• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Steinar håper altså på to spillere inn. Ene skal åpenbart være midtstopper. Har vi noen formening om hva den andre skal være? Er det Mjelde han har i tankene? At Fakiri nå testes som venstreback tyder i alle fall på at Addo ikke er særlig aktuell.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: nero on January 17, 2010, 14:27:46 PM
Quote from: Henki on January 17, 2010, 14:18:42 PM
Quote from: nero on January 17, 2010, 12:26:39 PM
Quote from: dudo on January 17, 2010, 12:21:34 PM
Hey! Action! Jeg føler meg litt som jødene må ha gjort etter 40 år i ørkenen.


Ja, du skal se at Roald er vår Moses som leder oss til Det Lovede Land...... ;D


Det hører jo også med til historien at Moses ikke fikk lov til å være med inn i det lovede landet. Og forøvrig har jo ikke RBH delt Puddefjorden i to eller sørget for at Trondheim blir overlesset med insekter, så sammenligningen mellom RBH og Moses er foreløbig noe svakt fundamentert...


Tja, vi har kanskje ikke sett alt Roald kan gjøre ennå. Kanskje han har et mirakel eller to i ermet som gjør oss til overlegne seriemestere 2010... Eller i det minste sende en gresshoppesverm eller to til Trondhjem, ja. Etter han har gjort vann til vin.


Vann til vin var det jo en annen kar enn Moses som gjorde, men Moses gjorde Nilen om til blod, og det er jo rødt det og :)
Ballen skal fremover!

KEA

Quote from: Nixon on January 17, 2010, 12:51:41 PM
Jone Samuelsen er kanskje på vei vekk fra Viking, Odd skal i alle fall være interessert. Jeg husker at jeg ville ha han til Brann etter at han bokstavlig talt rundspilte alt som hadde rød drakt i en treningskamp mot Haugesund for noen år siden. Nå har han vel stagnert i Viking og har mistet plassen på laget. Kanskje han kunne fått en ny vår i Brann? Eller er vrakgods fra Viking å gå litt for langt?;)


Bjørn Dahl gjorde jo sine saker meget godt for Brann etter at han slet med å få tillit i Viking. Ja, kanskje han faktisk kunne fått en ny vår i Brann?

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on January 17, 2010, 14:17:47 PMNja, hadde han sluppet til der, hadde han aldri vært aktuell for Brann.


Selvsagt ikke hvis han hadde spilt fast, eller jevnlig for den saks skyld. Men han har ikke fått ett eneste innhopp i løpet av disse to årene, og da er det etter min mening grunnlag til å stille spørsmål om han er god nok til å spille på et topplag i TL. Selv om vi legger inn kvalitetsforskjell både på liga og lag.

Men jeg er som sagt positiv til at han kommer nedover på prøvespill!
Rød makt på Hansa

KEA

Quote from: Gulløl on January 17, 2010, 14:12:44 PM
John Boye sin klubb Rennes ligger på 9 plass på tabellen i fransk toppdivisjon. En noe bedre klubb en
Le Mans som ligger på 18 plass(nedrykksplass), og der Torstein Helstad heller ikke er fast på laget.
http://fotball.fvn.no/internasjonal/article159472.ece

Merker meg at Rennes bare har 19 baklengsmål på 20 kamper denne sesongen som er et snitt på 0,95 mål pr.kamp. Kan tyde på at Rennes har gode forsvaresspillere i stallen og at det derfor kan være hard konkurranse for John Boye å spille seg inn på A-laget. Ser derfor ikke bort fra at John Boye som B-spiller på forsvarsterke Rennes kan være en god forsterkning for Brann sitt forsvar som slapp inn 1,63 mål i snitt i fjor.
........
Personlig synes jeg så langt jeg kan se at denne spilleren absolutt er verdt å få på prøvespill.

Yngve

Alt eg kan bidra med er at me vart vel rundspelt til dei grader av Rennes, når me stillte med eit av dei beste laga me har hatt, i gruppespelet i UEFA-cupen. Korleis me fekk med eit poeng er over min fatteevne..

Så det tyder jo på at Rennes er eit ok lag. og at han ikkje har fått prøva seg på a-laget kan tolkast på to måtar.

Nixon sin skeptiske (som eg skjønar) eller som eg vel å gjera, som det halmstrået me desperat trong nett no..

Gulløl

Klipp fra 28.12.2009:
Stade Rennais FC has pulled the buying option for John Boye. The Ghanaian defender - on loan from Heart of Lions last season - has signed for a year with the French club. Boye managed to impress in the CFA league but did not feature in a single competitive game for the 1st team due to high competition. Boye is with the pre-season squad since July 1st.
http://ghanaweb.com/GhanaHomePage/SportsArchive/artikel.php?ID=163581
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

January 17, 2010, 16:16:16 PM #11207 Last Edit: January 17, 2010, 16:17:50 PM by krakra
At han ikke klarte å spille seg inn i Rennes trenger ikke bety at han ikke er god nok for Brann. Veigar Pall Gunnarson klarte da heller ikke å få spilletid i Nice, men er fortsatt mer enn god nok for TL. Denne spilleren er også relativt ung enda. Spennende og det er jo uansett bare snakk om et prøvespill.

Vi ser forresten igjen at Roald er ute og slenger med leppa om en konkret spiller. "Må være gratis", "kan vi vanskelig". Hva kommer denne voldsomme trangen til å kommentere spillere han "jakter" ned til detalj?

Gulløl

Hvordan skal Brann klare å finansiere lønnen til John Boye ??  Han tjener nok ganske godt i Rennes selv om han ikke har spilt på førstelaget, og vil sikkert opprettholde det lønnsnivået. Lønnsnivået i Rennes er betydelig høyere en i både Brann og Rosenborg. Ser at Alexander Tettey firedoblet lønna når han gikk fra RBK til Rennes og har i dag en årslønn på 8 mill. John Boye aksepter neppe lønn under 2 mill. i Brann.

http://www.nrksport.no/fotball/1.6718892
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

B-moderator

Quote from: Henki on January 17, 2010, 15:26:26 PM
Quote from: nero on January 17, 2010, 14:27:46 PM
Quote from: Henki on January 17, 2010, 14:18:42 PM
Quote from: nero on January 17, 2010, 12:26:39 PM
Quote from: dudo on January 17, 2010, 12:21:34 PM
Hey! Action! Jeg føler meg litt som jødene må ha gjort etter 40 år i ørkenen.


Ja, du skal se at Roald er vår Moses som leder oss til Det Lovede Land...... ;D


Det hører jo også med til historien at Moses ikke fikk lov til å være med inn i det lovede landet. Og forøvrig har jo ikke RBH delt Puddefjorden i to eller sørget for at Trondheim blir overlesset med insekter, så sammenligningen mellom RBH og Moses er foreløbig noe svakt fundamentert...


Tja, vi har kanskje ikke sett alt Roald kan gjøre ennå. Kanskje han har et mirakel eller to i ermet som gjør oss til overlegne seriemestere 2010... Eller i det minste sende en gresshoppesverm eller to til Trondhjem, ja. Etter han har gjort vann til vin.


Vann til vin var det jo en annen kar enn Moses som gjorde, men Moses gjorde Nilen om til blod, og det er jo rødt det og :)


For å legge til de siste detaljer... Det var vel strengt tatt ikke Moses som gjorde noe som helst, nettopp derfor ble jo han straffet med å ikke få komme inn i det lovte land. Han tok æren for å gi folket vann da han slo på klippen, mens han bare var en som gjrode som han fikk beskjed om, han var jo bare en vanlig mann som alle andre...Så RBH må bare ikke begynne å slå seg på brystet, om Brann klarer noe som helst i denne henseende er det ikke mer enn å forvente, Brann har blitt skakkjørt alt for lenge nå. Det er respektløst ovenfor Bergen og alle med hjertet i klubben at ikke klubben har ambisjoner og resulteter på et bedre nivå enn levert de to siste sesongene. Rbh synger på et vers, og det er ikke blant de første.... Hvis ikke han klarer to signeringer av rang, bør han si opp, uten lønn. Vi trenger vann ut av klippen snarest, og det bør være friskt, kaldt og rikelig..
Brann inside

dudo

Nja. Han er på B-laget, det er nok noe ganske annet. Tettey ble kjøpt for 40 mill, og er i så måte en de ikke er redd for å bruke penger på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

"- Ghana er ikke noe dårlig fotballand så det tyder på at han har kvaliteter, sier sportslig leder Roald Bruun-Hanssen."


Spennende dette, men håper det ligger en grundige research til grunn, enn hva RBH antyder :-D
Saludar a los monos!

B-moderator

Det skal være sikkert og visst. Hannes evner til å analysere og antyde forskjellige ting er nesten like dårlig som en mann som skal forklare hvordan det føles å være gravid...
Brann inside

B-moderator

Vi får håpe at det Hardball er med å hjelper til her. Det hadde vært herlig å få inn noe optimisme igjen. Landslagsspillere fra Ghana kan bidra til det:-)
Brann inside

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 17, 2010, 15:30:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 17, 2010, 14:17:47 PMNja, hadde han sluppet til der, hadde han aldri vært aktuell for Brann.


Selvsagt ikke hvis han hadde spilt fast, eller jevnlig for den saks skyld. Men han har ikke fått ett eneste innhopp i løpet av disse to årene, og da er det etter min mening grunnlag til å stille spørsmål om han er god nok til å spille på et topplag i TL. Selv om vi legger inn kvalitetsforskjell både på liga og lag.

Men jeg er som sagt positiv til at han kommer nedover på prøvespill!


Det kan forsåvidt være sant nok, men jeg vet ingenting om stoppersituasjonen i Rennes, det kan godt hende at det er ganske tøff konkurranse.

Uansett er det som du sier bare positivt at han kommer på prøvespill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on January 17, 2010, 17:19:44 PM
"- Ghana er ikke noe dårlig fotballand så det tyder på at han har kvaliteter, sier sportslig leder Roald Bruun-Hanssen."


Spennende dette, men håper det ligger en grundige research til grunn, enn hva RBH antyder :-D


Han legger sikkert til grunn at han er landslagsspiller fra Ghana, det burde holde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

B-moderator

Har vært inne og sjekket den veldig uoifisielle men likevel gode databasen til Football Manager... John Boye ligger inne som et ungt talent. En midstopper som er ganske kjent i hjemlige omgivelser men ukjent utenom de. Han har hatt kontrakt med Heart of Lions siden 2006. Han er født i april 1987, i Accra i Ghana, hovedstaden. Han har enoen få kamper for landslaget.
Spilleren er litt hissig, og dominerende. Han har god kondis, er meget sterk og hurtig.Han er taklingsterk og god i luften. Han er best på høyrefoten, men kan også bruke venstre.Han er på lån i Rennes men det er ikke særlig lenge til kontrakten med de går ut. Vi får satse på at det er en spiller som har noe å gjøre i norsk fotball:-)
Brann inside

Xminator

Quote from: Henki on January 17, 2010, 15:26:26 PM
Vann til vin var det jo en annen kar enn Moses som gjorde, men Moses gjorde Nilen om til blod, og det er jo rødt det og :)


Hva har Nilsen med dette å gjøre?

KEA

Quote from: krakra on January 17, 2010, 16:16:16 PM
At han ikke klarte å spille seg inn i Rennes trenger ikke bety at han ikke er god nok for Brann. Veigar Pall Gunnarson klarte da heller ikke å få spilletid i Nice, men er fortsatt mer enn god nok for TL. Denne spilleren er også relativt ung enda. Spennende og det er jo uansett bare snakk om et prøvespill.

Vi ser forresten igjen at Roald er ute og slenger med leppa om en konkret spiller. "Må være gratis", "kan vi vanskelig". Hva kommer denne voldsomme trangen til å kommentere spillere han "jakter" ned til detalj?


Helt enig med deg. Men vil tilføye at RBHs kommentarer er svært uheldige. Det vi trenger minst akkurat nå er enda mer elendighetsbeskrivelse. Faen til party-killer! Foruten cash til nye spennende spillere er det vi trenger nå ENTUSIASME og ENGASJEMENT: En positiv drive i laget og blant supportere.

Huff

Fantastiske nyheter; en spiller som er aktuell for -prøvespill i- Brann!

Vanligvis ville denne nyheten vært mottat med et ''tja, vi får se hvor dette bærer'', men slik situasjonen har vært sålangt, kombinert med Nilsens ekstremt dristige kommentar om 2 spillere inn, innbyr dette nesten til ekstase.

At han ikke har klart å spille seg inn i Rennes driter jeg i, vi har hatt stor suksess med spillere som ikke har klart å etablere seg i RBK tidligere, og spillermessig ligger vel en klubbb som Rennes flere hakk foran trønderpakket, samme gjelder vel forholdet mellom Rennes og Austria Wien (Scharner).

Gulløl

January 17, 2010, 19:04:01 PM #11220 Last Edit: January 17, 2010, 19:11:08 PM by Gulløl
Diverse fra hjemmesiden til State Rennais F.C:

Reservelaget som John Boye spiller på ligger på 5 plass på tabellen. Tabellen her:
http://www.staderennais.com/index.php?rb=78

Ellers om en søker på hjemmesiden så får en opp linker til diverse artikler(øverst) og bilder(nederst) som John Boye er med i.
http://www.staderennais.com/index.php?rb=search-john+boye

Ellers kan en se forskjellige videoklipp fra kamper til laget, blant annet mot laget til Thorstein Helstad(Le Mans). Her er det lett å registere at nivået er betraktelig høyere en norsk eliteserie. Trykk på "Matchs"og så på de enkelte kamper:
http://www.staderennais.com/index.php?rb=12
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

storB

Quote from: Gulløl on January 17, 2010, 14:12:44 PM
Ellers merker jeg meg denne kommentaren fra Espen Johnsen som er i klubben på prøvespill for tiden:
"Nivået her er noe helt annet enn Tippeligaen. Fransk fotball ligger flere hakk foran den norske, fastslår Johnsen."


Nåja, dette er vell samme laget vi helt greit spilte uavgjort borte mot for to år siden i gruppespillet, og det med masse skader blant våre spillere, så vi stilte veldig redusert husker jeg. At Johnsen sier dette er vell den vanlige "alt er bedre utenlands" mentaliteten.

Forøvrig så har franske lag nærmet seg europatoppen igjen de siste årene, men da med to-tre lag som lokomotiver , midtsjiktet og nedre halvdel av tabellen i fransk liga er fremdeles langt dårligere en lignende lag i England/Spania.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

January 17, 2010, 20:00:46 PM #11222 Last Edit: January 17, 2010, 20:06:10 PM by krøvel vellevold
Quote from: storB on January 17, 2010, 19:52:36 PM
Quote from: Gulløl on January 17, 2010, 14:12:44 PM
Ellers merker jeg meg denne kommentaren fra Espen Johnsen som er i klubben på prøvespill for tiden:
"Nivået her er noe helt annet enn Tippeligaen. Fransk fotball ligger flere hakk foran den norske, fastslår Johnsen."


Nåja, dette er vell samme laget vi helt greit spilte uavgjort borte mot for to år siden i gruppespillet, og det med masse skader blant våre spillere, så vi stilte veldig redusert husker jeg. At Johnsen sier dette er vell den vanlige "alt er bedre utenlands" mentaliteten.

Forøvrig så har franske lag nærmet seg europatoppen igjen de siste årene, men da med to-tre lag som lokomotiver , midtsjiktet og nedre halvdel av tabellen i fransk liga er fremdeles langt dårligere en lignende lag i England/Spania.


Selvsagt er den franske ligaen flere hakk bedre enn den norske. Skjønner ikke at man gidder å protestere på det.

Vi helt greit spilte uavgjort mot Rennes? Rennes var klart bedre enn Brann i den kampen. (Skudd: 21-7 i favør Rennes - Ballpossesion: 68-32 i favør Rennes). Uansett er jo enkeltkamper totalt uinteressant som bevis for nivåforskjeller. I motsatt fall er jo Austevoll et like bra lag som Brann...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Huff on January 17, 2010, 18:59:06 PMvi har hatt stor suksess med spillere som ikke har klart å etablere seg i RBK tidligere


Du tenker på Solli som spilte 141 kamper for Rosenborg? Det er tross alt en viss forskjell på dette og hele 0 kamper for en sånn noenlunde bra fransk klubb. Da blir det utlignet og vel så det at den franske ligaen er bedre enn den norske. Så jeg er på ingen måte beroliget bare fordi han er i stallen til en klubb i Frankrike. Vi snakker tross alt om stallfyll i ordets rette forstand!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: KEA on January 17, 2010, 18:10:55 PM
Quote from: krakra on January 17, 2010, 16:16:16 PM
At han ikke klarte å spille seg inn i Rennes trenger ikke bety at han ikke er god nok for Brann. Veigar Pall Gunnarson klarte da heller ikke å få spilletid i Nice, men er fortsatt mer enn god nok for TL. Denne spilleren er også relativt ung enda. Spennende og det er jo uansett bare snakk om et prøvespill.

Vi ser forresten igjen at Roald er ute og slenger med leppa om en konkret spiller. "Må være gratis", "kan vi vanskelig". Hva kommer denne voldsomme trangen til å kommentere spillere han "jakter" ned til detalj?


Helt enig med deg. Men vil tilføye at RBHs kommentarer er svært uheldige. Det vi trenger minst akkurat nå er enda mer elendighetsbeskrivelse. Faen til party-killer! Foruten cash til nye spennende spillere er det vi trenger nå ENTUSIASME og ENGASJEMENT: En positiv drive i laget og blant supportere.


Tja. Uttaler han seg positivt og sier at vi er en medaljekandidat, så har han jo ikke evner til å se elendigheten - eller så er han en løgner. For øvrig: "Party-killer"? Hvilket party?
Legg ned hele klubben!

kjegil

Ikke for å drepe optimismen, men jeg synes dette virker veldig tilfeldig... Brann sa for noen år siden at de ville prioritere det skandinaviske markedet, i fjor hørte vi at Liverød skulle hjelpe dem med sør-amerikanske spillere, nå er de plutselig igjen på det afrikanske kontinent...

Hvis Brann skulle hentet ghanesere skulle jeg helst sett at de hadde god oversikt over det vestafrikanskje markedet... Kan ikke forstå at de har det. Sannsynligvis har de fått et tips fra en agent...

At Boye har tre landskamper for Ghana sier heller ikke så mye. Så vidt jeg forstår går landskamper ofte på billigsalg i land som Ghana, nettopp med den hensikt å få solgt dem til utlandet...

For all del, Boye kan være god, men Roald Bruun overbeviser ikke på scouting.


KEA

Quote from: krøvel vellevold on January 17, 2010, 20:09:56 PM
Quote from: KEA on January 17, 2010, 18:10:55 PM
Quote from: krakra on January 17, 2010, 16:16:16 PM
At han ikke klarte å spille seg inn i Rennes trenger ikke bety at han ikke er god nok for Brann. Veigar Pall Gunnarson klarte da heller ikke å få spilletid i Nice, men er fortsatt mer enn god nok for TL. Denne spilleren er også relativt ung enda. Spennende og det er jo uansett bare snakk om et prøvespill.

Vi ser forresten igjen at Roald er ute og slenger med leppa om en konkret spiller. "Må være gratis", "kan vi vanskelig". Hva kommer denne voldsomme trangen til å kommentere spillere han "jakter" ned til detalj?


Helt enig med deg. Men vil tilføye at RBHs kommentarer er svært uheldige. Det vi trenger minst akkurat nå er enda mer elendighetsbeskrivelse. Faen til party-killer! Foruten cash til nye spennende spillere er det vi trenger nå ENTUSIASME og ENGASJEMENT: En positiv drive i laget og blant supportere.


Tja. Uttaler han seg positivt og sier at vi er en medaljekandidat, så har han jo ikke evner til å se elendigheten - eller så er han en løgner. For øvrig: "Party-killer"? Hvilket party?


For veldig mange av oss er festfotball av Brann det beste party vi kan tenke oss!

krøvel vellevold

Quote from: KEA on January 17, 2010, 20:37:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 17, 2010, 20:09:56 PM
Quote from: KEA on January 17, 2010, 18:10:55 PM
Quote from: krakra on January 17, 2010, 16:16:16 PM
At han ikke klarte å spille seg inn i Rennes trenger ikke bety at han ikke er god nok for Brann. Veigar Pall Gunnarson klarte da heller ikke å få spilletid i Nice, men er fortsatt mer enn god nok for TL. Denne spilleren er også relativt ung enda. Spennende og det er jo uansett bare snakk om et prøvespill.

Vi ser forresten igjen at Roald er ute og slenger med leppa om en konkret spiller. "Må være gratis", "kan vi vanskelig". Hva kommer denne voldsomme trangen til å kommentere spillere han "jakter" ned til detalj?


Helt enig med deg. Men vil tilføye at RBHs kommentarer er svært uheldige. Det vi trenger minst akkurat nå er enda mer elendighetsbeskrivelse. Faen til party-killer! Foruten cash til nye spennende spillere er det vi trenger nå ENTUSIASME og ENGASJEMENT: En positiv drive i laget og blant supportere.


Tja. Uttaler han seg positivt og sier at vi er en medaljekandidat, så har han jo ikke evner til å se elendigheten - eller så er han en løgner. For øvrig: "Party-killer"? Hvilket party?


For veldig mange av oss er festfotball av Brann det beste party vi kan tenke oss!


Du sier at RBH er en party-killer med sine negative kommentarer. Hvilket party er det han dreper med sine kommentarer? Levde du i den tro at Brann kom til å ta gull i 2010, før RBH påstod noe annet?
Legg ned hele klubben!

KEA

Quote from: krøvel vellevold on January 17, 2010, 20:46:19 PM
Quote from: KEA on January 17, 2010, 20:37:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 17, 2010, 20:09:56 PM
Quote from: KEA on January 17, 2010, 18:10:55 PM
Quote from: krakra on January 17, 2010, 16:16:16 PM
At han ikke klarte å spille seg inn i Rennes trenger ikke bety at han ikke er god nok for Brann. Veigar Pall Gunnarson klarte da heller ikke å få spilletid i Nice, men er fortsatt mer enn god nok for TL. Denne spilleren er også relativt ung enda. Spennende og det er jo uansett bare snakk om et prøvespill.

Vi ser forresten igjen at Roald er ute og slenger med leppa om en konkret spiller. "Må være gratis", "kan vi vanskelig". Hva kommer denne voldsomme trangen til å kommentere spillere han "jakter" ned til detalj?


Helt enig med deg. Men vil tilføye at RBHs kommentarer er svært uheldige. Det vi trenger minst akkurat nå er enda mer elendighetsbeskrivelse. Faen til party-killer! Foruten cash til nye spennende spillere er det vi trenger nå ENTUSIASME og ENGASJEMENT: En positiv drive i laget og blant supportere.


Tja. Uttaler han seg positivt og sier at vi er en medaljekandidat, så har han jo ikke evner til å se elendigheten - eller så er han en løgner. For øvrig: "Party-killer"? Hvilket party?


For veldig mange av oss er festfotball av Brann det beste party vi kan tenke oss!


Du sier at RBH er en party-killer med sine negative kommentarer. Hvilket party er det han dreper med sine kommentarer? Levde du i den tro at Brann kom til å ta gull i 2010, før RBH påstod noe annet?

Hvem har snakket om gull? Det later jo som om du kan lese, så jeg gjentar: "For veldig mange av oss er festfotball av Brann det beste party vi kan tenke oss!"

Gulløl

January 17, 2010, 20:59:09 PM #11229 Last Edit: January 17, 2010, 21:21:38 PM by Gulløl
Vil våge å påstå at i norsk eliteserie er det bare Rosenborg som er oppe på det nivået som Rennes er på i fransk toppdivisjon. Vi kan dra en interessant parallell.

Vi hadde jublet om vi hadde fått "reserven Torstein Helstad" på overgang fra Le Mans til Brann nå i januar, selv om han snart er 33 år. Og selv om han kommer fra et «dårlig lag» som ligger i bunnstriden på 18 plass i den franske toppdivisjonen og er i ferd med å rykke ned.

Skulle vi ikke da kanskje juble litt om vi fikk "reserven John Boye" fra Rennes som er 10 år yngre og som er i stallen til et bedre lag som ligger på 9 plass på tabellen i fransk toppdivisjon ??

Er klar over at Torstein Helstad har spilt en del på førstelaget men har sittet mye på reservebenken og spilt mye på B-laget han også.

Ghana og Norge er av FIFA rangert som omtrent like gode landslag. Både Helstad og Boye har en del U og A landskamper for sine land, men er nok begge litt bak de aller beste i sine posisjoner på sine A-landslag pr. i dag.

Det er flere en Helstad som har vært blant de beste i norsk eliteserie og som deretter ikke kommer på førstelaget i fransk toppserie. F.eks. Veigar Pall Gunnarsson som kun fikk starte én kamp i løpet av sitt år i fransk toppserie selv om han spiller for et av «dårlige lagene» på nedre tabell halvdel(Nancy, 14 plass).

En konklusjon en da kan dra er at de som er store stjerner i norsk eliteserie kan ha store problemer med å etablere seg på de dårligste franske toppserielagene. Hvorfor noen da mener at ikke John Boye har en sjanse til å gjøre suksess og ta nivået i Brann er da merkelig. Klart han skal få en mulighet om han er interessert selv. Vi skal ikke glemme kjempesuksessen reserven Paul Scharner i Austria Wien fikk da han kom til Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on January 17, 2010, 20:59:09 PMHvorfor noen da mener at ikke John Boyle har en sjanse til å gjøre suksess og ta nivået i Brann er da merkelig.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: KEA on January 17, 2010, 20:50:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 17, 2010, 20:46:19 PM
Quote from: KEA on January 17, 2010, 20:37:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 17, 2010, 20:09:56 PM
Quote from: KEA on January 17, 2010, 18:10:55 PM
Quote from: krakra on January 17, 2010, 16:16:16 PM
At han ikke klarte å spille seg inn i Rennes trenger ikke bety at han ikke er god nok for Brann. Veigar Pall Gunnarson klarte da heller ikke å få spilletid i Nice, men er fortsatt mer enn god nok for TL. Denne spilleren er også relativt ung enda. Spennende og det er jo uansett bare snakk om et prøvespill.

Vi ser forresten igjen at Roald er ute og slenger med leppa om en konkret spiller. "Må være gratis", "kan vi vanskelig". Hva kommer denne voldsomme trangen til å kommentere spillere han "jakter" ned til detalj?


Helt enig med deg. Men vil tilføye at RBHs kommentarer er svært uheldige. Det vi trenger minst akkurat nå er enda mer elendighetsbeskrivelse. Faen til party-killer! Foruten cash til nye spennende spillere er det vi trenger nå ENTUSIASME og ENGASJEMENT: En positiv drive i laget og blant supportere.


Tja. Uttaler han seg positivt og sier at vi er en medaljekandidat, så har han jo ikke evner til å se elendigheten - eller så er han en løgner. For øvrig: "Party-killer"? Hvilket party?


For veldig mange av oss er festfotball av Brann det beste party vi kan tenke oss!


Du sier at RBH er en party-killer med sine negative kommentarer. Hvilket party er det han dreper med sine kommentarer? Levde du i den tro at Brann kom til å ta gull i 2010, før RBH påstod noe annet?

Hvem har snakket om gull? Det later jo som om du kan lese, så jeg gjentar: "For veldig mange av oss er festfotball av Brann det beste party vi kan tenke oss!"


Du anklager RBH for å være partykiller fordi han kommer med "elendighetsbeskrivelser" og at han ikke skaper entusiasme og engasjement. Javel, men hva er det han skal si da? Skal han lyge og si at vi kommer til å bli knall i 2010?
Legg ned hele klubben!

Huff

January 17, 2010, 22:16:24 PM #11232 Last Edit: January 17, 2010, 22:24:00 PM by Huff
Quote from: Nixon on January 17, 2010, 20:04:10 PM
Quote from: Huff on January 17, 2010, 18:59:06 PMvi har hatt stor suksess med spillere som ikke har klart å etablere seg i RBK tidligere


Du tenker på Solli som spilte 141 kamper for Rosenborg? Det er tross alt en viss forskjell på dette og hele 0 kamper for en sånn noenlunde bra fransk klubb. Da blir det utlignet og vel så det at den franske ligaen er bedre enn den norske. Så jeg er på ingen måte beroliget bare fordi han er i stallen til en klubb i Frankrike. Vi snakker tross alt om stallfyll i ordets rette forstand!

Markmus

Quote from: Yngve on January 17, 2010, 16:07:39 PM
Alt eg kan bidra med er at me vart vel rundspelt til dei grader av Rennes, når me stillte med eit av dei beste laga me har hatt, i gruppespelet i UEFA-cupen. Korleis me fekk med eit poeng er over min fatteevne..


Vi fikk med oss ett poeng fordi Bakke køddet det til med en kråkefot og påfølgende straffe i sluttminuttene. Ellers hadde det blitt 3 poeng :P
Ka du ve?

storB

Quote from: krøvel vellevold on January 17, 2010, 20:00:46 PM
Quote from: storB on January 17, 2010, 19:52:36 PM
Quote from: Gulløl on January 17, 2010, 14:12:44 PM
Ellers merker jeg meg denne kommentaren fra Espen Johnsen som er i klubben på prøvespill for tiden:
"Nivået her er noe helt annet enn Tippeligaen. Fransk fotball ligger flere hakk foran den norske, fastslår Johnsen."


Nåja, dette er vell samme laget vi helt greit spilte uavgjort borte mot for to år siden i gruppespillet, og det med masse skader blant våre spillere, så vi stilte veldig redusert husker jeg. At Johnsen sier dette er vell den vanlige "alt er bedre utenlands" mentaliteten.

Forøvrig så har franske lag nærmet seg europatoppen igjen de siste årene, men da med to-tre lag som lokomotiver , midtsjiktet og nedre halvdel av tabellen i fransk liga er fremdeles langt dårligere en lignende lag i England/Spania.


Selvsagt er den franske ligaen flere hakk bedre enn den norske. Skjønner ikke at man gidder å protestere på det.


..og der var "vrenge på ord mannen Krøvel" igang..;)

Klart den franske ligaen er bedre en den norske, helt klart. Men eg bare prøvde å se det hele i ett litt større bilde for faktum er at den franske ligaen er fremdeles kun en eksport liga til de to største ligaene. De to-tre klubbene som har klart å faktisk holde på spillerne sine har derimot overbevist stort de siste sesongene i e-cupen.

Eg forbeholder meg retten til å være skeptisk til denne reserven, ser ut som det er drøssevis med løse tråder som skal på plass før dette blir reelt, men ingenting hadde gledet meg mer om dette viste seg å være en krissy kopi, uten klovne faktene vell og merke.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Quote..og der var "vrenge på ord mannen Krøvel" igang..;)



Vrenge på ord? Det er jo tydelig at du ikke er enig i at den franske ligaen er flere hakk bedre enn den norske. Så hva er det jeg har vrengt på av ord?
Legg ned hele klubben!

B-moderator

January 18, 2010, 07:31:00 AM #11236 Last Edit: January 18, 2010, 07:32:35 AM by gjertm
Brann inside

Spelaren

Quote from: gjertm on January 18, 2010, 07:31:00 AM
Også på stadium kapasitet og i økonomi er Fransk liga i en annen klasse enn Norge. Flere klubber ligger oppe i 40 000 tilskuere, mens alle ligger rundt 25 til 30 000 tilskuere.


Så pussig at snittet er under 20 000 då...
Gå av.

B-moderator

Jeg sa kapasitet... Det er en stor forskjell. Hva er snittet i Norge da? 8000?
Mens flere klubber har mer i kapasitet.
Men snittet er ganske lavt tatt i betraktning størrelse på klubbene der nede...
Men den ligaen i verden som har høyest snitt er jo ikke den største, så det er vel ikke avgjørende.
Tyskland trekker flest tilskuere med Brasil og Argentina hengende etter...
Brann inside

Spelaren

Quote from: gjertm on January 18, 2010, 09:28:34 AM
Jeg sa kapasitet... Det er en stor forskjell.


Jaha?

Quote from: gjertm on January 18, 2010, 07:31:00 AM
Flere klubber ligger oppe i 40 000 tilskuere, mens alle ligger rundt 25 til 30 000 tilskuere.


Noen flere idéer eg skal radbrekke?
Gå av.

B-moderator

January 18, 2010, 09:48:45 AM #11240 Last Edit: January 18, 2010, 10:09:36 AM by gjertm
  Whatever...
Brann inside

revert

Altså ikke for å være frekk med deg på noen måte, men du må nesten forvente at noe svarer deg når du legger frem fakta som er et lite stykke ut på jordet.

Spelaren

Greit nok...

Fransk liga er milevis foran norsk både økonomisk og tilskuermessig. Snittet til Norge (8900 i 2009) er på god veg under 8000 denne sesongen med små drittanlegg som FKH, Hønefoss og Kongsvinger sine løkker, målt opp mot Frankrike er me på rundt 45 % av deires tilskuersnitt.
Gå av.

revert

For de som ikke gidder ta seg bryet med å finne ut kapasiteten på arenaene i Ligue 1.

11 lag har under 25 000. Kun 4 av 20 lag har 40 000 eller mer

pidre

Quote from: gjertm on January 18, 2010, 09:48:45 AM
  Whatever...


Vel, et presist språk er viktig i en debatt. På den annen side er det også viktig å lese teksten grundig. Bra innlegg av Gjert, men etter mitt syn, har Spelaren har faktisk et godt poeng, og kan ikkje lastes for "ordkløyveri":

   Skanke på McDonalds

Saludar a los monos!

dudo

Førsund er kontraktsløs og skal selge huset for å overleve (eller noe). 23 år gammel og har bevist at han holder et visst nivå, og kan umulig bli dyr i drift. Noe for oss for de neste par årene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

haak

Noe skjer idag vedr. Mjelde.
Må vel for helvete være mulig å hoste opp noen kroner slik at han spiller for Brann neste sesong.
Hardball vil ha han, Nilsen vil ha han og Bergen Byvil ha han.
Hva faen er problemet.....

dudo

Dudo, på sin side, er mer usikker. Her kan det fort koste mer enn det smaker, og jeg tror han fikk vel bra uttelling i fjor.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: haak on January 18, 2010, 10:25:31 AM
Noe skjer idag vedr. Mjelde.
Må vel for helvete være mulig å hoste opp noen kroner slik at han spiller for Brann neste sesong.
Hardball vil ha han, Nilsen vil ha han og Bergen Byvil ha han.
Hva faen er problemet.....


"Noen må ut før noen kan komme inn" - Bruun :)

Det begynner å bli kjedeleg denne saken her...
Gå av.

osoerli

Tenker nok Brann venter med Mjelde til han er bosman.
Sandefjord kjem nok til å kreva 3 mill, og det har ikkje Brann pengar til.
Og sidan vidaresalgspotensialet (til ein utanlandsk klubb) er tilnærma lik null, blar heller ikkje Hardball opp.
Det måtte i tilfelle vert om Softball skulle klara å skrangla saman så mykje peng.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up