• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Tadas bør iallefall forsvinne etter sesongen. Han virker rett og slett om en direkte dårlig spiller og jeg har ennå til gode å se en eneste spennende ferdighet hos ham. Grei innsats, men på ingen måte noe voldsomt det heller. Utrolig uoppmerksom, sjokkert hver gang han får ballen.

kabelmann

Han må gjerne forsvinne før sesongen er over for min del. Han har jo absolutt ingenting å by på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Det har jeg sagt siden landskampen han hadde mot Skottland. Skottland er riktignok ikke dårlige hjemme, men de andre spillerne på laget gjorde det bedre enn han, han virket rett og slett som en klovn. Nei, send han hjem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Belfort

Quote from: roaldinho on October 02, 2011, 22:20:26 PM
Det har jeg sagt siden landskampen han hadde mot Skottland. Skottland er riktignok ikke dårlige hjemme, men de andre spillerne på laget gjorde det bedre enn han, han virket rett og slett som en klovn. Nei, send han hjem.


Gudene må vite hva skarsfjord så i han

krakra

Muskler.

Så langt skjønner jeg ikke hvorfor han prioriteres foran Haugsdal. Han vinner jo ingen dueller. Han ER jo aldri der duellene skjer. Han bidar med svært lite og jeg kan ikke tenke meg at Brann gir ham ny kontrakt. Så hva er poenget med å la ham spille så mye?

Hatleking

Det ser vel ut som at Holmvik er ute i kulda igjen? Tvilar sterkt på at han får kontrakt for neste år. Han kan dog gjere ein god jobb i ein mindre klubb.

osoerli

Quote from: Hatleking on October 02, 2011, 22:52:57 PM
Det ser vel ut som at Holmvik er ute i kulda igjen? Tvilar sterkt på at han får kontrakt for neste år. Han kan dog gjere ein god jobb i ein mindre klubb.

Han er betre i det offensive spelet enn Fakiri, og slår gode innlegg.
Hadde neppe vore dårlegare enn Fakiri i det defensive i dag.
Burde faktisk starta i dag som venstre back.
Bør heilt klart få fornya kontrakt med mindre Bømla-Jokke blir henta inn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: krakra on October 02, 2011, 22:39:38 PM
Muskler.

Så langt skjønner jeg ikke hvorfor han prioriteres foran Haugsdal. Han vinner jo ingen dueller. Han ER jo aldri der duellene skjer. Han bidar med svært lite og jeg kan ikke tenke meg at Brann gir ham ny kontrakt. Så hva er poenget med å la ham spille så mye?


Som sagt: Labukas er hentet utenfra. Derfor velger Skarsfjord ham foran Haugsdal.
Tren på langskudd

osoerli

October 03, 2011, 13:06:31 PM #258 Last Edit: October 03, 2011, 16:41:57 PM by osoerli
Eg vil at 2012 skal planleggjast for 4-4-2.
Då har ein større høve å spela meir variert angrepsfotball.  Det vi har idag blir for forutsigbart og veikt.
Ønskelista blir då slik (i priorotert rekkeføgje):

1. Ny spiss type bakrom (som Helstad, Sørum etc.)
2. Ny spiss backup (3. valg til å overta for labbetuss)
3. Ny venstre back (gjerne Jokke Wåge Nilsen)
4. Ny midtstopper med fart (gjerne Hovland)
5. Ny høgre kant med fart og god innleggsfot

Eg vil ha 2 spissar inn før forsterking av forsvaret.
Nordkvelle og Haugsdal kan evt. spelast inn som høgrekant i vinter dersom det ikkje er midlar til 5.
Dersom Opdal forsvinn hentes Mohus tilbake, evt. Fanas lovende Dyngeland.
Førsteelveren blir med alternativ omtrent slik:

                                              Piotr (Opdal, Øvretveit)
Sæv (Haugsdal, Fakiri) - Zsolt(Grorud ) -Ny stopper (Yaw) - Ny v.back (Holmvik, Fakiri)
                                              Austin (Barmen, Mjelde)
Nordkvelle (Guastavino, Haugsdal)              -              Larsen (Bentley, Mjelde, Holmvik)
                                        Haugen (Guastavino, Nordkvelle, Mjelde)
             Ojo (Ny spiss 3.valg, Guastavino) - Ny bakroms (Ny spiss 3. valg, Larsen)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Wingfoot

1. Vi har da 2 spillere som har fart/rykk til å brukes som bakromsspiss (Gustav og Haugsdal).
2. En Ojo-backup, ja takk.
3. Ja takk, hvis ikke klarer vi oss nok med Holmvik og Fakiri (selv om det ikke er optimalt)
4. Håper fremdeles at Yaw skal klare å slå gjennom og bli en stjernestoppet (men sier selvsagt ikke nei til Hovland, men han blir nok for dyr :( )
5. Har vært et stort savn (lurer på om Larsen kna fungere i denne rollen, forutsetter 4-4-2 formasjon da)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Xminator

For å sette det på spissen har vi 5 spillere som er gode nok. Piotr, Zsolt, Austin, Guastavino og Ojo. Resten skal heve seg MYE før de er gode nok til å ta Brann opp mot medaljene. Mjelde er en flopp ut fra forventningene vi hadde etter sesongen hans i Sandefjord. Bentley nærmer seg også den kategorien selv om han bør ha en sesong til før man stempler ham for historien. Grorud svekket oss i forhold til Kalvenes, så den posisjonen har også betydelig grunnlag for forbedring.

I høst har Brann spilt som en middelhavsfarer og hatt poengfangst som ett nedrykkslag. Det er realiteten for 2011, selv om vi fortsatt lever på cupfinale og overprestasjon i første halvdel av sesongen.

Jeg tror dette handler mer om spillermateriell enn spillemodell. Slik jeg ser det må vi ha inn 8 spillere til på det nivået Nordkvelle representere - og helst bedre - for å være en gullkandidat over 30 kamper.

ostraume

Helt enig. 5 spillere som holder medaljenivå, vi trenger rett og slett flere. Med dagens økonomi så blir det vel heller færre til neste sesong. Både Rudy og G er jo i faresonen for å forsvinne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

OK, eg valgte ut frå litt realisme.  Og eg meinar med blir medaljekandidat med mine forslag.  Forutsetter sjølsagt ein trener som klarar å skapa eit meir variert angrepsspel enn årets.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: osoerli on October 03, 2011, 16:46:50 PM
OK, eg valgte ut frå litt realisme.  Og eg meinar med blir medaljekandidat med mine forslag.  Forutsetter sjølsagt ein trener som klarar å skapa eit meir variert angrepsspel enn årets.


Jose Arrogantio

Er ennå ikke overbevist om at vi kan spille effektiv ballbesittende fotball med et så tregt bakre ledd som vi har (med unntak av Sævarsson som ikke passer inn i et ballbesittende lag av helt andre grunner). Vi trenger nye backer og minst en ny midtstopper skal vi spille slik som mange, og også jeg, ønsker.

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on October 03, 2011, 17:42:58 PM
Er ennå ikke overbevist om at vi kan spille effektiv ballbesittende fotball med et så tregt bakre ledd som vi har (med unntak av Sævarsson som ikke passer inn i et ballbesittende lag av helt andre grunner). Vi trenger nye backer og minst en ny midtstopper skal vi spille slik som mange, og også jeg, ønsker.


RBK i sine glansdager hadde verdens tregeste stopperpar gjennom tidende (Hoftun/Brakstad) så alt er mulig. Men, ser en på formasjonen over tenker jeg en enda mer utpreget DM rolle på Austin der han generellt ligger lengre bak på banen enn i dag kanskje blir liggende dersom Zsolt går fremover osv. Forøvrig forsvinner vel gjerne noen foran neste sesong uansett og jeg tror ovehodet ikke stallen blir uforandret (+Nordkvelle) heller. Ser ikke hvorfor vi ikke skal kunne anskaffe oss en ny back og stopper om ikke Skars prioriterer annerledes. 

Xminator

Problemet er at både Austin og Guastavino går inn i sitt Bosmanår med alt det som følger med av forstyrrelser.

Ut fra det Brann har vist i høst så skal vi være minst like heldige på overgangsmarkedet i vinter for å være noen kandidat over midten av tabellen når vi kommer til November.

Xminator

Det er for øvrig mulig å forlenge før kontrakter går ut på dato:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3244033.ece

Huff

Quote from: Xminator on October 04, 2011, 09:15:28 AM
Det er for øvrig mulig å forlenge før kontrakter går ut på dato:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3244033.ece


Kun ett år, men ett år er som kjent en hel sesong -og stafett er stafett. Her ser vi tydeligvis et lønnshopp på en spiller som vet han blir solgt uansett. Om han har to-eller tre år igjen av kontrakten er rævandes likegyldig for solgt blir han nok. For TIl er det derimot jævlaviktig.  Hadde de ventet til hans siste sesong hadde Kara neppe forlenget, men hva vet da TIL? Kloke Brann har jo aldri sluppet gode spillere på bosman.

Brann er gode på restiutusjon, å utvikle talenter som er klare til å ta steget, å opptre rederlig å høflig (ift spillere, andre klubber media, alt), gode på å budsjettere nøkternt og gode på innsats (under kamp). I tillegg virker det på meg som vi har TLs beste medisinske apparat og vi har kommet oss voldsomt på spillerlogistikk (fra totalt katastrofalt til ok). Alt annet er vi dårlige eller elendige på. Vi er elendige på samhandling, elendige på forhandlinger med spillere, elendige på å få talentene til å ta det siste steget osv.

Kjell249

Quote from: Koffert1 on October 03, 2011, 17:38:00 PM


Jeg har desverre null tro på at Haugen kan inngå i en fast startoppstilling som har håp om noe i nærheten av medaljer hvis han ikke forbedrer de svake sidene vesentlig. Nå har han startet flere kamper på rad og jeg blir mer skuffet for hver kamp. Mot VIF fikk han starte i drømmeposisjonen, og traff vel ikke med en eneste pasning over 4 meter. Bidrag på andre områder var som vanlig sterkt begrenset.

Dette gjelder Larsen og Holmvik også.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Quote from: Kjell249 on October 04, 2011, 12:13:41 PM
Mot VIF fikk han starte i drømmeposisjonen, og traff vel ikke med en eneste pasning over 4 meter.


Neida.

Ingen chip av ekstrem kvalitet som Sævarsson nølte altfor lenge med.

Ifm Haugen-debatten så er det altfor masse absolutter ute og går. Fyren er talentfull, men lider under manglende matching + eit lag som mangler ein god del på det taktiske under kamp.
Gå av.

dudo

Han hadde et par glimrende fremspillet, og vant til og med en duell mot Ogude helt i starten sv kampen. Bortsett fra det var det i likhet med resten av laget ikke allverden. Skulle selvsagt puttet på legget til Mjelde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Spelaren on October 04, 2011, 12:36:29 PM
Quote from: Kjell249 on October 04, 2011, 12:13:41 PM
Mot VIF fikk han starte i drømmeposisjonen, og traff vel ikke med en eneste pasning over 4 meter.


Neida.

Ingen chip av ekstrem kvalitet som Sævarsson nølte altfor lenge med.

Ifm Haugen-debatten så er det altfor masse absolutter ute og går. Fyren er talentfull, men lider under manglende matching + eit lag som mangler ein god del på det taktiske under kamp.
Kjell har jo tydeligvis en enorm torn i siden for Haugen. Blir bare useriøst å si at han ikke fikk vil noen ting. Han hadde enkelte veldig gode pasninger og jobber bare bedre og bedre defensivt, men som alle andre var han dårlig mot VIF totalt sett. Selv om han nok engang viste frem ekstremkvaliteter.

Og selvfølgelig kunne han spilt fast på et medaljelag. Selv om han neppe ville vært noen nøkkelspiller for øyeblikket. Men da trengs det en annen spillet som ikke bare legger opp til duellspill og kjemping, men litt pasningsspill her og der.


Nixon

Forsåvidt gammelt nytt. BA hadde en sak på det for noen uker sider. Men en flott signering dersom det skjer!
Rød makt på Hansa

Gepard

http://www.dagbladet.no/2011/10/04/sport/fotball/tippeligaen/tromso/kara_mbodji/18442501/

Stiller meg enormt tvilende til at man i Brann klarer å få sine stjerner til å forlenge, her er det bare å få seg et kurs i kontraktsforhandlinger hos Tromsø. Helt utrolig irriterende at en jallaklubb som Tromsø fremstår mer proff enn oss på dette området.

krakra

BAs sak var jo noe tynn. Greit å få en "bekreftelse" på at Brann faktisk jakter spilleren. Hadde vært en veldig god signering.

Hatleking

Quote from: krakra on October 04, 2011, 13:38:37 PM
BAs sak var jo noe tynn. Greit å få en "bekreftelse" på at Brann faktisk jakter spilleren. Hadde vært en veldig god signering.


Meget god - og me hadde endeleg fått kvalitet på venstresida.

Xminator

BA: Hardball-sjefen vil hente PVM tilbake til Brann. Soloutspill, men det er greit det kommer noen slike fra eksterne med penger igjen. Det er lenge siden 2004...

krakra

Problemet der er jo fortsatt at PVM neppe vil tilbake til Brann.

GlennK

Quote from: krakra on October 04, 2011, 14:25:15 PM
Problemet der er jo fortsatt at PVM neppe vil tilbake til Brann.


Fordi at?

Jose Arrogantio

Quote from: GlennK on October 04, 2011, 14:33:10 PM
Quote from: krakra on October 04, 2011, 14:25:15 PM
Problemet der er jo fortsatt at PVM neppe vil tilbake til Brann.


Fordi at?


Samme grunn som at Bjørn Helge Riise ikke kommer til Norge med det første. Vil heller tviholde på et håp om spill i England tenker jeg.

Hatleking

Quote from: Jose Arrogantio on October 04, 2011, 14:37:15 PM
Quote from: GlennK on October 04, 2011, 14:33:10 PM
Quote from: krakra on October 04, 2011, 14:25:15 PM
Problemet der er jo fortsatt at PVM neppe vil tilbake til Brann.


Fordi at?


Samme grunn som at Bjørn Helge Riise ikke kommer til Norge med det første. Vil heller tviholde på et håp om spill i England tenker jeg.


Dette er uansett eit positivt utspel initiativmessig.

Hatleking

Viss Brann får Våge Nilsen no, må me fortsatt få ein stoppar til. SLik eg ser det, er det fire norske alternativ som er gode nok:

- Hovland
- Kim André Madsen frå Godset.
- Steffen Hagen frå Odd. (Kan spele både høgreback og stoppar like bra)
- Paulsen Vatshaug frå Molde (Bosman)

Huff

I tillegg tipper jeg at vi snakker minimum en halvering av lønnen for PVMs tilfelle. Tjener sikkert opp mot eller over fem mill i året der borte og det kan han glemme her.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on October 04, 2011, 14:37:15 PM
Quote from: GlennK on October 04, 2011, 14:33:10 PM
Quote from: krakra on October 04, 2011, 14:25:15 PM
Problemet der er jo fortsatt at PVM neppe vil tilbake til Brann.


Fordi at?


Samme grunn som at Bjørn Helge Riise ikke kommer til Norge med det første. Vil heller tviholde på et håp om spill i England tenker jeg.
Ikke minst tjener de nok veldig mye mer i England, også Championship, enn i Norge.

krakra

Quote from: Hatleking on October 04, 2011, 14:38:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 04, 2011, 14:37:15 PM
Quote from: GlennK on October 04, 2011, 14:33:10 PM
Quote from: krakra on October 04, 2011, 14:25:15 PM
Problemet der er jo fortsatt at PVM neppe vil tilbake til Brann.


Fordi at?


Samme grunn som at Bjørn Helge Riise ikke kommer til Norge med det første. Vil heller tviholde på et håp om spill i England tenker jeg.


Dette er uansett eit positivt utspel initiativmessig.
Ja, hvis det har noen verdi og ikke bare et utspill for å skaffe goodwill mens Hardball vet godt at PVM ikke vil komme tilbake.

osoerli

Quote from: Hatleking on October 04, 2011, 14:39:17 PM
Viss Brann får Våge Nilsen no, må me fortsatt få ein stoppar til. SLik eg ser det, er det fire norske


Mogleg det, men eg ville no ha henta 2 spissar før eg tenkte forsvar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Quote from: osoerli on October 04, 2011, 15:00:17 PM
Quote from: Hatleking on October 04, 2011, 14:39:17 PM
Viss Brann får Våge Nilsen no, må me fortsatt få ein stoppar til. SLik eg ser det, er det fire norske


Mogleg det, men eg ville no ha henta 2 spissar før eg tenkte forsvar.


Er det ikke råflott med 3 spisser på én spissplass? Vi mangler helt klart kvalitet i forsvarsleddet. Antallet mål vi skorer er anstendig, antallet vi slipper inn er ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Enig. Forsvaret er for dårlig, og for treigt. Vi trenger inn en kvalitetsspiller på stopperplass og en på back. Jeg syns det er greit å tenke kvalitet på førsteelveren foran bredde, spesielt med Skarsfjords "rulleringspolitikk". To spisser holdt så lenge vi bare spiller med en spiss.

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on October 04, 2011, 15:00:17 PM
Quote from: Hatleking on October 04, 2011, 14:39:17 PM
Viss Brann får Våge Nilsen no, må me fortsatt få ein stoppar til. SLik eg ser det, er det fire norske


Mogleg det, men eg ville no ha henta 2 spissar før eg tenkte forsvar.


Bare 4 lag som slipper inn flere mål enn oss, mens bare 6 lag scorer mer enn oss. Forsvar er større prioritet enn angrep.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on October 04, 2011, 14:37:15 PM
Quote from: GlennK on October 04, 2011, 14:33:10 PM
Quote from: krakra on October 04, 2011, 14:25:15 PM
Problemet der er jo fortsatt at PVM neppe vil tilbake til Brann.


Fordi at?


Samme grunn som at Bjørn Helge Riise ikke kommer til Norge med det første. Vil heller tviholde på et håp om spill i England tenker jeg.


Råtne på benken...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on October 04, 2011, 16:22:38 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 04, 2011, 14:37:15 PM
Quote from: GlennK on October 04, 2011, 14:33:10 PM
Quote from: krakra on October 04, 2011, 14:25:15 PM
Problemet der er jo fortsatt at PVM neppe vil tilbake til Brann.


Fordi at?


Samme grunn som at Bjørn Helge Riise ikke kommer til Norge med det første. Vil heller tviholde på et håp om spill i England tenker jeg.


Råtne på benken...


BH Riise er vel ikke engang på benken. Ruiz har kommet inn og spiller høyrekant/spiss og er en mye bedre spiller enn BH og dermed foran i køen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Snakket om Vaagan Moen. Men han er jo forsåvidt ikke på benken han heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Positiv til om Brann henter Våge Nilsen. Han vil styrke en litt svak posisjon, han er ung og han er lokal.
Tren på langskudd

ostraume

PVM er kanskje enda såpass ung at han kan tenke seg lønnskutt for å restarte karrieren?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Tror også han er såpass gammel at om han kommer tilbake blir det for godt. Til Norge altså, ikke nødvendigvis Brann for godt.


Utmedsnolken

October 04, 2011, 22:50:17 PM #299 Last Edit: October 04, 2011, 23:20:15 PM by Utmedsnolken
Quote from: Onside !!! on October 04, 2011, 22:42:30 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brann-vil-hente-fkhstjerneskudd-3601768.html

JA TAKK!


Breaking NEWS   :-\

(beklager sarkasmen, men artikkelen har vært gjennomdiskutert i denne tråden, rett over posten din  ::) ??? ;D)
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up