• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Vil ikke si at den italienske ligaen er voldsomt fysisk, da tror jeg du bør ta en titt eller to til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Spørsmål: Overdriver vi betydningen av type liga?

Finner vi ikke alle spilletyper i alle ligaer?

Jeg sier ikke at alle ligaer er like, men overdriver vi betydningen av deres ulikheter?
Tren på langskudd

olebrann3

For å ikke snakke om den rusiske klubben som var etter han. Er vell ganske fysisk liga det også.  Hadde fått det kjekt etterhvert med noen store stjerner etterhvert.

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 21:56:21 PM
Vil ikke si at den italienske ligaen er voldsomt fysisk, da tror jeg du bør ta en titt eller to til.


Skal innrømme jeg ikke har fulgt veldig med på italiensk liga, var bare inntrykket jeg hadde fått av folk at den ikke er veldig teknisk i hvert fall.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on October 12, 2011, 22:48:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 21:56:21 PM
Vil ikke si at den italienske ligaen er voldsomt fysisk, da tror jeg du bør ta en titt eller to til.


Skal innrømme jeg ikke har fulgt veldig med på italiensk liga, var bare inntrykket jeg hadde fått av folk at den ikke er veldig teknisk i hvert fall.


Mer teknisk enn fysisk.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on October 12, 2011, 22:25:49 PM
Spørsmål: Overdriver vi betydningen av type liga?

Finner vi ikke alle spilletyper i alle ligaer?

Jeg sier ikke at alle ligaer er like, men overdriver vi betydningen av deres ulikheter?


Enig i det, men det er vel ikke tvil om at det er mer teknikk i Spania og mer fysikk i England. Men det kan selvfølgelig overdrives litt til tider.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on October 12, 2011, 22:48:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 21:56:21 PM
Vil ikke si at den italienske ligaen er voldsomt fysisk, da tror jeg du bør ta en titt eller to til.


Skal innrømme jeg ikke har fulgt veldig med på italiensk liga, var bare inntrykket jeg hadde fått av folk at den ikke er veldig teknisk i hvert fall.


Mye fin fotball som spilles der, mange slepne spillere, men pga. av gamle synder fra Italia er vel det den jevne oppfatningen av anglofile nordmenn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Overgang - selg Gustav med en gang om han ikke vil signere ny kontrakt, inn med PVM på samme plass. Godt mulig jeg ikke er først ute med dette, men gidder ikke lese gjennom 5 sider etter å vært på ferie :)
Tiocfaidh ár lá

dudo

Quote from: Klaus_Brann on October 13, 2011, 01:29:48 AM
Quote from: Jose Arrogantio on October 12, 2011, 22:48:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 21:56:21 PM
Vil ikke si at den italienske ligaen er voldsomt fysisk, da tror jeg du bør ta en titt eller to til.


Skal innrømme jeg ikke har fulgt veldig med på italiensk liga, var bare inntrykket jeg hadde fått av folk at den ikke er veldig teknisk i hvert fall.


Mye fin fotball som spilles der, mange slepne spillere, men pga. av gamle synder fra Italia er vel det den jevne oppfatningen av anglofile nordmenn.


Seedorf er jo der. Ordboksdefinisjonen på slepen spiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 13, 2011, 12:56:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 13, 2011, 01:29:48 AM
Quote from: Jose Arrogantio on October 12, 2011, 22:48:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 21:56:21 PM
Vil ikke si at den italienske ligaen er voldsomt fysisk, da tror jeg du bør ta en titt eller to til.


Skal innrømme jeg ikke har fulgt veldig med på italiensk liga, var bare inntrykket jeg hadde fått av folk at den ikke er veldig teknisk i hvert fall.


Mye fin fotball som spilles der, mange slepne spillere, men pga. av gamle synder fra Italia er vel det den jevne oppfatningen av anglofile nordmenn.


Seedorf er jo der. Ordboksdefinisjonen på slepen spiller.


True story.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

October 18, 2011, 13:37:14 PM #461 Last Edit: October 18, 2011, 13:40:21 PM by Gulløl
Brann skal trolig hente en ny midtstopper neste år, siden Christian Kalvenes neppe får forlenget kontrakten. Siden Brann neppe kan plukke på øverste nasjonale hylle der Even Hovland er. Kunne 28 år gamle Christian Brink vært et alternativ, et spiller med god erfaring fra Sogndal, Lyn og Sundsvall ? I Sundsvall kjemper han nå i opprykksstriden med klubben sin til Allsvenskan. Skal Brann bygge opp klubben med en større lokal profil er vel han en av hordalendingene som kan være aktuelle. Spilleren har kontrakt ut 2012 med sin svenske klubb, så han vil vel koste litt i overgangssum om han skal hentes ved nyttår. Om han vil være er bedre maker til Zsolt en det Grorud er, er vel vanskelig å si. Noen som har fulgt noe med på han siste par år som kan si noe om det ?
http://www.sunnhordland.no/article/20111018/SPORT/710199999
http://no.wikipedia.org/wiki/Christian_Brink
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Vi har 3 stoppere under kontrakt i 2012. Det skal i utgangspunktet være nok. Om noen skal inn må det være en spiller som er klart bedre enn Grorud og Yaw.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on October 18, 2011, 13:39:47 PM
Vi har 3 stoppere under kontrakt i 2012. Det skal i utgangspunktet være nok. Om noen skal inn må det være en spiller som er klart bedre enn Grorud og Yaw.


Ja, skal noen inn må de være klart bedre enn Grorud og Yaw, og vi trenger virkelig en sånn stopper også.

dudo

Quote from: Jose Arrogantio on October 18, 2011, 14:00:08 PM
Quote from: Xminator on October 18, 2011, 13:39:47 PM
Vi har 3 stoppere under kontrakt i 2012. Det skal i utgangspunktet være nok. Om noen skal inn må det være en spiller som er klart bedre enn Grorud og Yaw.


Ja, skal noen inn må de være klart bedre enn Grorud og Yaw, og vi trenger virkelig en sånn stopper også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Gulløl on October 18, 2011, 13:37:14 PM
Brann skal trolig hente en ny midtstopper neste år, siden Christian Kalvenes neppe får forlenget kontrakten. Siden Brann neppe kan plukke på øverste nasjonale hylle der Even Hovland er. Kunne 28 år gamle Christian Brink vært et alternativ, et spiller med god erfaring fra Sogndal, Lyn og Sundsvall ? I Sundsvall kjemper han nå i opprykksstriden med klubben sin til Allsvenskan. Skal Brann bygge opp klubben med en større lokal profil er vel han en av hordalendingene som kan være aktuelle. Spilleren har kontrakt ut 2012 med sin svenske klubb, så han vil vel koste litt i overgangssum om han skal hentes ved nyttår. Om han vil være er bedre maker til Zsolt en det Grorud er, er vel vanskelig å si. Noen som har fulgt noe med på han siste par år som kan si noe om det ?
http://www.sunnhordland.no/article/20111018/SPORT/710199999
http://no.wikipedia.org/wiki/Christian_Brink

Ingen flere rutinerte middelmådigheter takk.

Utmedsnolken

October 18, 2011, 16:00:47 PM #467 Last Edit: October 18, 2011, 16:19:16 PM by Utmedsnolken
edit: feil tråd
"og der snubler Sæternes igjen"

Gepard

I Brann er man rett og slett ELENDIG på dette her. En skam.

Huff

Quote from: Xminator on October 18, 2011, 13:39:47 PM
Vi har 3 stoppere under kontrakt i 2012. Det skal i utgangspunktet være nok. Om noen skal inn må det være en spiller som er klart bedre enn Grorud og Yaw.


Hør, hør. egentlig burde fjerdestopperen være et talent, men slik kvaliteten er på to av de tre etablerte må det snarere en klassestopper inn -dersom noen skal inn.

Denne kompisen av Austin er jeg mer positiv til, tross min erklærte skepsis til om nåløyet fra prøvespill til kontrakt er trangt nok. Sier sitt til at en har mer troen på kunnskapene til sine egne utenlandske spillere enn klubbens eget ''speiderapparat''.

Jose Arrogantio

Tenker sånn at hvis man er kompis og anbefalt av Rudy kan man i hvert fall ikke være noen med feil type innstilling i hvert fall. Så får man håpe ferdighetene holder også.

Gulløl

Kompisen til Austin på youtube. Ser ut som at teknikken er i orden ihvertfall.
Raskere en Fakiri også (selv om det ikke er en stor prestasjon)
http://www.youtube.com/watch?v=qJ9hFP9ekdc
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Likte han der kompisen til Austin. Vet ikke nivået der han spiller, men ser at han er kjapp, god teknikk, god venstrefot og det jeg liker veldig godt er hans deffensive jobb der han er kjapt oppi motstanderen når han får ballen.  Spennende spiller. 22 år gammel også, så han har en fremtid.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Må bli en stor overgang for han å spille på stadioner med tribuner...

Ellers virket det jo greit. Men det gjør det vanligvis på slike skrytevideoer. Om det holder til kontrakt gjenstår å se. Sannsynligvis ikke.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Sant nok, men jeg går god for Austin, jeg er sikker på at han mener denne spilleren kan bidra. Selv om det er en skrytevideo så syntes jeg likevel man kan se kvaliteter. Jeg tviler på han gikk i duell med en gang motstanderen hadde ballen bare for å komme på en skrytevideo. Men gjenstår å se, men det kan godt være det blir som du sier.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Det er de færreste prøvespillere som får kontrakt. Jeg bygger det ikke på noe mer enn det.
Men klart at Austin sitt ord kan legge tyngde på vektskålen, men vi har jo ikke bare hatt gode erfaring med spillere som snakker inn kompisen sin. Sist var det vel Bakke som gikk god for en islending som ikke akkurat innfridde.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Nixon on October 18, 2011, 22:49:59 PM
Det er de færreste prøvespillere som får kontrakt. Jeg bygger det ikke på noe mer enn det.
Men klart at Austin sitt ord kan legge tyngde på vektskålen, men vi har jo ikke bare hatt gode erfaring med spillere som snakker inn kompisen sin. Sist var det vel Bakke som gikk god for en islending som ikke akkurat innfridde.


Sant nok! Håper uansett han er bra nok, for Brann trenger sårt en god venstreback.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Disse prøvespillerene stoler jeg 100% at Skarsfjord m/medarbeidere klarer å finsikte selv. Vi bør ha en porsjon tillit til at de finner riktige typer etter fjorårets innkjøp.

Det er plass i stallen til å fylle opp en førsteelver med spillere på nivået til Zsolt eller bedre. Det er neppe penger i kassen til å gjøre det samme.

osoerli

Quote from: Gulløl on October 18, 2011, 20:23:48 PM
Kompisen til Austin på youtube. Ser ut som at teknikken er i orden ihvertfall.
Raskere en Fakiri også (selv om det ikke er en stor prestasjon)
http://www.youtube.com/watch?v=qJ9hFP9ekdc


Skulle klart å lage ein vel så bra skrytevideo av både Holmvik og Fakiri
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

http://fotball.bt.no/eliteserien/article212733.ece

Ser ikke ut som vi er blant de klubbene som er mest aktuelle, men leser at Kleiven angivelig er ''nevnt'' på stadion. Håper det blir med det. Er vel ikke den spillertypen vi trenger per nå, men etter et vintervindu der vi gikk for spillertyper vi faktisk hadde bruk for både mtp formasjon og de rette typene har jeg etterhvert blitt mer skeptisk til hva vi driver med. Håper virkelig ikke vi går tilbake til å hente ''navn'' fremfor riktige spillertyper.

ostraume

Kleiven er vel ikke mye til "navn"?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on October 19, 2011, 08:17:31 AM
Disse prøvespillerene stoler jeg 100% at Skarsfjord m/medarbeidere klarer å finsikte selv. Vi bør ha en porsjon tillit til at de finner riktige typer etter fjorårets innkjøp.


Desverre tror jeg den holdningen, som jeg mener er ytterst naiv, er vanlig i Brann og norsk fotball. Prøvespill blir sett på som en god måte å vurdere spilleren på og resultatene er jo som regel nedslående.

Spilleren er oppe til eksamen i et par dager, eller en liten uke. Alles øyne er på ham og han mobiliserer maks i en kunstig setting.

For å vurdere spillerne skikkelig, må man se dem flere ganger i kampsituasjon. Ulike scenarier. Når man leder, når man ligger under, når han er mannsmarkert, når de møter virkelig god motstand, når han blir provosert, når han ikke er engasjert etc.

Prøvespill er narrespill. Vi som fans kan ikke akseptere idiotien.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Jose Arrogantio

Quote from: Joggi Bogga on October 20, 2011, 11:56:54 AM
Quote from: Xminator on October 19, 2011, 08:17:31 AM
Disse prøvespillerene stoler jeg 100% at Skarsfjord m/medarbeidere klarer å finsikte selv. Vi bør ha en porsjon tillit til at de finner riktige typer etter fjorårets innkjøp.


Desverre tror jeg den holdningen, som jeg mener er ytterst naiv, er vanlig i Brann og norsk fotball. Prøvespill blir sett på som en god måte å vurdere spilleren på og resultatene er jo som regel nedslående.

Spilleren er oppe til eksamen i et par dager, eller en liten uke. Alles øyne er på ham og han mobiliserer maks i en kunstig setting.

For å vurdere spillerne skikkelig, må man se dem flere ganger i kampsituasjon. Ulike scenarier. Når man leder, når man ligger under, når han er mannsmarkert, når de møter virkelig god motstand, når han blir provosert, når han ikke er engasjert etc.

Prøvespill er narrespill. Vi som fans kan ikke akseptere idiotien.


Klart flott om man kan følge med spilleren i flere kamper, men man må se på ressursene man har. Brann har ikke råd til å sende en speider til Jamaica i flere uker for en spiller. Da er prøvespill nødvendig i forhold til ressursene vi har. Dessuten viser prøvespill hvordan han gjør det i forhold til norsk standard og hvordan han passer inn i stallen.

krakra


Huff

Husker når Hanstveit var på prøvespill i Werder Bremen, mener trenerens tilbakemelding var at de forventet mye mer, og at en prøvespiller -som hadde denne ene uken på og overbevise- virkelig måtte storspille. Gi 200 prosent og kjøre på. Hanstveit hadde vært like god som de fleste Werderspillerne på trening, men dette var på langt nær nok.  Skulle en bli signert etter et prøvespill måtte en virkelig brilliere -altså være bedre enn de andre. Kan tyde på at holdningen der var at dersom en prøvespiller overgikk de andre hadde han trolig nivået inne (ikke nødvendigvis mer), var han helt grei var han trolig for dårlig -netopp fordi prøvespillere gjerne overpresterte på prøvespill.

Våre prøvespillere har ikke vist seg gode nok etter de har fått kontrakt, foruten Zsolt og mulighens Bajter (som stort sett akkurat har kommet tilbake fra skade når han har spilt, så vanskelig å vurdere). Pga Mezquida, Jininho, Diego, Bajter og Labuskas har jeg derfor overhodet ikke tillit til at vårt sportslige apparat klarer å gi en riktig vurdering av prøvespillere, dette gjelder og forperioden før Skars. Mjelde signerte Einarsson og SN sendte en ung brasse som nå er fast i brasilliansk Serie A hjem igjen. De prøvespillerne Skars har veid og funnet for lett har stortsett trolig vært totalbås. Disse islendingene vi hadde innom i sommer var eksempelvis allerede avvist av klubber på nivå med Løv-Ham -sier og litt om Branns nettverk.

osoerli

Står ikkje noko om kor gamal denne karen er, eller om han er back eller midtstopper.
Nokon som veit?
http://fotball.bt.no/2div3/article212764.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Quote from: osoerli on October 20, 2011, 13:03:33 PM
Står ikkje noko om kor gamal denne karen er, eller om han er back eller midtstopper.
Nokon som veit?
http://fotball.bt.no/2div3/article212764.ece


Ett kjapt Google-søk fikk frem at han er 1988 modell, altså 23 år i år. Han har også spilt Futsal med Boca Juniors Bergen der han ble kåret til BB i en kamp i starten av dette året. Han kan brukes som midtstopper eller  sentral midtbane står det i denne artikkelen:

http://fotball.aftenposten.no/2div3/article192449.ece

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Chrisstah

http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Huff

Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.


Seks-syv miller er for lite selv med en videresalgsklausul. Skal noe slikt være aktuellt må en i tillegg har med noe om tilleggsbetalinger etter spilletid og mål. En bør nok doble ift Ojo, og begynne på 12-15 mill. Brann har overhgodet ikke oversikt over noe som helst spillermarked utover TL og Adecco noe prøvespillerne våre viser til gangs. Og spillere av Ojos format vokser ikke på trær. Sammen med Gustav er jo Ojo Branns offensive spill.

Ojo er og en nær komplett spiss med enorme svakheter det ikke skal være umulig å få orden på. Fyren er  ingen bakromsspiss, men tilbringer likevel 50 prosent av kampene i offside... Han er likevel meget god. Rask, sterk har grei teknikk, bra skudd, er bra i luften og pasningene er helt greie. For sin egen del trenger han nok et år til i TL for å komme seg rent taktisk, og jeg er meget usikker på hvordan det vil gå med fyren per nå i et tøffere fotballklima der analfabeten i større grad overlates til seg selv. For Branns del er dog det første det viktigste; stor, sterk og rask målskorer som i tillegg bidrar med målgivende. Forrige spiss Brann hadde som -muligens- oppfyllte disse kriteriene var den forhatte Tore Andre Flo, og før den tid husker jeg ingen, det er med andre ord ca.15 år eller mer mellom hver gang vi får tak i en slik spisstype... I TL er det ingen andre slike spisser som jeg kommer på og jeg vil anta en ikke finner spisser av denne typen med noe som likner tilsvarende kvalitet i Adecco.

Det eneste positive resultatet jeg kan tenke med av en Ojoavgang er at vi blir tvunget til å spille bedre fotball -ala Aafk uten Aarøy- men samtidig tror jeg ikke Skarser like fleksibel som Rekdal.

krakra

Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.
Og Brann ville neppe funnet noen av dem. Hadde vi solgt Ojo for 6 millioner hadde vi blitt svekket. Ganske vesentlig.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on October 20, 2011, 13:03:33 PM
Står ikkje noko om kor gamal denne karen er, eller om han er back eller midtstopper.
Nokon som veit?
http://fotball.bt.no/2div3/article212764.ece


Han er bra han, god spillforståelse, overblikk og teknikk, men ikke noe for Brann. Har selv spilt mot han flere ganger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.


Selge Ojo for 7 miller? Nei nei nei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on October 20, 2011, 14:26:01 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.


Seks-syv miller er for lite selv med en videresalgsklausul. Skal noe slikt være aktuellt må en i tillegg har med noe om tilleggsbetalinger etter spilletid og mål. En bør nok doble ift Ojo, og begynne på 12-15 mill. Brann har overhgodet ikke oversikt over noe som helst spillermarked utover TL og Adecco noe prøvespillerne våre viser til gangs. Og spillere av Ojos format vokser ikke på trær. Sammen med Gustav er jo Ojo Branns offensive spill.

Ojo er og en nær komplett spiss med enorme svakheter det ikke skal være umulig å få orden på. Fyren er  ingen bakromsspiss, men tilbringer likevel 50 prosent av kampene i offside... Han er likevel meget god. Rask, sterk har grei teknikk, bra skudd, er bra i luften og pasningene er helt greie. For sin egen del trenger han nok et år til i TL for å komme seg rent taktisk, og jeg er meget usikker på hvordan det vil gå med fyren per nå i et tøffere fotballklima der analfabeten i større grad overlates til seg selv. For Branns del er dog det første det viktigste; stor, sterk og rask målskorer som i tillegg bidrar med målgivende. Forrige spiss Brann hadde som -muligens- oppfyllte disse kriteriene var den forhatte Tore Andre Flo, og før den tid husker jeg ingen, det er med andre ord ca.15 år eller mer mellom hver gang vi får tak i en slik spisstype... I TL er det ingen andre slike spisser som jeg kommer på og jeg vil anta en ikke finner spisser av denne typen med noe som likner tilsvarende kvalitet i Adecco.

Det eneste positive resultatet jeg kan tenke med av en Ojoavgang er at vi blir tvunget til å spille bedre fotball -ala Aafk uten Aarøy- men samtidig tror jeg ikke Skarser like fleksibel som Rekdal.


Er han analfabet? Hvis ikke, er det en rimelig råtten måte å beskrive han på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Onside !!!

Quote from: roaldinho on October 20, 2011, 13:08:32 PM
Quote from: osoerli on October 20, 2011, 13:03:33 PM
Står ikkje noko om kor gamal denne karen er, eller om han er back eller midtstopper.
Nokon som veit?
http://fotball.bt.no/2div3/article212764.ece


Ett kjapt Google-søk fikk frem at han er 1988 modell, altså 23 år i år. Han har også spilt Futsal med Boca Juniors Bergen der han ble kåret til BB i en kamp i starten av dette året. Han kan brukes som midtstopper eller  sentral midtbane står det i denne artikkelen:

http://fotball.aftenposten.no/2div3/article192449.ece




Han så på ingen måte god nok for Brann! Har spilt med og mot Endre Brenne, både ute og i futsal! Han holder greit 2. div (kanskje 1.) nivå.

Huff

Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:51:43 PM
Quote from: Huff on October 20, 2011, 14:26:01 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.


Seks-syv miller er for lite selv med en videresalgsklausul. Skal noe slikt være aktuellt må en i tillegg har med noe om tilleggsbetalinger etter spilletid og mål. En bør nok doble ift Ojo, og begynne på 12-15 mill. Brann har overhgodet ikke oversikt over noe som helst spillermarked utover TL og Adecco noe prøvespillerne våre viser til gangs. Og spillere av Ojos format vokser ikke på trær. Sammen med Gustav er jo Ojo Branns offensive spill.

Ojo er og en nær komplett spiss med enorme svakheter det ikke skal være umulig å få orden på. Fyren er  ingen bakromsspiss, men tilbringer likevel 50 prosent av kampene i offside... Han er likevel meget god. Rask, sterk har grei teknikk, bra skudd, er bra i luften og pasningene er helt greie. For sin egen del trenger han nok et år til i TL for å komme seg rent taktisk, og jeg er meget usikker på hvordan det vil gå med fyren per nå i et tøffere fotballklima der analfabeten i større grad overlates til seg selv. For Branns del er dog det første det viktigste; stor, sterk og rask målskorer som i tillegg bidrar med målgivende. Forrige spiss Brann hadde som -muligens- oppfyllte disse kriteriene var den forhatte Tore Andre Flo, og før den tid husker jeg ingen, det er med andre ord ca.15 år eller mer mellom hver gang vi får tak i en slik spisstype... I TL er det ingen andre slike spisser som jeg kommer på og jeg vil anta en ikke finner spisser av denne typen med noe som likner tilsvarende kvalitet i Adecco.

Det eneste positive resultatet jeg kan tenke med av en Ojoavgang er at vi blir tvunget til å spille bedre fotball -ala Aafk uten Aarøy- men samtidig tror jeg ikke Skarser like fleksibel som Rekdal.


Er han analfabet? Hvis ikke, er det en rimelig råtten måte å beskrive han på.


Har forstått det slik ja, men er ikke 100 prosent sikker så burde nok ikke ha skrevet det i posten min.

Gepard

Ojo skal vi ha 25 mill for. Ferdig arbeid.

Utmedsnolken

Quote from: Gepard on October 20, 2011, 16:00:44 PM
Ojo skal vi ha 25 mill for. Ferdig arbeid.


virker urealistisk når man ser hva de betalte for Moa.
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Moa var en helt annen affære. Han hadde avtale med VIF om at han forlenget mot at han fikk forlate klubben for en viss sum. I tillegg har de jo ganske kraftige videresalgsklausuler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on October 20, 2011, 15:13:15 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 20, 2011, 14:51:43 PM
Quote from: Huff on October 20, 2011, 14:26:01 PM
Quote from: Chrisstah on October 20, 2011, 13:41:56 PM
http://www.dagbladet.no/2011/10/20/sport/fotball/kim_ojo/brann/hannover/18691565/

Hannover interessert i Ojo.

Hva prises han til mon tro? vil nok tro at vi kunne klart å fått en 6-7 miller for han , samtidig med en ok videresalgsklausul.

Hadde vi fått det for han så sier jeg selg. Det finnes utallige gode spisser der ute for den prisen.


Seks-syv miller er for lite selv med en videresalgsklausul. Skal noe slikt være aktuellt må en i tillegg har med noe om tilleggsbetalinger etter spilletid og mål. En bør nok doble ift Ojo, og begynne på 12-15 mill. Brann har overhgodet ikke oversikt over noe som helst spillermarked utover TL og Adecco noe prøvespillerne våre viser til gangs. Og spillere av Ojos format vokser ikke på trær. Sammen med Gustav er jo Ojo Branns offensive spill.

Ojo er og en nær komplett spiss med enorme svakheter det ikke skal være umulig å få orden på. Fyren er  ingen bakromsspiss, men tilbringer likevel 50 prosent av kampene i offside... Han er likevel meget god. Rask, sterk har grei teknikk, bra skudd, er bra i luften og pasningene er helt greie. For sin egen del trenger han nok et år til i TL for å komme seg rent taktisk, og jeg er meget usikker på hvordan det vil gå med fyren per nå i et tøffere fotballklima der analfabeten i større grad overlates til seg selv. For Branns del er dog det første det viktigste; stor, sterk og rask målskorer som i tillegg bidrar med målgivende. Forrige spiss Brann hadde som -muligens- oppfyllte disse kriteriene var den forhatte Tore Andre Flo, og før den tid husker jeg ingen, det er med andre ord ca.15 år eller mer mellom hver gang vi får tak i en slik spisstype... I TL er det ingen andre slike spisser som jeg kommer på og jeg vil anta en ikke finner spisser av denne typen med noe som likner tilsvarende kvalitet i Adecco.

Det eneste positive resultatet jeg kan tenke med av en Ojoavgang er at vi blir tvunget til å spille bedre fotball -ala Aafk uten Aarøy- men samtidig tror jeg ikke Skarser like fleksibel som Rekdal.


Er han analfabet? Hvis ikke, er det en rimelig råtten måte å beskrive han på.


Har forstått det slik ja, men er ikke 100 prosent sikker så burde nok ikke ha skrevet det i posten min.


Okei, hvis han er det stiller det seg litt annerledes, men uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 20, 2011, 16:30:40 PM
Moa var en helt annen affære. Han hadde avtale med VIF om at han forlenget mot at han fikk forlate klubben for en viss sum. I tillegg har de jo ganske kraftige videresalgsklausuler.


Akkurat. Man kan ikke sammenligne de.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up