RBH tar seg av økonomibiten burde ikke være noe problem. Men det vil uansett være Skarsfjord
som skal ta beslutningen om hvem som blir, hvem som går og hvem som kommer. Jeg synes
vi skal la Skarsfjord få såpass tillit at han hvertfall får en sjanse til å vise hva han kan før han
dømmes nord og ned.

krakra

July 06, 2010, 11:10:47 AM #14019 Last Edit: July 06, 2010, 11:13:09 AM by krakra
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:08:41 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:02:28 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:01:31 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:54:37 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:45:38 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:05:24 AM


Da er vel saken ganske klar. For å få Brann tilbake til topps trenger vi å få tilbake Mjelde som
trener og Krakra som sportssjef.

Vi andre må bare bøye oss i støvet og beklage vår mangel på innsikt.
Jeg har nok selvinnsikt til å innse at jeg ikek duger som sportssjef.
Hadde bare RBH gjort det samme:/


Det er historie nå. RBH er ikke lenger sportssjef. Og forhåpentligvis vil den som tar over gjøre
en bedre jobb.
Hva enn du kaller det så er det RBH som gjør sportssjefsjobben for tiden. Det ble jo gjort klart at Skarsfjord ikke ville ha noe med "spillerlogistikken" å gjøre og han er uansett bare en vikar. At RBH får Skarsfjord med seg til å bygge fremtidens Brann gjør meg ikke det spøtt mer positiv. Nå ser det jo ut som at de starter med å forlenge med 34 år gamle Guntveit.

At RBH tar seg av økonomibiten burde ikke være noe problem. Men det vil uansett være Skarsfjord
som skal ta beslutningen om hvem som blir, hvem som går og hvem som kommer. Jeg synes
vi skal la Skarsfjord få såpass tillit at han hvertfall får en sjanse til å vise hva han kan før han
dømmes nord og ned.
Nei, Skarsfjord skal ikke få sjansen til å vise hva han duger til. Det er jo akkurat det de tullet med å Rosenborg, Ga assistenttreneren sjansen til å vise hva han dugde til. Det endte med at "ny trener"-effekten ga dem kontrakt, før de ble sparket året etterpå. Skarsfjords merittliste er alt for tynn.
At Skarsfjord bestemmer hvem som skal inn og ut er ille nok, men det er jo RBH som skal lede kartleggingen av potensielle spillere inn. Hvis ikke han finner gode nok kandidater hjelper det lite hvem som bestemmer hvem av de vi skal hente.

eivhelle

Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:10:47 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:08:41 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:02:28 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:01:31 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:54:37 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:45:38 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:05:24 AM


Da er vel saken ganske klar. For å få Brann tilbake til topps trenger vi å få tilbake Mjelde som
trener og Krakra som sportssjef.

Vi andre må bare bøye oss i støvet og beklage vår mangel på innsikt.
Jeg har nok selvinnsikt til å innse at jeg ikek duger som sportssjef.
Hadde bare RBH gjort det samme:/


Det er historie nå. RBH er ikke lenger sportssjef. Og forhåpentligvis vil den som tar over gjøre
en bedre jobb.
Hva enn du kaller det så er det RBH som gjør sportssjefsjobben for tiden. Det ble jo gjort klart at Skarsfjord ikke ville ha noe med "spillerlogistikken" å gjøre og han er uansett bare en vikar. At RBH får Skarsfjord med seg til å bygge fremtidens Brann gjør meg ikke det spøtt mer positiv. Nå ser det jo ut som at de starter med å forlenge med 34 år gamle Guntveit.

At RBH tar seg av økonomibiten burde ikke være noe problem. Men det vil uansett være Skarsfjord
som skal ta beslutningen om hvem som blir, hvem som går og hvem som kommer. Jeg synes
vi skal la Skarsfjord få såpass tillit at han hvertfall får en sjanse til å vise hva han kan før han
dømmes nord og ned.
Nei, Skarsfjord skal ikke få sjansen til å vise hva han duger til. Det er jo akkurat det de tullet med å Rosenborg, Ga assistenttreneren sjansen til å vise hva han dugde til. Det endte med at "ny trener"-effekten ga dem kontrakt, før de ble sparket året etterpå. Skarsfjords merittliste er alt for tynn.
At Skarsfjord bestemmer hvem som skal inn og ut er ille nok, men det er jo RBH som skal lede kartleggingen av potensielle spillere inn. Hvis ikke han finner gode nok kandidater hjelper det lite hvem som bestemmer hvem av de vi skal hente.


Det er da utrolig at en som ikke selv regner seg kapabel for oppgaven har så detaljert kunnskap om hvor bra andre gjør jobben. Og ikke minst har full oversikt over hvordan de fordeler oppgavene.

krakra

Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:20:05 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:10:47 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:08:41 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:02:28 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 11:01:31 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:54:37 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:45:38 AM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 10:05:24 AM


Da er vel saken ganske klar. For å få Brann tilbake til topps trenger vi å få tilbake Mjelde som
trener og Krakra som sportssjef.

Vi andre må bare bøye oss i støvet og beklage vår mangel på innsikt.
Jeg har nok selvinnsikt til å innse at jeg ikek duger som sportssjef.
Hadde bare RBH gjort det samme:/


Det er historie nå. RBH er ikke lenger sportssjef. Og forhåpentligvis vil den som tar over gjøre
en bedre jobb.
Hva enn du kaller det så er det RBH som gjør sportssjefsjobben for tiden. Det ble jo gjort klart at Skarsfjord ikke ville ha noe med "spillerlogistikken" å gjøre og han er uansett bare en vikar. At RBH får Skarsfjord med seg til å bygge fremtidens Brann gjør meg ikke det spøtt mer positiv. Nå ser det jo ut som at de starter med å forlenge med 34 år gamle Guntveit.

At RBH tar seg av økonomibiten burde ikke være noe problem. Men det vil uansett være Skarsfjord
som skal ta beslutningen om hvem som blir, hvem som går og hvem som kommer. Jeg synes
vi skal la Skarsfjord få såpass tillit at han hvertfall får en sjanse til å vise hva han kan før han
dømmes nord og ned.
Nei, Skarsfjord skal ikke få sjansen til å vise hva han duger til. Det er jo akkurat det de tullet med å Rosenborg, Ga assistenttreneren sjansen til å vise hva han dugde til. Det endte med at "ny trener"-effekten ga dem kontrakt, før de ble sparket året etterpå. Skarsfjords merittliste er alt for tynn.
At Skarsfjord bestemmer hvem som skal inn og ut er ille nok, men det er jo RBH som skal lede kartleggingen av potensielle spillere inn. Hvis ikke han finner gode nok kandidater hjelper det lite hvem som bestemmer hvem av de vi skal hente.


Det er da utrolig at en som ikke selv regner seg kapabel for oppgaven har så detaljert kunnskap om hvor bra andre gjør jobben. Og ikke minst har full oversikt over hvordan de fordeler oppgavene.
Jeg vet at Skarsfjord har sagt til media at han ikke vil drive med kartlegging av spillere, men konsentrere seg om de han allerede har. Vi vet jo alle hvor god jobben RBH har gjort, den står vel til 1+ i karakterboken. Skarsfjord har gjort veldig lite som trener og det er problemet. Han kan for all del være et supertalent, men han kan like gjerne være en middelmådighet. Det må snart være slutt på at vi ansetter "talenter" som skal få vise hva de duger til i sentrale stillinger. Branns nye trener skal allerede ha vist hva han duger til, over flere år.

steinbygger

Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:52:01 AM
Quote from: steinbygger on July 06, 2010, 10:40:30 AM
Er ikke noe poeng å diskutere Haugen, han blir kjøpt i løpet av sommeren hvis NFF åpner for at Brann skal kunne handle spillere. Det skal også jobbes med å hente en Løvham spiller til.

Hvem i så fall er spiller nr.2 ? Er det snakk om Addo eller Dure?


Dure

eivhelle

Quote from: steinbygger on July 06, 2010, 11:32:17 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:52:01 AM
Quote from: steinbygger on July 06, 2010, 10:40:30 AM
Er ikke noe poeng å diskutere Haugen, han blir kjøpt i løpet av sommeren hvis NFF åpner for at Brann skal kunne handle spillere. Det skal også jobbes med å hente en Løvham spiller til.

Hvem i så fall er spiller nr.2 ? Er det snakk om Addo eller Dure?


Dure


Hva slags type spiller er Dure? Hva er hans sterke sider?

krakra

Er det ikke bedre å la Dure etablere seg på Løv-Ham? Han er bare 17 år. Forsåvidt fornuftig å sikre oss ham, men han er jo jævlig ung.

storB

Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:26:01 AM
Det må snart være slutt på at vi ansetter "talenter" som skal få vise hva de duger til i sentrale stillinger. Branns nye trener skal allerede ha vist hva han duger til, over flere år.


Noen her inne må snart erkjenne at Brann ikke kan hente trenere som har bevist noe over flere år, i norsk sammenheng er det vell en liste på 4-5; Solli, Drillo, Hareide, Jønsson og Eggen. Hvem av de mener du Brann skal hente nå?? Ringe til RBK og høre om vi kan låne Eggen noen år? Ta opp ett lån på 15 mill i banken så vi kan lønne Solli i tre år frem i tid?

Ikke det nei? Vell da må Brann skue ut over landegrensene for å finne en trener som har "bevist noe over flere år". Kan du nevne noen trenere som muligens kunne tenkt seg å komme til byen vår og trene Brann? Ingen, vell da må vi lokke dem med penger. Har vi ikke peng nei, vell da, hrmf....

Og dette med at det er så fantastisk gale å ansette trener talenter, hva hadde skjedd hadde vi ikke satset på Mjelde. Stabæk har sin Jønsson, United har Ferguson, København har Solbakken. Alle er trenere som ikke "har bevist noe over lengre tid" andre steder. Noen ganger må en bare satse Krakra, ihvertfall i tider hvor økonomien ikke tillater annet.

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Rekdal, Bergstrand og Haglund er de kandidatene jeg kommer på. Vi fikk seriegull med Mjelde ja, men han ble jo fort ofret når ting gikk galt. Hadde neppe vært like lett å kaste en mer merittert trener. Noen ganger må man gamble ja, men noen ganger må man også satse stort på et større navn. Vi har prøvd oss på gamblingen de siste sesongene med Mjelde og Nilsen, samt POL og RBH i sportssjefssrollene med blandet hell.

Skarsfjord ble forøvrig kritisert for å spille dritkjedelig fotball og ikke gi talentene tillitt da han var hovedtrener for FKH.

storB

Quote from: krakra on July 06, 2010, 12:00:51 PM
Skarsfjord ble forøvrig kritisert for å spille dritkjedelig fotball og ikke gi talentene tillitt da han var hovedtrener for FKH.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on July 06, 2010, 12:08:51 PM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 12:00:51 PM
Skarsfjord ble forøvrig kritisert for å spille dritkjedelig fotball og ikke gi talentene tillitt da han var hovedtrener for FKH.
Useriøs kritikk? Du kan da spørre en tilfeldig FKH-supporter om hva han syns om Skarsfjord så vil han nok trekke frem kjedelig fotball og lite talentsatsning.

Rekdal har sikkert sine negative sider, men har mer å vise til enn Skarsfjord og er et langt bedre alternativ enn ham. Hvorfor skulle ikke Nanne og Berglund kunne komme til Brann? Hvis ambisjonsnivået vårt er "Ja, vi er en fattig liten bakgårdsklubb og må like gjerne innse det" kan vi bare ansette Skarsfjord ja, og fortsett med RBH som sportssjef for å være hyggelig og smile og være glad for hver dag vi er i TL

pidre

Quote from: steinbygger on July 06, 2010, 11:32:17 AM
Quote from: eivhelle on July 06, 2010, 10:52:01 AM
Quote from: steinbygger on July 06, 2010, 10:40:30 AM
Er ikke noe poeng å diskutere Haugen, han blir kjøpt i løpet av sommeren hvis NFF åpner for at Brann skal kunne handle spillere. Det skal også jobbes med å hente en Løvham spiller til.

Hvem i så fall er spiller nr.2 ? Er det snakk om Addo eller Dure?


Dure


Dure, har sett han i kamp, LøvHam-Lyn 4-1 i våres, tror han bare var 16 år dengang. Spilte godt, og scoret også et dødballmål. Virker som en moderne stoppertype, god med ball og god spillerforståelse. Klarte seg overraskende bra i duellene mot tyngre og mer voksne Lyn-angripere. Veldig lovende spiller, etter mitt syn.
Saludar a los monos!

storB

Quote from: krakra on July 06, 2010, 12:12:07 PM
Quote from: storB on July 06, 2010, 12:08:51 PM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 12:00:51 PM
Skarsfjord ble forøvrig kritisert for å spille dritkjedelig fotball og ikke gi talentene tillitt da han var hovedtrener for FKH.
Useriøs kritikk? Du kan da spørre en tilfeldig FKH-supporter om hva han syns om Skarsfjord så vil han nok trekke frem kjedelig fotball og lite talentsatsning.

Rekdal har sikkert sine negative sider, men har mer å vise til enn Skarsfjord og er et langt bedre alternativ enn ham. Hvorfor skulle ikke Nanne og Berglund kunne komme til Brann? Hvis ambisjonsnivået vårt er "Ja, vi er en fattig liten bakgårdsklubb og må like gjerne innse det" kan vi bare ansette Skarsfjord ja, og fortsett med RBH som sportssjef for å være hyggelig og smile og være glad for hver dag vi er i TL


Det er greit med ambisjoner Krakra, men her må vi ta inn over oss dagens realiteter. Hva har vi å lokke med, foruten null peng og en kjedelig tropp? Nå må vi gi en trener tillit og støtte ham 110% i å bygge dette laget opp igjen, at denne treneren heter Skarsfjord er greit for meg. Det han har vist hittill virker lovende.

Dette med å spørre en tilfeldig FKH supporter om hva de mener om mannen, vell har to stk på jobben her som absolutt ikke deler ditt syn.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

pidre

July 06, 2010, 12:24:08 PM #14031 Last Edit: July 06, 2010, 12:31:13 PM by pidre
Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:05:26 AM
Quote from: skuteviken on July 06, 2010, 10:58:15 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article173611.ece

Jeg er ikke så skeptisk viss lønnen blir veldig lav, hvorfor ikke?

Ellers var det med Demba synd, men det er mange faktorer som spilte inn der, det er på langt nær det verste som har skjedd de siste årene.
Hvis lønnen er på 5 kroner  er det greit. Ellers er Guntveit høyst middelmådig og eldgammel. Jeg hadde helst sett at vi brukte denne anledningen til å bygge en mer fremtidsrettet stall.


RBH gir nok Guntveit ny kontrakt. Ellers er jeg enig i at Guntveit ikke representerer fremtiden. Han er 34 år gammel og blir dårligere for hver dag som går. I tillegg vet vi at fyren er skjør, og det er aldri langt til neste skade inntreffer.

For meg blir det feil at midler som kan nyttes for å bygge fremtiden, skal brukes på Guntveit. Det er ille nok at RBH re-signerte Fakiri.  
Saludar a los monos!

pidre

Skarsfjord ble etterhvert upopulær i Haugesund, både innad i klubben/spillergruppen og blant supporterne. Jeg har hørt uttrykk som at han ble jaget fra byen og ingen gråt da han forlot HFK.

I serien greidde aldri Skarsfjord aldri å ta HFK opp i eliten, selv om han satt som trener i en rerssurssterk addeccoklubb over 3-4 sesonger. Grindhaug overtok etter Skarsfjord, og greidde det på første forsøk, og det ser ut til at HFK også skal holde seg i TL.



Saludar a los monos!

krakra

Quote from: storB on July 06, 2010, 12:17:37 PM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 12:12:07 PM
Quote from: storB on July 06, 2010, 12:08:51 PM
Quote from: krakra on July 06, 2010, 12:00:51 PM
Skarsfjord ble forøvrig kritisert for å spille dritkjedelig fotball og ikke gi talentene tillitt da han var hovedtrener for FKH.
Useriøs kritikk? Du kan da spørre en tilfeldig FKH-supporter om hva han syns om Skarsfjord så vil han nok trekke frem kjedelig fotball og lite talentsatsning.

Rekdal har sikkert sine negative sider, men har mer å vise til enn Skarsfjord og er et langt bedre alternativ enn ham. Hvorfor skulle ikke Nanne og Berglund kunne komme til Brann? Hvis ambisjonsnivået vårt er "Ja, vi er en fattig liten bakgårdsklubb og må like gjerne innse det" kan vi bare ansette Skarsfjord ja, og fortsett med RBH som sportssjef for å være hyggelig og smile og være glad for hver dag vi er i TL


Det er greit med ambisjoner Krakra, men her må vi ta inn over oss dagens realiteter. Hva har vi å lokke med, foruten null peng og en kjedelig tropp? Nå må vi gi en trener tillit og støtte ham 110% i å bygge dette laget opp igjen, at denne treneren heter Skarsfjord er greit for meg. Det han har vist hittill virker lovende.

Dette med å spørre en tilfeldig FKH supporter om hva de mener om mannen, vell har to stk på jobben her som absolutt ikke deler ditt syn.
Så to kamper er nok for deg til at fyren skal bli permanent trener? Er det ikke nok at vi er blakk, har en innkompetent "strategisk controller" som fungerende sportssjef som snart er daglig leder og en elendig tropp snart bestående av 13 menn. Nå skal vi altså ansette en trener uten TL-efaring og med cupfinale som sin sterkeste meritt som ikke bare hovedtrener, men manager. Hvordan i all verden skal vi noen sinne bli et stabilt topplag når vi bare halter oss videre?

Klarer vi å presentere en troverdig plan for å få Brann tilbake til toppen burde det være mulig å få byens investorer bak seg. Det viktigste da blir først og fremst å få på plass en proffesjonell ledelse, og så en stor trener. Ikke en assisterende trener med en god start. Får vi dem ikke med oss har Brann uansett et stort potensiale hvis man løfter blikket litt utover bare det kommende året. Også topptrenere kan bli fristet av en langsiktig strategi for å få klubben tilbake til toppen.

Sandstø har iallefall et par opprykk og et cupgull å skryte av.

eivhelle

July 06, 2010, 14:20:34 PM #14034 Last Edit: July 06, 2010, 17:58:49 PM by eivhelle
Quote from: pidre on July 06, 2010, 12:30:28 PM
Skarsfjord ble etterhvert upopulær i Haugesund, både innad i klubben/spillergruppen og blant supporterne. Jeg har hørt uttrykk som at han ble jaget fra byen og ingen gråt da han forlot HFK.

I serien greidde aldri Skarsfjord aldri å ta HFK opp i eliten, selv om han satt som trener i en rerssurssterk addeccoklubb over 3-4 sesonger. Grindhaug overtok etter Skarsfjord, og greidde det på første forsøk, og det ser ut til at HFK også skal holde seg i TL.



Nå må de vel også sies at nivået på de beste lagene i adeccoligaen var all time low i 2009. Uten
at en skal ta fra Grindhaug noen ære for den jobben han har gjort i Haugesund. De fikk jo dessuten
inn en del millioner til å forsterke for etter å ha solgt Nordtveit til Arsenal.

Vi har uansett av økonomiske grunner ikke råd til noen store investeringer denne sesongen og
da får Skarsfjord et halvt år til å vise hva han kan utrette med beskjedne midler.

steinbygger

Hardball skal nå ha sagt ja til å kjøpe "korken".

Falkman


krakra

Zsolt Korcsmàr.

Veldig gode nyheter hvis handelen går i orden. Slår vi Haugesund på lørdag og nyheten om at Korcsmar blir signert kommer tror jeg entusiasmen vil komme tilbake rundt Brann. Da er vel stopperjakten over og fokuset bør rettes mot en erstatter for David Nielsen. Hvis Steinbygger har rett såklart, et lite forbehold.

Falkman

Quote from: krakra on July 06, 2010, 21:01:17 PM
Zsolt Korcsmàr.

Veldig gode nyheter hvis handelen går i orden. Slår vi Haugesund på lørdag og nyheten om at Korcsmar blir signert kommer tror jeg entusiasmen vil komme tilbake rundt Brann. Da er vel stopperjakten over og fokuset bør rettes mot en erstatter for David Nielsen. Hvis Steinbygger har rett såklart, et lite forbehold.


bør vel ta et lite forbehold om nivået på denne "korken", også.. imponerende  prøvespill til tross!

Spelaren

Gå av.

Læreren

Quote from: Spelaren on July 06, 2010, 21:28:55 PM
Var ikkje Nordsjælland interessert i ham?


Du svarer vel egentlig på spørsmålet selv om du åpner linken ;)

Spelaren

Quote from: Læreren on July 06, 2010, 21:51:47 PM
Quote from: Spelaren on July 06, 2010, 21:28:55 PM
Var ikkje Nordsjælland interessert i ham?


Du svarer vel egentlig på spørsmålet selv om du åpner linken ;)


Ja, eg tenkte eg kunne la spørsmålet henge litt. Om linken er troverdig kjenner eg ikkje til, kanskje nokon andre hadde lest om dette tidligere. Eg falt litt av i denne tråden når det spora over på Roald siste par sidene :) .
Gå av.

krakra

Bold.dk er vel en troverdig side ja. Kan jo være at denne interessen har vært det som har presset investorene til å si ja.

Klaus_Brann

Det hadde vært morro med Zsolten ja!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Er jo klart at han må til Bergen og Zsoltzekleiven ;)
Ka du ve?

Xminator

Det er klart man skal ha en smule skepsis til spilleren slår til. Det er ikke noe kjent navn vi eventuelt henter. Men en spiller i riktig alder og lovende prøvespill. Det er likevel den risikoen Brann må ta slik økonomien er, og han må få følge med flere om vi skal være noe annet enn en middelmådighet i 2011.

Slike spillere erstatter nok uten store problemer "hullene" etter Bjarnason, Guntveit og Einarsson. Det er litt verre med hullene som blir etterlatt av Solli og PVM. Eller for den del hullene etter Bjørnsson og Karadas som har kostet oss poeng siden i fjor sommer.

Spelaren

FC Nordsjællands supportere, Wild Tigers (  ::) ) diskuterer ryktene om Zsolt på sitt debattforum forkortet kalt WTF Debatforums. Som bonus, får dere ein tråd der dei skriver om vuvuzela, og om at det vil "være fedt med lidt mere larm på stadion".

Eg har for øvrig forbrutt meg mot sitatreglene til nevnte forum. Huff da.
Gå av.

dudo

Quote from: krakra on July 06, 2010, 11:44:17 AM
Er det ikke bedre å la Dure etablere seg på Løv-Ham? Han er bare 17 år. Forsåvidt fornuftig å sikre oss ham, men han er jo jævlig ung.


Lenge leve UEFA og deres "egenprodusert spiller"-regler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: steinbygger on July 06, 2010, 20:52:02 PM
Hardball skal nå ha sagt ja til å kjøpe "korken".
Og din kilde er pålitelig ??
Spørs om Brann og Hardball er for sent ute siden danskene er på oppløpssiden for å sikre seg han. Og klubben til Zsolten er sikkert fremdeles så irritert på Brann at de foretrekker å selge til danskene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Irritert på Brann for hva?
Ka du ve?

Go Up