• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribuneliv mot RBK

Started by chris_henrik, October 05, 2006, 00:20:15 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

chris_henrik

Kampen mot RBK blir den viktigste kampen som er spilt på stadion i min levetid, ja kanskje den viktigste kampen i hele Branns historie. Seier betyr himmelen, Tap betyr katastrofe. Om Brann reiser poengløse fra Oslo neste helg, og Rbk tar tre poeng mot Ham-Kam, vil RBK kunne sikre seriemesterskapet tre runder før slutt. Og det på Stadion. Om Brann og Rbk tar like mange poeng i neste runde, vil Brann kunne plassere seg i førersetet til seriemesterskapet når det gjenstår 2 runder. Og det på Stadion.

Vi må rett og slett sørge for at det blir et leven uten like. Ikke bare på midten av store stå, og nedover felt Z på Hansa. Umbro, BT og Gamle-sitte må gi utløp for den enorme Brannrusen som kommer til å herske på stadion den dagen. Reiser du armene i været og synger med på "Berømte Brann fra Bergen" fra ditt sete på Umbro felt C, rad 7 plass 13, skal du være sikker på at David Disponent (57) og Turid Telefondame (42) stemmer i. Eller fra din plass på BT, ser du Hansa løfte skjerfene og synge "Byen er Bergen", ta et godt tak i sidemannen, rop KOMIGJEN! og Petter Playstation (13) kommer garantert til å være med. Ligger vi under 2-0 til pause, dropp pipekonserten og si til han på setet foran deg på hovedtribunen, Bjørn Dahl (58); At denne ene gangen snur vi det! Det er ikke typisk Brann å komme hardt tilbake når det gjelder som mest. Men denne ene gangen snur vi det!

Har du vært taus på stadion i 25 år og skulle ønske du kunne ta med deg ditt vante sete over til pølsevip, gi uttrykk for at du vet at nå står alt på spill. Før avspark er det mye som kan gjøres for bidra til at stemningen på tribunen blir av en helt annen verden. La pampene på Altanen få låne noen to-stangsflagg fra TIFO gruppen. Ha en gedigen felles oppvarming i sentrum da Foten blir for liten, når halvparten går opp på Stadion kan resten se kampen live på storskjermen. Er det 7 grader og regn og ditt eneste røde plagg er en T-skjorte hvor det står "Mallorca '97" ta den på utenpå Bergansjakken.

Når historien om sesongen 2006 skal gjenfortelles om ti år, kommer Brann - Rbk til å bli stående som nøkkelkampen. Tidspunktet hvor alt ble avgjort. Gi ditt bidrag til at denne kampen får et eget kapittel i boken "1908 - 2008: 100 år med Brann".
<BRANN> ..... DKFM


brann:)

E heilt me pÃ¥ dette, Felt Ã¥ hansa, vi skal skremme 3 poeng til oss.  Kom igjenn! Tenk heile stadion synger "byen e bergen og lage e brann"!!!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Mr_Soma

Jeg får min jomfrutur på BT denne kampen. Vanligvis finner du meg høyt oppe på Z.

Så skal ta med meg galskapen derfra over på motsatt side. Flere som har plass på felt E her inne? Det skal RUNGE opp i trøndelag!

La oss hive oss på alt som er av sanger.
Hørte jeg Hansa svare BT på "Vi er Brann, Bergens stolthet" ?

Pepto_I


Mr_Soma

Fantastisk!

Men hvor er felt E på den tribunen egentlig? La meg slippe å komme for nærmt trønderpakket.

Pepto_I

Felt E er midtfeltet på BT-tribunen. På billettkartet over Brann stadion står det at bortelaget har felt F og G. http://www.brann.no/dokumenter/oversikt%202006.htm
Så tror vi strengt tatt ikke kan komme nærmere bartene... Men hvem bryr seg, blir stille fra den kanten likevel. ;)

SirHelstad

FÃ¥ det innlegget ut i avisene!!! Genialt skrevet!

Snublefot

eneste jeg kommer til å savne under denne kampen er muligheten til å synge:

Rosenborg rykker ned, rykker ned, rykker neeeeed..  vil jo ikke passe seg uansett hvor mye vi eventuelt vinner med..

slang

Quote from: "Snublefot"eneste jeg kommer til å savne under denne kampen er muligheten til å synge:

Rosenborg rykker ned, rykker ned, rykker neeeeed..  vil jo ikke passe seg uansett hvor mye vi eventuelt vinner med..


men vær sikker at noen 14-15åringer på ss kommer til å synge det...
ansa 08

RABALDER

ollocks!!!!!


tintin

samtidig hadde d vært en fordel om at den som skal synge nystemten, kunne dempe litt på lyden, så man faktisk kan høre stadion og!

chris_henrik

Flott å høre at halve Bergen og hele forumet er klar for å gi alt. Nå gjelder det bare å dra med seg de som ikke leser på forumet.

Quote from: "tintin"
har foreslått noe lignende i en annen tråd tidligere, men med "Målscorer Beeeengt......". Tilbakemeldingene der gikk på at alle var opptatt med generell jubling og at noe slikt ikke kunne gjennomføres. Men ditt forslag faller jo ikke for dette argumentet.

SS og Hansa har også noen triks som er blitt benyttet med litt suksess tidligere. Det er å enkelte ganger ta en "Reis opp hvis du..." etterfultgt av "Byen è Bergen", da blir de fleste på samtlige tribuner stående og synge med på sangen.

Denne tråden ble startet for å piske opp stemningen foran neste hjemmekamp, men det er for all del en viktig kamp i Oslo før den tid. Vi må klare å ha to tanker i hodet samtidig.
<BRANN> ..... DKFM

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

andreas4313

skal selvfølgelig gi alt fra ss dennne kampen å...
d blir gull i år,..
eriemester 2006!

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

birki

genialt! få posten til å legge dette i alle bergenseres postkasser!
ed hjertet i Brann og Bergen!

Jonasbrann1

Utrolig bra skrevet! FÃ¥ den inn i avisen!
Blod e tjukkare enn vann

gkh

Det blir fantastisk. Gjett om eg skal ta med tromme. Det kommer til å bli skikkelig liv :lol:

RC

Quote from: "gkh"Det blir fantastisk. Gjett om eg skal ta med tromme. Det kommer til å bli skikkelig liv :lol:


Gjør det!

Chrisstah

tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

RC

Quote from: "Chrisstah"tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!


Hvis folk synger så dårlig og elendig stemt som nå ja. Hensikten med trommen er å få mer orden på syngingen, noe vi ikke har. Og kanskje det setter en stopper på den elendige klappingen etter hver sang!!!

slang

Det gjør flyttingen til hansa til neste år!
ansa 08

RC

Quote from: "slang"Det gjør flyttingen til hansa til neste år!


Klappingen?

Ser ikke hvordan det skal hindre det.

Chrisstah

Quote from: "RC"
Quote from: "Chrisstah"tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!


Hvis folk synger så dårlig og elendig stemt som nå ja. Hensikten med trommen er å få mer orden på syngingen, noe vi ikke har. Og kanskje det setter en stopper på den elendige klappingen etter hver sang!!!


faen i meg bedre med klapping enn tromming!! uansett så tror eg hvis du tar med deg den på stadion så tar det ikke så lang tid før det er skuddpremie på den:D
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

slang

Fordi flere her vil være bevisst på dette. Vi får vekk folk som ikkjekan sangene men bare klapper for å være med på livet. Sanggruppen vil også gjøre sitt for å få vekk klappingen
ansa 08

RC

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "RC"
Quote from: "Chrisstah"tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!


Hvis folk synger så dårlig og elendig stemt som nå ja. Hensikten med trommen er å få mer orden på syngingen, noe vi ikke har. Og kanskje det setter en stopper på den elendige klappingen etter hver sang!!!


faen i meg bedre med klapping enn tromming!! uansett så tror eg hvis du tar med deg den på stadion så tar det ikke så lang tid før det er skuddpremie på den:D

Chrisstah

Quote from: "RC"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "RC"
Quote from: "Chrisstah"tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!


Hvis folk synger så dårlig og elendig stemt som nå ja. Hensikten med trommen er å få mer orden på syngingen, noe vi ikke har. Og kanskje det setter en stopper på den elendige klappingen etter hver sang!!!


faen i meg bedre med klapping enn tromming!! uansett så tror eg hvis du tar med deg den på stadion så tar det ikke så lang tid før det er skuddpremie på den:D


enig der! vil helst ikke ha noen av delene og hvertfall ikke tromming!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Northside

Hadde bare alle de som klapper heller sunget.... :roll:

RC

Quote from: "NorthsideFCDH"Hadde bare alle de som klapper heller sunget.... :roll:


Hvorfor er folk så bekjedne?
Har sittet på BT de siste kampene og blir sett ned på når jeg prøver på noe. Blir til og med sett ned på når jeg ikke er med på "hele stadion", eller klapper etter en sang.

SKB e BEST!!!

På RBK kampen får vi heller bare snu oss til de som knapper spørre om de ikke kan synge istedet. Noe annet hjelper sikkert ikke.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Mr_Soma

Quote from: "RC"
Quote from: "NorthsideFCDH"Hadde bare alle de som klapper heller sunget.... :roll:


Hvorfor er folk så bekjedne?
Har sittet på BT de siste kampene og blir sett ned på når jeg prøver på noe. Blir til og med sett ned på når jeg ikke er med på "hele stadion", eller klapper etter en sang.


Blir BT på meg mot RBK.
Kan love deg at det skal trøkkes til fra den "familie vennlige" tribunen i øst.

C@Bøe_79

Trommer er det skuddpremie på!!!!!!!!!!
Og han som har den med spiser den....
Ingen trussel, bare en hyggelig advarsel..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

gkh


kapteinen

Quote from: "C@Bøe_79"Trommer er det skuddpremie på!!!!!!!!!!
Og han som har den med spiser den....
Ingen trussel, bare en hyggelig advarsel..


Støttes!!
Z

Rasmus_brann

Er for tromme hvis den brukes kun for å holde takten og få vekk den jævla klappingen. Og dere kan vel ikke bestemme om han skal ta med tromme. Han må få gjøre ka han vil! hvis det får slutt på klappineg og det høye tempoet så gjerne. Men hvis den brukes som av kanari av og til, og dvs. andre ultras-grupper så til Helvete med det. Folk må begynne å tenke litt nytt for å få vekk negative ting! Men la nå ikke dette bli en endeløs diskusjon om trommer atter en gang. Sorry sporet litt av.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

pleb

Jeg finner og dasker den som bringer med seg tromme. Vil ikke havne på samme nivå som LSK- og B/G-folka.

klysa

Quote from: "Rasmus_brann"Er for tromme hvis den brukes kun for å holde takten og få vekk den jævla klappingen. Og dere kan vel ikke bestemme om han skal ta med tromme. Han må få gjøre ka han vil! hvis det får slutt på klappineg og det høye tempoet så gjerne. Men hvis den brukes som av kanari av og til, og dvs. andre ultras-grupper så til Helvete med det. Folk må begynne å tenke litt nytt for å få vekk negative ting! Men la nå ikke dette bli en endeløs diskusjon om trommer atter en gang. Sorry sporet litt av.


Det som er problemet er jo att det klappes til sanger der det ikke skal klappes, så hva er trommen godt for da? De eneste så sliter med tempoet pr dags dato er ss, men om 2 kamper kommer de over på hansa og da er problemet dems ang temo på sangene mest sannsynlig over.

krøvel vellevold

Quote from: "Rasmus_brann"Er for tromme hvis den brukes kun for Ã¥ holde takten og fÃ¥ vekk den jævla klappingen.  .


For å si det sånn: Er det noe som ville skapt klappeorgier, så er det jo nettopp tromme! Da hadde jo alle stått og klappet takten til trommen!
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Rasmus_brann"Er for tromme hvis den brukes kun for Ã¥ holde takten og fÃ¥ vekk den jævla klappingen.  .


For å si det sånn: Er det noe som ville skapt klappeorgier, så er det jo nettopp tromme! Da hadde jo alle stått og klappet takten til trommen!


Helt riktig!
En tromme tar ikke vekk klappingen i det hele tatt!
Z

KEO

Felt C pÃ¥ UMBRO skal lage ett helvetes liv. Det skal jeg personlig sørge for.  Rad 5 13.
Nu kør vi!

chris_henrik

Ryktet sier at det blir storstilt tifo. Da er det bare for oss alle å følge opp underveis i kampen.
<BRANN> ..... DKFM

Sogningen

Felt M skal bidra til Dovre faller. Sitter kloss i altanen, me de skal få høre sang som faen!!

Badegjest

tromme vil dessuten bli å kopiere kanari fansen.. hadde vært genialt å fått Bergens stolthet sangen til å gått en stund mellom hansa og store stå.

vi skal synge til krampa tar oss på søndag!!!

Med hjerte i Brann

BT felt D er med! Var redd for at jeg mÃ¥tte sitte Ã¥ synge for meg selv pÃ¥ denne kampen ogsÃ¥. Veldig hyggelig Ã¥ lese at bl.a. Mr_Soma skal være pÃ¥ BT! Det blir bra!!  :D
Lykke til alle sammen, dette blir bra!
yen è Bergen og laget è Brann


Red Rabitt

Får innderlig håpe folk her inne gjør som de sier og bidrar, blir lett å se om de ikke gjør det, visst dere gjør det så vil det bli sinnsyk stemning!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Mr_Soma

Quote from: "Med hjerte i Brann"BT felt D er med! Var redd for at jeg mÃ¥tte sitte Ã¥ synge for meg selv pÃ¥ denne kampen ogsÃ¥. Veldig hyggelig Ã¥ lese at bl.a. Mr_Soma skal være pÃ¥ BT! Det blir bra!!  :D
Lykke til alle sammen, dette blir bra!


Regn med oss.... BT skal RUNGE i aften.

Ricky

Noen som aner når portene åpnes oppe på Stadion?

Erlend

Det vanlige er halvannen time før kampstart., altså 18:30... Håper folk begynner å strømme inn og lage stemning allerede da. Håper de som kommer senere og trøndere kan høre oss på vei innover til stadion

Chrisstah

ikke ødelegg stemmen før kampen då! spar heller stemmen til kampen;D
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

kamo

Sitter her å ser kampen på TV (fikk ikkje billett), ikkje nok med at vi blir snytt for straffe, vi blir faktisk utsunget av kjernen. Jeg vet ikkje om det e på grunn av at eg ser det på TV, men eg hører kjernen klart å tydelig, mens det eneste som bataljonen har å komme med e den evinnelige heia brann, heia brann ect. som blir klappet ihjel av publikum. Dette e for gale!

Texas

korfor bytter mjelde inn martin knudsen når man må fremover på banen og score mål...få in memelli istedenfor..her må vi satse alt.

Texas

og innimellom all hakkingen på forbann fxtv så ser eg at gashi har kommet inn og. ka skal han tilføre offensivt? og mens eg skriver dette hører eg at forbanna sapara har scoret...fy faen...seriegull i 2007...

Hansano

Har nå trodd en stund at tv2 var skyld i at jeg hørte trønderne bedre enn mine egne kjære bergensere på tv.. Men så får jeg rapport om at det var slik på staddaen også? hva i ALL VERDEN er det?
Hvor dypt skal vi synke egentlig? At ikke 18500 kan gjøre bedre.. Det er flaut!

Radney

Er dere så lettlurt at dere tror at 950 trøndere klarer å synge ut 18000 Bergensere? hallo, tenk dere litt om då, det er ikke engang teoretisk mulig!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

Chrisstah

trodde og at tv2 hadde plassert extra mikrofon der! var det sånn på staddaen og?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

stw

er det ikke bedre å kaste litt ting på banen da. som ekte gode supportere gjør? Istedenfor å synge laget frem, for det gjør jo ikke gode supportere.

På Bergen burde det jo ikke være noe problem.

Radney

Jeg hørte hvertfall ikke de ekle trønderne før vi skulle gå ut etter kampen. Da feiret spillerne gullet på forhånd!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

Northside

http://img346.imageshack.us/img346/8329/p1010233uc3.jpg
http://img309.imageshack.us/img309/8634/p1010243xt4.jpg
http://img435.imageshack.us/img435/2710/1uu6.jpg


Flere bilder + noen filmer kommer i morgen.

ps:
Still på stadion kl 16:00 i morgen (Mandag) dersom du kan hjelpe til å rydde tifoen.

rødesk

Grunnen til at kjernen "synger" ut resten av stadda i dag, er pga mikrofoner foran bortefeltet.
oen må gå...!

Vestkanten

Quote from: "Radney"Jeg hørte hvertfall ikke de ekle trønderne før vi skulle gå ut etter kampen. Da feiret spillerne gullet på forhånd!


Hvor satt du? De sang oss ut gjennom hele kampen uten like etter 1-1 målet. På mitt felt var det kun jeg og noen få til som sang, og det viste seg at de hadde downs syndrom.
Heia Brann!

rødesk

Og forresten. Jævla bra at noen tar tak med blussingen og røyken. Ståpå!
oen må gå...!

Radney

Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Radney"Jeg hørte hvertfall ikke de ekle trønderne før vi skulle gå ut etter kampen. Da feiret spillerne gullet på forhånd!


Hvor satt du? De sang oss ut gjennom hele kampen uten like etter 1-1 målet. På mitt felt var det kun jeg og noen få til som sang, og det viste seg at de hadde downs syndrom.


Jeg sto på storestå og det sier seg selv at 950 trøndere ikke kan synge ut 18000 Bergensere. Hvor satt du då?
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

Pruzik

Stemningen var elendig i dag. Sesongværste dersom vi ser bort fra Lillestrømkampen. Det er ikke annet å forvente når klubbledelsen har klart å gi billetter til flere tusen medgangsupportere. Var på Hansa, og der var det veldig mye folk som ikke gadd å synge med.

ajjah

Jeg så kampen på tv i oslo, og det eneste jeg hørte var de trønderne hele j... kampen,takk tv2, umulig å si om stemningen var bra. Bluss derimot var bra tv.

Radney

Desverre så er ikke mentaliteten blandt publikum her som i England. Der synger alle anyway!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

Chrisstah

krøvel hadde rett!! han e en vis mann!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Superjack

Stemmer at vi ble laterliggjort av 950 kjernen karer og kvinner.

Det var stille som i graven etter at vi lå under, litt leven i 5 min etter kampstart og 5 min etter 1-1 målet.

Latterlig, pinlig, patetisk, rævva!
Brannsupporter.

Pondan


Mr_Soma

Quote from: "Radney"Er dere så lettlurt at dere tror at 950 trøndere klarer å synge ut 18000 Bergensere? hallo, tenk dere litt om då, det er ikke engang teoretisk mulig!

Radney

Jo, men det sier seg selv at når du satt på setet ved siden av trønderne så hører du de, men hadde du dratt med deg hele BT så hadde det vel ikke blitt sånn eller?
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

krøvel vellevold

Næææ så rart at Kjernen lagde bedre stemning enn oss i store deler av kampen!!! Herregud! De tok gull, for faen! Og vi ga gullet vekk... til erkefienden! Da er det vel for faen ikke rart at Kjernen synger og resten av publikum er sure!

Men før kampen og i begynnelsen var det et kolossalt trøkk til tider. Tipper disse kjernetullingen fikk bakoversveis da!

Og hvor talentløse er ikke denne Kjernen egentlig? De sang en eller annen LSK/VIF-aktig mongosang med noen overdreve klappebevegelser à la gospel og lalalala om og om og om igjen. Oi, så flinke!
Legg ned hele klubben!

Superjack

Quote from: "krøvel vellevold"Næææ så rart at Kjernen lagde bedre stemning enn oss i store deler av kampen!!! Herregud! De tok gull, for faen! Og vi ga gullet vekk... til erkefienden! Da er det vel for faen ikke rart at Kjernen synger og resten av publikum er sure!

Men før kampen og i begynnelsen var det et kolossalt trøkk til tider. Tipper disse kjernetullingen fikk bakoversveis da!

Og hvor talentløse er ikke denne Kjernen egentlig? De sang en eller annen LSK/VIF-aktig mongosang med noen overdreve klappebevegelser à la gospel og lalalala om og om og om igjen. Oi, så flinke!


Kjernen var ikke mer tullinger enn at de holdt mer liv enn oss i 80 av 90 minutter av kampen.
Brannsupporter.

Candyman

Quote from: "krøvel vellevold"Næææ så rart at Kjernen lagde bedre stemning enn oss i store deler av kampen!!! Herregud! De tok gull, for faen! Og vi ga gullet vekk... til erkefienden! Da er det vel for faen ikke rart at Kjernen synger og resten av publikum er sure!

Men før kampen og i begynnelsen var det et kolossalt trøkk til tider. Tipper disse kjernetullingen fikk bakoversveis da!

Helt enig. Trøkket var enormt til å begynne med. Men vi er vel for faen følelsesmennesker. Når gullet kom lengre og lengre ned i lommen, så synker stemningen. Stod på Z og det piper i ørene enda...

Og til bartene, WOW: Klarte de å synge når de tok gull? Tenk om det hadde vært omvendt. Vi hadde vært elektrisk. De hadde aldri sett noe lignende før. Men nå er vi sur, trist og lei.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Mr_Soma

Quote from: "Radney"Jo, men det sier seg selv at når du satt på setet ved siden av trønderne så hører du de, men hadde du dratt med deg hele BT så hadde det vel ikke blitt sånn eller?


Det var vel 20 meter fra meg/oss og Kjernen - klart jeg hørte de bedre enn resten av Stadion, men hverken Hansa eller SS imponerte uansett.
Sånn er det som oftest når det er slike kamper - medgangssupporterne inntar plassene, og det blir så som så.

Ikke lett å engasjere folk når du skremmer vettet av en 6'åring som sitter forran deg, med en gang du brøler eller du har godt voksne mannfolk som såvidt gidder å reise seg på corner,eller ved straffesparket til Andresen.

De forbanna monotone sangene til trønderpakket har borret seg inn i øregangene mine.

Pinlig.

Radney

Ta med deg hørselsvern neste gang du har planer om å sitte deg ved siden av borte supporterne!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

Kruxleiven

Rett skal være rett. Kjernen hadde 10 ganger større utvalg av sanger enn oss. Og minimalt med lalala og tromming. De gjentok den der PAO sangen fra den basketkampen en del. Den som vi skulle innføre i sommer, men ennå ikke har klart. Ellers varierte de masse. Kjipt å høre rop om "Troillan" og "lenge siden 1963" og bønn om at Gashi må komme "hjem" på vår egen stadion. Tribuneliv i Bergen er en vanskelig sak, men vi får se til neste år når SS er borte og en ny "kultur" dannes på Hansa.

Følelsesmennesker javel, men det er faen meg rart at det ikke finnes en eneste autopilot-supporter som greier det å synge i motgang. Det er ikke så forbanna vanskelig eller unaturlig som noen vil ha det til. Husker noen Brann-VIF 0-4 i 2002? Det går altså an.

Radney

Det må dannes ny kultur på hele Stadion!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

Mr_Soma

Quote from: "Radney"Ta med deg hørselsvern neste gang du har planer om å sitte deg ved siden av borte supporterne!


Notert...
Men det blir aldri mer BT på meg - billettkaoset var direkte årsak til at jeg havnet der jeg havnet.

Sant som Kruxleiven sier, sangrepetoaret til trønderne er atskillig bredere enn vårt. Uansett helt jævlig når de kjører ene sangen sammenhengende i 20 min, høyere og høyere. Ikke rart folk havner på galehus.

Men vi får håpe ting blir bedre neste år med en egen "sang-gruppe" som skal knekke nøtter sammen.

krøvel vellevold

Quote from: "Kruxleiven"Rett skal være rett. Kjernen hadde 10 ganger større utvalg av sanger enn oss. Og minimalt med lalala og tromming. De gjentok den der PAO sangen fra den basketkampen en del. Den som vi skulle innføre i sommer, men ennå ikke har klart. Ellers varierte de masse. Kjipt å høre rop om "Troillan" og "lenge siden 1963" og bønn om at Gashi må komme "hjem" på vår egen stadion. Tribuneliv i Bergen er en vanskelig sak, men vi får se til neste år når SS er borte og en ny "kultur" dannes på Hansa.

Følelsesmennesker javel, men det er faen meg rart at det ikke finnes en eneste autopilot-supporter som greier det å synge i motgang. Det er ikke så forbanna vanskelig eller unaturlig som noen vil ha det til. Husker noen Brann-VIF 0-4 i 2002? Det går altså an.


Autopilot-supporter? Nei takk! Det kan vi fint overlate til Kanari og Kjernen. Og hvorfor meldte du aldri overgang til Kanari, slik du fablet om før sesongen? Da hadde vi blitt kvitt en av dere som "aldri svikter klubben"... (For en ironi!)

La Kanari, Klanen og Kjernen synge disse mongosangene sine i fred! Herregud så talentløse de var å høre på! Et jævla gospelkor som står der og gjør store klappebevegelser til en sørgmodig og monoton melodi... Hva er så gjevt med det?
Legg ned hele klubben!

abe78

Faen ikke rart at stemningen er dårlig når vi går fra nervøs stemning til skuffet stemning. Brann spilte pissdårlig. Hvor mange sjangser skapte Brann i kampen? 2?
.og husk!

Chrisstah

QuoteOg minimalt med lalala og tromming


det var nok av det!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

haavarl

Quote from: "krøvel vellevold"Et jævla gospelkor som står der og gjør store klappebevegelser til en sørgmodig og monoton melodi... Hva er så gjevt med det?


Vi skulle gjerne hatt bedre sanger med flere vers og gode tekster, og gjerne norske melodier for den del, men det er veldig vrient å få folk til å lære og synge med.

SÃ¥ da blir det monotone melodier. Sanger skrevet for idioter av idioter, som de fleste fotballsanger er.

Men det som er gjevt er at gutta på banen hører supporternes støtte. Vi synger for spillerne, ikke for å vinne en kor-konkurranse. Spillerne får mer energi av støtten.

Stadion var gode på Heia Brann - klapp klapp klapp, og et par sanger. Men det var ikke så mye mer som hørtes. Det er ikke så gjevt for Brann-spillerne, er det? Men det er en fordel for våre.

arntf

Brann har ihvertfall et par sanger som de klarer å dra i gang stort sett hele stadion på. "Byen e' Bergen..." og "Nystemten" etc.

Kjernen er en god supportergruppe, og Lerkendal kan da sagtens bli med på klappeøvelser og "R-B-K/Ro-Sen-Borg", men vi har ikke en sang som alle tribunene synger.

Det er virkelig noe jeg savner på Lerkendal.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

haavarl

Sant. Når hele Brann stadion drar i gang er det svært mektig å høre på. Vi skulle gjerne hatt det på Lerkendal.

steinbygger

Quote from: "haavarl"Sant. Når hele Brann stadion drar i gang er det svært mektig å høre på. Vi skulle gjerne hatt det på Lerkendal.


vi kan sikkert bytte vekk noen sangere mot ett seriegull eller to

Azzurri

Dette skriver journalisten Bertil Valderhaug i Aftenposten, og han ble imponert av Brann fansen:

"...Stadion holdt på å eksplodere da Martin Andresen utlignet til 1-1 ved å klinke ballen i krysset fra straffemerket rett etter pause. Aldri tidligere har jeg hørt noe lignende trøkk på en norsk arena. "Heia Brann-Heia Brann" dundret så høylydt ut av bergensernes struper at veggene på stadion holdt på å slå sprekker. Det føltes slett ikke trygg å sitte i en gyngende bod oppunder taket..."

http://fotball.bt.no/kommentar/article67654.ece

krøvel vellevold

Quote from: "Azzurri"Dette skriver journalisten Bertil Valderhaug i Aftenposten, og han ble imponert av Brann fansen:

"...Stadion holdt på å eksplodere da Martin Andresen utlignet til 1-1 ved å klinke ballen i krysset fra straffemerket rett etter pause. Aldri tidligere har jeg hørt noe lignende trøkk på en norsk arena. "Heia Brann-Heia Brann" dundret så høylydt ut av bergensernes struper at veggene på stadion holdt på å slå sprekker. Det føltes slett ikke trygg å sitte i en gyngende bod oppunder taket..."

http://fotball.bt.no/kommentar/article67654.ece


gledelig å lese etter alt pølsevevet om hvor voldsomt utsunget vi ble i går! Og den stemningen som var før kampen og i begynnelsen av kampen, er det INGEN -absolutt INGEN i dette landet som er i nærheten av. Fy faen for et trøkk det var på enkelte sanger da!

En annen ting jeg bet meg merke i, var at hele Hansa stod i store deler av kampen! Hvor ellers opplever man det? På Lerkendal reiser folk seg bare når det er mål. Og jeg husker godt tv-bildene fra VIF-Stabæk i 2004 da VIF var EN scoring fra å ta seriegull, så kom det en VIF-spiller alene igjennom på slutten og folk SATT på setene bak målet helt til ballen lå i mål!
Legg ned hele klubben!

slang

Når hanøy før kampstart tok "gje meg en B" osv, var det et helt sykt trøkk! Det + blussingen(ikkje det som ble kastet) e vel det positive vi kan ta med oss fra denne kampen.
ansa 08

grei

Utsunget? Dårlig stemning? Har det klikket for enkelte her? Jeg vil påstå at maken til den stemningen det var i deler av første omgang i går har det knapt vært på noen norsk arena.Og i hvert fall aldri på Lerkendal. Drit i supportergjenger, på Brann stadion koker det på tribunene - måtte dette fortsette også etter at Umbro rives.

At det blir stille nÃ¥r det gÃ¥r opp for folk at gullhÃ¥pet ryker er da bare naturlig.  FÃ¥r man en følelsesmessig trøkk, sÃ¥ merkes det pÃ¥ lyden. Vi er enorme i medgang, men ikke spesielt bra i motgang, det skal innrømmes. Den som synger like intenst uansett hva som skjer pÃ¥ banen er sannsynligvis mer opptatt av seg og sine enn laget. Vi er der først og fremst for Ã¥ se laget vi elsker, ikke for Ã¥ synge sanger.

Langhår

Herregud hvor mye idiotisk som står her inne idag. At Stadion ble sunget ut av kjernen er det reneste vissvass. Det er bare tull og noe folk skriver fordi de er inne i en kollektiv depresjon etter tapet igår.

Stemningen var slett ikke verst med tanke på kampbildet og når stadion "dro til" var det helt enormt og akkurat slik vi kjenner stadion på sitt beste.

Og til dere som fabler om at alt er så mye bedre i England? Pisspreik! Når stadion koker kan den måle seg med hvilken som helst engelsk stadion. De som tror at for eksempel Old Trafford koker i 90 minutter har ikke peiling på hva de preiker om. Til og med Anfield er ikke en sammenhengende heksegryte i 90 minutter.

Og ja, jeg har vært på begge nevnte arenaer.

Så vennligst slutt med selvpiskingen, jeg blir flau av å lese det. Rosenborg vant, vi tapte. Det er jævlig bittert, men en realitet. Selve kampen skal jeg komme tilbake til i en annen tråd.

Brann stadion var tidvis en skikkelig trykkkoker, men etterhvert som kampen spiltes ut ble det selvsagt roligere. Men er det ikke slik vi vil ha det? Vil vi stå å lalle i 90 minutter uten hensyn til hva som skjer på banen? Nei. Vi lever med kampen og lar spontaniteten styre. Det er det som er stadion! Det er det som er fotballkultur.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Eivind

Godt innlegg Langhår. Er helt enig i det du skriver. Det var til tider kjempe trykk på stadion i går. Men når Rævbk går opp i 2-1 og de fleste skjønner at her kommer ikke Brann til og score 2 mål da går luften ut av de fleste. Jeg følte hvertfall en utrolig tommhet da 2-1 gikk i nettet og kroppen føltes tømt for alt som het strupekrefter.

Nixon

"Byen er Bergen" etter 1-1 er det beste noensinne på Stadion etter min mening. Da tror jeg hele Stadion synger med. Enormt!

Men det hjelper jo ikke så mye når inntrykket vi sitter igjen med er 1000 hoppende og syngende trøndere som overkjører oss på slutten når slaget er tapt.

Naturlig nok.
Rød makt på Hansa

rbk1985

Noen få timer siden jeg kom hjem fra Bergen nå, og vil bare takke for en utrolig fin kamp, god stemning på stadion og fin ramme rundt (har ikke hørt om noe bråk, og puben vi fikk og transporten ned til stadion var alt i skjønneste orden). Selvfølgelig var det god stemning hos oss gjennom hele kampen, og selvfølgelig ble dere preget av at dere lå under, men det fantastiske lydnivået på stadion minuttene etter at Andresen satte straffen skal dere ha skryt for; jeg har aldri opplevd maken før! Håper for norsk fotball sin del at dere nå klarer å stabilisere dere i toppen av Tippeligaen, slik at mer enn ett norsk lag klarer å hevde seg i Europa igjen. Brann Stadion fortjener UEFAcup-gruppespill til neste år!

Candyman

Kjempebra Langhår. Helt enig. Igår var det til tider ekstremt. Vi stod på Hansa hele kampen, og på straffemålet var det kaotisk! Når hele stadion sang Heia Brann så reiste nakkehårene seg. Enig med deg i dette med England og. Mange her som sikkert aldri har vært der engang som skal fortelle kor mye bedre det var. For å si det sånn, til tider måtte jeg skrike for å få kontakt med sidemannen på Hansa. På vei hjem pep det i ørene... At stemningen falt er naturlig slik kampen utviklet seg. Hadde vi tatt gullet i går, ville Norge aldri ha sett noe lignende.

Så vi er fremdeles Norges råeste publikum. Uten tvil!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Hansano

Synes heller ikke en kan sammenligne Staddaen med engelsk fotball, og Anfield eller Old Trafford. På grunn av en helt annerledes akustikk pga størrelsen på tribunene blir det vidt forskjellige lydbilder. Kan godt være at 20000 av de 70000 på old trafford synger, men det høres bedre ut når SS og Hansa drar til på Staddaen. Jeg mener dette ikke er sammenlignbart.

ajjah

Enig med Langhår. En annen grunn til at folk sier vi ble overkjørt kan være at de så kampen på tv. Tydelig hvor mikrofonene stod. La også merke til dette ved Hamkam-rævbk. Det er synd og sikkert derfor trønderne er store i kjeften. Rbk1985, som var på stadion sier noe annet. Tommel opp for ærlig trønder. Første 15 og rett etter 1-1, hørte man knapt alsaker til tider, d var saker. Sånt glemmer man visst fort når man taper.

Badegjest

HÃ¥per noen har lydopptak eller film fra "Byen er Bergen" etter 1-1.
Ellers må jeg si at det er en skandale at store stå holder kjeft når vi ligger under 1-2.. Vi kjemper for seriegull!!
Vi har nødt til å skjerpe oss til neste år!!

En annen ting: Slutt å klapp!!

rbk1985

Quote from: "Badegjest"En annen ting: Slutt å klapp!!

Hvorfor det?

Trommelom - klappklappklapp

;p

chris_henrik

I tumultene som oppstod da en rekke tilskuere fyrte opp livsfarlige håndholdte vulkaner, ble det også kastet et badekar ned mot RBK benken. Om hensikten var at Tørum skulle få muligheten til en katarsis nevnes ikke, men det illustrerer at vaktholdet var under enhver kritikk: http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=1104028&Thread=Badekar+kastet+mot+RBK%2Dbenken%21&Page=-1

En årvåken fotograf fikk også festet karet til filmrullen like før ugjerningen fant sted: http://img233.imageshack.us/my.php?image=brannrbkio8.jpg
<BRANN> ..... DKFM

Badegjest

Klappingen får sangen til å drukne, i tillegg går sangene fortere.. La RævBK holde på med klappingen..

Men vi må seriøst gå i oss selv for å få bedre stemning..

Skumling

Ja, vi trenger flere sanger, det får vi forhåpentligvis gjort noe med i høst. Ja, det var ganske stille fra 1-2 og utover. Er det så fordømt rart? Alle skjønte jo hvor det bar hen, at vi for ørtende gang kom til å bli ydmyket av disse Rema 1000-folkene, og det på hjemmebane. Hvor motivert blir du til å synge når du atter en gang kjenner at håpet blir knust. Jeg driter i at RBK-folka dominerte på slutten, det skulle da bare mangle når de så å si har gullmedaljen rundt halsen. Det samme hadde skjedd på hvilken som helst arena med hvilke som helst lag i Norge.

Men å påstå at stemningen var bedriten, forekommer meg helt latterlig. Vidar Riseth uttaler til FXT: "Jeg har aldri opplevd bedre stemning på en fotballkamp i Norge. Det var så man fikk frysninger på ryggen da vi kom utpå der før kampen." I følge Storflor var det Champions League-nivå over atmosfæren, ja til og med Steffen Iversen skrøt av publikum.

Kruxleiven

Quote from: "Langhår"Herregud hvor mye idiotisk som står her inne idag. At Stadion ble sunget ut av kjernen er det reneste vissvass. Det er bare tull og noe folk skriver fordi de er inne i en kollektiv depresjon etter tapet igår.

Stemningen var slett ikke verst med tanke på kampbildet og når stadion "dro til" var det helt enormt og akkurat slik vi kjenner stadion på sitt beste.

Og til dere som fabler om at alt er så mye bedre i England? Pisspreik! Når stadion koker kan den måle seg med hvilken som helst engelsk stadion. De som tror at for eksempel Old Trafford koker i 90 minutter har ikke peiling på hva de preiker om. Til og med Anfield er ikke en sammenhengende heksegryte i 90 minutter.

Og ja, jeg har vært på begge nevnte arenaer.

Så vennligst slutt med selvpiskingen, jeg blir flau av å lese det. Rosenborg vant, vi tapte. Det er jævlig bittert, men en realitet. Selve kampen skal jeg komme tilbake til i en annen tråd.

Brann stadion var tidvis en skikkelig trykkkoker, men etterhvert som kampen spiltes ut ble det selvsagt roligere. Men er det ikke slik vi vil ha det? Vil vi stå å lalle i 90 minutter uten hensyn til hva som skjer på banen? Nei. Vi lever med kampen og lar spontaniteten styre. Det er det som er stadion! Det er det som er fotballkultur.


Stemningen er selvsagt best når vi spiller best, når vi leder og når folk ser håp. Imidlertid døde stemningen helt nesten når kampen begynte etter å ha vært fantastisk før kampen. Som så mange ganger før får man inntrykk av at folk er mye mer opptatt av å følge kampen enn å synge. Selvsagt er det vanlig for den jevne stadionpublikummer, men jeg etterlyser en gruppe som synger uansett, alltid. Ikke at Hansa skal gjøre det, eller BT eller alle som kune lar seg rive med i spontanitet, men noen burde gjøre det for å slippe at vi lar oss overkjøre av kjernen. For å markere at vi er glad i klubben likevel. For å vise at vi ikke gir opp. For å vise at vi er et stolt hjemmepublikum. Jeg synes vi gjør det motsatte og bare lar oss overkjøre. Sutrer.

Jeg vet hvilken kultur som har dannet seg på Hansa. Der synger man i spontanitet og dikter gjerne opp korte rop om det passer seg til kampen. Det må gjerne fortsette, men det burde også være en annen gruppe som står for "unconditional support". Ja, det finnes kanskje enn grense for hvor mye man kan tape før støtten forsvinner helt, men så er det da mange år siden vi tapte for eksempel 0-6 hjemme. Tro meg på at det er vanlig enkelte steder, mange steder egentlig. Spesielt i Tyskland med Schalke og Dortmund. Der synger man uansett hvordan det går, ikke like mye om man taper som om man vinner, men nok til at man ikke blir overkjørt av bortefansen på hjemmebane. Og det ble Brann i går. Tro meg. 950 fra kjernen kjørte over 18500 bergensere (eller egentlig mer rett, de få på SS).

For øvrig skryter du på deg altfor mye liv i de første 15 minuttene og ved 1-1. Det var langt i fra bra nok da heller. Noen presterte å sammenligne kampen i går med Levski -kampen. Da er man ikke rent lite biased. Er det en ting Brann og vi trenger så er det da selvpisking. Vi har påpekt vår fortreffelighet en hel sesong og klandret alle andre enn oss selv (dommerhjelp til Rosenborg). Nå er det på tide å se på oss selv og inrømme at det ikke er så bra det vi gjør.

Igjen. Greit at man synger i forhold til kampbildet, men det er de syngende hardcore fansen som alltid er der uansett jeg etterlyser. At du og andre på Hansa, BT eller hovedtribunen ikke skaper liv i motgang er greit nok. At en hel stadion er med på at vi kun skal synge når vi vinner derimot, det synes jeg er skremmende dårlig.

Utmedsnolken

Quote from: "Kruxleiven"
Quote from: "Langhår"Herregud hvor mye idiotisk som står her inne idag. At Stadion ble sunget ut av kjernen er det reneste vissvass. Det er bare tull og noe folk skriver fordi de er inne i en kollektiv depresjon etter tapet igår.

Stemningen var slett ikke verst med tanke på kampbildet og når stadion "dro til" var det helt enormt og akkurat slik vi kjenner stadion på sitt beste.

Og til dere som fabler om at alt er så mye bedre i England? Pisspreik! Når stadion koker kan den måle seg med hvilken som helst engelsk stadion. De som tror at for eksempel Old Trafford koker i 90 minutter har ikke peiling på hva de preiker om. Til og med Anfield er ikke en sammenhengende heksegryte i 90 minutter.

Og ja, jeg har vært på begge nevnte arenaer.

Så vennligst slutt med selvpiskingen, jeg blir flau av å lese det. Rosenborg vant, vi tapte. Det er jævlig bittert, men en realitet. Selve kampen skal jeg komme tilbake til i en annen tråd.

Brann stadion var tidvis en skikkelig trykkkoker, men etterhvert som kampen spiltes ut ble det selvsagt roligere. Men er det ikke slik vi vil ha det? Vil vi stå å lalle i 90 minutter uten hensyn til hva som skjer på banen? Nei. Vi lever med kampen og lar spontaniteten styre. Det er det som er stadion! Det er det som er fotballkultur.


Stemningen er selvsagt best når vi spiller best, når vi leder og når folk ser håp. Imidlertid døde stemningen helt nesten når kampen begynte etter å ha vært fantastisk før kampen. Som så mange ganger før får man inntrykk av at folk er mye mer opptatt av å følge kampen enn å synge. Selvsagt er det vanlig for den jevne stadionpublikummer, men jeg etterlyser en gruppe som synger uansett, alltid. Ikke at Hansa skal gjøre det, eller BT eller alle som kune lar seg rive med i spontanitet, men noen burde gjøre det for å slippe at vi lar oss overkjøre av kjernen. For å markere at vi er glad i klubben likevel. For å vise at vi ikke gir opp. For å vise at vi er et stolt hjemmepublikum. Jeg synes vi gjør det motsatte og bare lar oss overkjøre. Sutrer.

Jeg vet hvilken kultur som har dannet seg på Hansa. Der synger man i spontanitet og dikter gjerne opp korte rop om det passer seg til kampen. Det må gjerne fortsette, men det burde også være en annen gruppe som står for "unconditional support". Ja, det finnes kanskje enn grense for hvor mye man kan tape før støtten forsvinner helt, men så er det da mange år siden vi tapte for eksempel 0-6 hjemme. Tro meg på at det er vanlig enkelte steder, mange steder egentlig. Spesielt i Tyskland med Schalke og Dortmund. Der synger man uansett hvordan det går, ikke like mye om man taper som om man vinner, men nok til at man ikke blir overkjørt av bortefansen på hjemmebane. Og det ble Brann i går. Tro meg. 950 fra kjernen kjørte over 18500 bergensere (eller egentlig mer rett de få på SS).

For øvrig skryter du på deg altfor mye liv i de første 15 minuttene og ved 1-1. Det var langt i fra bra nok da heller. Noen presterte å sammenligne kampen i går med Levski -kampen. Da er man ikke rent lite biased. Er det en ting Brann og vi trenger så er det da selvpisking. Vi har påpekt vår fortreffelighet en hel sesong og klandret alle andre enn oss selv (dommerhjelp til Rosenborg. Nå er det på tide å se på oss selv og inrømme at det ikke er så bra det vi gjør.

Igjen. Greit at man synger i forhold til kampbildet, men det er de syngende hardcore fansen som alltid er der uansett jeg etterlyser. At du og andre på Hansa, BT eller hovedtribunen ikke skaper liv i motgang er greit nok. At en hel stadion er med på at vi kun skal synge når vi vinner derimot, det synes jeg er skremmende dårlig.


Hvis folk er så veldig opptatt av å synge hele tiden, så kan de vel starte et kor? Det går ikke an å være for opptatt av fotballkampen, det er jo derfor vi er der, er det ikke?
"og der snubler Sæternes igjen"

Kruxleiven

Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.

Utmedsnolken

Quote from: "Kruxleiven"Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.


Hadde vi hatt en "faen, nå ble vi nok en gang ydmyket av rosenborg i en avgjørende kamp" sang, så hadde jeg nok sunget med. Passer liksom ikke med kampsanger i en sånn situasjon.
"og der snubler Sæternes igjen"

oyjorem

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Kruxleiven"Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.


Hadde vi hatt en "faen, nå ble vi nok en gang ydmyket av rosenborg i en avgjørende kamp" sang, så hadde jeg nok sunget med. Passer liksom ikke med kampsanger i en sånn situasjon.


KLarer ikke å følge med på kamp samtidig som du synger? Hmm, man synger med munnen og ser med øynene... Jeg har stått i Kjernen å sunget i nesten 7 år, og har aldri hatt noe problem med å gjøre begge. Og kampsanger bør spesielt synges når det går ned. Jeg så Sandefjordkampen på TV og det var fortsatt mye liv etter hvert som målene rant inn. Det er da man virkelig skal synge...

Utmedsnolken

Quote from: "oyjorem"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Kruxleiven"Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.


Hadde vi hatt en "faen, nå ble vi nok en gang ydmyket av rosenborg i en avgjørende kamp" sang, så hadde jeg nok sunget med. Passer liksom ikke med kampsanger i en sånn situasjon.


KLarer ikke å følge med på kamp samtidig som du synger? Hmm, man synger med munnen og ser med øynene... Jeg har stått i Kjernen å sunget i nesten 7 år, og har aldri hatt noe problem med å gjøre begge. Og kampsanger bør spesielt synges når det går ned. Jeg så Sandefjordkampen på TV og det var fortsatt mye liv etter hvert som målene rant inn. Det er da man virkelig skal synge...


Yeye..Du er så flink så, supersupporter! Har sjelden vært så deprimert på fotballkamp som mot RBK, da blir det ingen synging.

edit: og uansett så tok du sitatet ut av konteksten sin. Var en annen som påstod at det var viktig med folk som sang og istedenfor å følge med på kampen. Da påpekte jeg at det er jo kampen jeg er der for å se, hvis det var syngingen som var det viktigste, haddde jeg startet i kor.
"og der snubler Sæternes igjen"

Candyman

Quote from: "oyjorem"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Kruxleiven"Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.


Hadde vi hatt en "faen, nå ble vi nok en gang ydmyket av rosenborg i en avgjørende kamp" sang, så hadde jeg nok sunget med. Passer liksom ikke med kampsanger i en sånn situasjon.


KLarer ikke å følge med på kamp samtidig som du synger? Hmm, man synger med munnen og ser med øynene... Jeg har stått i Kjernen å sunget i nesten 7 år, og har aldri hatt noe problem med å gjøre begge. Og kampsanger bør spesielt synges når det går ned. Jeg så Sandefjordkampen på TV og det var fortsatt mye liv etter hvert som målene rant inn. Det er da man virkelig skal synge...

Merkelig...hørte ikke så mye synging fra dere når dere røk ut mot Hønefoss i cupen i fjor? Hva som skjedde da? Har du en forklaring på det og kanskje?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Jeg gidd i alle fall ikke synge "Vi vinner serien i år" når vi er laaangt unna å klare det (på 0-1 og 1-2 og 1-3), og det er den åpenbare seriemesteren vi spiller mot. Det blir bare pinlig!

I går var en sånn kamp der det på slutten bare var om å gjøre å få marerittet overstått og pine seg gjennom jubelscenene borti hjørnet før man kom seg ut av porten. Skjønner godt at folk ikke gidder å synge når alle er drittsure og forbanna skuffet!
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

På tide å få provoserende trøndere ut av forumet.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Vaseball

Ja, det stemmer. Vi har de beste supporterne, men nå må snart de idiotene som kaster ting på banen kastes ut, ellers melder jeg meg ut av BBB! Slike ting har ingenting med fotball og sportsånd å gjøre. Man skal støtte laget sitt, ikke lage bråk!! Idioter!!

Pi_Meson

Quote from: "Skumling"Ja, vi trenger flere sanger, det får vi forhåpentligvis gjort noe med i høst. Ja, det var ganske stille fra 1-2 og utover. Er det så fordømt rart? Alle skjønte jo hvor det bar hen, at vi for ørtende gang kom til å bli ydmyket av disse Rema 1000-folkene, og det på hjemmebane. Hvor motivert blir du til å synge når du atter en gang kjenner at håpet blir knust.


Blir litt småforundret av det jeg leser her inne. Det blir stille på tribunen når det butter imot på banen, og sånn synes dere det bør være? Er ikke det å resignere? Hva med slike ting som å støtte laget i motgang, å gi nytt håp og å egge til økt innsats?

BrannSupporter

Sto pÃ¥ SS og jeg hadde folk rundt meg pÃ¥ alle kanter som sang sÃ¥ høyt og mye at det faktisk var litt vanskelig Ã¥ bedømme stemningen  pÃ¥ stadion for øvrig. Hadde f eks et par gutter, da snakker vi "før-stemmeskifte-alder" rett bak meg og har fremdeles pipelyder i ørene. Men det var i hvertfall en fantastisk stemning før kampen og jeg har aldri sett stadion være fyllt opp sÃ¥ tidlig som den ble i gÃ¥r. Trykket etter 1-1-scoringen var ogsÃ¥ bra, men etter 1-2 var syngingen stort sett fraværende ja.

Northside

Quote from: "Vaseball"Ja, det stemmer. Vi har de beste supporterne, men nå må snart de idiotene som kaster ting på banen kastes ut, ellers melder jeg meg ut av BBB! Slike ting har ingenting med fotball og sportsånd å gjøre. Man skal støtte laget sitt, ikke lage bråk!! Idioter!!


Så, du mener det er Bataljonen sin feil at noen supportere gjør "gale" ting på Brann kamper? Ser ikke helt hvordan det skal bli bedre for din del ved å melde seg ut av Bataljonen, ser heller ikke grunnen, ettersom Bataljonen som organisasjon ikke er ansvarlig for alle supporterne på stadion.

Nixon

Kanskje man burde meldt seg INN i Bataljonen for å være med å motvirke slik oppførsel?
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Vaseball"Ja, det stemmer. Vi har de beste supporterne, men nå må snart de idiotene som kaster ting på banen kastes ut, ellers melder jeg meg ut av BBB! Slike ting har ingenting med fotball og sportsånd å gjøre. Man skal støtte laget sitt, ikke lage bråk!! Idioter!!


Du er virkelig talentløs. Meld deg ut av Bergen samtidig, please.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

oddewo

Sann fotball glede og ekte lidenskap. Heia Brann og ut med pøbblene.
ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

eksilbergenser

lt for Brann!

Snublefot

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Vaseball"Ja, det stemmer. Vi har de beste supporterne, men nå må snart de idiotene som kaster ting på banen kastes ut, ellers melder jeg meg ut av BBB! Slike ting har ingenting med fotball og sportsånd å gjøre. Man skal støtte laget sitt, ikke lage bråk!! Idioter!!


Du er virkelig talentløs. Meld deg ut av Bergen samtidig, please.


og er det slik at det er bevist at disse sÃ¥kalte "pøblene" er medlem i bataljonen?  

Bataljonen kan da for alvor ikke ta ansvaret for at noen av dems "mange" medlemmer gjør faenskap...  det er kun 1 sitt ansvar, og det er den personen som gjør det..  klarer ikke de personene ta ansvar for sin egen oppførsel blir det nok desverre slik Bjørn Dahl sier.. de slipper ikke inn pÃ¥ stadion mer..

BrannSupporter


BL

Hadde det blitt så mye mas om "pøbler", blussing og Felt-Z hvis Brann hadde vunnet...? :roll:
Hansa-
Felt Z

steinbygger

La oss komme tilbake til hva tråden egentlig handlet om. Trøkket på stadion i denne kampen. Jeg er enig i at under kampen var det for dårlig, men jeg tror at mye av dette kan tilskrives nervøsitet. Jeg kjente selv at jeg var skikkelig spent og ikke klarte å la meg rive helt med på syngingen under kampen. Men en ting er sikkert og det er det som skjedde de siste 30 min før kampen tror jeg ikke det er mange lag i skandinavia som har opplevd. Jeg har gått glipp av 6 hjemmekamper siden 82, vært på 5 cupfinaler og sett en del kamper i europa samt em og vm sluttspill, men har aldri opplevd at hele stadion står og synger 30 min før kampen starter. Det er uten tvil en av de sterkeste opplevelsene jeg har hatt på kamp uavhengig hvem som har spillt. Da var jeg stolt over å være Bergenser

Xminator

Quote from: "BL"Hadde det blitt så mye mas om "pøbler", blussing og Felt-Z hvis Brann hadde vunnet...? :roll:


Ja. Spesielt siden RBK da hadde tapt, med påfølgende behov for å få fokus på noe annet.

Brannfrelst

Noen som sitter på bilder og videoer fra kampen? Har noen link til Rune Nilsen sin Brann side?
2.10.07-Gullet kom hem!

BrannSupporter

www.runenilsen.dk var siden hans før i hvertfall. Hva skjer med den egentlig?

chris_henrik

Forsøker alltid å komme meg tidlig opp på stadion, denne gangen var jeg inne 50 min før kampen startet og fikk sjokk når jeg så hvor mange som allerede da hadde presset seg inn på SS. Formaningene om å trekke sammen mot midten gav meg flashbacks til 90-tallet og jeg ser ikke bort i fra at mange av de som stod der også pleide å frekventere stadion på den tiden. Det var godt voksne folk over hele linjen, men mange har nok ikke vært faste stadiongjengere på en stund. Dette kan være noe av grunnen til at det ble så stille når det gikk oss imot.

De tre gangene Rosenborg scoret forteller også mye om hvorfor stemningen ble som den ble. Har ikke med på en så stor kollektiv tristhet tidligere. Vanligvis er det mye banning, slag i reklameskilt og høylytt misshagsytring når motstanderen scorer. Denne gangen var det resignasjon og apati. Stemningen etter kampen i det alle var på vei ut porten, kan best sammenlignes med en begravelse. Hvor alle går stille i trengsel mot utgangen. Forskjellen var at denne gangen stod kjernen og danset på graven.

Vi er Brann, vi har opplevd det før og vi kommer til å oppleve det igjen.
<BRANN> ..... DKFM

Mr_Soma

Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.

Brann_ruler86

Herlig å høre "Byen e Bergen" overdøve trommelommene på slutten...
GÃ¥ ta banen!

krøvel vellevold

Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Takk for link! Fy faen for et trøkk!!! Og det allerede før straffesituasjonen.

Flere lydlinker fra stillingen 0-0 og 1-1, takk! Finnes det lydlinker fra en eller annen gang før avspark? Eller noen som har filmet med mobil? Både "Byen e Bergen" og "Gje meg en B" (sistnevnte anført av Hanøy) var jo helt hinsides rett før innmarsj!
Legg ned hele klubben!

Langhår

Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Ser man det! Takk for dokumentasjon. Dette er mer slik jeg husker kampen. Trøkket var i lange perioder helt enormt. Selv i rolige perioder gikk det utenpå det meste du finner i Norge.

Og som man hører så tydelig her: Det er uendelig mye fetere med ekte engasjement med titusener som rabler gal, enn lalalalala i 90 minutter.

Spontaniteten på stadion er unik i Norge.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

arntf

Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

rbk1985

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Ser man det! Takk for dokumentasjon. Dette er mer slik jeg husker kampen. Trøkket var i lange perioder helt enormt. Selv i rolige perioder gikk det utenpå det meste du finner i Norge.

Og som man hører så tydelig her: Det er uendelig mye fetere med ekte engasjement med titusener som rabler gal, enn lalalalala i 90 minutter.

Spontaniteten på stadion er unik i Norge.

Så spontanitet betyr å lage liv kun når laget "fortjener" det? Og ekte engasjement er å juble når laget vinner, og å holde kjeft når laget taper? Jeg vet ikke med deg, men i Trøndelag kaller vi slike folk for medgangssupportere... Ikke at vi har så mye kjennskap til dem - vi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.

Forøvrig er dette klippet fra under og like etter straffesituasjonen - selvfølgelig kokte det på stadion da. Jeg har tidligere også gitt dere skryt for de gangene da dere trykket til på stadion, for da var det virkelig en fantastisk stemning på stadion - aldri opplevd maken selv. Men dersom du hevder at det lydklippet der er representativt for hele kampen, så trenger du virkelig en reality-check.

Langhår

Quote from: rbk1985

QuoteSå spontanitet betyr å lage liv kun når laget "fortjener" det? Og ekte engasjement er å juble når laget vinner, og å holde kjeft når laget taper?
QuoteJeg vet ikke med deg, men i Trøndelag kaller vi slike folk for medgangssupportere... Ikke at vi har så mye kjennskap til dem - vi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Mr_Soma

Quote from: "arntf"Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?


Hvem tror du?

Geddi

Quote from: "arntf"Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?


Bataljonen tromme? Nei, takk. Aldri...
vh
Geir Tonning

Northside

Langhår, nå må du ikke svare på akkurat samme måten som fyren over hvor du overdriver alt det positive på ditt eget lag.

QuoteEr det forresten ekte engasjement å rope Rooosenbooooorg likegyldig av hva som skjer på banen


Nå gjør jo ikke Rosenborg det når laget spiller dritt, er veldig få som synger på Lerkendal når laget spiller elendig og det ble plutselig veldig få som sang av RBK fansen etter vi scorte på søndag. Men, de har en større andel som synger når laget ligger under, dvs, når laget virkelig trenger støtten! De er flinkere enn oss til å dra med seg flere på sanger for å støtte laget, noe veldig mange andre norske supportere er også.

Quote



Du kan ikke regner 43 år som motgang i denne sammenhengen. Er ingen som bryr seg hvor mye motgang vi hadde i fjor når vi ser en kamp i år. Det som teller er resultatet og det spillermessige i den kampen som spilles når du er på stadion, det er den som "bestemmer" hvor god stemning vi har. Selvsagt kan det skje av og til, at folk tenker "faen, vi roter det jo alltid til". Men det er ikke grunn nok til forsvare at vi faktisk er veldig dårlige fans når laget ikke gjør det bra. Den 12 Mann her er ikke den som støtter laget i tynt, vi støtter heller laget for fullt når laget spiller bra, og de gangene det er bra, då er vi norgesbeste også, uten tvil.

Ja, vi støttet laget fantastisk i Sandefjord kamen, og det var et liv uten like fra tribunen. Bare synd vi ikke har flere eksempler enn fra denne kampen. Og det viste vell samtidig hvor mye det kan ha å si med en 12 Mann i ryggen. Hadde vi klart noen lignende litt oftere kunne vi begynt å omtale oss som norgesbeste supportere igjen, også i motgang.

Har selvsagt litt å si om hva RBK fyren uttalte seg om her:

Quotevi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.


Det går ikke an å si det på den måten. Dere har fått gull og glitter i 15 år no, folk forsvinner ikke då etter kun 1år.
Rosenborg har kjørt på med billige billetter og snittet i hele Norge har steget de 2 siste årene, uavhengig av hvordan lagene har gjort det.

krøvel vellevold

Quote from: "rbk1985"[  Jeg vet ikke med deg, men i Trøndelag kaller vi slike folk for medgangssupportere... Ikke at vi har sÃ¥ mye kjennskap til dem - vi fylte stadion bÃ¥de da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt pÃ¥ tabellen i vÃ¥r og da vi begynte Ã¥ kjempe om gullet i høst.
.
Legg ned hele klubben!

arntf

Quote from: "Geddi"
Quote from: "arntf"Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?


Bataljonen tromme? Nei, takk. Aldri...


Nei, det var det jeg tenkte. Tromma er jo ganske hørbar både før og etter utligningen. Lyden er veldig grøtete, så det er veldig vanskelig å si for sikkert, bortsett fra mot slutten der man hører ganske klart "Byen e Bergen...", men det kan like gjerne være Kjernen man hører synge. Da ser jeg selvfølgelig bort fra den delen av lydsporet som er rundt selve utligningen.

Kanskje litt pirkete å henge seg opp i det, men likevel. Godt gjort av snaue tusen trøndere å være hørbare såpass umiddelbart etter at Brann har scoret.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

arntf

Quote from: "NorthsideFCDH"
Har selvsagt litt å si om hva RBK fyren uttalte seg om her:

Quotevi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.


Det går ikke an å si det på den måten. Dere har fått gull og glitter i 15 år no, folk forsvinner ikke då etter kun 1år.
Rosenborg har kjørt på med billige billetter og snittet i hele Norge har steget de 2 siste årene, uavhengig av hvordan lagene har gjort det.


En annen måte å si det på, ville vært at Rosenborgpublikummet er bortskjemte etter så lang tid med suksess, at de er blitt kravstore og blaserte medgangssupportere. Det har ihvertfall mange her sagt.
Slike supportere ville selvfølgelig vært de første til å forsvinne når det buttet imot.

Men det skjedde ikke.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

slang

Quote from: "arntf"
Quote from: "Geddi"
Quote from: "arntf"Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?


Bataljonen tromme? Nei, takk. Aldri...


Nei, det var det jeg tenkte. Tromma er jo ganske hørbar både før og etter utligningen. Lyden er veldig grøtete, så det er veldig vanskelig å si for sikkert, bortsett fra mot slutten der man hører ganske klart "Byen e Bergen...", men det kan like gjerne være Kjernen man hører synge. Da ser jeg selvfølgelig bort fra den delen av lydsporet som er rundt selve utligningen.

Kanskje litt pirkete å henge seg opp i det, men likevel. Godt gjort av snaue tusen trøndere å være hørbare såpass umiddelbart etter at Brann har scoret.


Hørt om microfoner? TV2 skrur opp lyden på bortefansen!
ansa 08

Langhår

Quote
Quote from: NorthsideFCDHLanghår, nå må du ikke svare på akkurat samme måten som fyren over hvor du overdriver alt det positive på ditt eget lag.




QuoteNå gjør jo ikke Rosenborg det når laget spiller dritt, er veldig få som synger på Lerkendal når laget spiller elendig og det ble plutselig veldig få som sang av RBK fansen etter vi scorte på søndag. Men, de har en større andel som synger når laget ligger under, dvs, når laget virkelig trenger støtten! De er flinkere enn oss til å dra med seg flere på sanger for å støtte laget, noe veldig mange andre norske supportere er også.


Her motsier du deg selv sÃ¥ det blir litt vanskelig Ã¥ kommentere siden jeg ikke skjønner hva du egentlig mener. Først skriver du at  det var veldig fÃ¥ som sang etter Branns mÃ¥l, sÃ¥ skriver du at de er veldig flink til Ã¥ støtte nÃ¥r laget virkelig trenger støtten. SÃ¥vidt jeg husker fra fjorÃ¥ret, sÃ¥ var det gang pÃ¥ gang innslag pÃ¥ Sporten av trøndere som marsjerte ut av Lerkendal et kvarter før slutt.


QuoteDu kan ikke regner 43 år som motgang i denne sammenhengen. Er ingen som bryr seg hvor mye motgang vi hadde i fjor når vi ser en kamp i år. Det som teller er resultatet og det spillermessige i den kampen som spilles når du er på stadion, det er den som "bestemmer" hvor god stemning vi har. Selvsagt kan det skje av og til, at folk tenker "faen, vi roter det jo alltid til". Men det er ikke grunn nok til forsvare at vi faktisk er veldig dårlige fans når laget ikke gjør det bra. Den 12 Mann her er ikke den som støtter laget i tynt, vi støtter heller laget for fullt når laget spiller bra, og de gangene det er bra, då er vi norgesbeste også, uten tvil.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Stoffi

Quote from: "arntf"

Kanskje litt pirkete å henge seg opp i det, men likevel. Godt gjort av snaue tusen trøndere å være hørbare såpass umiddelbart etter at Brann har scoret.


Morsom? TV2 mikker opp lyden ekstremt. Jeg husker tidligere i år da vi spilte mot Molde. De var vel ca 40 stk eller noe. Så kampen på TV i ettertid, og ble sjokket over at 40 moldesupportere kunne høres samtidig som hele stadion sang.
Og da kunne jeg skille ENKELTSTEMMER blant moldefansen.

RBK fansen var kun hørbar i perioder, og da spesielt mot slutten. Kjernen har null å stille opp mot på Brann stadion hvis vi først gidder å synge.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

feltf

Fant en video på 8 minutter fra søndag. Med før kampen og under. Litt tøft laget. Gje meg en b, nystemten er med, samt straffesituasjonen. Litt musikk før det begynner.



http://www.youtube.com/watch?v=qJHfjXcajhg

Red Rabitt

Quote from: "feltf"Fant en video på 8 minutter fra søndag. Med før kampen og under. Litt tøft laget. Gje meg en b, nystemten er med, samt straffesituasjonen. Litt musikk før det begynner.



http://www.youtube.com/watch?v=qJHfjXcajhg


RÃ¥tt!
Det var denne resten av norge skulle sett og ikke tv 2 s kjernen produksjon.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

rbk1985

Quote from: "krøvel vellevold"

Hvor mange tilskuere hadde dere før dere begynte å kjempe om seriegull igjen? Er det virkelig så utrolig imponerende av Brann, som eneste storlag i Norges nest største by, å ha et snitt på mellom 10 og 12 tusen fra 1999-2003 for eksempel? Og er det motgang å komme på tredjeplass og vinne cupen sesongen etter at dere endte på sjetteplass? Forøvrig handler ikke denne diskusjonen om trønderes skryting av "hvor trofaste vi er i motgang", men om at dere skuffet på tribunen da det gjaldt som mest.

rbk1985

Quote from: "Langhår"Hvor har jeg hevdet det? Er det forresten ekte engasjement å rope Rooosenbooooorg likegyldig av hva som skjer på banen? Tror du det inspirerer spillerne å høre monoton lalling?

(...)

Er det din påstand at dersom dere hadde hatt våre resultater de siste 40 årene så hadde dere hatt like mange tilskuere som dere har nå? Det åpenbare svaret er nei, noe som leder til den åpenbare konklusjon at trønderne stort sett er medgangsupporter feitet opp på seriegull og Champions Leauge.

1) Ja, det å heie på laget sitt uansett er ekte engasjement. Det sier noe om at man elsker laget sitt, uansett hva som skjer.
2) Vi hadde naturligvis ikke hatt like mange tilskuere - suksess og tilskuertall henger selvfølgelig sammen (imotsetning til supporterkjærlighet til laget og suksess!), men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skulle klart å matche Brann sin "fantastiske" tilskuerstatistikk.

rbk1985

Quote from: "Stoffi"Kjernen har null å stille opp mot på Brann stadion hvis vi først gidder å synge.

Dette gjelder vel strengt tatt på alle stadioner i Norge, i kampen mellom hjemmelagets tilskuere og bortelagets tilskuere...

Stoffi

Quote from: "rbk1985"
Quote from: "Stoffi"Kjernen har null å stille opp mot på Brann stadion hvis vi først gidder å synge.

Dette gjelder vel strengt tatt på alle stadioner i Norge, i kampen mellom hjemmelagets tilskuere og bortelagets tilskuere...


Men allikevel er det folk som påstår det motsatte, på bakgrunn av tv-sendingen. 40 Moldesupportere overdøvde brannfansen på tv. Det sier alt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

rbk1985

Vel, de som påstår det motsatte på bakgrunn av TV-sendingen trenger også en reality-check; det er et velkjent faktum at mikrofonene foran bortesupporterne blir skrudd opp mye i forhold til TV-lyden.

Jeg var selv på stadion, og som jeg sa i mitt første innlegg så skapte dere fantastisk god stemning når dere første trykket til. Det hersker det absolutt ingen tvil om. På samme møte bør dere være storsinnet nok til å innrømme at vi, og særlig i forhold til antall tilskuere, imponerte mye mer enn dere totalt sett på søndag (og ja, dette er naturlig da vi hadde seriegullet i lomma igjennom store deler av kampen). Skjønner ikke at dette skal være så fryktelig mye å hisse seg opp over? Det er da til og med mange av dere her inne som har innrømmet dette?

Alzheimer/Silverspurs

Problemet mitt spesielt er jo at eg ikkje høyrte en drit av det dokke sang før etter 2-1 :) Vil det då seie at dokke var rævdårlege før 2-1 for så å seie at dokke var fantastiske etter det? Oh-ah Sapara. Einaste eg høyrte, faktisk. Og så Tørum klapp klapp.

krøvel vellevold

Quote from: "rbk1985"[
Hvor mange tilskuere hadde dere før dere begynte Ã¥ kjempe om seriegull igjen? Er det virkelig sÃ¥ utrolig imponerende av Brann, som eneste storlag i Norges nest største by, Ã¥ ha et snitt pÃ¥ mellom 10 og 12 tusen fra 1999-2003 for eksempel?  .


Tja, i 2001 kom Brann på 7.plass og hadde høyere snitt enn RBK på gull!

All-time tilskuerstatistikken fra 61/62 til i dag, viser at RBK har et samlet snitt på ca 100 mer enn Brann i denne perioden. Da snakker vi 20 seriegull vs 2 seriegull.

Bergen er større enn Trondheim, men RBK har minst like stort nedslagsfelt. (Brann: ca 400 000, RBK: 400 - 500 000).
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Dette var jo helt rått! Hva sier dere nå dere som mener det var bedre liv blant Kjernens "1000 troll" enn Bergens 18.500 allmektige?
2.10.07-Gullet kom hem!

Vestkanten

Quote from: "rbk1985"
Quote from: "Stoffi"Kjernen har null å stille opp mot på Brann stadion hvis vi først gidder å synge.

Dette gjelder vel strengt tatt på alle stadioner i Norge, i kampen mellom hjemmelagets tilskuere og bortelagets tilskuere...


Tja, ikke på Lerkendal. Pleier jo å være stille som graven der oppe. Elendig publikum, hører jo stort sett alltid bortesupporterene bedre på Lerkendal, kanskje med unntak av når Odd besøker dere. Gullgrossister som rbk burde jo klart dette mye bedre. Hver enda cupfinale mellom Brann og rbk så har Brannfansen blitt kåret til de beste supporterne i alle landets medier. Med tanke på den sportslige suksessen dere har hatt så er jo det latterlig og patetisk.
Heia Brann!

arntf

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Dette var jo helt rått! Hva sier dere nå dere som mener det var bedre liv blant Kjernens "1000 troll" enn Bergens 18.500 allmektige?


De allmektige tapte seg utover kampen, av forståelige grunner.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

kabelmann

Quote from: "Brannfrelst"Dette var jo helt rått! Hva sier dere nå dere som mener det var bedre liv blant Kjernens "1000 troll" enn Bergens 18.500 allmektige?

De kan jo for eksempel si: Vi så _hele_ kampen, ikke bare 8,42 minutter hvorav over 6 minutter var fra før kampen og det resterende var rundt en straffesituasjon med tilhørende scoring.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

rbk1985

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Brannfrelst"Dette var jo helt rått! Hva sier dere nå dere som mener det var bedre liv blant Kjernens "1000 troll" enn Bergens 18.500 allmektige?

De kan jo for eksempel si: Vi så _hele_ kampen, ikke bare 8,42 minutter hvorav over 6 minutter var fra før kampen og det resterende var rundt en straffesituasjon med tilhørende scoring.

Og ved å sitere disse ordene trekker jeg meg ut av diskusjonen for denne gang.

Men bare for å gjøre dette klinkende klart også, så dere slipper å tro at vi trøndere mener noe annet: Stemningen på Brann Stadion gikk langt langt utenpå den vanlige "stemningen" på Lerkendal.

Snakkes i Royal League og lykke til neste år (særlig i Europa).

Stoffi

Quote from: "rbk1985"Vel, de som påstår det motsatte på bakgrunn av TV-sendingen trenger også en reality-check; det er et velkjent faktum at mikrofonene foran bortesupporterne blir skrudd opp mye i forhold til TV-lyden.

Jeg var selv på stadion, og som jeg sa i mitt første innlegg så skapte dere fantastisk god stemning når dere første trykket til. Det hersker det absolutt ingen tvil om. På samme møte bør dere være storsinnet nok til å innrømme at vi, og særlig i forhold til antall tilskuere, imponerte mye mer enn dere totalt sett på søndag (og ja, dette er naturlig da vi hadde seriegullet i lomma igjennom store deler av kampen). Skjønner ikke at dette skal være så fryktelig mye å hisse seg opp over? Det er da til og med mange av dere her inne som har innrømmet dette?


Ingen protesterer på at dere dominerte etter at gullet var i lommen. Piffen gikk ut av oss, og skuffelsen tok oss. Etter 3-1 var det nesten stille som i graven hos oss.
Men det er mange som skriver at selv når brannfansen sang, så hørte man trønderne. Vedkommende må jo ha en skrue løs hvis han ikke skjønner hvorfor.
Vi hørte dere litt etter 1-0, og mye etter 2-1. Men utenom det, så var det vanskelig å høre noe. Men nå satt jeg på motsatt side av kjernen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

The Boss

Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Fyyy faen... Får helt gåsehud å frysninger av å høre dette opptakket.. hør på trøkket etter 1-1... Sykt...

slang

Quote from: "feltf"Fant en video på 8 minutter fra søndag. Med før kampen og under. Litt tøft laget. Gje meg en b, nystemten er med, samt straffesituasjonen. Litt musikk før det begynner.



http://www.youtube.com/watch?v=qJHfjXcajhg


Hmm.. får bare spilt av 1/4 av videoen. Då stopper den bare. Noen som kan hjelpe?
ansa 08

Skumling

Alt tatt i betraktning konkluderer i hvert fall jeg at trønderne sang bedre og lagde mye mer liv enn de noengang har gjort i Bergen, mens trykket fra oss til tider var noe av det beste noensinne på Stadion. At Kjernen er blitt en nokså oppegående supportergjeng ser jeg på som utelukkende positivt, er det noe vi trenger mer av her på berget så er det stemning på kampene. Vi får se om de gjør like mye av seg på Stadda neste sesong!

Sumbuddy

Eksemplet på "brannsupportere" på brann stadion søndag kan ikke kalles supportere..! Er enig i at vi trønderne fikk bakoversveis da hjemmelaget satte straffen. Det trøkket som kom var helt fantastisk!

Bergen har produsert gull-kake, gull-øl og planlagt gullfeiringa i lang tid. Det eneste som gjensto var seier i de tre siste kampene i serien. Så hvorfor i all verden hjalp dere ikke spillerne til å ta seier i de tre siste kampene? Det er ikke en selvfølge at brann vinner, å spesielt ikke i kampen mot et RBK lag som vil ta seriegullet! 1000 trøndere hadde reist i flere timer for å HJELPE laget sitt mot seriegull. Derfor trenger laget deres ekstra støtte i kampen, selv om dere ligger under.

80 minutter av kampen var det bare trønderne som hørtes på tribunene. Og skylda kan ikke legges på mikrofonene til tv2, for 18000 bergensere kunne bare åpnet munnen å de hadde overvunnet kjernen lett som bare det. Men da dere lå under 0-1 og 1-2 og spesielt 1-3 da dere gikk hjem viser at dere ville ikke ha gullet. Dere støttet ikke laget da de trengte det. men de måtte istede høre på trønderne som hoppet, sang og klappet for laget sitt.

For å få seriegullet og ei så stor feiring som hører med må man jobbe på forhånd. Mest jobb er det for spillerne og trenerteamet, men også støtten fra tribunene betyr mye for dem. 1000 trøndere skal ikke høres bedre enn 18000 bergensere, det sier seg selv. Men det gjorde de søndag..!! Og dermed vant RBK kampen og gullet kom dit det hører hjemme! I Trondheim.


1963, 1963 - lenge sia, lenge sia, 1963!!!
Bergen må vente 43 år til. Snakkes i 2049 :D
rofast svart Ã¥ hvit te døden tar oss!!    

Seriemester 2006, Rosenborg Ballklubb

<3RBK<3  Ett lag, to stjerner

krøvel vellevold

Quote from: "Sumbuddy"Eksemplet på "brannsupportere" på brann stadion søndag kan ikke kalles supportere..! Er enig i at vi trønderne fikk bakoversveis da hjemmelaget satte straffen. Det trøkket som kom var helt fantastisk!

Bergen har produsert gull-kake, gull-øl og planlagt gullfeiringa i lang tid. Det eneste som gjensto var seier i de tre siste kampene i serien. Så hvorfor i all verden hjalp dere ikke spillerne til å ta seier i de tre siste kampene? Det er ikke en selvfølge at brann vinner, å spesielt ikke i kampen mot et RBK lag som vil ta seriegullet! 1000 trøndere hadde reist i flere timer for å HJELPE laget sitt mot seriegull. Derfor trenger laget deres ekstra støtte i kampen, selv om dere ligger under.

80 minutter av kampen var det bare trønderne som hørtes på tribunene. Og skylda kan ikke legges på mikrofonene til tv2, for 18000 bergensere kunne bare åpnet munnen å de hadde overvunnet kjernen lett som bare det. Men da dere lå under 0-1 og 1-2 og spesielt 1-3 da dere gikk hjem viser at dere ville ikke ha gullet. Dere støttet ikke laget da de trengte det. men de måtte istede høre på trønderne som hoppet, sang og klappet for laget sitt.

For å få seriegullet og ei så stor feiring som hører med må man jobbe på forhånd. Mest jobb er det for spillerne og trenerteamet, men også støtten fra tribunene betyr mye for dem. 1000 trøndere skal ikke høres bedre enn 18000 bergensere, det sier seg selv. Men det gjorde de søndag..!! Og dermed vant RBK kampen og gullet kom dit det hører hjemme! I Trondheim.


1963, 1963 - lenge sia, lenge sia, 1963!!!
Bergen må vente 43 år til. Snakkes i 2049 :D


Nå er vel for det første ikke RBK-publikum de som skal snakke om å gi laget verbal støtte i motgang. Det er jo dødstyst på Lerkendal når dere ligger under!

Men hvem hadde grunn til å synge og feire i løpet av kampen? RBK hadde jo gullet halvveis nedi lommen allerede før kampen begynte. Brann måtte vinne kampen OG få hjelp i en av de to siste kampene OG sannsynligvis vinne begge de to siste. Og med den formen hhv RBK og Brann har vist i løpet av høsten, så er det .jo ikke tvil om at det skulle MYE til for at seriegullet hadde havnet i Bergen - selv med seier mot RBK. Når Brann da gjennom hele kampen må ha ett, to eller tre mål for å vinne denne kampen, så er det jo ikke tvil om at RBK gjennom store deler av kampen faktisk var så godt som seriemestere. Ikke bare at vi tapte gullet, men vi gjorde det mot dem som tok gullet fra oss, de som har vunnet 14 av 15 siste år, og som er erkefienden. Er det da rart folk får en avmaktsfølelse? Dere ikke bare vant gullet, men dere gjorde det borte mot nærmeste gullrival. Dere lever på en evig medgangsbølge som aldri tar slutt. Er det rart dere synger?

Ikke kom og fortell oss om hvordan man skal opptre i motgang, for dere vet ikke hva skikkelig motgang er for noe! (7.plass i fjor er ikke motgang. Det er et intermesso).
Legg ned hele klubben!

Sumbuddy

7. plass er for RBK motgang. seriemester uavbrutt i 13 år på rad, for så å gi gullet til vif og havne selv på 7. plass. det er motgang.
Men selv om vi fikk en 7. plass i fjor, steg tilskuertallet på lerkendal betraktelig i fjor høst. Trønderne er med i medgang og motgang.

Kaller forresten 7.plass for norges beste lag mer motgang, enn 2. plass for brann.
RBK har vunnet seriegullet i mange år, og havner på 7. plass.
Brann har i like mange år, aldri hatt muligheten til å ende bedre enn sølvplass i tippeligaen fordi rbk har hatt gullet.
2.plass i tippeligaen 2006 kan derfor ikke kalles motgang for brann!! det er den beste plasseringa de har hatt på lenge!!
rofast svart Ã¥ hvit te døden tar oss!!    

Seriemester 2006, Rosenborg Ballklubb

<3RBK<3  Ett lag, to stjerner

Utmedsnolken

Quote from: "Sumbuddy"7. plass er for RBK motgang. seriemester uavbrutt i 13 år på rad, for så å gi gullet til vif og havne selv på 7. plass. det er motgang.
Men selv om vi fikk en 7. plass i fjor, steg tilskuertallet på lerkendal betraktelig i fjor høst. Trønderne er med i medgang og motgang.

Kaller forresten 7.plass for norges beste lag mer motgang, enn 2. plass for brann.
RBK har vunnet seriegullet i mange år, og havner på 7. plass.
Brann har i like mange år, aldri hatt muligheten til å ende bedre enn sølvplass i tippeligaen fordi rbk har hatt gullet.
2.plass i tippeligaen 2006 kan derfor ikke kalles motgang for brann!! det er den beste plasseringa de har hatt på lenge!!


Disse argumentene dine har da blitt brukt opptil flere ganger før i denne debatten. Kan vi ikke la det ligge snart?
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: "Sumbuddy"

80 minutter av kampen var det bare trønderne som hørtes på tribunene. Og skylda kan ikke legges på mikrofonene til tv2, for 18000 bergensere kunne bare åpnet munnen å de hadde overvunnet kjernen lett som bare det. Men da dere lå under 0-1 og 1-2 og spesielt 1-3 da dere gikk hjem viser at dere ville ikke ha gullet. Dere støttet ikke laget da de trengte det. men de måtte istede høre på trønderne som hoppet, sang og klappet for laget sitt.

For å få seriegullet og ei så stor feiring som hører med må man jobbe på forhånd. Mest jobb er det for spillerne og trenerteamet, men også støtten fra tribunene betyr mye for dem. 1000 trøndere skal ikke høres bedre enn 18000 bergensere, det sier seg selv. Men det gjorde de søndag..!! Og dermed vant RBK kampen og gullet kom dit det hører hjemme! I Trondheim.



Dere hørte nok dere selv i 80 minutter, ingen tvil. Sikkert de på TV også. Det gjorde 40 Molde-supportere også tidligere i sesongen, de 40 utsang hele Brann stadion når man så kampen på tv.
Nei, ærlig talt. Man kunne skille enkeltstemmer når man så kampen på tv.
Starten av kampen dominerte vi til de grader, dere kom litt da det ble 0-1, og tok over gradvis senere i kampen da vi så gullet glippe.
Stol IKKE på tv-sendinger. Hør heller noen av opptakene vi har fra Hovedtribunen, midt mellom felt Z, Store Stå og Kjernen.
Man hørte dere IKKE 80 min av kampen, 30-40 min er riktig.

Et annet bevis, når både Semb OG Riseth sier at lignende stemning i Norge har de aldri vært med på, så sier det sitt. Ikke tro på alt du ser på tv....
Og nei, de siktet ikke til trønderne som var der.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

På forskjellige nettsteder hvor de rappoterte direkte fra kampen ble det nevnt opp til flere ganger at Brann fansen lager fantastisk stemning då og då. Dersom RBK sang oss ut til de grader, hvorfor ble de aldri nevnt då?

Har sett ett sted hvor de ble nevnt, husker ikke hvor, men det stod noe slikt: "Mens Brann supporterne depper over tapt gull jubler og synger RBK fansen borti et hjørne av stadion"

En annen ting, hvorfor sang dere neste ikke under 1-1?
Dere hopper, klapper og danser hver gang dere synger, men ingenting av dette ble sett under 1-1.
Og at stemningen på lerkendal i 2 omgang i år mot oss var videre imponerende stemmer jo heller ikke. Dere rundspilte oss i 45min, i neste 45 min fikk vi overtaket, hvor ble dere utav då?

Sumbuddy

Var på stadion og er enig i at vi ble overkjørt i de første 5 minuttene av kampen, og da det ble 1-1 helt til iversen skåret 1-2 målet. men resten av kampen dominerte trønderne stadion. Det har både spillerne, tv-titterne og andre som satt på andre siden av stadion enn kjernen selv sagt.
rofast svart Ã¥ hvit te døden tar oss!!    

Seriemester 2006, Rosenborg Ballklubb

<3RBK<3  Ett lag, to stjerner

Sumbuddy

vi forsøkte det vi kunne å synge også under 1-1. men vi ga oss, i og med at vi ikke hadde sjanse til å overdøve stemningen som da kom på stadion. vi ga heller alt da det ble 1-2 og resten av kampen.
rofast svart Ã¥ hvit te døden tar oss!!    

Seriemester 2006, Rosenborg Ballklubb

<3RBK<3  Ett lag, to stjerner

Ricky

Quote from: "Sumbuddy"vi forsøkte det vi kunne å synge også under 1-1. men vi ga oss, i og med at vi ikke hadde sjanse til å overdøve stemningen som da kom på stadion. vi ga heller alt da det ble 1-2 og resten av kampen.



Rablet ikke du nettopp noe om at det viktigste var å støtte laget når de trengte det?

Men for all del, en kjempeprestasjon av Kjernen å "gi alt" på stillingen 1-2 og 1-3 uti andre omgang..

Stoffi

Quote from: "Sumbuddy"Var på stadion og er enig i at vi ble overkjørt i de første 5 minuttene av kampen, og da det ble 1-1 helt til iversen skåret 1-2 målet. men resten av kampen dominerte trønderne stadion. Det har både spillerne, tv-titterne og andre som satt på andre siden av stadion enn kjernen selv sagt.



ForstÃ¥r du ikke norsk?  Jeg forklarte deg nettopp hvorfor TV-titterne ikke har NOE Ã¥ si. Dere har MIKROFON! 40 moldesupportere hørtes like bra tidligere i sesongen!!! Jeg fikk sjokk da jeg skrudde pÃ¥ tv'en og hørte moldesupporterne "dominere" pÃ¥ tribunen.

At dere "dominerte", gjorde dere sikkert på TV'en. Ikke en stor prestasjon. Men dominerte i virkeligheten, det gjorde dere virkelig ikke utenom når gullet var i lommen. Vi så klappingen og hoppingen, men hørte dere ikke. Dette var når vi IKKE sang. Men så er det sjeldent stille på stadion, som på lerkendal.
Vidar Riseth, som er en av "spillerne", sa selv at det var den beste stemningen han har opplevd i Norge. Det samme sa Semb. Hvor lenge skal du ignorere dette? Du produserer jo løgner på løpende bånn.

En gang til, vi hørte dere IKKE utenom når dere hadde gullet i lommen. Jeg står ikke på Store Stå, men på Felt Z.
Jeg har en oppfordring til deg, hør gjennom lydfilen som ligger her et eller annet sted. Ikke TV2 sending. Da får du høre hvordan det virkelig var. Gjør det før du uttaler deg om ting du ikke har greie på.

Forstår du nå?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "Sumbuddy"7. plass er for RBK motgang. seriemester uavbrutt i 13 år på rad, for så å gi gullet til vif og havne selv på 7. plass. det er motgang.
Men selv om vi fikk en 7. plass i fjor, steg tilskuertallet på lerkendal betraktelig i fjor høst. Trønderne er med i medgang og motgang.

Kaller forresten 7.plass for norges beste lag mer motgang, enn 2. plass for brann.
RBK har vunnet seriegullet i mange år, og havner på 7. plass.
Brann har i like mange år, aldri hatt muligheten til å ende bedre enn sølvplass i tippeligaen fordi rbk har hatt gullet.
2.plass i tippeligaen 2006 kan derfor ikke kalles motgang for brann!! det er den beste plasseringa de har hatt på lenge!!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Sumbuddy"vi forsøkte det vi kunne å synge også under 1-1. men vi ga oss, i og med at vi ikke hadde sjanse til å overdøve stemningen som da kom på stadion. vi ga heller alt da det ble 1-2 og resten av kampen.


Herreud for noen tapere! De SKRYTER av at de vant tribunekampen i en kamp der de tok gullet og slo nærmeste gullrival på bortebane! JOHOOOO!!! For en prestasjon! For noen overmennesker, dere! Ja, dette er jaggu guttene som kan stå på, altså! Tenk å synge som gale selv i en kamp som utvikler seg slik at det bare er 99% sjanse for at de tar gull!

Dere kan jo tenke dere hvordan det ville vært om situasjonen hadde vært motsatt: At Brann så godt som sikret gullet på Lerkendal. RBK-publikummet hadde holdt godt kjeft og vi hadde sunget enda høyere enn det RBK-fansen gjorde på Stadion på søndag. Og de hadde heller ikke laget den fantastiske stemningen vi hadde før kampen, på 0-0 og på 1-1. Ikke i nærheten engang!

Men det sier jo i grunn det meste at det RBK-fansen er mest opptatt av i uken etter at de tok gull, var at klarte å synge ut hjemmefansen da RBK ledet kampen og det så ut til at de ville sikre gullet... Hvis det var et gledessjokk for dem, så forteller vel det litt om deres mindreverdighetskomplekser angående stemning og patriotisme i forhold til oss.
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Dette irriterer meg utrolig mye!
Altså dette med lyden.
Brann Stadion koker og det følest som å være på fotballkamp i tyrkia, men på tv hører man det ikke!

Dette er helt latterlig og ødelegger den realistiske fantastiske stemningen for tv titterne.

Brann Stadion har alltid vært beryktet for sitt fantastiske trøkk, og her begynner faktisk tv seere å lure pga overplassering av mikrofoner hos bortefansen.
De spør seg: er Brann Stadion oppskrytt?

Her bør tv 2 og Brann kontaktes med klage fra oss supportere!
De bør bombes med mail og telefoner, så skjønner de muligens at de vil få en bedre pakke med syk stemning og ikke lerkendal stemning.

Visst vi supportere tar ansvar og klager på dette , vil det nok hjelpe, tv 2 elsker jo Brann og vil nok gjøre sitt for å bli elsket tilbake.
Noen som har mail adr?

Bare tenk for ett nydelig rykte Brann Stadion får, når folk får høre den virkelige stemningen!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"Dette irriterer meg utrolig mye!
Altså dette med lyden.
Brann Stadion koker og det følest som å være på fotballkamp i tyrkia, men på tv hører man det ikke!

Dette er helt latterlig og ødelegger den realistiske fantastiske stemningen for tv titterne.

Brann Stadion har alltid vært beryktet for sitt fantastiske trøkk, og her begynner faktisk tv seere å lure pga overplassering av mikrofoner hos bortefansen.
De spør seg: er Brann Stadion oppskrytt?

Her bør tv 2 og Brann kontaktes med klage fra oss supportere!
De bør bombes med mail og telefoner, så skjønner de muligens at de vil få en bedre pakke med syk stemning og ikke lerkendal stemning.

Visst vi supportere tar ansvar og klager på dette , vil det nok hjelpe, tv 2 elsker jo Brann og vil nok gjøre sitt for å bli elsket tilbake.
Noen som har mail adr?

Bare tenk for ett nydelig rykte Brann Stadion får, når folk får høre den virkelige stemningen!


Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Da Brann vant 8-1 mot Stabæk, ble vi overdøvet av 20 Stabæk-supportere. På tv. Jeg hadde hele mandagen gått og gledet meg til å se kampen om igjen og se alle målene og høre den gode stemningen. Så kom jeg hjem og det eneste jeg hørte var "å Stabæk, å-å" gjennom hele jævla kampen. Tror tv forsøker å fordele stemningen 50/50 mellom hjemme- og bortefansen, slik at 20 bortefans skal høres like bra som 15000 hjemmefans. Legg merke til at det stort sett er folk som har sett Brann- RBK på tv (eller som satt på eller rett ved bortefeltet) som påstår at vi ble sunget på ræv. Resten av Stadion har jo knapt hørt dem!
Legg ned hele klubben!

Snublefot

jeg skjønner heller ingen ting..

mine venner i oslo har mobbet meg fordi de nesten ikke hørte noe til oss mot rbk... men på stadion følte jeg at det virkelig svingte til tider..

stemningen før kampstart og på 1-1 var jo elektrisk!

Siggen

Det er en skandale når en direktesending på tv ikke gjengir virkeligheten. Dette gjelder uansett om det er snakk om fotballkamp eller i andre situasjoner. Se for deg en partilederdebatt i forkant av valgkampen med hundrevis av mennesker som tilskuere. Tenk om tv2 bestemte seg for å bare sette mikrofoner foran RV sine tolv tilhengere i salen som hemningsløst buet og jublet etter som politikerne snakket. Det ville gitt ett totalt skjevt bilde av virkeligheten og jeg tror til og med de ville blitt klaget inn til flere innstanser.

For min del er dette like dumt som og Tv2 hadde data-animert inn 25000 mennesker til på ullevaal stadion når lyn har hjemmekamper for å skape ett "bedre" bilde av produktet de har betalt en milliard for.

I teorien kan en eneste supporter (f.eks fra Pors) med en hÃ¥rete mikrofon i hÃ¥nden synge ut ett fullstappet Anfield pÃ¥ TV. Da hadde det hørt ut som om Liverpool faktisk "walked allone".  

Det er flere i denne tråden som sier at tv2 bør kontaktes etter denne gjentatte skandalen. Mitt spørsmål er om det er noen som har gjort virkelighet ut av dette, og hva svaret eventuelt var?

Dessuten skulle man tro at andre lags supportere også hadde reagert på dette. Det må da unektelig være litt irriterende for "scum" supporterne å bli sunget ut på Lerkendal av en håndfull supportere fra oddrane.

Haugen2

Når man er på en stadion, er det vanskelig å få et riktig bilde av lydnivået, og hvem som lager mest lyd. De som sto blandt Kjernen, hørte lite til dere, mens dere hørte lite til de i Kjernen.

Jeg så kampen på tv. Det har nå gått en uke siden kampen gikk, og noen av detaljene begynner og falle bort. Men etter det jeg husker, så var det bra lydnivå fra dere da dere sang: "Vi e berømte Brann fra Bergen", og rundt straffen til Adresen, ellers var det labert i mine øyne/ører. Man kunne høre Kjernen synge hele kampen igjennom.

Min påstand er at 1000 syngende samlet på et lite område, skaper et bedre lydnivå enn 5000 syngende spredt rundt omkring på stadion. Er man spredt, blir det bare støy, eller elektrisk som dere kaller det.

Ikognoti

Quote from: "Haugen2"Når man er på en stadion, er det vanskelig å få et riktig bilde av lydnivået, og hvem som lager mest lyd. De som sto blandt Kjernen, hørte lite til dere, mens dere hørte lite til de i Kjernen.

Jeg så kampen på tv. Det har nå gått en uke siden kampen gikk, og noen av detaljene begynner og falle bort. Men etter det jeg husker, så var det bra lydnivå fra dere da dere sang: "Vi e berømte Brann fra Bergen", og rundt straffen til Adresen, ellers var det labert i mine øyne/ører. Man kunne høre Kjernen synge hele kampen igjennom.

Min påstand er at 1000 syngende samlet på et lite område, skaper et bedre lydnivå enn 5000 syngende spredt rundt omkring på stadion. Er man spredt, blir det bare støy, eller elektrisk som dere kaller det.


Hvor får du tallet 5000 fra?

Tror du virkelig at blandt 18 000 bergensere på Stadion så synger bare 5000? Finn deg noe annet å drive med.

Forresten, er stjerneskudd tillatt på Stadion?

Haugen2

Jeg vet ikke hvor mange som synger på stadion deres, men 18000 synger ikke hele kampen igjennom.

Men vist det var det eneste du var uenig med meg i, så er vi ganske enige da.

Stoffi

Quote from: "Haugen2"Når man er på en stadion, er det vanskelig å få et riktig bilde av lydnivået, og hvem som lager mest lyd. De som sto blandt Kjernen, hørte lite til dere, mens dere hørte lite til de i Kjernen.

Jeg så kampen på tv. Det har nå gått en uke siden kampen gikk, og noen av detaljene begynner og falle bort. Men etter det jeg husker, så var det bra lydnivå fra dere da dere sang: "Vi e berømte Brann fra Bergen", og rundt straffen til Adresen, ellers var det labert i mine øyne/ører. Man kunne høre Kjernen synge hele kampen igjennom.

Min påstand er at 1000 syngende samlet på et lite område, skaper et bedre lydnivå enn 5000 syngende spredt rundt omkring på stadion. Er man spredt, blir det bare støy, eller elektrisk som dere kaller det.


Du sier jo selv at du ikke var der, sÃ¥ hvorfor prøver du Ã¥ argumentere? Du sier "dere hørte lite til de i kjernen". Du mener resten av stadion altsÃ¥? Leste du hva du skrev der eller???  Du skrev at resten av Stadion ikke hørte noe til Kjernen, men de hørte seg selv.

Når Semb og Riseth skryter hemningsløst av stemningen, ringer det ingen bjeller?
5000 syngende?? Er du morsom? I denne kampen sang store deler av stadion det meste av tiden da det var 0-0 og 1-1, og hele stadion sang en god del. Når jeg mener "deler av stadion", så er det kanskje 8000-10000 i den kampen.
Vi hørte ikke trønderne utenom når de hadde gullet i lommen og Stadion holdt kjeft.
Og at du kan bedømme stemningen etter å ha sett på TV, er latterlig. 20 Stabæksupportere overdøver stadion hvis du ser på tv! Det er lov å tenke!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

SK Fire

Hør her...Grunnen til at det fra enkelte har virket stille, og at trønderbattaljonen har virket fremtredende, er følgende: På Bt-tribunen, hvor jeg selv satt, var det stort sett bare middelaldrende menn (og noen få unger) som mest sannsynlig hadde fått billett på jobben og som ellers aldri går på Stadion.

Disse sang aldri, jublet ekstremt lite og klappet nesten aldri....Ingen synging heller. Bt-tribunen er vanligvis ikke der hvor man har den aller beste stemningen, all den tid den er ment å være en familietribune.

Men i denne settingen, hvor bare få billetter ble solgt til de virkelige supporterne, ble derfor stemningen på bt-tribunen sterkt hemmet.

Og dermed virket det som om trønderpakket gjorde mer utav seg enn de egentlig gjorde (i forhold til de utplasserte mikrofonene).

Vi hørte godt de tre øvrige tribunene, spesielt umbro og hansa, og derfor var det ekstra flaut å se disse pent kledde middelaldrende mennene som satt der som byråkrater eller grå mus.

Det er årsaken!

Go Up