• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

http://en.wikipedia.org/wiki/Kasper_Lorentzen

Et annet alternativ er jo denne gutten. 23 år gammel, med en drøss kamper for aldersbestemte landslag, og nesten like mange skader. Ekstremt bra teknisk, med en bra venstrefot. Dessverre ikke så rask, men virker på meg å bruke innsiden av hodet, noe man kan se på en del av avslutningene i skrytevideoen hans: http://www.youtube.com/watch?v=hfTs0uDm4fg

Ja, også kan han bekle alle offensive plasser på banen. Det er jo noe det òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Frøken Solli

Re: SILLY SEASON - RYKTER
Dato: 28. May 2008 - 14:54
"Det går et rykte om at Espen Hoff har vært muntlig klar for Brann siden i vinter. Dette skal etter sigende offentliggjøres etter at Brann formelt har lov til å forhandle med andre klubber."
Henter fra Brannforumet.

Noen som har hørt dette??? I hvertfall intressant. Kan jo være derfor Monsen sier at de har alt klart på hvem som skal ut og hvem som skal inn. Eller?

BBB-Tony

Virker som en spennende spiller. Det er slike spillere jeg gjerne ser ankommer oss i denne vinduet. Spillere som er ett par og tyve, gjerne litt eldre enn Lorentzen, utenlandske og som har vært med internasjonalt. Dette er spillere som gjerne koster 10 mill +, men vil heve nivået i klubben og vil kunne bidra i E-cupen. Espen Hoff er ikke av denne typen (som har vært med internasjonalt), men er likevel ett objekt jeg gjerne ser i Brann pga ferdighetene hans.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: Frøken Solli on June 09, 2008, 21:50:54 PM
Re: SILLY SEASON - RYKTER
Dato: 28. May 2008 - 14:54
"Det går et rykte om at Espen Hoff har vært muntlig klar for Brann siden i vinter. Dette skal etter sigende offentliggjøres etter at Brann formelt har lov til å forhandle med andre klubber."
Henter fra Brannforumet.

Noen som har hørt dette??? I hvertfall intressant. Kan jo være derfor Monsen sier at de har alt klart på hvem som skal ut og hvem som skal inn. Eller?


Ikke utenkelig at det er noe i dette ryktet. Det er Steinbyggeren som har kommet med dette ryktet her på forumet, og han har hatt rett tidligere i sine påstander! La oss håpe det er noe i dette og at Brann kjøper han fri i Sommer.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Quote from: tonynord on June 09, 2008, 22:00:20 PM
Spillere som er ett par og tyve, gjerne litt eldre enn Lorentzen


Lorentzen er da vitterlig ganske nøyaktig 22 år gammel. Han hadde nok blitt veldig dyr, men er unektelig en spennende spiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

June 09, 2008, 22:25:05 PM #205 Last Edit: June 09, 2008, 22:26:58 PM by tonynord
Spillere som har samme bakgrunn som Kris Statsgaard i RBK (fått en liten knekk, og går til en litt mindre klubb for å få fart på karrieren igjen) hadde vært bra å fått inn i laget. De type spillerene blir ikke så lenge i klubben, men kan heve nivået i klubben til CL-nivå tror jeg. Kris Statsgaard blir nok bare i RBK 1-2 år om han holder seg skadefri, men det er nok til å få de på ett akseptabelt nivå igjen.

Dudo, tenkte da på noen litt eldre enn Lorentzen. Gjerne 25 +, men 22 er en helt grei alder.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Jeg skjønte det. Det var vel mer en kommentar til at "et par" tydeligvis ikke betyr 2 lengre ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: dudo on June 09, 2008, 22:43:04 PM
Jeg skjønte det. Det var vel mer en kommentar til at "et par" tydeligvis ikke betyr 2 lengre ...


Betyr vel strengt tatt 2 enda. Heller min rettskriving som er kritikkverdig.... :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjello

Slike knekker kan ha dobbel effekt. Iom at Stadsgaard fikk en tøff tid i Reggina vil han nok tenke seg om en ekstra gang før han igjen drar til en utenlands storklubb. Hvertfall så lenge han har fast plass i RBK og jevnlig spiller i Europa.

Xminator

Tror folk trygt kan senke forventningene. BA: Hoff blir vanskelig å hente, så de sikter seg inn mot Rurik Gislason. http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3596081.ece

Aldri hørt om ham før? Det blir nok nivået på de som skal inn i sommer.

Nixon

Hmmm, dette blir litt Burns/Sjöhage for meg. Skulle ønske de kunne funnet en med litt mer erfaring.

Men for alt det vi vet er "Hoff blir vanskelig å hente" bare en finte.
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

June 10, 2008, 07:22:13 AM #211 Last Edit: June 10, 2008, 07:24:44 AM by tonynord
Har også en følelse av at dette kan bli Burns/Sjöhage. Hadde håpet vi skulle hente en litt eldre og rutinert spiller til klubben. Gislason var blant annet på prøvespill i Stabæk i 2007 uten å få kontrakt. Viking var også på jakt etter han når han var i Charlton. Dette med Hoff tar jeg med en klype salt. En slik kommentar fra BA trenger ikke bety så mye. Hadde vært noe annet om det var RBH eller Brann selv som kom med den kommentaren.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

Blir utrolig skuffet om det er dette nivået Brann ligger seg på nå. En klubb som Brann skal ligge listen høyere enn Rurik fra Island,håper Ba bommer her.

Gepard

Virker å være et ekstremt middelmådig kjøp dersom det skulle bli en realitet.

Xminator

Før eller siden vil jo ett av disse hofteskuddene slå til. Det er derimot fint lite som tilsier at denne Gislason er den goalgetteren vi trenger for å avlaste Helstad. Hoff har da ihvertfall scoret mål. Gislason står med 2 mål på 17 kamper for Viborg. At agenten har vert dyktig til å skaffe ham høyt profilerte klubber tidlig i karrieren bør ikke telle altfor mye i positiv retning.

Xminator

Ellers er det greit å legge merke til at VPG etter noe de fleste ser på som en kronglete sesong har inntatt assist-tronen med 7 så langt. Selv om det begynner å bli rimelig urealistisk, så tror jeg fortsatt han hadde vert den ideelle Winters-erstatter og en rimelig perfekt Helstad-makker. Sutring eller ikke, jeg tror han hadde løftet Helstad enda ett hakk som Brannspiller.

Ellers er Mattias Andersson fra godset en spiller som fremhever seg positivt i kamp etter kamp. Som "pes" for PVM på venstre hadde han antagelig vert ideell.

steinbygger

Quote from: tonynord on June 09, 2008, 22:01:39 PM
Quote from: Frøken Solli on June 09, 2008, 21:50:54 PM
Re: SILLY SEASON - RYKTER
Dato: 28. May 2008 - 14:54
"Det går et rykte om at Espen Hoff har vært muntlig klar for Brann siden i vinter. Dette skal etter sigende offentliggjøres etter at Brann formelt har lov til å forhandle med andre klubber."
Henter fra Brannforumet.

Noen som har hørt dette??? I hvertfall intressant. Kan jo være derfor Monsen sier at de har alt klart på hvem som skal ut og hvem som skal inn. Eller?


Ikke utenkelig at det er noe i dette ryktet. Det er Steinbyggeren som har kommet med dette ryktet her på forumet, og han har hatt rett tidligere i sine påstander! La oss håpe det er noe i dette og at Brann kjøper han fri i Sommer.


Det er ikke noe nytt her. Brann vil ha Hoff og Hoff vil til Brann. Utfordringen er at Brann ønsker Hoff i sommer, mens Lyn ikke vil selge. Den uavklarte situasjonen på eiersiden i Lyn gjør at den sportslige ledelsen nå styrer mye av det som går på bossmanspillerene og ikke eierene som naturligvis vil ha litt igjen for pengene sine. Det diskuteres også internt i Brann å evt legge Demba som en offensiv midtbanespiller hvis Hoff kommer til klubben.

Doffen85

Angående Andersson:

Positivit og positivt. Han bommet på den største sjansen jeg noen gang har sett i hjemmekampen mot Stabæk sist!

FrankH

Quote from: dudo on June 08, 2008, 23:38:36 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Kasper_Lorentzen

Et annet alternativ er jo denne gutten. 23 år gammel, med en drøss kamper for aldersbestemte landslag, og nesten like mange skader. Ekstremt bra teknisk, med en bra venstrefot. Dessverre ikke så rask, men virker på meg å bruke innsiden av hodet, noe man kan se på en del av avslutningene i skrytevideoen hans: http://www.youtube.com/watch?v=hfTs0uDm4fg

Ja, også kan han bekle alle offensive plasser på banen. Det er jo noe det òg.


K-Lo som han kaldes i Brøndby er en stærk spiller, skaderne har dog været hård ved ham, men skulle være ved at være tilbage på sit normale niveau, men hurtigheden mangler stadig lidt endnu - kommer Lorentzen tilbage i form, så er aktuel til Brøndbys start-11'er -  tror han bliver dyr hvis i vil have ham ;-)

kabelmann

Quote from: Doffen85 on June 10, 2008, 08:59:50 AM
Angående Andersson:

Positivit og positivt. Han bommet på den største sjansen jeg noen gang har sett i hjemmekampen mot Stabæk sist!

Større enn Huseklepps mot Aalesund i fjor? :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gepard

Til FrankH :

Har du lyst å si noen ord om disse tre spillerne og hva tror du om pris og evt muligheter for å hente en av dem til fjellapelandet ;) ?

- Niki Zimling
- Mikkel Thygesen
- Martin Vingaard

dudo

Bah, vi er da stinn i cash! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Real Bif

Quote from: Gepard on June 10, 2008, 10:12:24 AM
Til FrankH :

Har du lyst å si noen ord om disse tre spillerne og hva tror du om pris og evt muligheter for å hente en av dem til fjellapelandet ;) ?

- Niki Zimling
- Mikkel Thygesen
- Martin Vingaard


Nu er jeg godt nok ikke Frank H, men jeg er også dansker :)

Niki Zimling: Tidligere Brøndby-spiller, som er meget overvuderet og han blev fundet for let i sin tid i Brøndby af Michael Laudrup. Zimling har været meget skadet i foråret og derfor bør han ikke være ret dyr, jeg vil skyde på han koster omkring 5 millioner danske kroner max, da han udover at være meget skadet har kontraktudløb til vinter. Jeg tror ikke han ender i Brann, da italienske klubber tidligere har været interesseret i Zimling.

Mikkel Thygesen: Han kommer ikke til Brann, hans stil passer slet ikke til norsk fodbold. Når Thygesen en gang bliver solgt fra FC Midtjylland havner han i en teknisk stærk liga som den hollandske. Han koster nok omkring 10 - 15 millioner danske kroner.

Martin Vingaard: Han har kun præsteret på højt niveau i foråret, men han virker meget lovende. Jeg tror ikke det er realistisk for Brann at hente ham, da hans stil nok passer bedre til hollandsk og tysk fodbold. Vingaard koster nok mellem 5 - 8 millioner, men den pris vil nok stige hvis han får flere landskampe.

Xminator

Demba som offensiv midtbane bak to spisser? 4-3-1-2? Tja. Det blir mye rom for PVM, Bakke og Solli å dekke, Demba kommer ikke til å dekke en kvadratmeter defensivt - kantspillerene våre får mindre anledning til å være offensive. Det kreve at de to spissene spiller mye bredere - Helstad mindre rett mot mål. I sum tror jeg det blir ett Brannlag som spiller for smalt og gir bort mye rom på kantene. Om det er 3-1 på midten eller 4 på midten, så krever 4-x-2 at samtlige på midtbanen tar defensivt ansvar i 90 minutter.

Henki

Quote from: Xminator on June 10, 2008, 12:00:27 PM
Demba som offensiv midtbane bak to spisser? 4-3-1-2? Tja. Det blir mye rom for PVM, Bakke og Solli å dekke, Demba kommer ikke til å dekke en kvadratmeter defensivt - kantspillerene våre får mindre anledning til å være offensive. Det kreve at de to spissene spiller mye bredere - Helstad mindre rett mot mål. I sum tror jeg det blir ett Brannlag som spiller for smalt og gir bort mye rom på kantene. Om det er 3-1 på midten eller 4 på midten, så krever 4-x-2 at samtlige på midtbanen tar defensivt ansvar i 90 minutter.


Dette kan være en mulig konstellasjon med de nevnte Bakke, Solli og PVM da disse tre er rimelig god defensivt. Det vil derimot utelukke å bruke Huseklepp i en slik kombinasjon.
Ballen skal fremover!

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: Belfort on June 10, 2008, 07:44:03 AM
Blir utrolig skuffet om det er dette nivået Brann ligger seg på nå. En klubb som Brann skal ligge listen høyere enn Rurik fra Island,håper Ba bommer her.


I følge danskane eg kjenner er Rurik knapt middelmådig: Scorar ikkje til tross for å vere spiss og er overhodet ikkje god nok for eit bra lag i Danmark. Kjekt.

Real Bif

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on June 10, 2008, 12:30:25 PM
I følge danskane eg kjenner er Rurik knapt middelmådig: Scorar ikkje til tross for å vere spiss og er overhodet ikkje god nok for eit bra lag i Danmark. Kjekt.


Helt korrekt, men Rurik imponerede sidst på sæsonen, hvor han blandt andet blev matchvinder på Brøndby Stadion, men jeg vil gerne se ham præstere over længere tid. Rurik er god nok til et bundhold i SAS Ligaen (den bedste danske række), men heller ikke mere end det, så jeg går ikke ud fra Brann kan bruge ham.

dudo

Quote from: Xminator on June 10, 2008, 12:00:27 PM
Demba som offensiv midtbane bak to spisser? 4-3-1-2? Tja. Det blir mye rom for PVM, Bakke og Solli å dekke, Demba kommer ikke til å dekke en kvadratmeter defensivt - kantspillerene våre får mindre anledning til å være offensive. Det kreve at de to spissene spiller mye bredere - Helstad mindre rett mot mål. I sum tror jeg det blir ett Brannlag som spiller for smalt og gir bort mye rom på kantene. Om det er 3-1 på midten eller 4 på midten, så krever 4-x-2 at samtlige på midtbanen tar defensivt ansvar i 90 minutter.


Det er jo heller ikke umulig at Mons tenker å børste støvet av favoritten 4-2-3-1. Uansett hva man ender opp med liker jeg det ikke. Hold fast på 4-4-2, bruk Bakke og Jaiteh og få inn én til sentral midtbane som dekning.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Quote from: Real Bif on June 10, 2008, 11:45:48 AM
Quote from: Gepard on June 10, 2008, 10:12:24 AM
Til FrankH :

Har du lyst å si noen ord om disse tre spillerne og hva tror du om pris og evt muligheter for å hente en av dem til fjellapelandet ;) ?

- Niki Zimling
- Mikkel Thygesen
- Martin Vingaard


Nu er jeg godt nok ikke Frank H, men jeg er også dansker :)

Niki Zimling: Tidligere Brøndby-spiller, som er meget overvuderet og han blev fundet for let i sin tid i Brøndby af Michael Laudrup. Zimling har været meget skadet i foråret og derfor bør han ikke være ret dyr, jeg vil skyde på han koster omkring 5 millioner danske kroner max, da han udover at være meget skadet har kontraktudløb til vinter. Jeg tror ikke han ender i Brann, da italienske klubber tidligere har været interesseret i Zimling.

Mikkel Thygesen: Han kommer ikke til Brann, hans stil passer slet ikke til norsk fodbold. Når Thygesen en gang bliver solgt fra FC Midtjylland havner han i en teknisk stærk liga som den hollandske. Han koster nok omkring 10 - 15 millioner danske kroner.

Martin Vingaard: Han har kun præsteret på højt niveau i foråret, men han virker meget lovende. Jeg tror ikke det er realistisk for Brann at hente ham, da hans stil nok passer bedre til hollandsk og tysk fodbold. Vingaard koster nok mellem 5 - 8 millioner, men den pris vil nok stige hvis han får flere landskampe.


Takk for svar real Bif !

Nå tror jeg du har hengt deg litt opp i fotballen som Norges landslag spiller ;) Brann sitt spill foregår på bakken, heldigvis. Men fysikk er absolutt viktig i den norske liga, og Brann sine spillere er avhengige av hvertfall å være meget kondisjonssterke. Har du noen tips om noen danske spillere som kunne tenkes å utfylle Bakke godt, da snakker vi om en pasningssikker, utholdende og målfarlig spiller. Der har verken El Fakiri eller Einarsson gjort en særlig god jobb..

Vi bør også være på jakt etter en kantspiller til, og Jan Kristiansen er ferdig i Nurnberg, er ikke det en spennede spiller ? Ser at Esbjerg er keen på å hente han hjem igjen.

dudo

Quote from: Gepard on June 10, 2008, 14:24:22 PMVi bør også være på jakt etter en kantspiller til, og Jan Kristiansen er ferdig i Nurnberg, er ikke det en spennede spiller ? Ser at Esbjerg er keen på å hente han hjem igjen.


Hvor leser du dette? Jan Kristiansen bør være en meget interessant spiller for oss! Relativt ung og ekstremt anvendelig - han kan jo spille nær sagt hvor som helst, og på alle midtbaneplassene. Løp og kjøp!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

FrankH

Quote from: Real Bif on June 10, 2008, 11:45:48 AM
Quote from: Gepard on June 10, 2008, 10:12:24 AM
Til FrankH :

Har du lyst å si noen ord om disse tre spillerne og hva tror du om pris og evt muligheter for å hente en av dem til fjellapelandet ;) ?

- Niki Zimling
- Mikkel Thygesen
- Martin Vingaard


Nu er jeg godt nok ikke Frank H, men jeg er også dansker :)

Niki Zimling: Tidligere Brøndby-spiller, som er meget overvuderet og han blev fundet for let i sin tid i Brøndby af Michael Laudrup. Zimling har været meget skadet i foråret og derfor bør han ikke være ret dyr, jeg vil skyde på han koster omkring 5 millioner danske kroner max, da han udover at være meget skadet har kontraktudløb til vinter. Jeg tror ikke han ender i Brann, da italienske klubber tidligere har været interesseret i Zimling.

Mikkel Thygesen: Han kommer ikke til Brann, hans stil passer slet ikke til norsk fodbold. Når Thygesen en gang bliver solgt fra FC Midtjylland havner han i en teknisk stærk liga som den hollandske. Han koster nok omkring 10 - 15 millioner danske kroner.

Martin Vingaard: Han har kun præsteret på højt niveau i foråret, men han virker meget lovende. Jeg tror ikke det er realistisk for Brann at hente ham, da hans stil nok passer bedre til hollandsk og tysk fodbold. Vingaard koster nok mellem 5 - 8 millioner, men den pris vil nok stige hvis han får flere landskampe.


Jamen Real Bif fortæller det så ganske udemærket ;-)

Real Bif

Quote from: Gepard on June 10, 2008, 14:24:22 PM

Takk for svar real Bif !

Nå tror jeg du har hengt deg litt opp i fotballen som Norges landslag spiller ;) Brann sitt spill foregår på bakken, heldigvis. Men fysikk er absolutt viktig i den norske liga, og Brann sine spillere er avhengige av hvertfall å være meget kondisjonssterke. Har du noen tips om noen danske spillere som kunne tenkes å utfylle Bakke godt, da snakker vi om en pasningssikker, utholdende og målfarlig spiller. Der har verken El Fakiri eller Einarsson gjort en særlig god jobb..

Vi bør også være på jakt etter en kantspiller til, og Jan Kristiansen er ferdig i Nurnberg, er ikke det en spennede spiller ? Ser at Esbjerg er keen på å hente han hjem igjen.


Selv tak :)

Haha ja, det kan godt være Erik Drillo har sat sine spor på mig, men jeg følger ikke ret meget med i norsk fodbold, så jeg gik ud fra det var rimelig generelt og jeg kan da også hører på Stefan Gislason at spillet spillet i Norge er noget mere direkte i det med lange bolde op til angriberne, hvorimod man i Danmark forsøger at spille bolden frem.

Jeg læste forleden dag at Jesper Bech fra Esbjerg gerne vil prøve sig af i udlandet og han spiller til tider midtbane, så måske kan han være aktuel. Ellers har jeg ikke rigtigt nogen bud.

Og jeg er ret sikker på Jan ikke skifter til norsk fodbold, Jan vil godt nok helst blive i udlandet, men jeg er ret sikker på Jan hellere vil hjem til Danmark end til Norge. Esbjerg er langt fra den eneste interesserede klub, jeg har hørt at både AGF, AaB og Brøndby kigger på ham, hvor han havner ved jeg dog ikke.

dudo

Hva skjer egentlig med Daniel Braaten? Som spiss i 4-4-2 er han i mine øyne fortsatt meget spennende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Daniel Braaten er absolutt en spiller Brann bør vurdere. Noe de har gjort tror jeg... Det siste jeg har hørt er at han har fått beskjed om at han ikke kommer til å bli satset på i Bolton, og kan finne seg en ny klubb. Braaten bør ikke bli for dyr! Bolton betalte 5 millioner for han når de hentet han, men da hadde han riktignok kort tid igjen av kontrakten. Han bør absolutt være tilgjengelig for 8-10 millioner.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Tror Bolton skal si seg fornøyd om de får det samme som de ga for han. Vi òg, om han går til oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Kanskje... Vanskelig å vite. Spørs om Bolton trenger penger eller ikke. Han kan lett gå for 800.000 pund - 1 million pund. Braaten er en kvalitetspiller selv om han ikke har fått tillit i Bolton.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Henrik8

Mattias Andersson som Xminator nevner er en kvalitetsspiller i Tippeligaen. Greit nok at han blåste en stor sjanse mot Stabæk, men han har meget god fart, er en god duellspiller, og har brukbare basisferdigheter. Han har også en brukbar innleggsfot. Han var aktuell for Celtic før han brakk benet i fjor, og har gitt Strømsgodset et helt annet aspekt i sitt spill i år contra i fjor, ved at de har muligheten til å angripe mye mer langs bakken med ham tilgjengelig.

Problemet med Andersson er vel at han spiller i en posisjon hvor vi har god "førstedekning" i PVM. Som utfordrer til PVM bør han være meget interessant, men vil neppe anta at dette er den posisjonen MIM/RBH satser på å hente inn spillere til først, når man har områder hvor "førstedekningen" ikke er god nok, tenker da først og fremst på plassen ved siden av Bakke. Jaiteh er god nok, helt klart, men har unge skuldre for en stor bør, og vil vel tidvis være mye borte på landskamper. Er vel også mer presserende å forbedre dekningen på spissplassene enn venstre midtbane.

Oppsummeringsvis tror jeg ikke Brann lukter på Andersson, men ville ikke blitt skuffet hvis jeg tar feil.
Kjør over pakket 09`

Nightfox

En spiller jeg har grublet litt over er en spiller som spiller for et relativt dårlig spansk lag. Spanske lag  har jo for vane til å bli overkjørt over norske. David Villa heter han. Regner med han har lyst til å kjempe om gull og CL-spill, så da er Bergen rette sted å komme. Ganske komplett spiller, tror jeg. Bare å bla opp. Tror han vil utfylle Helstad bra.

dudo

Nja, tror heller på Villa som en Helstad-erstatter som først kommer til sin rett om to-tre år. Blir for mye med to goalgettere, vi må ha spillende spisser også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Venstrekanten bør helt klart ha pri#2 etter en ekstra spiss. At vi i de to posisjonene har gode førstevalg i Demba, Helstad og PVM så må vi sikre oss mot formsvikt og skader. Vi har ikke noe alternativ til Vaagan Moen. Og Winters har etter min mening vist at han ikke er god nok. Alternativet for angrepet er å hente en ny midtstopper og pent forklare Karadas at han er spiss fra nå.

Med ny kontrakt til Bakke og Jaiteh på vei mot stjernene har vi førstevalgene klart på midten. Da har Fakiri og Einarsson mindre press på seg og kan ta utfordrerrollen uten at jeg svetter for mye av det. Huseklepp tar opp kampen med Solli (og taper den :p)

Så den prioriterte ønskelisten min i sommer:
Spiss som har vist han kan score mål så vi ikke er så avhengige av Helstad
Venstrekant med offensive fibre for å kunne endre kampbildet
Høyreback som kan kippe Dahl ut av laget

Ser vi litt lenger og mot 2009, så trenger vi en spiss til med noen av kvalitetene til Demba/Karadas og en erstatter for Hanstveit/ny kontrakt med Hanstveit. I tillegg kunne jeg tenkt meg å gi Sigurdsson hard konkurranse om stopperplassen. En rask stopper, gjerne med litt mer ro med ballen.

Gepard

Ang Jan Kristiansen

http://www.bold.dk/nyt/?vis=84714

Kan brukes på hele midten og som venstreback. Her har du kantspilleren din Xminator ;)

Kontrakten hans utløper 30.juni.




Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

crm

Quote from: Red Rabitt on June 10, 2008, 21:55:34 PM


Om det ikke lukter dynamitt av denne, så ser det i alle fall ut som en punkt-til-punkt-tegning fra det tredje riket. Det er dessuten lagt inn noen finurlige løsningshint i midtforsvaret.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Xminator

Uten å ha lest annet enn thumbnailene i dagens BA, så tror jeg pixlene sier at Twaithe er på vei bort.

Xminator

BA nett bekrefter, Twaithe er misfornøyd med spilletiden og leter etter klubb i australia.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3598828.ece

Nok en venstreback har altså fått nok av å sitte på benken og se på at Hanstveit spiller back.
Lurer på hvem den neste blir...
Rød makt på Hansa

nummer9

Blir det muligens Kalvenes? Nå vet jeg ikke hvor bra/dårlig serien i Skottland er besatt med venstrebacker, men når han får være med på årets lag er det da noe...

Likevel skal han ha hevet seg betraktelig om han skal ha noe i startellveren til Brann å gjøre. Er litt usikker på om ikke Brann skulle siktet høyere i kvalitet. Så er da spørsmålet om Brann har noe realistisk mulighet for å få noe bedre til en ålreit pris (må kanskje prioritere penger på spiss?).

Xminator

Mulig Brann kan vurdere ham som reserve, og det er nok en spiller som tar den rollen lojalt på linje med Guntveit eller for den del Dahl.

Truls

Jeg synes dere dansker har litt høye tanker om SAS-ligaen. Det er ganske likt nivå på topp 3 i Norge og topp 3 i Danmark, til og med er det ganske lik spillestil med raske overganger og hurtig spill langs bakken. Dessuten vil alle lag som har en spiller som Helstad prøve å finne han i bakrom med lange baller om det er Real Madrid, Manchester United, FCK eller Brann.

Dessuten hadde vel Brøndby en relativt middelmådig sesong i år (og Brøndby må da regnes som en av de tre store), selvom de tok pokalfinalen mot Esbjerg som heller ikke havnet så høyt oppe på tabellen.

Jeg ville jo tro at et par de danske spillerene som er nevnt her hvor det snakkes om spill i Brøndby, Esbjerg o.l. ville vært interessert å spille for regjerende seriemester i Norge med mulighet for CL. Så lenge Brann klarer å kvalifisere seg til 3. runde i Cl kvalifikasjonen vil de i det minste være klar for UEFA cupen kvalifikasjonen med litt mer overkommelig motstand.

Spillerene bryr seg nok mer om å få vist seg fram enn å spille i en klubb som havner på 4. - 8. plass i Danmark og dermed øke sine muligheter for et proffeventyr.


kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Go Up