• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: monzilla on July 05, 2010, 12:11:44 PM
Begynner å bli noe stråmyhrsk av denne RBH-kritikken.
Ja, du er sikkert overbevist om at RBH løser denne situasjonen strålende tipper jeg. Jeg ser iallefall for meg at PVM forsinnver, Guntveit og Kalvenes forlenger og stallen også i 2011 vil være ubalansert på alle måter.

monzilla

Frykter selv at de forsvinner, spesielt PVM. Solli har et toppnivå som jeg virkelig savner, men han har dessverre ikke vært der stabilt siden gullsesongen.

Når det kommer til kommentaren min ang RBH og stråmyhrskhet så var det mer en kommentar med utspring i irritasjon at enkelte i sin trangsynhet tror at han er nærmest tilbakestående.

krakra

July 05, 2010, 13:09:27 PM #13952 Last Edit: July 05, 2010, 13:15:17 PM by krakra
Quote from: monzilla on July 05, 2010, 13:03:49 PM
Frykter selv at de forsvinner, spesielt PVM. Solli har et toppnivå som jeg virkelig savner, men han har dessverre ikke vært der stabilt siden gullsesongen.

Når det kommer til kommentaren min ang RBH og stråmyhrskhet så var det mer en kommentar med utspring i irritasjon at enkelte i sin trangsynhet tror at han er nærmest tilbakestående.
Tja, han har aldri slått meg som en spesielt oppegående sportssjef med kontroll, men tilbakestående blir kanskje et drøyt år. Finner ikke artikkelen, men det stod nå et eller annet sted at Brann ville vente til etter sesongen før de forhandlet emd Pvm

Hvem enn det er som har bestemt å vente med alt til i vinter slik at RBH må signere 6-7 spillere da er iallefall ikke langt unna retard-nivået. Det har han absolutt ikke kapasitet til og det blir bare nødt til å ende med at han re-signerer med alle bosmanspillerne som ønsker det(minus Gylfi). Selv da er det 3-4 nye spiller som må inn. Alt på et vindu? Skeptisk. Livredd

olebrann3

Ta det med ro. RBH sparer bare penger med å vente med å forlenge kontraktene. Han har jo gentlemans aggrement med de han vil ha med videre

eivhelle

July 05, 2010, 14:14:29 PM #13954 Last Edit: July 05, 2010, 14:16:46 PM by eivhelle
Quote from: Langhår on July 05, 2010, 11:22:04 AM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 11:16:58 AM
Roald har sikkert kontrakten klar.


Ja det er jeg helt sikker på. Roald`n vet du, ikke noe tøys der i gården. Er det noe han er kjent for så er det å være en kløpper i forhold til lagbygging. Dette kan vi nok ta med knusende ro.

Glad vi har Roald`n i klubben!


Ja absolutt. Denne saken klarer Roald like så bra så noen andre.

Poenget er nemelig at både Solli og PVM bestemmer selv om og når de evt skal forlenge. Med
tanke på at de helt sikkert ikke får noen bedre kontrakt i neste omgang enn den de har idag er
det selvsagt ikke spesielt motiverende å skrive under ny kontrakt med Brann før den gamle har løpt ut.

Brann har i denne saken absolutt ingen midler til å presse frem en signatur. De har ikke mulighet
til å tilby bedre lønn. De har ikke råd til å sette spillere på benken så lenge en kjemper om å ikke
rykke ned. Da er de avhengige av velvilje fra spillere og agenter.

Det eneste pressmiddelet klubben har er å sette en tidsfrist og si at avtalen må signeres innen
en gitt dato ellers vil en se seg om etter andre alternativer. Og så lenge alternativene pr i dag
er bosmann spillere regner jeg med at Brann ønsker å vente i det lengste med å sette en slik frist.

skuteviken

Eivhelle: Se Rosenborg - Demidov, det vi gjør er latterlig. Klarer ikke å se hvordan noen kan forsvare hvordan klubben (RBH) går frem her.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

monzilla

Du kan jo kanskje fortelle oss andre nøyaktig hvordan klubben går fram her? Dersom du vet hvordan PVM og Solli stiller seg til kontrakt kan jo du dele det med oss andre, media har ihvertfall ingenting. Du kan forresten også fortelle oss hvordan Brann jobber for å få signert disse.

krakra

July 05, 2010, 15:35:47 PM #13957 Last Edit: July 05, 2010, 16:21:39 PM by krakra
Selge og erstatte. Kan skjønne det er en fantasi at RBH skal få til det, men hadde vi hat en akseptabel sportslig ledelse kunne vi forventet det.

Det handler ikke bare om PVM og Solli, men en politikk som gjør at vi gang på gang ser at profilerte spillere tjener på å ikke signere kontrakt med Brann før de har sjekket om de kan få bedre tilbud andre steder for Brann lar de holde på som de vil. Brann må begynne å sette hardt mot hardt mot de som ikke vil knytte seg slik at de ikke kan bruke oss som en jævla nødløsning

Onside !!!

Quote from: Markmus on July 05, 2010, 09:59:45 AM

Har jeg drømt? Forlenget ikke Amankwah for ca en uke siden med tredobling av lønn?


Når har han vel bare fått tilbud og ikke godtatt enda. Kontrakten han har fått tilbud om skal være på litt over 900 000 i året, noe som er sykt mye om du spør meg. Ja, vi trenger Yaw, men synes no de snakker for mye på stadion å kutte kostnader til å gi han så god lønn.

krakra

Quote from: Onside !!! on July 05, 2010, 16:20:48 PM
Quote from: Markmus on July 05, 2010, 09:59:45 AM

Har jeg drømt? Forlenget ikke Amankwah for ca en uke siden med tredobling av lønn?


Når har han vel bare fått tilbud og ikke godtatt enda. Kontrakten han har fått tilbud om skal være på litt over 900 000 i året, noe som er sykt mye om du spør meg. Ja, vi trenger Yaw, men synes no de snakker for mye på stadion å kutte kostnader til å gi han så god lønn.
Over 900.000? Hvor har du det fra? Rundt tre ganger mer enn at tjener nå skrev BT. Det er vel rundt 750.000

Onside !!!

Trodde du hadde vært her inne på forumet lenge nok til at en ikke oppgir kildene sine.

skuteviken

Quote from: Onside !!! on July 05, 2010, 16:36:47 PM
Trodde du hadde vært her inne på forumet lenge nok til at en ikke oppgir kildene sine.


Haha! En sliten alkis på foten? Viss du først skal få oss til å tro på et rykte bør du selge det mer forsiktig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: Onside !!! on July 05, 2010, 16:36:47 PM
Trodde du hadde vært her inne på forumet lenge nok til at en ikke oppgir kildene sine.
Tror du du har bedre kilder enn BT?

eivhelle

Quote from: krakra on July 05, 2010, 15:35:47 PM
Selge og erstatte. Kan skjønne det er en fantasi at RBH skal få til det, men hadde vi hat en akseptabel sportslig ledelse kunne vi forventet det.

Det handler ikke bare om PVM og Solli, men en politikk som gjør at vi gang på gang ser at profilerte spillere tjener på å ikke signere kontrakt med Brann før de har sjekket om de kan få bedre tilbud andre steder for Brann lar de holde på som de vil. Brann må begynne å sette hardt mot hardt mot de som ikke vil knytte seg slik at de ikke kan bruke oss som en jævla nødløsning


Da får du fortelle meg hvordan vi kan sette hardt mot hardt i tilfellet PVM. Har du noen eksempler
på maktmidler som kan brukes her uten å slå direkte tilbake på oss selv?

krakra

July 05, 2010, 18:09:47 PM #13964 Last Edit: July 05, 2010, 18:14:22 PM by krakra
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 18:04:14 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 15:35:47 PM
Selge og erstatte. Kan skjønne det er en fantasi at RBH skal få til det, men hadde vi hat en akseptabel sportslig ledelse kunne vi forventet det.

Det handler ikke bare om PVM og Solli, men en politikk som gjør at vi gang på gang ser at profilerte spillere tjener på å ikke signere kontrakt med Brann før de har sjekket om de kan få bedre tilbud andre steder for Brann lar de holde på som de vil. Brann må begynne å sette hardt mot hardt mot de som ikke vil knytte seg slik at de ikke kan bruke oss som en jævla nødløsning


Da får du fortelle meg hvordan vi kan sette hardt mot hardt i tilfellet PVM. Har du noen eksempler
på maktmidler som kan brukes her uten å slå direkte tilbake på oss selv?
Benke ham. Dessuten handler dette om RBHs tidligere herjinger. Hadde det ikke vært en historie for at bosmanspillere ikke taper en dritt på å vente med å signere ny kontrakt. De vet at de kan vente til januar om de så vil og fortsatt står RBH og Brann bøyd ned med buksen på knærne.

Dagens situasjon med PVM er kanskje vanskelig, men det er jo ikke tilfeldig at det er slik. Det er jo ikke tilfeldig at det drar ut hver eneste gang. Problemet i dag er jo at RBH har satt sammen en stall som er så dårlig at enkeltspillerne plutselig betyr mer enn laget. Vi kan ikke benke en enkelt spiller fordi da rykker vi ned. Med en fungerende sportslig ledelse kunne vi solgt ham, men jeg antar at kartleggingen av potensielle erstattere er så elendig at det blir umulig å få inn en.

Det er uansett latterlig å mene at RBH gjør en god jobb med kontraktene når nøkkelspillere forsvinner gratis hver eneste sesong.

dudo

Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 14:14:29 PM
Quote from: Langhår on July 05, 2010, 11:22:04 AM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 11:16:58 AM
Roald har sikkert kontrakten klar.


Ja det er jeg helt sikker på. Roald`n vet du, ikke noe tøys der i gården. Er det noe han er kjent for så er det å være en kløpper i forhold til lagbygging. Dette kan vi nok ta med knusende ro.

Glad vi har Roald`n i klubben!


Ja absolutt. Denne saken klarer Roald like så bra så noen andre.

Poenget er nemelig at både Solli og PVM bestemmer selv om og når de evt skal forlenge. Med
tanke på at de helt sikkert ikke får noen bedre kontrakt i neste omgang enn den de har idag er
det selvsagt ikke spesielt motiverende å skrive under ny kontrakt med Brann før den gamle har løpt ut.

Brann har i denne saken absolutt ingen midler til å presse frem en signatur. De har ikke mulighet
til å tilby bedre lønn. De har ikke råd til å sette spillere på benken så lenge en kjemper om å ikke
rykke ned. Da er de avhengige av velvilje fra spillere og agenter.

Det eneste pressmiddelet klubben har er å sette en tidsfrist og si at avtalen må signeres innen
en gitt dato ellers vil en se seg om etter andre alternativer. Og så lenge alternativene pr i dag
er bosmann spillere regner jeg med at Brann ønsker å vente i det lengste med å sette en slik frist.


En ny kontrakt avhenger av mer enn penger, om man greier å kommunisere gode fremtidsplaner og viser integritet og kvalitet i fht disse, så kan dette i seg selv få spillere til å få lyst til å bli. Papiret som viser årslønnen er bare ett av flere virkemidler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

July 05, 2010, 18:16:04 PM #13966 Last Edit: July 05, 2010, 18:19:31 PM by krakra
Quote from: dudo on July 05, 2010, 18:12:54 PM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 14:14:29 PM
Quote from: Langhår on July 05, 2010, 11:22:04 AM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 11:16:58 AM
Roald har sikkert kontrakten klar.


Ja det er jeg helt sikker på. Roald`n vet du, ikke noe tøys der i gården. Er det noe han er kjent for så er det å være en kløpper i forhold til lagbygging. Dette kan vi nok ta med knusende ro.

Glad vi har Roald`n i klubben!


Ja absolutt. Denne saken klarer Roald like så bra så noen andre.

Poenget er nemelig at både Solli og PVM bestemmer selv om og når de evt skal forlenge. Med
tanke på at de helt sikkert ikke får noen bedre kontrakt i neste omgang enn den de har idag er
det selvsagt ikke spesielt motiverende å skrive under ny kontrakt med Brann før den gamle har løpt ut.

Brann har i denne saken absolutt ingen midler til å presse frem en signatur. De har ikke mulighet
til å tilby bedre lønn. De har ikke råd til å sette spillere på benken så lenge en kjemper om å ikke
rykke ned. Da er de avhengige av velvilje fra spillere og agenter.

Det eneste pressmiddelet klubben har er å sette en tidsfrist og si at avtalen må signeres innen
en gitt dato ellers vil en se seg om etter andre alternativer. Og så lenge alternativene pr i dag
er bosmann spillere regner jeg med at Brann ønsker å vente i det lengste med å sette en slik frist.


En ny kontrakt avhenger av mer enn penger, om man greier å kommunisere gode fremtidsplaner og viser integritet og kvalitet i fht disse, så kan dette i seg selv få spillere til å få lyst til å bli. Papiret som viser årslønnen er bare ett av flere virkemidler.
Riktig og årslønnen er vel stort sett det eneste virkemidlet som har funket for oss de siste årene.


Belfort

Ikke klarer Bruun og forlenge kontraktene i god tid før det blir dramatisk og ikke klarer han og hente gode spillere. Hva klarer han egentlig og hva skal forventes av denne mannen?

krakra

Jeg lar bare Brann_Rulers innlegg stå som fasit på hva jeg mener. Det er ingen plan bak håndteringen av bosmanspillere, på samme måte som det ikke er noen plan bak kjøp og salg av spillere. Derfor forsvinner nøkkelspillere gratis hver sesong, derfor er det så mye dyrt daukjøtt i stallen og derfor er den så ubalansert.

Onside !!!

Quote from: krakra on July 05, 2010, 16:45:09 PM
Quote from: Onside !!! on July 05, 2010, 16:36:47 PM
Trodde du hadde vært her inne på forumet lenge nok til at en ikke oppgir kildene sine.
Tror du du har bedre kilder enn BT?


Egentlig så tror jeg det!

krakra

Quote from: Onside !!! on July 05, 2010, 19:39:21 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 16:45:09 PM
Quote from: Onside !!! on July 05, 2010, 16:36:47 PM
Trodde du hadde vært her inne på forumet lenge nok til at en ikke oppgir kildene sine.
Tror du du har bedre kilder enn BT?


Egentlig så tror jeg det!
Tviler jeg egentlgi på. Tipper BT får tall fra både RBH og POL.

eivhelle

July 05, 2010, 20:26:03 PM #13972 Last Edit: July 05, 2010, 20:28:09 PM by eivhelle
Quote from: krakra on July 05, 2010, 19:20:32 PM
Jeg lar bare Brann_Rulers innlegg stå som fasit på hva jeg mener. Det er ingen plan bak håndteringen av bosmanspillere, på samme måte som det ikke er noen plan bak kjøp og salg av spillere. Derfor forsvinner nøkkelspillere gratis hver sesong, derfor er det så mye dyrt daukjøtt i stallen og derfor er den så ubalansert.


Hvilke nøkkelspillere er det som har forsvunnet som bosmann de siste sesongene?

Martin Andresen ville det ikke vært mulig å få med uten å samtidig gi han jobben som trener.

Hanstveit ønsket å prøve seg i utlandet etter å ha spillt for Brann i 10 år. Selv om han absolutt
var en nøkkelspiller skjønner jeg godt at man i det tilfellet var åpen for å la spilleren gå
med tanke på at han var en lojal spiller med lang fartstid som ønsket å prøve noe nytt.

Problemet er ikke at det forsvinner en drøss med bosmannspiller ut, men heller at de blir signert på ny
med alt for gode betingelser.

krakra

July 05, 2010, 20:27:16 PM #13973 Last Edit: July 05, 2010, 20:29:56 PM by krakra
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 20:26:03 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 19:20:32 PM
Jeg lar bare Brann_Rulers innlegg stå som fasit på hva jeg mener. Det er ingen plan bak håndteringen av bosmanspillere, på samme måte som det ikke er noen plan bak kjøp og salg av spillere. Derfor forsvinner nøkkelspillere gratis hver sesong, derfor er det så mye dyrt daukjøtt i stallen og derfor er den så ubalansert.


Hvilke nøkkelspillere er det som har forsvunnet som bosmann de siste sesongene?

Martin Andresen ville det ikke vært mulig å få med uten å samtidig gi han jobben som trener.

Hanstveit ønsket å prøve seg i utlandet etter å ha spillt for Brann i 10 år. Selv om han absolutt
var en nøkkelspiller skjønner jeg godt at man i det tilfellet var åpen for å la spilleren gå
med tanke på at han var en lojal spiller med lang fartstid som ønsket å prøve noe nytt.

Martin Andresen, Hanstveit, Siggy og nå PVM og Solli. Det er bare latterlig å påstå at det er helt ok at slike spillere forsvinner uten at vi sitter igjen med en krone. RBH-forsvaret begynner å bli usaklig. Når man syter over hvor dårlig råd vi har og stallen er elendig er det jo helt absurd at vi bare skal akseptere at den ene gode spilleren etter den andre forsvinner som bosman.

Det utrolige er jo at jeg er bombesikker på at du syns det var kjempebra av RBH å sikre kontrakt med Huseklepp.

Spelaren

Andresen var vel åpen for fornying allerede i 2006? Og då sikkert uten dei samme ambisjonene han hadde året etter. Hanstveit fekk beskjed av gliset om at han skulle satses på som midtstopper fordi fenomenet Holmvik kom frå sjølvaste seriemester Stabæk. Konkurranse? Neineinei...
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on July 05, 2010, 20:55:06 PM
Andresen var vel åpen for fornying allerede i 2006? Og då sikkert uten dei samme ambisjonene han hadde året etter. Hanstveit fekk beskjed av gliset om at han skulle satses på som midtstopper fordi fenomenet Holmvik kom frå sjølvaste seriemester Stabæk. Konkurranse? Neineinei...
Jojo, det skulle selvfølgelig være konkurranse. Hanstveit ble jo Holmviks utfordrer og kunne også spille stopper. Raske Holmvik ble dog førstevalget.

eivhelle

Quote from: krakra on July 05, 2010, 20:27:16 PM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 20:26:03 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 19:20:32 PM
Jeg lar bare Brann_Rulers innlegg stå som fasit på hva jeg mener. Det er ingen plan bak håndteringen av bosmanspillere, på samme måte som det ikke er noen plan bak kjøp og salg av spillere. Derfor forsvinner nøkkelspillere gratis hver sesong, derfor er det så mye dyrt daukjøtt i stallen og derfor er den så ubalansert.


Hvilke nøkkelspillere er det som har forsvunnet som bosmann de siste sesongene?

Martin Andresen ville det ikke vært mulig å få med uten å samtidig gi han jobben som trener.

Hanstveit ønsket å prøve seg i utlandet etter å ha spillt for Brann i 10 år. Selv om han absolutt
var en nøkkelspiller skjønner jeg godt at man i det tilfellet var åpen for å la spilleren gå
med tanke på at han var en lojal spiller med lang fartstid som ønsket å prøve noe nytt.

Martin Andresen, Hanstveit, Siggy og nå PVM og Solli. Det er bare latterlig å påstå at det er helt ok at slike spillere forsvinner uten at vi sitter igjen med en krone. RBH-forsvaret begynner å bli usaklig. Når man syter over hvor dårlig råd vi har og stallen er elendig er det jo helt absurd at vi bare skal akseptere at den ene gode spilleren etter den andre forsvinner som bosman.

Det utrolige er jo at jeg er bombesikker på at du syns det var kjempebra av RBH å sikre kontrakt med Huseklepp.

krakra

Det ble lagt inn bud på Hanstveit vinteren 2008. Var en championshipklubb som bydde, men jeg husker ikke navnet. Allerede på dette tidspunktet burde strengt tatt kontraktspørsmålet vært avklart. Du ser jo mange klubber i TL som selger spillere som nekter å singere ny kontrakt et år før kontrakten går ut for å forhindre at de lager avtaler med andre klubber som bosman og presser prisen ned.

Når det gjelder Andresen ble det jo påpekt lengre opp at han ville forlenge i 2006. Med en brukbar kartlegging tror jeg også vi kunne erstattet ham. Vi ville fått en god sum for ham og du ser stadig klubber selge nøkkelspillere og henter erstattere som fungerer minst like bra. Dette ville selvfølgelig ikek RBH fått til, ikke nå og ihvertfall ikke som ny.

Siggy var dårlig i 2009 ja, så det var litt drøyt å kalle ham en nøkkelspiller, men vi kunne fått penger for ham i sommervinduet, det er jeg sikker på. Dessuten signerte vi ny kontrakt med Bjarnason og jeg skulle heller sett at vi beholdt Siggy, men når sommervinduet startet og han kunne forhandle med andre klubber satt han med alle kortene på hånden og ble for dyr.

Jeg forskutterer Solli, enkelt. Det eneste som kan redde oss er at ingen andre vil ha ham. PVM har jeg litt mer tro på. Det virker som han har det helt ok i Brann og nå som han har begynt å presetere skikkelig føler han kanskje at det er sportslig gunstig å bli. Jeg mener likevel at dette har startet alt for tidlig. Vi begynner med forhandlingene når spillerne har de beste kortene på hånden og vi ikke har noen "sanksjonsmuligheter" hvis de sier nei. Og de sier stort sett alltid nei i første omgang. Da er vår eneste plan at vi venter noen månder og spørr igjen.

Viktige spillere som vi vet vi vil ha med videre må avklares menst det enda er over et år igjen av kontrakten med beskjeden om at hvis de ikke signerer så vil vi hente en erstatter som vi vil satse på og at de vil bli forsøkt solgt. Og nei, det var ikke dette vi gjorde med Hanstveit. Med Hanstveit hentet vi erstatteren og sa at hvis han ville BLI så måtte han tåle at Holmvik var den vi satset på. Altså motsatt.

Jeg kan ikke skjønne at du mener det er holdbart at vi alltid venter til spillerne er bosman før vi går inn i forhandlinger med dem, at vi stort sett aldri får solgt dem og aldri får penger igjen for dem. Det er faktisk en ganske uakseptabel situasjon de færreste andre klubber sliter med.

dudo

Det var wolves som la inn bud paa ca 5 mill. Hvorfor det ikke ble noe av, husker jeg ikke. Og at det ikke ble forlenget med Andresen i 06 er en av de storste feilene som er blitt begaatt de senere aarene. Det sier ikke lite.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle

Det er en mye enklere problemstilling å fornye en kontrakt med en spiller hvis du kan tilby bedre
vilkår. Når utgangspunktet er at lønnskostnadene skal ned må du være temmelig kreativ hvis du
skal få en spiller til å forlenge på dårligere vilkår enn de han har idag.

Jeg mener ikke at det er en god ide å vente til spillerene er bosmann før en forhandler ny kontrakt,
men jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er enkelt å få til. Og jeg kan legge til at det ikke bare er
Brann som mister spillere som bosmann. Du kan jo for eksempel ta Tromsø og Reginiusen som et eksempel.

abe78

Tror mange har et litt vel romantisk forhold i synet på hvor sterkt enkelte ønsker å spille for en klubb som står i fare for å rykke ned og som er sterkt plaget av rot fra a til å.
.og husk!

Klaus_Brann

July 05, 2010, 21:38:51 PM #13981 Last Edit: July 05, 2010, 21:41:01 PM by Klaus_Brann
Quote from: krakra on July 05, 2010, 20:27:16 PM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 20:26:03 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 19:20:32 PM
Jeg lar bare Brann_Rulers innlegg stå som fasit på hva jeg mener. Det er ingen plan bak håndteringen av bosmanspillere, på samme måte som det ikke er noen plan bak kjøp og salg av spillere. Derfor forsvinner nøkkelspillere gratis hver sesong, derfor er det så mye dyrt daukjøtt i stallen og derfor er den så ubalansert.


Hvilke nøkkelspillere er det som har forsvunnet som bosmann de siste sesongene?

Martin Andresen ville det ikke vært mulig å få med uten å samtidig gi han jobben som trener.

Hanstveit ønsket å prøve seg i utlandet etter å ha spillt for Brann i 10 år. Selv om han absolutt
var en nøkkelspiller skjønner jeg godt at man i det tilfellet var åpen for å la spilleren gå
med tanke på at han var en lojal spiller med lang fartstid som ønsket å prøve noe nytt.

Martin Andresen, Hanstveit, Siggy og nå PVM og Solli. Det er bare latterlig å påstå at det er helt ok at slike spillere forsvinner uten at vi sitter igjen med en krone.


Sigurdsson var ingen nøkkelspiller når han dro, det vet du også. Han gjorde et hav av tabber, men slik han storspiller i Hønefoss er det nok mange som savner han.

Hanstveit kan jeg være med på.
PVM og Solli vil jeg minne om at fortsatt ikke har forsvunnet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: abe78 on July 05, 2010, 21:35:43 PM
Tror mange har et litt vel romantisk forhold i synet på hvor sterkt enkelte ønsker å spille for en klubb som står i fare for å rykke ned og som er sterkt plaget av rot fra a til å.
Det er utrolig mange bosmanspillere på markedet for tiden og jeg tror ikke det er sikkert at verken Solli eller PVM vil få bedre tilbud andre steder. Hadde vi gått inn i forhandlinger med dem før sesongen startet og sagt at det var deres eneste sjanse til ny kontrakt i Brann var å signere da tror jeg ikke det ville vært like vanskelige å få dem til å signere som det er nå. De vet jo at det ikke vil få noen konsekvener å vente siden Brann vil være der uansett. Det er et problem. Hadde de måtte velge mellom en sikker fremtid med god lønn i Brann og å ta sjansen på at noen ville gi dem bedre vilkår et annet sted er det fult mulig de ville valgt Brann. Nå trenger de ikke ta noen sjanser.

eivhelle

Quote from: dudo on July 05, 2010, 21:28:32 PM
Det var wolves som la inn bud paa ca 5 mill. Hvorfor det ikke ble noe av, husker jeg ikke. Og at det ikke ble forlenget med Andresen i 06 er en av de storste feilene som er blitt begaatt de senere aarene. Det sier ikke lite.

Det var Brann som takket nei til et bud på 600000 pund og da ble det ingen handel. Deretter takket
Hanstveit nei til en kontrakt med 2 mill i årslønn. Han ville ha 3. (ref. BT).

I ettertid kan en godt si at en burde ha forlenget med Andresen i 2006, men på den tiden var det
fortsatt litt uklart om han var kvitt skaden som gjorde at han var utilgjengelig hele høstsesongen
i 2005.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 05, 2010, 21:38:51 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 20:27:16 PM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 20:26:03 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 19:20:32 PM
Jeg lar bare Brann_Rulers innlegg stå som fasit på hva jeg mener. Det er ingen plan bak håndteringen av bosmanspillere, på samme måte som det ikke er noen plan bak kjøp og salg av spillere. Derfor forsvinner nøkkelspillere gratis hver sesong, derfor er det så mye dyrt daukjøtt i stallen og derfor er den så ubalansert.


Hvilke nøkkelspillere er det som har forsvunnet som bosmann de siste sesongene?

Martin Andresen ville det ikke vært mulig å få med uten å samtidig gi han jobben som trener.

Hanstveit ønsket å prøve seg i utlandet etter å ha spillt for Brann i 10 år. Selv om han absolutt
var en nøkkelspiller skjønner jeg godt at man i det tilfellet var åpen for å la spilleren gå
med tanke på at han var en lojal spiller med lang fartstid som ønsket å prøve noe nytt.

Martin Andresen, Hanstveit, Siggy og nå PVM og Solli. Det er bare latterlig å påstå at det er helt ok at slike spillere forsvinner uten at vi sitter igjen med en krone.


Sigurdsson var ingen nøkkelspiller når han dro, det vet du også. Han gjorde et hav av tabber, men slik han storspiller i Hønefoss er det nok mange som savner han.

Hanstveit kan jeg være med på.
PVM og Solli vil jeg minne om at fortsatt ikke har forsvunnet.
Ikke bare solgt, erstattet. At Martin Andresen var bosman er uansett POLs skyld. POL var heller ingen kontraktgeni og jeg skjønner ikke at så mange vil ha ham tilbake. Selv om han hadde langt bedre oversikt på spillermarkedet enn RBH.
I en godt fungerende klubb hadde de klart å erstatte Martin Andresen. Alle trodde jo at Stabæk skulle knekke sammen uten Thoi, det gjorde de ikke. Så skulle de knekke sammen uten Annan, det gjorde de heller ikke, så var det Gunnarsson og Alanzinhos farvell som ville knekke dem, men jammen tok de ikke medalje igjen. De har vist en god evne til å erstatte viktige spillere som forsvinner, men det avhenger jo til en viss grad av at man faktisk får penger for de som forsvinner.
Med RBH hadde nok ikke erstatteren vært noe særlig. Faktisk var det vel Fakiri som skulle erstatte ham og vi så jo hvordan det gikk. Så det var greit nok at han ikke ble solgt. Likevel hadde vi vunnet seriegull med en god sportslig ledelse også uten Martin, det tror jeg ja.

Det er uansett snakk om hele systemet her, som RBH som sportssjef er veldig ansvarlig for, det er ingen plan for håndtering av bosmanspillere. Man bare venter til det er 6 månder igjen av kontrakten, får avslag også venter man til spilleren har fått snakket ferdig med andre klubber. Er det holdbart?

eivhelle

Når du bruke Stabæk som eksempel må vi jo også legge til at de har hatt en særdeles dyktig
trener som på mange måter er i stand til å gjøre gull av gråstein. Det har ikke Brann hatt.

krakra

July 05, 2010, 22:09:00 PM #13986 Last Edit: July 05, 2010, 22:18:38 PM by krakra
Vi hadde det i Mjelde. Forskjellen er at Jonsson hadde en sportssjef som hentet spillere som passet inn i hans systemt og fylte de nødvendige huller. Det hadde ikke Mjelde.

Stabæk er forøvrig et godt eksempel på god sportslig drift(selv om de har slitt økonomisk på grunn av andre ting). De har full kontroll på bosmanspillerne sine, de som har forsvunnet som bosman er stort sett spillere som ikke hadde overbevist før bosmansesongen og derfor måtte bevise at de fortjente ny kontrakt, de har svært få bomkjøp og disse er uansett billige, du ser at de har god kontroll over spillermarkedet, de har en toppstall som har kostet mindre enn alle RBHs kjøp tilsammen og hele laget tilsammen tjener knapt mer enn Gylfi Einarsson.

Men det skyldes vel at Stabæk har så mye penger å handle for og har satset tungt økonomisk på å bli et stabilt topplag.

eivhelle

July 05, 2010, 22:22:27 PM #13987 Last Edit: July 05, 2010, 22:25:54 PM by eivhelle
Quote from: krakra on July 05, 2010, 22:09:00 PM
Vi hadde det i Mjelde. Forskjellen er at Jonsson hadde en sportssjef som hentet spillere som passet inn i hans systemt og fylte de nødvendige huller. Det hadde ikke Mjelde.

Mjelde gjorde gull av gull, ikke gråstein. Når Mjelde går fra Gull til 8. plass etter kun å ha mistet
Martin Andresen virker ikke det akkurat overbevisende. Nå har jeg ingenting personlig mot Mjelde
men han skal helt klart ha sin del av skylden for at laget ikke presterte i 2008.

Jeg tror dessuten at Jønsson selv plukker spillerene sine. Bohinen brukte vel det meste av tiden sin til
å sende SMS'er.

krakra

July 05, 2010, 22:23:12 PM #13988 Last Edit: July 05, 2010, 22:29:26 PM by krakra
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 22:22:27 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 22:09:00 PM
Vi hadde det i Mjelde. Forskjellen er at Jonsson hadde en sportssjef som hentet spillere som passet inn i hans systemt og fylte de nødvendige huller. Det hadde ikke Mjelde.

Mjelde gjorde gull av gull, ikke gråstein. Når Mjelde går fra Gull til 8. plass etter kun å ha mistet
Martin Andresen virker ikke det akkurat overbevisende. Nå har jeg ingenting personlig mot Mjelde
men han skal helt klart ha sin del av skylden for at laget ikke presterte i 2008.
Kun Martin Andresen? Laget hang da godt med i medaljekampen til Helstad ble solgt. Hadde vi fått en taktisk leder på midten og en hurtig målscorer på topp tror jeg vi hadde tatt medalje. Når man mister/selger nøkkelspillere må de jo selvfølgelig erstattes og da med tilsvarende spilletyper. Du erstatter ikke en playmaker og en goalgetter med en høyreback og en midtbaneterrier.

Mjelde var likevel ikke overbevisende i 2008 nei, men RBH var helt klart svakere. Han skrøt jo av hvilken hylle vi skulle handle fra og kjøpte Demba, Gylfi og Twaithe, han klarte ikke å erstatte Helstad og slo beina under Mjelde med å sparke assistenten hans og innsette en som fullstendig kuppet makten og fult mulig kostet en plass i UEFA-cupen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 05, 2010, 21:51:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 05, 2010, 21:38:51 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 20:27:16 PM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 20:26:03 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 19:20:32 PM
Jeg lar bare Brann_Rulers innlegg stå som fasit på hva jeg mener. Det er ingen plan bak håndteringen av bosmanspillere, på samme måte som det ikke er noen plan bak kjøp og salg av spillere. Derfor forsvinner nøkkelspillere gratis hver sesong, derfor er det så mye dyrt daukjøtt i stallen og derfor er den så ubalansert.


Hvilke nøkkelspillere er det som har forsvunnet som bosmann de siste sesongene?

Martin Andresen ville det ikke vært mulig å få med uten å samtidig gi han jobben som trener.

Hanstveit ønsket å prøve seg i utlandet etter å ha spillt for Brann i 10 år. Selv om han absolutt
var en nøkkelspiller skjønner jeg godt at man i det tilfellet var åpen for å la spilleren gå
med tanke på at han var en lojal spiller med lang fartstid som ønsket å prøve noe nytt.

Martin Andresen, Hanstveit, Siggy og nå PVM og Solli. Det er bare latterlig å påstå at det er helt ok at slike spillere forsvinner uten at vi sitter igjen med en krone.


Sigurdsson var ingen nøkkelspiller når han dro, det vet du også. Han gjorde et hav av tabber, men slik han storspiller i Hønefoss er det nok mange som savner han.

Hanstveit kan jeg være med på.
PVM og Solli vil jeg minne om at fortsatt ikke har forsvunnet.
Ikke bare solgt, erstattet. At Martin Andresen var bosman er uansett POLs skyld. POL var heller ingen kontraktgeni og jeg skjønner ikke at så mange vil ha ham tilbake. Selv om han hadde langt bedre oversikt på spillermarkedet enn RBH.

Det er uansett snakk om hele systemet her, som RBH som sportssjef er veldig ansvarlig for, det er ingen plan for håndtering av bosmanspillere. Man bare venter til det er 6 månder igjen av kontrakten, får avslag også venter man til spilleren har fått snakket ferdig med andre klubber. Er det holdbart?


Vi kan godt diskutere i et større perspektiv, men du satt fingeren på noe du mente han hadde håndtert katastrofalt, og slapp nøkkelspillere hver sesong. Det stemmer ikke.

Selvfølgelig er ikke det holdbart, men slik situasjonen økonomisk er nå, forstår jeg RBH.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

July 05, 2010, 22:42:29 PM #13990 Last Edit: July 05, 2010, 22:45:21 PM by krakra
Jeg syns økonomien blir en tåpelig unnskyldning hver gang RBH ikke får til noe. Er det økonomisk gunstig hvis Solli og PVM forsvinner gratis og må erstattes?

Jeg har ikke brukt ordet katastrofalt på annet en hele RBHs jobb som sportssjef, men jeg syns håndteringen av kontrakter har vært alt for dårlig, planløst og veikt. At det hver eneste sesong forsvinner spillere vi iallefall gjerne skulle hatt med videre gratis er en ting som er kritikkverdig og som ikke kan unnskyldes. At kun 13 spillere, hvorav 3 er keepre, har kontrakt neste sesong er jo noe annet som er særdeles kritikkverdig ikke vitner om dårlig planlegging og som ikke kan bortforklares med "dårlig økonomi".
Og de 13 spillerne er jo etter at to bosmanspillere allerede har fornyet sine kontrakter. I utgangspunktet var det 8 utespillere med kontrakt fra 2011.

eivhelle

Quote from: krakra on July 05, 2010, 22:23:12 PM
Quote from: eivhelle on July 05, 2010, 22:22:27 PM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 22:09:00 PM
Vi hadde det i Mjelde. Forskjellen er at Jonsson hadde en sportssjef som hentet spillere som passet inn i hans systemt og fylte de nødvendige huller. Det hadde ikke Mjelde.

Mjelde gjorde gull av gull, ikke gråstein. Når Mjelde går fra Gull til 8. plass etter kun å ha mistet
Martin Andresen virker ikke det akkurat overbevisende. Nå har jeg ingenting personlig mot Mjelde
men han skal helt klart ha sin del av skylden for at laget ikke presterte i 2008.
Kun Martin Andresen? Laget hang da godt med i medaljekampen til Helstad ble solgt. Hadde vi fått en taktisk leder på midten og en hurtig målscorer på topp tror jeg vi hadde tatt medalje. Når man mister/selger nøkkelspillere må de jo selvfølgelig erstattes og da med tilsvarende spilletyper. Du erstatter ikke en playmaker og en goalgetter med en høyreback og en midtbaneterrier.

Mjelde var likevel ikke overbevisende i 2008 nei, men RBH var helt klart svakere. Han skrøt jo av hvilken hylle vi skulle handle fra og kjøpte Demba, Gylfi og Twaithe, han klarte ikke å erstatte Helstad og slo beina under Mjelde med å sparke assistenten hans og innsette en som fullstendig kuppet makten og fult mulig kostet en plass i UEFA-cupen.


Statistikken vise at Brann hadde 5 seier, 5 uavgjorte og 5 tap før Helstad ble solgt. Etter salget
av Helstad er statistikken 3-4-4. Altså mye det samme. Med andre ord så var 2008 en nedtur fra
starten av.

Brann hadde mulige playmakere i stallen i form av Bakke og Fakiri og de var slett ikke unaturlig å
prøve ut dem i stedet for å sjekke markedet for en erstatter for Andresen. Problemet var at Brann
først og fremst trengte lederen Andresen og ikke nødvendigvis playmakeren. Andresen var ikke
blendende som fotballspiller, men han hadde en ekstrem vinnervilje og evne til å få medspillerene
til å prestere. Og det er ikke nødvendigvis lett å erstatte.

krakra

July 05, 2010, 22:51:37 PM #13992 Last Edit: July 05, 2010, 22:57:04 PM by krakra
Verken Fakiri eller Bakke har den samme smartheten, roen, kreativiteten og evnen til å styre spillet som Martin hadde. Med eller uten lederegenskapene. Bakke er nærmest. Fakiri er jo treig, urørlig og veik i tillegg.

Helstad spilte forøvrig sin siste kamp for Brann i runde 12 mot B/G. Statistikken var 5-4-3 med Helstad og 3-4-6 uten.

eivhelle

July 05, 2010, 23:13:10 PM #13993 Last Edit: July 05, 2010, 23:14:59 PM by eivhelle
Quote from: krakra on July 05, 2010, 22:51:37 PM
Verken Fakiri eller Bakke har den samme smartheten, roen, kreativiteten og evnen til å styre spillet som Martin hadde. Med eller uten lederegenskapene. Bakke er nærmest. Fakiri er jo treig, urørlig og veik i tillegg.

Helstad spilte forøvrig sin siste kamp for Brann i runde 12 mot B/G. Statistikken var 5-4-3 med Helstad og 3-4-6 uten.

krakra

July 05, 2010, 23:29:42 PM #13994 Last Edit: July 05, 2010, 23:34:46 PM by krakra

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 05, 2010, 22:42:29 PM
Jeg syns økonomien blir en tåpelig unnskyldning hver gang RBH ikke får til noe. Er det økonomisk gunstig hvis Solli og PVM forsvinner gratis og må erstattes?

Jeg har ikke brukt ordet katastrofalt på annet en hele RBHs jobb som sportssjef, men jeg syns håndteringen av kontrakter har vært alt for dårlig, planløst og veikt. At det hver eneste sesong forsvinner spillere vi iallefall gjerne skulle hatt med videre gratis er en ting som er kritikkverdig og som ikke kan unnskyldes. At kun 13 spillere, hvorav 3 er keepre, har kontrakt neste sesong er jo noe annet som er særdeles kritikkverdig ikke vitner om dårlig planlegging og som ikke kan bortforklares med "dårlig økonomi".
Og de 13 spillerne er jo etter at to bosmanspillere allerede har fornyet sine kontrakter. I utgangspunktet var det 8 utespillere med kontrakt fra 2011.


Jeg tror ikke jeg har brukt den før, men poenget er at økonomien vår tilsier at vi nok ikke kan tilby de like mye i lønn, og da kan det brått være slik at de vil vente med å signere.
Selvfølgelig er ikke det økonomisk gunstig, men jeg tror nok at i alle fall Petter signerer.

Jeg sier ikke at han har håndtert kontrakter veldig bra, men jeg mener du bommer i kritikken din, når du sier at han slipper nøkkelspillere gratis hvert år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 06, 2010, 01:01:34 AM
Quote from: krakra on July 05, 2010, 22:42:29 PM
Jeg syns økonomien blir en tåpelig unnskyldning hver gang RBH ikke får til noe. Er det økonomisk gunstig hvis Solli og PVM forsvinner gratis og må erstattes?

Jeg har ikke brukt ordet katastrofalt på annet en hele RBHs jobb som sportssjef, men jeg syns håndteringen av kontrakter har vært alt for dårlig, planløst og veikt. At det hver eneste sesong forsvinner spillere vi iallefall gjerne skulle hatt med videre gratis er en ting som er kritikkverdig og som ikke kan unnskyldes. At kun 13 spillere, hvorav 3 er keepre, har kontrakt neste sesong er jo noe annet som er særdeles kritikkverdig ikke vitner om dårlig planlegging og som ikke kan bortforklares med "dårlig økonomi".
Og de 13 spillerne er jo etter at to bosmanspillere allerede har fornyet sine kontrakter. I utgangspunktet var det 8 utespillere med kontrakt fra 2011.


Jeg tror ikke jeg har brukt den før, men poenget er at økonomien vår tilsier at vi nok ikke kan tilby de like mye i lønn, og da kan det brått være slik at de vil vente med å signere.
Selvfølgelig er ikke det økonomisk gunstig, men jeg tror nok at i alle fall Petter signerer.

Jeg sier ikke at han har håndtert kontrakter veldig bra, men jeg mener du bommer i kritikken din, når du sier at han slipper nøkkelspillere gratis hvert år.
Han slipper stort sett de nøkkelspillerne han kan slippe iallefall. Eneste unntaket er Huseklepp. Bakke ble forsåvidt også, men til en langt høyere lønn enn han fortjente. Ja, PVM og Solli venter sikkert litt hvis de må gå ned i lønn. Iallefall når de vet at det ikke taper en dritt på å forhandle med andre klubber først og se om gresset er grønnere på andre siden. Hvis de ikke kunne brukt Brann som backupalternativ og risikert å sitte igjen  uten klubb i vinter tror jeg de hadde vært raskere med å signere.

Xminator

RBH sitt ansvar for krisen er mer det rotet han var med på i 2008 enn det som skjer nå. Akkurat nå tror jeg det hadde vert vanskelig for de fleste å forlenge kontrakter. Brann ligger farlig nær nedrykk og ambisjonsnivået er ikke stort høyere enn det for 2011 heller. For spillere i kategorien Solli og PVM, med gode navn nasjonalt og til dels internasjonalt så er ikke Brann spesielt attraktive akkurat nå.

Om derimot mirakelet skulle skje og Brann ha råd til å handle igjen til sommeren så tror jeg forlengelse med de to hadde vært betydelig lettere. Har sagt det før og står fortsatt for påstanden. Brann trenger minst 50 millioner friske kroner frem mot 2011 for å fremstå som en satsende klubb og dermed være i stand til å signere spillere som faktisk kan innfri ambisjonene til en satsende klubb.

Og Krakra, jeg har ingenting mot Haugen i seg selv, men jeg har MYE mot den hausingen som blir gjort av en 17 årig skadeforfulgt spiller. Det er sikkert talent der, men prøvespillet i vinter var IKKE imponerende. Det er ihvertfall ikke en spiller jeg ville regnet med å skulle "redde" Brann de nærmeste 5 årene.

eivhelle

July 06, 2010, 07:33:31 AM #13998 Last Edit: July 06, 2010, 07:39:11 AM by eivhelle
Quote from: krakra on July 05, 2010, 23:29:42 PM


Helstad scoret hattric mot BodøGlimt hjemme på stadion ikke på kunstgress. Helstad scoret 0 mål
på kunstgress i 2008 (og 2007). Det to tapene jeg henviste til blingset jeg på siden bl.a kampen mot godset
kom etter 1. aug. Uansett hadde ikke Brann noen god start på sesongen og det var hele poenget.

Det finnes selvfølgelig en hel del andre faktorer som gjorde at 2008 ble en nedtur. Vi mistet den
suverene målvakten vår da Opdal ble skadet og ikke fikk trent skikkelig. Huseklepp var borte hele
vårsesongen etter brudd i foten. Og Siggy gikk plutselig over til å bli et usikkert kort i stedet for
den panserstopperen han var i 2007. Alt dette er vel så klart også RBH sin skyld? Han burde ha
forutsett dette og signert 3 ny spillere bare for sikkerhets skyld?

Strengt talt er jeg ganske lei av å sitte å forsvare RBH i og med at jeg strengt talt ikke er spesielt
begeistret for fyren selv. Jeg synes bare at kritikken av ham er alt for unyansert. Og det blir bare
dumt å tro at alt hadde vært anderledes bare vi hadde hatt en annen sportssjef. Det er mange i
Brann systemet som samlet må ta ansvaret for nedturen og en annen sportssjef kunne ikke nødvendigvis
ha løst alle problemene alene.

Yngve

Men svar på spørsmåla til KraKra då, så veit me kva du eigentleg meiner.

Go Up