• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Quote from: Corran on February 02, 2021, 18:48:17 PM
Quote from: Churchill on February 02, 2021, 18:42:23 PMArtig å følge dette på vg.no.

Så langt er det jo stort sett bare destruktivitet ute og går. Etter min mening viser denne saken hvor vanskelig det er å drive en klubb profesjonelt når man må dele beslutningsmyndighet med synsere uten ansvar, som ikke bidrar med annet enn sutring og klaging.

Må/bør det være sånn?
Var vel ikke noe bedre den gangen det var et ASA
Er jo ikke noe anderledes enn alt annet som er styrt av medlemmer eller akseeiere.

Og alle medlemmer er ikke synsere uten ansvar og selv om noen har et annet syn enn deg så er det vel ikke dermed slik du beskriver det.
Er du forresten medlem? Hvis ikke så meld deg inn og påvirk ikke sitt å suttre utenfor.

Brann sine problemer har NADA med kunstgress eller ikke kunstgress å gjøre - min påstand.
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Kjell249 on February 02, 2021, 18:49:52 PMHva var forresten feilen i innkallingen? Morsomt at det blir hevdet å være feil, uten at det blir begrunnet og ingen stiller spørsmål om det.
Han mente at ingen fikk mulighet til å komme med innspill til sakslisten(?). Jeg kjenner ikke klubblovene, så usikker på om det er riktig. Dette er jo et ekstraordinært årsmøte.

Lasaron

Oi. De tar debattinnlegg ETTER at de har bedt folk avgi stemme. Uproft.
Tren på langskudd

Lasaron

Det er ikke bare uproft, tror jeg. Det er, til forretningsorden, en skandale.
Tren på langskudd

Nixon

Denne Johannessen koser seg i alle fall hver gang Brann inviterer til møte. Elsker å høre sin egen stemme!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Dirigenten gir de som sitter hjemme null tid til å respondere på. Helt elendig. Håpløst. I flere av sakene leder han møtet som om det bare er de som er fysisk til stede som er med.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 18:42:23 PMArtig å følge dette på vg.no.

Så langt er det jo stort sett bare destruktivitet ute og går. Etter min mening viser denne saken hvor vanskelig det er å drive en klubb profesjonelt når man må dele beslutningsmyndighet med synsere uten ansvar, som ikke bidrar med annet enn sutring og klaging.

Må/bør det være sånn?

Det nå ikke være sånn, men det blir sånn når medlemmene ikke har tillit til styret og administrasjonen. Vi får håpe begge instanser er i stand til å bygge opp tillit fremover, selv om jeg tviler på at det er mulig med de personene som innehar verv og stillinger i dag. Soltvedt er det for eksempel ingen som har tillit til.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 18:58:20 PMDirigenten gir de som sitter hjemme null tid til å respondere på. Helt elendig. Håpløst. I flere av sakene leder han møtet som om det bare er de som er fysisk til stede som er med.
På hva? Det er ikke et alternativ å ikke godkjenne en innkalling og saksliste, selv om noen virker å tro det. Man kan komme med anmerkinger, og foreslå at nye saker legges til, men det var de jo ferdig med. Da er det bare en formalitet å godkjenne disse.

Churchill

Fint med demokrati og alt det der, men det er jo grenser for hva en generalforsamling bør legge seg bort i. Dette burde være en styresak.
...we shall never surrender.

Lasaron

Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:00:11 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 18:58:20 PMDirigenten gir de som sitter hjemme null tid til å respondere på. Helt elendig. Håpløst. I flere av sakene leder han møtet som om det bare er de som er fysisk til stede som er med.
På hva? Det er ikke et alternativ å ikke godkjenne en innkalling og saksliste, selv om noen virker å tro det. Man kan komme med anmerkinger, og foreslå at nye saker legges til, men det var de jo ferdig med. Da er det bare en formalitet å godkjenne disse.

Han gjorde det sekunder før jeg skrev innlegget. Husker ikke om hva, sikkert en formalitet. Men han sier "så er ikke sett" ett sekund etter at han ber om respons. Det holder ikke når folk sitter hjemme og eventuelt skal gi respons gjennom en digital plattform.
Tren på langskudd

krakra

Det hadde forresten vært mulig å legge inn dette utsettelsesforslaget som et forslag i behandling av kunstgress-saken. Da kunne man stemt ja, nei eller "utsett til høsten". Å gjøre det på denne måten er bare rotete og tar jævla lang tid. De har i realiteten lagt til en ny sak i dagsorden uten å stemme over det, noe som virker veldig rart. (Etter innkalling er sendt og fristen er gått ut er det årsmøtet og ikke styret som bestemmer om nye saker kan legges til eller ikke.


fortune

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 19:01:23 PMFint med demokrati og alt det der, men det er jo grenser for hva en generalforsamling bør legge seg bort i. Dette burde være en styresak.

Strengt tatt er det vel låneopptaket på 15 millioner som gjør at dette blir en årsmøtesak? Sånt ønsker vi vel ikke at styret skal kunne foreta på egenhånd?
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 19:02:55 PM
Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:00:11 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 18:58:20 PMDirigenten gir de som sitter hjemme null tid til å respondere på. Helt elendig. Håpløst. I flere av sakene leder han møtet som om det bare er de som er fysisk til stede som er med.
På hva? Det er ikke et alternativ å ikke godkjenne en innkalling og saksliste, selv om noen virker å tro det. Man kan komme med anmerkinger, og foreslå at nye saker legges til, men det var de jo ferdig med. Da er det bare en formalitet å godkjenne disse.

Han gjorde det sekunder før jeg skrev innlegget. Husker ikke om hva, sikkert en formalitet. Men han sier "så er ikke sett" ett sekund etter at han ber om respons. Det holder ikke når folk sitter hjemme og eventuelt skal gi respons gjennom en digital plattform.
Dette er vanlig i saker hvor man bare går igjennom formaliteter.

Lasaron

Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:05:08 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 19:02:55 PM
Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:00:11 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 18:58:20 PMDirigenten gir de som sitter hjemme null tid til å respondere på. Helt elendig. Håpløst. I flere av sakene leder han møtet som om det bare er de som er fysisk til stede som er med.
På hva? Det er ikke et alternativ å ikke godkjenne en innkalling og saksliste, selv om noen virker å tro det. Man kan komme med anmerkinger, og foreslå at nye saker legges til, men det var de jo ferdig med. Da er det bare en formalitet å godkjenne disse.

Han gjorde det sekunder før jeg skrev innlegget. Husker ikke om hva, sikkert en formalitet. Men han sier "så er ikke sett" ett sekund etter at han ber om respons. Det holder ikke når folk sitter hjemme og eventuelt skal gi respons gjennom en digital plattform.
Dette er vanlig i saker hvor man bare går igjennom formaliteter.

I så fall er det en uvane. Folk må få anledning til å gi respons. Jeg hadde ikke reagert om han hadde ventet i 4-5 sekunder. Men her var det ikke mulig for de som satt hjemme.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 19:07:16 PM
Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:05:08 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 19:02:55 PM
Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:00:11 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 18:58:20 PMDirigenten gir de som sitter hjemme null tid til å respondere på. Helt elendig. Håpløst. I flere av sakene leder han møtet som om det bare er de som er fysisk til stede som er med.
På hva? Det er ikke et alternativ å ikke godkjenne en innkalling og saksliste, selv om noen virker å tro det. Man kan komme med anmerkinger, og foreslå at nye saker legges til, men det var de jo ferdig med. Da er det bare en formalitet å godkjenne disse.

Han gjorde det sekunder før jeg skrev innlegget. Husker ikke om hva, sikkert en formalitet. Men han sier "så er ikke sett" ett sekund etter at han ber om respons. Det holder ikke når folk sitter hjemme og eventuelt skal gi respons gjennom en digital plattform.
Dette er vanlig i saker hvor man bare går igjennom formaliteter.

I så fall er det en uvane. Folk må få anledning til å gi respons. Jeg hadde ikke reagert om han hadde ventet i 4-5 sekunder. Men her var det ikke mulig for de som satt hjemme.
Det er ingen respons som skal gis.

Corran

Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:05:08 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 19:02:55 PM
Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:00:11 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 18:58:20 PMDirigenten gir de som sitter hjemme null tid til å respondere på. Helt elendig. Håpløst. I flere av sakene leder han møtet som om det bare er de som er fysisk til stede som er med.
På hva? Det er ikke et alternativ å ikke godkjenne en innkalling og saksliste, selv om noen virker å tro det. Man kan komme med anmerkinger, og foreslå at nye saker legges til, men det var de jo ferdig med. Da er det bare en formalitet å godkjenne disse.

Han gjorde det sekunder før jeg skrev innlegget. Husker ikke om hva, sikkert en formalitet. Men han sier "så er ikke sett" ett sekund etter at han ber om respons. Det holder ikke når folk sitter hjemme og eventuelt skal gi respons gjennom en digital plattform.
Dette er vanlig i saker hvor man bare går igjennom formaliteter.
Nei Ikke når det er slikt møte på nett. Da må en late som om det følges litt med
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on February 02, 2021, 19:09:04 PM
Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:05:08 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 19:02:55 PM
Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:00:11 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 18:58:20 PMDirigenten gir de som sitter hjemme null tid til å respondere på. Helt elendig. Håpløst. I flere av sakene leder han møtet som om det bare er de som er fysisk til stede som er med.
På hva? Det er ikke et alternativ å ikke godkjenne en innkalling og saksliste, selv om noen virker å tro det. Man kan komme med anmerkinger, og foreslå at nye saker legges til, men det var de jo ferdig med. Da er det bare en formalitet å godkjenne disse.

Han gjorde det sekunder før jeg skrev innlegget. Husker ikke om hva, sikkert en formalitet. Men han sier "så er ikke sett" ett sekund etter at han ber om respons. Det holder ikke når folk sitter hjemme og eventuelt skal gi respons gjennom en digital plattform.
Dette er vanlig i saker hvor man bare går igjennom formaliteter.
Nei Ikke når det er slikt møte på nett. Da må en late som om det følges litt med
Det eneste man kan komme med når innkalling og saksliste skal godkjennes er innsigelser og eventuelt melde opp nye saker. Disse tingene hadde de hatt lang tid til å gjøre, og flere hadde også gjort det. Da var det ikke noe mer å gi folk tid til.

krakra

Forresten helt absurd at man bruker en time på å få godkjent en innkalling. Helt vilt.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Nå brukte han noe lenger tid før han sa "Så er ikke sett" og banket med klubben. Bra.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Churchill

Til første taler, hvem han nå er, vil jeg bare si at det perfekte er det godes verste fiende. Det sportslige behovet for å legge kunstgress er overveldende. Man trenger ikke utrede dette i det uendelige.
...we shall never surrender.

krakra

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 19:21:17 PMTil første taler, hvem han nå er, vil jeg bare si at det perfekte er det godes verste fiende. Det sportslige behovet for å legge kunstgress er overveldende. Man trenger ikke utrede dette i det uendelige.
Man kunne utredet litt. Hvis dette er sånn Brann tar sine andre avgjørelser på, så er det ikke rart det gjøres å mange svært dårlige avgjørelser.

Churchill

Så er det jo miljøvinklingen. For så vidt relevant, men ikke noe jeg ville vektlagt.
...we shall never surrender.

Churchill

Nå gjør han seg til talsmann for ALLE, herunder spillere osv. Han er jo ikke i nærheten av å ha dekning for det. Direkte usakelig.
...we shall never surrender.

Nixon

Basert på ståstedet til talerne her, blir det walkover...
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 19:25:29 PMNå gjør han seg til talsmann for ALLE, herunder spillere osv. Han er jo ikke i nærheten av å ha dekning for det. Direkte usakelig.
Alle som mener annet enn deg er jo usaklige
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Sannheten er jo at vi er en middelmådig klubb med gress. Poenget er jo å bedre de sportslige forutsetningene ved å skifte til plast.

Det virker som om folk er mer opptatt av å være annerledes enn de sportslige resultatene. Det vitner i hvert fall ikke om noen vinnerkultur eller toppidrettsklultur.
...we shall never surrender.

Lasaron

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 19:34:42 PMDet virker som om folk er mer opptatt av å være annerledes enn de sportslige resultatene. Det vitner i hvert fall ikke om noen vinnerkultur eller toppidrettsklultur.

Det er nok mye sannhet der.
Tren på langskudd

fortune

Dn uthalingstaktikk er nok fornuftig for gressentusiastene her, tipper juniorspillerne har mer lyst til å spille Fortnite enn å se menn i sin beste alder diskutere.. Eventuelt komme seg på trening:)
First is first, second is nothing

krakra

Det må være flaut for administrasjonen og styret at medlemmene som engasjerer seg i denne saken er så mye bedre forberedt og informert enn dem. Det virker som den eneste "utredningen" styret har gjort er å slå fast at treningsforholdene er for dårlig.

Det er ekstremt lite tillitsvekkende og jeg tror faktisk en del kan bli overbevist til å stemme ned forslaget rett og slett fordi det er så stor klasseforskjell i hvor godt forberedt partene er.

Nixon

Ja, som Pamer skriver det: - Branns ledelse og administrasjon kles nakne av medlemmene i debatten så langt. De som har tatt ordet har vært godt forberedte og har god innsikt.
Rød makt på Hansa

Churchill

Quote from: krakra on February 02, 2021, 19:47:25 PMDet må være flaut for administrasjonen og styret at medlemmene som engasjerer seg i denne saken er så mye bedre forberedt og informert enn dem. Det virker som den eneste "utredningen" styret har gjort er å slå fast at treningsforholdene er for dårlig.

Det er ekstremt lite tillitsvekkende og jeg tror faktisk en del kan bli overbevist til å stemme ned forslaget rett og slett fordi det er så stor klasseforskjell i hvor godt forberedt partene er.

Dette er jeg grunnleggende uenig i. Jeg synes klubben svarer godt for seg mens de innleggene som har kommet så langt ikke har tilført saken mye av verdi.
...we shall never surrender.

Lasaron

Det minner meg litt om bråket rundt Tennfjord. Medlemmene ble idiotforklart av mange, fordi de ville blande seg borti styret, og valgkomiteens forslag til styre. Medlemmene viste seg å ha rett.

Jeg merker gjengen fra Victoria, og de andre, er i ferd med å snu meg. Jeg vil iallfall ikke gå ned i kjelleren om det blir nok et år med naturgress.

Mange flinke folk, som er godt forberedt.
Tren på langskudd

fortune

Kan det virkelig stemme at man ikke har spurt spillerne hva de mener? Og heller ikke foretatt noen utredninger å snakke om? Er det Kåre som kjører showet 100 % på stadion allerede?
First is first, second is nothing

Henki

Godt mulig det blir flertall for kunstgress i avstemningen, men hjelpe meg, en del av talerne vasker gulvet med Brannledelsen her.
Ballen skal fremover!

Corran

Denne saken viser tydligere og tydligere at ledelsen er inkompentent eller tror de kan gjøre som de vil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 19:53:08 PMDet minner meg litt om bråket rundt Tennfjord. Medlemmene ble idiotforklart av mange, fordi de ville blande seg borti styret, og valgkomiteens forslag til styre. Medlemmene viste seg å ha rett.

Vel, det vet man strengt tatt ikke. Ingen vet hvordan det hadde gått med Tennfjord. Det kunne gått bedre.
Rød makt på Hansa

Churchill

Jeg skjønner ikke at mange synes det er så mange godt forberedte innlegg mot kunstgress. De fleste talerne kommer med påstander de overhode ikke har grunnlag for. Påstander og utsagn som får det de kritiserer klubben for til å blekne.
...we shall never surrender.

krakra

Quote from: Nixon on February 02, 2021, 19:57:00 PMEr det nok med simpelt flertall her?
Ja, det er vel bare lovendringer som krever 2/3? Eventuelt endring av dagsorden.

Churchill

Folk tar til orde for at det er viktig å være en middelmådighet. Det er helt ok, så lenge vi får beholde gresset vårt.
...we shall never surrender.

Nixon

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 19:58:51 PMDe fleste talerne kommer med påstander de overhode ikke har grunnlag for.

Er du sikker på det?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 19:58:51 PMJeg skjønner ikke at mange synes det er så mange godt forberedte innlegg mot kunstgress. De fleste talerne kommer med påstander de overhode ikke har grunnlag for. Påstander og utsagn som får det de kritiserer klubben for til å blekne.
Nei, når man har bestemt seg på forhånd for at KG-motstanderne er idioter så... Hva slags utredninger er det Brann har gjort?

Corran

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 19:58:51 PMJeg skjønner ikke at mange synes det er så mange godt forberedte innlegg mot kunstgress. De fleste talerne kommer med påstander de overhode ikke har grunnlag for. Påstander og utsagn som får det de kritiserer klubben for til å blekne.
Hvilke påstander er det du mener.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Nixon on February 02, 2021, 19:58:34 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2021, 19:53:08 PMDet minner meg litt om bråket rundt Tennfjord. Medlemmene ble idiotforklart av mange, fordi de ville blande seg borti styret, og valgkomiteens forslag til styre. Medlemmene viste seg å ha rett.

Vel, det vet man strengt tatt ikke. Ingen vet hvordan det hadde gått med Tennfjord. Det kunne gått bedre.

Strengt tatt ikke. Men vi hadde iallfall rett i en ting. Det gikk an å gjøre det bra, selv om Åshild Samnøy satt i styret. Den tanken var utålelig for Rolf Barmen og Tennfjord. Rart. Jaja.

Tren på langskudd

Churchill

Det er viktig med tradisjoner. Man må imidlertid vokte seg for at ikke tradisjonene blir til hinder for det åpenbart fornuftige rent sportslig.
...we shall never surrender.

Nixon

Quote from: Churchill on February 02, 2021, 20:03:05 PMDet er viktig med tradisjoner. Man må imidlertid vokte seg for at ikke tradisjonene blir til hinder for det åpenbart fornuftige rent sportslig.

Vel og bra. Men hva nøyaktig mener du har vært påstander uten grunnlag?
Rød makt på Hansa

Nixon

Enn så lenge lurer jeg veldig på om noen kommer til å stemme for kunstgress i det hele tatt!;)
Rød makt på Hansa

Churchill

...we shall never surrender.

Go Up