• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Om det ikke hadde vert så politisk ukorrekt, så hadde Panzer-Hagen inn i forsvaret og Karadas flyttet frem i angrepet nok vært minste motstands vei til over 2 poeng i snitt de siste 16 kampene.

BBB-Tony

All fornuft tilsier at Panzer overhode ikke skal inn Sportsklubben Brann, men jeg tror han ville hevet laget med sin råskap og erfaring ville vært en spiller som kunne hjulpet oss ett stykke på vei til gruppespill i CL. Han har varslet at han ikke vil tilbake til Norge, men jeg vil påstå at Brann er en meget attraktiv klubb for han. Da får han mulighet til CL-spill noe han ikke får i noen annen klubb. Ender nok opp med at han går til VIF om de blar opp nok penger.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3

http://fotball.bt.no/forstediv/article110584.ece

da håper eg dette er feil fordi dette er iallefall stallfyll, 29 år er han og

BBB-Tony

Denne artikkelen tar jeg med en stor klype salt! At Brann har vært interessert for mange år er en ting, men i denne artikkelen er det kun Start som komenterer interessen sin for spilleren.'

Men om det skulle stemme at Brann vurderen han, så sier jeg bare: Vi e på vei te Champions Leauge!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gepard

jommen mye boss som blir linket til Brann om dagen. Tror journalistene spekulerer vilt, siden de med stor sannsynlighet ikke lenger klarer å fange opp noe fra en lekkasje-fri Brannskute.

BBB-Tony

Jeg velger å tro at Brann er dyktige på å holde kortene tett til brystet, og journalistene gjør seg selv til latter når de spekulerer i at slike spillere kan være på vei til klubben (håper jeg).
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Quote from: olebrann3 on June 18, 2008, 07:46:28 AM
http://fotball.bt.no/forstediv/article110584.ece

da håper eg dette er feil fordi dette er iallefall stallfyll, 29 år er han og


Joda det rimer bra med at "forsterkninger må skape entusiasme". Fredrik William Henriksen vil få Bergen til å gå mann av huse og virkelig gi troen på noe stort i spillergruppen...

chucki

Skal Brann unngå å bli latterliggjort i CL så må de forsterke ganske så kraftig. Ny back bør være en prioritet, samt en ving og en klassespiss. Hvor Brann skal få tak i dette vet jeg ikke, men håper de ser utenfor landets grenser. Ingen spillere i tippeligaen kan forsterke Brann der hvor det trengs. Hva med gode spillere som ikke har helt slått til i andre klubber? Rada Prica?

Real Bif

Quote from: chucki on June 18, 2008, 11:39:09 AM
Hva med gode spillere som ikke har helt slått til i andre klubber? Rada Prica?


Ham har I ikke råd til, det er jeg ret sikker på, da AaB har forhørt sig og de havde i hvert fald ikke råd. De eneste klubber i Danmark der menes at have råd til Prica er Brøndby og FCK, hvis nogen overhovedet har råd!

Gepard


vebo

Quote from: Real Bif on June 18, 2008, 12:36:58 PM
Quote from: chucki on June 18, 2008, 11:39:09 AM
Hva med gode spillere som ikke har helt slått til i andre klubber? Rada Prica?


Ham har I ikke råd til, det er jeg ret sikker på, da AaB har forhørt sig og de havde i hvert fald ikke råd. De eneste klubber i Danmark der menes at have råd til Prica er Brøndby og FCK, hvis nogen overhovedet har råd!



Hva vet vel du om hva vi har råd til?
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Da var det offisielt klart at Thwaite er klar for Australsk fotball igjen. Skal ikke se bort i fra at Kalvenes kommer inn gratis nå, og andre posisjoner blir priorieter med tanke på spillerkjøp, men jeg syns RBH, Abrekk & Co må sette seg ned å finne en fullverdig venstreback som kan gi Hanstveit virkelig kamp allerede fra start!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Quote from: vebo on June 18, 2008, 13:02:24 PM
Quote from: Real Bif on June 18, 2008, 12:36:58 PM
Quote from: chucki on June 18, 2008, 11:39:09 AM
Hva med gode spillere som ikke har helt slått til i andre klubber? Rada Prica?


Ham har I ikke råd til, det er jeg ret sikker på, da AaB har forhørt sig og de havde i hvert fald ikke råd. De eneste klubber i Danmark der menes at have råd til Prica er Brøndby og FCK, hvis nogen overhovedet har råd!

Hva vet vel du om hva vi har råd til?


Det er vel ingen hemmelighet at Prica kan bli dyr - hvis danske klubber, muligens utenom Brøndby og København, vil slite med å matche prisen så kan vi vel anta at vår danske venn har rett i at det kan bli tøft for Brann også...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

chucki

Eller hva med Ceasar Santin? Dette tror jeg er en spiller som kan passe godt inn i Brann.
Noen av de polakkene som spiller for Polen under EM kan vel også være aktuelle?

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article110612.ece

Prica blir nevnt i forbindelse med Viking. Kan de, kan vi. Dog er nok betalingsvilligheten deres langt større, siden de tross alt bare har en lyskeskadet Ijeh som fort kan forsvinne uansett, og vi har Helstad, Demba og forsåvidt Azar i backup.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Rødpølsen sier at vi ikke har råd.
Tiocfaidh ár lá

Real Bif

Quote from: vebo on June 18, 2008, 13:02:24 PM
Quote from: Real Bif on June 18, 2008, 12:36:58 PM
Quote from: chucki on June 18, 2008, 11:39:09 AM
Hva med gode spillere som ikke har helt slått til i andre klubber? Rada Prica?


Ham har I ikke råd til, det er jeg ret sikker på, da AaB har forhørt sig og de havde i hvert fald ikke råd. De eneste klubber i Danmark der menes at have råd til Prica er Brøndby og FCK, hvis nogen overhovedet har råd!



Hva vet vel du om hva vi har råd til?


Jeg går ikke ud fra i har flere midler end Brøndby og FCK, i har råd til at købe ham fri, men det han kræver i løn har I ikke råd til at give ham.

Real Bif

Quote from: Gepard on June 18, 2008, 12:56:25 PM


Ja, I har ganske rigtigt råd til at købe ham, men I har ikke råd til at betale hans løn, som bestemt ikke er lav!

dudo

I linken jeg kom med over står det at Sunderland kan være tilbøyelig til å kompensere for lønn, så det trenger ikke være noe problem.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Jeg skjønner ikke hva vi skal med den typen spiss, når vi som nevnt har Demba, og ikke minst Azar i bakhånd.
Heller en type som er mer lik Robbie.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Der er jeg helt enig. Men Prica er såpass bra at jeg ikke hadde takket nei!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2008, 16:24:25 PM
Jeg skjønner ikke hva vi skal med den typen spiss, når vi som nevnt har Demba, og ikke minst Azar i bakhånd.
Heller en type som er mer lik Robbie.


Helt enig! Nå trenger vi en bevegelig og fotballklok spiss. Vi har de robuste i Demba og til nøds Karadas.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Alvaro Santos virker egentlig mest intressant. Scoringsrate som matcher Helstad.

Klaus_Brann

Hmm, virker som han har slitt litt i det siste (de to siste årene).

Han har spilt for to forskjellige klubber fra 2006 til nå, spilt 34 kamper, og scoret 10 mål. Det er vel ikke helt på høyde med Helstad.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfan23

THOMAS GRAVESEN er mannen som kan løse midtbane problemet vårt  ;D

Xminator

Vi har ikke noe midtbaneproblem lenger :p Ble avlyst i Florø i går. RBH har fortsatt ikke bestemt seg for om han vil erstatte Twaithe...

Henrik8

Tommy Svindal Larsen kommer ikke til enighet med Odd, og står fritt til å forhandle med en annen klubb.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=505331

Ikke en ideel signering, og med tanke på alderen er det ikke en spesielt langsiktig løsning. På den annen side vil han være billig, og kan være en god back-up. Han har ikke slitt med skadeproblemer, i motsetning til mange av de andre midtbanespillerne være, og har gode basisferdigheter.

Min oppsummering blir avmålt interesse, hvis vi kan få han tilnærmet gratis, og med en lønn som ikke ligger langt over gjennomsnittet i stallen nå. Noen som har en følelse/informasjon på om dette kan være en mann RBH/MIM legger ut følere etter?
Kjør over pakket 09`

vebo

En "henke" signering kanskje..
Tiocfaidh ár lá

telge

Hadde ikke vært så dumt, nei, så lenge han ikke krever for mye lønn...litt sånn gary mcallister i Liverpool i 2000/01-sesongen..men det må ikke stoppe med det, for å si det sånn....

BBB-Tony

June 19, 2008, 13:34:55 PM #379 Last Edit: June 19, 2008, 13:38:31 PM by tonynord
Han kunne sikkert bidratt på kort sikt. Kan være en billig løsning om Hassan ikke finner formen i Florø. Har rutine fra utenlandsspill og gode ferdigheter. Men ser helst at vi bruker pengene på noen litt yngre. Han har på mange måter sett sine beste dager på en fotballbanen.

Men må vi nå hente inn gratis spillere? Vi vant tross alt serien i fjor, og skal ut i CL-kvalikk. Vi hentet Gylfi gratis, og Demba for 10 mill., men da var ikke Hardball med. De er villig til å spytte inn penger igjen. La de gjør det også!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

osoerli

Quote from: Brannfan23 on June 19, 2008, 00:34:05 AM
THOMAS GRAVESEN er mannen som kan løse midtbane problemet vårt  ;D

Har vi et midtbaneproblem?
VMoen på venstre, Jaiteh defensivt sentralt, Demba offensivt sentralt, Huseklepp høgre, Solli høgre back, Karadas og Helstad Spiss.  Bakke?  Vart ikkje plass til han her.
Er det ikkje det alle synger då: Ut med Bakke!  Eller var det ut med pakket?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

BBB-Tony

June 19, 2008, 14:12:14 PM #381 Last Edit: June 19, 2008, 14:13:48 PM by tonynord
Quote from: osoerli on June 19, 2008, 14:00:00 PM
Quote from: Brannfan23 on June 19, 2008, 00:34:05 AM
THOMAS GRAVESEN er mannen som kan løse midtbane problemet vårt  ;D

Har vi et midtbaneproblem?
VMoen på venstre, Jaiteh defensivt sentralt, Demba offensivt sentralt, Huseklepp høgre, Solli høgre back, Karadas og Helstad Spiss.  Bakke?  Vart ikkje plass til han her.
Er det ikkje det alle synger då: Ut med Bakke!  Eller var det ut med pakket?


Hvorfor vil du sette ut mannen som har vært om ikke den beste, så blant de beste spillerene i vårsesongen, Bakke, og hvorfor vil du ha Demba inn i en midtbanerolle som han aldri har bekledd før? Selv om han som spiss er god på å komme dypt å hente ballen for så å rettvende seg, betyr ikke at han evner å bekle en midtbanerolle i Brann.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

telge

helt enig, tonynord...uansett vil jo ikke azar spille spiss, dessverre..men med bakke inn for demba, og demba inn for azar, har vi jo en grei midtbane, men det er jo greit å ha reserver som kan komme inn uten å svekke laget noe særlig, og det er jo der vi sliter litt for øyeblikket, siden verken hassan eller gylfi har vært veldig gode til nå i år...men det er jo lov å håpe på at fremgangen hassan skal ha hatt i går fortsetter:)

Macavoy

La oss se østover! Det må jo være russere som er på nivået under de som knuste Sverige igår som sikkert kunne latt seg overtale med løfter om CL spill, samt Branns godt dokumenterte posisjon som utstillingsvindu til større ligaer. En eller to up and coming Zyryanov eller Zhirkov'ere ville vært knall. Ble mektig imponert, igjen, av Russland igår :D
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

BBB-Tony

Quote from: Macavoy on June 19, 2008, 15:20:56 PM
La oss se østover! Det må jo være russere som er på nivået under de som knuste Sverige igår som sikkert kunne latt seg overtale med løfter om CL spill, samt Branns godt dokumenterte posisjon som utstillingsvindu til større ligaer. En eller to up and coming Zyryanov eller Zhirkov'ere ville vært knall. Ble mektig imponert, igjen, av Russland igår :D


Vi vil aldri kunne matche lønnen i forhold til det Russiske klubber gir spillerene. Det er enormt med penger i omløp i Russisk fotball for tiden! Det er mange flere Russiske mangemillionærer enn Ambramovich for å si det slik...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Macavoy

Ser den, men så er det jo en finfin ting kalt ambisjoner. Vil man opp og frem, og det vil jo de fleste, er rubler fint og kjekt det men CL spill og muligheten for ære og berømmelse i europa hjelper da på vel?

Må jo være bedre å i det minste utforske mulighetene våre østover enn å hente gamle menn fra Odd osvosv......
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

BBB-Tony

Quote from: Macavoy on June 19, 2008, 15:42:14 PM
Ser den, men så er det jo en finfin ting kalt ambisjoner. Vil man opp og frem, og det vil jo de fleste, er rubler fint og kjekt det men CL spill og muligheten for ære og berømmelse i europa hjelper da på vel?

Må jo være bedre å i det minste utforske mulighetene våre østover enn å hente gamle menn fra Odd osvosv......


Tror helt sikkert Aabrekk har sine kontakter i Russland også. Han har nok en viss kontroll over markedet. Selv om det er mye penger i Russisk fotball, så betyr ikke det, som du sier, at vi skal droppe og se etter spillere der. Det finnes selvsagt unntak. Og jeg er en av de som mener at Brann bør satse en god del penger på spillerkjøpr for å komme seg inn i CL. Komme vi oss inn i CL, så er det plutselig veldig mye penger å hente, og da lønner millionene som vi har brukt på spillerkjøp.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gepard

Russisk fotball er veldig mye større enn de fleste er klar over, en klubb som Zenit feks, flytter snart inn i en storstue som vel tar 70.000 og nettopp vinner av Uefacup, tror heller spillerflyten kommer til å gå til russland og ikke fra, og da snakker vi fort spillere på det absolutt høyeste hyllen. Det er enormt med penger der borte.

Klaus_Brann

Quote from: telge on June 19, 2008, 13:15:23 PM
Hadde ikke vært så dumt, nei, så lenge han ikke krever for mye lønn...litt sånn gary mcallister i Liverpool i 2000/01-sesongen..men det må ikke stoppe med det, for å si det sånn....


Det hadde vært morsomt, men Henke har vel sagt klart i fra at han blir der han er nå.
Ja, vet han endret på det en liten periode, men det var nok et litt større lag som gjorde susen da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

En spiller jeg gjerne skulle sett i Brann er Daniel Braathen, men nå ser det ut til at han er på vei til Fransk fotball. Der tror jeg han vil passe bra inn... Agenten til Braathen skal være i Toulouse (forøvrig samme klubb som vurderte Helstad for en liten stund tilbake), så jeg tror det er høyaktuelt at han havner i Fransk fotball.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Henki

Ballen skal fremover!

KEO

Quote from: Henki on June 23, 2008, 12:10:36 PM
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_3726791,00.html

Seyi ønsker seg vekk.



Er nok redd for at han blir en litt for stor kostnad for Brann. Men skulle det vise seg at det økonomisk er mulig å hente han med hjelp fra Hardball så er det bare til å signere med en gang.
Tror også at en retur til Brann kan være aktuelt for Seyi med tanke på CL kval.
Nu kør vi!

Nixon

Quote from: KEO on June 23, 2008, 12:17:59 PMTror også at en retur til Brann kan være aktuelt for Seyi med tanke på CL kval.


Tvilsomt etter min mening. Hadde Brann vært gode nok til å komme med i gruppespillet hadde det nok sett litt annerledes ut. Men å f. eks. droppe PL til fordel for et par CL-kvalikk-kamper for Brann i sommer/høst ser jeg på som helt urealistisk.
Rød makt på Hansa

KEO

Quote from: Nixon on June 23, 2008, 12:28:35 PM
Quote from: KEO on June 23, 2008, 12:17:59 PMTror også at en retur til Brann kan være aktuelt for Seyi med tanke på CL kval.


Tvilsomt etter min mening. Hadde Brann vært gode nok til å komme med i gruppespillet hadde det nok sett litt annerledes ut. Men å f. eks. droppe PL til fordel for et par CL-kvalikk-kamper for Brann i sommer/høst ser jeg på som helt urealistisk.


Så klart han  vil velge PL vist han får muligheten til det, men i skrivende stund så er vel ikke han i en klubb som spiller der.
Nu kør vi!

Nixon

Quote from: KEO on June 23, 2008, 12:37:26 PM
Quote from: Nixon on June 23, 2008, 12:28:35 PM
Quote from: KEO on June 23, 2008, 12:17:59 PMTror også at en retur til Brann kan være aktuelt for Seyi med tanke på CL kval.


Tvilsomt etter min mening. Hadde Brann vært gode nok til å komme med i gruppespillet hadde det nok sett litt annerledes ut. Men å f. eks. droppe PL til fordel for et par CL-kvalikk-kamper for Brann i sommer/høst ser jeg på som helt urealistisk.


Så klart han  vil velge PL vist han får muligheten til det, men i skrivende stund så er vel ikke han i en klubb som spiller der.



Han er linket til flere PL-klubber og ber om å bli solgt fordi han har PL-ambisjoner. I slike tilfeller pleier regnestykker å gå opp til slutt.
Men ikke for det. Jeg tror heller ikke at Brann er aktuelt selv om alternativet er en annen klubb i samme divisjon som der han spiller nå.
Rød makt på Hansa

Gepard



Mjelde til Ba om hvorvidt troppen er god nok for å levere på alle fronter i høst :

"Dersom folk er friske, så er den det. Og det er det som er utgangspunktet."


Komplett skandale om man heller ikke nå tar konsekvensene av at vi har en svært skadeutsatt stall. Man gamblet i vinter, og har forhåpentligvis lært av det. Noe annet ville vært helt latterlig.

Belfort

Quote from: Gepard on June 23, 2008, 13:38:41 PM


Mjelde til Ba om hvorvidt troppen er god nok for å levere på alle fronter i høst :

"Dersom folk er friske, så er den det. Og det er det som er utgangspunktet."


Komplett skandale om man heller ikke nå tar konsekvensene av at vi har en svært skadeutsatt stall. Man gamblet i vinter, og har forhåpentligvis lært av det. Noe annet ville vært helt latterlig.


Eneste måten og forstå dette utsagnet må være at Mjelde har fått direktiver fra Bruun om at det ikke er tilgjengelig penger til spillerkjøp og dermed skal han heller ikke fronte et ønske om spillere i media. Noen annen forklaring ser jeg ikke.

Xminator

Nå er ikke folk friske, vi mangler også en venstreback, så den saken er grei.

Med Bakke på halv-åtte, så hadde helt klart Olofinjana vert intressant. Prislappen er 30 millioner, og det er etter det jeg forstår det en av forutsetningene for at han i det hele tatt får gå. Han har nok også ett lønnskrav som får Helstads til å virke fornuftig. Med andre ord ikke spesielt realistisk for oss.

Pr dags dato trenger vi følgende for å tette skadehullene:
- Keeper
- Stopper
- Midtbanespiller
- Spiss

Dertil kommer hullet Twaithe etterlot seg og Guntveits siste skadehistorie har også innvirkning på troppen. Akkurat nå er Dahl vår eneste høyreback, så de bør stelle pent med ham ...

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: Xminator on June 23, 2008, 14:34:05 PM

Pr dags dato trenger vi følgende for å tette skadehullene:
- Keeper
- Stopper
- Midtbanespiller
- Spiss



Keeperproblemet har vi løsning på 1 August da Thorbjørnsen kommer hjem.
En stopper syns ikke jeg vi trenger. Yaw er god nok til å bli satset på. Det er bare å tørre å gjøre det! Han vil selvsagt ikke være god nok for førstelleveren i år, men å kjøpe inn en ny stopper vil sende ut de feile signalene til han og satsingen på unge spillere.
En ny midtbanespiller hadde vært fint, og er nødvendig slik situasjonen er i dag
En ny spiss hadde også vært fint om vi hadde soglt Winters og Ludde. De er bare stallfyll for å si det rett ut. Veldig synd å kalle Winters det.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up