• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Quote from: Gulløl on November 20, 2009, 10:46:53 AM
Quote from: steinbygger on November 20, 2009, 10:15:18 AM
Etter det jeg har hørt har Brann også solgt store deler av varelageret sitt til en privatperson så de skal ha fått litt penger i kassen. Men det må jo være noe alvorlig feil hvis en privatperson klarer å bli kvitt lageret og tjene penger på det når ikke Brann klarer det.


Mulig at det er en privatperson med god formue og Brann i sitt hjerte som har kjøpt det, og som deretter gir det bort til Jaiteh sin forsendelse med fotballutstyr til sitt hjemland. Vet ikke om det er slik, men det er to fluer i en smekk, hjelper Brann pluss støtter et godt tiltak. Og i tillegg blir Jaiteh sin landsby i Gambia til daglig "farget rødt" omtrent som rundt stadion før kamper :)


Det er nok ikke tilfelle. Så blandt annet at Obs'en hadde tilbud på brann utstyr denne uken og har fått bekreftet at det er vedkommende som har kjøpt varelageret (det som han trodde han kunne selge videre) som har fått til avtalen med Obs.

steinbygger

Quote from: Markmus on November 20, 2009, 12:24:00 PM
Quote from: steinbygger on November 19, 2009, 22:39:06 PM
Har fått bekreftet at Brann gjennom Hardball og en del av sponsorene har fått på plass midler til å hente TR og MM.


Tror det er bullshit. MM har ikke videresalgspotensiale og bør være en uinteressant spiller for Brann.

Hadde vært konge om vi fikk TR, da :up:


Slik jeg forstår bakgrunnen for at sponsorene ønsker å bruke penger på MM er at SN ønsker han og de ser at produktet de sponser er i ferd med å falle sammen. Selv om ikke de får penger igjen på spillerinvesteringen så får de pengene igjen med at det blir økt interesse for produktet de sponser. Brann ser også at de sliter med å fornye partourkortene og trenger raskt noen signeringer som gjør at folk igjen får tilbake troen på produktet.

Huff

Hmm. Liker det jeg hører om de harde ballene, men ikke det jeg hører om M.M.

Hvorfor går vi for M.M, og hvorfor i all videste verden vil Hardball gå for M.M. Fyren har da intet videresalgspotensiale (som nevnt her). Dette med at vi trenger en targetspiss er jeg riktignok uenig i, men en 29-åring med en heftig skadehistorie, og som ei heller imponerte i år er ikke det vi trenger.

I tillegg til at fyren ikke har videresalgspotensiale sender det et helt feil signal, og er Hardball villige til å spytte penger inn i en MM deal, bør de definitivt være villige til å spytte inn mer penger i en spiller med videresalgspotensiale, B.Berg og co er neppe idioter, og selv om det primære målet er og hjelpe Brann (samtidig som en ikke akkurat taper store summer) har de neppe noe imot å tjene litt grunker på hardballprosjektet. Marcus Pedersen blir nok langt dyrere, men har fermtiden foran seg og et voldsomt videresalgspotensiale, og hva med denne Ojo eller hva det var i 1.div, eller Angan, eller en ungdom som har storspilt i allsvenskan eller Supuperligaen, de må da finnes?

Brann bør gjøre som RBK gjorde og hente spillere for fremtiden, ikke hente spillere som -muligens- presterer i et par år til. Dersom MM kommer til oss, og presterer får han vel en lukurativ 5-års kontrakt om et par år, rett før han blir gammel, mett og elendig. Så sitter vi der med en drittreig bakromsspiss på 33-år, 2,5 mill i året og en kontrakt som går ut en 2-3 år senere. Nå bør vi satse på å bygge opp et ungt spennende lag, dette betyr å satse på å skaffe oss det mest lovende i skandinavia som vi har mulighet til i alderen 18-25 år, samtidig som vi utvikler våre lokale ungggutter.

Reginiussen passetr perfekt inn i denne modellen, MM er helt feil.

Nixon

Quote from: steinbygger on November 20, 2009, 14:22:07 PMDet er nok ikke tilfelle. Så blandt annet at Obs'en hadde tilbud på brann utstyr denne uken og har fått bekreftet at det er vedkommende som har kjøpt varelageret (det som han trodde han kunne selge videre) som har fått til avtalen med Obs.


For Brann er sikkert dette en god løsning. De slipper å være belemret med et stort varelager som de nødvendigvis må bruke en god stund på å selge. I stedet får de inn friske og raske penger som de kan bruke på forhåpentligvis sportslig utvikling.
Rød makt på Hansa

dudo

Jævla spennende det du skriver, steinbygger. Men som det er blitt påpekt er det i hvertfall i TRs tilfelle et stykke å gå fra å ha finansiering på plass til å ha spilleren på plass. Det som taler til vår fordel er Nilsen som trener, og TRs aversjon mot å gå til klubber hvor han ikke er sikret plass. (jf da han vraket oss sist)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Jeg synes folk henger seg litt for mye opp i begrepet "videresalgspotensiale". Det er sikkert vel og bra som et utgangspunkt, men det bør ikke være noe Brann låser seg til. En god spiller kan skape mye verdier i en klubb selv om han ikke har potensiale til å bli videresolgt med fortjeneste.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on November 20, 2009, 14:31:42 PM
Jeg synes folk henger seg litt for mye opp i begrepet "videresalgspotensiale". Det er sikkert vel og bra som et utgangspunkt, men det bør ikke være noe Brann låser seg til. En god spiller kan skape mye verdier i en klubb selv om han ikke har potensiale til å bli videresolgt med fortjeneste.


Dette har vel like mye med hardball å gjøre, de vil vel helst ha penger igjen for investeringene sine, og ikke investere i prosjekter det ikke ligger muligheter for gevist i. Dessuten skal en vel ikke legge så mye vekt på semiotikken her, videresalgaspotensiale kan jo egentlig brukes synonymt med ung, og ikke videresalgspotensiale kan rett og slett benyttes i betydningen; ikke ung.

Alder ha noe og si, jævlig mye, og spillere med videresalgspotensiale, kan skape masse verdier mens de er i klubben, i tillegg til når de forsvinner.

Har Moldskred vist mer enn Angan i år? Blir Angan dyrere...sier ikke mer. Under Mjelde skaffet vi oss et bra lag med gode spillere med gode ferdigheter, alder så ikke ut til å være vektlagt, selv om de der også var bedre da enn nå (Scharner, PVM og Solli var etablerte, gode spillere, men ikke gamle). Når dette laget forsvant satt vi igjen med fint lite, bla pga manglende videresalgspotensiale. Gamle spillere ble dårlige og gikk i beste fall gratis. RBK sitter igjen med 43-44 mill etter Tettey, og kunne ha sittet igjen med over 20 i pluss for Sappara. Vi har nå kjøpt gamlinger i 2-3 år, og se hvor det har fått oss.

Ferguson

Brann lærer aldri og nå må sponsorene trå til igjen.

Skandale!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

DangerousDan

Quote from: Ferguson on November 20, 2009, 15:06:09 PM
Brann lærer aldri og nå må sponsorene trå til igjen.

Skandale!


Eller:
Det er tøffe tider for alle og Brann har dedikerte sponsorer som trår til når det kniper.
Hurra!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Enig. Det er i så måte større sjanse for at spiller på 29 leverer varene i en 3-års kontrakt enn at en 19-åring gjør det. Ja takk til begge deler sier nå jeg!
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Jeg velger å ikke stole på Steinbygger. Etter alle fadesene på overgangsmarkedet de siste årene ser jeg det som helt uvirkelig at Brann ikke har strengere rutiner for hemmelighold og hvem man involver seg med.
Vi er tross alt Brann!


Når det gjelder MM så er jeg delt.
Sportslig sett er det klart at han forsvarer en plass og at han nærmest er en nødvendighet for oss den dagen Huseklepp stikker og vi likevel må utholde Nilsens taktikk (spill til Huse).

På den andre side så er jo han dårlig butikk. Og et dårlig signal til 5 millionersmannen Cato Hansen og andre lovende ung. Brann kan ha noen eldre kvalitetsspillere uten vidersalgspotensiale, men i dagens situasjon hvor det er nesten det eneste vi har, er jeg mest skeptisk til å hente MM.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Ferguson

Quote from: ostraume on November 20, 2009, 15:49:19 PM


Rart å se at 1 mål på de siste 19 kampene av en, snart, 30 åring er nok til at folk får vann i munnen.

Og her klager folk av at spillerne er for gammel og for dårlig! Hvilken retning går MM karriere?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

November 20, 2009, 16:10:04 PM #10113 Last Edit: November 20, 2009, 16:11:36 PM by krakra
Skadeplagene til M.M har vel gitt seg de siste årene? Han scorte 9 mål i fjor og 7 mål i løpet av første halvdel av årets sesong. Før det sa stopp. Får han kommet seg vekk fra TIL og til Brann som han tidligere har ønsket vil han nok få opp motivasjonen igjen og under Nilsen, som fikk ham til å fungere sist kan han godt score over 10 mål. Det er bra nok det.

Dessuten gir han oss bakromstrussel igjen. Huseklepp er rask, men Moldskred er raskere. Dessuten er ikke Huseklepp noen utpreget bakromsspiller.

skuteviken

Skjønner folks skepsis for MM. Samtidig så ser jeg at han har noe å fare med i
Brann, men herregud så optimistisk jeg hadde blitt hadde TR og Marcus Pedersen blitt presentert i rød drakt i vinter. Ung eksplosiv spiss med masse potensiale, samme med Tore, i tillegg til en Guastavino som ikke har fått vist hva han er god for, og viss Huseklepp i tillegg signerer ny kontrakt.

Jeg føler MM ikke ville vært med på generasjonsskifte vi sårt trenger. MM skal ha oppunder 2 millioner i lønn.

TR tjener i dag 700 000. Kan ikke tenke meg MP tjener mer enn 5-600 000.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

MP vil derimot bli priset sinnsykt høyt av Godset. Det er jeg sikker på. Vi snakker sikkert 15-20 mill. En pris vi selv nok hadde syns vært lav hvis det hadde vært vår 19-åring som banket inn 10 mål for et bunnlag som Godset er. De er jo dårligere enn Brann.

Men det er klart. MP hadde vært sinnsykt fett å ha. Da hadde vi ikke trengt noen targetspiss heller, fordi Pedersen har fysikken og hodestyrken som trengs. I tillegg til et godt tempo og en vanvittig arbeidskapasitet. Hadde vært drømmen hvis Hardball nå hadde sagt "Nei, vi ser at du ikke får til dette på egenhånd Roald, så nå skal vi hjelpe deg så du ikke ødelegger klubben fullstendig" og smelt til med millionene som trengs for å hente Reginiussen, Borges, Wallace og Pedersen til klubben samt kjøpt fri Gylfi, Nielsen og Guntveit.

Ferguson

Quote from: krakra on November 20, 2009, 16:40:39 PM
MP vil derimot bli priset sinnsykt høyt av Godset. Det er jeg sikker på. Vi snakker sikkert 15-20 mill. En pris vi selv nok hadde syns vært lav hvis det hadde vært vår 19-åring som banket inn 10 mål for et bunnlag som Godset er. De er jo dårligere enn Brann.


Men Godset trenger vel penger for å få ny lisens? Iallefall på sikt. Går med dundrende underskudd. Tror toppen 10 er nok!


Quote from: skuteviken on November 20, 2009, 16:35:23 PM
TR tjener i dag 700 000.


Skal nok ha Huseklepplønn hvis han kommer til Brann. Ikke det at han ikke er verdt det.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

Reginiussen forsvarer en halvannen million i årslønn ja. 23-årig landslagsspiller(selv om han har stagnert noe i år). SOFen på 5 mill kan han derimot glemme.

Jrgn

Marcus Pedersen hadde vært genialt. Han er framtiden i norsk fotball. Meget bra investeringsobjekt. Han er 19-år. Litt trøblete forhistorie. Tatt seg sammen i år etter klubbskiftet til Strømsgodset.

Selv er jeg positiv til MM, men overnevnte MP er langt mer spennende. TR er selvfølgelig spennende.

Tror nok at Rosenborg hadde gått for MP hadde de hatt behov for en ung spiss. De er ofte flink med å gjøre framtidsrettede kjøp.

skuteviken

Marcus Pedersen tror jeg hadde blitt veldig populær i Bergen. Mye på grunn av spillestilen hans, og at han hadde vokst som person og spiller med å spille på et bedre lag. Nå skal jeg ikke overdrive forskjellen mellom klubber i TL, men det er en fordel å kjempe om medaljer og den tafattheten Strømsgodset viser feks på bortebane.

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Bergenser1

QuoteJoda, men statistikken forteller langt fra hele sannheten.



Her slår jo argumentasjonen din om 7 mål og 6 assist store sprekker. Hvis vi skal sammenligne Johansson og Moldskred så blir jo vinklingen slik at han hadde fortjent mer spilletid. er det ca 9 kamper og 3 mål og 2 assist han har? ikke verst, selv om to av de var i samme kamp.

steinbygger

Quote from: Joggi Bogga on November 20, 2009, 16:06:14 PM
Jeg velger å ikke stole på Steinbygger. Etter alle fadesene på overgangsmarkedet de siste årene ser jeg det som helt uvirkelig at Brann ikke har strengere rutiner for hemmelighold og hvem man involver seg med.
Vi er tross alt Brann!


Når det gjelder MM så er jeg delt.
Sportslig sett er det klart at han forsvarer en plass og at han nærmest er en nødvendighet for oss den dagen Huseklepp stikker og vi likevel må utholde Nilsens taktikk (spill til Huse).

På den andre side så er jo han dårlig butikk. Og et dårlig signal til 5 millionersmannen Cato Hansen og andre lovende ung. Brann kan ha noen eldre kvalitetsspillere uten vidersalgspotensiale, men i dagens situasjon hvor det er nesten det eneste vi har, er jeg mest skeptisk til å hente MM.


Fasinerende at du ikke stoler på meg, men kommer med dine synspunkter på ryktet :) Når det gjelder MP som en del nevner her inne hadde han floppet totalt. Han er for glad i utelivet og hadde tatt fullstendig av i Bergen. Det mest positive jeg ser med det ryktet jeg har satt ut her er at dette er ikke noe RBH har en finger med i spillet på. Dette er ene og alene SN sine ønsker man nå jobber ut fra og RBH er fullstendig parkert med tanke på hvilke spillere som står øverst på ønskelisten. Man kan si at MM er for gammel og ikke god nok, men har er tross alt landslagsspiller og hvis ikke jeg husker helt feil er det to spisser i troppen som spiller i Norge, den ene har vi alt i stallen. I tillegg har vi en "garanti" på at SN vet hvordan MM skal brukes for å få mest mulig ut av han

pidre

Quote from: Jrgn on November 20, 2009, 16:52:43 PM
Marcus Pedersen hadde vært genialt. Han er framtiden i norsk fotball. Meget bra investeringsobjekt. Han er 19-år. Litt trøblete forhistorie. Tatt seg sammen i år etter klubbskiftet til Strømsgodset.

Selv er jeg positiv til MM, men overnevnte MP er langt mer spennende. TR er selvfølgelig spennende.

Tror nok at Rosenborg hadde gått for MP hadde de hatt behov for en ung spiss. De er ofte flink med å gjøre framtidsrettede kjøp.


Er ganske sikker på at MM hadde levert varene. MP er jeg mer usikker på - kan bli alt fra flopp til hit.
Saludar a los monos!

krakra

November 20, 2009, 20:21:54 PM #10123 Last Edit: November 20, 2009, 20:29:45 PM by krakra
At en 18 år gammel Pedersen hadde problemer med holdningene i Hamar syns jeg ikke er noe vi kan bruke imot ham til evig tid. Han har virkelig tatt seg i skinnet i år tydeligvis og det er jo mulig å drikke seg full i Drammen og.
Det kan godt hende at fristelsen blir for stort når han kommer til Bergen, det vet ikke jeg, men det virker iallefall som at miljøforandringen har gjort godt for Marcus Pedersen. Han har fått sunnere holdninger og dermed har potensialet slått ut i full blomst. Nå som han har fått smake litt på suksessen er det vel mindre sannsynelig at han bare sløser alt bort igjen fordi han vil begynne å feste igjen?

Som spilletype anser jeg sannsyneligheten for at Pedersen skal floppe som ganske liten. Han er en hardarbeidende og eksplosiv spiss med gode basisferdigheter. Han kan spille godt uavhengig av spillemønster eller nivå på medspillere(som vi har sett i Godset). Om han skulle miste målteften i perioder og ikke prestere like godt offansivt gjør han jo en voldsom jobb bakover hele tiden i form av sin voldsomme arbeidskapasitet. "Et pressledd alene" var det vel en medspiller som kalt han. Holder han seg på matta ville han vært en knallsignering av Brann. En spiller jeg har mer sansen for enn Moa(i fjor) og Stokkelien.

Xminator

Tror ikke Pedersen er riktig spillertype. Kanskje når man har solgt Huseklepp, men frem til da trenger vi en annen spillertype. Kovacs uten rævhulltendensene hadde passet godt. Prica hadde vert perfekt. Kanskje man kunne prøvd Ijeh? Eller Hoås?

dudo

Vi skriker etter gjennombruddshissighet, og i så måte er Pedersen perfekt. Både han og Huseklepp er spillere som går rett på motstander, og de to sammen kan jeg se for meg blir grusom å forsvare seg mot. Han har et bra skudd, og kan også fungere som oppspillspunkt. Til sist er han bra i boksen med både hode og føtter. Pedersen som spillertype er perfekt, det er som menneske jeg er mer skeptisk. Og prisen Godset setter på han, såklart.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

posemedsnopi

Quote from: Xminator on November 22, 2009, 09:53:09 AM
Tror ikke Pedersen er riktig spillertype. Kanskje når man har solgt Huseklepp, men frem til da trenger vi en annen spillertype. Kovacs uten rævhulltendensene hadde passet godt. Prica hadde vert perfekt. Kanskje man kunne prøvd Ijeh? Eller Hoås?


Ijeh er 40+, men Hoås hadde vært spennende hvis Brann hadde fått han billig.

pidre

Quote from: posemedsnopi on November 22, 2009, 11:49:30 AM
Quote from: Xminator on November 22, 2009, 09:53:09 AM
Tror ikke Pedersen er riktig spillertype. Kanskje når man har solgt Huseklepp, men frem til da trenger vi en annen spillertype. Kovacs uten rævhulltendensene hadde passet godt. Prica hadde vert perfekt. Kanskje man kunne prøvd Ijeh? Eller Hoås?

Ijeh er 40+, men Hoås hadde vært spennende hvis Brann hadde fått han billig.


Hoås er bosman...
Saludar a los monos!

Ferguson

Hvorfor er det opplest og vedtatt at vi trenger en stor sterk spiss til Huseklepp? Winters/Helstad er et av de best matchende spissparene dette i årtiet i Brann og ingen av de to har styrke som største styrke.

Huseklepp oppfyller jo Winters rollen, så da er det bare å hente hjem Helstad. MP hvis Helstad vil daffe i Le Mans noen sesonger til.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Huse og Helstad er en våt drøm, men det blir nok bare med det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Quote from: Ferguson on November 22, 2009, 12:33:20 PM
Hvorfor er det opplest og vedtatt at vi trenger en stor sterk spiss til Huseklepp? Winters/Helstad er et av de best matchende spissparene dette i årtiet i Brann og ingen av de to har styrke som største styrke.

Huseklepp oppfyller jo Winters rollen, så da er det bare å hente hjem Helstad. MP hvis Helstad vil daffe i Le Mans noen sesonger til.


Det er vel ikke enten eller. Huseklepp kan sikkert fungere godt i lag med en typisk bakroms-spiss, som for eksempel MM, eller med MP (som riktignok er en litt annen type spiller). Likevel tror jeg at man trenger en target-spiss i troppen, slik at man har alternativer. MP/MM og Hoås?

Saludar a los monos!

dudo

Marcus Pedersen kan være targetspiss. Den er enormt grei. Det jeg liker så godt med han er kombinasjonen styrke og gjennombruddshissighet. Veldig vrient å forsvare seg mot.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

steinbygger

Tror ikke vi skal kjøpe en spiller ut fra at han skal spille med Klepp, er det ingen som har fått med seg at Brann sliter økonomisk og at vi kun har en spiller som vi kan selge for å kompensere for ett regnskap som nok blir enda litt dårligere enn det som allerede er signalisert gjennom media.

Læreren

Addo er heltidsansatt i Løv Ham, og er den som hever høyest lønn i klubben. Heltidsansatte fotballspillere er noe Løv Ham skal gå bort fra, så jeg er rimelig sikker på at han forsvinner fra Løv Ham i januar-vinduet uansett hva Brann bestemmer seg for.

Nilsen sier forresten til BT at de har dannet seg et solid bilde av Addo som spiller, og en avgjørelse er like om hjørnet. Jeg tror nok det er avgjort om Addo blir Bannspiller eller ikke, i løpet av kommende uke.

krakra

Neste uke kan jo bli en spennende Brannuke. Vi avgjør sannsyneligvis om Addo blir Brannspiller(håper og tror at vi ender på ja, siden Løv-Ham nok nærmest gir ham bort) og Rogne avgjør hvem han skal spille for neste sesong. Vi kan fort ende med to nye spillere neste uke, men like fort ende på 0. Hvis Brann avviser Addo antar jeg at han stikker til en annen klubb i TL, storspiller og blir solgt for 30 mill.

Spelaren

Quote from: krakra on November 22, 2009, 15:51:48 PM
Hvis Brann avviser Addo antar jeg at han stikker til en annen klubb i TL, storspiller og blir solgt for 30 mill.


Sammen med Møvik1, 2 og Fredrik Haugen :)
Gå av.

Huff

Quote from: dudo on November 22, 2009, 11:45:01 AM
Vi skriker etter gjennombruddshissighet, og i så måte er Pedersen perfekt. Både han og Huseklepp er spillere som går rett på motstander, og de to sammen kan jeg se for meg blir grusom å forsvare seg mot. Han har et bra skudd, og kan også fungere som oppspillspunkt. Til sist er han bra i boksen med både hode og føtter. Pedersen som spillertype er perfekt, det er som menneske jeg er mer skeptisk. Og prisen Godset setter på han, såklart.


Ser ikke nødvendigvis noe problem i at Pedersen blir dyr dersom Hardball skal betale. Poenget mitt med å trekke inn Pedersen -i visshet om at han blir mye dyrere enn M.M- var nettopp at dersom Hardball går inn i en spiller så ønsker de nok få betalt for det. Her er M.P en potensiellt mye bedre investering enn M.M, som Hardball garantert ikke vil tjene penger på mtp alder. Får Hardball en stor del av overgangssummen ved videresalg; eksempelvis 100 prosent av kjøpssum tilbake, pluss 50 prosent av overskudd på opprinnelig kjøpesum, snakker vi en potensiellt gullkantet investering for Hardball.

Quote from: Ferguson on November 22, 2009, 12:33:20 PM
Hvorfor er det opplest og vedtatt at vi trenger en stor sterk spiss til Huseklepp? Winters/Helstad er et av de best matchende spissparene dette i årtiet i Brann og ingen av de to har styrke som største styrke.

Huseklepp oppfyller jo Winters rollen, så da er det bare å hente hjem Helstad. MP hvis Helstad vil daffe i Le Mans noen sesonger til.


Helt enig, selv om jeg er skeptisk til muligheten til å hente Helstad tilbake. Leste for en stund siden at han var priset til 40 mill av Le Mans, så tror ikke dette er realistisk. Helt enig i tankegangen derimot og legger til duoen Helstad/PFO, som ei heller var værst. Her synes jeg Angan er interessant, rask, sterk og skorer mål, igjen en spiller som etter min mening har et stort potensiale og som kan vise seg som en lønnsom investering for Hardball.

M.M vil høyst sannsynlig være en meget gunstig forsterkning for Brann på kort sikt, han vil trolig spiller bra og skore mål. Men, en MM-overgang viser kortsiktighet fra Brann. Vi bør begynne med å tenke lengre frem enn bare neste sesong, og tenke på langsiktig utvikling. Ellers havner vi nesten garantert langt bak RBK som har råd til begge deler. Kjøpe de beste unge og supplere med etablerte stjerner. Så selger en fort de beste unge for store penger (jfr Tettey) og får råd til enda flere og bedre etablerte stjerner. Eventuellt kan støvsuge markedet for de beste unge, en god sirkel jeg vil at Brann på sikt skal kunne komme inn i. Skal vi fortsette med kun etablerte gamlinger blir det dyrere, og mindre potensiale for store penger når spillere forsvinner ( I verste fall sitter vi igjen med masse ''has beens'' på lange, dyre kontrakter). Skal vi da tjene virkelig store penger må vi kvalifisere oss for CL, noe jeg annser som ekstremt vanskelig og meget usannsynlig da må vi først virkelig evne å tjene store penger, noe en gjør på å selge dritgode unge spillere.

Tettey gikk for 43-44mill. Helstad gikk for 16. Og sistnevnte spiller er bedre, men langt dyrere i drift. Vi bør satse ungt, og M.M er feil vei å gå.

krakra

Quote from: Spelaren on November 22, 2009, 16:18:56 PM
Quote from: krakra on November 22, 2009, 15:51:48 PM
Hvis Brann avviser Addo antar jeg at han stikker til en annen klubb i TL, storspiller og blir solgt for 30 mill.


Sammen med Møvik1, 2 og Fredrik Haugen :)

Møvik 1 og 2 har strengt tatt ikke bevist all verdens enda. Haugen har spilt mye i adeccoen, men ikke vært noen dominerende spiller(men vært bedre enn man kan forvente av en 17-åring for all del). Addo har jo vært en av de bedre backene i adeccoen i en alder av 18-19 år og når han spiller i vår egen blomsterhage burde vi ikke la ham forsvinne. Det samme gjelder Haugen. Møvikene har vi jo.

Yngve

Om ikkje er Haugen definert som det største talentet, saman med Næs, i 92-årgangen frå her i fylket.

krakra

November 22, 2009, 23:59:59 PM #10139 Last Edit: November 23, 2009, 00:01:50 AM by krakra
Selvfølgelig. Haugen er nok et kjempetalent. Poenget var bare at det er større sannsynelighet for at Addo kan gå inn å bidra allerede neste sesong. Haugen og Næs er jo 2 år yngre.

Personlig håper jeg at vi signer Haugen og leier ham ut til Løv-Ham igjen. Det er ikke nødvendig å tømme Løv-Ham fullstendig og sende dem ned i 2. divisjon. Haugen får nok uansett mer spilletid der enn her. Så kan vi heller la Næs få prøve seg på førstelaget vårt.

Xminator

Man må jo også se litt på hvor Brann har plass i stallen. Haugen som midtbanespiller har stålkonkurranse fra en haug etablerte og rutinerte spillere. Addo vil kun ha konkurranse fra en flopp.

Det endrer seg etter bosmansesongen 2010. Da blir det plutselig veldig god plass flere steder.

olebrann3

Eg skjønner heller ikke ka vi skal med en høy spiss til huseklepp, vær gang vi har en høy spiss på banen så er det bare en taktikk i hode på spillerene. Smell ballen opp til targetspissen og han skal stusse den igjennom. Beste spissparet vi har hatt er som sagt Helstad-Winters, Huseklepp er ganske lik helstad, dermed trenger vi en som er lik winters. En som kan ta med seg forsvaret på løpetur så det blir rom for huseklepp.

skuteviken

Quote from: olebrann3 on November 23, 2009, 11:50:42 AM
Eg skjønner heller ikke ka vi skal med en høy spiss til huseklepp, vær gang vi har en høy spiss på banen så er det bare en taktikk i hode på spillerene. Smell ballen opp til targetspissen og han skal stusse den igjennom. Beste spissparet vi har hatt er som sagt Helstad-Winters, Huseklepp er ganske lik helstad, dermed trenger vi en som er lik winters. En som kan ta med seg forsvaret på løpetur så det blir rom for huseklepp.


Det mest irriterende vi gjør nå etter min mening er den forbanne idioten som skal spille i hengespiss-rollen. Vi poler langeballer på Bakke/guastavino som skal stusse/spille Erik fri. Jeg har lyst å se sexy fotball der en beholder ballen i laget som det var det viktigste i verden og spilte oss opp. Det er dessverre mange som er uenig her og begynner å pipe bare en spiller slå en støttepasning, skrike "BEVEGELSE" og nærmest går av hengslene.

Jeg mener at viss det blir trent på, så har vi forutsetninger i laget til å kunne spille mer ballbesittende fotball. Viss dette ikke går så må vi iallefall få til kontringsspillet, for jeg hater det kick and run dritet vi driver på med nå til tider. Måk ballen til Bakke---> Bakke slår videre ---> oiiiiii husikken var vist i offside.

Herligste jeg ser er faktisk når Huseklepp går på raid i rundt og i boksen og så legger han 45 til PVM som måker den i mål.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

viks

I mine øyne og forhåpentligvis SNs handler det om å ha en komplimentær stall som behersker flere taktiske tilnærminger.

Alle kampene lever sitt eget liv, og da er det viktig å kunne tilpasse den taktiske tilnærmingen til dette.

Vi trenger en ny spiss, om han løper fort eller stanger ballen i mål med knollen er i mine øyne totalt likegylding, så lenge han gjør nettopp det å få ballen i mål...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Onside !!!

Quote from: olebrann3 on November 23, 2009, 11:50:42 AM
Eg skjønner heller ikke ka vi skal med en høy spiss til huseklepp, vær gang vi har en høy spiss på banen så er det bare en taktikk i hode på spillerene. Smell ballen opp til targetspissen og han skal stusse den igjennom. Beste spissparet vi har hatt er som sagt Helstad-Winters, Huseklepp er ganske lik helstad, dermed trenger vi en som er lik winters. En som kan ta med seg forsvaret på løpetur så det blir rom for huseklepp.


Akkurat en fin rolle til Huseklepp det. Huskeklepp kan fint løpe rundt å åpne opp rom til en spissmakker.

nummer9

Quote from: olebrann3 on November 23, 2009, 11:50:42 AM
Eg skjønner heller ikke ka vi skal med en høy spiss til huseklepp, vær gang vi har en høy spiss på banen så er det bare en taktikk i hode på spillerene. Smell ballen opp til targetspissen og han skal stusse den igjennom. Beste spissparet vi har hatt er som sagt Helstad-Winters, Huseklepp er ganske lik helstad, dermed trenger vi en som er lik winters. En som kan ta med seg forsvaret på løpetur så det blir rom for huseklepp.

Evt så er det Huseklepp som er flink å ta med forsvaret på tur, og vi trenger en rask gjennombruddshissig spiss ala Helstad. Er det urealistisk å hente han hjem om Le Mans rykker ned slik det ser ut til foreløpig? Vil han da fortsatt ha 40 mill prislapp?

skuteviken

Quote from: viks on November 23, 2009, 12:15:55 PM
I mine øyne og forhåpentligvis SNs handler det om å ha en komplimentær stall som behersker flere taktiske tilnærminger.

Alle kampene lever sitt eget liv, og da er det viktig å kunne tilpasse den taktiske tilnærmingen til dette.

Vi trenger en ny spiss, om han løper fort eller stanger ballen i mål med knollen er i mine øyne totalt likegylding, så lenge han gjør nettopp det å få ballen i mål...


For all del, men man ser hvordan vi spiller i dag. Og alle lag har sin måte å spille på, så må jo være mulig å diskutere dette. Det er jo en "plan" i dag hvordan man VIL spille, og mange syns underholdningsverdien på laget har sunket i år. Vi skal underholde på hjemmebane. Selvfølgelig skal man kunne ha mange strenger å spille på, men alle lag har (forhåpentligvis) en måte å spille på, og det er ikke slik at man endrer dette totalt hver kamp for å demme opp for motstanderen. I de flest klubber har man sitt spill.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

viks

Quote from: skuteviken on November 23, 2009, 12:24:31 PM
Quote from: viks on November 23, 2009, 12:15:55 PM
I mine øyne og forhåpentligvis SNs handler det om å ha en komplimentær stall som behersker flere taktiske tilnærminger.

Alle kampene lever sitt eget liv, og da er det viktig å kunne tilpasse den taktiske tilnærmingen til dette.

Vi trenger en ny spiss, om han løper fort eller stanger ballen i mål med knollen er i mine øyne totalt likegylding, så lenge han gjør nettopp det å få ballen i mål...


For all del, men man ser hvordan vi spiller i dag. Og alle lag har sin måte å spille på, så må jo være mulig å diskutere dette. Det er jo en "plan" i dag hvordan man VIL spille, og mange syns underholdningsverdien på laget har sunket i år. Vi skal underholde på hjemmebane. Selvfølgelig skal man kunne ha mange strenger å spille på, men alle lag har (forhåpentligvis) en måte å spille på, og det er ikke slik at man endrer dette totalt hver kamp for å demme opp for motstanderen. I de flest klubber har man sitt spill.



Joda. Men der jo ikke gitt at fordi om vi har feks en spiss på to meter, så skal vi kun spille langt på han. Kan jo være han er feks rask og teknisk i tillegg (drømme).

POenget er uansett at vi trenger flere som kan score mål.

Jeg tror heller ikke at SN har fått spille sitt spill enda. Til nå har han vel hatt mer enn nok med å få det beste ut av det han arvet. Så får vi se hva han kan få tilført....
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

vebo

Quote from: olebrann3 on November 23, 2009, 11:50:42 AM
Eg skjønner heller ikke ka vi skal med en høy spiss til huseklepp, vær gang vi har en høy spiss på banen så er det bare en taktikk i hode på spillerene. Smell ballen opp til targetspissen og han skal stusse den igjennom. Beste spissparet vi har hatt er som sagt Helstad-Winters, Huseklepp er ganske lik helstad, dermed trenger vi en som er lik winters. En som kan ta med seg forsvaret på løpetur så det blir rom for huseklepp.


Gustav?
Tiocfaidh ár lá

olebrann3

Quote from: vebo on November 23, 2009, 14:04:57 PM
Quote from: olebrann3 on November 23, 2009, 11:50:42 AM
Eg skjønner heller ikke ka vi skal med en høy spiss til huseklepp, vær gang vi har en høy spiss på banen så er det bare en taktikk i hode på spillerene. Smell ballen opp til targetspissen og han skal stusse den igjennom. Beste spissparet vi har hatt er som sagt Helstad-Winters, Huseklepp er ganske lik helstad, dermed trenger vi en som er lik winters. En som kan ta med seg forsvaret på løpetur så det blir rom for huseklepp.


Gustav?


Mulig han kan være den  rette, da må det drilles i vinter iallefall. Var vell mot godset de 2 fungerte svært godt sammen

Go Up