• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 31 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Ja, Hoff er en offensiv spiller, og langt mer angriper enn PVM. Dog kunne han fint blitt brukt på venstre mot RBK i dag - akkurat som Husky om han hadde vært klar for 90 min. Om man må spille med stor defensiv trygghet og PVM er ute har man løsningen i Twaithe-Hanstveit. Om man ikke har sendt førstnevnte på ferie, selvsagt ...

Vi er blitt kanskje det verste sluggerlaget i TL. Det hadde ikke gjort noen verdens ting med en kvikk liten tekniker på kant i enkelte kamper.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Jeg sier ja takk begge deler. Kvisvik spiller uansett ikke 90 minutter. Og kanskje hadde vi hatt mer nytte av Hoff enn Winters i denne kampen?

dudo

Det er langt fra umulig. Jeg tror faktisk du kan fjerne "i denne kampen". Winters er fortsatt en god spiller, bevares, men han er ikke helt der han en gang var, og må erstattes. Jo før, jo bedre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Ruud har skrevet under for Odense. Søren Jensen går motsatt vei.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

PVM er en arbeidshest, Kvisvik en sirkushest, og kan neppe stå 90 minutter. Søtt nok å gi den gamle helten et siste løft før han får en verdig pensjon. Enkelte glimt av geniale pasninger vil han vel også kunne levere ved gitte anledninger. Men en konstant trussel på venstre kant....neppe.

Jeg påstår ikke at vi har krise. Mitt poeng er å stille spørsmålet om andre mener det - i og med  at såpass "artige" løsninger introduseres.

olebrann3

var det ikke folk som sa at ruud var klar for viking og at han ikke kom til å velge noen andre? Ka sa eg, han går der pengene kommer

BBB-Tony

Quote from: olebrann3 on June 04, 2008, 18:05:52 PM
var det ikke folk som sa at ruud var klar for viking og at han ikke kom til å velge noen andre? Ka sa eg, han går der pengene kommer


Nå er nok noe av grunnen det at Odd ikke fikk det de ville ha hos Viking; en spiller i bytte...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

Skal Brann i det hele tatt ha en mulighet til og komme nærme Stabæk må laget forsterkes kraftig. Vi trenger en på sentral midtbane,hverken Einarsson som ikke har visst noe siden høsten 2004 og Fakiri siden våren 2000 holder på dette nivået. Samtidig trenger vi et kantalternativ,kantene våre er alt for ustabile. På topp trenger vi et cover til Helstad og Demba. Tiden har løpt fra Winters,gjør vondt og se en gammel helt som Winters være så til de grader på nedtur.

Uten 3 solid forsterkninger har vi ingen mulighet i hverken Cl-kvalik og serieinnspurt.

olebrann3


Xminator

Strømstad og Hoff. Da er vi noenlunde i mål. Om noen vil ha en lett brukt Fakiri, så takker vi vel ikke nei...

Roald

Quote from: Xminator on June 04, 2008, 21:07:05 PM
Strømstad og Hoff. Da er vi noenlunde i mål. Om noen vil ha en lett brukt Fakiri, så takker vi vel ikke nei...


Kan skrive under på den!
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Vestkanten

Heia Brann!

Xminator

Og i dag hadde det vert veldig greit å ha Kvisvik på benken...

Doffen85

Jeg har hele tiden vært positiv på at Hassan skal komme i form igjen, men nå vet jeg sannelig ikke lenger. Jaiteh er sårt savnet, det samme er Vaagan Moen og Demba!

Strømstad og Hoff inn, Hassan ut i sommer!

Frøken Solli

Quote from: Xminator on June 04, 2008, 21:45:11 PM
Og i dag hadde det vert veldig greit å ha Kvisvik på benken...


Hadde vi hatt Kvisvik i dag hadde ikke han sittet på benken ;)

dudo

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/brann/article1961392.ece

Quote from: Mjelde- Dette holder ikke verken til å hevde seg i serien eller til å kvalifisere oss for Champions League. Stallen må styrkes.

- Vi skal bruke EM-pausen til å gjøre opp status, til å få flest mulig av spillerne som sliter med skader klare til dyst igjen. Men mye tyder på at vi må hente inn flere spillere, sier Mjelde, og understreker at det ikke blir snakk om å kjøpe meritterte spillere på tampen av karrieren.

- Skal vi knytte til oss nytt blod må det være unge gutter skrubbsultne på suksess, slår Mjelde fast.


Unge gutter? Ok, da tar jeg gjerne Skjelbred og Demidov fra dagens arena. Og Tarik. Og Hoff, han er ihvertfall ikke gammel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

June 04, 2008, 21:49:15 PM #166 Last Edit: June 04, 2008, 21:51:57 PM by tonynord
Quote from: Xminator on June 04, 2008, 21:45:11 PM
Og i dag hadde det vert veldig greit å ha Kvisvik på benken...


I følge BT, så er det en TL-klubb som er interessert i å hente han i sommer...



http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/brann/article1961392.ece

Bra at MIM er offensiv og sier at noe må gjøres! Har tro på at vi får inn ett par gode navn i løpet av sommeren!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

storB

Dette var nytt for meg!!! Ikke at vi trenger nye spillere, men at MIM faktisk har insett det også...Bra at han i samme slengen utelukker erfarne spillere, uff, hadde de hentet Lange som cover for Demba hadde eg ledd meg i hjel ;D
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator


Gepard

Godt at Mjelde er på nett i denne saken, og veldig riktig å se etter spillere som er unge å sultne samt gode nok for førstelaget.

Tyder på at man kanskje har komt til en slags avtale med Hardball da ? , for dette blir dyrt. Men synes fremdeles det er merkelig at vi ikke gav OB kamp om Ruud. Var jo definitivt innenfor Mjeldes kriterier.

storB

Han ville vistnok ha puseklepp lønna*2
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gepard

Et par spennende danske navn, ambisjonsnivået bør ligge her. Hoff pluss en av disse hadde hjulpet på...

Martin Vingaard (Esbjerg) - Er et meget hett navn i Danmark for tiden. Scoret i debuten for Danmark mot Polen. 23 år, offensiv midtbanespiller som kan dekke flere posisjoner. Pris 10 mill +. Kontrakt ut 2010.

Niki Zimling (Esbjerg) - Mer etablert enn Vingaard, men fra samme alderskull. Har vært innom landslaget for Danmark. Konktrakt ut denne sesongen og det er klart at han ikke fornyer pga ønske om nye utfordringer, det forventes at han muligens blir kjøpt fri i sommer. Beskrivelsen på klubbens hjemmside lyder veldig spennende, en type som på papiret kunne utfylt Bakke meget godt. Har vært preget av skader den siste tid, og interessen rundt han har kjølnet litt.

Mikkel Thygesen (FC Midtjylland) - vært i tyskland, Gladbach, så han kjenner kanskje Hassan da ? Opprinnelig kantspiller men dyktig sentralt også. Pris ca 10-15 mill. Beskrives som en nokså komplett spiller av "sine egne"


dudo

Og BA: "- Det må være de riktige typene, hvis ikke gjør vi det ikke, understreker Mjelde.

BA har tidligere skrevet at Brann er interessert i Lyns Espen Hoff, men Mjelde nekter å kommentere hvor mange, og hvor han har behov for nye spillere.

- Det kan komme spillere inn, og det kan gå spillere ut. Vi har bestemt alt, men det holder vi internt, sier han. "

Det skal tydeligvis røskes litt opp i stallen. Er det noen vi er kjent med ikke trives alt for godt i Brann pdd?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

"Vi har bestemt alt"? Hva i all verden skal det bety? Har de bestemt seg for hvem som skal ut og hvem som skal inn? Det høres jo mildt sagt optimisisk ut.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Mulig vi kan sjekke Ebay og se om "4 lett brukte midtbanespillere selges usett".

Nei vi får se. Slik sesongen har artet seg så langt trenger vi en erstatter for Winters, en erstatter for Fakiri, en erstatter for Guntveit og en stopper som kan ta plassen fra Sigurdsson. Det må nok også inn en erstatter for Hanstveit all den tid han ikke har signert ny kontrakt.

Så er spørsmålet om hvor lenge vi skal være tålmodige med Demba. Selv om han viser en del glimt på banen så trekke han ikke akkurat opp intensiteten i spillet vårt - for å si det forsiktig. Mulig vi må ha inn noen som 4. spiss all den tid Ludvigsen forsvinner etter sesongen. Noen sier Møvik, jeg mener at Møvik må ta på seg utfordrerrollen til 4 andre spisser. Det samme gjelder eventuelt andre spillere i Brann under 20 år. De skal ikke telle som en del av dobbeldekningen om vi ikke skal opp i lignende situasjoner som mot RBK.

Winters-erstatteren må utfordre Helstad og Demba direkte, altså etablert spiller.
I Fakiri-rollen har vi jo Jaiteh klar allerede. Så her må man gå etter en offensiv midtbane som kan utfordre Einarsson.

Guntveit-erstatteren bør være etablert og kunne ta plassen direkte fra Dahl.

Sigurdsson har vist dalende forkurve de siste par sesongene. Mulig det fortsatt er ankelen som plager ham. En litt mer spillende type, med fart og litt mer rekkevidde enn Sigurdsson hadde ikke vert å forakte.

Hanstveit-erstatteren bør også være av typen som kan gå direkte inn på laget.

Hvor Brann eller Hardball skal få penger til en handlerunde som dette til minst 50 millioner vet jeg ikke, og det er derfor urealistisk. 2 spillere er maks av hva jeg håper på.

Xminator

BT: Bjarnason sliter med en kneskade og oppereres i dag. Det styrker etter min mening muligheten for at Brann henter en ny stopper.

Innlandsmax

Quote from: olebrann3 on June 04, 2008, 18:05:52 PM
var det ikke folk som sa at ruud var klar for viking og at han ikke kom til å velge noen andre? Ka sa eg, han går der pengene kommer
Joda, tar ansvaret for den, og degraderer meg selv til B- eller C-laget blant spåmenn. Det svir, kjenner det... ;-)

Nixon

Ruud (eller agenten) sa at han ikke kom til å velge noen andre klubber i Norge enn Viking. Så han holdt faktisk ord.
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Quote from: Xminator on June 05, 2008, 06:03:41 AM
BT: Bjarnason sliter med en kneskade og oppereres i dag. Det styrker etter min mening muligheten for at Brann henter en ny stopper.


I følge han selv, så skal han være i full trening om 2 uker. Men jeg også håper på at vi får en stopper inn i dette vinduet. Bjarnason er antagligvis historie til neste år, og da er det greit å ha arvtageren på plass ett par mnd før slik at han får bli kjent med klubben og evt. Norsk fotball om det er en utenlandsk spiller.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Thorvaldsson er utvilsomt en mulighet som Winters-erstatter. Løpssterk og smart spiller. Flopp i Vif og stjerne hos oss?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

viks

Håper vi får inn Espen Hoff i sommer..

Ser jo at stabæk sysler med interessante svenske navn som Pontus Farnerud og Bjør Runstrøm. Begge har levert bra i nordiske ligaer tidligere. Sistnevnte er dog etter hva jeg kunne lese på nettet visstnok klar for Odense han også..

Håper Bruun løfter blikket litt ut over norges grenser og tar med sverige, danmark, og island og finland for de saks skyld når han skal kartlegge spillere..Aabrekk kan jo bidra med litt football manager ekspertise også.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BBB-Tony

Quote from: dudo on June 05, 2008, 12:06:34 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/vif/article1961864.ece

Hva med denne gutten? Eller blir det for mange goalgettere?


Ett greit alternativ. Har ikke sett noen kamper av han foruten VIF-kamper, så er usikker på hvor god han er forran mål, men vi vet alle hvor god Enga er til å ødelegge goalgettere...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

MariusPS

Quote from: tonynord on June 05, 2008, 14:43:57 PM
Quote from: dudo on June 05, 2008, 12:06:34 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/vif/article1961864.ece

Hva med denne gutten? Eller blir det for mange goalgettere?



Ett greit alternativ. Har ikke sett noen kamper av han foruten VIF-kamper, så er usikker på hvor god han er forran mål, men vi vet alle hvor god Engen er til å ødelegge goalgettere...


Jeg mener at han var virkelig god ifjor høst for vif og at han har virker sterk på alt det en spiss skal ha.

Tror dette kan være en riktig mann for brann om vi ikke får inn Espen Hoff.

dudo

Nei, har ikke sett han utenom i VIF selv, men han er et uromoment, og det er ganske tydelig i mine øyne at han ikke finner seg helt til rette i VIFs spillestil. Det han selv sier om innlegg fra sidene passer jo oss bra. I tillegg er jeg enig i at han var svært bra i fjor høst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Ellers var det jo litt intressant at DFH var i Bergen for å sjekke skaden sin. Skulle tro de hadde like gode alternativ uten å måtte fly ham over fjellet. Aabrekk har nok fortsatt en fot innenfor hos en del VIF-spillere, så kan skje noe der.

dudo

DFH hadde ikke gjort meg noen ting som helst! Både potensiell Winters-erstatter og venstrekant. Dog har nok spillet hans i vår hevet prisen hans betraktelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Roald

Quote from: Xminator on June 05, 2008, 17:10:58 PM
Ellers var det jo litt intressant at DFH var i Bergen for å sjekke skaden sin. Skulle tro de hadde like gode alternativ uten å måtte fly ham over fjellet. Aabrekk har nok fortsatt en fot innenfor hos en del VIF-spillere, så kan skje noe der.


Han ble vel tipset av Martin om noen som kan fikse både det ene og det andre...
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Klaus_Brann

Kjøp han godeste Thorvaldsson!
Han er heit. Vakkert mål han scoret i dag, og den avslutninga på offsiden hans var det også klasse over!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: Xminator on June 05, 2008, 17:10:58 PM
Ellers var det jo litt intressant at DFH var i Bergen for å sjekke skaden sin. Skulle tro de hadde like gode alternativ uten å måtte fly ham over fjellet. Aabrekk har nok fortsatt en fot innenfor hos en del VIF-spillere, så kan skje noe der.


Vil tro det er Andresen så står ansvarlig for at han er i Bergen å pleier skaden sin. Andresen hadde vært pensjonert om han ikke hadde blitt pleiet riktig av Brann sitt støtteapparat! Det drar han kanskje nytte av nå? Men en DFH hadde ikke jeg sagt nei til! :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

Quote from: dudo on June 05, 2008, 12:06:34 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/vif/article1961864.ece

Hva med denne gutten? Eller blir det for mange goalgettere?
Både han og denne Zajic (Hajic, Zijah, korriger meg gjerne...) putta på en herlig måte mot HamKam; knallperler fra ca. 20. Denne Zajic (hvis det er det han heter) vil visstnok veldig gjerne forlate VIF (hvis han ikke blir satsa på). Verdt å vurdere begge to.

PS: Hvem kan foresten finne seg til rette i VIF, så lenge førstevelgerens buddy sitter godt parkert på 50% av spiss-plassene?

Gepard

Mener Brann bør se til Danmark, her finnes det svært mange dytige spillere. De har også fått et avbrekk fra fotballen etter sesongslutt og vil dermed kunne komme ganske så fitt inn i høstsesongen.

Brann skaffet seg antageligvis et godt navn når man hentet Demba, samt at man forhåpentligvis knyttet noen kontakter. som nevnt tidligere er det to meget spennede spillere i Esbjerg (dembas tidligere klubb).

dudo

Zajic er en defensiv katastrofe, og definitivt ikke det en statisk Brann-midtbane trenger. Nei takk!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Baunebob

Etter Austevoll kampen ble det bare enda mer klart at vi har minst 2 midtbanespillere som rett og slett ikke holder tippeliganivå for tiden og som istedenfor å spille seg i form, spiller seg enda dårligere. Brann bør legge penger i èn sentral makker til Bakke som bør kjempe om å være troppens beste (noe midtbanespillerene bør være) og Espen Hoff.


Belfort

Quote from: Baunebob on June 08, 2008, 11:46:27 AM
Etter Austevoll kampen ble det bare enda mer klart at vi har minst 2 midtbanespillere som rett og slett ikke holder tippeliganivå for tiden og som istedenfor å spille seg i form, spiller seg enda dårligere. Brann bør legge penger i èn sentral makker til Bakke som bør kjempe om å være troppens beste (noe midtbanespillerene bør være) og Espen Hoff.




Enig! Bakke trenger til de grader en etablert makker på midten. Man kan ikke satse på at Jaiteh alene skal levere stabile prestasjoner gjennom en lang sesong. Jeg vil ha en midtbanespiller med høy intensitet i spillet sitt,en spiller som dekker store rom.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Baunebob

Greit at man trenger en intensiv spiller som dekker rom, men det er ikke der jeg føler skoen trykker mest. En kreativ pasningslegger ala Sapara er å foretrekke. Brann trenger rett og slett en Paul Scholes.

Belfort

Quote from: dudo on June 08, 2008, 15:12:42 PM
Helge Haugen?


Sånn som Einarsson og ikke minst Fakiri spiller om dagen så hadde jo det vært en julegave i sommer. Men skal Brann være der som de ønsker så må vedkommende i tillegg til nevnte kvaliteter ha bedre basisteknikk en Haugen.

dudo

Strømstad er mannen. Bare å bla opp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: dudo on June 08, 2008, 16:29:08 PM
Strømstad er mannen. Bare å bla opp.


Ja, det er bare å håpe at ingen utenlandske klubber kommer på banen. Da er jeg nesten helt sikker på at han går til en annen Norsk klubb. Kommer det en utenlandsk klubb på banen, så tror jeg han reiser. Uansett Nesten uansett hvilken klubb det skulle være...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up