• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 13, 2012, 22:58:05 PM
Jo, om han er ute lengre enn de først sa, så risikerer vi plutselig å stille med Grønner og Gjesdal i midtforsvaret om Zsolt skulle fått seg et gult kort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:57:32 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 22:49:25 PM
Så får vi se om.det blir en kvartett. Alle trodde at Grønner hadde rykket frem i køen da Grorud ble solgt og jeg kan ikke huske at noen tok ordet for at måtte hente en ny stopper før det ble klart at vi ville gjøre det


Sikkert fordi man regnet med at Roald hadde kontroll, og det stemte jo.

Ja jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette

Nixon

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:01:44 PMJa jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette


Jeg hadde vært komfortabel med tre friske midtstoppere og Grønner som tredjevalg. Men etter skaden til svensken på søndag skjønner jeg godt at Brann ville sikre seg.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:01:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:57:32 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 22:49:25 PM
Så får vi se om.det blir en kvartett. Alle trodde at Grønner hadde rykket frem i køen da Grorud ble solgt og jeg kan ikke huske at noen tok ordet for at måtte hente en ny stopper før det ble klart at vi ville gjøre det


Sikkert fordi man regnet med at Roald hadde kontroll, og det stemte jo.

Ja jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette


Hva prater du om?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:06:18 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:01:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:57:32 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 22:49:25 PM
Så får vi se om.det blir en kvartett. Alle trodde at Grønner hadde rykket frem i køen da Grorud ble solgt og jeg kan ikke huske at noen tok ordet for at måtte hente en ny stopper før det ble klart at vi ville gjøre det


Sikkert fordi man regnet med at Roald hadde kontroll, og det stemte jo.

Ja jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette


Hva prater du om?
At denne holdningen om at Brann trenger en femte stopper ikke var der før Brann hentet en femte stopper

storB

Gjesp....noen faktiske overgangsrykter som det kan lenkes mot? Owello?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

nummer9

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:08:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:06:18 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:01:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:57:32 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 22:49:25 PM
Så får vi se om.det blir en kvartett. Alle trodde at Grønner hadde rykket frem i køen da Grorud ble solgt og jeg kan ikke huske at noen tok ordet for at måtte hente en ny stopper før det ble klart at vi ville gjøre det


Sikkert fordi man regnet med at Roald hadde kontroll, og det stemte jo.

Ja jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette


Hva prater du om?
At denne holdningen om at Brann trenger en femte stopper ikke var der før Brann hentet en femte stopper

Noen ganger lurer jeg på om krakra er en troll-bot :P

Hvorfor telle med Kalvenes som sannsynligvis kommer til å være skadet/ute av form resten av sesongen? Kanskje planen er å la han gå om han har så lyst å si opp kontrakten som du mener?

krakra

Quote from: dudo on August 13, 2012, 22:58:05 PM
Jo, om han er ute lengre enn de først sa, så risikerer vi plutselig å stille med Grønner og Gjesdal i midtforsvaret om Zsolt skulle fått seg et gult kort.
Quote from: dudo on August 13, 2012, 22:58:05 PM
Jo, om han er ute lengre enn de først sa, så risikerer vi plutselig å stille med Grønner og Gjesdal i midtforsvaret om Zsolt skulle fått seg et gult kort.
Lan jo fortsatt skje hvis Wangberg også blir skadet. Han har en skadehistorie. Vi bør kanskje hente en sjette stopper for sikkerhetsskyld

krakra

Quote from: nummer9 on August 13, 2012, 23:11:25 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:08:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:06:18 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:01:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:57:32 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 22:49:25 PM
Så får vi se om.det blir en kvartett. Alle trodde at Grønner hadde rykket frem i køen da Grorud ble solgt og jeg kan ikke huske at noen tok ordet for at måtte hente en ny stopper før det ble klart at vi ville gjøre det


Sikkert fordi man regnet med at Roald hadde kontroll, og det stemte jo.

Ja jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette


Hva prater du om?
At denne holdningen om at Brann trenger en femte stopper ikke var der før Brann hentet en femte stopper

Noen ganger lurer jeg på om krakra er en troll-bot :P

Hvorfor telle med Kalvenes som sannsynligvis kommer til å være skadet/ute av form resten av sesongen? Kanskje planen er å la han gå om han har så lyst å si opp kontrakten som du mener?
Hvis Kalvenes virkelig er så ubrukelig vil han nok gå med på det

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:08:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:06:18 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:01:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:57:32 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 22:49:25 PM
Så får vi se om.det blir en kvartett. Alle trodde at Grønner hadde rykket frem i køen da Grorud ble solgt og jeg kan ikke huske at noen tok ordet for at måtte hente en ny stopper før det ble klart at vi ville gjøre det


Sikkert fordi man regnet med at Roald hadde kontroll, og det stemte jo.

Ja jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette


Hva prater du om?
At denne holdningen om at Brann trenger en femte stopper ikke var der før Brann hentet en femte stopper
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Herre. Det må være slitsomt å ha en så klar svart-hvitt-oppfatning av ting.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on August 13, 2012, 23:14:38 PM
Herre. Det må være slitsomt å ha en så klar svart-hvitt-oppfatning av ting.
Svart/hvitt? Du sier at han er ute av bildet, nummer9 at han ikke.bør telles med engang. Hvorfor skulle han ønske å bli hvis han ikke engang er et alternativ?

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:14:16 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:08:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:06:18 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:01:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:57:32 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 22:49:25 PM
Så får vi se om.det blir en kvartett. Alle trodde at Grønner hadde rykket frem i køen da Grorud ble solgt og jeg kan ikke huske at noen tok ordet for at måtte hente en ny stopper før det ble klart at vi ville gjøre det


Sikkert fordi man regnet med at Roald hadde kontroll, og det stemte jo.

Ja jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette


Hva prater du om?
At denne holdningen om at Brann trenger en femte stopper ikke var der før Brann hentet en femte stopper
Kalvenes var ute da når vi solgte Grorud. Likevel var det ingen som tok til ordet for å erstatte ham Siste jeg hørte om Jonsson er at han ikke er skadet. Hvor har du hørt noe annet?

storB

Kråken mot verden.....igjen
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Huff

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:59:13 PM
Quote from: Huff on August 13, 2012, 22:50:28 PM
Strålende signaler en sender. Ikke besitter han den ferdighetene Forsvaret skriker etter heller, noe en kunne fått om en hadde gått for dure dengang (fart).

Hvorfor i helvete skal vi ha fem stoppere? Hva med å se etter spillertyper vi mangler?


Kalvenes er nok tilnærmet skadet ut sesongen. Når han først kommer tilbake skal han komme i kampform igjen, osv. og det kan fort bli skade igjen der. Jonsson er kanskje også ute igjen.
Det er lov å tenke langsiktig.


Er det langsiktig å ikke gi Grønner muligheten til å ta det siste steget?

Vi har ikke råd til dobbeldekning av rollespesialister i samtlige posisjoner, da må vi i ekstrem grad gå for kvantitet kontra kvalitet. Slik Skars disponerer stopperne er det snakk om fem rollespesialister -Verken Jonsson eller Kalven har blitt brukt som backer, og her har vi og grei dekning -Brann har overhodet ikke økonomi til å ha dobbel dekning av rollespesialister i samtlige posisjoner. Stallsammensetningen blir helt feil. Vi ka ikke bare kjøpe spillere fordi de er gode, vi må se på hva vi har og hva vi trenger.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:18:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:14:16 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:08:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:06:18 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:01:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:57:32 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 22:49:25 PM
Så får vi se om.det blir en kvartett. Alle trodde at Grønner hadde rykket frem i køen da Grorud ble solgt og jeg kan ikke huske at noen tok ordet for at måtte hente en ny stopper før det ble klart at vi ville gjøre det


Sikkert fordi man regnet med at Roald hadde kontroll, og det stemte jo.

Ja jøss. Det var ingen som mente at Brann burde erstatte Grorud før de gjorde det. Da ble det plutselig det eneste rette


Hva prater du om?
At denne holdningen om at Brann trenger en femte stopper ikke var der før Brann hentet en femte stopper
Kalvenes var ute da når vi solgte Grorud. Likevel var det ingen som tok til ordet for å erstatte ham Siste jeg hørte om Jonsson er at han ikke er skadet. Hvor har du hørt noe annet?


På stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Da får vi se på søndag om de lyver for deg der oppe

Klaus_Brann

Quote from: Huff on August 13, 2012, 23:21:19 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 22:59:13 PM
Quote from: Huff on August 13, 2012, 22:50:28 PM
Strålende signaler en sender. Ikke besitter han den ferdighetene Forsvaret skriker etter heller, noe en kunne fått om en hadde gått for dure dengang (fart).

Hvorfor i helvete skal vi ha fem stoppere? Hva med å se etter spillertyper vi mangler?


Kalvenes er nok tilnærmet skadet ut sesongen. Når han først kommer tilbake skal han komme i kampform igjen, osv. og det kan fort bli skade igjen der. Jonsson er kanskje også ute igjen.
Det er lov å tenke langsiktig.


Er det langsiktig å ikke gi Grønner muligheten til å ta det siste steget?

Vi har ikke råd til dobbeldekning av rollespesialister i samtlige posisjoner, da må vi i ekstrem grad gå for kvantitet kontra kvalitet. Slik Skars disponerer stopperne er det snakk om fem rollespesialister -Verken Jonsson eller Kalven har blitt brukt som backer, og her har vi og grei dekning -Brann har overhodet ikke økonomi til å ha dobbel dekning av rollespesialister i samtlige posisjoner. Stallsammensetningen blir helt feil. Vi ka ikke bare kjøpe spillere fordi de er gode, vi må se på hva vi har og hva vi trenger.


Han kan få innhopp denne sesongen og utvikle seg sånn, situasjonen kan fort endres i januar igjen.
Jeg mener vi må ha fire stoppere, det er en ganske vanlig oppfatning om det, og spesielt når vi ikke har noen midtbanespillere som kan gå ned og spille stopper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han kan få innhopp ja, men kommer høyst sannsynelig ilke til å få det. Vi har fem stoppere. Må vi ha fire skadefrie stoppere til enhver tid?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:22:38 PM
Da får vi se på søndag om de lyver for deg der oppe


Lyver for meg? Det jeg hørte var at han fikk føling i leggen, og derfor gikk ut til pause. Mulig han kan bli bra til søndag. Som jeg sa, så vet jeg ikke hvor lenge han er ute.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:26:56 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:22:38 PM
Da får vi se på søndag om de lyver for deg der oppe


Lyver for meg? Det jeg hørte var at han fikk føling i leggen, og derfor gikk ut til pause. Mulig han kan bli bra til søndag. Som jeg sa, så vet jeg ikke hvor lenge han er ute.
Det jehæg "hørte" var at han gikk ut før det ble noe ille og -trolig- spiller mot Godset

Nixon

Forhåpentligvis er han frisk og kan spille på søndag. Men det er da ikke betryggende at han må gå av banen fordi han fikk en smell i leggen som ble operert tidligere i år. Jeg skjønner at det ikke bekymrer alle, men det får heller være.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:25:56 PM
Han kan få innhopp ja, men kommer høyst sannsynelig ilke til å få det. Vi har fem stoppere. Må vi ha fire skadefrie stoppere til enhver tid?


Tror vi har fått med oss at du mener det nå...
Nei, det må vi ikke, men med tanke på skader og karantener er det det beste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: dudo on August 13, 2012, 23:14:38 PM
Herre. Det må være slitsomt å ha en så klar svart-hvitt-oppfatning av ting.


Hehe, det må være slitsomt å fortsatt ta seg bryet med å diskutere med krakra når han er i det humøret.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Så hvis Grpnner blir skadet bør vi hente enda en midtstopper?

Nixon

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:25:56 PMMå vi ha fire skadefrie stoppere til enhver tid?


Nei, tre holder. Men på lørdag klokken 19.00 hadde vi bare to...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:28:15 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:26:56 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:22:38 PM
Da får vi se på søndag om de lyver for deg der oppe


Lyver for meg? Det jeg hørte var at han fikk føling i leggen, og derfor gikk ut til pause. Mulig han kan bli bra til søndag. Som jeg sa, så vet jeg ikke hvor lenge han er ute.
Det jehæg "hørte" var at han gikk ut før det ble noe ille og -trolig- spiller mot Godset


Så bra da.
Men som Nixon er inne på er det kanskje ikke å kimse av at han må gå av pga. de samme problemområdene han slet med tidligere i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 13, 2012, 23:30:14 PM
Quote from: dudo on August 13, 2012, 23:14:38 PM
Herre. Det må være slitsomt å ha en så klar svart-hvitt-oppfatning av ting.


Hehe, det må være slitsomt å fortsatt ta seg bryet med å diskutere med krakra når han er i det humøret.


Ingen fare, når har jeg lent meg tilbake med popcornet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:30:41 PM
Så hvis Grpnner blir skadet bør vi hente enda en midtstopper?


Helst tre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det jeg er litt redd for her er at kraka skal ødelegge Grønner for oss også...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:30:59 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:28:15 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:26:56 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:22:38 PM
Da får vi se på søndag om de lyver for deg der oppe


Lyver for meg? Det jeg hørte var at han fikk føling i leggen, og derfor gikk ut til pause. Mulig han kan bli bra til søndag. Som jeg sa, så vet jeg ikke hvor lenge han er ute.
Det jehæg "hørte" var at han gikk ut før det ble noe ille og -trolig- spiller mot Godset


Så bra da.
Men som Nixon er inne på er det kanskje ikke å kimse av at han må gå av pga. de samme problemområdene han slet med tidligere i år.
Nei for all del. La oss kjøpe en ny spiller hver gang noen får seg en smell.

krakra

Quote from: Nixon on August 13, 2012, 23:32:59 PM
Det jeg er litt redd for her er at kraka skal ødelegge Grønner for oss også...
Beklager virkelig at jeg ønsker at Brann skal satse litt på talentene de bruker seks millioner i året på å utvikle. Jeg vet at dere liker dem best på benken

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: dudo on August 13, 2012, 23:31:19 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 13, 2012, 23:30:14 PM
Quote from: dudo on August 13, 2012, 23:14:38 PM
Herre. Det må være slitsomt å ha en så klar svart-hvitt-oppfatning av ting.


Hehe, det må være slitsomt å fortsatt ta seg bryet med å diskutere med krakra når han er i det humøret.


Ingen fare, når har jeg lent meg tilbake med popcornet.


:-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 13, 2012, 23:32:59 PM
Det jeg er litt redd for her er at kraka skal ødelegge Grønner for oss også...


Har tenkt tanken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:33:28 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:30:59 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:28:15 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:26:56 PM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:22:38 PM
Da får vi se på søndag om de lyver for deg der oppe


Lyver for meg? Det jeg hørte var at han fikk føling i leggen, og derfor gikk ut til pause. Mulig han kan bli bra til søndag. Som jeg sa, så vet jeg ikke hvor lenge han er ute.
Det jehæg "hørte" var at han gikk ut før det ble noe ille og -trolig- spiller mot Godset


Så bra da.
Men som Nixon er inne på er det kanskje ikke å kimse av at han må gå av pga. de samme problemområdene han slet med tidligere i år.
Nei for all del. La oss kjøpe en ny spiller hver gang noen får seg en smell.


Det er ikke alltid mulig dessverre, da de får seg smeller utenfor overgangsvinduene titt og ofte. Håper på en snarlig regelendring.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Vi har ikke en eneste spiller som kan dekke store rom på DM, ingen med voldsom arbeidskapasitet, eller aggressivitet (foruten Mjelde, som alltid er på halvdistanse), og vi har faen meg fem naturlige sentrale midtbanespillere i a-stallen. Her ligger problemet, vi er tilsynelatende på vei dit at vi igjen henter spillere fordi de er gode og tilgjengelige for en billig penge.

Dette skadeargumentet kan jo brukes overalt, hva hvis Soko, Barmen og Nordkvelle skulle bli skadet samtidig, og Haugen hadde gått på utlån?

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:35:53 PM
Quote from: Nixon on August 13, 2012, 23:32:59 PM
Det jeg er litt redd for her er at kraka skal ødelegge Grønner for oss også...


Har tenkt tanken.


Jeg håper bare ikke Haugen leser her inne. Det må ha vært ille nok at de ble Haugen-stille fra kraka da han spilte dårlig i vår. Så mye var det engasjementet verdt... Minst like ille må det være å se han får en ny favoritt!:)
Rød makt på Hansa

dudo

Sånn for å snakke om noe interessant: Vil Wangberg være klar til cupkamp om Jonsson må stå over? Eller snarere: Driver vi med cup-tied her til lands?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on August 13, 2012, 23:38:13 PM
Vi har ikke en eneste spiller som kan dekke store rom på DM, ingen med voldsom arbeidskapasitet, eller aggressivitet (foruten Mjelde, som alltid er på halvdistanse), og vi har faen meg fem naturlige sentrale midtbanespillere i a-stallen. Her ligger problemet, vi er tilsynelatende på vei dit at vi igjen henter spillere fordi de er gode og tilgjengelige for en billig penge.

Dette skadeargumentet kan jo brukes overalt, hva hvis Soko, Barmen og Nordkvelle skulle bli skadet samtidig, og Haugen hadde gått på utlån?


Jeg er enig i at vi bør ha en DM, men slik skadesituasjonen er nå er det mer prekært på stopperplass.
Hva hvis hjelper jo ikke. Nå er alle de fire her og ikke veldig skadet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 13, 2012, 23:40:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2012, 23:35:53 PM
Quote from: Nixon on August 13, 2012, 23:32:59 PM
Det jeg er litt redd for her er at kraka skal ødelegge Grønner for oss også...


Har tenkt tanken.


Jeg håper bare ikke Haugen leser her inne. Det må ha vært ille nok at de ble Haugen-stille fra kraka da han spilte dårlig i vår. Så mye var det engasjementet verdt... Minst like ille må det være å se han får en ny favoritt!:)


Han har nok lest her. Man så i vår at han slet med å leve opp til forventningene krakra ga han, og var nå klar for å restarte karrieren et annet sted, men så fikk han selvfølgelig med seg at Grønner er den nye vinen, og at han kanskje kunne slippe litt av presset.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: dudo on August 13, 2012, 23:44:29 PM
Sånn for å snakke om noe interessant: Vil Wangberg være klar til cupkamp om Jonsson må stå over? Eller snarere: Driver vi med cup-tied her til lands?


Synes å ha lest at han er klar til cupkampen.
Ka du ve?

krakra

August 13, 2012, 23:59:22 PM #5141 Last Edit: August 14, 2012, 00:03:19 AM by krakra
Brann har da ødelagt talenter i.årevis før jeg har tatt til ordet for at vi burde.prøve å satse.litt på dem. Talentutvikling er noe Brann bruker store ressurser på. Derfor kommer jeg til å klage høylytt hver eneste gang Skars blokkerer veien for de som kommer derifra. Hvis enkelte ikke tåler det så er det synd for dere. Hvis spillerne blir ødelagt.for dere fordi dere er så gira på at jeg skal ta feil at dere ikke klarer å unne dem suksess er det noe dere får ta opp med psykologene deres.

Jeg mener at når Brann bruker store summer på å utvikle talenter så burde det legges til rette for deres gjennombrudd på a-laget. Pdd ser vi det motsatte. At noen syns det er ok er fair nok, men det gjør ikke jeg.
Ikke en eneste spiller har slått igjennom på a-laget til tross for en snart seks år lang storsatsning, TLs beste andrelag, G19-sølv og G16-gull. Derfor kommer jeg til å klage hver eneste gang en middelmådighet hentes for å dytte et talent bak i køen. For eksemplene på at en middels innkjøpt prioriteres foran et talent er utallige.

Gulløl

Quote from: Huff on August 13, 2012, 23:38:13 PM
Vi har ikke en eneste spiller som kan dekke store rom på DM, ingen med voldsom arbeidskapasitet, eller aggressivitet (foruten Mjelde, som alltid er på halvdistanse), og vi har faen meg fem naturlige sentrale midtbanespillere i a-stallen. Her ligger problemet, vi er tilsynelatende på vei dit at vi igjen henter spillere fordi de er gode og tilgjengelige for en billig penge.

Dette skadeargumentet kan jo brukes overalt, hva hvis Soko, Barmen og Nordkvelle skulle bli skadet samtidig, og Haugen hadde gått på utlån?


Når det gjelder generell sannsynligheten for skader og karantener er det enkel beregning av det som er "vanlig og sannsynlig" i en fotballstall:
- ca.1 - 4 midstoppere.
- ca.1 av 3-4 backer.
- ca.1 av 4 DM og indreløpere.
- ca.1 av 4 kantspillere.
- ca.1 av 3 OM og spisser.

Mer vanlig at en klubb har fire fem skadete/karantener i en stall, en slik Brann har i dag med bare to. Klart Brann skal ha en stall som gir dekning ved normalt skadeomgang, skal vel ikke være nødvendig å diskutere det.

At en stall på 18 - 20 spillere har 4 stoppere er helt normalt, de som bare har 3 har vanligvis en DM spiller eller en back som behersker posisjonen i tillegg.

Du etterlyser en DM som kan dekke store rom på DM + voldsom arbeidskapasitet eller aggressivitet. En slik fantastisk spiller koster minst 10 millioner(kanskje 20 millioner) og ikke sikkert vi finner han i Norge heller, og Brann har garantert ikke råd. Den beskrivelsen minner om Austin i fjorårsform, og et slikt lykketreff skal det godt gjøres å klare igjen.

For de som er redd for at det blir for mye med 4 midtstopper neste år. Johnsen er en habil høyreback og kan gjøre en  jobb der om Sævarsson blir skadet. Zsolt Korcmar har et potensiale som DM spiller, spilte der siste sesongen i Ujpest, en spiller som dekker bra med rom og har god arbeidskapasitet.  Så vår "overflod" med midtstoppere kan brukes andre steder også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:59:22 PM
Brann har da ødelagt talenter i.årevis før jeg har tatt til ordet for at vi burde.prøve å satse.litt på dem. Talentutvikling er noe Brann bruker store ressurser på. Derfor kommer jeg til å klage høylytt hver eneste gang Skars blokkerer veien for de som kommer derifra. Hvis enkelte ikke tåler det så er det synd for dere. Hvis spillerne blir ødelagt.for dere fordi dere er så gira på at jeg skal ta feil at dere ikke klarer å unne dem suksess er det noe dere får ta opp med psykologene deres.

Jeg mener at når Brann bruker store summer på å utvikle talenter så burde det legges til rette for deres gjennombrudd på a-laget. Pdd ser vi det motsatte. At noen syns det er ok er fair nok, men det gjør ikke jeg.
Ikke en eneste spiller har slått igjennom på a-laget til tross for en snart seks år lang storsatsning, TLs beste andrelag, G19-sølv og G16-gull.


Men du fremstår jo mer fanatisk og mer svart/hvitt-tenkende enn enn den mest indoktrinerte taliban-kriger, når det gjelder talent-satsing. da blir det veldig vanskelig å ta deg alvorlig.

krakra

Quote from: Falkman on August 14, 2012, 00:09:32 AM
Quote from: krakra on August 13, 2012, 23:59:22 PM
Brann har da ødelagt talenter i.årevis før jeg har tatt til ordet for at vi burde.prøve å satse.litt på dem. Talentutvikling er noe Brann bruker store ressurser på. Derfor kommer jeg til å klage høylytt hver eneste gang Skars blokkerer veien for de som kommer derifra. Hvis enkelte ikke tåler det så er det synd for dere. Hvis spillerne blir ødelagt.for dere fordi dere er så gira på at jeg skal ta feil at dere ikke klarer å unne dem suksess er det noe dere får ta opp med psykologene deres.

Jeg mener at når Brann bruker store summer på å utvikle talenter så burde det legges til rette for deres gjennombrudd på a-laget. Pdd ser vi det motsatte. At noen syns det er ok er fair nok, men det gjør ikke jeg.
Ikke en eneste spiller har slått igjennom på a-laget til tross for en snart seks år lang storsatsning, TLs beste andrelag, G19-sølv og G16-gull.


Men du fremstår jo mer fanatisk og mer svart/hvitt-tenkende enn enn den mest indoktrinerte taliban-kriger, når det gjelder talent-satsing. da blir det veldig vanskelig å ta deg alvorlig.
Noen ting kan ikke nyanseres ihjel. Faktum er at talentsatsingen på Branns a-lag er en katastrofe. Vi har trolig brult 40-50 millioner på utviklingsarbeidet de siste seks årene og for øyebliklet virker ikke en eneste egenprodusert spiller å være i nærheten av førsteelveren. Og med et andrelag i toppen av andredivisjon og gull og sølv i g16- og 19-nm så det nytter ikke å skylde på for dårlige spillere. At folk ikke ser hvor hemmende det er at vi henter nye spillere eller omskolerer andre med en gang et talent nærmer seg førsteelveren er utrolig

brannl

Talentsatsingen i Brann har da tatt seg opp betraktelig fra tidligere, noe vi begynner å se nå. Syns vi bygger noe veldig spennende.
Om hvorfor Wangberg ble hentet, tror jeg er en blanding av flere ting. Bla skadesituasjonen, det at Wangberg nå var tilgjengelig for en sannsynligvis billig penge, noe som gjorde at Brann ikke torte å vente. Wangberg er trossalt et av Norges største mitstoppertalenter, noe som antallet u-21 kamper viser. Eller har vell Zsolt uttalt at han ønsker seg vidre, og ikke signerer noen ny kontrakt, noe som gjør signeringen enda mer forståelig. De som kritiserer overgangen er bare latterlige.

krakra

Hvordan ser vi det? Ikke en eneste egenprodusert spiller er i nærheten av førsteelveren. I hvert eneste tvilstilfelle blir de nedprioritert. Kun når konkurrentene er skadet, de omskolerte presterer ræva og et talent kommer inn fra benken og er banens beste får de spille. Men så snart det er en jevn fight igjen er de ute. Haugen og Larsen har.fått endel innhopp i år, men da sitter det jo ikke folk over 22 på benken. Den rneste grunnen til at ungguttene får spille i det hele tatt er den tynne stallen.
Vi har blitt bedre på å utvikle talentene, men ille på å bruke dem.

Hatleking

Eg synst at det å kjøpe Wangberg er litt middels. Ikkje berre er han treig og har hatt tydelege teikn til å stagnere, men han er ikkje ein som pt utfordrar Jonsson og Zsolt. Hadde me henta ein stoppar, så hadde eg gjerne sett typar som Duré eller Semb Berge - altså talent som verkeleg kan nå langt i staden for ein litt middels stoppar som skal fylle opp. Men for all del - kan hende at Wangberg tek steget opp til der det var forventa han skulle spele.

Elles er midtbana fortsatt ubalansert. På dei tre sentrale midtbaneplassane har me Huseklepp, Nordkvelle, Mjelde, Barmen, Sokolowski og Mjelde. Felles for dei er at ingen av dei har ballvinnareigenskapar, defensive eigenskapar + fart. Nordkvelle har god fart, men er dårleg på det andre. Elles er det mykje treigt. Huseklepp er ein malplassert OM. Ja, eg veit eg var negativ til Owello, men det var helst fordi eg håpte at me etter kvart hadde fått midlar til å hente 'klassespelarar' med skikkelege defensive kvalitetar, type Hauger. Men Owello hadde gått rett inn i DM-posisjonen vår - sjølv om han ikkje er den aller beste defensivt.

krakra

Denne OM-rollen virker forøvrig å være helt idiotisk og  hvis vi ikke engang får Huseklepp til.å funke i den bør alarmklokkene ringe hardt. Den virker å være en mellomting mellom og hengende spiss og er verken fugl eller fisk. Passet bra for Guastavino som verken var spiss eller midtbane, men klarer vi ikke få Huse i gang i rollen burde den fjernes

Jose Arrogantio

Det er feil at ingen argumenterte for flere midtstoppere før Wangberg kom inn. En av argumentene for å hente Karadas var at han kunne brukes som midtstopper også. For eksempel en post fra Xminator tror jeg det var som etterlyste en midtstopper.

Også tull at midtstopperne våre er rollespesialister. Zsolt spiller DM på landslaget og Jonsson har spilt mye høyreback. Wangberg kan vel også spille DM. Eneste rollespesialisten er Grønner.

Go Up