• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Nei, men jeg tror heller ikke de selger han til oss for mindre enn de ga. Viking er heller ikke en klubb som trenger å selge, og er vel økonomisk i en bedre situasjon enn vi er, slik jeg har forstått det. Men helt klart, bra teknikk og tilslag, og lavt tyngdepunkt gjør han jo til en potensiell attraksjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator


Markmus

Fillo er ikke en type jeg kunne tenkt meg i Brann. Som andre sier besitter Guastavino noe av det samme spillet.

Fillo er rett og slett for usmakelig.
Ka du ve?

Chrisstah

http://fotball.bt.no/eliteserien/article152374.ece

Vi har gjort gull fra Tr.heim benken tidligere.
Traore burde vært høyaktuell..
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Enig, Traoré kan være et kanonkjøp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nummer9

Hva med Dario Zahora fra samme artikkel? Er han noe tess? Synes å huske det ble snakket om han rett før han gikk til RBK?

skuteviken

Quote from: nummer9 on October 08, 2009, 09:18:20 AM
Hva med Dario Zahora fra samme artikkel? Er han noe tess? Synes å huske det ble snakket om han rett før han gikk til RBK?


Mannen som sa han hatet Brann i forkant av oppgjøret vårt meg RBK i vår :) Mer eller mindre spøkefult. Var pga av at vi slo Dinamo Zagreb i UC.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

thesevs

Quote from: nummer9 on October 08, 2009, 09:18:20 AM
Hva med Dario Zahora fra samme artikkel? Er han noe tess? Synes å huske det ble snakket om han rett før han gikk til RBK?


F L O P P
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Huff

Traore har vist en god del, og RBK er jo i tillegg eksperter på å få ut maks 15 prosent av potensialet til spillere fra andre verdensdeler. Han er vel venstrebent og, og kan vel spille wingback og kant i tillegg. Bør definitivt vurderes. Kaster meg inn i møljen som allerede har signalisert at dette kan være et kanonkjøp. Nå er han jo ung, og det er vel bare spekulasjoner fra adressa som tilsier at han er en av dem som er på vei ut, men dersom det stemmer bør vi være på pletten.

Zahora er jeg langt mer skeptisk til, har jo ikke vist en dritt, og når RBK sikler etter M.Moldskred sier vel dette sitt. M.M er ikke verst, men vil vi ha spillere som er betydelig dårligere? Det meste tyder vel på at Zahora er nettopp det.

Læreren

Quote from: Huff on October 09, 2009, 01:42:44 AM
Zahora er jeg langt mer skeptisk til, har jo ikke vist en dritt, og når RBK sikler etter M.Moldskred sier vel dette sitt. M.M er ikke verst, men vil vi ha spillere som er betydelig dårligere? Det meste tyder vel på at Zahora er nettopp det.


Nå er vel Zahora spiss? Og etter det jeg har forstått, skal Moldskred bekle en høyre kantrolle i RBK om de kjøper han. Så å sammenligne Zahoras ferdigheter med Moldskred blir litt feil i denne sammenhengen.

Men når det er sagt, så deler jeg skepsisen til Zahora med deg. Jeg vil ikke ha han til klubben...

Ferguson

Ville heller satset på Michael Jamtfall enn Traore for å være helt ærlig. Stor potensiale i Jamtfall!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

ostraume

Traore var ute og sutret når han ble satt på backen i Rosenborg, så det spørs om det er tingen. Som backup for PVM sier jeg dog ja takk, men dette er vel ikke akkurat spilleren som tar oss opp i gullkampen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

posemedsnopi

Quote from: Ferguson on October 09, 2009, 07:42:32 AM
Ville heller satset på Michael Jamtfall enn Traore for å være helt ærlig. Stor potensiale i Jamtfall!


Heller Mads Cato Moldsked enn Jamtfall...

Ferguson

Quote from: posemedsnopi on October 09, 2009, 14:59:39 PM
Quote from: Ferguson on October 09, 2009, 07:42:32 AM
Ville heller satset på Michael Jamtfall enn Traore for å være helt ærlig. Stor potensiale i Jamtfall!


Heller Mads Cato Moldsked enn Jamtfall...


Hvis Moldskred kan spille venstre ja! Nå var det snakk om dekning på venstresiden!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Læreren

BA melder forresten i dag at Sogndal er interessert i å hente Moldskred etter sesongen. De prøvde før sesongen, men da krevde Løv Ham for mye penger.

De skal visstnok finsikte han når Løv Ham møter Sogndal i neste serierunde...

posemedsnopi

Quote from: Ferguson on October 09, 2009, 15:02:21 PM
Quote from: posemedsnopi on October 09, 2009, 14:59:39 PM
Quote from: Ferguson on October 09, 2009, 07:42:32 AM
Ville heller satset på Michael Jamtfall enn Traore for å være helt ærlig. Stor potensiale i Jamtfall!


Heller Mads Cato Moldsked enn Jamtfall...


Hvis Moldskred kan spille venstre ja! Nå var det snakk om dekning på venstresiden!


Moldskred kan spille venstre ja!

kjegil

Quote from: ostraume on October 09, 2009, 08:23:08 AM
Traore var ute og sutret når han ble satt på backen i Rosenborg, så det spørs om det er tingen. Som backup for PVM sier jeg dog ja takk, men dette er vel ikke akkurat spilleren som tar oss opp i gullkampen.


Vil heller ha PVM som backup for Traore!

kjegil

Quote from: kjegil on October 09, 2009, 19:32:39 PM
Quote from: ostraume on October 09, 2009, 08:23:08 AM
Traore var ute og sutret når han ble satt på backen i Rosenborg, så det spørs om det er tingen. Som backup for PVM sier jeg dog ja takk, men dette er vel ikke akkurat spilleren som tar oss opp i gullkampen.


Vil heller ha PVM som backup for Traore!


Men aller helst vil jeg ha Stig Thorbjørnsen som scout!

Fra Løv-Ham vil jeg hente Addo og Moldskred. Synes begge to er meget solide. Modskred minner meg veldig mye om Huseklepp, men han er ikke så fotballsmart. Der Huseklepp klarer å sentre ballen pleier Moldskred å drible en mann for mye. Han er veldig ego - men gøy å se på.

Ferguson

Quote from: posemedsnopi on October 09, 2009, 17:03:52 PM
Quote from: Ferguson on October 09, 2009, 15:02:21 PM
Quote from: posemedsnopi on October 09, 2009, 14:59:39 PM
Quote from: Ferguson on October 09, 2009, 07:42:32 AM
Ville heller satset på Michael Jamtfall enn Traore for å være helt ærlig. Stor potensiale i Jamtfall!


Heller Mads Cato Moldsked enn Jamtfall...


Hvis Moldskred kan spille venstre ja! Nå var det snakk om dekning på venstresiden!


Moldskred kan spille venstre ja!


Da er vi enig! :)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Venstrekanten skal spilles med venstrebente spillere. Punktum. Det må være mulig å ha to tanker i hodet på en gang, og se at det bak Solli - og han er bosman i 2010 - som er til neste år - så er det sørgelig lite kvalitet. Sævarsson har rett nok sine kvaliteter, men noe driblefant er han ikke...

osoerli

Veit ikkje om han har vore nemnt her før, men kva med Fredrikstads og Ghanas Dominic Adiyiah.
Toppscorer i U-20 VM, som bør gje grunn til å tenka potensiele.
Benkesliter i Fredrikstad som bør gje grunn til låg pris (sjøl Brann har råd).
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Læreren

October 11, 2009, 20:45:58 PM #9571 Last Edit: October 11, 2009, 20:47:48 PM by Læreren
Etter suksessen i U-20 VM er det ikke sikkert han blir billig.

Men jeg stiller spørsmålstegn til at han kan sprudle i VM, men ikke spille fast på et bunnlag som FFK. Gjerne spillestilen i norsk fotball som ikke passer han? Selvsagt noe en kan jobbe med, men det er som sagt bemerkelsesverdig at han skal slite benken i en klubb som FFK, men gjøre seg så til de grader bemerket på landslaget.

Huff

Quote from: Læreren on October 11, 2009, 20:45:58 PM
Etter suksessen i U-20 VM er det ikke sikkert han blir billig.

Men jeg stiller spørsmålstegn til at han kan sprudle i VM, men ikke spille fast på et bunnlag som FFK. Gjerne spillestilen i norsk fotball som ikke passer han? Selvsagt noe en kan jobbe med, men det er som sagt bemerkelsesverdig at han skal slite benken i en klubb som FFK, men gjøre seg så til de grader bemerket på landslaget.


FFK trenger vel hver krone de kan grabbe til seg. Tviler på at den kan si net til bud i størrelsesorden 1-2 mill for noen som helst. Men, her ser vi nok et eksempel på den forrige sportsdirektøren deres sin evne til å finne spillere vil jeg tro. Det lønner seg å ha kompetanse i rekkene, folk med kjennskap til det internasjonale spillermarkedet altså.

Ellers er jeg enig i at man bør tilnærme seg denne typen spillere med forsiktighet. Skulle vi kjøpt denne spilleren må vi vite hva han står for, minst ved nøye kartlegging, helst ved prøvespill. At han høres meget spennende ut er jeg riktignok enig i.

Xminator

Fredrikstad har jo akkurat fått låne penger til å betale lånene sine, så der har de fått enda ett år til å drive med nesa i sky. Neste høst starter de sikkert AS. Det lever de sikkert godt på i 2 år til, og når det blir slått konkurs starter de jo med blanke ark i sportsdelen. Ingen grunn til billigsalg fra Fredrikstad før i 2015...

dudo

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/nederland//artikkel.php?artid=573502

Tarik vil hjem igjen. Absolutt en å ta inn på lån med opsjon om hollenderene vil det slik.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Skulle akkurat til å skrive det samme. Ett trekløver med Tarik, Guastavino og Huseklepp hadde ihvertfall vert offensivt sterkt nok - med ett unntak av luftstyrken...

nero

Quote from: Xminator on October 12, 2009, 07:35:36 AM
Skulle akkurat til å skrive det samme. Ett trekløver med Tarik, Guastavino og Huseklepp hadde ihvertfall vert offensivt sterkt nok - med ett unntak av luftstyrken...


Joda, men tenk på hvor ynkelig midtbanen vår hadde blitt med de tre på banen samtidig. Det oser jo ikke akkurat fart og løpsstyrke av de vi har til rådighet der. ;D  Vi har jo blitt løpt i senk flere ganger av "antatt dårligere" lag, også når vi har hatt fire mer eller mindre defensivt orienterte på midten. Det er forsåvidt litt av problemet med Guastavino/ Huseklepp på topp også. To særs gode spillere, men jeg er usikker på om de utfyller hverandre så godt. Det er jo et hovedproblemene våre, nemlig at vi ikke har en godt nok balansert stall.
Lions led by donkeys.

olebrann3

Mister vi huseklepp er elyonussi en fin erstatter

Markmus

For fjortisene er han nok like fin, men rent fotballmessig er Huseklepp bedre enn Elyounoussi. Hadde likt å ha dem begge på samme lag da. Gjerne supplert med Thioune og mamma Diouf ;D
Ka du ve?

dudo

Quote from: nero on October 12, 2009, 09:41:56 AM
Quote from: Xminator on October 12, 2009, 07:35:36 AM
Skulle akkurat til å skrive det samme. Ett trekløver med Tarik, Guastavino og Huseklepp hadde ihvertfall vert offensivt sterkt nok - med ett unntak av luftstyrken...


Joda, men tenk på hvor ynkelig midtbanen vår hadde blitt med de tre på banen samtidig.


Neida, se bare her:

                       Opdal

Sævarsson - Bakke - Yaw/Krissy - Holmvik

             Austin    -    Jaiteh

Hansen     -   Guastavino       -       Tarik

                      Huseklepp

De tre sentrale er gode ballvinnere, og jeg tror også vingene med sin eksplosivitet kan gjøre en veldig god innsats i gjenvinningssituasjoner. Det vi mangler av kreativitet blant de to defensive må overlates til Bakke, eventuelt ved at PVM får en rolle som defensiv midtbanespiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Joda, vi kan godt ha en targetspiss òg. Enten på benken, eller sammen med Huseklepp, som da vil få en mer skjev rolle. (Jeg vil ha han mest mulig foran mål) Mota ville vært perfekt. Godtar å sitte på benken, og kan komme inn om vi sliter med å brekke oss igjennom forsvaret.

Når det gjelder kreativitet tenker jeg da i første rekke på å få ballen til en av de tre du nevner. Ikke så veldig kreativt, altså, men mer enn jeg vil gi til Austin og Jaiteh. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on October 12, 2009, 16:07:13 PM
Quote from: nero on October 12, 2009, 09:41:56 AM
Quote from: Xminator on October 12, 2009, 07:35:36 AM
Skulle akkurat til å skrive det samme. Ett trekløver med Tarik, Guastavino og Huseklepp hadde ihvertfall vert offensivt sterkt nok - med ett unntak av luftstyrken...


Joda, men tenk på hvor ynkelig midtbanen vår hadde blitt med de tre på banen samtidig.


Neida, se bare her:

                       Opdal

Sævarsson - Bakke - Yaw/Krissy - Holmvik

             Austin    -    Jaiteh

Hansen     -   Guastavino       -       Tarik

                      Huseklepp

De tre sentrale er gode ballvinnere, og jeg tror også vingene med sin eksplosivitet kan gjøre en veldig god innsats i gjenvinningssituasjoner. Det vi mangler av kreativitet blant de to defensive må overlates til Bakke, eventuelt ved at PVM får en rolle som defensiv midtbanespiller.


Defensivt er det jaffal få problemer her, det eneste blir manglende støtte til backene, men hvem vil i det hele tatt få tid til å angripe -motstanderne vil vel ikke tørre å sende nok folk frem mtp kontringspotensialet vårt. Gustav er jo og en god ballvinner. Dette med hodestyrke bekymrer ikke meg for mye. Skal vi slå høye innlegg på Klepp eller langpasninger går det åt skogen, men det fines faktisk andre måter å spille fotball på, noe Steinar, som har vært lenge i Sør-Europa, bør vite. Men, jeg er ikke overbevist over pasningsfoten til Gustav, har liksom ikke sett de solide stikkerne fra den fyren, og da tenker jeg ikke på dette med spilleforståelsen, han ser rett og slett ikke ut til å ha noe i nærheten av den pasningsfoten vi eksempelvis ser hos Klepp. Skulle helst se en annen spilertype her, så kan Gustav være kant eller noe.

Håper selvsagt jeg tar feil ang Gustav.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

steinbygger

Ser at vår gamle sportsdirektør i FFK twittrer om at Petter Bruer Hanssen kan være på vei til Brann. Må innrømme at jeg ikke kjenner mer til han enn at han spiller på midtbanen til Start. Er det noen andre som kjenner noe mer til denne spilleren?

Markmus

Vår gamle sportsdirektør i FFK?
Ka du ve?

Alzheimer/Silverspurs

Hehe, meiner vel "vår" som i hmm... "den"? Karlsen har vel ikkje vore vår noko gong trur eg :)
Ser han nevner Petter Bruer Hanssen til Brann ja.

Markmus

Kan ikke se at det står noe som helst sted på TKKs twitter.
Ka du ve?

krakra

Han fikk bare et spørsmål fra en annen dude som sitter på "inside-information" om at Brann skal hente Hansen. Personlig har jeg null tro på dette overhodet. En middelmådig spiller til en overbefolket posisjon? Han ville konkurrert med Gylfi om å være 4. valget på midten.

Nixon

Jeg vet ikke så mye om denne spilleren, men ser at han regnes som en talentfull og hardtarbeidende spiller. I tillegg er han forholdsvis ung. Altså noe nytt i forhold til en del spillere vi har kjøpt de siste årene. Bare det gjør meg positiv...
Rød makt på Hansa

dudo

Kan noen fortelle meg nøyaktig hva som står skrevet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Veldig lite, ja. Men takk. Og jeg likte helt klart bedre Borges-"ryktet".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Vent nå litt, demoen til FM10 er vel ikke tilfeldigvis kommet ut? ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Quote from: dudo on October 12, 2009, 22:31:38 PM
Vent nå litt, demoen til FM10 er vel ikke tilfeldigvis kommet ut? ;)


Kommer sekstende ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Gleder meg som en unge til FM10 kommer ut ;D

edit: selve spillet, ikke demoen
Ka du ve?

Brann_copper

Det virker som om Regineussen kan komme til å ta en Flo og gå gratis til en annen klubb. Det ville jo være rene galskapen av ham å signere en ny toårsavtale med TIL dersom han vil videre i karriæren. Det hadde vært en drøm å se ham i Brann. Gjerne sammen med Høgli.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article152880.ece
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -


Markmus

October 13, 2009, 12:28:35 PM #9598 Last Edit: October 13, 2009, 12:30:50 PM by Markmus
Quote from: Brann_copper on October 13, 2009, 07:48:43 AM
Det virk
er som om Regineussen kan komme til å ta en Flo og gå gratis til en annen klubb. Det ville jo være rene galskapen av ham å signere en ny toårsavtale med TIL dersom han vil videre i karriæren. Det hadde vært en drøm å se ham i Brann. Gjerne sammen med Høgli.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article152880.ece


Fy faen for et postkasseskjegg nissene i TIL må sitte med nå hvis han går gratis etter sesongen. Her kunne de fått 4-5 mill for fyren i sommervinduet (altså 6-700k per kamp som var igjen), men nå kan de like gjerne sitte igjen med ingenting.

Er det rart disse Mikke Mus-klubbene sliter økonomisk? :)

edit: Håper virkelig RBH allerede er i kontakt med Reginiussen og agenten, og gir dem et bedre tilbud enn det TIL kan.
Ka du ve?

revert

Med mindre TIL får med seg det lokal næringslivet til å betale en "Ramovic"-lønn tar jeg det som en selvfølge at Brann klarer å tilby han en bedre avtale, hvis det er det økonomisk det står på. I tillegg burde denne typen spiller være ypperlig for Hardball.
Det kan vise seg uhyre viktig for Brann å få muligheten til å spille Europa til neste år for å kunne knytte til seg spilleren som Regineussen. Han har vel et godt forhold til Steinar Nilsen så det kan også være noe som er positivt for Brann her.

Men det skal vel også nevnes at han tidligere har sagt at det enten er TIL eller utlandet. Så spørs det om han fremdeles står inne for dette.

Go Up