• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ã?rets bortetur?

Started by Erik, January 25, 2004, 02:34:44 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Erik


Birthe

Enig med deg der...

Men E vi ekte brann supportere og eliteseriens beste syns eg vi skal eie hver eneste stadion i hele tippeligaen.

Det er faktiske et realisitisk maal...


Seriegull 2004

GamleErik

Quote from: "Erik"


Et par hundre supportere? Eh...


Kan ikke si at det ville være så store prestasjonen med et par hundre, det var vel omtrent et par hundre på båtturen i 2003 i tillegg til alle de som reiste på egen hånd
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Erik

Joda vi bør som GamleErik sier eie de fleste borteturer, men som viking bør prisen kanskje gÃ¥ ned 100 og en del muligheter sÃ¥nn at folk kommer seg ned over... Hadde vert utrolig gøy  :D

GamleErik

ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Erik

Det mÃ¥ vell gÃ¥ ann og leie 2-3 busser der folk betaler en 50 pr person for transporten... Vet at 100 kr mindre kan koste, men det kan og gjøre at flere reiser og.. mÃ¥ nesten se pÃ¥ hva muligheter det er  :)

Bjarte

Quote from: "Erik"Det mÃ¥ vell gÃ¥ ann og leie 2-3 busser der folk betaler en 50 pr person for transporten... Vet at 100 kr mindre kan koste, men det kan og gjøre at flere reiser og.. mÃ¥ nesten se pÃ¥ hva muligheter det er  :)


NÃ¥ kunne jeg kommet med meget kraftige uttalelser, men skal heller holde meg i skinnet.

En av hovedoppgavene (kanskje den viktigste) er å legge forholdene til rette for at flest mulig har anledning til å støtte opp under Brann på bortebane. Dette gjøres ved at det er billigst mulig og at man legger opp til flere alternative reisemåter dersom det er mulig. Til Stavanger er det kun ett alternativ, da buss blir for dyrt på grunn av ferger og bompenger som kommer i tillegg til bussleien. Båt koster ca. 100 000 kroner, så veldig raskt regnet vil det si følgende:

Kapasitet: 200, stykkpris 500.
Kapasitet: 250, stykkpris 400.

Tar vi da 300 pr. stk, vil dette altså bety ett tap henholdvis 40000 og 25000.

Neste gang denne diskusjonen kommer opp igjen (for det kommer den nok til å gjøre, da denne diskusjonen har vi før hver eneste båttur), vennligst bruk kalkulator eller Excel før dere skriver noe i det hele tatt.

PS!! Alle summer over er grovregnet. Det er nok litt mer komplisert enn hva det kan gies inntrykk av.

Erik

Så om bbb leier en båt som tar 250 og 350 vil reise, hva gjør dere da??
Blir det satt opp 2 busser da for og ta de 100 extra??

KjellMo

Vi har en god del turer før Stavanger, så hva vi gjør om det blir full
båt det får vi ta når det blir aktuelt. Vi gidder i allefall ikke å bruke tid
på det nå.
Noe reduksjon i pris(for å få flere med), som gjør at vi vil
tape mye, blir det uansett ikke.
GGG Travel

Ricky

*kremt* Chess var garantister forrige gang, kanskje man kan ordne med annen type sponsing denne gangen? 50 eller 100 kr til BBB pr hode som reiser organisert nedover....?

Bjarte

Quote from: "Ricky"*kremt* Chess var garantister forrige gang, kanskje man kan ordne med annen type sponsing denne gangen? 50 eller 100 kr til BBB pr hode som reiser organisert nedover....?

Ricky

Jeg forstår dette med en kamp av gangen, men om man skal gjøre Stavangerturen til 'årets bortetur' og i det hele tatt til noe veldig stort, så kan det vel ikke skade å få luftet meninger i (veldig) god tid? Så kan eventuelt ledelsen ha ønsker fra medlemmene i bakhodet når turopplegget skal spikres.
Men jeg forstår hvor du vil hen; ingen vits i å dikutere pris og antallet busser til Stavanger ennå. Kampen kan jo meget mulig bli flyttet til en lørdag eller mandag.

Men når du nevner tog til Oslo, hvor langt er dere kommet i det arbeidet? Har dere fått noen signaler om noen eventuell spesialrabatt hos NSB (utover den vanlige grupperabatten)?

Bjarte

Quote from: "Ricky"Jeg forstår dette med en kamp av gangen, men om man skal gjøre Stavangerturen til 'årets bortetur' og i det hele tatt til noe veldig stort, så kan det vel ikke skade å få luftet meninger i (veldig) god tid? Så kan eventuelt ledelsen ha ønsker fra medlemmene i bakhodet når turopplegget skal spikres.
Men jeg forstår hvor du vil hen; ingen vits i å dikutere pris og antallet busser til Stavanger ennå. Kampen kan jo meget mulig bli flyttet til en lørdag eller mandag.

Men når du nevner tog til Oslo, hvor langt er dere kommet i det arbeidet? Har dere fått noen signaler om noen eventuell spesialrabatt hos NSB (utover den vanlige grupperabatten)?


Det er ikke vi som har sagt at vi skal gjøre Stavangerturen til årets bortetur og til noe stort. Personlig ser jeg dette på en helt vanlig bortetur, på linje med Sogndal-turen. Fredrikstad-turen derimot ser jeg på som en av de store, men så er også den lenge, lenge til.

Og når vi vet noe om turene, enten det være seg fly til Trondheim, båt-tur til Sogndal eller Stavanger, eller tog til Vålerengen, så skal alle få vite det. Vi har dessverre ikke tid til å rapportere til dere om hvor langt vi er kommet i hver eneste tur vi planlegger å arrangere. NSB? Det jobbes med saken. Enkelt og greit.

Erik

Hvorfor setter dere Fredrikstad som årest tur da? Burde jo vert Viking,sogndal eller vif som trekker flest!!! men for alldel, dere som styrer!

Bjarte

Quote from: "Erik"Hvorfor setter dere Fredrikstad som årest tur da? Burde jo vert Viking,sogndal eller vif som trekker flest!!! men for alldel, dere som styrer!


Hvor står det at VI setter Fredrikstad som årets tur da?? Og hva er kriteriene for årets bortetur? Jeg begynner faktisk å lure på deg Erik, når du klarer å trekke inn at det er vi som styrer når man snakker om årets bortetur. Men dersom du lurer på hvilken tur vi vil satse mest på, så er faktisk svaret alle. Alle turene er like viktig, dersom det er det du mener.

Erik

"Fredrikstad-turen derimot ser jeg på som en av de store, men så er også den lenge, lenge til" sa du.... det viser jo til den da... Men hvis ikke det går ann og spørre ut om ting her ang turer osv før noen blir sur så er jo det latterlig... Alle turer er viktig ja.. men jeg bare spør jeg på hva som blir "turen" i år liksom....

C@Bøe_79

Jeg kan bare svare for min del og der har jeg Fredrikstad som min klare favoritt,men årets tur blir satt av supporterne...

Jo fler,jo større tur.. Drømmen min er å kombinere Fredrikstad med Sverige,men kan bli vanskelig for BBB å arrangere en "shoppingtur" tror jeg.. Bst klarte å sende oss til Danmark,Sverige er nærmere og koster bare bensin:)

Men er enig Erik,man må få med seg mange til Stavanger..
BBB kan bare annonsere,medlemmer kan snakke og spre ordet...
Ser for meg 1500-2000 på Nye "Stavanger" stadion...


Over til en annen ting: Hvorfor ligge stadion så himlalangt fra Stavanger-sentrum????? Kanskje vi skulle bygge nye stadion på Voss??

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Folkens, slapp litt av. Masse masing her på BBB styret her, og mye unyttig.
Erik, Bjarte sa at HAN personlig så på Fredrikstad turen som en av de store. Les hva som står.

Jeg har faktisk ikke bestemt meg for hvilken bortekamp jeg ser på som "storkampen". I hvertfall ingen av fly kampene, siden det da ikke kommer mange fra oss.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erik

Ney du har rett... Jeg bare gleder meg stort til og reise igjen :D

KennethS

ser ikkje noe problem med nye stadion til viking, båten kan vel bare gå til jåttåvågen istedenfor til stavanger? e vel en pub eller noe i nærheten av stadion vi kan erobre når vi kommer.
tå på Brann

GamleErik

Det skal etter hva jeg blir fortalt være en pub på stadion, men Brannsupportere er vel i utgangspunktet ikke så meget velkommen i slikt lag med tanke på rivaliseringen og det faktum at denne puben visstnok skal være i minste laget...

Ellers kan man jo lese denne saken hvor den trafikale problematikk og mulige løsninger nevnes:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/3412178.html
Ellers kan man jo lese om Viking Stadion her:
http://www.vikingstadion.no/

Men jeg foreslår at vi lar BBB pusle med sine saker inntil videre, kampen går først i slutten av juni og andre lag skal ha bortekamper der før vi skal i ilden, eller var det bringe ilden?
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Go Up