• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 27, 2013, 22:04:52 PM
Frykter at 16 mai kampen i år kan bli den dårligste besøkte på Brann Stadion på 10 år selv om Brann holder seg i teten. Noen som har oversikt over de laveste tallene tilskuere vi har hatt på 16 mai siden årstusenskiftet ? Klarte ikke selv å finne tallene i farten.

16463 mot Odd i 2003.
Legg ned hele klubben!

Tullpip

Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2013, 21:55:01 PM
Linken funker ikke. Kan du ikke bare lime inn bilde her?


Vet ikke hvordan jeg lager link, men er er URL-en (den ligger som du ser bakerst i linken)
pic.twitter.com/6XlZ370Qep

Klaus_Brann

Veldig enkelt. Bare trykk på forhåndsvisning og så 'sett inn link'- ikonet under kursiv-ikonet.


pic.twitter.com/6XlZ370Qep
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ja, det var fælt til sutring. Det er helt på sin plass at Brann gjør dette for å få flere folk på kampen mot Start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

April 29, 2013, 22:49:08 PM #10055 Last Edit: April 29, 2013, 23:00:31 PM by Gulløl
Forstår ikke hva de sutrer etter, kan de ikke bare gå inn på det ordinære billettsalget som starter
fredag 10. mai kl 10.00 og kun kjøpe til 16 mai kampen ??

Når vi har den største tilskuersvikten på mange år og så vidt sniker oss over 10000 tilskuere på Odd kampen har jeg ikke akkurat troen på at 16 mai kampen blir utsolgt i år, ihvertfall ikke før på kampdag. Det er vel flere år siden at 16 mai kampen var utsolgt før kampdag, da skjer det ihvertfall ikke i år. Utrolig hva folk skal kave seg opp for. Kul ned og kjøp billett 10 mai, da er du ute i veldig god tid  :)

Fint med dette tiltaket for å selge flere billetter til Start kampen men har ikke troen på at det slår helt til, noen hundre billetter ekstra kanskje. Noen her inne som med hånden på hjertet kan si at de har løpt og benyttet seg av tilbudet og kjøpt en bunke billetter til begge kamper ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det er nok noen som alltid tenker at det blir utsolgt og de noen hundre ekstra hjelper jo på. Som du sier, så blir det ikke noe problem å få tak i billetter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det er greit nok at det neppe blir utsolgt. Men er Brann i posisjon til å lage vanskeligheter for folk som vil kjøpe billetter til en kamp? Det er jo ikke akkurat god kundebehandling, og det er slett ikke sikkert at de kommer tilbake ved en annen anledning.

Mitt mantra er at folk må få kjøpe billetter når de har lyst. At Brann må legge ut så mange kamper de kan så tidlig som mulig. Alle hindringer er bare til irritasjon og slik situasjonen er nå med generell lav interesse er god tilgang viktigere enn noen gang etter min mening.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Vanskeligheter?
Det blir ikke utsolgt med det første, så det er ingen vanskeligheter. At Brann vil prøve å gjøre dette ved å lokke folk til å kjøpe til Start synes jeg er helt fint. Sånn bortsett fra det er jeg enig i at de med fordel kunne lagt ut billettene til kampene tidligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Brann lever av å selge flest mulig billetter - ikke å synes synd på dem som kun har mulighet for/ønske om å kjøpe billett til 16. mai. At folk bor slik til at de ikke kan prioritere å se Branns hjemmekamper, er jo ikke Branns skyld. Det er heller ikke disse Brann tjener penger på.

At man lager vanskeligheter for folk som vil kjøpe billetter til EN kamp? Tullprat! Hvis Brann hadde solgt 13000 p-kort; er dette å lage vanskeligheter for de som bare vil ha billett 16/5?  Og om det er; javel, synd for dem!

Ta Man.Utd. som eksempel. De har sikkert mange hundre millioner fans og sympatisører i verden. Men hvem er det som er prioritert når det er snakk om billetter til bortekamper, cupfinaler, CL-finaler, osv? Jo selvsagt dem som har p-kort (les: de som faktisk kjøper billetter og gir klubben inntekter til vanlige kamper) på Old Trafford. Ikke alle dem som bor i Harstad og Singapore og dermed sjelden eller aldri er på kamp.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 09:05:13 AMHvis Brann hadde solgt 13000 p-kort; er dette å lage vanskeligheter for de som bare vil ha billett 16/5? 


Nei, men det blir motsatt av mitt poeng. Brann selger ikke 13.000 partoutkort. Vi selger ikke 13.000 på kampene i det hele tatt. Og da synes jeg som sagt at klubben skal være forsiktig med å lage opplegg som kan støte fremtidige kunder fra seg.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 30, 2013, 09:10:07 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 09:05:13 AMHvis Brann hadde solgt 13000 p-kort; er dette å lage vanskeligheter for de som bare vil ha billett 16/5? 


Nei, men det blir motsatt av mitt poeng. Brann selger ikke 13.000 partoutkort. Vi selger ikke 13.000 på kampene i det hele tatt. Og da synes jeg som sagt at klubben skal være forsiktig med å lage opplegg som kan støte fremtidige kunder fra seg.


Hvordan støte fra seg? At det kanskje bare er 8000 ledige seter i stedet for 10000 ledige seter når billettsalget til 16/5 starter?

Og nettopp det at vi ikke selger 13000 i det hele tatt, er jo det som er poenget. Interessen for vanlige kamper er så laber at man må gi en ekstra gulrot til folk som kjøper billetter til vanlige kamper. At denne gulroten er at de kan velge gode plasser til 16/5 før alle dem som kun kjøper 16/5-billetter kommer løpende, syns jeg er helt rimelig. Det er jo det samme med cupfinalen: De som går på Stadion til vanlig, må jo prioriteres fremfor dem som ikke gjør det - selv om unnskyldningen er at de bor på Hamar eller Kongsberg.

Hvem er disse fremtidige kundene de skulle støte fra seg? De som uansett bare er interesserte i å gå på Stadion 16/5? Og ærlig talt; hvis de blir sure for å bli nedprioritert når de går så sjeldent på Stadion, så får de heller bare bli det. De 50 som blir sure for dette og derfor vil boikotte Brann 16/5 neste år, får heller bare gjøre det.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 09:20:04 AM

Og nettopp det at vi ikke selger 13000 i det hele tatt, er jo det som er poenget. Interessen for vanlige kamper er så laber at man må gi en ekstra gulrot til folk som kjøper billetter til vanlige kamper. At denne gulroten er at de kan velge gode plasser til 16/5 før alle dem som kun kjøper 16/5-billetter kommer løpende, syns jeg er helt rimelig. Det er jo det samme med cupfinalen: De som går på Stadion til vanlig, må jo prioriteres fremfor dem som ikke gjør det - selv om unnskyldningen er at de bor på Hamar eller Kongsberg.

Hvem er disse fremtidige kundene de skulle støte fra seg? De som uansett bare er interesserte i å gå på Stadion 16/5? Og ærlig talt; hvis de blir sure for å bli nedprioritert når de går så sjeldent på Stadion, så får de heller bare bli det. De 50 som blir sure for dette og derfor vil boikotte Brann 16/5 neste år, får heller bare gjøre det.


Dette er essensen i det slik jeg ser det og, at dette er en fin mulighet for Brann til både å trekke fler mot Start, pluss å gi en ekstra gulrot til de som faktisk går på andre kamper enn 16. mai.
Det er nok mange av de samme folkene som sutrer over dette, som sutrer over at de ikke får billetter til cupfinaler eller til gullfesten mot Viking osv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 09:20:04 AMDe som uansett bare er interesserte i å gå på Stadion 16/5? Og ærlig talt; hvis de blir sure for å bli nedprioritert når de går så sjeldent på Stadion, så får de heller bare bli det. De 50 som blir sure for dette og derfor vil boikotte Brann 16/5 neste år, får heller bare gjøre det.


Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2013, 10:33:46 AMpluss å gi en ekstra gulrot til de som faktisk går på andre kamper enn 16. mai.


Hvem sier at dette bare vil gjelde folk som kun går 16. mai? Det er da ganske mange som ikke har partoutkort, men som likevel går på mange flere enn kun denne ene kampen. Så det rammer nok flere enn det dere gir uttrykk for.

Vi har jo i flere år nå vært kritiske til billettsalget til Brann. At det f.eks. mange ganger ikke har vært mulig å kjøpe billett til neste hjemmekamp når folk går glade og fornøyde forbi billettlukene og Brannbutikken etter en hjemmeseier. Folk er i kjøpsmodus og får ikke kjøpt billett. Hvem vet om de kjøpte billett når salget endelig åpnet. Dette er en videreføring av dette som jeg altså mener ikke er rett vei å gå.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 30, 2013, 11:44:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 09:20:04 AMDe som uansett bare er interesserte i å gå på Stadion 16/5? Og ærlig talt; hvis de blir sure for å bli nedprioritert når de går så sjeldent på Stadion, så får de heller bare bli det. De 50 som blir sure for dette og derfor vil boikotte Brann 16/5 neste år, får heller bare gjøre det.


Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2013, 10:33:46 AMpluss å gi en ekstra gulrot til de som faktisk går på andre kamper enn 16. mai.


Hvem sier at dette bare vil gjelde folk som kun går 16. mai? Det er da ganske mange som ikke har partoutkort, men som likevel går på mange flere enn kun denne ene kampen. Så det rammer nok flere enn det dere gir uttrykk for.

Vi har jo i flere år nå vært kritiske til billettsalget til Brann. At det f.eks. mange ganger ikke har vært mulig å kjøpe billett til neste hjemmekamp når folk går glade og fornøyde forbi billettlukene og Brannbutikken etter en hjemmeseier. Folk er i kjøpsmodus og får ikke kjøpt billett. Hvem vet om de kjøpte billett når salget endelig åpnet. Dette er en videreføring av dette som jeg altså mener ikke er rett vei å gå.


Men hvordan kan dette "ramme" noen i særlig grad? De som kjøper billett til Start-kampen får en mulighet til å forsyne seg med relativt gode plasser. De som ikke kjøper billett til Start-kampen får ikke samme muligheten. De har kanskje litt færre og litt dårligere plasser å velge mellom. Det er alt.

Så om Brann skulle selge så mye som 12000 mot Start - og alle disse skulle benytte seg av dette tilbudet - så er det likevel plenty med ledige plasser å velge blant når det åpne salget starter. At enkelte prioriterer andre ting enn Brann - Start, er vel ikke Brann sitt problem? Brann må jo tenke på å selge flest mulig billetter til Brann - Start, og ikke tenke på dem som velger vekk Brann - Start!

Legg ned hele klubben!

Nixon

Dette er som sagt mer et prinsipp uavhengig av hvor mange som ikke får kjøpt billett når de vil, som er det jeg vil til livs, eller hvor mange som kjøper ekstra til Start-kampen.

Du har jo selv vært kritisk til at Brann har drøyd med å legge ut billetter tidligere år. Man kan jo bruke det samme argumentet som du gjør nå: Det spiller da liten rolle om salget åpner sent. Alle som vil får jo billett.
Rød makt på Hansa

dudo

Men de som kjøper til Start-kampen, må ikke de også kjøpe 16.-billettene samtidig? Slik at billettene iallefall kunne vært på åpent salg umiddelbart etter kampslutt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 30, 2013, 12:06:07 PM
Dette er som sagt mer et prinsipp uavhengig av hvor mange som ikke får kjøpt billett når de vil, som er det jeg vil til livs, eller hvor mange som kjøper ekstra til Start-kampen.

Du har jo selv vært kritisk til at Brann har drøyd med å legge ut billetter tidligere år. Man kan jo bruke det samme argumentet som du gjør nå: Det spiller da liten rolle om salget åpner sent. Alle som vil får jo billett.


Men dette er jo en annen diskusjon.

De kunne lagt ut dette "dobbelttilbudet" på et mye tidligere stadium, og dermed også åpnet 16/5-salget tidligere.

Likevel: Når det gjelder å legge ut billettene tidligere, så handler jo det om å legge ut kamper mens de fremdeles er attraktive, fordi de inn mot kampdagen kan gjøre seg mindre attraktive. F.eks. at Brann ikke hadde satt igang salget til neste hjemmekamp da vi slo RBK 6-3. Salget åpnet ikke før nesten inn mot cupfinalen, og da var selvsagt fokuset på 6-3 og neste hjemmekamp blitt erstattet med cupfinale-modus. Så ble cupfinalen "tidenes nedtur", og piffen var selvsagt gått helt ut med tanke på å dukke opp på den siste hjemmekampen. Det handler om å smi mens jernet er varmt. 16/5 er ikke i den kategorien. Den vil bli full - eller så og si full - nesten uansett hva som måtte skje i bortekampen før.   
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 30, 2013, 12:28:01 PM
Men de som kjøper til Start-kampen, må ikke de også kjøpe 16.-billettene samtidig? Slik at billettene iallefall kunne vært på åpent salg umiddelbart etter kampslutt?


Det er vel bare snakk om forkjøpsrett, ikke at de må.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Nei, men dersom de vil ha billettene så må de kjøpes samtidig, og ikke i etterkant?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Har russen fremdeles den tradisjonen at de går på 16 mai kamp på Stadion eller er det i ferd med å dø ut ? Synes jeg har sett mindre og mindre av de siste årene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 12:00:38 PM
Quote from: Nixon on April 30, 2013, 11:44:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 09:20:04 AMDe som uansett bare er interesserte i å gå på Stadion 16/5? Og ærlig talt; hvis de blir sure for å bli nedprioritert når de går så sjeldent på Stadion, så får de heller bare bli det. De 50 som blir sure for dette og derfor vil boikotte Brann 16/5 neste år, får heller bare gjøre det.


Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2013, 10:33:46 AMpluss å gi en ekstra gulrot til de som faktisk går på andre kamper enn 16. mai.


Hvem sier at dette bare vil gjelde folk som kun går 16. mai? Det er da ganske mange som ikke har partoutkort, men som likevel går på mange flere enn kun denne ene kampen. Så det rammer nok flere enn det dere gir uttrykk for.

Vi har jo i flere år nå vært kritiske til billettsalget til Brann. At det f.eks. mange ganger ikke har vært mulig å kjøpe billett til neste hjemmekamp når folk går glade og fornøyde forbi billettlukene og Brannbutikken etter en hjemmeseier. Folk er i kjøpsmodus og får ikke kjøpt billett. Hvem vet om de kjøpte billett når salget endelig åpnet. Dette er en videreføring av dette som jeg altså mener ikke er rett vei å gå.


Men hvordan kan dette "ramme" noen i særlig grad? De som kjøper billett til Start-kampen får en mulighet til å forsyne seg med relativt gode plasser. De som ikke kjøper billett til Start-kampen får ikke samme muligheten. De har kanskje litt færre og litt dårligere plasser å velge mellom. Det er alt.

Så om Brann skulle selge så mye som 12000 mot Start - og alle disse skulle benytte seg av dette tilbudet - så er det likevel plenty med ledige plasser å velge blant når det åpne salget starter. At enkelte prioriterer andre ting enn Brann - Start, er vel ikke Brann sitt problem? Brann må jo tenke på å selge flest mulig billetter til Brann - Start, og ikke tenke på dem som velger vekk Brann - Start!




Jeg har flere partoutkort og går på hver kamp (minus en i juli). På 16 mai får jeg besøk og måtte ned på Brann butikken for å kjøpe billett i nærheten av der jeg sitter, istedet for å sitte hjemme i godstolen og kjøpe billetten på internett. Jeg er ikke redd for at det blir utsolgt, men for at jeg ikke får billlett i nærheten av mitt sete. Jeg føler med derfor "rammet" og jeg går til og med på de fleste kampene og har Partoutkort så noen er det.

Når det er sagt så liker jeg ideen om pakke tilbud, men det minste de burde gjøre var å gjøre de tilgjengelig på internett, og også heller vurdere å bruke pris for å trekke flere folk. "Kjøp to kamper og få den tredje gratis (f.eks 16 mai kampen) eller lignnende.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 01, 2013, 10:55:58 AM
Nei, men dersom de vil ha billettene så må de kjøpes samtidig, og ikke i etterkant?


Jeg skjønte hva du mente første gang, og de må ikke kjøpes samtidig, de kan kjøpes i etterkant også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on May 01, 2013, 11:53:23 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 12:00:38 PM
Quote from: Nixon on April 30, 2013, 11:44:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 09:20:04 AMDe som uansett bare er interesserte i å gå på Stadion 16/5? Og ærlig talt; hvis de blir sure for å bli nedprioritert når de går så sjeldent på Stadion, så får de heller bare bli det. De 50 som blir sure for dette og derfor vil boikotte Brann 16/5 neste år, får heller bare gjøre det.


Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2013, 10:33:46 AMpluss å gi en ekstra gulrot til de som faktisk går på andre kamper enn 16. mai.


Hvem sier at dette bare vil gjelde folk som kun går 16. mai? Det er da ganske mange som ikke har partoutkort, men som likevel går på mange flere enn kun denne ene kampen. Så det rammer nok flere enn det dere gir uttrykk for.

Vi har jo i flere år nå vært kritiske til billettsalget til Brann. At det f.eks. mange ganger ikke har vært mulig å kjøpe billett til neste hjemmekamp når folk går glade og fornøyde forbi billettlukene og Brannbutikken etter en hjemmeseier. Folk er i kjøpsmodus og får ikke kjøpt billett. Hvem vet om de kjøpte billett når salget endelig åpnet. Dette er en videreføring av dette som jeg altså mener ikke er rett vei å gå.


Men hvordan kan dette "ramme" noen i særlig grad? De som kjøper billett til Start-kampen får en mulighet til å forsyne seg med relativt gode plasser. De som ikke kjøper billett til Start-kampen får ikke samme muligheten. De har kanskje litt færre og litt dårligere plasser å velge mellom. Det er alt.

Så om Brann skulle selge så mye som 12000 mot Start - og alle disse skulle benytte seg av dette tilbudet - så er det likevel plenty med ledige plasser å velge blant når det åpne salget starter. At enkelte prioriterer andre ting enn Brann - Start, er vel ikke Brann sitt problem? Brann må jo tenke på å selge flest mulig billetter til Brann - Start, og ikke tenke på dem som velger vekk Brann - Start!




Jeg har flere partoutkort og går på hver kamp (minus en i juli). På 16 mai får jeg besøk og måtte ned på Brann butikken for å kjøpe billett i nærheten av der jeg sitter, istedet for å sitte hjemme i godstolen og kjøpe billetten på internett. Jeg er ikke redd for at det blir utsolgt, men for at jeg ikke får billlett i nærheten av mitt sete. Jeg føler med derfor "rammet" og jeg går til og med på de fleste kampene og har Partoutkort så noen er det.

Når det er sagt så liker jeg ideen om pakke tilbud, men det minste de burde gjøre var å gjøre de tilgjengelig på internett, og også heller vurdere å bruke pris for å trekke flere folk. "Kjøp to kamper og få den tredje gratis (f.eks 16 mai kampen) eller lignnende.


Ja, det burde vært en selvfølge at de gjorde det tilgjengelig på nettet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 02, 2013, 12:13:22 PM
http://fusialt.blogg.no/1367490179_bayern_mnchen_knuser_.html

"Bayern München knuser Tippeligaen på billettpriser."


Man må huske på at Tyskland er et av Europas fattigste land, med en levestandard på nivå med Burkina Faso.

Hihi, jeg tøyset bare!
Legg ned hele klubben!

storB

Quote from: Nixon on May 02, 2013, 12:13:22 PM
http://fusialt.blogg.no/1367490179_bayern_mnchen_knuser_.html

"Bayern München knuser Tippeligaen på billettpriser."


Lavere pris er IKKE veien å gå, sats heller dårligt "produkt" og pyronekt så ordner det seg..

Men ganske sensasjonelt egentlig, at Bayern og Tyskland verdsetter sine fans såpass, det er ikke en selvfølge i dagens fotball. Kan vell ha noe med at alle klubbene er eid av medlemmene men beundringsverdig er det likefult.

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Lasaron

Hvis tyskerne klarer å holde prisene nede, og dermed entusiasmen oppe, så vil det være spennende å se om det blir en utbygging av enkelte stadioner. Kanskje både Bayern Munchen og B Dortmund hadde klart å trekke over 100 000 tilskuere mer enn 10 ganger i året.
Tren på langskudd

storB

Litt rart også at prisen spiller en rolle, daffy sier jo det ikke gjør det.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Spelaren

Gå av.

Klaus_Brann

Fin artikkel. Det er nok ikke bare å sette ned prisene, så fyller vi stadion igjen, det må litt mer til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

May 03, 2013, 07:01:58 AM #10082 Last Edit: May 03, 2013, 07:50:23 AM by nero
Så feil folk kan ta! Heldigvis har vi Daffyen som jo vet alt om dette så mye, mye bedre enn disse litt "enkle" tyskerne..

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/tyskland/artikkel.php?artid=10109912
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: Klaus_Brann on May 02, 2013, 20:32:13 PM
Fin artikkel. Det er nok ikke bare å sette ned prisene, så fyller vi stadion igjen, det må litt mer til.



Nei, men når båten er i ferd med å synke, kan det jo være smart å begynne å øse...
Lions led by donkeys.

pidre

10 000 sesongkort a kr 3 500 gir klubben ei inntekt på 35 mill.

15 000 sesongkort a kr 2 000 gir klubben ei inntekt på 30 mill.

I reknestykket må ein også ta med eit mulig forbetra omdømme, ein auke i marknadsverdi, meir kiosksalg, meir effektsalg, etc.

Slik det er i dag ligg det reelle tilskodartalet på 7-8 000 er. Målet må være å fylle stadion til alle kampar.
Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: pidre on May 03, 2013, 07:45:41 AM
10 000 sesongkort a kr 3 500 gir klubben ei inntekt på 35 mill.
15 000 sesongkort a kr 2 000 gir klubben ei inntekt på 30 mill.


Kor reelle er disse tallene, egentlig? Det finnes vel billigere partoutkort enn 3 500 allerede no?
Gå av.

Lasaron

Poenget er vel at det kan være et gjennomsnitt. Setter man ned gjennomsnittsprisen slik at tilskuertallet øker, så tjener man det fort inn igjen gjennom bedre omdømme, bedre markedsverdi, kiosk- og effektsalg osv. I tillegg øker man tilveksten, noe som er økonomisk gunstig på sikt.

Selvsagt er det en balanse her, man kan ikke selge partoutkort til 100 kr. Men jeg tror vi er godt på den dyrere siden av balansen, og kan fint nærme oss og fortsatt tjene mer.

På svært kort sikt er det sikkert økonomisk gunstig med dyre billetter, det handler om budsjett. Og så er det ugunstig på lengre sikt. Det kan kanskje sammenlignes med når staten bygger veier. En klatt her og en klatt der. Billigere på kort sikt, men utrolig mye dyrere på lang sikt.
Tren på langskudd

Spelaren

Problemet er at eg ikkje trur at tilskuertallet øker i takt med prisreduksjonen. Godt spel, omdømme, profiler og bedre borteresultater er viktigst slik eg ser det.
Gå av.

Lasaron

Selvsagt har pris noe å si, dessuten har det noe å si for omdømmet også.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: nero on May 03, 2013, 07:01:58 AM
Så feil folk kan ta! Heldigvis har vi Daffyen som jo vet alt om dette så mye, mye bedre enn disse litt "enkle" tyskerne..

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/tyskland/artikkel.php?artid=10109912


Det er jo lettere når du kan by på festfotball hver kamp, ølservering, verdensstjerner osv. Du husker vel hvordan det var i 2007? Det var vel ikke så mye billigere da.

Det nytter ikke å sammenligne slikt direkte, og journalisten slurver og bruker feil tall i artikkelen, så det er litt tynn suppe der, men at det kan settes ned noen steder er det ikke tvil om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: nero on May 03, 2013, 07:23:06 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 02, 2013, 20:32:13 PM
Fin artikkel. Det er nok ikke bare å sette ned prisene, så fyller vi stadion igjen, det må litt mer til.



Nei, men når båten er i ferd med å synke, kan det jo være smart å begynne å øse...


Og det har de gjort, har de ikke?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Lasaron on May 03, 2013, 10:39:02 AM
Selvsagt har pris noe å si, dessuten har det noe å si for omdømmet også.


Men det er absolutt ingen automatikk i at verdien av nedjustering av pris veier opp tapet i kroner og øre. Det er mange ting som bør tas tak i før billettprisene (som faktisk er blitt nokså godt varierte i nyere tid) kva omdømme angår. Styrelederen, daglig leder og tidvis hovedtrener er jo drepen for entusiasmen med medieopptredenene i nyere tid. Ingen som kan vekke folk.
Gå av.

Sindre32

Quote from: Lasaron on May 03, 2013, 10:39:02 AM
Selvsagt har pris noe å si, dessuten har det noe å si for omdømmet også.


Klart pris har noe å si. Hva med f.eks. å beholde prisene de kjører nå, men heller gå offensivt ut med grupperabatter? Selvsagt vil det føre til at enkelte som allerede går på stadion går sammen for å kjøpe billetter (ikke nødvendigvis negativt det heller, da det fort vil føre til at mer sporadiske stadiongjengere begynner å møte opp fast), men det ville nok ha ført til et høyere antall tilskuere.

Hvilke rabattordninger kjører Brann for tiden, egentlig? Finnes det grupperabatter? Familierabatter?

krøvel vellevold

9385 på Danskebåten. Altså vel 1400 ledige plasser på "alltid utsolgte Color Line Stadion" når de er serieledere og møter den store gullfavoritten.
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2013, 10:43:13 AM
Quote from: nero on May 03, 2013, 07:23:06 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 02, 2013, 20:32:13 PM
Fin artikkel. Det er nok ikke bare å sette ned prisene, så fyller vi stadion igjen, det må litt mer til.



Nei, men når båten er i ferd med å synke, kan det jo være smart å begynne å øse...


Og det har de gjort, har de ikke?


Vi har da vel fremdeles landets høyeste priser, har vi ikke? I et land hvor prisene er kunstig høye i utgangspunktet, så det er vel fremdeles rom for forbedringer, for å si det sånn..
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: nero on May 04, 2013, 19:31:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2013, 10:43:13 AM
Quote from: nero on May 03, 2013, 07:23:06 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 02, 2013, 20:32:13 PM
Fin artikkel. Det er nok ikke bare å sette ned prisene, så fyller vi stadion igjen, det må litt mer til.



Nei, men når båten er i ferd med å synke, kan det jo være smart å begynne å øse...


Og det har de gjort, har de ikke?


Vi har da vel fremdeles landets høyeste priser, har vi ikke? I et land hvor prisene er kunstig høye i utgangspunktet, så det er vel fremdeles rom for forbedringer, for å si det sånn..


Det vet jeg ikke, det er krøvels jobb å holde styr på. Jeg vet bare at de har sett ned prisene et par steder på stadion. Om det hadde hjulpet å sette de ned ytterligere vet jeg ikke. På hvilket grunnlag sier du at prisene er kunstig høye her i landet?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Lurer på om vi fremdeles ender opp med bare 10000 om vi slår Sogndal og eventuelt leder serien etter denne runden. Interessen er jo bedriten for tiden.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er vel mer sannsynlig at det ikke har noen effekt med mindre vi driter skikkelig på leggen, leder serien eller vinner med fantasisifre. 0-1 1-0 3. plass på tabellen etc og det har neppe målbar effekt.

nero

Quote from: Klaus_Brann link=topic=5860.msg402490#msg402490 date=På hvilket grunnlag sier du at prisene er kunstig høye her i landet?


I forhold til kvaliteten på "produktet" så er prisene bittelitt høye.

Mener nå jeg.
Lions led by donkeys.

aleksanderhjelleseth


Go Up