• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 35 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Quote from: osoerli on January 08, 2010, 14:01:21 PM
Signer Onstad!  han er betre enn alle dei 2-3 stopparane me har.
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8634


Akkurat der er jeg ikke helt enig med deg. I beste fall omtrent det samme som vi allerede har.

Læreren

Som andre også har nevnt, er det nok tvilsomt at Brann finner plass til Addo i stallen rent økonomisk, men jeg håper i det lengste at det lar seg gjøre.

Jeg er 90% sikker på at han forsvinner fra Løv Ham i løpet av overgangsvinduet. Løv Ham er i den situasjonen at de ikke kan ha noen heltidsansatte spillere, og det er Addo. Om han ikke forlater klubben, må han hvertfall gå med på et stort lønnskutt, og finne seg noe annet å gjøre ved siden av fotballen.

Han er kun 19 år, og sånn sett kan det passet perfekt å kombinere spill for Løvene og studie, men jeg tror Addo ser på seg selv som et såpass stort fotballtalent, at han vil drive med fotball på heltid. Noe han forøvrig gjør lurt i, for han er et stort talent...

osoerli

January 08, 2010, 14:17:53 PM #10952 Last Edit: January 08, 2010, 14:42:25 PM by osoerli
Quote from: Xminator on January 08, 2010, 14:13:08 PM
Quote from: osoerli on January 08, 2010, 14:01:21 PM
Signer Onstad!  han er betre enn alle dei 2-3 stopparane me har.
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8634


Akkurat der er jeg ikke helt enig med deg. I beste fall omtrent det samme som vi allerede har.

Kor Yaw og Bakke står er vanskeleg å seia.  Men eg blir iallefall positivt overraska om nokon av dei overgår Onstad.  Bjarnason er vel den mest ryggande stopparen, og den med størst taklingsvegring i heile ligaen, og det soleklare 4.valget her.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Læreren on January 08, 2010, 14:17:20 PM
Som andre også har nevnt, er det nok tvilsomt at Brann finner plass til Addo i stallen rent økonomisk, men jeg håper i det lengste at det lar seg gjøre.

Jeg er 90% sikker på at han forsvinner fra Løv Ham i løpet av overgangsvinduet. Løv Ham er i den situasjonen at de ikke kan ha noen heltidsansatte spillere, og det er Addo. Om han ikke forlater klubben, må han hvertfall gå med på et stort lønnskutt, og finne seg noe annet å gjøre ved siden av fotballen.

Han er kun 19 år, og sånn sett kan det passet perfekt å kombinere spill for Løvene og studie, men jeg tror Addo ser på seg selv som et såpass stort fotballtalent, at han vil drive med fotball på heltid. Noe han forøvrig gjør lurt i, for han er et stort talent...

Addo leiger me, foreløpig fram til sommaren, med opsjon på kjøp.  Men først på han skifta agent.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Riquelme

Rogne og Addo må inn. Disse blir tilsammen nesten gratis, og kan umulig kreve så mye i lønn. Onstad må vi og forsøke oss på om han kan akseptere et lønnsnivå som er levende for oss.

Addo - Rogne - Yaw - Birkir , og vips var de bakre rekker fornyet.

Og hold for all del Hardball vekke, vi kan ikke drive å sitte igjen med lommerusk når spillerne en gang selges.

Xminator

QuoteHan er kun 19 år, og sånn sett kan det passet perfekt å kombinere spill for Løvene og studie, men jeg tror Addo ser på seg selv som et såpass stort fotballtalent, at han vil drive med fotball på heltid. Noe han forøvrig gjør lurt i, for han er et stort talent...

Læreren

Quote from: Xminator on January 08, 2010, 14:23:20 PM
QuoteHan er kun 19 år, og sånn sett kan det passet perfekt å kombinere spill for Løvene og studie, men jeg tror Addo ser på seg selv som et såpass stort fotballtalent, at han vil drive med fotball på heltid. Noe han forøvrig gjør lurt i, for han er et stort talent...


En kombinasjon som ikke lar seg gjennomføre om du ikke er innenfor EU/EØS. Opphold og arbeidstillatelsen forutsetter 100% fotballspill.


Sier du det ja! Da er jo saken enkel, enten må Løv Ham gå bort fra at de ikke skal ha heltidsansatte spillere eller selge/låne bort i dette vinduet. Deler synspunktet til osoerli om å prøve Addo på lån.

storB

Quote from: Xminator on January 08, 2010, 11:57:48 AM
Og når det gjelder Addo - dette er en spillertype vi trenger. Han har alderen med seg. Han er neppe dyr i drift. Og gir oss en backup for Holmvik. Jeg ser det ikke som realistisk at Brann skal kunne hente noe bedre i den posisjonen. Rindarøy hadde vert en utrolig signering, men det er bare ikke realistisk.


"Storklubben" Hønefoss måtte vell gi tapt pga skyhøye agenthonorarer, så direkte billig blir han vell ikke..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

De kan neppe gå bort fra det i en kontrakt som fortsatt gjelder.

For en spille som Efe var jo saken at han stod uten kontrakt før 2010, og derfor kunne ikke Løvham gi ham nytt tilbud. Nå skriver BA at Løvham jobber (sjokk!) med investorer (sjokk!) og vil gjøre unntak for denne regelen sin for å få Efe tilbake i klubben.

Kjell249

Quote from: osoerli on January 08, 2010, 14:01:21 PM
Signer Onstad!  han er betre enn alle dei 2-3 stopparane me har.
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8634


At Onstad er fristilt fra kontrakten utgjør ikke noe forskjell for Brann i forhold til den avgjørelsen som ble tatt vedrørende å ikke forlenge utlånsavtalen. Her har Esbjerg betalt Onstad penger for å komme ut av kontrakten og ville helt sikkert gitt Onstad gratis til Brann og kanskje kastet litt penger etter han i tillegg...

Men om vi nå er kommet så langt nedover stopperlisten at Onstad igjen begynner å bli aktuell, det er en annen sak. Får håpe vi ikke er kommet dit enda.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


Xminator

Det er akkurat denne typen prøvespillere vi burde hatt mange av når man ikke lenger har økonomi til å velge og vrake. Jeg vil enda en gang påstå at spillere som Winters, Miller, Olofinjana og Scharner ikke hadde vert i Branns søkelys engang under nåværende regime.

Læreren

Rask, aggresiv og tøff midtstopper? Mulig erstatter for Sigurdsson? Hvertfall de samme kvalitetene. Så spørs det hvor store kvaliteter han har i forhold til Sigurdsson.

pidre

Quote from: Læreren on January 08, 2010, 19:12:12 PM
Rask, aggresiv og tøff midtstopper? Mulig erstatter for Sigurdsson? Hvertfall de samme kvalitetene. Så spørs det hvor store kvaliteter han har i forhold til Sigurdsson.


Jure Travner - Publikum - Slovenia

Viser han er rask, og noen herlige tacklinger! Gjør oppmerksom på at han skal prøvespille for FKH, og ikke oss ;-)
Saludar a los monos!

psv-hasund

Jeg vil heller ha Mjelde enn Addo på venstre (to signeringer på kant er urealistisk). I midtforsvaret bør vi få en klassespiller, kanskje Rogne, C. Traore, T Søderberg eller Johan L. Bjørdal? Jeg kjenner ikke disse godt nok til å vite hvem som passer best, men med dagens alternativer ville nok alle styrket stallen vår.
Jeg håper på en grei kamp på torsdag, og håper vi ser konturene av Nilsen sitt Brann à'la 2010,

Læreren

Quote from: pidre on January 08, 2010, 19:18:11 PM
Quote from: Læreren on January 08, 2010, 19:12:12 PM
Rask, aggresiv og tøff midtstopper? Mulig erstatter for Sigurdsson? Hvertfall de samme kvalitetene. Så spørs det hvor store kvaliteter han har i forhold til Sigurdsson.

Viser han er rask, og noen herlige tacklinger! Gjør oppmerksom på at han skal prøvespille for FKH, og ikke oss ;-)


Prøvespiller for dem mot oss, overbeviser i kampen, og vi signerer han ;)

Huff

Quote from: Læreren on January 08, 2010, 23:47:33 PM
Quote from: pidre on January 08, 2010, 19:18:11 PM
Quote from: Læreren on January 08, 2010, 19:12:12 PM
Rask, aggresiv og tøff midtstopper? Mulig erstatter for Sigurdsson? Hvertfall de samme kvalitetene. Så spørs det hvor store kvaliteter han har i forhold til Sigurdsson.

Viser han er rask, og noen herlige tacklinger! Gjør oppmerksom på at han skal prøvespille for FKH, og ikke oss ;-)


Prøvespiller for dem mot oss, overbeviser i kampen, og vi signerer han ;)


Bruun er nok altfor ryddig til å prøve seg på noe slikt, selv om andre gjerne hadde gjort noe tilsvarende (LSK gjorde vel omtrent tilsvarende i 2009). Dette er forsåvidt ikke ment som kritikk av Bruun, ettersom noe slikt er meget tvilsomt, men at vi aldri engang er interessert i å hente denne typen meget spennende spillere på  prøvespill, skal Bruun definitivt kritiseres for.

I stedet for å agere som en klubb med begrensede ressurser, og aktivt jakte spennende og billige spillere virker det som vi -ettersom vi ikke lengre kan hente etaberte stjerner- har resignert. ''Huffameg, dette ble for vanskelig gitt, kan like gjerne gi opp''. Dette er den reneste kapitulasjon og faneflukt fra den sportslige ledelsen, og det stikk motsatte av handligsmønsteret til POL før han fikk millioner å handle for. Vi var faen ikke tjukk i peng da POL dro en viss nigeriansk landslagsspiller opp av hatten. Hadde POL hatt titalls millioner på bok, hadde vi gjerne heller gått for noe annet, men det hadde vi ikke, og POL tilpasset derfor spillerjakten etter de rådende ressurser, dette motsetning til visse andre...

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on January 08, 2010, 23:10:51 PM
Jeg vil heller ha Mjelde enn Addo på venstre (to signeringer på kant er urealistisk). I midtforsvaret bør vi få en klassespiller, kanskje Rogne.


Litt drøyt å kalle Rogne en klassespiller allerede. For øvrig ser Travner bra ut, i alle fall rå til å takle og slikt liker vi:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fabregas

Greit at vi mangler penger, greit at vi ikke er utrolig attraktive mtp på lønn og mangel på europacupspill, men handlekraft kan de da vel vise på stadion!?

Jeg synes Onstad er såpass god at han er verdt en ny kontrakt, han koster ikke mye i lønn han. Sammen med Bjarnason utgjør han et solid stopperpar, ikke ekstraordinært men absolutt et greit nok stopperpar. For vi må fornye oss ellers også, snittalderen i troppen er vel over 28-29 år, og om det ikke gjøres noenting kommer et av de nærmeste årene til å bli en skikkelig smell. Mulig økonomien er bedre neste år eller år etter det, men god nok til å kjøpe "ett helt nytt lag" er den neppe, og når vår økonomi blir bedre, blir nok spillerne vi skal kjøpe dyrere og siden de andre klubbene og har mer å rutte med.
Addo må da være et bra investeringsobjekt for Hardball? Hvis vi får inn han har vi en god backup for Holmvik og til dels Moen på venstresiden. Sånn kan Sævarsson bli mer rendyrket høyreback(Håper jeg!), der jeg tror han kan bli veldig god.
Får vi hjelp av Hardball til å hente Mjelde(25år) ser vi plutselig mye bedre ut.

Hvis det er problematisk med to-tre spillere inn i lønnsbudsjettet må en se om det er noen som kan gis vekk, om for eksempel Fakiri, Einarsson, eller Bakke har tilbud fra andre klubber synes jeg vi skal la de gå. De tilfører klubben svært lite og både Bakke og Fakiri sitter på FEITE kontrakter. En må jo og tenke på at en skal ha plass til å gi noen millioner i året til Huseklepp i årene som kommer også. Får vel satse på at de klarer å unngå å måtte gi han Sign on fee denne gangen.

dudo

Quote from: Fabregas on January 09, 2010, 02:27:31 AMEn må jo og tenke på at en skal ha plass til å gi noen millioner i året til Huseklepp i årene som kommer også. Får vel satse på at de klarer å unngå å måtte gi han Sign on fee denne gangen.


Glem det. Hvorfor skulle han eventuelt si fra seg noe sånt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: dudo on January 09, 2010, 06:37:03 AM
Quote from: Fabregas on January 09, 2010, 02:27:31 AMEn må jo og tenke på at en skal ha plass til å gi noen millioner i året til Huseklepp i årene som kommer også. Får vel satse på at de klarer å unngå å måtte gi han Sign on fee denne gangen.


Glem det. Hvorfor skulle han eventuelt si fra seg noe sånt?


Ja ikke sant. Man må være en smule realist også. Jeg er fortsatt overrasket over at man ikke henter prøvespillere. En ting er at det ikke nødvendigvis fører til resultater, men om de er ute etter å skape entusiasme rundt Brann .. vel der har du en måte å gjøre det på. Enhver prøvespiller vil føre til oppslag i begge Bergensavisene og i flere av nettavisene. Og om de henter en spiller som Denilson (som jeg fortsatt mener vi ikke trenger, men er på gli om han kan spille på venstrekanten...) på prøve i en uke, så kan de få daglige oppdateringer og positive skriverier rundt klubben.

Brann oppfører seg strengt tatt som en ungkar som ikke har fått seg noe på 10 år. Prestasjonsangsten virker å sitte dypt i veggene på Stadion akkurat nå.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Presse og autografjegere rundt treningsfeltet i januar vinner ikke kamper i mars. Jeg er absolutt for prøvespillere, men det må være spillere som man har gode referanser på, ikke forhenværende stjerner som det sannsynligvis bare blir sirkus ut av og ikke noe mer
Rød makt på Hansa

Læreren

Enig med Nixon. Prøvespillere er helt greit, og det medfører ikke de store kostnadene. En flybillett og kanskje et par hotellovernattinger. Det er småpenger i den store sammenhengen.

Men det som derimot taler i mot å ta inn mange prøvespillere, er det faktumet at det tar tid. Både Bruun Hansen og ikke minst trenerteamet blir nødt til å bruke verdifull tid på hver enkelt prøvespiller. Tid som kan brukes på andre ting. Derfor er det som Nixon sier, viktig å ha gode referanser, og sile ut mest mulig på forhånd.

Det hadde absolutt ikke gjort noe om Brann hadde fått tak i et par prøvespillere til den kommende kampen på torsdag. Det bør hvertfall dukke opp prøvespiller(e) på de kommende treningsleirene om det ikke kommer noen nysigneringer i løpet av kort tid.

osoerli

Ingen som snakkar om mange prøvespelarar.  1-2 pr overgangsvindu maks.  Det vil neppe forstyrra treningane nevneverdig.  Denilson var fleip.  Men sjøl han er betre enn ingen.  No skjer det jo INGENTING.  Låg entusiasme, låge ambisjonar på alle plan, lågt partoukortsalg (gjetning frå mi side).  Dette er vel første sesongen på år og dag at ikkje halve Bergen har tru på seriegull før seriestart.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on January 10, 2010, 20:03:13 PM
Ingen som snakkar om mange prøvespelarar.  1-2 pr overgangsvindu maks.  Det vil neppe forstyrra treningane nevneverdig.  Denilson var fleip.  Men sjøl han er betre enn ingen.  No skjer det jo INGENTING.  Låg entusiasme, låge ambisjonar på alle plan, lågt partoukortsalg (gjetning frå mi side).  Dette er vel første sesongen på år og dag at ikkje halve Bergen har tru på seriegull før seriestart.


Hadde noen tro på gull i fjor eller før 2006?
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on January 10, 2010, 20:33:17 PM
Quote from: osoerli on January 10, 2010, 20:03:13 PM
Ingen som snakkar om mange prøvespelarar.  1-2 pr overgangsvindu maks.  Det vil neppe forstyrra treningane nevneverdig.  Denilson var fleip.  Men sjøl han er betre enn ingen.  No skjer det jo INGENTING.  Låg entusiasme, låge ambisjonar på alle plan, lågt partoukortsalg (gjetning frå mi side).  Dette er vel første sesongen på år og dag at ikkje halve Bergen har tru på seriegull før seriestart.


Hadde noen tro på gull i fjor eller før 2006?

Eg hadde.  Har trua i år også eg, men er nok den einaste.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on January 10, 2010, 20:33:17 PM
Quote from: osoerli on January 10, 2010, 20:03:13 PM
Ingen som snakkar om mange prøvespelarar.  1-2 pr overgangsvindu maks.  Det vil neppe forstyrra treningane nevneverdig.  Denilson var fleip.  Men sjøl han er betre enn ingen.  No skjer det jo INGENTING.  Låg entusiasme, låge ambisjonar på alle plan, lågt partoukortsalg (gjetning frå mi side).  Dette er vel første sesongen på år og dag at ikkje halve Bergen har tru på seriegull før seriestart.


Hadde noen tro på gull i fjor eller før 2006?


Før 2006? Da må vi bla i arkivet. Før i fjor? Definitivt ikke, jeg listet opp en haug mangler og suksesskriteriert før sesongstart og føler det stemte noenlunde. Huseklepp slo til og det var viktigste grunnlaget for at det ikke skulle gå til helvete. Den andre spissen slo ikke til og vi var dermed aldri i gullkampen. Venstresiden sviktet, både pga form og skader uten dekning, og det kostet oss poeng. Det er en risiko vi må ta i år også. Tror likevel ikke jeg forutså at det skulle gå såpass dårlig defensivt, men teller man sjanser imot så var ikke sesongen så verst, det var det at "alle" (45%) gikk i mål... Teller man bare sjanser mot ble det en hederlig 3. plass...

Jeg skulle helst sett to bankersstoppere på plass før seriestart. Jeg tror likevel det er betydelig større sjanse for at trekløveret Bakke/Yaw/Bjarnason vil kunne lykkes enn det oddsen var for Huseklepp før 2009. Hvor bra det blir vil avhenge like mye av hvordan laget generelt henger sammen som av kvaliteten på stopperene. Det jeg er betydelig mer bekymret for er venstresiden. Skadeutsatt, er kvaliteten på backen god nok, og hvordan vil bosmanstatus påvirke PVM? Om det ikke lykkes å finne klare førstevalg på stopperplass, så bør fokuset være å skaffe backup på venstresiden i Brannlaget.

Et annet spørsmålet er om Nilsen får i gang Guastavino. Huseklepp må utvikle spillet sitt og ihvertfall score 15 mål, men spisspartneren må opp i minst 10 mål for at Brann skal ta steget opp i medaljekampen igjen. Og vi mangler jokeren på benken som står for 5 mål pr sesong. I tillegg har vi en klar svakhet når kampbildet skriker etter muskler og hodestyrke på topp. Bjørnsson sikret oss sist poeng på dette i 2009...

Så har vi også en usikkerhet i hvordan kontraktsituasjonen til såpass mange spillere vil påvirke harmonien i troppen. Det kan fort bli mye uro.

Men klart, jeg kan se mulighet for edelt metall. Det inneholder likevel såpass mange ting som skal klaffe at det ikke er realistisk. Unngår man skader så kan det bli en bra sesong, men det krever også at flere spillere hever seg mange hakk. Og vi må være heldige med kampforløp, for Nilsen mangler halve verktøykassen.

Xminator

Quote from: Nixon on January 10, 2010, 16:33:40 PM
Presse og autografjegere rundt treningsfeltet i januar vinner ikke kamper i mars. Jeg er absolutt for prøvespillere, men det må være spillere som man har gode referanser på, ikke forhenværende stjerner som det sannsynligvis bare blir sirkus ut av og ikke noe mer


Man kan kanskje ikke vinne poeng i januar, men man kan vinne "hearts and minds"...

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on January 10, 2010, 21:52:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 10, 2010, 20:33:17 PM
Quote from: osoerli on January 10, 2010, 20:03:13 PM
Ingen som snakkar om mange prøvespelarar.  1-2 pr overgangsvindu maks.  Det vil neppe forstyrra treningane nevneverdig.  Denilson var fleip.  Men sjøl han er betre enn ingen.  No skjer det jo INGENTING.  Låg entusiasme, låge ambisjonar på alle plan, lågt partoukortsalg (gjetning frå mi side).  Dette er vel første sesongen på år og dag at ikkje halve Bergen har tru på seriegull før seriestart.


Hadde noen tro på gull i fjor eller før 2006?


Før 2006? Da må vi bla i arkivet. Før i fjor? Definitivt ikke, jeg listet opp en haug mangler og suksesskriteriert før sesongstart og føler det stemte noenlunde. Huseklepp slo til og det var viktigste grunnlaget for at det ikke skulle gå til helvete. Den andre spissen slo ikke til og vi var dermed aldri i gullkampen. Venstresiden sviktet, både pga form og skader uten dekning, og det kostet oss poeng. Det er en risiko vi må ta i år også. Tror likevel ikke jeg forutså at det skulle gå såpass dårlig defensivt, men teller man sjanser imot så var ikke sesongen så verst, det var det at "alle" (45%) gikk i mål... Teller man bare sjanser mot ble det en hederlig 3. plass...

Jeg skulle helst sett to bankersstoppere på plass før seriestart. Jeg tror likevel det er betydelig større sjanse for at trekløveret Bakke/Yaw/Bjarnason vil kunne lykkes enn det oddsen var for Huseklepp før 2009. Hvor bra det blir vil avhenge like mye av hvordan laget generelt henger sammen som av kvaliteten på stopperene. Det jeg er betydelig mer bekymret for er venstresiden. Skadeutsatt, er kvaliteten på backen god nok, og hvordan vil bosmanstatus påvirke PVM? Om det ikke lykkes å finne klare førstevalg på stopperplass, så bør fokuset være å skaffe backup på venstresiden i Brannlaget.

Et annet spørsmålet er om Nilsen får i gang Guastavino. Huseklepp må utvikle spillet sitt og ihvertfall score 15 mål, men spisspartneren må opp i minst 10 mål for at Brann skal ta steget opp i medaljekampen igjen. Og vi mangler jokeren på benken som står for 5 mål pr sesong. I tillegg har vi en klar svakhet når kampbildet skriker etter muskler og hodestyrke på topp. Bjørnsson sikret oss sist poeng på dette i 2009...

Så har vi også en usikkerhet i hvordan kontraktsituasjonen til såpass mange spillere vil påvirke harmonien i troppen. Det kan fort bli mye uro.

Men klart, jeg kan se mulighet for edelt metall. Det inneholder likevel såpass mange ting som skal klaffe at det ikke er realistisk. Unngår man skader så kan det bli en bra sesong, men det krever også at flere spillere hever seg mange hakk. Og vi må være heldige med kampforløp, for Nilsen mangler halve verktøykassen.


Før 2006 var Brann elendige. Vi vant vel ikke en treningskamp før generalprøven, og det var "ingen" som hadde tro på gull før den sesongen. At vi ledet serien halvveis og til slutt tok sølv, var en stor overraskelse i forhold til forventningene. I fjor var det heller "ingen" som hadde tro på gull. Så at dette er første sesong på lang tid der vi ikke har forventninger om gull, er bare tull.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on January 10, 2010, 22:03:53 PM

Før 2006 var Brann elendige. Vi vant vel ikke en treningskamp før generalprøven, og det var "ingen" som hadde tro på gull før den sesongen. At vi ledet serien halvveis og til slutt tok sølv, var en stor overraskelse i forhold til forventningene. I fjor var det heller "ingen" som hadde tro på gull. Så at dette er første sesong på lang tid der vi ikke har forventninger om gull, er bare tull.


Husk at ankepunktene den gang ikke på langt nær gikk på en totalt feilkomponert stall. Nå sa vel også Mjelde den gang at de prøvde ut noe nytt i oppkjøringskampene i forhold til treningsmengde og kunne "toppe" formen inn mot april. Situasjonen er helt annerledes nå. Nå sitter vi med en totalt ubrukelig sportssjef som overhodet ikke vet hva han skal gjøre.

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on January 10, 2010, 22:42:26 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 10, 2010, 22:03:53 PM

Før 2006 var Brann elendige. Vi vant vel ikke en treningskamp før generalprøven, og det var "ingen" som hadde tro på gull før den sesongen. At vi ledet serien halvveis og til slutt tok sølv, var en stor overraskelse i forhold til forventningene. I fjor var det heller "ingen" som hadde tro på gull. Så at dette er første sesong på lang tid der vi ikke har forventninger om gull, er bare tull.


Husk at ankepunktene den gang ikke på langt nær gikk på en totalt feilkomponert stall. Nå sa vel også Mjelde den gang at de prøvde ut noe nytt i oppkjøringskampene i forhold til treningsmengde og kunne "toppe" formen inn mot april. Situasjonen er helt annerledes nå. Nå sitter vi med en totalt ubrukelig sportssjef som overhodet ikke vet hva han skal gjøre.


Det bestrider jo ikke det faktum at det er feil at det er første gang på mange år at fansen ikke har tro på gull.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Men Krøvel, det er vel ikkje det viktigaste momentet oppi det heile?

esp123

Fredrik Haugen nevnes som kapteinsemne i Løv-Ham i en alder av 17 år. Var visst meget tonangivende i nedsablingen av Fana. Hvorfor sikrer vi ikke oss signaturen til dette stortalentet først som sist?

DangerousDan

Quote from: esp123 on January 11, 2010, 10:25:07 AM
Fredrik Haugen nevnes som kapteinsemne i Løv-Ham i en alder av 17 år. Var visst meget tonangivende i nedsablingen av Fana. Hvorfor sikrer vi ikke oss signaturen til dette stortalentet først som sist?


Et Fana-lag med en snittalder på 19 år.
Han har trent en del med Brann og de vet nok veldig godt hvor han står.
Med Sandstøs uttalelser i vinter tar jeg det som en selvfølge at Brann har "førsterett" på spilleren, og at det ligger en plan et sted for hans utvikling mot TL-spiller.
Han er nok på rett sted i Løv-Ham enn så lenge tror jeg, med spilletid og tillit.
Når det er sagt fremstår han som en av de mest spennende spillerne vi har her lokalt.

skuteviken

Quote from: DangerousDan on January 11, 2010, 11:20:56 AM
Quote from: esp123 on January 11, 2010, 10:25:07 AM
Fredrik Haugen nevnes som kapteinsemne i Løv-Ham i en alder av 17 år. Var visst meget tonangivende i nedsablingen av Fana. Hvorfor sikrer vi ikke oss signaturen til dette stortalentet først som sist?


Et Fana-lag med en snittalder på 19 år.
Han har trent en del med Brann og de vet nok veldig godt hvor han står.
Med Sandstøs uttalelser i vinter tar jeg det som en selvfølge at Brann har "førsterett" på spilleren, og at det ligger en plan et sted for hans utvikling mot TL-spiller.
Han er nok på rett sted i Løv-Ham enn så lenge tror jeg, med spilletid og tillit.
Når det er sagt fremstår han som en av de mest spennende spillerne vi har her lokalt.


Det som er viktig i så måte er at når han er klar for TL så får han tillit, altså når han tar nivået. Huseklepp er og et eksempel på at en kan vokse under tillit viss en har potensialet. Møvik virker riktig nok å være litt for langt unna, Haugsdal sitt innhopp syns jeg var litt spennende, de andre juniorene er for unge foreløpig, men Næs går jo igjen hele tiden.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Xminator

Quote from: Yngve on January 10, 2010, 23:42:35 PM
Men Krøvel, det er vel ikkje det viktigaste momentet oppi det heile?


Nå må du ikke henge deg opp i detaljer :)

Xminator

Quote from: esp123 on January 11, 2010, 10:25:07 AM
Fredrik Haugen nevnes som kapteinsemne i Løv-Ham i en alder av 17 år. Var visst meget tonangivende i nedsablingen av Fana. Hvorfor sikrer vi ikke oss signaturen til dette stortalentet først som sist?


Det åpner seg rom i Brannstallen før 2011. Om han fortsetter utviklingen er Haugen en naturlig signering.

Snublefot

Nå ser jeg at Molde har ferdiggjort avtalen med denne svenske venstrebacken, som er fast på u-21 laget til sverige, tatt opp i a-stallen til Hamren på landslaget, og er vist en veldig lovende og offensiv venstreback. Rykket ned fra allsvenskan, så var mest sannsynlig ikke det dyreste kjøpet heller.

Jeg må si jeg blir bare mer og mer frustrert når jeg ser hvordan de andre klubbene klarer å finne gode spillere, eller store talenter, uten at det koster altfor mye.. mens vi.. berømte Brann fra Bergen..  begynner snart å bli berømt for noe helt annet..  udugelig på de fleste fronter....

gleder meg til sesongstart.

Doffen85

"Vi vet han er en klassespiller" var nyeste overskriften på brann.no. Da trodde jeg først vi hadde signert en klassestopper, men så viste det seg at det var Austin som var kommet tilbake til Bergen...

nero

Quote from: Doffen85 on January 11, 2010, 13:03:09 PM
"Vi vet han er en klassespiller" var nyeste overskriften på brann.no. Da trodde jeg først vi hadde signert en klassestopper, men så viste det seg at det var Austin som var kommet tilbake til Bergen...


Ja, ja, vi får jo ta imot alle positive nyheter med glede...
Lions led by donkeys.

Huff

Ifølge torsdagens ba skulle det være møter mellom Brann og Hardball denne uken ang videre samarbeid. Regner med det avklares horvidt vi har noe å se frem til etter disse møtene, og at vi innen da ikke hører en dritt ang spillere. Noen som vet når disse møtene skal holdes?

Dessuten hadde vist Steinar snakket om noe ala ''ukjente, men spennende'' spillere sent i forrrige uke ifølge en kompis av meg. Noen som vet hvor han hadde dette fra.

kabelmann

Snakket han ikke om spillere som allerede er i stallen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

January 11, 2010, 16:25:49 PM #10993 Last Edit: January 11, 2010, 16:27:49 PM by osoerli
Quote from: krøvel vellevold on January 10, 2010, 23:00:05 PM
Quote from: Belfort on January 10, 2010, 22:42:26 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 10, 2010, 22:03:53 PM

Før 2006 var Brann elendige. Vi vant vel ikke en treningskamp før generalprøven, og det var "ingen" som hadde tro på gull før den sesongen. At vi ledet serien halvveis og til slutt tok sølv, var en stor overraskelse i forhold til forventningene. I fjor var det heller "ingen" som hadde tro på gull. Så at dette er første sesong på lang tid der vi ikke har forventninger om gull, er bare tull.


Husk at ankepunktene den gang ikke på langt nær gikk på en totalt feilkomponert stall. Nå sa vel også Mjelde den gang at de prøvde ut noe nytt i oppkjøringskampene i forhold til treningsmengde og kunne "toppe" formen inn mot april. Situasjonen er helt annerledes nå. Nå sitter vi med en totalt ubrukelig sportssjef som overhodet ikke vet hva han skal gjøre.


Det bestrider jo ikke det faktum at det er feil at det er første gang på mange år at fansen ikke har tro på gull.

Burde nok ha satt "" rundt HALVE.
Eg hadde iallefall vesentleg meir trua i fjor på same tid (og alle føregåande år eg kan hugsa) enn i år.

Då hadde me fått ny trenar som endeleg skulle gjera Brann-forsvaret "potte tett".
"Klassespissen" David Nielsen var på veg inn.
Ein av noregs beste venstrebackar Bjørnar Holmvik var klar til å debutera.
2 brasilianske prøvespelarar var ventande.
Me (les: eg) hadde framleis trua på at Hanstveit skulle fornya.
"Klassespissane" Bjørnsson og Karadas var framleis i stallen.
Me hadde minst dobbelt så mange midtstopperar som i dag.
Og pengar fanst og Nilsen var lova forsterkningar.  Brann fulgte også "den superraske" Brynespissen Cato Hansen tett.
Og ikkje minst Opdal var så godt som klar etter skade og snart i 2007-form.

Summen av dette gjorde at eg hadde tru på gull, iallefall minst medalje i 2009.  Det trur eg mange andre hadde også, sannsynlegvis bortimot "halve" Bergen, innerst inne.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Troen på gull var ikke tilstede, men det var troen - og kravet om medalje. Jeg burde gjerne hatt et krav til en poengdifferanse på mindre enn 25 poeng til gullet, men det falt meg aldri inn som scenario.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Xminator on January 11, 2010, 11:50:53 AM
Quote from: esp123 on January 11, 2010, 10:25:07 AM
Fredrik Haugen nevnes som kapteinsemne i Løv-Ham i en alder av 17 år. Var visst meget tonangivende i nedsablingen av Fana. Hvorfor sikrer vi ikke oss signaturen til dette stortalentet først som sist?


Det åpner seg rom i Brannstallen før 2011. Om han fortsetter utviklingen er Haugen en naturlig signering.
Fortsetter han utviklingen kan han være borte før 2011. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke skal kunne signere Haugen så han er vår og leie ham ut til Løv-Ham, som vi har gjort med flere andre unge spillere vi har signert de siste sesongene.

dudo

Ett moment er vel penger. Han er vel såpass dyr at det ikke er bare-bare å rydde plass i budsjettet - og slike spillere bør fullfinansieres av Brann, uten hjelp fra Hardball.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Det er flere argumenter for og imot å hente han nå. Jeg har ingen tro på at han forsvinner fra byen i løpet av året. Men prisen kan selvsagt bli høyere dersom han slår skikkelig til i år. Et argument mot å hente han nå er at kontrakten hans da med Brann vil gå ut ett år tidligere enn om vi henter han til neste år. Dette ekstra året kan bli gull verdt dersom han blir en etablert TL-spiller.
Rød makt på Hansa

Mobben

Det er vel heller ikkje gitt at Haugen vil ønske en ordning der han binder seg til Brann, bare for å fortsette å spille for Løv Ham? Han må jo vinne noe på det i så fall. Høyere lønn, en bedre hospiteringsordning eller en annen gulrot vi kan friste med.

Huff

Quote from: Mobben on January 11, 2010, 19:20:17 PM
Det er vel heller ikkje gitt at Haugen vil ønske en ordning der han binder seg til Brann, bare for å fortsette å spille for Løv Ham? Han må jo vinne noe på det i så fall. Høyere lønn, en bedre hospiteringsordning eller en annen gulrot vi kan friste med.


Hva med en opsjon på kjøp, kan det koste så mye?

Go Up