• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Dette er ikke et negativt tiltak. Det er riktignok negativt at det må gå så langt, men når interessen ikke er større enn den er, når tribunene er så tomme som de er og når økonomien er så vanskjøttet som den er så er det positivt at noen faktisk gidder å ta i et tak. Dette kommer høyst sannsynlig ikke til å bli en vane, så alle som er redde for at de skal gå i minus på partoutkortet sitt kan antakeligvis slappe helt av.

Verst av alt er det at jeg ikke tror tribunen blir fulle denne gangen heller, selv om været er meldt å bli nydelig og speaker vil  melde om utsolgte tribuner.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Syntes dette er ett fint tiltak, og det er jo igrunn win-win for flere parter. Brann får pengene for billettene og får hjelp av sponsor, tribunen kan (jeg tipper ikke det gjør det) bli fylt opp, og de som får gratisbillett kan få smaken av å gå på stadion igjen. Man har jo ønsket lenge at tribunen skal fylles opp, og nå har man ikke bedre sjanse. Det kan fort bli veldig god stemning av det. Det er opp til spillerne om de vil beholde disse folkene som får disse gratisbillettene. Vinner Brann og spiller god fotball er det ikke utelukket at folk betaler neste gang.
Om tribunen ikke blir fylt så er det ikke billettprisene som bare er problemet, men at folk rett og slett ikke gidder å dra på kamp for å se Brann spille som de har gjort.
I disse streiketider, så er det vel også mulig for småbarnfamilier å komme? Siden jeg ikke har småbarn vet jeg liksom ikke, om noen andre vet?
Uansett applauderer jeg Chess her som ønsker å være med å fylle stadion og gi sårt trengte penger til SK Brann i disse tunge tider.

Takk Chess.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

steinbygger

Det var vel Chess og Auto 23 som fikk snøballen til å begynne å rulle sist. Har på følelsen av at dette ikke blir det siste stuntet for å bygge opp igjen Brann fra Chess sin side. Håper flere sponsorer og pengesterke personer også sier at nok er nok med tanke på negativitet rundt klubben.

krakra

Det eneste som er negativt er jo at folk ikke klarer å støtte Brann utenom 16. mai hvis de ikke får gratisbilletter. Fra Chess sin side er dette bare positivt og de skal ha takk for at de prøver å bygge opp Brann igjen. De har kanskje sett at dagens ledelse(leder) ikke klarer det(alene).

skuteviken

Friskt av Chess :)

Jeg for min del klarer ikke å skake meg opp, partoutkortet var kjøpt for å komme seg inn uten å må stresse med billett hele tiden. Tilhørighet er en bit av det og. Det primære for meg er at Stadion blir fylt opp, men det er klart det er jo ikke alle som tenker slikt.

Uansett så er dette en gladsak, og en skal ikke undervurdere effekten av å vinne forran et fullsatt Stadion, det er slike ting som skal til for at medgangsfolket skal komme tilbake.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Kjell249

Quote from: steinbygger on June 04, 2010, 11:17:38 AM
Det var vel Chess og Auto 23 som fikk snøballen til å begynne å rulle sist. Har på følelsen av at dette ikke blir det siste stuntet for å bygge opp igjen Brann fra Chess sin side. Håper flere sponsorer og pengesterke personer også sier at nok er nok med tanke på negativitet rundt klubben.


Nå skal vi ikke være naive og tro at Chess gjør dette for å være en snill "onkel". De sitter og regner på om dette kan gi nok publisitet til å være verdt kostnaden på ,5-1 mill. Det mener de nå at det er. Chess, på Vollevik sin tid, var mestre på å bruke media i profilbygging.

Uansett supert at disse pengene blir brukt på Brann, det kunne vært brukt på å kjøpe en königsegg i steden for. 
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on June 04, 2010, 10:30:47 AM
Dette er ikke et negativt tiltak. Det er riktignok negativt at det må gå så langt, men når interessen ikke er større enn den er, når tribunene er så tomme som de er og når økonomien er så vanskjøttet som den er så er det positivt at noen faktisk gidder å ta i et tak. Dette kommer høyst sannsynlig ikke til å bli en vane, så alle som er redde for at de skal gå i minus på partoutkortet sitt kan antakeligvis slappe helt av.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2010, 11:52:11 AM
Quote from: kabelmann on June 04, 2010, 10:30:47 AM
Dette er ikke et negativt tiltak. Det er riktignok negativt at det må gå så langt, men når interessen ikke er større enn den er, når tribunene er så tomme som de er og når økonomien er så vanskjøttet som den er så er det positivt at noen faktisk gidder å ta i et tak. Dette kommer høyst sannsynlig ikke til å bli en vane, så alle som er redde for at de skal gå i minus på partoutkortet sitt kan antakeligvis slappe helt av.


Joda, men så er det ikke Brann som har planlagt dette. Alternativet til dette er inntektstap og glisne tribuner. Får bare ikke håpe at Brann-taper-
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kabelmann

Man kan jo selvfølgelig syntes synd på dem om man vil, men hvis jeg var en av de så ville jeg heller sett på det slik at jeg fikk tak i billett. For hvor mange sure meldinger hadde det ikke blitt i media om man ønsket å kjøpe billett men ikke fikk tak i fordi en eller annen sponsor hadde kjøpt opp alle sammen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

steinbygger

Quote from: Kjell249 on June 04, 2010, 11:51:05 AM
Quote from: steinbygger on June 04, 2010, 11:17:38 AM
Det var vel Chess og Auto 23 som fikk snøballen til å begynne å rulle sist. Har på følelsen av at dette ikke blir det siste stuntet for å bygge opp igjen Brann fra Chess sin side. Håper flere sponsorer og pengesterke personer også sier at nok er nok med tanke på negativitet rundt klubben.


Nå skal vi ikke være naive og tro at Chess gjør dette for å være en snill "onkel". De sitter og regner på om dette kan gi nok publisitet til å være verdt kostnaden på ,5-1 mill. Det mener de nå at det er. Chess, på Vollevik sin tid, var mestre på å bruke media i profilbygging.

Uansett supert at disse pengene blir brukt på Brann, det kunne vært brukt på å kjøpe en königsegg i steden for. 


Jeg tror nok at sannsynligheten for at de mister kunder som ikke bryr seg om Brann er større enn at de får kunder som bryr seg om Brann med å gjøre noe slikt som dette, så jeg tror ikke at de kan regne seg hjem til dette. Da måtte det evt være for å ivareta en sponsoravtale som ikke vil ha like mye verdi for de i adecco.

skuteviken

brann.no er nede akkurat nå, kan det tenkes etterhvert som folk leser dette på BA/BT at det blir et stort rush nå?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Fanahallen

June 04, 2010, 12:45:36 PM #6761 Last Edit: June 04, 2010, 12:47:31 PM by Fanahallen
Klarer ikke å bli negativ til dette tiltaket fra Chess, partoutkortet mitt er kjøpt og betalt med fordeler og rissiko som det medfører.

Når det gjelder faren for at dette stuntet kan gjøre slik at det blir dårligere salg ved kommende hjemmekamper, er jo den selvfølgelig tilstede. Men Chess gjør dette stuntet på den best tenkelige tiden. Det er over en mnd til neste hjemmekamp (18/7) og i mellomtiden skal VM spilles, og Brann skal spille 2 bortekamper etter VM er ferdig før neste hjemmekamp.

Så jeg applauderer for Chess som gir Brann en hjelpende hand, og tidspunktet de gjør det på.

Utmedsnolken

Quote from: skuteviken on June 04, 2010, 12:41:22 PM
brann.no er nede akkurat nå, kan det tenkes etterhvert som folk leser dette på BA/BT at det blir et stort rush nå?


har vært innpå brann.no mange ganger i dag for å se om de har oppdatert infoen og har ikke hatt noe problem. ikke rundt 13:40 heller
"og der snubler Sæternes igjen"

skuteviken

Quote from: Utmedsnolken on June 04, 2010, 12:49:12 PM
Quote from: skuteviken on June 04, 2010, 12:41:22 PM
brann.no er nede akkurat nå, kan det tenkes etterhvert som folk leser dette på BA/BT at det blir et stort rush nå?


har vært innpå brann.no mange ganger i dag for å se om de har oppdatert infoen og har ikke hatt noe problem. ikke rundt 13:40 heller


Jeg var på telefon med en kompis som heller ikke kom inn akkurat da, fungerte 1 minutt senere da. Det kan for all del være at feilen ikke lå hos de der og da, men det er strengt tatt ikke uvanlig at tilogmed de store serverne klikker av og til, eller får for stor load.

Helt uvesentlig blir det uansett, da siden poppet opp 1-2 minutt senere.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Quote from: skuteviken on June 04, 2010, 12:41:22 PM
brann.no er nede akkurat nå, kan det tenkes etterhvert som folk leser dette på BA/BT at det blir et stort rush nå?


Du får prøve denne linken, sjekke om det kun er deg.

http://downforeveryoneorjustme.com/www.brann.no/
Gå av.

krakra

Vel, de som klager på at de har betalt for Partoutkort og det er så kjipt og urettferdig kan jo tenke på hva reaksjonene hadde vært hvis Brann hadde sagt nei til dette tilbudet fra Chess. Hadde folk smilt og sagt "Bra de ikke er urettferdige mot oss partoutkortinnhavere" hvis Brann hadde sagt nei til et tilbud rundt millionklassen i dagens situasjon? Det er et bra tiltak av Chess og en selvfølge at Brann går med på det.

De som nå skryter av at de skal på Stadion å støtte Brann fordi de elsker klubben og er så fantastisk gode supportere fordi de slipper å betale for det er de som fortjener pes. Folk som har sviktet Brann når de trengte dem som mest, men gjerne strømmer til som gribber når det er gratis har jeg liten respekt for.

steinbygger

Quote from: krakra on June 04, 2010, 12:57:24 PM

De som nå skryter av at de skal på Stadion å støtte Brann fordi de elsker klubben og er så fantastisk gode supportere fordi de slipper å betale for det er de som fortjener pes. Folk som har sviktet Brann når de trengte dem som mest, men gjerne strømmer til som gribber når det er gratis har jeg liten respekt for.


Greit utgangspunkt for en TIFO

krøvel vellevold

June 04, 2010, 13:04:09 PM #6767 Last Edit: June 04, 2010, 13:05:43 PM by krøvel vellevold
Quote from: krakra on June 04, 2010, 12:57:24 PM
Vel, de som klager på at de har betalt for Partoutkort og det er så kjipt og urettferdig kan jo tenke på hva reaksjonene hadde vært hvis Brann hadde sagt nei til dette tilbudet fra Chess. Hadde folk smilt og sagt "Bra de ikke er urettferdige mot oss partoutkortinnhavere" hvis Brann hadde sagt nei til et tilbud rundt millionklassen i dagens situasjon? Det er et bra tiltak av Chess og en selvfølge at Brann går med på det.

Det er forsåvidt ikke p-kort-innehaverne det er mest urettferdig mot. Det er mest urettferdig mot dem som har kjøpt enkeltbillett før i dag. I hvert fall blir stuntet mest irriterende for dem. De må føle seg litt snytt nå. Det ironiske er jo at det er de trofaste - de som har p-kort eller har vært tidlig ute med å kjøpe enkeltbillett - som ikke får rabatt, mens de som venter og ser vær og føreforhold an - eventuelt ikke hadde tenkt å gå i utgangspunktet - som nå får tilbud om gratisbilletter.

Tror du Chess hadde sagt nei hvis Brann foreslo å flytte stuntet til en kamp der de ikke hadde startet salget av enkeltbilletter ennå?
Legg ned hele klubben!

krakra

Nå har jeg selv kjøpt enkeltbillett og føler meg ikke veldig snytt. Kjenner iallefall ikke noe særlig negativt i forhold til Brann eller aksjonen.

Det er vanskelig å si hva Chess hadde sagt i og med at det er veldig lenge til neste hjemmekamp. Hadde det vært om to uker hadde de kanskje gått med på det, men det er jo halvannen måned til. Mulig de ville ha det gjort før fotballferien.

Uansett så hadde det vært klaging fra Partoutkortinnhavere uansett. Ikke alle selvfølgelig, men noen og de bør heller tenke på hvordan de ville reagert hvis Brann hadde sagt nei til en slik avtale.

krakra

Gis det forresten ut billetter til SpV?

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2010, 13:04:09 PMTror du Chess hadde sagt nei hvis Brann foreslo å flytte stuntet til en kamp der de ikke hadde startet salget av enkeltbilletter ennå?


Det ville vært hårreisende av Brann å foreslå noe sånt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Romarius

Ser ikke helt problemet. Alternativet til Chess-stuntet for de som allerede har kjøpt billett ville vært at ...de måtte kjøpe billett. Altså ingen forskjell.
Da får man heller glede seg over at Brann får sårt tiltrengte kroner i kassen - Gudene skal vite at de trenger hver krone - og at Stadion fylles opp. I tillegg kan jo de som allerede har betalt for billetten gjerne slå seg selv stolt på brystet i visshet om at de er bedre supportere enn de som kommer kun denne gangen fordi det er gratis. Hvis det gjør dem lykkeligere.

Nixon

Det skal bli utrolig spennende å se hvor mange som benytter seg av dette tilbudet. Tidligere stunt, både i Bergen og andre steder, har ikke alltid fått så stor respons.
Rød makt på Hansa


Nixon

Jeg er redd for at alt maset om å være ute i god til skremmer noen vekk. Tanken på å måtte sitte og se ut på en tom gressmatte i to timer veier kanskje ikke opp for å få en gratisbillett?
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg tviler på det blir fult. Halvpris-stuntet ga jo tilnærmet null effekt. Men det vil nok komme endel. Tipper rundt 16.000, men det får vi vel neppe vite.

Utmedsnolken

Er bare å ta turen opp på Bella Napoli for å få seg litt mat.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 04, 2010, 13:07:35 PM
Nå har jeg selv kjøpt enkeltbillett og føler meg ikke veldig snytt. Kjenner iallefall ikke noe særlig negativt i forhold til Brann eller aksjonen.

Det er vanskelig å si hva Chess hadde sagt i og med at det er veldig lenge til neste hjemmekamp. Hadde det vært om to uker hadde de kanskje gått med på det, men det er jo halvannen måned til. Mulig de ville ha det gjort før fotballferien.

Uansett så hadde det vært klaging fra Partoutkortinnhavere uansett. Ikke alle selvfølgelig, men noen og de bør heller tenke på hvordan de ville reagert hvis Brann hadde sagt nei til en slik avtale.

Det er ikke snakk om å si nei. Det er snakk om å ha tiltaket på en kamp der man ikke har startet billettsalget. Dette av respekt for dem som har kjøpt billetter til 300 kroner. Hvorfor skulle Chess si nei til å kjøre kampanjekjøpet sitt på neste kamp?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 04, 2010, 13:28:41 PM
Jeg tviler på det blir fult. Halvpris-stuntet ga jo tilnærmet null effekt. Men det vil nok komme endel. Tipper rundt 16.000, men det får vi vel neppe vite.


Ja, hadde virkelig halvpris-stuntet tilnærmet null effekt? Vi solgte jo ca 50 % flere enkeltbilletter enn til de fleste andre kampene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 04, 2010, 13:12:58 PM
Gis det forresten ut billetter til SpV?


Nei. Og det gjør også at tilskuerantallet neppe blir over 17000. Der er det en god del plasser som ikke legges ut for salg.
Legg ned hele klubben!

Christian


monzilla

Ja, det blir helt feil fokus dersom man ser på det negative i dette. Det er viktig nå at vi tar tre poeng på søndag, og går inn i sommerferien med en god feeling i laget. At det er en 4-5000 ekstra på tribunen er kun positivt.

steinbygger

Jeg mener at Chess er kampsponsor på søndag slik at det hadde nok ikke vært noe alternativ å kjøpe billetter til andre kamper

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2010, 16:40:26 PM


Hva med de som ikke har partoutkort men som heller kjøper billett til hver kamp? Vil det ikke være enda surere for de om de ikke får tak i billett pga. et stunt hvor en sponsor har kjøpt opp alle billettene før de blir lagt ut for salg? Disse halvfaste tilskuerne kan da bli tilsidesatt av noen som kanskje ikke gidder å gå i det hele tatt om de ikke får gratisbilletter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Super Hasund

June 04, 2010, 17:38:06 PM #6785 Last Edit: June 04, 2010, 17:40:18 PM by Super Hasund
Kem kan bli sur for at chess gjør sånn som dette. Det e jo strålende.
De som har betalt må jo klare å se æren i det. At mann har betalt for billett selvom det går såpass dårlig sportslig. All honnør til de som har betalt.

Det e svikerene som kommer til å benytte seg av tilbudet imorgen. Men positivt å få fullsatt igjen(håper eg)


P.s eg kommer til å benytte meg av tilbudet. Fikk lønn idag så har isje fått kjøpt billett ennå. Kansje eg velger å stikke innom brann butikken for engangs skyld og kjøpe meg nokke for 300 kr

Ny P.S. Mulig for meg å dra ned på søndag å hente så mange billetter eg ønsker eller får eg bare en????
Står jo ingenting noen steder
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on June 04, 2010, 17:03:37 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2010, 16:40:26 PM


Hva med de som ikke har partoutkort men som heller kjøper billett til hver kamp? Vil det ikke være enda surere for de om de ikke får tak i billett pga. et stunt hvor en sponsor har kjøpt opp alle billettene før de blir lagt ut for salg? Disse halvfaste tilskuerne kan da bli tilsidesatt av noen som kanskje ikke gidder å gå i det hele tatt om de ikke får gratisbilletter.

Så disse gratisbillettene ville ikke blitt tilgjengelig for dem som ville gått uansett?
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

revert

Quote from: Super Hasund on June 04, 2010, 17:38:06 PM

Det e svikerene som kommer til å benytte seg av tilbudet imorgen. Men positivt å få fullsatt igjen(håper eg)


P.s eg kommer til å benytte meg av tilbudet. Fikk lønn idag så har isje fått kjøpt billett ennå. Kansje eg velger å stikke innom brann butikken for engangs skyld og kjøpe meg nokke for 300 kr

Ny P.S. Mulig for meg å dra ned på søndag å hente så mange billetter eg ønsker eller får eg bare en????
Står jo ingenting noen steder


Så du anser deg selv som en sviker?

Angeln

Quote from: skuteviken on June 04, 2010, 23:39:09 PM


Over 1000, så bare å stikke ned på søndag så skal det nok ordne seg.

Eller bare positivt tiltak av Chess dette. Vil jo alltid være noen det går ut over, det får bare våge seg. Nå får Algerøy også den perfekte testen av priselastisiteten han sikkert har ønsket seg.

skuteviken

June 05, 2010, 00:55:32 AM #6790 Last Edit: June 05, 2010, 02:40:41 AM by skuteviken
Quote from: Angeln on June 05, 2010, 00:48:51 AM
Quote from: skuteviken on June 04, 2010, 23:39:09 PM


Over 1000, så bare å stikke ned på søndag så skal det nok ordne seg.

Eller bare positivt tiltak av Chess dette. Vil jo alltid være noen det går ut over, det får bare våge seg. Nå får Algerøy også den perfekte testen av priselastisiteten han sikkert har ønsket seg.


Jeg har partoutkort så det går nok bra, jeg bare lurte på hvor mange turister, pakk, semi-interesserte og interesserte som ble tildelt gratis billett på Hansa.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Angeln

Quote from: skuteviken on June 05, 2010, 00:55:32 AM
Jeg har partoutkort så det går nok bra, jeg bare lurte på hvor mange turister, pakk, semi-interesserte og interessert som ble tildelt gratis billett på Hansa.


Ca 400 hver på A og D og rundt 150 på B og C.

Ser ihvertfall mye bedre ut på tv..

Markmus

Kan jo hende at tiltaket samtidig fører til at folk som før ikke har hatt stor interesse for Brann ender opp med å bli bitt av basillen ;)
Ka du ve?

OmOssSjølOgHansaøl

Fantastisk bra tiltak av Chess.

Og jeg må si IMHO at argumentasjonen for at dette er negativt, fremstår som en sær kombinasjon av smålighet ("Jeg har allerede betalt") og elitisme ("Nå kommer mange medgangssupportere") ...

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

skuteviken

Quote from: Angeln on June 05, 2010, 01:08:26 AM
Quote from: skuteviken on June 05, 2010, 00:55:32 AM
Jeg har partoutkort så det går nok bra, jeg bare lurte på hvor mange turister, pakk, semi-interesserte og interessert som ble tildelt gratis billett på Hansa.


Ca 400 hver på A og D og rundt 150 på B og C.

Ser ihvertfall mye bedre ut på tv..


Det er sant, for håpe kampen blir en vitamin-innsprøytning for de semi-interesserte slik at de kommer tilbake.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on June 05, 2010, 01:12:46 AM
Fantastisk bra tiltak av Chess.

Og jeg må si IMHO at argumentasjonen for at dette er negativt, fremstår som en sær kombinasjon av smålighet ("Jeg har allerede betalt") og elitisme ("Nå kommer mange medgangssupportere") ...




Det er absolutt ikke tilfelle hos meg iallefall, jeg syns dette er kjempe positivt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: Angeln on June 05, 2010, 01:08:26 AM
Quote from: skuteviken on June 05, 2010, 00:55:32 AM
Jeg har partoutkort så det går nok bra, jeg bare lurte på hvor mange turister, pakk, semi-interesserte og interessert som ble tildelt gratis billett på Hansa.


Ca 400 hver på A og D og rundt 150 på B og C.


Men alt dette er ikke på nedre heldigvis.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

June 05, 2010, 04:39:25 AM #6797 Last Edit: June 05, 2010, 04:50:08 AM by krøvel vellevold
For å ta et regnestykke som illustrerer faren med for mange priskampanjer:

La oss si at Brann normalt hadde fått 13500 tilskuere søndag, men nå i stedet får 16500 solgte. (De ledige plassene på SpV skal visstnok ikke røres, så da blir det neppe stort mer enn det). Dermed har man tjent 3000 betalende på Chess sitt stunt. Regner man i snitt f.eks. 230 kroner pr enkeltbillett (inkl barnebllletter, ståplassbilletter, honnørbilletter, familiepakker, osv.) betyr dette 690 000 kroner i pluss for Brann. Så kan man ta med halvpris-stuntet fra TIL-kampen. Hvis dette trakk 1000 tilskuere som ellers ikke ville kommet, tjente man ca 115 000 på disse, mens man tapte 115 000 på de 1000 som uansett ville kommet. Altså muligens i balanse. Da kan vi si at årets to første stunt samlet har gått 690 000 i pluss. Så langt alt vel.

Men hva om da en del p-kort-innehavere ikke gidder å kjøpe p-kort neste år fordi det ikke lenger lønner seg? Da taper man i utgangspunktet f.eks. 3500 kr på hver av disse. I stedet kjøper de kanskje enkeltbilletter til 275 kr 7 ganger (1925 totalt), kjøper billett til halv pris på to kamper (det kan være en kampanje á la TIL-kampen, restbillettene på bortetribunen, eller en eller annen sommerkamp-kampanje), får gratisbillett på en sponset kamp også neste år, er bortreist på ferie én kamp, og dropper å gå fire kamper fordi Branns form, ens egen dagsform, tidspunkt eller været ikke passet. Dette blir 2200 i enkeltbilletter. Da har man tapt 1300 kroner på hver av dem. Da trenger bare 531 av årets 10100 p-kort-innehavere å si opp p-kortet før 2011, for at det man tjener på disse kampanjene er tapt neste år.

Hva om 300 av dem som normalt kjøper enkeltbillett relativt tidlig, fra nå av venter i det lengste med å kjøpe enkeltbillett - i håp om at det skal komme tilsvarende stunts? Chess sitt stunt kom jo tross alt bare to dager før kampdag! Etter to billettstunts på tre kamper, virker jo dessuten sannsynligheten stor for at det kan komme flere. I hvert fall nå som fellesferiekampene nærmer seg. Sikkert mange som ikke vil bruke en tusing på å kjøpe billetter tidlig til hele familien, hvis de ser en mulighet for at det kan bli gratis på et senere tidspunkt. Så forsvinner kanskje 50 av disse 300 i mellomtiden fordi Brann tapte i siste seriekamp, det er meldt drittvær, noe annet dukket opp, etc. Det gir 750 tapte tilskuere over en hel sesong. Høres veldig lite ut, men det  gir et inntektstap på nærmere 200 000 - i tillegg til det Brann altså kan tape på at p-kort blir mindre attraktivt.

Selvsagt er det flott at Chess gjør det de gjør, og jeg kan forstå at Brann tar imot med åpne armer. Men siden vi nettopp har hatt priskampanje, og søndagens kampanje kommer etter at over 1000 hadde kjøpt enkeltbillett til full pris, kan man fort tape det på sikt. Når skal det komme kampanjer som kommer de trofaste supporterne til gode?
Legg ned hele klubben!

lynyrd

Det viktigste må vel være at det kommer folk og at de støtter laget :)vi må prøver å være litt mer positve og ikke leite etter negative ting til alt som blir gjort..

steinbygger

Quote from: Super Hasund on June 04, 2010, 17:38:06 PM
Kem kan bli sur for at chess gjør sånn som dette. Det e jo strålende.
De som har betalt må jo klare å se æren i det. At mann har betalt for billett selvom det går såpass dårlig sportslig. All honnør til de som har betalt.

Det e svikerene som kommer til å benytte seg av tilbudet imorgen. Men positivt å få fullsatt igjen(håper eg)


P.s eg kommer til å benytte meg av tilbudet. Fikk lønn idag så har isje fått kjøpt billett ennå. Kansje eg velger å stikke innom brann butikken for engangs skyld og kjøpe meg nokke for 300 kr

Ny P.S. Mulig for meg å dra ned på søndag å hente så mange billetter eg ønsker eller får eg bare en????
Står jo ingenting noen steder


Du kan få så mange du vil

Go Up